Mies ja toinen avioliitto

whitepeony

Avioeron/avoeron läpikäyneet ystäväni kertovat, että uskovat edelleen parisuhteeseen ja avioliittoon. Samalla he kuitenkin hieman turhautuneina toteavat, että näin ei ole eronneen miehen kohdalla. Mitään tilastoa ei minulla eikä heilläkään aiheesta ole, mutta ilmeiseti huomattava prosentti eronneista miehistä ilmoittaa, ettei halua enää avioliittoon. Mitä mieltä olette, pitääkö paikkansa ja jos pitää niin miksi? Eikö mies uskalla sitoutua toista kertaa, jos ensimmäinen kerta menee metsään?

41

1347

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk-ko

enemmän, kuin naisia, sielullisesti. Niin ainakin luulen. Johtunee siitä, että erossa miehet keskimäärin useammin joutuvat ulos perhekuviosta, kun taas naiselle se kuvio jää, vähennettynä yhdellä kehnolla miehellä.
      Että josko miehillä on isompi homma rakentaa ittensä kasaan ja alkaa uudestaan uskoa elämän hyvyyteen ja sitä kautta siihen parisuhteeseen?

En tässä ota kantaa niihin erojen syihin, kuka oli syyllinen. Mietin vain sitä eron jälkeistä kuviota.

Itse tyhmän pulskeena olen kahdenkin avioeron jälkeen uskossa: uskon parisuhteeseen ihan täysillä.

• whitepeony

naisena on vaikea arvioida tuota, mutta ehkä olet oikeassa. Ja ikävän moni mies (miksei nainenkin) hakee sitten sieltä pullosta lohtua. Mahtavaa kuulla että sinä jaksat vielä uskoa! (

• uk-ko
        whitepeony kirjoitti:

naisena on vaikea arvioida tuota, mutta ehkä olet oikeassa. Ja ikävän moni mies (miksei nainenkin) hakee sitten sieltä pullosta lohtua. Mahtavaa kuulla että sinä jaksat vielä uskoa! (

sitä uskomista. Se on persoonakysymys. Mulle se on helppoa, parisuhteessa oleminen, olemisen muotona.
        Monelle muulle se on jostain syystä sellaista kerrasta poikki-hommaa. niinku Frederico tuolla alhaalla sanoo.

Mutta taas tässä joutuu sanomaan sen, että se uuteen parisuhteeseen uskominen riippuu jossain määrin siitä, kuinka hyvin sen edellisen liiton / eron rauniot on saanut siivottua.

• whitepeony
        uk-ko kirjoitti:

sitä uskomista. Se on persoonakysymys. Mulle se on helppoa, parisuhteessa oleminen, olemisen muotona.
        Monelle muulle se on jostain syystä sellaista kerrasta poikki-hommaa. niinku Frederico tuolla alhaalla sanoo.

Mutta taas tässä joutuu sanomaan sen, että se uuteen parisuhteeseen uskominen riippuu jossain määrin siitä, kuinka hyvin sen edellisen liiton / eron rauniot on saanut siivottua.

savuavien raunioiden päälle on turha vielä mitään rakennella. Ja persoonakysymys on, kauanko ne rauniot savuaa.

• cleaner

Vaan mies lopultakin vapauden takaisin saatuaan tajuaa, ettei halua sitä enää menenettää. Ja että aina uusi hoito/yö pitää paitsi pikkuveljen myös mielen virkeänä;-))

• whitepeony

että tämä oli juuri SE vastaus mitä naiset eivät halua kuulla :D

• cleaner
        whitepeony kirjoitti:

että tämä oli juuri SE vastaus mitä naiset eivät halua kuulla :D

;-))

• whitepeony
        cleaner kirjoitti:

;-))

on parempi kuin parisuhde? Oletko ihan rehellisesti tuota mieltä?

• Harva mies, etenkään eronnut, uskoo avioliiton sitouttavaan vaikutukseen. 70% avieroista kun on tilastojen mukaan naisten alulle saattamia, vaikka nimellisesti eroa haettasiinkin yhdessä. Niiden samaisten naisten, jotka ovat kihlojen ja avioliiton merkitystä korostaneet.

