Moi!
Kysyisin että onko HIIT yhtä tehokasta kuin aamulla, jos vetää sen suoraan kohtuullisen raskaan punttitreenin jälkeen?
Tai onko yleensäkkään saman tehoista vetää aerobinen punttitreenin perään kuin aamulla?
Ja onko sillä väliä tekeekö lenkkeilyn sijasta kuntopyörällä?
Kiitos asiallisista vastauksista!
HIIT aamulla vai treenin jälkeen?
3
3856
Vastaukset
- Arska
Sinuna suosisin juoksemista kuitenkin pyöräilyn sijaan. Juokseminen on luonteva tapa liikkua.
Raskas punttitreeni on kropalle kuitenkin sen verta kuluttava, että en lähtisi liikkeelle, kuin siten, että "kevyt ja palauttava"-tyylinen aerobinen puntin päälle...eli esim.joku 30-40 minsaa hölkkää juoksumatolla, sellasella sykkeellä, että puhuminen onnistuu vielä.
Tee tämä HIIT-harjoittelusi mieluiten punttipäivien välissä, mitään erityisen "rasvaa polttavaa" vaikutusta tällä ei kuitenkaan ole(sorry bodarit)-rasva palaa saman tien, teit mitä tahansa. ELI: HIIT omana treeninään.- Benchmonster
High Intensity Interval Training eli HIIT treeni ja rasvanpoltto
Todella lyhytkestoinen ja rankka, temmoltaan vaihteleva maksimaalista hapenottokykyä parantava ja rasvaa polttava treeni, jonka voi toteuttaa vaikkapa juosten tai pyöräillen.
Idea:
Treeni tehdään tyhjään mahaan. Polttaa tehokkaasti rasvaa lihaksia tuhoamatta ja parantaa kuntoa. Pulssi ei laske missään vaiheessa kovin alas, eli tuollaiset 130-160 lyöntiä minuutissa on hyvä minimisyke sen kovimmillaan noustessa 180-210:een. Tuloksiin nähden lenkkeihin kulutettu aika on hyvin pieni.
Vaikutus: Parantaa maksimaalista hapenottokykyä äärimmäisen tehokkaasti ja myöskin aerobista kuntoa hyvin. Polttaa tehokkaasti rasvaa mm. siksi, että tämä toteutetaan aamulla tyhjään vatsaan jolloin elimistön hiilihydraattivarastot (=ensisijainen energian lähde) ovat tyhjät ja käytetään rasvaa (toissijainen energian lähde) energian tuottamiseen. Syke säilyy korkealla pitkään treenin jälkeenkin ja rasvanpoltto jatkuu tehokkaana 30-60min lenkin jälkeen jos maltetaan olla syömättä. Kaikki urheilu heti aamusta toteutettuna runnoo aineenvaihdunnan tehokkaasti käyntiin koko päiväksi ja mielikin pysyy vireämpänä. Toteutus: Kolme kertaa viikossa punttipäivien välissä. HIIT toimii tyhjällä mahalla, eli tee HIIT-treenisi aina ennen aamupalaa.
- Present-Deluxe
Juoksu tai pyöräily... kumpi vaan mielekkäämältä tuntuu. Ei HIITtiä treenin jälkeen! Kroppa on katabolisessa tilassa. Aamulla tai omana treeninään.Tuskin lopputuloksen kannalta kovin merkittävää eroa. Aamulla tyhjällä vatsalla polttaa paremmin rasvaa sanotaan, mutta toisaalta nykyään höpistään myös siitä, että kroppa löytää keinot tasata ja kuluttaa sitten myöhemmästä vähemmän rasvaa ja säätelee aineenvaihduntaa.. Kukapa näistä tietäisi, joten suosittelen yksinkertaisesti liikkumaan tarpeeksi, jotta rasva palaisi. Sitähän sinäkin HIIT:lla haluat saavuttaa jos oikein ymmärsin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187