Eukko vanhin lapsi sisaruksista. Eukon sisko on vätys, joka esittää mukaa uutteraa, samaan aikaan kun välttelee töitä ja on muka aina sairaana ja lintsaa. Avokin velikin on surkimus juoppo ja narkkari, joka ei ole koskaan töitäkään tehnyt, vaan uhkailee vain sukuaan ja elelee siivellä peräkamarinpoikana.
Anoppi on alatisairas, joka ei koskaan ole töissä käynyt 50v ikään mennessä, keskittynyt vain valittamaan.
Ja arvatkaapas kenen puhelin se aina kilahtelee kun tällainen häiriintynyt suku taustalla?
En oikein ymmärrä miksi avipuolisoni tätä ed.main porukkaa palvelee ja se on jotenkin hänen elämänssä missio että nämä yhdet surkimukset pääsevät helpolla ja jaksavat aiheuttaa lisää ongelmia itselleen ja meille.
Tässä vähän miettii, että muuttuuko tämä koskaan. Vie avokin viehtysvoimaa tällainen ja näkyy meidän suhteessakin omana ja avokin katkeruutena. En oikein pysty rakastamaan enää niin kuin haluaisin ja niin kuin oikeasti pitää.
Avolissa ei mitään vikaa, mahtava nainen, mutta kun suku astuu kuvioihin (joka vitun päivä),niin karisee se viehätysvoima.
Ymmärrättekö tilanteen ja onko neuvoja?
Emännän suku ollut 13 v riesana
21
2307
Vastaukset
- ootko
jotenkin mustankipeä kun hänen aikansa menee heille eikä sinulle? kai hän nyt sun kanssa myös kerkee olee. Kyllähän sä olet varmaan asiasta tiennyt kun aloitte yhteistä elämää elää....
- katkera mies
Miten minä jotenkin arvasin että joku tämän tapainen vittuilusävytteinen vastaus tulee joltakin sokealta tyypiltä.
Mistä ihmeestä olisin tiennyt 13v sitten, että tällaiseen porukkaan tulen tutustumaan? Silloin alkuhuumassa luulin ja toivoin että muutoksia tulee, mutta ei. Ja minähän nain naisen enkä sukua!
Kyllä emännällä minulle on aikaa enkä ole huolissani siitä tä se on minulta pois. Mutta eukon jaksamisesta olen huolissani. Niin ja tietenkin se meidän yhteinen aika ei tietenkään ole niin kivaa kun koko ajan puhelimet pirisee ja suku surutta polttaa yhtä ihmistä loppuun (emäntäni) ja minuakin siinä sivussa. Ja onneksi meillä ei ole lapsia, koska nehän tässä olisivat pahimmat kärsijät. Kun pitäähän aikuisen ihmisen saada elää omaa elämää ja rakentaa sitä ilman että riippakivet on aina hyvää fiilistä pilaamassa valituksellaan.
Muutenkin järjestys on yleensä se, että vanhemmat auttavat ja tsemppaavat lapsiaan, mutta ei tässä tapauksessa ja monessa muussakaan kyllä nykypäivänä.
Mutta kyllä tässä miettii sitä, pitääkö erota hyvästä naisesta vain sen takia kun tämä ei saa rauhaa sukulkaisiltaan ja itse ei osaa niistä irtaantua ja tehdä siten palveluksen kaikille osapuolille.
Siinä suvussa kun on laiskuutta, mielenterveysongelmia, alkoholismia,lääkkeiden väärinkäyttöä, huumeita, väkivaltaa, varastelua, hyväksikäyttöä ja pummaamista...ja lista on loputon. - olen...
katkera mies kirjoitti:
Miten minä jotenkin arvasin että joku tämän tapainen vittuilusävytteinen vastaus tulee joltakin sokealta tyypiltä.
Mistä ihmeestä olisin tiennyt 13v sitten, että tällaiseen porukkaan tulen tutustumaan? Silloin alkuhuumassa luulin ja toivoin että muutoksia tulee, mutta ei. Ja minähän nain naisen enkä sukua!
Kyllä emännällä minulle on aikaa enkä ole huolissani siitä tä se on minulta pois. Mutta eukon jaksamisesta olen huolissani. Niin ja tietenkin se meidän yhteinen aika ei tietenkään ole niin kivaa kun koko ajan puhelimet pirisee ja suku surutta polttaa yhtä ihmistä loppuun (emäntäni) ja minuakin siinä sivussa. Ja onneksi meillä ei ole lapsia, koska nehän tässä olisivat pahimmat kärsijät. Kun pitäähän aikuisen ihmisen saada elää omaa elämää ja rakentaa sitä ilman että riippakivet on aina hyvää fiilistä pilaamassa valituksellaan.
Muutenkin järjestys on yleensä se, että vanhemmat auttavat ja tsemppaavat lapsiaan, mutta ei tässä tapauksessa ja monessa muussakaan kyllä nykypäivänä.
Mutta kyllä tässä miettii sitä, pitääkö erota hyvästä naisesta vain sen takia kun tämä ei saa rauhaa sukulkaisiltaan ja itse ei osaa niistä irtaantua ja tehdä siten palveluksen kaikille osapuolille.
Siinä suvussa kun on laiskuutta, mielenterveysongelmia, alkoholismia,lääkkeiden väärinkäyttöä, huumeita, väkivaltaa, varastelua, hyväksikäyttöä ja pummaamista...ja lista on loputon.pahoillani jos mielesi pahoitin. Luulis nyt sukulaisten antavan toiselle omaakin aikaa. Sano niille sukulaisille että koittaisvat selviytyä myös omillaan jos kerta aikuisista on kyse. Asianhan voi ilmaista hienovaraisesti niin ettei kukaan loukkaannu.
- Olitko itse ajatellut?
olen... kirjoitti:
pahoillani jos mielesi pahoitin. Luulis nyt sukulaisten antavan toiselle omaakin aikaa. Sano niille sukulaisille että koittaisvat selviytyä myös omillaan jos kerta aikuisista on kyse. Asianhan voi ilmaista hienovaraisesti niin ettei kukaan loukkaannu.
Oliko yllättävä neuvo? PUHU SILLE!
Saan aina kohtauksen, kun joku neuvoo epätoivoista lähimmäistään, että SANO sille!
"Sano niille sukulaisille että koittaisvat selviytyä myös omillaan jos kerta aikuisista on kyse. Asianhan voi ilmaista hienovaraisesti niin ettei kukaan loukkaannu."
Pitää vielä keksiä tapa, mikä ei loukkaa toisia, kun nämä roikkuvat riippana 13 v.
Toisen murheita aliarvioiva asenne on se, että oletetaan ilman muuta, että kärsivä osapuoli ei ole sanaakaan sanonut, vaan alistunut aina mukisematta vaivaan ja orjuutukseen.
Useimmille alkoholistien vaimoille tämä neuvojakaarti on tuttu.
Aloittajalle toivotan voimia ja kärsivällisyyttä.
Eikö ole mitään mahdollisuuttaa muuttaa pitemmälle, vai tuleeko rakas suku perässä?
Vaimosikin tarvitsisi ulkopuolisen ja puolueettoman ihmisen neuvot, sillä hän on ottanut sen asenteen, että hänellä on tämä velvollisuus tehtävänään.
Vain ulkopuolinen terapeutti pystyisi valamaan häneen uskoa siihen, että hänellä on jo oikeus ajatella itseään ja puolisoaan ensiksi, ja vasta sitten sukuaan.
Minusta kaikkein ensimmäisin autettava on vaimosi. - Katkera mies
olen... kirjoitti:
pahoillani jos mielesi pahoitin. Luulis nyt sukulaisten antavan toiselle omaakin aikaa. Sano niille sukulaisille että koittaisvat selviytyä myös omillaan jos kerta aikuisista on kyse. Asianhan voi ilmaista hienovaraisesti niin ettei kukaan loukkaannu.
"Luulis nyt sukulaisten antavan toiselle omaakin aikaa."
- no niin luulis
Saahan hulluille puhua mitä vaan, ne kun ajattelee vaan itteesä ja ei ne osaa asettua toisten asemaan ja ajatella toisten etua. - Katkera mies
Olitko itse ajatellut? kirjoitti:
Oliko yllättävä neuvo? PUHU SILLE!
Saan aina kohtauksen, kun joku neuvoo epätoivoista lähimmäistään, että SANO sille!
"Sano niille sukulaisille että koittaisvat selviytyä myös omillaan jos kerta aikuisista on kyse. Asianhan voi ilmaista hienovaraisesti niin ettei kukaan loukkaannu."
Pitää vielä keksiä tapa, mikä ei loukkaa toisia, kun nämä roikkuvat riippana 13 v.
Toisen murheita aliarvioiva asenne on se, että oletetaan ilman muuta, että kärsivä osapuoli ei ole sanaakaan sanonut, vaan alistunut aina mukisematta vaivaan ja orjuutukseen.
Useimmille alkoholistien vaimoille tämä neuvojakaarti on tuttu.
Aloittajalle toivotan voimia ja kärsivällisyyttä.
Eikö ole mitään mahdollisuuttaa muuttaa pitemmälle, vai tuleeko rakas suku perässä?
Vaimosikin tarvitsisi ulkopuolisen ja puolueettoman ihmisen neuvot, sillä hän on ottanut sen asenteen, että hänellä on tämä velvollisuus tehtävänään.
Vain ulkopuolinen terapeutti pystyisi valamaan häneen uskoa siihen, että hänellä on jo oikeus ajatella itseään ja puolisoaan ensiksi, ja vasta sitten sukuaan.
Minusta kaikkein ensimmäisin autettava on vaimosi."Eikö ole mitään mahdollisuuttaa muuttaa pitemmälle, vai tuleeko rakas suku perässä?"
- ei ole oikein että me joudutaan pakenemaan sukua. Puhelimet kilisevät siellä muuallakin kyllä.
"Minusta kaikkein ensimmäisin autettava on vaimosi."
- olen täysin samaa mieltä, koska kyllä jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämään ja onneen. - uskoisin näin
katkera mies kirjoitti:
Siinä suvussa kun on laiskuutta, mielenterveysongelmia, alkoholismia,lääkkeiden väärinkäyttöä, huumeita, väkivaltaa, varastelua, hyväksikäyttöä ja pummaamista...ja lista on loputon.Vaimollasi on sisäänrakentunut missio pelastaa suku. On esikoisen asemassa tottunut alunpitäen huolehtivan ja auttavan vanhemman rooliin ja jossain vaiheessa tehnyt itsensä korvaamattomaksi - vaikkei sitä olekaan.
Apua tarvitsee nyt juurikin vain hän sanomaan aidosti ”ei” sukulaisten pyyntöautomaatille, parhaiten ammattiauttajan esim. hyvän terapeutin voimin. Olet itsekin asianosainen ja et ehkä paras auttaja koska 13 vuotta jo mennyt vieresta katsellessa ja kärsiessä. Tsemppiä teille!
- ettei suku enää vaimoosi ota
yhteyttä?
Jos raivoat niille, ääritilanteessa käyt vaikka käsiksi? Yksinkertaisesti käyttäydyt niin sietämättömästi että suku alkaa kiertämään vaimosi kaukaa. Ei taida kummiskaan onnistua?
Onko vaimos aina pakko vastata puhelimeen? Itselläni on pari sellaista rasittavaa kaveria. Jätän jylmästi vastaamatta jos ei huvita kuunnella niiden ongelmia.- katkera mies
Ei kyse ole siitä vastaanko minä puhelimeen,koska siippa vastaa ja tuo ne ihmiset tähän hommaan mukaan. Minä en todellakaan vastaisi niiden puheluihin.
- emännän kanssa
katkera mies kirjoitti:
Ei kyse ole siitä vastaanko minä puhelimeen,koska siippa vastaa ja tuo ne ihmiset tähän hommaan mukaan. Minä en todellakaan vastaisi niiden puheluihin.
Näkisin kuitenkin ratkaisuna sen, että keskustelet asiasta emäntäsi kanssa. Älä yritä helppoa ja nopeaa erille pääsyratkaisua, koska sellaista ei tähänkään mennessä ole tullut. Koeta kertoa emännälle, että tekipä hän mitä tahansa, hänen äitinsä/siskonsa/veljensä asiat eivät sillä korjaannu. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Olen itse nähnyt läheltä persaukisen perheen, jonka rahaongelmat eivät todellakaan olisi ratkenneet sillä, että perheeseen olisi pumpattu rahaa. Ainoa konsti olisi ollut rahankäytön hallinnan opetteleminen, mutta se ei vain onnistunut.
Toinen on, että kannusta emäntääsi siihen, että ohjaa sukulaiset hakemaan apua oikealta luukulta, sos.toimistosta/mielenterveystoimistosta tms.
Käytännön toimenpiteitä -rajuja-voisi olla puhelinnumeron vaihtaminen ja salaaminen, mutta se ei onnistu, jos emäntä ei suostu salaamaan sitä sukulaisilta. - katkera mies
emännän kanssa kirjoitti:
Näkisin kuitenkin ratkaisuna sen, että keskustelet asiasta emäntäsi kanssa. Älä yritä helppoa ja nopeaa erille pääsyratkaisua, koska sellaista ei tähänkään mennessä ole tullut. Koeta kertoa emännälle, että tekipä hän mitä tahansa, hänen äitinsä/siskonsa/veljensä asiat eivät sillä korjaannu. Ei kannettu vesi kaivossa pysy. Olen itse nähnyt läheltä persaukisen perheen, jonka rahaongelmat eivät todellakaan olisi ratkenneet sillä, että perheeseen olisi pumpattu rahaa. Ainoa konsti olisi ollut rahankäytön hallinnan opetteleminen, mutta se ei vain onnistunut.
Toinen on, että kannusta emäntääsi siihen, että ohjaa sukulaiset hakemaan apua oikealta luukulta, sos.toimistosta/mielenterveystoimistosta tms.
Käytännön toimenpiteitä -rajuja-voisi olla puhelinnumeron vaihtaminen ja salaaminen, mutta se ei onnistu, jos emäntä ei suostu salaamaan sitä sukulaisilta.Keinojasi on kokeiltu ja juteltu on ja uhattu että lähden ltäkimään jos ei muutosta. Parannuksia luvattiin, että kuulema itse muuttuu, vaikka sanoin että vika sukulaisissa eikä hänessä. Muutoksia ei kuitenkaan tullut tältä sukulasten suojelijalta, eli ne olivat vain puheita. Soskussahan ne sululaiset märisee ja nhuomiota hakee ja rahaa, jos ei kukaan muu jaksa kuunnella.
- sinulle ja perheellesi.
katkera mies kirjoitti:
Keinojasi on kokeiltu ja juteltu on ja uhattu että lähden ltäkimään jos ei muutosta. Parannuksia luvattiin, että kuulema itse muuttuu, vaikka sanoin että vika sukulaisissa eikä hänessä. Muutoksia ei kuitenkaan tullut tältä sukulasten suojelijalta, eli ne olivat vain puheita. Soskussahan ne sululaiset märisee ja nhuomiota hakee ja rahaa, jos ei kukaan muu jaksa kuunnella.
Asutteko kaikki samalla paikkakunnalla?
Miten olisi, jos hakisit muualta töitä ja ilmoittaisit sitten kylmästi, että nyt muutetaan tai sitten muutat yksin? Silloin näet, kenet vaimosi valitsee.
Jos hän muuttaa kanssasi, niin se vieroittanee hänet suvusta pidemmän päälle. Sillä, että muuttaa pois kotikonnuilta on usein suuri psykologinen vaikutus ihmisen kasvamiseen aikuiseksi henkisesti. - sdfdsfdsf
sfdsdsfdsf
- moraali
ole hyvilläs että jää puhelin terrorismiin minun tyttökaverini on myös sisaruksista vanhin ja hänen koti tuntuu olevan sisarusten yhteinen vaikka kaverini omistaa ja muutenkin käyttävät rahallisesti hyväkseen.
ihmettelen suuresti mistä johtuu että jostakin sisaresta tulee toisten sisarten palvelija.- katkera mies
Lapsena kait siihen sukulaisten palvelijaksi kasvetaan. Äiti ja isä kun eivät huolehdi lapsista, niin vanhin tod.näk huolehtii ja kasvaa sellaiseksi hyväksikäytettäväksi palvelijaksi.Siitä varmaan vaikea päästä eroon. Tympäisee vain olla sivusta katsojana kun ihmisiä poltetaan loppuun.
- Olitko itse ajatellut?
katkera mies kirjoitti:
Lapsena kait siihen sukulaisten palvelijaksi kasvetaan. Äiti ja isä kun eivät huolehdi lapsista, niin vanhin tod.näk huolehtii ja kasvaa sellaiseksi hyväksikäytettäväksi palvelijaksi.Siitä varmaan vaikea päästä eroon. Tympäisee vain olla sivusta katsojana kun ihmisiä poltetaan loppuun.
Vastasit minulle, että ei ole oikein joutua muuttamaan sukulaisten tieltä, ja niinhän se on.
Mutta eikö se kuitenkin olisi pienempi paha kuin tämä alituinen kerjääminen ja avunantaminen - saaminen?
Kun välimatkaa olisi jonkin verran, olisi pakostakin pysyteltävä omalla tontilla pitemmän aikaa. Ei olisi heti joku oven takana apua pyytämässä.
Minusta tuntuu, että sinun pitäisi saada ammattiauttajan apua niin itsellesi kuin puolisollesikin.
Vaimosi kaipaa varmaan aina auktoriteettia, joka sanoo, mitä PITÄÄ tehdä. Uskoisikohan hän terapeuttia?
Ehkä terapeutti antaisi sinulle tukensa, että pystyisit paremmin auttamaan vaimoasi pääsemään omille jaloilleen sukunsa puristuksesta.
Voiko tällaisessa tilanteessa saada apua mielenterveystoimistosta? - eivät kerro mitä tehdä
Olitko itse ajatellut? kirjoitti:
Vastasit minulle, että ei ole oikein joutua muuttamaan sukulaisten tieltä, ja niinhän se on.
Mutta eikö se kuitenkin olisi pienempi paha kuin tämä alituinen kerjääminen ja avunantaminen - saaminen?
Kun välimatkaa olisi jonkin verran, olisi pakostakin pysyteltävä omalla tontilla pitemmän aikaa. Ei olisi heti joku oven takana apua pyytämässä.
Minusta tuntuu, että sinun pitäisi saada ammattiauttajan apua niin itsellesi kuin puolisollesikin.
Vaimosi kaipaa varmaan aina auktoriteettia, joka sanoo, mitä PITÄÄ tehdä. Uskoisikohan hän terapeuttia?
Ehkä terapeutti antaisi sinulle tukensa, että pystyisit paremmin auttamaan vaimoasi pääsemään omille jaloilleen sukunsa puristuksesta.
Voiko tällaisessa tilanteessa saada apua mielenterveystoimistosta?Terapeuttien vika on siinä, että eivät kerro mitä kuuluu tehdä, vaan auttavat ihmistä itse ajattelemaan ja tekemään itse omat ratkaisunsa. Terapiat ovat aika hitaita prosesseja muutoksen aikaansaamiseksi, kalliita ja niihin on vaikea päästä. Voihan sitä yrittää.
Mielenterveystoimistot ovat sitä varten, että niissä keskustellaan kaikista elämän ongelmista. Eli ei tarvitse olla diagnosoidusti "hullu" eikä sieltä sitä diagnoosia edes saa. Voisi olla hyvä paikka pohtia ratkaisuja.
Yksi ratkaisu olisi, että ette olisi jatkuvasti tavoitettavissa. Laita kännykät illalla kiinni, lähtekää illalla kävelylle. Sielläpähän ihmettelevät missä olette. Ja sillä iltakävelyllä voi asioista keskustella kumppanin kanssa. Ei vaatien, vaan pohtien. - katkera mies
eivät kerro mitä tehdä kirjoitti:
Terapeuttien vika on siinä, että eivät kerro mitä kuuluu tehdä, vaan auttavat ihmistä itse ajattelemaan ja tekemään itse omat ratkaisunsa. Terapiat ovat aika hitaita prosesseja muutoksen aikaansaamiseksi, kalliita ja niihin on vaikea päästä. Voihan sitä yrittää.
Mielenterveystoimistot ovat sitä varten, että niissä keskustellaan kaikista elämän ongelmista. Eli ei tarvitse olla diagnosoidusti "hullu" eikä sieltä sitä diagnoosia edes saa. Voisi olla hyvä paikka pohtia ratkaisuja.
Yksi ratkaisu olisi, että ette olisi jatkuvasti tavoitettavissa. Laita kännykät illalla kiinni, lähtekää illalla kävelylle. Sielläpähän ihmettelevät missä olette. Ja sillä iltakävelyllä voi asioista keskustella kumppanin kanssa. Ei vaatien, vaan pohtien."Yksi ratkaisu olisi, että ette olisi jatkuvasti tavoitettavissa. Laita kännykät illalla kiinni, lähtekää illalla kävelylle. Sielläpähän ihmettelevät missä olette. Ja sillä iltakävelyllä voi asioista keskustella kumppanin kanssa."
- emännällä 24/7h päivustys sukulaisille. Minulle ei vastaa, mutta sukulaisille vastaa suurin piirtein kesken aktin. Oikeesti ja vähän kärjistetysti hei. - jerrylewis
katkera mies kirjoitti:
"Yksi ratkaisu olisi, että ette olisi jatkuvasti tavoitettavissa. Laita kännykät illalla kiinni, lähtekää illalla kävelylle. Sielläpähän ihmettelevät missä olette. Ja sillä iltakävelyllä voi asioista keskustella kumppanin kanssa."
- emännällä 24/7h päivustys sukulaisille. Minulle ei vastaa, mutta sukulaisille vastaa suurin piirtein kesken aktin. Oikeesti ja vähän kärjistetysti hei.Voin kuvitella tilanteesi.
Meillä ei ole riesana sentään koko sukua, mutta vaimon nuoremmassa siskossa on ihan tarpeeksi kestämistä. Laiskin koskaan tuntemani ihminen, pummaa, käyttää ihmisiä hyväksi,manipuloi, on todella itsekäs ja ahne,täydellinsen uusavuton, ei ota vastuuta omasta elämästään, käyttäytyy törkeästi vaimoani kohtaan lasten nähden ynnä muuta mukavaa. Onpahan vaan todella täydellinen egoistinen paskiainen vaikka erittäin älykäs ehkä onkin.
No, onhan siitä keskusteltu, että vaimoni voisi ottaa etäisyyttä tähän sosiaalitapaukseen. Olen ihan rauhallisesti yrittänyt selittää, että ei se sisko tuosta enää muuksi muutu ja että siskolla on oma elämänsä elettävänään. Vaimo kuitenkin puolustelee, että eihän se sisko oikeasti paha ole ja on kuitenkin hänen ainoa sisarensa. Nyt ihan viime aikoina on vaimollakin alkanut silmät viimeinkin avautumaan ja hän lupasi ottaa etäisyyttä siskoonsa. Katsotaan nyt, miten tästä eteenpäin sujuu.
Voimia vaan sinulle, ainoa tapa saada muutosta tilanteeseen on yrittää keskustelemalla avata avokkisi silmät. - sukua?!
jerrylewis kirjoitti:
Voin kuvitella tilanteesi.
Meillä ei ole riesana sentään koko sukua, mutta vaimon nuoremmassa siskossa on ihan tarpeeksi kestämistä. Laiskin koskaan tuntemani ihminen, pummaa, käyttää ihmisiä hyväksi,manipuloi, on todella itsekäs ja ahne,täydellinsen uusavuton, ei ota vastuuta omasta elämästään, käyttäytyy törkeästi vaimoani kohtaan lasten nähden ynnä muuta mukavaa. Onpahan vaan todella täydellinen egoistinen paskiainen vaikka erittäin älykäs ehkä onkin.
No, onhan siitä keskusteltu, että vaimoni voisi ottaa etäisyyttä tähän sosiaalitapaukseen. Olen ihan rauhallisesti yrittänyt selittää, että ei se sisko tuosta enää muuksi muutu ja että siskolla on oma elämänsä elettävänään. Vaimo kuitenkin puolustelee, että eihän se sisko oikeasti paha ole ja on kuitenkin hänen ainoa sisarensa. Nyt ihan viime aikoina on vaimollakin alkanut silmät viimeinkin avautumaan ja hän lupasi ottaa etäisyyttä siskoonsa. Katsotaan nyt, miten tästä eteenpäin sujuu.
Voimia vaan sinulle, ainoa tapa saada muutosta tilanteeseen on yrittää keskustelemalla avata avokkisi silmät.Se on kyllä se vaimosi jonka kuuluisi laittaa stoppi asioille, hänestähän se on kiinni. Puh.numeroiden vaihto ym., yksinkertaista.
Kärsiikö vaimosi kenties läheisriippuvuudesta`?
- ölkakjsjhgg
Ymmärrän hyvin turhautumisesi ja kyllästymisesi!! Ei ole avovaimosi tai sinun asiasi korjata tai parantaa avovaimosi sukulaisten elämää!!! Ne asiat eivät kuulu avovaimollesi tai sinulle mitenkään!!!
Se ei muutu enenkuin sinä ja avovaimosi muutatte suhtautumistanne sukulaisiin tai heistä aika jättää!!! Sano vaimollesi suoraan, että nuo sukulaiset ovat läheisriippuvia, syyllistäviä, eivätkä tee mitään elämänsä parantamiseksi, koska sinä ja mahtava, hyväsydäminen vaimosi aina autatte heidät pinteestä johon he itse ovat itsensä saattaneet!!!
Avovaimosi on opetettu olemaan hyvä, ymmärtävä tytär ja sisko ja sitä hyödynnetään sumeilematta!! Nämä ihmiset eivät osaa, eivät halua tehdä itse asioita vaan se on jonkun muun syy, jonkun muun korjattava/autettava. Sillä tavalla heidät autetaan "avun ulottumattomiin", pidetään tilanne ennallaan. Se ei ole oikein ketään kohtaan.
Kun kyselet täällä niin olet oivaltanut, että sinulla ja avovaimollasi on oikeus elää normaalia perhe-elämää, eikä pyörittää mitään "katasttrooffipäivystystä"! Joskus HYVÄN TEKEMINEN on este PARHAAN tekemiselle/toteutumiselle.. Toivon sinulle voimia taistella yhteisen onnenne puolesta ja toivottavasti vaimosi ymmärtää, että auttaminen ei ole hyväksi, sukulaisten pitää itse tehdä asioita itsensä hyväksi!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41819