Mikä on persoonasi musiikkia?

The-Puu

Mikä kappale kuvastaa sinua, oli Suomi24 etusivulla. Musiikki on aina liittynyt mielenterveystyöhön, jo Raamatun ajoista, jolloin Daavid soitti Saulille harppua.

Itseä kuvaa kappape jonka esittää Johnny Cash:

Give Me Love To Rose.

11

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ritalin

      En osaa sanoa, mikä minua kuvastaa. Helpompi olisi sanoa, mistä tykkää.

      • The-Puu

        Vaimoni sanoo laulusta joka laitoin,
        että juuri minä tulen siitä aina mieleen.


      • ritalin
        The-Puu kirjoitti:

        Vaimoni sanoo laulusta joka laitoin,
        että juuri minä tulen siitä aina mieleen.

        Olen varmaan sen verran nuori, että musiikkimakuni on vähemmän syvällistä: dance ja (ulkomainen)rap varmaan lähinnä yleensä kuunneltuna.
        On myös muutamia erittäin hyviä lauluntekijöitä mm. rock puolelta, joiden tarkoituksena on tehdä hyvä kappale(ei vain myyvä).


    • in a forbidden paradise

      eipä taida mennä jakeluun.

      • muisti pettää

        ja sitten vielä mogasin.


    • Kyllä musiikki kuvastaa harrastajaansa. Itse pidän klassillisesta musiikista. Vaikea asettaa musiikkia jonoon, koska musiikista löytää aina uutta, joka sillä hetkellä tuntuu tärkeältä.

      Kävin katsomassa Helsingissä Wagnerin oopperaa "Niebelungen sormus". Musiikki yhdessä esityksen kanssa muodosti nautittavan taideteoksen. Luulen, että en olisi muuten hyväksynyt Wagneria. Olen klassillisen musiikin suhteen ilmeisesti kaikkiruokainen

      Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä.

      • The-Puu

        "Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä."

        Idea on hyvä, mutta antaa jonkun toisen laittaa se.

        Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti?


      • miksi et

        Ei kannata tuomita (tai olla hyväksymättä) Wagneria sen takia että joku hirviö on myös Wagnerista tykännyt. Wagnerin musiikki on sellaista, että siitä on helppo imeä itseensä voittamattomuuden tunnetta, ja kohtuudella nautittuna se voi olla hyvinkin terapeuttista.


      • The-Puu kirjoitti:

        "Olen joskus ajatellut, että "Taide (musiikki) ja mielenterveys" olisi hyvä aihe palstalle". Sinun kannattaisi laittaa se. Olen ollut täällä liikaa esillä."

        Idea on hyvä, mutta antaa jonkun toisen laittaa se.

        Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti?

        "Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti"

        Se on lahja sinulle, tarkoitettu käytettäväksi.

        Musiikin eri muodot jakautuvat usein epätasaisesti samallakin ihmisellä. Luokakktoverillani oli oli hyvä lauluääni, mutta ei rytmikorvaa niin, että tahdissa marssiminen voimistelutunnilla tuotti vaikeuksia.


      • The-Puu
        Lette kirjoitti:

        "Mitäs sanot, soittelen musiikkia korvakuulolta, niin olen oppinut klassistakin aika helposti"

        Se on lahja sinulle, tarkoitettu käytettäväksi.

        Musiikin eri muodot jakautuvat usein epätasaisesti samallakin ihmisellä. Luokakktoverillani oli oli hyvä lauluääni, mutta ei rytmikorvaa niin, että tahdissa marssiminen voimistelutunnilla tuotti vaikeuksia.

        Itsellä taas on hyvä rytmikorva, mutta ei lauluääntä. Siksi sellaisen säestäminen, jolla ei ole rytmitajua on mahdottomuus säestää. Jos sakkia säestää, täytyy olla ainakin yksi laulaja, jolla on kuuluva ja hyvä rytmitaju.


    • Psykopatologia

      -
      on aivan oma palstansa. Onko vallesmanni nukahtanut?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe