Ostin takin Zarasta (ei ale-tuote), joka nyt ei olekaan niin kiva kuin miltä kaupassa näytti, hintalappu ja kuitti ym. on tallessa, kuitissa ei lue mitään vaihto- ja palautusoikeudesta, onko kellään tietoa voiko sinne silti palauttaa ostamansa tuotteet? Ostamisesta on aikaa viitisen päivää.
ZARA, vaihto- ja palautusoikeutta?
8
12174
Vastaukset
- oikeus Zarassa
Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki.
Zarassa palautusaika on 30 päivää, johtuen varmaan siitä että Zarassa käy myös paljon ulkopaikkakuntalaisia, joten palauttaminen voi viedä pidemmän ajan.- ,,,
"Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki."
Tuo koskee ainoastaan verkkokauppoja. Laki ei velvoita ottamaan virheettömiä tuotteita takaisin joten riippuu täysin kaupasta, suostuvatko vaihtoon/palautukseen.
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää. - Öhm.
,,, kirjoitti:
"Jokaisessa vaatekaupassa pitää tuotteilla olla vähintään 14 päivän vaihto- ja palautusoikeis, sen sanoo laki."
Tuo koskee ainoastaan verkkokauppoja. Laki ei velvoita ottamaan virheettömiä tuotteita takaisin joten riippuu täysin kaupasta, suostuvatko vaihtoon/palautukseen.
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää.jossa palautusoikeus olisi vain 3 päivää. Yleensä palautusoikeus on 14-30 päivää, Zarassa muistaakseni 30.
- joka kaupassa
,,, kirjoitti:
En tiedä Zarasta mutta tuo 30 päivää kuulostaa melko järjettömältä, yleensä se palautusoikeus on pikemminkin 3 päivää.Lähes kaikissa kaupoissa on kyllä 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, vaikka ei olekaan lakisääteinen juttu (paitsi koti- ja etämyynnissä).
Ei 3:a päivää ole missään. Nimeä yksi kauppa jossa näin lyhyt aika. Ja Pierulan snägäriä ei oteta laskuun vaan pitää olla ihan oikea kauppa.
Ja Zarassa on tosiaan vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää. Tiedän koska olen itse sinne palauttanut tuotteita. - Vipetsu
joka kaupassa kirjoitti:
Lähes kaikissa kaupoissa on kyllä 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, vaikka ei olekaan lakisääteinen juttu (paitsi koti- ja etämyynnissä).
Ei 3:a päivää ole missään. Nimeä yksi kauppa jossa näin lyhyt aika. Ja Pierulan snägäriä ei oteta laskuun vaan pitää olla ihan oikea kauppa.
Ja Zarassa on tosiaan vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää. Tiedän koska olen itse sinne palauttanut tuotteita.Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut? - kjhdcvjhbkn
Vipetsu kirjoitti:
Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut?Voiko Zarassa vaihtaa tuotteen vaikka olisikin ottanut hintalapun irti kunhan kuitti on tallella ? Haluaisin vaihtaa vaatteen kokoa pienempään vaikka hintalapun meninkin jo nappaamaan irti :s
- jkloidfhs
Vipetsu kirjoitti:
Spirit storessa palautus/vaihtoaika on kolme päivää ja muistaakseni avokaupasta täytyy sopia erikseen.
Tiedättekö voiko Zaran tuotteita palauttaa eri myymälään, kuin mistä ne on ostanut?Vähän myöhässä vastaus, mutta jos jotain jatkossa auttaa :D
Itse tätä asiaa joskus kysyin Zarassa ja mulle sanottiin, että voi palauttaa eri myymälään. Mutta kannattaa vielä ostettaessa kysyä liikkeestä!
- just me:)
Olen ollut Zarassa töissä.
Meillä on kuten Stockmannilla 30pvn vaihto- ja palautusoikeus. Tämä pätee myös ale-tuotteisiin.
Vaihto ja palautus onnistuu kaikissa Suomen Zaraoissa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875