Hyvä ja edullinen kampaamo Joensuussa?

TukkaAuki

Olen käynyt yleensä Team:ssa (ilmeisesti sen niminen, Anttilan kans samassa rakennuksessa kumminkin), kun siellä on niin nuorekasta ja osaavan tuntuista porukkaa. Mutta niin..myös järjettömän kallista, jos haluaa leikata, värjätä ja ehkä myös raidoittaa pitkät hiukset. Se tulee maksamaan n. 100 euroa. Mikä on ihan järjetön hinta eikä edes mitään käyntikerta-alennuksiakaan ilmeisesti ole. En tiedä vaikuttaako alennusta pyytää jos käy usein siellä...

Mikä olisi siis joku hyvä ja nuorekas kampaamo, jossa nämä hinnat olisivat pienempiä? Onko Hairlekiini tällainen? Kampaajat vaikuttavat kyllä aika tuimilta...

27

9047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ...Pilkon Citymarketissa olevaa Citylook-kampaamoa. Kuulin itse paikasta kehuja ja kävin testaamassa, ja nyt koko perheemme naiset ovat jääneet koukkuun. Edulliset hinnat mutta etenkin kampaaja-ja liikkeen omistaja Sari on aivan uskomaton taituri. Muut eivät ehkä yhtä hyviä. (Sari on se vähän pyöreä, mukava nainen)
      Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla, Sari leikkaa kyllä ihan silleen kuin itse tahdot ja näkee vaikka kuinka paljon ideoita vielä lisäksi :)

      • Someone__-

        Kiitos:) Se taitaa kyllä olla minulle vähän liian kaukana, kun asun lähellä keskustaa eikä ole autoa. Mutta jos tulee sielläpäin käytyä niin pitää käydä. Kuulosti hyvältä:)
        Oisko muita ehdotuksia?


      • TukkaAuki
        Someone__- kirjoitti:

        Kiitos:) Se taitaa kyllä olla minulle vähän liian kaukana, kun asun lähellä keskustaa eikä ole autoa. Mutta jos tulee sielläpäin käytyä niin pitää käydä. Kuulosti hyvältä:)
        Oisko muita ehdotuksia?

        unohdin että olin tällä nikillä, heh:)


    • Kiharainen

      tuo 100e pitkien hiusten monivärjäyksestä ja leikkauksesta ei kyllä ole paljon,aineet ja kulut on julmetun isot tällä alalla,ja vaikka asiakas maksas 100e niin aikaa väriä ja hermoja menee paljon,kampaaja kun on myös terapeutti.Ja jos asiakas joskus laskisi paljonkohan mahtaa jäädä tuntipalkaksi,vaikka eipä sitä tule laskettua.Jos otetaan vertailuksi vaikka yksityislääkäri niin melkein pelkkä kättely jo maksaa 70e ja kukaan ei valita.Älkääkä sanoko että mitäs olet sillä alalla...tällä alalla ei ollakkaan jos tästä ei tykkää,ja minä tykkään.

      • TukkaAuki

        se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.


      • TukkaAuki

        Eihän se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.


      • Rouva M
        TukkaAuki kirjoitti:

        se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.

        kyllä se mullekkin on iso summa ja kampaajissakin on tosiaan hinnoittelueroa mutta jos on pitkät hiukset jotka mä käsitän olkapäille tai yli niin ei se silloin ole kallis jos tulee tosiaan leikkaus ja monta eriväriä.
        Siinä hinnassa ei ole kyllä ilmaa mut suoristusrautajuttukin on monipiippuinen asia,meneehän siinä jos kunnolla tehdään jonkun aikaa,itse kävin nivelten niksauttajalla ja hän otti puolen tunnin työstä 48e,ja ortopedi ottaa viidentoistaminutin katselmuksesta yli 70e.
        Nyt on helppo sanoa että ne on koulutetumpia mutta kampaaja joutuu kouluttamaan itseään jatkuvasti ja ne kurssit ei ole halpoja,montasataa euroa menee helposti muutamasta tunnista.Ja mielenkiinnosta voisitte tutkia "juorukalenterit"kampaajien hankkeista,enimmäkseen ollaan siellä häntäpäässä,ainakaan ei missään nimessää siinä kärkipäässä.


      • TukkaAuki
        Rouva M kirjoitti:

        kyllä se mullekkin on iso summa ja kampaajissakin on tosiaan hinnoittelueroa mutta jos on pitkät hiukset jotka mä käsitän olkapäille tai yli niin ei se silloin ole kallis jos tulee tosiaan leikkaus ja monta eriväriä.
        Siinä hinnassa ei ole kyllä ilmaa mut suoristusrautajuttukin on monipiippuinen asia,meneehän siinä jos kunnolla tehdään jonkun aikaa,itse kävin nivelten niksauttajalla ja hän otti puolen tunnin työstä 48e,ja ortopedi ottaa viidentoistaminutin katselmuksesta yli 70e.
        Nyt on helppo sanoa että ne on koulutetumpia mutta kampaaja joutuu kouluttamaan itseään jatkuvasti ja ne kurssit ei ole halpoja,montasataa euroa menee helposti muutamasta tunnista.Ja mielenkiinnosta voisitte tutkia "juorukalenterit"kampaajien hankkeista,enimmäkseen ollaan siellä häntäpäässä,ainakaan ei missään nimessää siinä kärkipäässä.

        kuten toisessakin threadissa sanoin, minusta ei ole asiakkaiden asia maksaa kampaajien tuntiliksoja ja kouluttamisia. Vaan sen joka heidät palkkaa. Eihän kaupassakaan makseta myyjille heidän tekemästään työstä vaan tuotteista.

        Toiseksi, minun mielestä olkapäille ulottuvat hiukset eivät ole pitkät vaan korkeintaan keskipitkät. Liian helposti ne luokitellaan pitkiksi. Olkapäille ulottuviin hiuksiin tuskin menee esimerkiksi pohjaväriä kuin yksi satsi. Kun sitä itselläni menee noin kaksi, kun hiukseni yltävät reilusti lapaluiden alle.


      • Rouva M
        TukkaAuki kirjoitti:

        kuten toisessakin threadissa sanoin, minusta ei ole asiakkaiden asia maksaa kampaajien tuntiliksoja ja kouluttamisia. Vaan sen joka heidät palkkaa. Eihän kaupassakaan makseta myyjille heidän tekemästään työstä vaan tuotteista.

        Toiseksi, minun mielestä olkapäille ulottuvat hiukset eivät ole pitkät vaan korkeintaan keskipitkät. Liian helposti ne luokitellaan pitkiksi. Olkapäille ulottuviin hiuksiin tuskin menee esimerkiksi pohjaväriä kuin yksi satsi. Kun sitä itselläni menee noin kaksi, kun hiukseni yltävät reilusti lapaluiden alle.

        No minä yrittäjänä 15v kokemuksella tiedän sen että se on työnantaja joka maksaa kaiken..jopa työntekihöiden kurssit ja palkat ;)ja jos neiti tai rouva senverran ymmärtäisi että myös kaupan myyjät on töissä ihan niiden tuottiden tuoton mukaan...siis jos ei oo asiakkaita niin ei myöskään töitä-kenelläkään.mukavaa syksynjatkoa sinulle joka olet tietäväsi kaiken-senkin mistä et tiedä mitään :)En aio lukea vastauksiasi tämän enempää,että turhaan kulutat sitä viksua päätäsi,heh.


