Kertokaas mitä teidän ruokavalioon kuuluu? Eli mitä syötte päivittäin?
Esim. Aamiainen,päivällinen,välipala,illallinen,iltapala.(arkena,juhlapäivinä)
Ja mites te likutte lyhyesti?
Ps: Kertokaa mielellään yksityiskohtaisesti, ja olkaa rehellisiä..kiitos :)
Hoikan ruokailutottumukset?
40
3732
Vastaukset
- SepusTus
Tässä nyt jotain esimerkkejä mitä meikäläinen syö. Täytyy vaan sanoa, että olen ollut hoikka ihan lapsesta saakka ja perintötekijöitä saan luultavasti aika lailla kiittää siitä, että en liho helposti.
Aamupala: maustamatonta jugurttia, omatekoista mysliä ja karviaisia pakasteesta. Kuppi vihreää teetä, kaksi leipää joiden päällä kevytLeviä, juustoa (Oltermannia) ja kurkkua. Vettä pari lasillista. Lounas: Valkosipuliperunoita (tehty eilen pakasteesta, 10% ruokakermalla), n.8 kalapullaa, säilöttyä punajuurta, leipä, päällä samaa levitettä. Kupillinen marjakiisseliä.Vettä. Toi leipä oli itse tehtyä, kaurasta, leseestä ja vehnästä. Välipala: Mustaa teetä, pari keksiä. Päivällinen: Täysjyväspagettiä, sieni-kesäkurpitsakastiketta (tomaattimurskapohjaista), vettä. Kupillnen marjakiisseliä. Iltapala: Mehua, leipää levitteen, juuston ja kurkun kanssa. Omena. Tuon lisäksi juon vielä vettä väleissä. Yleisesti syön paljon kasviksia ja täysjyväviljaa. Jugurttia maustamattomana syön melkein joka päivä. Kalaa ainakin pari kertaa viikossa, lihaa en ollenkaan. Se vielä täytyy sanoa, että olen kotona vauvan kanssa, eli mulla on aikaa tehdä ruokaa ja on myös pakko huolehtia itsestä hyvin, koska imetän. Aina ei ole niin ruusuista eikä ehdi tehdä kunnolla ruokaa, silloin tosin syön usein pikaruokana puuroa. Teen lähes kaiken ruoan itse, aika vähän käytän eineksiä. Tämä on myös rahakysymys. Liikuntaa en ehdi vauvan takia juuri harrastaa, tosin vaunujen kanssa kävelen joka päivä jonkun puoli tuntia ja pari kertaa viikossa pidemmän lenkin. Kotona teen vähän lihasjumppaa ja venyttelen, mutta liian harvoin... Juhlapäivinä syön ihan mitä vaan, koska arkena huolehdin ruokavaliosta aika hyvin. Paheina tällä hetkellä ovat rasvaiset juustot ja makea. Makeanhimolle annan periksi lapsen päiväunien aikana syömällä keksejä ja juustoja ei tarvitse ajatella kun ne ovat niin kalliita nykyisin. En pidä itseäni minään malliesimerkkinä, vaan enemmänkin olen tyytyväinen saamistani perintötekijöistä ja siitä, että minulla on nyt mahdollisuus tehdä ruokaa itse, ei ole kauhea kiire. - ja liikunta
Elikkäs.. Olen siis nainen, lähinnä hoikka ja lihaksikas, mittani ovat 164/57. Olen dietillä, tavoitteena tulla entistä kiinteämmäksi:P.
Syön suunnilleen seuraavasti:
Aamiainen: pieni lautasellinen kaurapuuroa maitoon tehtynä puoli purkkia tonnikalaa(vedessä) ja runsas kupillinen teetä rasvattoman maidon kanssa.
Päivällinen: Raejuustoa 50g tai tonnikalaa puoli purkkia kourallinen pähkinöitä ja runsas kupillinen teetä.
Välipala: activia jogurtti ja kuppi teetä.
Anaerobinen treeni, kesto 60-90 min. Kesto riippuu treenaanko koko vartalon vai vain ylä- tai alavartalon) Ja tänä aikana menee joku 4-6 lasillista vettä.
illallinen: Tonnikalaa(öljyssä)puoli purkkia iso lasillinen maitoa tai teetä.
Aerobinen Treeni: 30 min kuntopyörälla (n. kaksi lasillista vettä)
Iltapala: 4 omega-3 kapselia, kourallinen pähkinöitä, 50g raejuusto.
Jos kiinnostaa tietää vielä tarkemmin, kysy ihmeessä :).- outoa....
mistä sä saat kaikki vitamiinit, kun et syö yhtään kasviksia tai hedelmiä??
- N40v
Olen normaalipainoinen nainen, 155 cm/55 kg. Pyrin kävelemään lyhyet matkat (siitä tulee n. kaksi 20-30 min. kävelyrupeamaa per päivä) ja käyttämään portaita hissin sijaan. Punttisalilla käyn kerran viikossa tunnin verran.
Aamupala:
-1-2 ruisleipää, päällä kevytleviä, juustoa (17 %) tai palvikinkkua
-hedelmä (yleensä omena tai päärynä)
Lounas:
-lämmin ruoka, määrän yritän pitää kohtuullisena
-tumma leipä Keiju-margariinilla
-salaattia
-sekamehu
-lasillinen rasvatonta maitoa
-jälkiruoan otan n. joka toinen kerta
Välipala:
-hedelmä, jogurtti (normaalirasvainen) tai voileipä
-jätän välipalan kokonaan väliin, jos olen käynyt myöhään työpaikkalounaalla
Iltapala
-ruokaisa salaatti tai jokin pikkulämmin (lämpimät voileivät, pieni pizzanpala) tai voileipiä
-hedelmä/vihannes
-pieni herkkupala (pullaa, pari palaa suklaata maidon kera tai vähän jätskiä)
Normaalipainoisuus ei ole minulla todellakaan geeneissä eli jos esim. käyn pizzalla, ravintolassa syömässä, hampurilaisella tai syön perunalastuja tms. rasvaista ruokaa, niin paino nousee heti. Alkoholia ei onneksi käytä, siinä on tosi paljon kaloreita. Jos tiedän että illalla on tarkoitus herkutella, syön kevyemmin päivällä ja sitten vielä seuraavankin päivän, joskus jopa viikon. Olen 40 v. nainen ja kaikki mitä on syönyt kertyy paljon helpommin vyötärölle. Nuorempana pystyi syömään paljon enemmän, ilman että se vielä näkyi.
