Aika raskasta on eron jälkeen mut köyhän pitää töissä käydä.
Minkähänlaiset mahdollisuudet olis saada sairauslomaa eron takia? Mitä tulee syyksi työnantajalle?
Näin miehenä se on vähän vaikeaa mennä pyytämään sairauslomaa, mut tarvetta olis....
Sairauloma erossa
18
7188
Vastaukset
- rehellisesti
lääkärille mitä tunnet ja haluaat.
Ero on raskas ja pitkäaikainen prosessi joka ottaa oman aikansa.
Itse olin eron jälkeen kuukauden sairaslomalla .
loppuunpalamisen vuoksi.
Kuitenkin kannattee pitää itsestä hyvää huolta eron aikan .ulkoilla, harrastaa , tavata kavereita, pitää elämä normaalissa rutineissa .
syödä térveelisesti ja otta omaa aikaa luopumiselle tavallaan.
kuitenkin on hyvä palata töihin muutaman viikon sisällä..se on parasta lääkettä kuitenkin eroon
jo raha asioitten vuoksikin.
semppiä sinulle ja parempia aikoja edessäpäin:)- ,,,,,,,,,,,,,,,
kun 3päivää vaikka mies uhkaili,eli miten sitä saa muka helpiolla.
- Syy-nimike paperissa
Kiitos tiedoista ja kannustuksesta.
Mitä lääkäri laittaa syyksi työnantajalle menevään sairausloma todistukseen? - gips
Syy-nimike paperissa kirjoitti:
Mitä lääkäri laittaa syyksi työnantajalle menevään sairausloma todistukseen?saikun syytä työnantajasi näkökulmasta? Jos et ole työkunnossa, niin olet saikulla ja se on ihan ok. Siihen on ihan lakisääteinen oikeus. Mieti nyt itseäsi!
- ,.,...
Syy-nimike paperissa kirjoitti:
Mitä lääkäri laittaa syyksi työnantajalle menevään sairausloma todistukseen?"henkilökohtaiset syyt", näin mulla lukenut
- todellako..?
,.,... kirjoitti:
"henkilökohtaiset syyt", näin mulla lukenut
Kirjoittaako lääkäri tuollaisen diagnoosin "sydänsuruihin" (yhtään asiaa väheksymättä) ?
Muutama vuosi sitten lähiomaisen äkillisestä kuolemasta johtunut stressi ja unettomuus eivät olleet kovin "pätevä" sairausloman syy. - myös työpaikasta.
todellako..? kirjoitti:
Kirjoittaako lääkäri tuollaisen diagnoosin "sydänsuruihin" (yhtään asiaa väheksymättä) ?
Muutama vuosi sitten lähiomaisen äkillisestä kuolemasta johtunut stressi ja unettomuus eivät olleet kovin "pätevä" sairausloman syy.Olin työpaikassa, jossa firman omistaja antoi ohjeita lääkäreille sairausloman myöntämisestä. Tämä palvelu tietysti maksoi omistajalle, mutta ilmeisesti toimi. Sairauslomia oli vähän kun niitä ei myönnetty.
- ,.,.,.,
todellako..? kirjoitti:
Muutama vuosi sitten lähiomaisen äkillisestä kuolemasta johtunut stressi ja unettomuus eivät olleet kovin "pätevä" sairausloman syy.ja olin vielä työpaikkalääkärillä.. Olen ollut molemmista syistä sairaslomalla (lähiom. kuolema & ero) ja näin luki molemmilla kerroilla. Työpaikkalääkäriä ei ehkä varmuuden vuoksi kannata käyttää, kuten yksi kirjoittaja jo mainitsikin (työnantaja saattaa antaa ohjeita), varsinkin isoissa yrityksissä, kuten Kemira, Outokumpu ym. Käypä aivan tavallisella lääkärillä ja selität jutun juuria myöten. He ovat varmasti puolueettomia, ja ero on aivan tarpeeksi pätevä syy olla 1-2vkoa(kin) pois töistä.
- Kukkomies2
Menet vaan rohkeesti työterveys hoitajan/lekurin pakeille ja sanot mikä on tilanne ja ettet pysty olla töissä...kyl ne ymmärtää...itse jouduin tekemään niin toissa viikolla,no problem,pari viikko tuli saikkua...kärsiä ei tartte kenenkään...
- ----------------
rohkeasti vaan pyytämään sairaslomaa.Kerro tilanteesi ja ennen kaikkea vointisi miten raskaalta tuntuu.Älä murehdi sitä mitä laittavat sairauslomatodistukseen.Kyllä ne diagnoosin osaavat kirjottaa kun kirjansa siihen ovat lukeneet.Älä murehdi,kyllä kohdallesi vielä parempaakin varmasti tulee.Kaikki aikanaan.Tsemppiä ja voimia!
- vaan sitä että parantuisit
Kannattaa muistaa, että lääkäri kirjoittaa diagnoosin, mutta ei päätä sairausloman palkallisuudesta. On paljon sellaisia diagnooseja, joista aiheutuva saikku ei ole palkallista.
Sinun ei tarvitse tietää syytä, diagnoosia, mutta en usko monenkaan työnantajan maksavan saikkua, jos lääkärintod. lukee "henkilökohtaiset syyt", koska myöskään Kela ei maksa tästä dg:sta työnantajalle. Oikeus sairaslomaan toki silti on olemassa. - Töissäkäyvä
Kiitokset vastauksista, menen aamulla lääkärile... Jos sillä pääsis tästä vähän yli ja sain juoksevia asioita kuntoon.
Kiitos vielä kerran!- saikkua..
mutta varmasti sekin riippuu paikkakunnasta ja siitä oletko miten huonossa jamassa. Itse sain pari viikkoa saikkua eron jälkeen. Ja näytin varmasti todellakin siltä, että olin sen tarpeessa. En saanut nukutuksi enkä syödyksi....
eli tapauskohtaista saako.
Ja siitä diagnoosista, minun mielestä voi pyytää lääkäriä, että ei laita työnantajalle menevään lappuun mitään syytä. Silloin ne laittaa numerokoodin vain diagnoosiksi (joka sairaudella kun on nuo koodit, ja sen pitäisi riittää siihen syyksi). - ...kokemusta ja tietoa on...
saikkua.. kirjoitti:
mutta varmasti sekin riippuu paikkakunnasta ja siitä oletko miten huonossa jamassa. Itse sain pari viikkoa saikkua eron jälkeen. Ja näytin varmasti todellakin siltä, että olin sen tarpeessa. En saanut nukutuksi enkä syödyksi....
Ja siitä diagnoosista, minun mielestä voi pyytää lääkäriä, että ei laita työnantajalle menevään lappuun mitään syytä. Silloin ne laittaa numerokoodin vain diagnoosiksi (joka sairaudella kun on nuo koodit, ja sen pitäisi riittää siihen syyksi).Aluksi: toivottavasti saat sairauslomaa, jos tarvetta on, mutta muutama asia vielä diagnoosiasiasta:
- palkalliseen sairauslomaan tarvitaan yleensä aina Kelan hyväksymä sairaus. Tässä tapauksessa se voisi olla esim. lievä masennus. Diagnoosia ei tarvitse selväkielisesti kirjoittaa sairauslomatodistukseen, mutta se koodi tulee olla, ja helppohan se on työnantajan selvittää mitä se tarkoittaa (mm.netistä löytyy). Työnantajalla on toki vaitiolovelvollisuus asiasta,eikä saa käyttää tätä tietoa työntekijän haitaksi (esim. syrjisi jollain tavalla sen takia)
- burn out ei ole Kelan hyväksymä sairaus, joten työnantaja voi halutessaan evätä sairausloman palkallisuuden sen perusteella (=työnantaja ei saa Kelan korvauksia vaikka maksaisi palkan sairausloman ajalta)
- työnantaja voi lähes aina passittaa työntekijän työterveyshuoltoon, jos sairauslomatodistus on jostain muualta.
