Tatuoinnit kaikissa muodoissaan luetaan synniksi. Mutta miksi ei meillä naisilla kulmakarvojen kestopikmentointia tai huulirajojen kestotatuointeja katsota synniksi? Kuten Sarah Palin teki.
Korvanapit ja korvakorut hyväksytään, mutta lävistykset on synti ja sopimaton. En itse käytä kumpiakaan, mutta ihmettelen logikkaa millä tuomiolauselma tulee.
Mikä kuuluu Mooseksen liittoon ja ja mikä on sopivaa uuteen liittoon? Sydämen tila on se mikä ratkaisee, mutta on niin monia asioita joita en käsitä. Olipa aerobik synti, josta uskomattomat varsinkin ojensi uskovia ennen. Eikai enään?
Eikö epäusko ole suurin synti?
Asioiden synniksi lukeminen
15
443
Vastaukset
- Eroe
Ei jo olevia tatuointeja lueta synniksi.
- Eroe
Pe.ku kirjoitti:
tatuointeja sitten voikaan olla kuin "ei jo olevia tatuointeja".
Jo olevat tatuoinnit ovat ennen uskoontuloa hankittuja. Aloittaja käsittääkseni tarkoitti uskovan hankkimia. Sitä tarkoitin, mutta älysitkö edes näsä?
Ps. Minulla olevat tatutoinnit ovat kääntyneet voitoksi. Montaa hyvää tilannetta on tullut, missä olen saanut kertoa että olen Jeesuksen oma.
Ulkomailla ihmiset estottomasti ihailevat, tulevat sanomaankin sen. Kuten Kauko-Idässä, Intiassa, Afrikassa ja Neuvostoaikana Neuvostoliitossa.
-
Asian sivusta.
Olen käynyt Abbhasian ja Georgian alueilla, oletko sinä?
pahinta Jumalan kielteisyyttä.
* Kyllä sydämen tila, ettei se ole kopea ja korskea, ettei ylpeile ulkonäöllään, vaikka olisi kaunis. Niinkuin varmaan oletkin?
* Kyllä luonnollinen kauneus on sitä parasta katseltavaa, enkä tarkoita, että pitää olla Armi Kuuselan tasoa, tavallinen maitotyttö on sitä parasta.
* Ja jos rakastaa Jeesusta, ei Hänelle tarvitse meikata eikä tatueerata kaunista ihoaan, enempää kuin korvakorujakaan, mutta hillitysti, ei kai ne uskoa keneltään vie, eikä nykyään enää ole loukkaukseksi kenellekkään.
* Se oli kaiketi Katrin Khulman, kun mursi tuon rajan, hän esiintyi aina meikattuna.
* Ja jos meikkaa, niin meikkaa uskossa, sillä kaikki mitä teet ilman uskoa, luetaan synniksi, uskossa ei ole mikään syntiä. Ymmärräthän, "mikään"? Synnit ei sinänsä muutu synnittömäksi!- Eroe
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Se luonnollisuus ja raikkaus on parasta.
Ennen oli nuttura uskovilla ja sitten se purettiin. Ensimmäiset naiset ottivat kiharat ja se oli toisille kauhistus, siis naisille. Kohta tuo yleistyi ja nuttura enimmäkseen unohtui, kiharat tulivat luonnolliseksi osaksi naiseutta.
Vaimollani on musta ja paksu pitkä tukka. Hänellä on kauniita ja värikkäitä isoja hiuslaitteita, ja kun hän laittaa nutturan tapaisen, se todella on naisellinen katseltava, hameen kanssa.
Minusta naisen täytyy olla miehen kruunu.
Kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä. - todé
Eroe kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Se luonnollisuus ja raikkaus on parasta.
Ennen oli nuttura uskovilla ja sitten se purettiin. Ensimmäiset naiset ottivat kiharat ja se oli toisille kauhistus, siis naisille. Kohta tuo yleistyi ja nuttura enimmäkseen unohtui, kiharat tulivat luonnolliseksi osaksi naiseutta.
Vaimollani on musta ja paksu pitkä tukka. Hänellä on kauniita ja värikkäitä isoja hiuslaitteita, ja kun hän laittaa nutturan tapaisen, se todella on naisellinen katseltava, hameen kanssa.
Minusta naisen täytyy olla miehen kruunu.
Kaikki mikä ei ole uskosta on syntiä.piirrättää vielä parit ruusut käsivarteensa tai selkäänsä, entisten raamatunvastaisten (1. Tim.2:9) koristeiden lisäksi. Vai mihin vetoat opettamalla, että tatuoinnin teettämisestä joutuu helvettiin?
Nuttura sopii muuten myös housujen kanssa oikein hyvin. - Eroe
todé kirjoitti:
piirrättää vielä parit ruusut käsivarteensa tai selkäänsä, entisten raamatunvastaisten (1. Tim.2:9) koristeiden lisäksi. Vai mihin vetoat opettamalla, että tatuoinnin teettämisestä joutuu helvettiin?
Nuttura sopii muuten myös housujen kanssa oikein hyvin.Älähän puutu ollenkaan minun vaimoni asioihin. Te painitte ihan eri sarjassa, katsos minun vaimoni on uskossa. Vaikka sinä olisitkin uskossa niin olet liberaaliteologi, Raamatun vesittäjä.
Missä olen sanonut että tatuoinnin ottaja joutuu helvettiin? - todé
Eroe kirjoitti:
Älähän puutu ollenkaan minun vaimoni asioihin. Te painitte ihan eri sarjassa, katsos minun vaimoni on uskossa. Vaikka sinä olisitkin uskossa niin olet liberaaliteologi, Raamatun vesittäjä.
Missä olen sanonut että tatuoinnin ottaja joutuu helvettiin?"Ei jo olevia tatuointeja lueta synniksi."
Siinä sanoit, että jos uskova teettää tatuoinnin, se luetaan synniksi. Eikös synti ja helvettiin joutuminen ole aika yksyhteen?
Kukahan se vesittää nyt Raamattua? Luehan tuo timoteuskirjeen kohta. Kuinka se eroaa siitä VT:n kohdasta, johon mitä todennäköisimmin vetoat tatuointiasiassa. - Eroe
todé kirjoitti:
"Ei jo olevia tatuointeja lueta synniksi."
Siinä sanoit, että jos uskova teettää tatuoinnin, se luetaan synniksi. Eikös synti ja helvettiin joutuminen ole aika yksyhteen?
Kukahan se vesittää nyt Raamattua? Luehan tuo timoteuskirjeen kohta. Kuinka se eroaa siitä VT:n kohdasta, johon mitä todennäköisimmin vetoat tatuointiasiassa.Kun ihminen tulee uskoon, hän saa kaikki siihen asti tekemänsä synnit anteeksi. Mutta hän saa myöskin tulevat synnit anteeksi. Uskovan ei kuitenkaan sovi elää synnissä, sillä silloin ei pelastu.
En ole sanonut että tatuoinnin ottaja joutuu helvettiin kun on uskossa, siinä todé vääristelee tapansa mukaan.
Mutta minä panen toivoni Herraan, odotan pelastukseni Jumalaa;
minun Jumalani on minua kuuleva.
Älkää iloitko minun viholliseni, minusta;
jos ole langennut, niin minä nousen;
jos istun pimeydessä, on Herra minun valkeuteni.
Miika.7:7-8 - todé
Eroe kirjoitti:
Kun ihminen tulee uskoon, hän saa kaikki siihen asti tekemänsä synnit anteeksi. Mutta hän saa myöskin tulevat synnit anteeksi. Uskovan ei kuitenkaan sovi elää synnissä, sillä silloin ei pelastu.
En ole sanonut että tatuoinnin ottaja joutuu helvettiin kun on uskossa, siinä todé vääristelee tapansa mukaan.
Mutta minä panen toivoni Herraan, odotan pelastukseni Jumalaa;
minun Jumalani on minua kuuleva.
Älkää iloitko minun viholliseni, minusta;
jos ole langennut, niin minä nousen;
jos istun pimeydessä, on Herra minun valkeuteni.
Miika.7:7-8tietoisesti tatuoinnin, on tehnyt syntiä, ja ellei kadu, on tulevaisuus synkkä. Sama se on muidenkin syntien kohdalla.
Oikeastihan tatuoinnin teettäminen ei ole syntiä. Sitä ei ole myöskään vaimosi tukkalaitteet, tai kultakorut ja muut koristukset tai se, että hän vetäisisi farkut jalkaansa.
Minä en todellakaan vääristele Raamatun sanaa. Olen vain tavallinen, pakanakristitty, joka elää uutta liittoa, ja tätä päivää. - Eroe
todé kirjoitti:
tietoisesti tatuoinnin, on tehnyt syntiä, ja ellei kadu, on tulevaisuus synkkä. Sama se on muidenkin syntien kohdalla.
Oikeastihan tatuoinnin teettäminen ei ole syntiä. Sitä ei ole myöskään vaimosi tukkalaitteet, tai kultakorut ja muut koristukset tai se, että hän vetäisisi farkut jalkaansa.
Minä en todellakaan vääristele Raamatun sanaa. Olen vain tavallinen, pakanakristitty, joka elää uutta liittoa, ja tätä päivää.Sinulle ei Raamattu ole tärkeä.
- ällikkä
se minkä merkityksen niille antaa.
- varoittaja
Tatuointia ei kannata ottaa alaselän alueelle, missä niitä usein näkee. Kaikki anestesialääkärit eivät suostu laittamaan epiduraalipuudutusta kivun lievittämiseksi synnytyksen yhteydessä, jos alaselässä on laajat tatuoinnit. He pitävät sitä terveysriskinä.
"Tatuointi ja epiduraalipuudutus
"Olen hankkimassa tatuointia alaselkääni mutta haluaisin sitä ennen tietää, että onko se esteenä epiduraalipuudutukselle ja jos näin on niin miksi?"
Tatuoinnin läpi ei saa tehdä spinaali- tai epiduraalipuudutusta, koska tuolloin viedään mahdollisesti raskasmetallia tatuoinnista keskushermostoon. Tämä saattaa aiheuttaa äidille neurologisia alaraajaoireita. Eli tatuointi alaselässä estää epiduraalipuudutuksen.
Akuutin omalääkäri Risto Laitila"
http://www.yle.fi/akuutti/laakariarkisto/tatuointi_ja_epiduraalipuudutus.htm
Tatuoinneisssa käytettävät värit sisältävät myrkyllisiä aineita.
"Suomen Ihotautilääkäriyhdistyksen ent. puheenjohtaja, ylilääkäri Tapio Rantanen on huolissaan tatuointiväreistä. Ylilääkäri Tapio Rantasen mukaan tatuointiväreinä pitäisi käyttää vain sellaisia aineita, jotka on kunnolla tutkittu, etteivät ne aiheuta ihmisille myrkytyksiä, allergiaa, syöpiä, valoyliherkkyyttä, sikiö- eikä perimäainesvaurioita."
http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_yhteiskunta&jutunid=7826 - aitoa vain
varoittaja kirjoitti:
Tatuointia ei kannata ottaa alaselän alueelle, missä niitä usein näkee. Kaikki anestesialääkärit eivät suostu laittamaan epiduraalipuudutusta kivun lievittämiseksi synnytyksen yhteydessä, jos alaselässä on laajat tatuoinnit. He pitävät sitä terveysriskinä.
"Tatuointi ja epiduraalipuudutus
"Olen hankkimassa tatuointia alaselkääni mutta haluaisin sitä ennen tietää, että onko se esteenä epiduraalipuudutukselle ja jos näin on niin miksi?"
Tatuoinnin läpi ei saa tehdä spinaali- tai epiduraalipuudutusta, koska tuolloin viedään mahdollisesti raskasmetallia tatuoinnista keskushermostoon. Tämä saattaa aiheuttaa äidille neurologisia alaraajaoireita. Eli tatuointi alaselässä estää epiduraalipuudutuksen.
Akuutin omalääkäri Risto Laitila"
http://www.yle.fi/akuutti/laakariarkisto/tatuointi_ja_epiduraalipuudutus.htm
Tatuoinneisssa käytettävät värit sisältävät myrkyllisiä aineita.
"Suomen Ihotautilääkäriyhdistyksen ent. puheenjohtaja, ylilääkäri Tapio Rantanen on huolissaan tatuointiväreistä. Ylilääkäri Tapio Rantasen mukaan tatuointiväreinä pitäisi käyttää vain sellaisia aineita, jotka on kunnolla tutkittu, etteivät ne aiheuta ihmisille myrkytyksiä, allergiaa, syöpiä, valoyliherkkyyttä, sikiö- eikä perimäainesvaurioita."
http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=ajassa_yhteiskunta&jutunid=7826Niin.
Jokaisen uskovaisen pitäisi turvata syntiasioissakin Raamattuun ja sen Sanaan sekä Pyhän Hengen kehoituksiin ja opastukseen.
Sitten on olemassa asioita joista Raamattu ei sano ollenkaan tai selkeästi mitään. Kuten juuri aerobicit,tatuoinnit,kestopigmentit,elokuvat ynm.
Tälläisissä asioissa pätee ns.ehdonvallan opetus joka löytyy Room.14:1 eteenpäin.
Eli jos joku uskovainen ei koe huonoa omatuntoa aerobicistä hän on vapaa sitä harrastamaan koskapa omantuntonsa ei syytä. Joku toinen uskovainen voi pitää aerobicia syntinä ja hänen omatunto syyttää siitä, silloin hänen ei sitä pidä harrastaa.
Aerobicia harrastavan ei pidä ivata sitä joka kokee että ei voi harrastaa ja aerobicia ei harrastava ei voi vaatia harrastavaa lopettamaan aerobic harrastustaan.
Eli elä Raamatun ja oman omantuntosi mukaan elä muiden, tämä on minusta hyvä ohje.
Siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi sisko :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845327Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423561Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j582932Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372135Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611906Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861686- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71195