Olen nyt ottanut käyttöön kalorilaskurin (kalorilaskuri.fi) ja se on opettanut tajuamaan mistä kaikki kalorit kertyvät ja kuinka paljon eli vähän minun kokoiseni pystyy syömään lihomatta. Ihmisen pituus ja paino vaikuttavat todella paljon siihen, kuinka paljon kaloreita hän kuluttaa, joten täällä esitetyt ruokalistat eivät välttämättä sopisi ollenkaan ap:lle, jos on eri kokoinen. Kannattaa tsekata vaikka jostain netin laskurista, mikä oma peruskulutus suurin piirtein on. - sandra86
Liikun aktiivisesti 7-10h viikko (mm. pyöräily, 5x kuntosali, aerobiset ryhmäliikuntatunnit, pace, kinesis...)
aamu:
puuro jossa vehnäleseitä, kaurahiutaleita, banaani, pellavansiemenrouhetta, maitoa marjajauheita 100g raejuustoa tee / kahvi
n. 400-500kcal
välipala:
hedelmä, rahka, proteiinipatukka ym.
100-200kcal
lounas:
kouluruokaa, paljojn salaattia, piimää 1-2 lasia, ruisleipää ja tuorejuustoa
n. 600-700kcal
välipala:
rahka, proteiinipatukka, hedelmä, leipää ym.
50-200kcal
treenin jälkeen:
palautusjuoma
150kcal
päivällinen/illallinen:
omatekoista ruokaa, salaattia ym. vaihtelevasti
500-700kcal
iltapala:
rahka, öljyä, marjajauheita ym.
tai raejuustoa ja jogurttia
tai munakas ym.
200kcal
eli päivällä tulee normaalitilanteessa jotain 1900-2400kcal riippuen liikunnan määrästä ym.
olen 163cm ja 54kg
eli saa sitä syödä paljon vaikkei paljoa painaisikaan :)- N40v
Niin, paljon enemmän saa syödä, jos liikkuu... Minulla peruskulutus on n. 1600 kcal. Jos ei liiku, syömisen pitää olla kohtalaisen niukkaa varsinkin jos on tämän pituinen kuin mitä minä olen.
Missä mielessä kyselet tällaisia ap? Minua ärsyttää se, kun monet ylipainoiset ajattelevat normaalipainoisten tai hoikkien olevan sellaisia, koska heillä on vilkas aineenvaihdunta tai sellaiset geenit. Luonnostaan hoikkia on toki olemassa, mutta väittäisin että heitä on hyvin pieni osa normaalipainoisista. Moni hoikka saattaa myös itse väittää, että saa syödä miten paljon vaan eikä liho ja sitten kun katsoo miten he syövät, he ottavatkin tosi vähän ruokaa lautaselle ja/tai jättävät osan syömättä. Itse joudun ainakin koko ajan tarkkailemaan mitä syön ja joskus pitämään pienen kevennyskuurin, kun huomaan että vaatteet alkavat kiristää. Se mitä olen seurannut, ylipainoiset ystäväni ottavat huomattavasti suuremmat ruoka-annokset kuin mitä minä ja syövät useammin herkkuja, mutta heidän lihomisensa johtuu silti muka perintötekijöistä... - aivan oikeassa
N40v kirjoitti:
Niin, paljon enemmän saa syödä, jos liikkuu... Minulla peruskulutus on n. 1600 kcal. Jos ei liiku, syömisen pitää olla kohtalaisen niukkaa varsinkin jos on tämän pituinen kuin mitä minä olen.
Missä mielessä kyselet tällaisia ap? Minua ärsyttää se, kun monet ylipainoiset ajattelevat normaalipainoisten tai hoikkien olevan sellaisia, koska heillä on vilkas aineenvaihdunta tai sellaiset geenit. Luonnostaan hoikkia on toki olemassa, mutta väittäisin että heitä on hyvin pieni osa normaalipainoisista. Moni hoikka saattaa myös itse väittää, että saa syödä miten paljon vaan eikä liho ja sitten kun katsoo miten he syövät, he ottavatkin tosi vähän ruokaa lautaselle ja/tai jättävät osan syömättä. Itse joudun ainakin koko ajan tarkkailemaan mitä syön ja joskus pitämään pienen kevennyskuurin, kun huomaan että vaatteet alkavat kiristää. Se mitä olen seurannut, ylipainoiset ystäväni ottavat huomattavasti suuremmat ruoka-annokset kuin mitä minä ja syövät useammin herkkuja, mutta heidän lihomisensa johtuu silti muka perintötekijöistä...Niinpä, kyllä ne kalorit tehoavat jokaiseen ihan samalla tavalla (tai erot on ainakin niin pieniä, ettei niillä voi selittää lihavuutta). Geeneihin vetoaminen on vain avuton yritys siirtää vastuu omasta painosta pois itsestä.
Tosiaan ihmiset, jotka sanovat, että voivat syödä mitä tahansa, syövät tosi pieniä annoksia. Sitä en tiedä, onko se geneettistä, että he tulevat nopeasti kylläisiksi, mutta kaloreissa sekin lasketaan.
Niin ja, tiedoksi vielä: minä en ole hoikka - tiedän vaan tunteen, miten helppoa on ulkoistaa omat väärät tottumukset ja syömistavat geeneihin, että "noilla toisilla on niin helppoa ja minulla niin vaikeaa, että ei ihme, etten pysty".
- bana--
Mittani on 170/51, ikää 18 ja oon nainen.
Opiskelen ammattilukiossa ---> "istumatyö"
Normi arkipäivä:
n. klo 7.00 kahvi rasvattomalla maidolla
koulussa klo 11.45 salaattia vajaa puoli lautasta, ihan vähän lämmintä ruokaa (oon nirso), lasillinen vettä
n. klo 16.00 kahvi rasvattomalla maidolla
n. klo 17-18.00 puolikas annos puuroa, kahvi rasvattomalla maidolla, vettä
20.00 ---> teetä ilman makeutusjuttuja, vettä
Liikunnaksi tulee joka arkipäivä vähintään 5km kävelyä (kouluun ja takaisin) joskus enemmän ja joskus vähemmän jos saa auton. Tiedän että toi syöminen on aika vähäistä, mutta opiskelu vie niin paljon aikaa että sitä tulee mentyä kahvin voimalla päivät. Jossain välissä kun pitäisi nähdä kavereitakin ja olla avon kanssa. :)
Viikonloppuna:
heräämisen jälk. n. klo 10 eteenpäin monta kupillista kahvia
iltapäivällä jotain lämmintä ruokaa vähän (sitten joskus kun tulee nälkä)
illalla jotain hedelmää tai porkkanaa. TAI jos lähdetään juhlimaan niin 3-4 siideriä ja baarissa 3-6 drinkkiä ja mahdollisesti grillin kautta kotiin. :) - eopi
aamu alkaa lasillisella tuoremehua ja kupillisella tai kahdella kahvia. en syö aamuisin heti herättyäni, ei vaan maistu.
lounasaikoihin syön useimmiten pari siivua täysjyväleipää (päälle rasvaa, täyslihaleikkelettä ja kurkkua/paprikaa) tai kaurapuuroa voisilmällä(desi hiutaleita, 2,5 desiä vettä) ja lasillinen tai kaksi rasvatonta maitoa. Välillä lounas jää kokonaan väliin.
tässä välissä saatan juoda kupillisen kahvia ja/tai syödä jonkun hedelmän/jogurtin, en kuitenkaan aina
päiväruokana ihan tavallista kotiruokaa (perusterveellistä, mutta jotkut ruokalajit vaativat ihan oikeeta voita ja sillon sitä todellakin käytämme!) puolet lautasesta täytän aina kasviksilla tai jos on keittoa niin pari siivua täysjyväleipää (päälle rasvaa ja leikkelettä) kyytipojaksi, lisäksi pari lasia rasvatonta maitoa.
välipalaksi kupillinen kahvia, joskus pari keksiä tai pulla, ei kuitenkaan läheskään joka päivä
iltapalaksi syön yleensä pari siivua täysjyväleipää (rasvaa, kinkkua, kurkkua/paprikaa) tai hapankorppuja samoilla täytteillä tai salaattia (veikkaisin n. 300g, useimmiten jäävuorisalaatti, kurkku, ananas tai jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, feta, oliivi) ja pari lasia maitoa
päivän mittaan juon sitten aina vettä kun muistan ja joskus ruoan kanssa vaihdan maidon veteen. Liikuntaa en juuri ehdi harrastaa pienen lapsen kotiäitinä, iltaisin koitan jumpata säännöllisen epäsäännöllisesti. Vaunulenkeillä käyn, jos on hyvä ilma, sateesta en niin välitä.
Toki sitten myös syön enemmän jos käyn kunnon lenkillä. Osa päivistä menee todellakin niin että juon aamulla mehun ja kahvia, syön vasta joskus myöhään iltapäivällä, juon kahvit ja syön iltapalan. Herkkujakin syön kunnolla n. kerran viikossa, karkkia, jäätelöä, popcornia, limsaa. Muuten en juurikaan ylimääräisiä suuhuni laita, pitäisi kyllä syödä vähän säännöllisemmin, koska imetän, mut aina ei vaan ehdi.
Olen 166cm / 50 kg eli aika hoikka.- taas...
aamulla : ei mitään/ 1 kuppi vihreetä teetä
lounas : puolikas annos nuudeleita (välillä ei mitään)
välipala : ruisleipä jonka päällä tuorekurkkua ja tomaattia.
päiväruoka : yleensä rainbow:n tomaatti tai kanakeittoa ½dl makaronia.
iltapala : kuppi teetä, tai ei mitään.
164/48 - edelliseen vielä...
taas... kirjoitti:
164/48Liikuntatottumukset, 3 kertaa viikossa kuntosalia 1½-2h, 2 kertaa viikossa 1h juoksulenkki ja kerran viikossa 1h ratsastusta.
- ewrrg
taas... kirjoitti:
164/48sä taidat olla hieman sairas, ethän syö mitään
- ...
ewrrg kirjoitti:
sä taidat olla hieman sairas, ethän syö mitään
kiitos
- entäs kynget ja iho
... kirjoitti:
kiitos
....
- ruoan määrään
Ei se kerro vielä mitään että joku kertoilee kuinka paljon syön, kun ihmisen yksilölliset tekijät vaikuttavat ravinnontarpeeseen.
Tottakai pitkä lihaksikas mies syö PALJON enemmän kuin minä lyhyt pieni nainen.- jumalisssssssssssssssssssss...
mulla ei ole mitään anoreksiaa, eli ei tipu tukka eikä kynnet
- pioawjf
kyllä se on niin monien tekijöiden summa mitkä vaikuttaa, ite oon keskipitkä ja erittäin hoikka nainen BMI 18, aika kevytrakenteinen kuten muukin suku, jonkun mielestä kenties anoreksian partaalla, jota en omasta mielestäni kyllä ole. En juurikaan harrasta liikuntaa, mutta syön saman verran, ellen jopa enemmän ruokaa kuin lihaksikas ja myös hieman ylipainoinen mieheni 183cm/95kg, siltikään en liho...
- pioawjf
pioawjf kirjoitti:
kyllä se on niin monien tekijöiden summa mitkä vaikuttaa, ite oon keskipitkä ja erittäin hoikka nainen BMI 18, aika kevytrakenteinen kuten muukin suku, jonkun mielestä kenties anoreksian partaalla, jota en omasta mielestäni kyllä ole. En juurikaan harrasta liikuntaa, mutta syön saman verran, ellen jopa enemmän ruokaa kuin lihaksikas ja myös hieman ylipainoinen mieheni 183cm/95kg, siltikään en liho...
siis minäkin terve ja hyvinvoiva yksilö, paljon hiuksia, kynnet, verenpaineet ja hemoglobiinit kunnossa.
- aiheuttaa laihtumista
pioawjf kirjoitti:
Toi mitä kerroit ei mitenkään voi pitää paikkaansa.
Ainoa selitys on että miehelläsi on kilpirauhasen vajaatoiminta ja oikeasti hän syö vähän mutta ei siltikään liho.
Tai sitten sinulla on kilpirauhasen liikatoiminta, joka tarkoittaa että vaikka syöt paljon, et liho et sitten millään. Jos söisit vähemmän painosi lähtisi vaan laskuun. Kannattaisi käydä tutkituttamassa kilpirauhasarvot.
Ei ole mitenkään mahdollista että sinä hoikka nainen kuluttaisit yhtä paljon kuin 180-senttinen isokokoinen mies.
Se, hyvä ihminen vaan ei ole mahdollista. On tieteellisesti tutkittu ettei ihmisten kulutuksessa ole niin suuria eroja että sillä voitaisiin selittää tuollaisia eroja. Yksi vaihtoehto on tietenkin että joko sinä valehtelet, pyöristät ruokamääriä mielessäsi TAI miehesi syö salaa.
Ja tietenkin yksi vaihtoehto on jotkut tietyt kasvaimet jotka erittävät hormoneja jotka vaikuttavat painoon joko laskien tai nostaen sitä. - typovirhe...
aiheuttaa laihtumista kirjoitti:
Toi mitä kerroit ei mitenkään voi pitää paikkaansa.
Ainoa selitys on että miehelläsi on kilpirauhasen vajaatoiminta ja oikeasti hän syö vähän mutta ei siltikään liho.
Tai sitten sinulla on kilpirauhasen liikatoiminta, joka tarkoittaa että vaikka syöt paljon, et liho et sitten millään. Jos söisit vähemmän painosi lähtisi vaan laskuun. Kannattaisi käydä tutkituttamassa kilpirauhasarvot.
Ei ole mitenkään mahdollista että sinä hoikka nainen kuluttaisit yhtä paljon kuin 180-senttinen isokokoinen mies.
Se, hyvä ihminen vaan ei ole mahdollista. On tieteellisesti tutkittu ettei ihmisten kulutuksessa ole niin suuria eroja että sillä voitaisiin selittää tuollaisia eroja. Yksi vaihtoehto on tietenkin että joko sinä valehtelet, pyöristät ruokamääriä mielessäsi TAI miehesi syö salaa.
Ja tietenkin yksi vaihtoehto on jotkut tietyt kasvaimet jotka erittävät hormoneja jotka vaikuttavat painoon joko laskien tai nostaen sitä.Tuli kirjoitusvirhe, tässä miten piti kirjoittaa:
"Ainoa selitys on että miehelläsi on kilpirauhasen vajaatoiminta ja oikeasti hän syö vähän tai normaalisti mutta ei siltikään LAIHDU."
energiankulutukseen vaikuttaa mm. ihmisen ikä, lihasmassan määrä, sukupuoli, aktiivisuus, jne.
Vanhempi ihminen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin nuorempi.
Nainen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin mies.
Lihakseton kuluttaa VÄHEMMÄN kuin lihaksikas.
Lyhyt ihminen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin pitkä.
Kun ottaa nämä asiat huomioon, ellei sitten ole niin että miehesi on 80-vuotias ja sinä 20-vuotias, niin ei ole mahdollista että sinun energiankulutuksesi olisi mystisesti isompi kuin isokokoisen lihaksikkaan miehen. Ellei sitten jommalla kummalla teistä ole jotain vikaa esim. kilpirauhasen toiminnassa, kasvaimia, lääkityksiä, tms..
Se ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista.
Hyvänä esimerkkinä minä ja mieheni. Minä olen hoikka, hän pullea. NÄENNÄISESTI voisi joku väittää että syömme saman verran. Totuus on kuitenkin se, että jos olemme ostaneet herkkuja, vaikka sipsejä, keksejä tms. niin mies syö niitä kevyesti melkein huomaamatta triplasti enemmän kuin minä. Hän voi vetää pussillisen suolapähkinöitä tosta noin vaan, minä saan alas hädintuskin pientä kourallista. Lisäksi esim lämmintä ruokaa voimme syödä saman verran, joskus mies jopa syö vähemmän kuin minä, mutta sitten huomaankin että hän napostelee pitkin päivää, leipä siellä, jogurtti täällä. Mutta tällaisista pienistä eroista ne suuret erot syntyvät. - pioawjf
typovirhe... kirjoitti:
Tuli kirjoitusvirhe, tässä miten piti kirjoittaa:
"Ainoa selitys on että miehelläsi on kilpirauhasen vajaatoiminta ja oikeasti hän syö vähän tai normaalisti mutta ei siltikään LAIHDU."
energiankulutukseen vaikuttaa mm. ihmisen ikä, lihasmassan määrä, sukupuoli, aktiivisuus, jne.
Vanhempi ihminen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin nuorempi.
Nainen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin mies.
Lihakseton kuluttaa VÄHEMMÄN kuin lihaksikas.
Lyhyt ihminen kuluttaa VÄHEMMÄN kuin pitkä.
Kun ottaa nämä asiat huomioon, ellei sitten ole niin että miehesi on 80-vuotias ja sinä 20-vuotias, niin ei ole mahdollista että sinun energiankulutuksesi olisi mystisesti isompi kuin isokokoisen lihaksikkaan miehen. Ellei sitten jommalla kummalla teistä ole jotain vikaa esim. kilpirauhasen toiminnassa, kasvaimia, lääkityksiä, tms..
Se ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista.
Hyvänä esimerkkinä minä ja mieheni. Minä olen hoikka, hän pullea. NÄENNÄISESTI voisi joku väittää että syömme saman verran. Totuus on kuitenkin se, että jos olemme ostaneet herkkuja, vaikka sipsejä, keksejä tms. niin mies syö niitä kevyesti melkein huomaamatta triplasti enemmän kuin minä. Hän voi vetää pussillisen suolapähkinöitä tosta noin vaan, minä saan alas hädintuskin pientä kourallista. Lisäksi esim lämmintä ruokaa voimme syödä saman verran, joskus mies jopa syö vähemmän kuin minä, mutta sitten huomaankin että hän napostelee pitkin päivää, leipä siellä, jogurtti täällä. Mutta tällaisista pienistä eroista ne suuret erot syntyvät.mutta mitä väliä, olen tyytyväinen.
