Koetko identiteettisi olevan vaarassa, jos joku käyttää samankaltaista nimimerkkiä kuin itselläsi on käytössä?
Tähän on turha vastata "en", koska todisteita päinvastaisesta on tälläkin palstalla nähty pilvin pimein.
Entä vaatteet? Koetko identiteettisi vaarantuvan, jos joku ostaa samanlaisen vaatteen kuin itselläsi on?
Identiteetti vaarassa?
40
923
Vastaukset
Kyllä, kasvottoman identiteetin varastaminen bittiavaruudessa on vähintäänkin rikos ihmiskuntaa vastaan.
Vielä enemmän tunnen itseni mitätöidyksi, jos joku muu uskaltaa käyttää farkkuja ja t-paitaa.- ap.
Et ole koskaan reagoinut nikkien samankaltaisuuteen millään tavalla?
Hallitset tunteesi täydellisesti ja aiot jatkaa samalla linjalla? ap. kirjoitti:
Et ole koskaan reagoinut nikkien samankaltaisuuteen millään tavalla?
Hallitset tunteesi täydellisesti ja aiot jatkaa samalla linjalla?Kukaan ei ole toistaiseksi vaivautunut rekisteröimään omaani muistuttavaa nikkiä. Mustanikki "ratikkakuski" herättää lähinnä säälinsekaista hilpeyttä. Kukaan kun ei taatusti sekoita meitä toisiimme.
- orpana-67
nimimerkki ei varmasti hätkähdyttäisi mitenkään. Mutta jos joku alkaisi esiintyä täällä orpana-67:na, kirjoittelisi kuin olisi minä, niin se kyllä pistäisi vihaksi.
Vaatteet...Hmm...Useinkin näen esim. samanlaisia puseroita muilla naisilla, eikä sekään kyllä ole identiteettiani pahemmin raapinut :)- ap.
suututtaisi? Etkö voisi ajatella häntä kauan kadonneena olleena kaksoisolentonasi ja jälleennäkemisen riemu olisi rajaton?
"jos joku alkaisi esiintyä täällä orpana-67:na, kirjoittelisi kuin olisi minä, niin se kyllä pistäisi vihaksi" - orpana-67
ap. kirjoitti:
suututtaisi? Etkö voisi ajatella häntä kauan kadonneena olleena kaksoisolentonasi ja jälleennäkemisen riemu olisi rajaton?
"jos joku alkaisi esiintyä täällä orpana-67:na, kirjoittelisi kuin olisi minä, niin se kyllä pistäisi vihaksi"ajatella noin. Silloin tulisi suuttumus ihan vaan siksi, etten haluaisi kenenkään puhuvan täällä minun suullani. Haluan seistä omien mielipiteitteni takana, mutten halua lukea jonkun muun ajatuksia ominani. Ymmärsitkö? :)
- ap.
orpana-67 kirjoitti:
ajatella noin. Silloin tulisi suuttumus ihan vaan siksi, etten haluaisi kenenkään puhuvan täällä minun suullani. Haluan seistä omien mielipiteitteni takana, mutten halua lukea jonkun muun ajatuksia ominani. Ymmärsitkö? :)
että sinä itse tiedät, kuka puhuu?
- orpana-67
ap. kirjoitti:
että sinä itse tiedät, kuka puhuu?
joo, mutta usein tuollaiset "nikki varkaat" puhuu sitten ihan törkeitä, ja uskon että itselle tulisi tarve alkaa selitellä kaikille etten se ole minä! En minä oo tollasta suustani päästänyt! Eli ei kait se sitten ihan riitä että itse tietää...On silläkin merkitystä millaisen kuvan toiset itsestäni saa. Enkä halua sen kuvan olevan valheellinen.
...millään muotoa, että vaatteet olisivat osa minun identiteettiä. Vaimo ostaa pääasiassa mun vaatteet. Jotta jos mun vaatteet on osa identiteettiä, niin vaimo päättää mun identiteetistä(kin) :)
- ap.
Kuka silloin hankki vaatteesi?
- ric.hartti
ap. kirjoitti:
Kuka silloin hankki vaatteesi?
mamiii =)
ric.hartti kirjoitti:
mamiii =)
Ennen vaimoa ne vaatteet osti pääasiassa äiti, mummu, ym.sukulaiset,..... Helppoa lahjojen osto..mitähän se pikku-richartti tarvis..hmm..vaatteita :)
Mua ei vaan oo ikään vaatteet kiinnostanut oikein millään muotoa. Naisväen mielestä taas mulla pitäis olla aina ehjät ja puhtaat vaatteet päällä. Turhamaista...- pompius octavinus
Richartti kirjoitti:
Ennen vaimoa ne vaatteet osti pääasiassa äiti, mummu, ym.sukulaiset,..... Helppoa lahjojen osto..mitähän se pikku-richartti tarvis..hmm..vaatteita :)
Mua ei vaan oo ikään vaatteet kiinnostanut oikein millään muotoa. Naisväen mielestä taas mulla pitäis olla aina ehjät ja puhtaat vaatteet päällä. Turhamaista...vaikuttaako seuralaisen pukeutuminen suhun? Pukeutumistyylejä on laidasta laitaan.
pompius octavinus kirjoitti:
vaikuttaako seuralaisen pukeutuminen suhun? Pukeutumistyylejä on laidasta laitaan.
Kui niin?
sä sit kyselet, jos kerta tiedät muka jo vastauksen kaikkien puolesta?
"Tähän on turha vastata "en", koska todisteita päinvastaisesta on tälläkin palstalla nähty pilvin pimein"- ap.
Vastaa edes vaateosioon, jos nikkikysymys on liian arkaluontoinen.
Nikkiasiaan voit vastata "kyllä" ja sitten perustella. ap. kirjoitti:
Vastaa edes vaateosioon, jos nikkikysymys on liian arkaluontoinen.
Nikkiasiaan voit vastata "kyllä" ja sitten perustella.mikään arkaluontonen asia mulle oo. Mut mitä järkeä kysyä jotain jos samassa yhteydessä ilmoittaa jo tietävänsä vastauksen?
Mulle on se ja sama vaikka joku käyttäis samaa nikkiä tai samanlaisia vaatteita, ei mun identiteetti perustu millekään hätäpäissään kyhätylle nettinikille tai vaatteille.- salapoliiti
Aurinko79 kirjoitti:
mikään arkaluontonen asia mulle oo. Mut mitä järkeä kysyä jotain jos samassa yhteydessä ilmoittaa jo tietävänsä vastauksen?
Mulle on se ja sama vaikka joku käyttäis samaa nikkiä tai samanlaisia vaatteita, ei mun identiteetti perustu millekään hätäpäissään kyhätylle nettinikille tai vaatteille.Sä otit sen tosi rauhallisesti kun joku käytti sun kans samaa nikkiä. Mä olin ihan ylpee susta silloin.
salapoliiti kirjoitti:
Sä otit sen tosi rauhallisesti kun joku käytti sun kans samaa nikkiä. Mä olin ihan ylpee susta silloin.
olleita ja menneitä ja jos jollekin joskus heikkona hetkenä ärähdin, niin se ei johtunu siitä että olisin kokenut identiteettini olleeni vaarassa. Sittemmin en kiinnittänyt niihin enää mitään huomiota, ei jaksa.
En koe, kaikki huomio hivelee mun surkastunutta egoa.
- dorkam.
korjaus surkastuneita munia =)
- dorkam.
DorkaM kirjoitti:
Niitäkin. Kiitos munieni hivelystä.
herkistä paikoista =)
dorkam. kirjoitti:
herkistä paikoista =)
Syvältä. Pesisin käteni huolella jos olisin sinä. Ensiksi kuitenkin savuke.
- Hossi
Paskan hailee kuka kirjoittaa ja millä nimimerkillä.
T: Hossi joka ei ikuna ole pappista omistanut. Eihän toisen nimimerkkiä voi käyttää jos se on rekisteröity.. ;) anonyyminä on turha itkeä..
Eikä identiteettini ole vaatteistani kiinni. Pyrin käytännölliseen, mukavaan ja siistiin yleisilmeeseen...sitä saa plagioida ihan vapaasti.. ;D- uk-ko
kirjoittelin mustanikkinä pitkään, enkä edes haaveillut rakkautumisesta. Sitten "joku" kirjoitti samalla nikillä jotain typerää.
Eka viesti huvitti. Sain siihen pari kannustavaa vastaustakin :-)
Seuraavat viestit ei huvittaneet, kun tajusin, että ihmiset ei erottaneet minua ja nikkivarasta.
Koin kyllä että mun identiteetti yritettiin varastaa. Rekkauduin samana päivänä.
Tahdon kirjoittaa kiinnostavista asioista omalla tavallani ja olla jotenkin kiinteä persoona palstalla. Jos en olisi rekkautunut, tuo olisi käynyt mahdottomaksi.
Vaatteet on osa identiteettiä myös. Samanlaisuus ei haittaa, mutta mun pomppa on mun pomppa, koska siinä on mun haju. - ei oo aatteet
Mulla ei ole varaa ostaa uniikkivaatteita enkä osaa itse tehdä. Pakko siis kestää, että toisilla on samanlaisia. Ehkä olisi eri juttu, jos joku tahallaan alkaisi pukeutua täsmälleen samalla tavalla. Tällä Seppälä - kirppari - mummun ostama -tyylillä siitä tuskin on pelkoa.
huvittaa jos joku viitsii kuluttaa aikaansa mun nimimerkillä (tai mun nimimerkin tapaisella kyhäelmällä) kirjoitella. Mun identiteettiin se nyt ei vaikuta mitenkään.
Kuten monet muutkin on vastanneet, vaatteet on myös hyvin pieni osa identiteettiä, joten ei vaikuta muhun mitenkään jos jollain sattuu olemaan samanlainen vaatekappale. Jos tuollainen häiritsee niin sillon pitää alkaa tekeen vaatteet itse.- ap.
nyt olisi omien reaktioiden vähättelyä ilmassa...
ap. kirjoitti:
nyt olisi omien reaktioiden vähättelyä ilmassa...
Oikeasti mä revin hiuksiani,hakkaan päätäni seinään ja huudan tyynyyn jos joku kehtaa käyttää nimimerkkiä mikä vähääkään muistuttaa omaani. Se ei ole lainkaan huvittavaa.
- ap.
NtiBebs kirjoitti:
Oikeasti mä revin hiuksiani,hakkaan päätäni seinään ja huudan tyynyyn jos joku kehtaa käyttää nimimerkkiä mikä vähääkään muistuttaa omaani. Se ei ole lainkaan huvittavaa.
onko jotenkin vaikeaa vastata asiallisesti?
- ap.
NtiBebs kirjoitti:
...
en nyt jaksa ryhtyä vanhemmaksesi...
- salapoliiti
NtiBebs kirjoitti:
...
Me ollaan kaikki huomattu että oot suhtautunu noihin tilanteisiin tyynesti ja huumorilla. Oot kuin et välittäiskään nikkivarkaasta, mä ihailen sun tyyli siinä.
salapoliiti ap. kirjoitti:
en nyt jaksa ryhtyä vanhemmaksesi...
ensin vastaan asiallisesti ja sä tuut vänkään,ettei se noin ole niin annoin sitten vastauksen minkä oletin miellyttävän. Vaan ei sekään kelvannu.
Ai et jaksa? Voi harmi, tässä tulee pienellä tytöllä ihan suru puseroon.- ap.
NtiBebs kirjoitti:
ensin vastaan asiallisesti ja sä tuut vänkään,ettei se noin ole niin annoin sitten vastauksen minkä oletin miellyttävän. Vaan ei sekään kelvannu.
Ai et jaksa? Voi harmi, tässä tulee pienellä tytöllä ihan suru puseroon.muu tykkää säälitellä, itse en jaksa.
nikin varastaminen.... Se ei oo rekisteröity tuotemerkki... :D ja miun plagiointi olis vaan suotavaa.
eikä muuten haittaa jos joku pukeutuu miun kaa samalla tyylillä. Se vaan osottaa sen, että sillä on hyvä maku. Mie oon jo löytäny sen tyylini ja tottakai sitä pukeutuu sille uskollisesti. Se tyyli ei tietenkää oo uniikki vaan yrittää just rantautua meillekki tänne perukoille ja sit pianpa se jää taas muodista.- pelle....
No tuohon vaatejuttuun voin vastata ensin.
Eli en koe niin kauan, kun ostan vaatteeni tavarataloista ja marketeista. Niissä tuskin myydään mitään uniikkijuttuja.
No tuohon nimimerkkijuttuun voisi sanoa, että tietysti varmaan ihmisiä harmittaa jos joku käyttää pilailumielessä lähes samankaltaista nimimerkkiä.
Itse yrittää olla fiksu ja älikäs ja joku muu
tekee nimimerkistä pellen :))))) vedin herneet nokkaan ku joku kirjoitti samankaltaisella nikillä kuin omani. En enää aikoihin ole siitä välittänyt, tokikaan en ainakaan itse ole huomannut, et sitä kovasti olis tapahtunutkaan viime aikoina.
Mut siis niin, kai sitä oli palstakersana se palstaidentiteettiki viel ni hakusessa, et sen samankaltaisella nikillä kirjoittelun koki jotenkin uhaksi itelleen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3047562Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne805905Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1593825Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1523494Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321927Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1881836- 441464
- 221421
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san151405- 351396