Eli olen jo pitkään miettinyt mikä avuksi kun isovarpaan viereisten varpaiden kynnet ovat alkaneet kasvaa paksuutta, ja ovat jo sen verran paksut että alan oikeasti huolestua. Kynsien leikkaaminenkin on jo lähes mahdotonta koska sakset eivät meinaa saada kynttä katki. Olen kokeillut viilaamistakin muttei sekään tunnu auttavan.
Jo kahden tunnin juoksun jälkeen alkaa muutenkin tulla rakkoja ja varpaat tuntumaan kipeiltä. Haluaisin juosta enemmän ja kauemmin (nykyään 5-7lenkkiä/vk, n. 0,5-2,5h) mutta varpaiden kipeytyminen on esteenä. Mikä siis neuvoksi? Olenko tuomittu ikuisiksi ajoiksi juoksemaan näin vähän?
varpaat ja kynnet
3
1066
Vastaukset
- corredor
Kokeile juosta vähän isommilla lenkkareilla, pitkillä matkoilla jalat turpoaa vähän ja jos lenkkarit on yhtään ahtaat, tulee rakkoja, varpaat kipeytyvät ja kynnet saattavat myös mustua ja irrota pois.
- Kalevi2
Minulla on käytössä Acis gel-kayano lenkkarit, joissa on kärjessä varaa vajaa 1 cm. Kuitenkin kun käyn lenkillä mustuu pottuvarpaan vieressä olevien varpaidet kynnet. Varvas on saman pituinen pottuvarpaan kanssa. Epäilen, että juostessa nousee varvas ylöspäin kengän sisäosaa vasten ja aiheutta ko. vaurion. Vanhemmissa kengissä on kangas rikkoontunut ko. kohdalta kengän kärjestä.
Miten voisin asian korjata? - ja sitten
Tarkista lenkkarin koko ja mene ensitilassa hyvälle jalkahoitajalle niin koet miten ihanaa juoksijan elämä voikin oikeesti olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81528- 891155
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1081088Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51953Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62827Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli184749Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253726- 81725
- 35679
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42633