Ex-mies juoppohullu

kuinka selvitä?

Miten te muut naiset olette selvinneet jos olette seurustelleet tai olleet naimisissa juoppohullun kanssa?

Omalla kohdallani lopullisen avioeron saaminen (suhteemme kesti 4,5 vuotta, josta 3 vuotta enemmän tai vähemmän helvettiä) ja tieto siitä, ettei minun enää koskaan missään muodossa tarvitse olla tekemisissä kyseisen henkilön kanssa (ei yhteisiä lapsia tms.) helpotti tilannetta huomattavasti, mutta miten selviän avioliiton jättämistä traumoista? Olen ainakin toistaiseksi (erosta 2,5 kk) edelleen shokissa ja kun muistelen miehen ryyppäämisiä ja humalapäisiä sekoiluja ja lähentely-yrityksiä ym. Pahinta oli henkinen väkivalta ja tavaroiden hajottaminen ym. (fyysystä väkivaltaa oli vähemmän). Toisinaan mies juoppohulluuksissaan jopa piti minua vankina kotonamme (en pystynyt ottamaan mitään yhteyttä ulkomaailmaan, en soittamaan kenellekään, enkä edes poistumaan asunnosta, sillä mies esti kaikki yritykset).

Haistan edelleen viinan hajun lähes kaikkialla. Jos olen ollut treffeillä ja seuralainen on juonut edes kohtuudella, olen masentunut ja meinannut ruveta itkemään heti kun olen alkoholin haistanut. Ajattelen kauhulla seuraavaa suhdetta, joka toivottavasti ei alkaisi vielä pitkään aikaan.

Miten te muut tämän kaltaista tai pahempaa kokeneet olette selvinneet? Oletteko tarvinneet esim. terapiaa ja jos olette, niin ovatko Psykiatrian poliklinikoiden tarjoamat 1-2 krt/kk terapiat riittäneet vai oletteko tarvinneet viikoittaista?

Lisäksi haluaisin luonnollisesti kysyä, että miten pian yllä mainitun kaltaisen suhteen jälkeen olette olleet kykeneväisiä uuteen suhteeseen ja miten uusi mies on suhtautunut mikäli olette kertoneet edellisen olleen alkoholisti?

12

2072

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • INKI.L

Kirjoitin ketjuun 2:nen tarina. Minulla on myös ollut rankkaa miesten kanssa.

Minä en voisi vielä kuvitellakaan käyväni treffeillä, vaikka erosta melkein vuosi. Sinun kannattaa mennä al anoniin, sellaiseen ryhmään jossa oikeasti tehdään askelia. Kaikki ryhmät ei niitä järjestelmällisesti tee. 12 askelta on terapia/hoito/henkisen kasvun ohjelma läheisriippuvaisille. Itse aion myös mennä rosen-terapiaan.

Mun mies oli renttujuoppo, isäni juoppohullu viimeisinä vuosinaan.

• VIllemattisakari

Vaimoni oli kauhea juoppo.. erosin kun juominen oli jokapäiväistä.. Lapset kärsivät ja yksi lapsistani hyppäsi jokeen kun äiti pakotti puukolla uhaten.. Toivottavasti ex-miehesi ei vainoa sinua enää kun olette eronnut, ja toivotan voimia..

• stay-at-homemom

Sama täällä, haju saa voimaan pahoin, ja uuden miehen
      juominen aiheuttaa ongelmia, entinen kummitelee.
      Eli aiheuttaa masennusta ja tunteen, että suhteella ei voi olla mitään mahdollisuutta. Aika on parasta lääkettä. Terapialle määrät on varman henkilökohtaista.

• Varmaan vielä apua tarvitset ja hae rohkeasti tukea ulkopuolelta. Neljä seinää ja pyöriminen omissa muistoissasi ja ajatuksissasi vain pahentavat oloasi ja hidastavat toipumista. Aloita vaikka työpaikkalääkäriltäsi.

• Anonyymi

Lyö ukkoa klapulla päähän, voi toeta!

• Anonyymi

Ittepäs vittus kaupittelit. Valitus aika on umpeutunut

• Anonyymi

Juoposta kun pääsee viimein eroon, ei kannata olla missään yhteydessä, ne osaa manipuloida. Ovat mukavia et saisvat takas, ja sama hirveys alkaa. Ei ikinä juopon kanssa enää ystävä, vaikka olis sisarus, vievät kaiken mitä ihmisestä irti saavat, alkoholismi on narsisti sairaus.

• Anonyymi

Ex-nainen oli juoppohullu , kyl kiitin kun lopun viimmein eroon pääsin.

• Anonyymi

mun kaveri on kans alkoholisti, valehtelee ja hyväskkäyttää vanhempiaan ja sisaruksiaan ja mustamaalaa kavereitaan eli lähinnä minua. muutin hänestä kauemmaksi ja ottaa välillä kännissä yhteyttä ja alkaa haukkuminen.

nyt on 16v kotona olon jälkeen lähdössä jonnekin työvalmennukseenm uka kyllä meinaa naurattaa se lehmä ei saa mitään eää elämäään aikaseksi

• Anonyymi

syyttää siskoaan ku muutti toiselle puolen suomea ja rakastu. hiton sisäsiittoinen lessu. nuorempana oli eri ukko joka kuukausi ja pummas niiltä olutta ja anto pillua.

multakin vei ukkoja kuulemma vaan hyväkksäytti niitäkin ei muuta. sit jatkuvaa haukkkumista ja nälvimistä ja kkeii päästään tarinoita mitä muut olis tehnyt ku hän ei tee muuta ku uo olutta viikosta toiseen.

• Anonyymi

Nautin vapaudestani, enkä kuvittelekaan uusia suhteita. En enää jaksa! Hyvä, kun häipyi sinne elämän hämärään. Emme ole sanaakaan eron jälkeen vaihtaneet.

• Anonyymi

Niin ja ite tietenkin ravaat vittuasi jakamassa baareissa.! hyi hitto mikä lortto olet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe