Los Pacosin maraton

Kukakohan lie

Onko tietoa kenen suomalaisen muistoksi juostaan Los
Pacosin maraton? Mies kuulemma kuukahti joskus tätä juostessaan ja sittemmin ko. reitti on nimetty hänen muistolleen. Joku Mäkirinta tms tai sinnepäin. Näin ne espanjalaiset väittävät kivenkovaan. Itsellä ei ole mitään hajua.

Nimi olisi kiva saada selville ja kenties hieman historiaakin.

66

5132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seinäjoelta muistaakseni

      kotoisin. Olin itse v.-88 joulukuussa juoksemassa ko. maratonin Pacosissa.Hannukin oli, mutta ei voittanut silloin.Kova oli juoksemaan, muistaakseni ei mennyt kovin kauan, en muista tarkkaan , vuosi, vai mitä kun kuulin Hannun kuolemasta?
      Kysele tuolta Seinjoelta päin, eiköhän ne siellä tiedä.

      tv.mukana ollut harrastelija maratuunari, joka tänäkin kesänä vielä juoksi H:gi Cityn.Ikää on jo 54v.

      • tunsin

        Hannu oli käsittääkseni kotoisin Alavudelta. Tietoja saa varmaan elossa
        olevilta viestikavereilta. Jakaisitko viestin,jos saat tietoa hänen elämästään
        ja myös kuolemasta.


      • tmkiliar

        Ihmetten kovasti, kun Hannusta ei löydy yhtään ainoaa kuvaa.
        Olisi mukava nähdä jokunen. Tunsin v.1970.Joukkuekavereista lötyy
        kuvia,miksi ei Hannusta. Lehtihaastteluja on ollut, mutta en tieda missä
        lehdissa niitä on ollut. Tiedän, että Hannu on kuollut 17.2.1989.


      • kau-ka
        tmkiliar kirjoitti:

        Ihmetten kovasti, kun Hannusta ei löydy yhtään ainoaa kuvaa.
        Olisi mukava nähdä jokunen. Tunsin v.1970.Joukkuekavereista lötyy
        kuvia,miksi ei Hannusta. Lehtihaastteluja on ollut, mutta en tieda missä
        lehdissa niitä on ollut. Tiedän, että Hannu on kuollut 17.2.1989.

        Kova juoksija,edusti mm. Kauhajokea viimeiset vuodet.
        Hapan maistui oikein kunnolla.


      • TRMILIAR
        kau-ka kirjoitti:

        Kova juoksija,edusti mm. Kauhajokea viimeiset vuodet.
        Hapan maistui oikein kunnolla.

        Mikä on hapan? Ja. Eikös Hannu asunut Nurmossa, eikä Kauhajoella? Ja mikäs
        tyyppi sinä olet kau-ka? Onko jotain hampaan kolossa


      • Moni edustaa
        TRMILIAR kirjoitti:

        Mikä on hapan? Ja. Eikös Hannu asunut Nurmossa, eikä Kauhajoella? Ja mikäs
        tyyppi sinä olet kau-ka? Onko jotain hampaan kolossa

        eri paikkakunnalla olevaa seuraa, millä asuu. Jostain syystä suunnistajien lyhennen Kauhajoen Karhusta on KauKa, eikä KaKa, mikä on yleisesti käytössä oleva lyhenne. Hapan on paljon käytetty nimi aineesta, mikä on monelle tuhoksi.


      • TRMILIAR
        Moni edustaa kirjoitti:

        eri paikkakunnalla olevaa seuraa, millä asuu. Jostain syystä suunnistajien lyhennen Kauhajoen Karhusta on KauKa, eikä KaKa, mikä on yleisesti käytössä oleva lyhenne. Hapan on paljon käytetty nimi aineesta, mikä on monelle tuhoksi.

        Jassoo,siis vettä väkevämpää. Tunsitko hyvinkin?


    • Hannufani

      Hannu voitti Kalevan kierroksenkin kahdesti, samoin hänen vaimonsa naisten kilpailun. Lainaus Kalevan kierroksen tilastoista:

      K 0626 MÄKIRINTA HANNU 49 60 NURMO 12- 11397 R 2 0 0= 2 (1249)
      K 0799 MÄKIRINTA JAANA 59N60 NURMO 12- 8409 R 2 0 0= 2 (1279)

    • timoteusjoh

      En tuntenut, mutta mäkin olin -88 juoksemassa Pacosissa ja maratoni juostiin 4.12-88. ja Hannu tosiaan oli myös.Maratonin voitti silloin Jouko Malinen Viipurin Urheilijoista aika oli 2h 34.,05.Mäkirinta oli 4:s aika 2h 36,03 ja edusti Kauhajoen Karhuja.Itse olin harrastelijana mukana ja aika oli 3h27 Näin.

    • jumppamaikka2

      Mikä nyt noin Hannua kohtaan kiinnostus? Oikein fani??? Itselle tuli mieleen
      päivämäärä 2.9.1970, tuolloin Hannu kosi minua. Oltiin tunettu vain vähän
      aikaa ja en suostunut. Ja eikös tuo Jaana ollut Hannun exä jo Hannun
      kuollessa.