      • TukkaAuki
        Rouva M kirjoitti:

        No minä yrittäjänä 15v kokemuksella tiedän sen että se on työnantaja joka maksaa kaiken..jopa työntekihöiden kurssit ja palkat ;)ja jos neiti tai rouva senverran ymmärtäisi että myös kaupan myyjät on töissä ihan niiden tuottiden tuoton mukaan...siis jos ei oo asiakkaita niin ei myöskään töitä-kenelläkään.mukavaa syksynjatkoa sinulle joka olet tietäväsi kaiken-senkin mistä et tiedä mitään :)En aio lukea vastauksiasi tämän enempää,että turhaan kulutat sitä viksua päätäsi,heh.

        viestistäni ihan turhaan. Kysyin vaan edullista kampaamoa enkä mitään puolusteluja hinnoille. Hymiötkin kertoivat siitä, että sinua niin kismittää, kun tiedät itsekin hintojen olevan epäreiluja. Mutta kun olet itse sillä alalla, tulee sinun puolustautua vaikka älyttömillä perusteilla. Ihan turhaan kiukuttelet ja vinoilet.

        Enkä minä välitä vaikket lukisikaan, en kaipaa sinun hyväksyntää millekään, vaikka niin luulet.
        TYHMÄKIN ymmärtää, että 100 euroa on liikaa tuommoisesta. Ja jos yrittäjäksi alkaa, on pystyttävä maksamaan palkat ja muut. Asiakkaan ei MIELESTÄNI(huom!) kuulu maksaa mistään muusta kuin hiuksiensa käsittelystä, ei siitä kuinka kauan hän kuluttaa kampaamon penkkiä. Onhan kampaajia, jotka tekevät työnsä myös todella hitaasti.

        Hah, kyllähän myyjien tulee saada TES:n mukaista palkkaa vaikka yritys tuottaisi mitä. Eri asia toki, jos yrityksen toiminta loppuu. Mutta kyse ei ollutkaan siitä. Ja olen ollut kaupassa töissä.


      • anneli50

        E i taida kampaajan koulutus olla verrattavissa lääkärin koulutukseen.ammatti kaampaaja tekee tuon 2,5 tunnissa, jos tarvikeet maksaa 10 euroaja huoneisto ym kulut toisen 10,niin palkaksi jää 30 ekee, aika paljon amiskoulutuksella


      • anneli50
        Rouva M kirjoitti:

        kyllä se mullekkin on iso summa ja kampaajissakin on tosiaan hinnoittelueroa mutta jos on pitkät hiukset jotka mä käsitän olkapäille tai yli niin ei se silloin ole kallis jos tulee tosiaan leikkaus ja monta eriväriä.
        Siinä hinnassa ei ole kyllä ilmaa mut suoristusrautajuttukin on monipiippuinen asia,meneehän siinä jos kunnolla tehdään jonkun aikaa,itse kävin nivelten niksauttajalla ja hän otti puolen tunnin työstä 48e,ja ortopedi ottaa viidentoistaminutin katselmuksesta yli 70e.
        Nyt on helppo sanoa että ne on koulutetumpia mutta kampaaja joutuu kouluttamaan itseään jatkuvasti ja ne kurssit ei ole halpoja,montasataa euroa menee helposti muutamasta tunnista.Ja mielenkiinnosta voisitte tutkia "juorukalenterit"kampaajien hankkeista,enimmäkseen ollaan siellä häntäpäässä,ainakaan ei missään nimessää siinä kärkipäässä.

        johtuu siitä wttä tekevät puolet hommista pimeenä, tuo jourukalenterijuttu..


      • voihan älykääpiö
        TukkaAuki kirjoitti:

        kuten toisessakin threadissa sanoin, minusta ei ole asiakkaiden asia maksaa kampaajien tuntiliksoja ja kouluttamisia. Vaan sen joka heidät palkkaa. Eihän kaupassakaan makseta myyjille heidän tekemästään työstä vaan tuotteista.

        Toiseksi, minun mielestä olkapäille ulottuvat hiukset eivät ole pitkät vaan korkeintaan keskipitkät. Liian helposti ne luokitellaan pitkiksi. Olkapäille ulottuviin hiuksiin tuskin menee esimerkiksi pohjaväriä kuin yksi satsi. Kun sitä itselläni menee noin kaksi, kun hiukseni yltävät reilusti lapaluiden alle.

        voi hyvänen aika "TukkaAuki"... kyllä ne on asiakkaat, jotka maksaa sen s-marketin kassan palkan!
        Vai luulitko, että liikeyrittäjä on joku hyväntekijä ja lottovoitostaan tai perinnöistään huvikseen makselee palkkoja niin kassoille kuin muillekin työntekijöille, ja laskuttaa asiakkaita vain tuotteista. Järki hoi! Kyllä asiakas maksaa kaikki yrityksen kulut palkoista tuotteisiin ja koulutukseen. Siihen koko markkinatalous perustuu. Et taida olla työelämässä ollenkaan, kun luulet, että palkat tippuvat taivaasta.

        Voiko noin idiootteja vielä tässä maassa ollakaan...


      • 11 14
        TukkaAuki kirjoitti:

        Eihän se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.

        Käsityö on ensisijaisesti aikavelotteista. Jotta ei nyt verrattaisi kirurgeihin, kampaajien kanssa samalla koulutusviivalla kulkee esimerkiksi autonasentajat, putkimiehet, sähkömiehet ja rakennusala, puutarhurit ym ym. Käsityötä, jossa aika maksaa. Kampaajat poikkeavat tästä porukasta sikäli, että vaikkapa se autonasentaja laskuttaa vielä tuntiveloituksen päälle jokaisen nippelin ja mutterin, jonka on työssään käyttänyt. Kampaamohintoihin sisältyy aineet.

        Jotta yrittäminen olisi kannattavaa, on tuntiveloituksen oltava noin 3,5-4 x tuntipalkka, jotta kaikki yrityksen kulut pystytään maksamaan. Yrityksen kulut laskutetaan siis asiakkaalta. Kuluja ovat niin se kampaajan palkka, kuin liikehuoneiston vuokrat ja vesimaksut, eläkemaksut, sähkölaskut, ainekulut, arvonlisäverot (joka muuten napataan suoraan päältä veloitetusta hinnasta 24%, tämän yhteiskunnan hyväksi) työvälineet, koulutukset, siivous ja remontointikulut, puhelin ja nettisivut, luottokunnan ja pankin kohtuuttomat palvelumaksut jokaisesta korttiostoksesta... lista jatkuu loputtomiin.

        Oikea tuntiveloitus ainekuluista riippuen olisi noin 58-68€ tunti, jolloin (väri-, leikkuu, fön käsittelyyn keskimäärin varattava aika 2h) väri-leikkuu-fön hinnan tulisi olla 116-136€, pitkien hiusten tai esim. monivärikäsittelyjen hinnan tulisi olla 155-165€, sisältäen siis 24% alv:tä.

        Jokuhan ne maksaa Kreikan velatkin, ei kuitenkaan Kreikka... siellä varmasti onkin saanut kampaamo- ja muutkin työperäiset palvelut toivomallasi hinnalla, ja nyt valtion velka on kolme kertaa samankokoinen, kuin koko Suomen budjetti...


      • huh ja hei... ...
        anneli50 kirjoitti:

        E i taida kampaajan koulutus olla verrattavissa lääkärin koulutukseen.ammatti kaampaaja tekee tuon 2,5 tunnissa, jos tarvikeet maksaa 10 euroaja huoneisto ym kulut toisen 10,niin palkaksi jää 30 ekee, aika paljon amiskoulutuksella

        Voiko 50 vuotias olla vielä noin tyhmä...vai oliko se postinumero?


      • fattako maksaa?
        TukkaAuki kirjoitti:

        viestistäni ihan turhaan. Kysyin vaan edullista kampaamoa enkä mitään puolusteluja hinnoille. Hymiötkin kertoivat siitä, että sinua niin kismittää, kun tiedät itsekin hintojen olevan epäreiluja. Mutta kun olet itse sillä alalla, tulee sinun puolustautua vaikka älyttömillä perusteilla. Ihan turhaan kiukuttelet ja vinoilet.

        Enkä minä välitä vaikket lukisikaan, en kaipaa sinun hyväksyntää millekään, vaikka niin luulet.
        TYHMÄKIN ymmärtää, että 100 euroa on liikaa tuommoisesta. Ja jos yrittäjäksi alkaa, on pystyttävä maksamaan palkat ja muut. Asiakkaan ei MIELESTÄNI(huom!) kuulu maksaa mistään muusta kuin hiuksiensa käsittelystä, ei siitä kuinka kauan hän kuluttaa kampaamon penkkiä. Onhan kampaajia, jotka tekevät työnsä myös todella hitaasti.

        Hah, kyllähän myyjien tulee saada TES:n mukaista palkkaa vaikka yritys tuottaisi mitä. Eri asia toki, jos yrityksen toiminta loppuu. Mutta kyse ei ollutkaan siitä. Ja olen ollut kaupassa töissä.

        jos asiakkaat ei maksa siellä kaupassa myyjien palkkaa, silloin yrityksen toiminta loppuu... näin se vaan on.


      • nfraaasws
        anneli50 kirjoitti:

        E i taida kampaajan koulutus olla verrattavissa lääkärin koulutukseen.ammatti kaampaaja tekee tuon 2,5 tunnissa, jos tarvikeet maksaa 10 euroaja huoneisto ym kulut toisen 10,niin palkaksi jää 30 ekee, aika paljon amiskoulutuksella

        idiootti


      • anneli50
        huh ja hei... ... kirjoitti:

        Voiko 50 vuotias olla vielä noin tyhmä...vai oliko se postinumero?

        Sw on sun kengän numero.....kyllä 100 tosta on rosvousta ollut 4,5 v sitten.tarkoittaa tänään 150


      • oma päätös
        anneli50 kirjoitti:

        johtuu siitä wttä tekevät puolet hommista pimeenä, tuo jourukalenterijuttu..

        Anneli, sinä itse valitset liikkeen, jossa on kassakone, käy maksukortit ja saat työstä kuitin, jossa on eriteltynä mm. 24% arvonlisävero. Toki se on huomattavasti kalliimpi, kuin se liike, jossa vaan käteiskauppaa kuititta... Mutta jos ehdottomasti haluat palkita ja kannustaa veron- ja muiden kulujen kiertoa, mene sinne kuitittomaan käteismestaan, halvemmalla.


      • My dream !
        TukkaAuki kirjoitti:

        se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.

        Nyt mennään vähän myös siinä osastossa, onko se hiustenvärjäys välttämätöntä köyhälle? Onko lomamatkustelu halpaa, tai pitäisikö se saada halvemmalla jos on opiskelija, köyhä, tai muutenvaan tuhlannut rahansa?
        Jos tämäntapaisiin palveluihin ei ole varaa, jätetään ne käyttämättä. Varattoman puolesta pitää puhua, että hänellä on ruokaa ja terveydenhoitopalvelut sekä katto päänsä päällä. Ja ne maksaa! Jos varaton opiskelija kantaa rahansa kampaajalle, on syytä miettiä onko verovaroilla kustannettu opinto- tai asumistuki syytä poistaa. Ja ihan vaan nyt huomautuksena, että mm. kauneudenhoitoalojen verotus on hyvin korkealla, huomattavasti korkeammalla, kuin ruuan, tahi lääkäripalvelujen, joista ei esim. arvonlisäveroa makseta ollenkaan. Tuloveron lisäksi kampaaja maksaa palvelusta jo suoraan päältä 24% arvonlisäveroa. Aloittajalle nyt vielä rautalangasta, että niillä veronmaksajien rahoilla maksetaan tämän maan hyvinvointia. Ei toki kampaamopalveluja, vaan asumistukia, opintotukia, ym. Niillä verorahoilla ei myöskään makseta tatuointeja, rakennekynsiä ym.
        Olisimpa kauneudenhoitoalan yrittäjänä todella iloinen, jos palveluistamme saisi asiakas kelakorvausta. Valitettavasti näin ei ole. Ja jos tämäkään ei nyt tajuntaan mene, niin siinä tilanteessa kela maksaisi minulle tekemästäni työstä korvauksen, jonka sinä saisitkin halvemmalla. Minä saisin tekemästäni työstä palkkaa ja sinä edullisesti, jopa ilmaiseksi hiuksesi kuntoon. My dream!