Ei ole tarkoitus masentaa lisää, mutta hyvä tietää tosiasioita. Pääasia on kuitenkin aina, että saisi itsensä kuntoon. Tsemppiä! - Töissäkäyvä
saikkua.. kirjoitti:
Ja siitä diagnoosista, minun mielestä voi pyytää lääkäriä, että ei laita työnantajalle menevään lappuun mitään syytä. Silloin ne laittaa numerokoodin vain diagnoosiksi (joka sairaudella kun on nuo koodit, ja sen pitäisi riittää siihen syyksi).Sain viikon lomaa. Diagnoosista tuli puhetta pomon kanssa ja ajattelin sitten että kerron ihan koko tarinan sille niin ei tarvi miettiä miksi olen kotona.
Pomo pisti käden olkapäälle ja sanoi että tämä on vain työtä, koti ja oma hyvinvointi on tärkeämpää.
Eli meni oikein hyvin. Jotain hyvää tässäkin elämässä näköjään, vaikka ihan kaikki muut asiat masentaa... - jätetty ja petetty
Töissäkäyvä kirjoitti:
Sain viikon lomaa. Diagnoosista tuli puhetta pomon kanssa ja ajattelin sitten että kerron ihan koko tarinan sille niin ei tarvi miettiä miksi olen kotona.
Pomo pisti käden olkapäälle ja sanoi että tämä on vain työtä, koti ja oma hyvinvointi on tärkeämpää.
Eli meni oikein hyvin. Jotain hyvää tässäkin elämässä näköjään, vaikka ihan kaikki muut asiat masentaa...Kun on aivan paskana ja parkuu silmät päästänsä eikä pysty mitään ajattelemaan, syömään eikä nukkumaan niin kyllä sitä ihminen jo sairaslomalle joutaa.
"akuutti stessi reaktio" -diagnoosilla.
Toisaalta on hyvä pikku hiljaa sitten palata arkirutiineihinn, että pääsee työstämään niitä kaikkia vaiheita (shokki, reaktio, työstämis, uudelleen suuntautumis viaheet), jotka tässäkin tilanteessa eteen tulee. Muuten ei pääse ehjäämään itseään. - hyvin sanottu
Töissäkäyvä kirjoitti:
Sain viikon lomaa. Diagnoosista tuli puhetta pomon kanssa ja ajattelin sitten että kerron ihan koko tarinan sille niin ei tarvi miettiä miksi olen kotona.
Eli meni oikein hyvin. Jotain hyvää tässäkin elämässä näköjään, vaikka ihan kaikki muut asiat masentaa...pomo lohdutti,sanomalla että kyllä uusi löytyy :),vielä...
- jätetty mies
Minulla myös eroprosessi meneillään ja hävettää pyytää sairaslomaa. Muttakun tuntuu ettei töissä mitään saa tehtyä kunnolla, silmät vuotaa ja korvissa suhisee. Lääkärin pakeille meno mietityttää mm. kiristyneiden aselupakäytäntöjen takia. Eli merkintä kun laitetaan ei sitä pois saa ja tulevaisuudessa ei varmasti ainakaan parempana ihmisenä katsota lupalappuja täytellessä. Yhden sairasloma päivän pidin koska maha oli sekaisin syömättömyyden ja unettomuuden takia. Sitä ei tarvinnut mitenkään selitellä ja työpaikassamme on käytäntö jossa saa maksimissaan 3 päivää olla pois työnantajan suostumuksella. Mietinkin että kehtaanko kysyä heti perään vielä kolmenpäivän sairasloman.
Se on jännäjuttu että omat virheet huomaa vasta silloinkun se on aivan liian myöhäistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275