Allerginen reaktio punaiselle värille?

Hankin 3 viikkoa sitten tatuoinnin jossa on mustaa ja punaista mustetta, musta on parantunut hyvin mutta punainen on koholla ja kirvelee kovasti.

http://content.revolutionhealth.com/contentimages/images-image_popup-sn7_tattooreaction.jpg
Punaiset kohdat ovat melko samanlaiset kuin kuvassa ylempänä..
Mitäs nyt?
Luin jostain että jotain kortisonivoidetta vois laitella? Parantuuko tatuointi koskaan vai miten tässä nyt käy?
vituttaa jo valmiiksi...
118288
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 11

Vanhimmat

varmaankin alat haukkumaan ja syyttelemään tatuoinnin tekijää?

Äänestä
  • En meinannut kyllä syytellä ketään vaan lähinnä kysellä neuvoja mikä helpottais tätä tatuoinnin kutinaa ja punoitusta.
    Jos sulla ei mitään muuta asiaa ollut niin olisit ihan hyvin voinut jättää vastaamatta.

    Äänestä

  • tatulointi kirjoitti:

    En meinannut kyllä syytellä ketään vaan lähinnä kysellä neuvoja mikä helpottais tätä tatuoinnin kutinaa ja punoitusta.
    Jos sulla ei mitään muuta asiaa ollut niin olisit ihan hyvin voinut jättää vastaamatta.

    onko se ollut ärtynyt alusta asti?mene nyt hyvä ihminen käymään lääkärissä niin saat antibiootti kuurin ja allergia lääkkeitä...tatuoinnin pitäisi olla melkein täysin parantunu 2 viikos...eikä toi välttämättä ole allerginen reaktio...voi olla et se ontulehtunut hiukan...punanen paranee muutenkin aina hitaammin mut ei siinä noin kauaa mene...

    Äänestä

  • tatuoija kirjoitti:

    onko se ollut ärtynyt alusta asti?mene nyt hyvä ihminen käymään lääkärissä niin saat antibiootti kuurin ja allergia lääkkeitä...tatuoinnin pitäisi olla melkein täysin parantunu 2 viikos...eikä toi välttämättä ole allerginen reaktio...voi olla et se ontulehtunut hiukan...punanen paranee muutenkin aina hitaammin mut ei siinä noin kauaa mene...

    todennäköisesti allerginen reaktio. punaiselle värille useat ovat allergisia. tiedän tapauksen jossa punainen väri jopa kupli pois ihon alta. se ei näyttänyt kovin mukavalta. lääkäriin varmaan kannattaa mennä. parantuu varmaan lääkkeillä ihan siististi, koska näyttää nytkin ihan siistiltä. lääkäriin siis.

    Äänestä

  • näk kirjoitti:

    todennäköisesti allerginen reaktio. punaiselle värille useat ovat allergisia. tiedän tapauksen jossa punainen väri jopa kupli pois ihon alta. se ei näyttänyt kovin mukavalta. lääkäriin varmaan kannattaa mennä. parantuu varmaan lääkkeillä ihan siististi, koska näyttää nytkin ihan siistiltä. lääkäriin siis.

    Ehdoton ei hydrokortisonille!

    Äänestä

  • tatuoija kirjoitti:

    onko se ollut ärtynyt alusta asti?mene nyt hyvä ihminen käymään lääkärissä niin saat antibiootti kuurin ja allergia lääkkeitä...tatuoinnin pitäisi olla melkein täysin parantunu 2 viikos...eikä toi välttämättä ole allerginen reaktio...voi olla et se ontulehtunut hiukan...punanen paranee muutenkin aina hitaammin mut ei siinä noin kauaa mene...

    Alku meni ihan hyvin ja tatuointi näytti olevan suht parantunut kunnes tässä muutama päivä sitten alko tuosta punasen värin kohdalta turvota, apteekista ostin suositusten mukaan allergialääkkeitä(antihistamiini) ja jotain voidetta missä on hieman tuota kortisonia mukana.
    Nyt kutinaa ja kirvelyä vähemmän mutta silti kohoilee entiseen malliin..
    Odottelen tässä pari päivää ja katon mihin suuntaan lähtee menemään, en turhan takia lääkäriin viittis lähteä, tuskin niin vakava juttu kuitenkaan..

    Äänestä

  • tatulointi kirjoitti:

    Alku meni ihan hyvin ja tatuointi näytti olevan suht parantunut kunnes tässä muutama päivä sitten alko tuosta punasen värin kohdalta turvota, apteekista ostin suositusten mukaan allergialääkkeitä(antihistamiini) ja jotain voidetta missä on hieman tuota kortisonia mukana.
    Nyt kutinaa ja kirvelyä vähemmän mutta silti kohoilee entiseen malliin..
    Odottelen tässä pari päivää ja katon mihin suuntaan lähtee menemään, en turhan takia lääkäriin viittis lähteä, tuskin niin vakava juttu kuitenkaan..

    Ettei sulla ole nikkeliallergia? Varsinkin punainen väri reagoi näin allergikolla...

    Äänestä

Juuri punaisen värin kohdalla, kuva on koholla ja kutisee välillä ihan hirveästi (otin kuvan reilu kk sitten). luin jostain että jos kuva on koholla, se voi olla allerginen reaktio punaiselle musteelle tai että kuva voi olla myös liian syvälle tehty. kiinnostais tosiaaan minuakin että paraneeko tämä ylipäätään ollenkaan? luin jostain myös diploren-voiteesta, joka on auttanut tällaisiin tapauksiin. onko kokemusta kenelläkään?

Äänestä
  • oon ton alkuperäsen viestin kirjottaja, vieläkin kutittaa tatuointia vaikka aikaa on jo muutama kuukausi kulunut, kutinaan on auttanut pantyson-niminen voide ja raapimatta jättäminen... ei enää ole koholla kun parista kohtaa.. ei osanneet liikkeessä oikein mitään asialle tehdä, sanoivat vaan että voiteita voi käyttää jos siltä tuntuu ja ajan myötä pitäis helpottaa...

    Äänestä

  • gesggsges kirjoitti:

    oon ton alkuperäsen viestin kirjottaja, vieläkin kutittaa tatuointia vaikka aikaa on jo muutama kuukausi kulunut, kutinaan on auttanut pantyson-niminen voide ja raapimatta jättäminen... ei enää ole koholla kun parista kohtaa.. ei osanneet liikkeessä oikein mitään asialle tehdä, sanoivat vaan että voiteita voi käyttää jos siltä tuntuu ja ajan myötä pitäis helpottaa...

    Jos ihoon laitetaan vieraita aineita, joista ei välttämättä edes tiedetä, mitä ne ovat, reaktiot ovat täysin mahdollisia. Väreissä kun on ties mitä aineita.

    http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/06/tatuointivareille-vihdoinkin-saantelya.html

    Äänestä


Kommentoi aloitusta


tatulointi kirjoitti:

Hankin 3 viikkoa sitten tatuoinnin jossa on mustaa ja punaista mustetta, musta on parantunut hyvin mutta punainen on koholla ja kirvelee kovasti.

http://content.revolutionhealth.com/contentimages/images-image_popup-sn7_tattooreaction.jpg
Punaiset kohdat ovat melko samanlaiset kuin kuvassa ylempänä..
Mitäs nyt?
Luin jostain että jotain kortisonivoidetta vois laitella? Parantuuko tatuointi koskaan vai miten tässä nyt käy?
vituttaa jo valmiiksi...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu