Ostin takin Zarasta (ei ale-tuote), joka nyt ei olekaan niin kiva kuin miltä kaupassa näytti, hintalappu ja kuitti ym. on tallessa, kuitissa ei lue mitään vaihto- ja palautusoikeudesta, onko kellään tietoa voiko sinne silti palauttaa ostamansa tuotteet? Ostamisesta on aikaa viitisen päivää.
ZARA, vaihto- ja palautusoikeutta?
8
11405
Vastaukset
- oikeus Zarassa
Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki.
Zarassa palautusaika on 30 päivää, johtuen varmaan siitä että Zarassa käy myös paljon ulkopaikkakuntalaisia, joten palauttaminen voi viedä pidemmän ajan.- ,,,
"Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki."
Tuo koskee ainoastaan verkkokauppoja. Laki ei velvoita ottamaan virheettömiä tuotteita takaisin joten riippuu täysin kaupasta, suostuvatko vaihtoon/palautukseen.
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää. - Öhm.
,,, kirjoitti:
"Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki."
Tuo koskee ainoastaan verkkokauppoja. Laki ei velvoita ottamaan virheettömiä tuotteita takaisin joten riippuu täysin kaupasta, suostuvatko vaihtoon/palautukseen.
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää.jossa palautusoikeus olisi vain 3 päivää. Yleensä palautusoikeus on 14-30 päivää, Zarassa muistaakseni 30.
- joka kaupassa
,,, kirjoitti:
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää.Lähes kaikissa kaupoissa on kyllä 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, vaikka ei olekaan lakisääteinen juttu (paitsi koti- ja etämyynnissä).
Ei 3:a päivää ole missään. Nimeä yksi kauppa jossa näin lyhyt aika. Ja Pierulan snägäriä ei oteta laskuun vaan pitää olla ihan oikea kauppa.
Ja Zarassa on tosiaan vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää. Tiedän koska olen itse sinne palauttanut tuotteita. - Vipetsu
joka kaupassa kirjoitti:
Lähes kaikissa kaupoissa on kyllä 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, vaikka ei olekaan lakisääteinen juttu (paitsi koti- ja etämyynnissä).
Ei 3:a päivää ole missään. Nimeä yksi kauppa jossa näin lyhyt aika. Ja Pierulan snägäriä ei oteta laskuun vaan pitää olla ihan oikea kauppa.
Ja Zarassa on tosiaan vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää. Tiedän koska olen itse sinne palauttanut tuotteita.Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut? - kjhdcvjhbkn
Vipetsu kirjoitti:
Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut?Voiko Zarassa vaihtaa tuotteen vaikka olisikin ottanut hintalapun irti kunhan kuitti on tallella ? Haluaisin vaihtaa vaatteen kokoa pienempään vaikka hintalapun meninkin jo nappaamaan irti :s
- jkloidfhs
Vipetsu kirjoitti:
Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut?Vähän myöhässä vastaus, mutta jos jotain jatkossa auttaa :D
Itse tätä asiaa joskus kysyin Zarassa ja mulle sanottiin, että voi palauttaa eri myymälään. Mutta kannattaa vielä ostettaessa kysyä liikkeestä!
- just me:)
Olen ollut Zarassa töissä.
Meillä on kuten Stockmannilla 30pvn vaihto- ja palautusoikeus. Tämä pätee myös ale-tuotteisiin.
Vaihto ja palautus onnistuu kaikissa Suomen Zaraoissa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752