      • Hannufani

        Hannu on legenda. Kaikki 60- ja 70-luvuilla suunnistaneet tietävät hänen nimensä. Sinulla on varsin uniikki kokemus hänestä. Tunnen hänen kanssaan pitkään seurustelleen henkilön, jonka kanssa Hannusta on monesti keskusteltu, en kuitenkaan tätä Jaanaa.


      • jumppamaikka2
        Hannufani kirjoitti:

        Hannu on legenda. Kaikki 60- ja 70-luvuilla suunnistaneet tietävät hänen nimensä. Sinulla on varsin uniikki kokemus hänestä. Tunnen hänen kanssaan pitkään seurustelleen henkilön, jonka kanssa Hannusta on monesti keskusteltu, en kuitenkaan tätä Jaanaa.

        Niinpä. Rakkautta ensi silmäyksellä, ennen kuin sanaakaan oli sanottu.
        Tiedätkö missä lehdissä on ollut haastatteluja?


    • Jotain tietävä

      Hannu oli myös nuorten sarjoissa huippu lahjakkuus hiihdossa, yhdistetyssä ja mäkihypyssä!Voitti kyseisissä lajeissa useita suomen mestaruuksia ja himmeämpiä sm-mitaleita!

    • Benkku77

      Hannu Mäkirinnan ennätys maratoonilla on 2.17.20

    • Habitsu54

      Joo, kyllä Hannun kyvyt oli kaikkien tiedossa ja huikeista saavutuksistaan huolimatta parhaat tulokset jäi varmasti tekemättä henkilökohtaisten ongelmien vuoksi. Mihinköhän Hannu olisi kyennyt ellei koskaan olisi koskenut kuningas-alkoholiin?

    • TRMILIAR

      Mikän pani Hannun elämän pilalle juomisen takia?

    • Reikoni

      En tunne Los Pacosin maratonin historiaa, mutta Hannun tunsin jo lapsena. Asuttiin Jurvassa naapureina ja oltiin tietysti parhaat kaverit. Hän oli minua 2 v nuorempi, mutta kaikissa urheilulajeissa hän oli aina parempi kaikkia itseään muutaman vuoden vanhempia, todellinen suuri lahjakkuus, jonka tie päättyi valitettavasti niinkuin päättyi.
      Hänen perheensä muutti Seinäjoelle Hannun ollessa noin 13v.

      • jumppamaikka2

        Olisiko mahdollista, että Hannu olisikin elossa? Jos ei,silloin hänellä on
        kaksoisolento.


      • kuntokohdillaan

        Juoksi siis maratonin aikaan 2.36 joulukuussa ja menehtyi n. kahden kuukauden kuluttua helmikuussa, joten hän oli fyysisesti huippukunnossa, oliko kyseessä tapaturma?


    • 242maraton

      Hannu oli legenda juoksu- suunnistuspiireissä aikanaan. Esimerkiksi vuonna 1985 hän juoksi illalla Taipalsaarella maratonin noin 2.20. Ajoi iltayöstä satoja kilometrejä Laitilaan, juoksi Jukolan neljännellä osuudella osuuden kovimman ajan. Että sellainen loppuverryttely. Miehellä oli tietenkin lahjoja, mutta myös rautainen kunto.

    • Suunnistajaharrastelija

      Hannu Mäkirinta on omassa mielessäni suurimpia urheilijaidoleita. Lahjakkuudeltaan kovimpia suomalaisia koko Suomen historiassa.

    • tmili

      Missä lehdissä on haasttelija? Olen pikaisesti nähnyt jonkun isomman jutun ehkä vuodelta1976

      • tmili

        Hannu oli minun elämäni mies. Hän kosi, mutta en ollut valmis sitoutmaan 3-4 pävän tuttavuuden jälkeen. Eihän siitä olisi tullut mitään, Hannu menossa aina minä kotona ehkä lasten kanssa. Muistoissa on mukva elää.


    • Anonyymi

      hapanleivästä kyse? Luultiin juopoksi

    • Anonyymi

      Entinen naapuri herjaa Hannua aika pahasti. Pitäisikkö vihjata Hannun pojalle, jos vaikka haluaisi tehdä asialle jotain.

      • Anonyymi

        Eipä taida Hannulla olla poikaa


    • Anonyymi

      Keksi parempi vitsi.
      Naapurin talonmies syyllinen kun alkoa menee?

      • Anonyymi

        Missä on Hannun hauta


      • Anonyymi

        Höh? Mitä tuo sekoilee? Kysyy juppamaikka.


    • Anonyymi

      Palstalla kierrellään asiaa. Mitä sitte jos tykkää viinasta.

      • Anonyymi

        No missä helvetissä se hauta on? Mynämäellä vai Teneriffalla? Miksi ette voi kertoa. Veisin kukkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missä helvetissä se hauta on? Mynämäellä vai Teneriffalla? Miksi ette voi kertoa. Veisin kukkia.

        Los pacos on fuengirolassa. Käypä sieltä kyselemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Los pacos on fuengirolassa. Käypä sieltä kyselemässä.

        Tiedän misssä Hannun hauta, mutta en kerro. Tuskin kukkia veisit. Miksi olette noin katkeria ja vihamielisiä? Veikö ehkä naisianne? Tai mitä pahaa hän on teille aiheuttanut?
        Minusta ihan rehti kaveri.
        Jumppamaikka kyselee.


    • Anonyymi

      voipi olla joku muu yhteisö, missä haudoista tieto löytyy

    • Anonyymi

      Pacosin maraton juostiin Hannun muistolle. Espanjalainen ystäväni oli siellä
      töissä taustajoukoissa. Häneltä sain tietää.
      Jumppamaikka tietää, on yhteyksiä urheilun lähipiiriin.

      • Anonyymi

        maistuuko vielä hapan? Jumppamaikoilla helppoa. Lapset pelaavat, maikoilla aikaa menee toimistoon taskumattia tyhjentämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        maistuuko vielä hapan? Jumppamaikoilla helppoa. Lapset pelaavat, maikoilla aikaa menee toimistoon taskumattia tyhjentämään.

        Kyllä me maikat ollaan lapsien kanssa juppasalissa tai pesiskentällä yms. Jos ryypätään, niin kotona vapaa-ajalla. Aika tyhmiä ajatuksia sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me maikat ollaan lapsien kanssa juppasalissa tai pesiskentällä yms. Jos ryypätään, niin kotona vapaa-ajalla. Aika tyhmiä ajatuksia sinulla.

        Mikä sai sinut lähtemään Los Pacosiin ryypylle?


    • Anonyymi

      Hannu Mäkirinta.

      • Anonyymi

        Maistuuko los pacosissa vielä suomalaisille asukeille hapan. Mielelläni kuulostelisin onko huonomaineinen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maistuuko los pacosissa vielä suomalaisille asukeille hapan. Mielelläni kuulostelisin onko huonomaineinen paikka.

        Viina virtaa ja naisia riittää. Ihania Andalusian naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viina virtaa ja naisia riittää. Ihania Andalusian naisia.

        Luulen totuuven olevan Irma ja Sirpa Vehkalahdelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen totuuven olevan Irma ja Sirpa Vehkalahdelta.

        Las palmasissa parempi kännätä.

        Näin talvisin pelkkää lunta
        Paukkui pakkanen
        Nyt vietän kuin toiveunta
        Las Palmasissa
        Vain aurinko lämmin loistaa
        Rantaan hehkuen
        Ja mainingit hehkun toistaa
        Las Palmasissa.


    • Anonyymi

      Sekoitan Hannun aina Pekka Päivärintaan.

      • Anonyymi

        Minulla meni taannoin sekaisin Hannu ja Kerttu ja Hannu ja Pirjo.


    • Anonyymi

      Minullakin maistui vuosia sitten Fuengirolassa hapan.

      • Anonyymi

        Fuengirolassa kauniit ja köyhät espanjalaiset sosialistit palvelee varakkaita suomalaisia eläkeläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fuengirolassa kauniit ja köyhät espanjalaiset sosialistit palvelee varakkaita suomalaisia eläkeläisiä.

        Fuengirolassa paljon Suomi paareja ja jeti's kebab.
        Mukavasti huutokauppa keisari paikalla ja pizza Pekkarinen Jyrki ohjelmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fuengirolassa paljon Suomi paareja ja jeti's kebab.
        Mukavasti huutokauppa keisari paikalla ja pizza Pekkarinen Jyrki ohjelmasta.

        Yritetään yhdessä vielä
        mä itseeni luottaa nyt voin
        jos oikein vain yrität sinäkin
        ja tahdot niin onnistut myös


    • Anonyymi

      Sitä miestä rakastin niin, hänen silmiään, hänen huuliaan jne..

    • Anonyymi

      Hannu Mäkirintä huippu suunnistaja ja juoksi maratonin 2.17 pintaan.

    • Anonyymi

      Ootteko menossa Los Pacosin maratonille?

    • Anonyymi

      Hannu Mäkirinta juoksi ja harjoitteli useasti Espanjassa ja hänen mukaansa on nimetty myös Los Pacosin maraton. Ei menehtynyt missään kisassa vaan normaalin sairauden takia Benalmadenassa.

      • Anonyymi

        Näkyykö Jari Sillanpäätä vielä sielpäi?


      • Anonyymi

        Juuri noin.


    • Anonyymi

      Paljonko jari Sillanpää juoksee maratonin?
      Ukko asuu espanjassa

    • Anonyymi

      Las palmas parempi paikka.
      Jamppa Tuomisen lemppari

    • Anonyymi

      Minun muistkuvani on, että Hannu oli tekemässä paluuta ennen poismenonsa ja oli jo harjoitellut vuoden, pari kovaa. Ehkä liian raju paluuyritys kertakaikkiaan.

    • Anonyymi

      Miksi fugessa ei ole talvella maratonia. Jeti juontamaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe