Mikä on persoonasi musiikkia?

The-Puu

Mikä kappale kuvastaa sinua, oli Suomi24 etusivulla. Musiikki on aina liittynyt mielenterveystyöhön, jo Raamatun ajoista, jolloin Daavid soitti Saulille harppua.

Itseä kuvaa kappape jonka esittää Johnny Cash:

Give Me Love To Rose.

11

740

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritalin

En osaa sanoa, mikä minua kuvastaa. Helpompi olisi sanoa, mistä tykkää.

• The-Puu

Vaimoni sanoo laulusta joka laitoin,
        että juuri minä tulen siitä aina mieleen.

• ritalin
        The-Puu kirjoitti:

Vaimoni sanoo laulusta joka laitoin,
        että juuri minä tulen siitä aina mieleen.

Olen varmaan sen verran nuori, että musiikkimakuni on vähemmän syvällistä: dance ja (ulkomainen)rap varmaan lähinnä yleensä kuunneltuna.
        On myös muutamia erittäin hyviä lauluntekijöitä mm. rock puolelta, joiden tarkoituksena on tehdä hyvä kappale(ei vain myyvä).

• in a forbidden paradise

eipä taida mennä jakeluun.

• muisti pettää

ja sitten vielä mogasin.

• Kyllä musiikki kuvastaa harrastajaansa. Itse pidän klassillisesta musiikista. Vaikea asettaa musiikkia jonoon, koska musiikista löytää aina uutta, joka sillä hetkellä tuntuu tärkeältä.

Kävin katsomassa Helsingissä Wagnerin oopperaa "Niebelungen sormus". Musiikki yhdessä esityksen kanssa muodosti nautittavan taideteoksen. Luulen, että en olisi muuten hyväksynyt Wagneria. Olen klassillisen musiikin suhteen ilmeisesti kaikkiruokainen

Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä.

• The-Puu

"Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä."

Idea on hyvä, mutta antaa jonkun toisen laittaa se.

Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti?

• miksi et

Ei kannata tuomita (tai olla hyväksymättä) Wagneria sen takia että joku hirviö on myös Wagnerista tykännyt. Wagnerin musiikki on sellaista, että siitä on helppo imeä itseensä voittamattomuuden tunnetta, ja kohtuudella nautittuna se voi olla hyvinkin terapeuttista.

• The-Puu kirjoitti:

"Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä."

Idea on hyvä, mutta antaa jonkun toisen laittaa se.

Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti?

"Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti"

Se on lahja sinulle, tarkoitettu käytettäväksi.

Musiikin eri muodot jakautuvat usein epätasaisesti samallakin ihmisellä. Luokakktoverillani oli oli hyvä lauluääni, mutta ei rytmikorvaa niin, että tahdissa marssiminen voimistelutunnilla tuotti vaikeuksia.

• The-Puu
        Lette kirjoitti:

"Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti"

Se on lahja sinulle, tarkoitettu käytettäväksi.

Musiikin eri muodot jakautuvat usein epätasaisesti samallakin ihmisellä. Luokakktoverillani oli oli hyvä lauluääni, mutta ei rytmikorvaa niin, että tahdissa marssiminen voimistelutunnilla tuotti vaikeuksia.

Itsellä taas on hyvä rytmikorva, mutta ei lauluääntä. Siksi sellaisen säestäminen, jolla ei ole rytmitajua on mahdottomuus säestää. Jos sakkia säestää, täytyy olla ainakin yksi laulaja, jolla on kuuluva ja hyvä rytmitaju.

• Psykopatologia

-
      on aivan oma palstansa. Onko vallesmanni nukahtanut?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kolme tunnistetta kaivatustasi

Anna kolme tunnistetta kaivatussasi!
      Ikävä
      68
      1256
    2. Kai mua vähän

Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine
      Ikävä
      138
      1064
    3. Onko karhukanta jo liian iso? Lenkkeilijä kohtasi kontion juoksulenkillä

Rantasalmella lenkkeilijä kohtasi karhun. Kylällä karhun näkeminen on ollut tosi harvinaista. Onko karhukanta jo liian i
      Maailman menoa
      114
      717
    4. Vanhat konkarit ulos Elämäni biisistä - Yle selittelee

Elämäni biisi starttaa taas tänä syksynä. Mukana on ripaus uutta, mutta poissa on iso osa vanhaa... Poissa ovat Markku
      Tv-sarjat
      16
      621
    5. S-ryhmän Israel-boikotti liiketalouden opintojen tapausesimerkkinä

Tätä S-ryhmän Israel-boikottitapausta käsitellään jo kauppakorkeakoulujen ja johtamiskorkeakoulujen esimerkeissä. Se ant
      Maailman menoa
      23
      621
    6. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      32
      571
    7. Mitä tehdä kun rakastan yhtä ja olen rakastunut toiseen

Kamala tilanne. Voinko pitää molemmat? 😁
      Ikävä
      61
      541
    8. Mies miksi moinen vetäytyminen?

1) Olit loukkaantunut tai suuttunut 2) Sulla oli toinen nainen 3) Luulit, etten halua jatkaa tutustumista 4) Vai joku
      Ikävä
      52
      519
    9. Mitä vit,,tua!

Mikä hiivatin kommunistien teltta oli kirsikan nurkalla, olivat vähällä jäädä telttoinensa auton alle kun olivat sen kul
      Suomussalmi
      22
      516
    10. Hyvä Kukkola! toitte tänne taas jotain uutta

Niin sitä pitää! Kehittää oikeasti tarjontaa. Nyt on maut kohdillaan! Käykäähän herkuttelemassa wingseillä ja siipiweikk
      Haapavesi
      63
      501
    Aihe