huono isä ja mies

jotain enemmän

Onko kellään tällaista miestä?

Mieheni tekee kotitöitä ihan ilman pyytämistä, ja on muutekin "kunnon mies": ei petä, juopottele tms. Mutta... Mies ei leiki lapsen kanssa, ei lue hänelle, ei paljon edes juttele, ei huomioi, ei helli... Sama pätee minuun: mies ei huomioi, helli, ei vaan tunnu rakastavan - ollaan ennemminkin kämppäkavereita kuin rakastavaisia.

Lapsikin on jo huomannut, että isi ei tosiaankaan ole kuten äiti. Minä rakastan, välitän, hoivaan, hellin, luen, leikin, juttelen, huomioin jne. Lapsi on alkanut sanoa isälle, että mene pois, haluan olla äitin kanssa vaan.

Olen monesti sanonut miehelle asiasta, olen yrittänyt jutella rakentavasti, en syyttävästi, mutta mies ei näytä ymmärtävän tai välitävän.

Olisikohan meidän parempi ilman miestä/isää?

15

7173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päinvastoin!

      Vaihdetaanko? Meillä mies konttaa lattialla lapsen kanssa, leikkii, nauraa, hassuttelee, huomioi.

      On maailman paras rakastaja minulle.

      Ja sitten taas häipyy päiväkausiksi pois. Ei ota taloudellista vastuuta, eikä hoidollistakaan vastuuta mistään. Ei osallistu kotitöihin sisällä eikä ulkona. Leikkii vaan.

      No, me ollaan vain rakastavaisia. Itselläni on suuret tulot ja paljon omaisuutta, joten on varaa tälläiseen suhteeseen. Itseasiassa, en taitais vaihtaa Sinun kanssasi.

    • täti

      kokeilepa, että jätät lapsen ja isän aina silloin tällöin keskenään. Painut vaikka lenkille pariksi tunniksi pari kertaa viikossa iltaisin.
      Hellitkö itse miestäsi? Mitäs jos ohimennen hipaisisit ja kehaisisit häntä siitä, miten kiva on, kun hän tekee sitä tai tätä? Halaisit usein...
      Ja rohkaise lastanne tekemään samaa, viemään kirjan isälle ja istumaan viereen ja pyytämään lukemaan, esimerkiksi....
      Varmaan ihan heti mitään ei tapahdu, mutta pikkuhiljaa, kun et anna periksi...

      • ap.

        Vuosia olen kokeillut vaikka mitä. Alkuvuodet kehuin, huomioin, hellin - koska halusin. Jokin aika sitten päätin, että nyt saa riittää: miksi minun pitäisi olla "ihana vaimo", jos mies ei välitä mistään. Ollaan nyt sitten molemmat välinpitämättömiä toisillemme, ja mies lapselle.

        Dilemmani on, että onko minulla oikeus vaatia enemmän: minusta ja lapsest välittävä mies, vai pitäisikö tämän, mitä minulla nyt on, riittää.

        Mies ei ole totaalisen välinpitämätön, mutta kuitenkin selvästi välinpitämätön ja passiivinen.


      • Yksi vain
        ap. kirjoitti:

        Vuosia olen kokeillut vaikka mitä. Alkuvuodet kehuin, huomioin, hellin - koska halusin. Jokin aika sitten päätin, että nyt saa riittää: miksi minun pitäisi olla "ihana vaimo", jos mies ei välitä mistään. Ollaan nyt sitten molemmat välinpitämättömiä toisillemme, ja mies lapselle.

        Dilemmani on, että onko minulla oikeus vaatia enemmän: minusta ja lapsest välittävä mies, vai pitäisikö tämän, mitä minulla nyt on, riittää.

        Mies ei ole totaalisen välinpitämätön, mutta kuitenkin selvästi välinpitämätön ja passiivinen.

        Millaisen miehen ja isän mallin miehesi on saanut kotoaan? Isän rooli opitaan; sitä ei kukaan osaa syntyessään. Seuraa sivusta miehesi vanhempien parisuhdetta. Ottaako hän mallinsa sieltä?

        Vielä 60 v sitten miehesi olisi täyttänyt kaikki kelpoisän ominaisuudet. Silloin ei edes oletettu että isä jotenkin osallistuisi lasten kasvatukseen muuten kuin rankaisumielessä. Osallistuva lapsia tukeva isä on vasta viimeisen parin vuosikymmenen keksintöä.

        On myös ihmisiä joilta ihmissuhde asiat eivät luonnistu syntymässään saatujen ominaisuuksien takia. Esimerkiksi aspergerin syndrooma vaikeuttaa toisten tunne-elämän hahmottamista todella paljon. Asperger ei ehkä hellyyttä kaipaa eikä pysty ymmärtämään miksi joku muu voisi kaivata jotain sellaista mitä hänkään ei tarvitse.


    • pitäisi katkaista

      Sitä mitä ei ole saanut ei voi antaa tämä ongelma on monella meistä eli kyseessä on perinteinen mies.

    • Anoppi.

      Et ole miehesi arvoinen..

      • Mitä??

        Mitä ihmettä... mistä tuollaiseen kommenttiin sait aihetta, perustelean vähän anoppi..


    • myös naisille joskus

      Jos äiti on rakkain niin siihen on vain tyydyttävä. Anoppi pois elämästä kaiken uhalla tai on oltava ikuinen kakkonen rakkaudessa.

    • Mariyaya

      mietin jo hetken,että kirjoitinko minä tuon tekstin..minulla on täsmälleen sama tilanne kuin sinulla! siihen vain lisänä se, että mies tuntuu olevan aina närkästynyt poikaamme,kiroilee 5-vuotiaalle pojallemme,sanoo apinaksi jos ei poika tottele..ei kuitenkaan lyö tms..(luojan kiitos)..olen monesti saanut riidan aikaiseksi kun olen huomauttanut hänelle tavasta jolla puhuu pojalle...sanoo vain, että ei se tottele jos ei käytä voimasanoja...voi hyvä tavaton,mitä tässä pitäisi tehdä..

      • pepete

        Sun täytys kyllä saada miehes ymmärtään että sen käytös ei ole normaalia, sanot sille että sen täytyy hakea itselleen apua jos ei osaa tuon vertaa käyttäytyä. Lapsesta ei kasva tasapainoinen jos annat tuon jatkua, uhkaa vaikka lähteväsi jos tilanne ei muutu. toivottavasti asia selviää ja puhu siitä vaikka jollekin läheiselle tai ammattiauttajalle...


    • Isi myös

      Jokainen lapsi tarvii Isän sekä Äidin.
      Mutta onhan se välillä tai joskus jopa pitkää asiat niin että ei kaikki mene niin kuin pitäis.
      Suosittelen KAIKILLE että lukeae Tony Dunderfeltin kirjaa, vasta ilmestynyt-PARISUHDE KEMIA. vaikka tässä ei hulluja olla niin silti voi lukea, jopa molemmat Äiti sekä Isä voi opppia lukemalla ja parantaa parisuhteen ja PERHEEN pelastaa.

      Välillä ei vaan tajuta ITSE MISSÄ MENNÄÄN JA MITEN ME KÄYTTÄYDYTÄÄN.
      T.ISÄ myös.

    • Isi myös

      Jokainen lapsi tarvii Isän sekä Äidin.
      Mutta onhan se välillä tai joskus jopa pitkää asiat niin että ei kaikki mene niin kuin pitäis.
      Suosittelen KAIKILLE että lukeae Tony Dunderfeltin kirjaa, vasta ilmestynyt-PARISUHDE KEMIA. vaikka tässä ei hulluja olla niin silti voi lukea, jopa molemmat Äiti sekä Isä voi opppia lukemalla ja parantaa parisuhteen ja PERHEEN pelastaa.

      Välillä ei vaan tajuta ITSE MISSÄ MENNÄÄN JA MITEN ME KÄYTTÄYDYTÄÄN.
      T.ISÄ myös.

    • Krista vain

      muuttakaa lapsen kanssa pois. anna miehellesi aihetta miettiä mitä isän tehtäviin kuuluu. nostan hattua miehellesi siitä hyvästä koska ei rellestä. isällä ja äidillä pitäisi olla samat periaatteet lapsen kasvattamiseen. voisiko kyseessä olla toinen nainen jos hän ei kerta huomioi sinua ja lapsia/ lasta. tuosta täytyy ottaa selvää.

    • Anonyymi

      Kiitos ja kumarrus kaikille

      • Anonyymi

        .???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5100
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2357
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1867
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1568
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1195
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe