´Ja onko miten vaikea päästä- mitä vaaditaan että olisi paremmat mahdollisuudet? Onko vaativaa työtä- paljonko pitää oikeasti tietää viineistä tms.. Onko mukavaa vai ahdistavaa...onko onkoonko... Vastauksia odotellen...
ALKON myyjän palkka, siis tuntityöntekijän?
2
1419
Vastaukset
- asdasd333
olin Alkon myyjä osa-aikaisena yli 6v. Viineistä ei tartte tietää mitään, ne opitaan työn ohessa :)
Siis viinit maistellaan ja viinikoulutuksissa käydään kuukausittain joten oppi menee kyllä päähän, tavalla tai toisella. Itse laskin maistaneeti yli 1000 viiniä tuona aikana. Alkossa ainakin osa keski-ikäisistä työntekijäistä on selvästi "pärähtänyt" viineihin, ja harrastavat niitä tosissaan, esim. ulkomaan matkat kohdistuvat viini-alueille..
Tuntityöntekijän palkka on aluksi noin 9€/h ja nousee "ikälisien" kasvaessa. On sitten ruuhkalisää, iltalisää ja lauantailisää..
Alkon myyjä istuu kassalla noin puolet ajastaan, jos siitä tykkäät niin ihan ok hommaa. Riippien täysin myymälästä, ruuhkat voivat olla todella ruuhaksia tai ihan siedettäviä. Itse palvelin hiljaisemmassa myymälässä joten perjantairuuhkatkit olivat varsin kevyet.
Alkossa panostetaan palveluun joten hyvä asiakaspalvelu ja asiakaslähtöisyys olisivat varmaan valtteja.- 123456
Jos menet pienemmän kaupungin myymälään, rasitteena ovat samat ihmiset joiden kanssa saat riidellä kossupullon myymisestä tai myymättömyydestä joka päivä, yksintyöskentelyä saattaa myös olla enemmän tai vähemmän. Ison kaupungin myymälässä riitelet alueesta riippuen alkoholistien ja narkkareiden kanssa tai hakkaat kassaa ainaisessa ruuhkassa.
Työsopimusta tehdessä kannattaa katsoa tarkasti, minkälaista työtuntitakuuta luvataan. Älä luota siihen, että sopimukseen kirjataan 7,5h/vko ja sanotaan että ainahan meillä on enemmän töitä. Tuollaisella sopimuksella käy hyvin todennäköisesti niin, että hiljaisempaan aikaan on töitä tuo 7,5h/vko ja sesonkeina 40h/vko. Ei hyvä on talouden kannalta.
Palkkahan Alkossa on hyvä muuhun kaupan alaan verrattuna, joten varmasti kannattaa käydä kokeilemassa viihdytkö. Minä olin pikkukaupungin myymälässä n. neljä vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351