- tietenkin uskokin iloa
pioawjf kirjoitti:
mutta mitä väliä, olen tyytyväinen.
uskoohan ihmiset kaikenlaiseen yliluonnolliseen ja muuhun höpöhöpöön eikä se tarkoita että se siltikään olisi totta :)
- pioawjf
tietenkin uskokin iloa kirjoitti:
uskoohan ihmiset kaikenlaiseen yliluonnolliseen ja muuhun höpöhöpöön eikä se tarkoita että se siltikään olisi totta :)
panettelua... mut anyways, meitä on moneksi ja pitää ollakin... hajotkaa kiloihinne
- immu2356
pioawjf kirjoitti:
panettelua... mut anyways, meitä on moneksi ja pitää ollakin... hajotkaa kiloihinne
En ole tuo aiempi kirjoittelija, mutta en käsitä miksi pitäisi alkaa "hajoilla" yhtäkkiä:O Tuo on kiinnostava ilmiö, jos oikeasti pystyt syömään yhtä paljon kuin miehesi lihomatta lainkaan. Väittäisin kuten yksi aimpikin kirjoittaja, että sinulla on silloin pakko olla kilpirauhasen liikatoimintaa tai jokin imeytymishäiriö tai muuten jatkuva ripuli.
Laskennallisesti jos arvioidaan sinut keskipituiseksi naiseksi (168 cm) ja painosi tuolla BMI:llä olisi 51 kg, niin sinun peruskulutuksesi olisi silloin 1582 kcal/vrk. Miehesi (183 cm/95 kg) peruskulutus on 2678 kcal/vrk. Nuo ovat sen verran hurjia lukemia, että olisi selityksen paikka... Todennäköisimpänä pitäisin sitä, että miehesi saa jostakin piilokaloreita (syö kaupungilla tai töissä) tai ottaa ruokaa aina vähän enemmän kuin sinä. Miehillä tuntuu olevan hyvin yleistä se, että syövät omasta mielestään terveellisesti ja silti mahakumpu kasvaa. Miehen autosta sitten löytyy pieniä sipsipusseja ja suklaapatukan kääreitä... Se mitä olen seurannut, miehet käyvät naisia useammin työpaikkalounaalla ja niiden kalorimäärät kohoavat monesti tosi korkeiksi, vaikka ruoka olisi periaatteessa terveellistä perusruokaa. Jos tavallisen ruuan lisäksi ottaa 1-2 leipää, salaatin ja salaatinkastiketta sekä jälkiruuan (pelkässä marjakiisselissäkin on paljon kaloreita lisätyn sokerin takia), niin siinä on yllättävän suuri kalorimäärä kasassa... - immu2356
immu2356 kirjoitti:
En ole tuo aiempi kirjoittelija, mutta en käsitä miksi pitäisi alkaa "hajoilla" yhtäkkiä:O Tuo on kiinnostava ilmiö, jos oikeasti pystyt syömään yhtä paljon kuin miehesi lihomatta lainkaan. Väittäisin kuten yksi aimpikin kirjoittaja, että sinulla on silloin pakko olla kilpirauhasen liikatoimintaa tai jokin imeytymishäiriö tai muuten jatkuva ripuli.
Laskennallisesti jos arvioidaan sinut keskipituiseksi naiseksi (168 cm) ja painosi tuolla BMI:llä olisi 51 kg, niin sinun peruskulutuksesi olisi silloin 1582 kcal/vrk. Miehesi (183 cm/95 kg) peruskulutus on 2678 kcal/vrk. Nuo ovat sen verran hurjia lukemia, että olisi selityksen paikka... Todennäköisimpänä pitäisin sitä, että miehesi saa jostakin piilokaloreita (syö kaupungilla tai töissä) tai ottaa ruokaa aina vähän enemmän kuin sinä. Miehillä tuntuu olevan hyvin yleistä se, että syövät omasta mielestään terveellisesti ja silti mahakumpu kasvaa. Miehen autosta sitten löytyy pieniä sipsipusseja ja suklaapatukan kääreitä... Se mitä olen seurannut, miehet käyvät naisia useammin työpaikkalounaalla ja niiden kalorimäärät kohoavat monesti tosi korkeiksi, vaikka ruoka olisi periaatteessa terveellistä perusruokaa. Jos tavallisen ruuan lisäksi ottaa 1-2 leipää, salaatin ja salaatinkastiketta sekä jälkiruuan (pelkässä marjakiisselissäkin on paljon kaloreita lisätyn sokerin takia), niin siinä on yllättävän suuri kalorimäärä kasassa...Tein tässä oletuksen että te olette saman ikäisiä, 20-vuotiaita.
- pioawjf
immu2356 kirjoitti:
Tein tässä oletuksen että te olette saman ikäisiä, 20-vuotiaita.
25 ja 30, ei mulla kyllä ainakaan mitään ripulia oo :D Mut tottahan se sinänsä on et jos vertaa meidän normaalia aktiivisuustasoa, ni kyl mä vedän pidemmän korren, hoidanhan kotityöt ja lapsenkin lähestulkoon kokonaan. Herkkuja ei hirveesti syödä kumpikaan ja mieskin on jo hyvän tovin pysynyt samoissa lukemissa, ei liho eikä laihdu (ei tosin yritäkään) Mutta älkää ottako henkilökohtaisesti tota hajotkaa kiloihinne -kommenttia, itse en määrittele ihmistä kilojen perusteella, rakastan miestänikin erittäin paljon, naurattaa vaan välillä kun oli laiha tai lihava niin koskaan kukaan ei ole sopiva!!! Ja jos joku jotain syö tai ei syö niin sekin on todennäköisesti ihan väärää tavaraa :D :D :D
- niin kevyestoi
pioawjf kirjoitti:
25 ja 30, ei mulla kyllä ainakaan mitään ripulia oo :D Mut tottahan se sinänsä on et jos vertaa meidän normaalia aktiivisuustasoa, ni kyl mä vedän pidemmän korren, hoidanhan kotityöt ja lapsenkin lähestulkoon kokonaan. Herkkuja ei hirveesti syödä kumpikaan ja mieskin on jo hyvän tovin pysynyt samoissa lukemissa, ei liho eikä laihdu (ei tosin yritäkään) Mutta älkää ottako henkilökohtaisesti tota hajotkaa kiloihinne -kommenttia, itse en määrittele ihmistä kilojen perusteella, rakastan miestänikin erittäin paljon, naurattaa vaan välillä kun oli laiha tai lihava niin koskaan kukaan ei ole sopiva!!! Ja jos joku jotain syö tai ei syö niin sekin on todennäköisesti ihan väärää tavaraa :D :D :D
En sinuna ottaisi asiaa ihan noin kevyesti. Kuten itsekin huomasit kalorinkulutuksessanne _pitäisi_ olla huima ero.
Jos todellakin väität että sinussa ei ole mitään vikaa ja olet 100% varma että rehellisesti syötte saman verran energiaa päivittäin, on tietenkin mahdollista, että miehelläsi on jo alkavaa metabolista syndroomaa, ehkä alentunut glukoosinsietokyky, jolloin kehoon erittyy runsaasti insuliinia, ja tämä insuliini tehokkaasti varastoi rasvaa. Tajuat kai että tällainen tila voi johtaa diabetekseen myöhemmässä vaiheessa. Olipa asia miten tahansa, se ei yksinkertaisesti ole ihan normaalia. En suhtautuisi siihen niin tyynesti kuin sinä tunnut suhtautuvan.
Toinen vaihtoehto on että miehesi napostelee esim. työaikana tai syö työlounaalla paljon, tms..
Se, että yleisesti sanotaan että jollakulla on "hidas" tai "nopea aineenvaihdunta", ne erot eivät ole tuhannen kalorin luokkaa kun asiaa katsotaan fysiologisesti. Ei ole mitenkään mahdollista että kehosi jostain kumman syystä vain kuluttaisi energiaa yhtä paljon kuin ison miehen keho, _ilman_ että siihen on jotain syytä.
Ja kyse ei ole kateudesta, olen itsekin hoikka :)
Olen huomannut että ihmiset noin ylipäänsä eivät pysty tarkastelemaan syömiään ruokamääriään kovin realistisesti. Moni ei tiedosta ruokien sisältämiä energiamääriä, ja näinollen ei hahmoteta kuinka paljon energiaa tulee sisään. Ja toisaalta sitten ihmisillä on tapana "pyöristää" syödyn ruoan määrää joko alaspäin tai ylöspäin (riippuen onko kyse lihavasta vai alinpainoisesta). Myös suhteellisuuden käsitys voi hämärtyä. Jollekin pieni annos on 100g ruokaa, toiselle se on 500g ruokaa. Jollekin termi "herkuttelu" tarkoittaa yhtä pikkupullaa ja palaa suklaata ja toiselle sipsipussia, 400g suklaalevyä ja puolen kilon karkkipussia.
Tätä on tietenkin paha mitenkään todistaa, kun en pysty tulemaan ja pitämään ruokapäiväkirjaa syömisistänne ja jos sinä taas listaisit päivän aikana syömänne ruoat, se ei kuitenkaan antaisi objektiivista kuvaa ruokavaliostanne.
Mutta fakta se nyt vaan että pieni kevyt nainen ei kuluta yhtä paljon kuin isokokoinen mies. ELLEI taustalla ole jommallakummalla jotain terveydellistä vikaa. Ja näitä mahdollisia vikoja tässä onkin lueteltu.
Mielestäni sinun kannattaisi ottaa asia tosissasi nyt, ennenkuin on mahdollisesti liian myöhäistä. Visiitti ravitsemusterapeutille ei varmasti tekisi pahaa, kummallekaan teistä. - pioawjf
niin kevyestoi kirjoitti:
En sinuna ottaisi asiaa ihan noin kevyesti. Kuten itsekin huomasit kalorinkulutuksessanne _pitäisi_ olla huima ero.
Jos todellakin väität että sinussa ei ole mitään vikaa ja olet 100% varma että rehellisesti syötte saman verran energiaa päivittäin, on tietenkin mahdollista, että miehelläsi on jo alkavaa metabolista syndroomaa, ehkä alentunut glukoosinsietokyky, jolloin kehoon erittyy runsaasti insuliinia, ja tämä insuliini tehokkaasti varastoi rasvaa. Tajuat kai että tällainen tila voi johtaa diabetekseen myöhemmässä vaiheessa. Olipa asia miten tahansa, se ei yksinkertaisesti ole ihan normaalia. En suhtautuisi siihen niin tyynesti kuin sinä tunnut suhtautuvan.
Toinen vaihtoehto on että miehesi napostelee esim. työaikana tai syö työlounaalla paljon, tms..
Se, että yleisesti sanotaan että jollakulla on "hidas" tai "nopea aineenvaihdunta", ne erot eivät ole tuhannen kalorin luokkaa kun asiaa katsotaan fysiologisesti. Ei ole mitenkään mahdollista että kehosi jostain kumman syystä vain kuluttaisi energiaa yhtä paljon kuin ison miehen keho, _ilman_ että siihen on jotain syytä.
Ja kyse ei ole kateudesta, olen itsekin hoikka :)
Olen huomannut että ihmiset noin ylipäänsä eivät pysty tarkastelemaan syömiään ruokamääriään kovin realistisesti. Moni ei tiedosta ruokien sisältämiä energiamääriä, ja näinollen ei hahmoteta kuinka paljon energiaa tulee sisään. Ja toisaalta sitten ihmisillä on tapana "pyöristää" syödyn ruoan määrää joko alaspäin tai ylöspäin (riippuen onko kyse lihavasta vai alinpainoisesta). Myös suhteellisuuden käsitys voi hämärtyä. Jollekin pieni annos on 100g ruokaa, toiselle se on 500g ruokaa. Jollekin termi "herkuttelu" tarkoittaa yhtä pikkupullaa ja palaa suklaata ja toiselle sipsipussia, 400g suklaalevyä ja puolen kilon karkkipussia.
Tätä on tietenkin paha mitenkään todistaa, kun en pysty tulemaan ja pitämään ruokapäiväkirjaa syömisistänne ja jos sinä taas listaisit päivän aikana syömänne ruoat, se ei kuitenkaan antaisi objektiivista kuvaa ruokavaliostanne.
Mutta fakta se nyt vaan että pieni kevyt nainen ei kuluta yhtä paljon kuin isokokoinen mies. ELLEI taustalla ole jommallakummalla jotain terveydellistä vikaa. Ja näitä mahdollisia vikoja tässä onkin lueteltu.
Mielestäni sinun kannattaisi ottaa asia tosissasi nyt, ennenkuin on mahdollisesti liian myöhäistä. Visiitti ravitsemusterapeutille ei varmasti tekisi pahaa, kummallekaan teistä.mä sit vaan oon ihan supersairas läpipaska ohuen rankani kanssa :(
- läpipaska
pioawjf kirjoitti:
mä sit vaan oon ihan supersairas läpipaska ohuen rankani kanssa :(
No mutta sen voit jättää lääkärin selvitettäväksi. Kukaan ei ole "läpipaska" ilman syytä.