      • ANNELI50
        oma päätös kirjoitti:

        Anneli, sinä itse valitset liikkeen, jossa on kassakone, käy maksukortit ja saat työstä kuitin, jossa on eriteltynä mm. 24% arvonlisävero. Toki se on huomattavasti kalliimpi, kuin se liike, jossa vaan käteiskauppaa kuititta... Mutta jos ehdottomasti haluat palkita ja kannustaa veron- ja muiden kulujen kiertoa, mene sinne kuitittomaan käteismestaan, halvemmalla.

        Eivät taida minun päällä rikastuu ja veroja kiertää....tosi asia vaan on että niin tapahtuu, tutut ja sukulaiset maksaa varmasti. eipä ole tuttuja ja sukulaisia kampAajina.Tosin suomessa on pahempaakin veronkiertoa,johtajat nostaa pääomatuloina palkkansa veronkierron toivossa, joten suon sen kyllä kampaajillekin. Hulluhan täällä on kuka veroja maksaa jos ei pakko


      • liljankukka23

        kampaajan ja lääkärin koulutusta/palkkaa tuskin kannattaa verrata toisiinsa


      • elbis
        TukkaAuki kirjoitti:

        se joillekin ei ole iso summa, mutta kun on opiskelija, omistaa pitkät hiukset, joita tulee vähintään kerran pari puolessa vuodessa käyttää kampaajan käsissä, niin ei se halpaa ole! Ja kyllä siinä hinnassa on varmasti paljon ilmaa, kun on kampaajia, joilla se hinta ei ole niin iso. Esimerkiksi se, että pitkistä hiuksista tulee niin paljon lisää. Eikä tarvitse olla edes kummoisen pituiset, että se lisä huomioidaan. Samoin tasoitus, joista olen tarinoita kuullut, maksaa ihan hirveitä summia vaikka siinä ei hiuksia paljon lähde ja tyyli ei muutu. Älytöntä!

        Ja nyt kun toisessa threadissa kysyin pelkän suoristuksen tekemisen hintaa kampaajalla (kampauksen muodossa), maksaa se kuulemma jopa 30 euroa! Ei sitä suoristusaineta oo menny kuin ehkä kymmenisen suihkausta sinne munkaan hiuksiin, vaikka onkin pitkät hiukset. Ja kiinnettä vaan pari. Musta sopiva hinta olisi hyvässä käsittelyssä tosta jotain 10-15 euroa. Ei oo niin suuresta hommasta kyse.

        En kyllä omalla kohdalla ole terapiaa tarvinnut kampaajalta ja olen helppo asiakas. Että miksi minun pitää maksaa semmoisestakin.

        kampaamo on keskustan alueella,kallis vuokra?tuotteita ei muutenkaan laiteta paljon hiuksiin,ja onhan palkintojakin voitettu,että hintaa saa olla enenmänkin,100e kaikesta tuosta on pieni summa varsinkin pitkiin hiuksiin.öljyhoidot marketista ja youtube-videoilta latvojen/kerrosten opettelua...se on halpaa opiskelijalle


    • on ikävä katella

      en mää nyt sellaseen paikkaan rahojani pistäisi missä peilistä möllöttää tuiman näköinen kampaajan pärstä... on niitä muitakin paikkoja.

    • ohhhhoh

      Lopettakaa tuo valittaminen ja antakaa nyt niitö EDULLISIA KAMPAAMOJA tähän niminä!!

      • Buhaaahaaaa

        Et sitte ole 8 vuoden aikana löytänyt niitä halpoja paikkoja......2008-2016.


      • Anonyymi
        Buhaaahaaaa kirjoitti:

        Et sitte ole 8 vuoden aikana löytänyt niitä halpoja paikkoja......2008-2016.

        Syö kakkaa vastaaja


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe