Olen ylipainoinen, painoindeksi 28,9. Olen aloittanut kuntokuurin pari viikkoa sitten, salilla käyn kolme kertaa viikossa, jolloin treenaan crosstrainerilla 15 min kovalla vauhdilla ja nostelen painoja jne. Olen myöskin aloittanut lenkkeilyn kolmisen kertaa viikossa ja kävelen nykyään muutenkin melkein joka paikkaan. Olen jättänyt karkinsyönnin pois enkä syö muutenkään mässäillen. Miksi siis painoni ei ole pudonnut edes sataa grammaa?? Päivittäin syön n. 1500-1700 kalorin edestä eikä mitään tapahdu. Aiemmin liikuin autolla jokapaikkaan joten luulisi tämän kuntoilun näkyvän jo jossain. Edes vaatteet eivät ole löystyneet. :( onko minussa jotain vialla?
miksi en laihdu?
7
1108
Vastaukset
- .. valoa on näkyvissä!
hei! olen saman ongelman kanssa painiva ja voin kokemuksesta kertoa, että kahdessa viikossa ei kannata odottaa hirveitä tapahtuvan! saattaa olla, että painosi putoaa sitten kerralla enemmän. kuntokuurisi kuulostaa toimivalta ratkaisulta, samoin ruokavaliomuutoksesi. muista myös kasvikset ja säännölliset ruokailuajat.
onko kalorimääräsi kenties liian pieni? ainakin 1500 kuulostaa todella pieneltä määrältä! ehkä kehosi on "säästöliekillä"?
mutta tosiaan, kahdessa viikossa ei kannata odottaa ihmeempiä tapahtuvan. kuukausi, pari niin tuloksia varmasti näkyy! tsemppiä ja jaksamista, kyllä se siitä! :)- ---
Ei kannata heittää pyyhettä kehään.. 100 % olet saanut vain lisää lihasmassaa ja sen takia ei vältsisti näy.. Jos olet samaa tyyppiä kuin minä ja isäni, niin olen esim. kolme viikkoa dieetillä ja ei tipu ollenkaan, sitten aivan yhtäkkiä muutamassa päivässä tippuu kaksi kiloa. Syynä voi olla esim. että elimistösi kyllä menettää rasvaa, mutta aineenvaihdunta junnaa vähäsen huomaamattasikin eikä tahdo päästää kaikkea ulos koska tila ei ole enää ns normaali sille.. Kyllä se siitä perässä pysyy kunhan annat aikaa ja jatkat vaan.
- paino junnasi.
--- kirjoitti:
Ei kannata heittää pyyhettä kehään.. 100 % olet saanut vain lisää lihasmassaa ja sen takia ei vältsisti näy.. Jos olet samaa tyyppiä kuin minä ja isäni, niin olen esim. kolme viikkoa dieetillä ja ei tipu ollenkaan, sitten aivan yhtäkkiä muutamassa päivässä tippuu kaksi kiloa. Syynä voi olla esim. että elimistösi kyllä menettää rasvaa, mutta aineenvaihdunta junnaa vähäsen huomaamattasikin eikä tahdo päästää kaikkea ulos koska tila ei ole enää ns normaali sille.. Kyllä se siitä perässä pysyy kunhan annat aikaa ja jatkat vaan.
olin jo laihduttanut 10kg, sitten painon lasku pysähtyi junnasi paikoillaan pari kuukautta,,,sitten vaan lähti taasen putoamaan, laihdutus on pitkäjänteistä hommaa.
- kehiin!
Kaivapa mittanauha esiin ja tuijota sitä, älä vaa'an lukemaa. Tuossa ajassa on voinut hyvinkin lähteä pari senttiä vyötäröltä, vaikket sitä vielä vaatteiden löysyytenä huomaakaan. Paino saattaa heitellä hyvinkin paljon esim. nestemäärän vaihtelun, suolistossa olevan ruuan ym ym mukaan.
Mutta iloisia uutisia! Sinä olet tuolla kalorimäärällä todennäköisesti laihtunut. Siis läskiä on lähtenyt, et vaan vielä huomaa sitä. Olet siis edennyt laihiksessasi! Nyt et vaan saa masentua ja palata vanhoihin ruokatapoihin sen takia, ettei vaaka näytä vähempää.
Sinussa ei ole mitään vikaa. Laihis on pitkä prosessi ja välillä paino saattaa junnata kauankin paikallaan. Sen takia kannattaakin kaivaa se mittanauha esiin. Itse olen huomannut, että sen lukema ei jämähdä läheskään samalla tavalla, kuin vaa'an lukemat. Itse mittaan kerran viikossa vyötärön, lantion ja rinnan alusen ja suosittelen sullekin samaa. TSEMPPIÄ, KYLLÄ SE PAINOKIN AJAN MYÖTÄ PUTOAA!! - vähän ponnistelua
eikä se kenllekkään tule helposti.N.2kk kun treenaat niin jo alkaa näkyä ja tuntua.Sitkeys palkitaan.
- kertaa laihduttaessani
ei ekaan kolmeen viikkon lähtenyt grammaakaan. Lenkkeilen silti 10 kilometriä joka päivä, ja söin terveellisesti. Sitten kolmen viikon jälkeen rupesivat kilot hupenemaan. Vuodessa lähti 18 kiloa ihan terveellisellä ruokavaliolla ja päivittäisellä liikunnalla. Joten odottele ihan rauhassa. Kilosi rupeavat hupenamaan kyllä. Tämä projekti vaatii kätsivällisyyttä. Kilot eivät lähde hetkessä.
Tsemppiä sinulle tähän projektiin ja hyvää syksyä.- Paastoaja
Pois vaaka ja mittanauha esille. pois kaikki sellainen safka jonka glykeeminen indeksi on korkea --> insuliinia punppautuu kehooh --> ylimääräinen painuu rasvaksi kehoon. Syö lihaa, kalaa, juustoa jne reilusti, mutta hiilihydraatteja vähän. Tällöin elimistö ei ole säästöliekillä vaikka käyttääkin hiilareiden korvaamiseen vararasvojasi. Vyötärö ei kapene liikunnalla vaan syömällä oikein. Kokemusta 50 vuoden ajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693090Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251950Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2721543Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.991515Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2601186Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261078Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201054Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin791036En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711030- 981003