- rehellisyyttä kehiin
pioawjf kirjoitti:
mä sit vaan oon ihan supersairas läpipaska ohuen rankani kanssa :(
"Läpipaskolla" tarkoitetaan sitä, että ruoka tulee vauhdilla suoliston läpi eli henkilöllä on enemmän tai vähemmän jatkuva ripuli, mitä sinulla ei ole aiemman kommenttisi mukaan. Et siis ole läpipasko.
Sen sijaan väittäisin, että joko sinä tai miehesi valehtelee syömisensä tai ei osaa arvioida niitä oikein. Miten voit tietää kuinka paljon miehesi syö päiväsaikaan? Sitten tietysti tiedät suurin piirtein, jos olette molemmat kaiken päivää kotona ja lähdette aina yhdessä kaupungille, harrastuksiin tms., mutta harvalla sellainen tilanne kuitenkaan on.
Minä olen normaalipainoinen keskimittainen nainen ja mieheni on normaalipainoinen myös, liikumme suurin piirtein yhtä paljon eli vähän. Olen havainnut että syömme suurin piirtein yhtä suuren aamu- ja iltapalan, mutta mieheni ottaa n. 30-50 % enemmän lämmintä ruokaa kuin minä. Päiväruuan lisäksi mieheni tarvitsee vielä ylimääräisen lämpimän ruuan (pienen annoksen) tai sitten hän syö valtavan pinon voileipiä. Mielelläni söisin yhtä paljon kuin mieheni, mutta lihoisin varmasti... - pioawjf
rehellisyyttä kehiin kirjoitti:
"Läpipaskolla" tarkoitetaan sitä, että ruoka tulee vauhdilla suoliston läpi eli henkilöllä on enemmän tai vähemmän jatkuva ripuli, mitä sinulla ei ole aiemman kommenttisi mukaan. Et siis ole läpipasko.
Sen sijaan väittäisin, että joko sinä tai miehesi valehtelee syömisensä tai ei osaa arvioida niitä oikein. Miten voit tietää kuinka paljon miehesi syö päiväsaikaan? Sitten tietysti tiedät suurin piirtein, jos olette molemmat kaiken päivää kotona ja lähdette aina yhdessä kaupungille, harrastuksiin tms., mutta harvalla sellainen tilanne kuitenkaan on.
Minä olen normaalipainoinen keskimittainen nainen ja mieheni on normaalipainoinen myös, liikumme suurin piirtein yhtä paljon eli vähän. Olen havainnut että syömme suurin piirtein yhtä suuren aamu- ja iltapalan, mutta mieheni ottaa n. 30-50 % enemmän lämmintä ruokaa kuin minä. Päiväruuan lisäksi mieheni tarvitsee vielä ylimääräisen lämpimän ruuan (pienen annoksen) tai sitten hän syö valtavan pinon voileipiä. Mielelläni söisin yhtä paljon kuin mieheni, mutta lihoisin varmasti...=läpeensä paska
- syö oikein
Aamulla kolme kuppia kahvia kolmen vaalean sämpylän kanssa.
Töissä samanlaisia sämpylöitä kolme neljä päivänaikaan.
Kotia tultuani makaroonia pussi ja 400g jauhelihaa,sikaNautaa.
Illan mutustan jotain jos on,juustoista porkkanoihin,siis sama mitä syön kunhan vaan jotain syön.
Tietenkin joka kauppareissulla jotain pientä hyvää matkan ajaksi.
Kahvia kahesti kolme kuppia per kerta.
En liiku kuin autolla.Työ on henkistä.
Hiukan kertyy keskivartaloonkin.
Jostain syystä kaikki mitä syön on hiilihydraattipitoista.Rasvat,lähinnä leikkeleet ei ongelma.- edelliseen
Kaloreita en ole koskaan laskenut.
Mitähän nuista kertyis?
- MuotoPrinsessa
On tietenkin ihan toinen juttu, mitä 18 vuotias tai 40 vuotias samankokoinen ja aktiivisuustasoltaan samanlainen ihminen syö. Nuorena kun nyt vaan voi syödä mitä lystää ja vanhemmiten jos samaa jatkaa niin lihoo. Aineenvaihdunta kun hidastuu.
Omassa ystäväpiirissäni on niitä "rimppakinttuja" jotka syö ihan mitä sattuu ja silti ovat hoikkia. Eivät tee normaalia ruokaa oikein koskaan, vaan ateriat on lähinnä mäkkäri/kotipizza -osastoa ja välipalat keksiä/jäätelöä/suklaata. Itse en syö juuri koskaan ulkona, eineksiä en syö lainkaan. Eli sekä aamupala/lounas/illallinen on ihan omin nakkisormin väännettyä normiruokaa. Alkoa menee pari kertaa vuodessa ja silloin kyllä krapulapizza. Karkkia syön n. kerran kuussa, eli menkkapäivänä. Liikun n. 5 krt viikossa. Silti lihon. Kai sitä pitää siirtyä pelkkään salaatinlehtien nakerteluun.- pioawjf
ihan aikuinen jo, 26v, mut en mä vieläkään liho kovin helpolla. Mutta toisaalta, tykkään taas syödä terveellisesti ja ihan itsetehtyä kotiruokaa enkä paljoa herkuttele, sekin kenties vaikuttaa aika paljon vaikka ikää tuleekin.
- ei näin...
Aina ihmiset selittelee tätä että "on ihmisiä jotka voi syödä mitä vaan lihomatta" NO EI OLE. Sellaista ihmistä EI OLE. Energia ei KATOA mihinkään, eikä sitä tule myöskään tyhjästä.
Se että jos näet jonkun rimppakinttukaverisi syömässä pizzaa, ei tarkoita että se olisi koko totuus. Minä esimerkiksi olen hoikka, kaverit kauhistelee kun esim. baari-iltana vedän ensin kunnon ravintola-ateriaan, sitten kaljan kanssa pähkinöitä, sitten vielä loppuillasta kunnon mätöt snagarilla, kaveri kauhistelee "miten sä voit syödä noin paljon ja olla noin laiha, EPÄREILUA!"
No ei ole perkele epäreilua. Se on vaan niin että normaaleina päivinä saatan syödä ekan kerran MITÄÄN ruokaa vasta kello neljä iltapäivällä. Muutenkin syön hyvin vähän arkena. Tänään olen syönyt muutaman papupihvin ja yhden pasteijan. Mutta kaverit näkevät minut vain kun olemme kahvittelemassa, tai syömässä ravintolassa, tai ulkona muuten bilettämässä...ja joku voi kuvitella että syön aina sillä tavalla. No, en syö. Mutta harvoin kukaan sitä kysyy, ja harvoin minä sitä itse rupean mainitsemaan.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä näkee. - yhdyn edelliseen
ei näin... kirjoitti:
Aina ihmiset selittelee tätä että "on ihmisiä jotka voi syödä mitä vaan lihomatta" NO EI OLE. Sellaista ihmistä EI OLE. Energia ei KATOA mihinkään, eikä sitä tule myöskään tyhjästä.
Se että jos näet jonkun rimppakinttukaverisi syömässä pizzaa, ei tarkoita että se olisi koko totuus. Minä esimerkiksi olen hoikka, kaverit kauhistelee kun esim. baari-iltana vedän ensin kunnon ravintola-ateriaan, sitten kaljan kanssa pähkinöitä, sitten vielä loppuillasta kunnon mätöt snagarilla, kaveri kauhistelee "miten sä voit syödä noin paljon ja olla noin laiha, EPÄREILUA!"
No ei ole perkele epäreilua. Se on vaan niin että normaaleina päivinä saatan syödä ekan kerran MITÄÄN ruokaa vasta kello neljä iltapäivällä. Muutenkin syön hyvin vähän arkena. Tänään olen syönyt muutaman papupihvin ja yhden pasteijan. Mutta kaverit näkevät minut vain kun olemme kahvittelemassa, tai syömässä ravintolassa, tai ulkona muuten bilettämässä...ja joku voi kuvitella että syön aina sillä tavalla. No, en syö. Mutta harvoin kukaan sitä kysyy, ja harvoin minä sitä itse rupean mainitsemaan.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä näkee.Mulla on ihan sama homma. Usein itse syön arkena melko vähän, kuten ed. kirjoitti. Sit taas ku on esim. illanistujaisia tms. kavereiden kanssa, niin syön ihan normaalista,mutta onneksi niitä ei ole joka päivä.;) Siis teen aika lailla samoi ku edellinen, et syön seurassa normaalisti, mut yksin vähän...että tosiaan ei se ole koko totuus, jos näkee hoikan kaverin syövän paljon ravintolassa!
- Muotoprinsessa
ei näin... kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea mitä näkee.On varmasti niinkin että osa sitten ei syö juuri mitään "normaalioloissa". Yhden "rimppakintun" kanssa asuin 3 vuotta samassa taloudessa ja näin kyllä ihan päivittäin mitä se syöminen oli. Sellaista mättöä että samalla tahdilla minä en olisi parin kuukauden kuluttua mahtunut enää ovista kulkemaan :).
Ei tuokaan nyt ihan tervettä ole että syödään ekan kerran neljältä iltapäivällä ja sitten ruokana on se pasteija (josta onkin sitten lähes koko päivän kalorisaldo täynnä..).
Mutta, kukin taaplaa tavallaan. - ja joo...
Muotoprinsessa kirjoitti:
On varmasti niinkin että osa sitten ei syö juuri mitään "normaalioloissa". Yhden "rimppakintun" kanssa asuin 3 vuotta samassa taloudessa ja näin kyllä ihan päivittäin mitä se syöminen oli. Sellaista mättöä että samalla tahdilla minä en olisi parin kuukauden kuluttua mahtunut enää ovista kulkemaan :).
Ei tuokaan nyt ihan tervettä ole että syödään ekan kerran neljältä iltapäivällä ja sitten ruokana on se pasteija (josta onkin sitten lähes koko päivän kalorisaldo täynnä..).
Mutta, kukin taaplaa tavallaan.siitä pasteijastahan tuleekin se päivän kalorimäärä täyteen..
esimerkkityttö: (vaikka minä)
- aamuksi kahvia ja pulla
- lounaaksi pakastepizza lasi kokista (light)
- välipalaksi pasteija ja pari leipää
- päivälliseksi pussi irtokarkkeja (200g)
- illalla vielä purkki jogurttia ja leipä
150 600 200 700 150 = 1800kcal
eli ihan kulutuksen verran kun kuljen koulumatkan pyörällä enkä käynyt edes salilla. salilla käydessä vois syödä vielä pari pasteijaa ja pullan lisää..
eíkä silti tulee energiaa niin paljoa että lihois. terveellistä, never.. - sanoisin
ja joo... kirjoitti:
siitä pasteijastahan tuleekin se päivän kalorimäärä täyteen..
esimerkkityttö: (vaikka minä)
- aamuksi kahvia ja pulla
- lounaaksi pakastepizza lasi kokista (light)
- välipalaksi pasteija ja pari leipää
- päivälliseksi pussi irtokarkkeja (200g)
- illalla vielä purkki jogurttia ja leipä
150 600 200 700 150 = 1800kcal
eli ihan kulutuksen verran kun kuljen koulumatkan pyörällä enkä käynyt edes salilla. salilla käydessä vois syödä vielä pari pasteijaa ja pullan lisää..
eíkä silti tulee energiaa niin paljoa että lihois. terveellistä, never..Minä kyllä lihoisin tuosta, mutta olenkin jo 40 v. nainen...
Näissä ruokavalioasioissa täytyy tosiaan ottaa huomioon ikä, pituus, paino (lihavampi saa syödä suhteessa enemmän ylläpitääkseen samaa painoa) ja sukupuoli. Yksilöllisiä eroja tulee aineenvaihdunnasta ja ruuan imeytymisestä. Ihminen on varmasti laiha, jos esim. sairastaa tietämättään kilpirauhasen liikatoimintaa, keliakiaa tai jotakin muuta suolistosairautta.
Se tuntuu epäreilulta, jos näyttää että joku toinen saa syödä paljon enemmän ja epäterveellisemmin lihomatta, mutta toisten syömisten kurkkimisessa ei oikeasti ole paljoakaan järkeä. Enemmän KERRALLA syövälle se saattaakin olla päivän ensimmäinen ja/tai ainoa oikea ateria. Yksittäistä herkkupläjäystä pahempaa on monesti se, että kotona ollessaan napsii koko ajan jotakin "pientä" suuhunsa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648