Minä, avoeronkin läpikäyneenä, luulen, että miehet kyllä uskovat parisuhteeseen, mutta uskovat sen pysyvän pystyssä muilla eväillä kuin papin aamenella. Inhorealistina sanoisin, että omakin avioliittoni on pystyssä mielumminkin siitäkin huolimatta kuin sen vuoksi.

• cleaner

kun sä asut täällä palstalla luulet vaikuttavan parisuhteesi kestoon/laatuun?

• cleaner kirjoitti:

kun sä asut täällä palstalla luulet vaikuttavan parisuhteesi kestoon/laatuun?

En ole jatkuvasti päästämässä sammakoita suustani tai vonkaamassa seksiä. Suosittelen muillekin parisuhteessa eläville!

• cleaner
        Ratikkakuski kirjoitti:

En ole jatkuvasti päästämässä sammakoita suustani tai vonkaamassa seksiä. Suosittelen muillekin parisuhteessa eläville!

platoninen mykkäkoulu.

;-)

• whitepeony
        cleaner kirjoitti:

platoninen mykkäkoulu.

;-)

parhaimmillaan?

• Papeete1

Taasko sä jaksat jankuttaa tota kuin naiset ne erot hakee, vaikka sulle on miljoonaan kertaan selitetty miksi näin on. Mies ei hae eroa, koska se muuttaa uuden pillun kotiin eikä sitä kiinnosta yhtään typerät paperihommat. Hakekoon ämmä eron jos haluaa. Miehelle saattaa jopa naimisissaolijan status kelvata erittäin hyvin, sebhän voi aina vilauttaa esiin jos uusi akka haluaa avioon. Sori, ei voi ku mä olen vielä naimisissa. Hakkava mieskään ei halua erota vaan se typerä ämmä haluaa.

Minäkin hain eron vaikka mies sen eron teki mutta miehiseen tyyliin sillä ei riittänyt kantti hoitaa hommaa loppuun vaan jätti mun niskoille. En ole ainoa nainen joka saa ne jälkipyykit siivota, kun mies jo liihottelee kylillä panemassa uusia naisia paksuksi.

• Papeete1 kirjoitti:

Taasko sä jaksat jankuttaa tota kuin naiset ne erot hakee, vaikka sulle on miljoonaan kertaan selitetty miksi näin on. Mies ei hae eroa, koska se muuttaa uuden pillun kotiin eikä sitä kiinnosta yhtään typerät paperihommat. Hakekoon ämmä eron jos haluaa. Miehelle saattaa jopa naimisissaolijan status kelvata erittäin hyvin, sebhän voi aina vilauttaa esiin jos uusi akka haluaa avioon. Sori, ei voi ku mä olen vielä naimisissa. Hakkava mieskään ei halua erota vaan se typerä ämmä haluaa.

Minäkin hain eron vaikka mies sen eron teki mutta miehiseen tyyliin sillä ei riittänyt kantti hoitaa hommaa loppuun vaan jätti mun niskoille. En ole ainoa nainen joka saa ne jälkipyykit siivota, kun mies jo liihottelee kylillä panemassa uusia naisia paksuksi.

Onhan tämä hieman... hmm... miehinen näkökulma asiaan. Eikä se sitä tarkoita, ettetkö sinäkin osastasi oikeassa olisi. Piis!

• whitepeony kirjoitti:

parhaimmillaan?

Ei meillä leikitä mykkäkoulua. Pukkihyppely ja härkätaistelu ovat paljon stimuloivampia kotileikkejä varhaiskeski-ikäisille. ;-)

• whitepeony
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei meillä leikitä mykkäkoulua. Pukkihyppely ja härkätaistelu ovat paljon stimuloivampia kotileikkejä varhaiskeski-ikäisille. ;-)

aina unohdan, että piti olla mykkäkoulu päällä...

• Papeete1
        Ratikkakuski kirjoitti:

Onhan tämä hieman... hmm... miehinen näkökulma asiaan. Eikä se sitä tarkoita, ettetkö sinäkin osastasi oikeassa olisi. Piis!

Taitaa olla hyvä päivä kun olet noin pehmis :)

Mutta joo, eron syitähän ja hakijoita kyllä löytyy vaikka mistä syystä mutta mitä on tosiaan kuullut ja seuraillut, niin usein jää se nainen hoiteleen niitä loppujuttuja. Sillä ne sitten lasketaan naisten hakemiksi, oli syy mikä hyvänsä.

Piis vaan :D

• ds.
        Papeete1 kirjoitti:

Älä ole katkera. Sun mies ainakin katuu tekojaan ja haluaisi sut takaisin ;)

• Papeete1
        ds. kirjoitti:

Älä ole katkera. Sun mies ainakin katuu tekojaan ja haluaisi sut takaisin ;)

Olekkaan ja hyivittu kun mua ällöttää pelkkä ajatuskin siitä inhotuksesta.

Siis mähän vaan puhuin yleisesti. Ei se hullu tietääkseni ole oikeasti ketään pannut paksuksi.

Ja tässä on kysymys siitä, että jos äijä aiheuttaa eron ja lähtee vittua nuoleen kylille, ja vaimo jää täytteleen eropapereita niin katsotaanko se että "naiset aina hakee enemmän eroja kuin miehet jotka pikkuressukat ei varmaan edes sitä haluaisin" tms paskaa.

Mutta johan se nyt varmaan on vihdoinkin tullut selväksi ettei naiset välttämättä aiheuta niitä "hakeamiaan 70% avioeroista" vaan joutuvat vaan oleen paperitöidentekijänä., kun miehistä ei ole _edes_ siihen.

• oppii kerrasta. Epäilen että ne on saanu siipeesä ja voi olla että ne on samalla hävinneitä ero prosessissaki. Avoliiton purku ku on paljon yksinkertasempaa.

Miks pitäs sitoutua useammanki kerran?

• whitepeony

siihen ota kantaa, että miksi pitäis. Mutta toisaalta jos eroaa vaikka päälle kolmikymppisenä, siinähän on pitkä tie edessä vielä.

• whitepeony kirjoitti:

siihen ota kantaa, että miksi pitäis. Mutta toisaalta jos eroaa vaikka päälle kolmikymppisenä, siinähän on pitkä tie edessä vielä.

kerran kävin tän keskustelun läpi yhden vähän vanhemman tutun miehen kanssa, joka ei koskaan aio enää naimisiin ja ikää reilu 30v. Oli kuulema niin iso työ päästä emännästä eroon. Että se makso kesämökin verran.

Ehkäpä siinä on taustalla joku tällainen asia...

• whitepeony
        Frederico kirjoitti:

kerran kävin tän keskustelun läpi yhden vähän vanhemman tutun miehen kanssa, joka ei koskaan aio enää naimisiin ja ikää reilu 30v. Oli kuulema niin iso työ päästä emännästä eroon. Että se makso kesämökin verran.

Ehkäpä siinä on taustalla joku tällainen asia...

oliko tää "vähän vanhempi tuttu mies" ja tää vähän päälle 30 v. siis sama mies??? Meinaan vähän päälle 30 on vielä nuori, jos ajatellaan että pitäis elää loput 50 v. yksin...

• whitepeony kirjoitti:

oliko tää "vähän vanhempi tuttu mies" ja tää vähän päälle 30 v. siis sama mies??? Meinaan vähän päälle 30 on vielä nuori, jos ajatellaan että pitäis elää loput 50 v. yksin...

Joo :D Ei sen yksin tartte olla jos ei se halua... Mut avioliittoon ei se lähde. Tapailee ja avoliittoki ois ehkä mahdollinen, mut kuhan ei avioon.

• whitepeony
        Frederico kirjoitti:

Joo :D Ei sen yksin tartte olla jos ei se halua... Mut avioliittoon ei se lähde. Tapailee ja avoliittoki ois ehkä mahdollinen, mut kuhan ei avioon.

viimeisiä sanoja ennen hääkellojen kalketta. Noh, tätähän emme voi kuin sivusta seurailla, mutta noin nuorena elämä tapaa vielä heitellä ees ja taas...

• whitepeony kirjoitti:

viimeisiä sanoja ennen hääkellojen kalketta. Noh, tätähän emme voi kuin sivusta seurailla, mutta noin nuorena elämä tapaa vielä heitellä ees ja taas...

sit kuhan saa maksettua edellisen eron laskusa pois..

Tottahan se on että asiat muuttuu mut joskus polttaa näppisä niin pahasti että sitä ei ihan vähässä kummassa hypi hellalla.

• whitepeony
        Frederico kirjoitti:

sit kuhan saa maksettua edellisen eron laskusa pois..

Tottahan se on että asiat muuttuu mut joskus polttaa näppisä niin pahasti että sitä ei ihan vähässä kummassa hypi hellalla.

lyömään, mutta pidäthän minua ajantasalla :)

• whitepeony kirjoitti:

lyömään, mutta pidäthän minua ajantasalla :)

Ero tuli voimaan 02... ja vielä se ei oo viihtyny saman emännän kaa vuotta pidempään.

• miehet...

ovat usein erotettuja. Tekeehän se kyyniseksi.

• whitepeony

ymmärrä tätä kommenttia? Mikä heistä tekee useammin erotettuja kuin naisista?

• siitä...
        whitepeony kirjoitti:

on ollut puhetta edellä, nainen useammin hakee eroa eli erottaa miehen.

• ??????????
        whitepeony kirjoitti:

ex-mies on minua kohtaan kummallinen,kun nähdään sukujuhlissa,siis haluaa aina jotenkin nolata minut muiden silmissä,vaikka olen ystävällinen?

Hänellä uusi vaimo ja koti,luulisi olevan onnellinen ja hyväksyvän minutkin,mutta ei.
        Miksi on vielä minua kohtaan kelju,vaikka sai isomman osan myös osituksessa.
        Eikö olekkaan elämä sitä uuden kanssa mita halusi,sillä ero tuli juuri tämän salasuhteen takia.

• yksin ja onnellinen
        siitä... kirjoitti:

höppänöityy huonossa parisuhteessa jossa toinen mitätöi koko ajan.

• whitepeony
        siitä... kirjoitti:

varmaan sinäkin, että nuo erotilastot ovat siis vireillepanotilastoja, joita ei yleisesti siis selitetä sillä että nainen olisi hanakampi eroamaan, vaan toimii ns. "paperiasioiden" hoitajina. Tilastollisesti siis nainen hakee eroa, mutta se ei vielä kerro eroon johtaneista syistä yhtään mitään. Jos tuohon uskoisi, uskoisi samalla, että vain miehet tuhoavat parisuhteita.

• Eronnut mies

Olen ihan tyytyväinen omassa elämässäni ja harrastuksissani. Uuden naisen hankkimisessa on kamala vaiva ellei sellaista nyt satu ihan suoraan kohdalle lipumaan. Seksi oli ainoa asia mitä edellisessä liitossa ei todellakaan puuttunut joten sillä saralla on ihan ok olla hiljaista. Enkä ole edes erityisen vanha vielä vasta 42. Sekä fyysisesti että taloudellisesti paremmassa kunnossa kuin koskaan aiemmin.

Ehkä jonkinlainen tapailusuhde sopisi jos kohdalle sattuisi. Olisihan se kivaa olla joku jonka kanssa vanheta ja höppänöityä yhdessä. Onpahan vaan itselle ja monelle tutulle käynyt niin ettei tämä sitten liiton naispuolta kuitenkaan kiinnostanut. Vanhetaan sitten yksin, ehkä höppänyyskin tulee sitten nopeammin.

• whitepeony

poikkeuksia, mutta pääsääntöisesti uskoisin, että naiselle tuollainen "tapailusuhde", ainakaan kovin nuorena ei riitä. Ehkäpä sitten kun lapset on isoja ja lentäneet pesästä, ehkäpä silloin naisellekin riittää ns. kevytsuhde useammin.

• juuri todistaisi miehen olevan yksiavioinen ;D

Nyt ei oikeen ajatus laukkaa, joten jätän kommentoinnin tuohon lauseeseen.

• Osapäiväsymppis

"Eikö mies uskalla sitoutua toista kertaa, jos ensimmäinen kerta menee metsään? "

Toiset oppii vain kantapään kautta. Viisaat miehet ei avioidu edes sitä ensimmäistä kertaa.

• että haluan vielä naimisiin.

• ...tuntuu huonolta idealta?

En oo naimisiin menemiselle mitään muuta perustetta keksinyt kuin naisen miellyttäminen. Se ei minusta ole riittävä syy. Avioliitolla ei olisi minun käsityksen mukaan minulle mitään annettavaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe