Lomautettujen valitseminen (ajatusten virtaa)

lomautettu

On mielenkiintoista, millä perusteella jouduin lomautettujen listalle työpaikassani. Firma on paras paikka missä olen ollut elämäni aikana töissä ja olen tehnyt kaikkeni tämän yrityksen eteen - ideoinut firman eteenpäin viemiseksi. En käytä alkoholia ja olen muutenkin itseäni kehittävä/sivistävä ihminen, joka tulee toimeen ihmisten kanssa. Nyt kuitenkin osastoni pämppääjien keskuudesta minä joudun myös kantamaan vastuun töiden vähäisyydestä lomautuksen muodossa. Tuntuu hieman ristiriitaiselta ja maku tästä hyvänä pitämästä paikasta saa katkeran sävyn. Lisäksi en oikein enää jaksa uskoa ihmisen kunnollisuuteen vaan tuntuu, että mitä kunnollisempi olet ihmisenä sitä epävarmemmalla pohjalla kuljet. Varsinkin, kun kuulemani mukaan syynä valitsemiseeni on, että minulla on todennäköisimmät mahdollisuudet löytää muuta tekemistä (siis töitä) kunnollisuuteni vuoksi.
En siis ymmärrä, mitä hyötyä on olla hyvä, työpaikkayrityksen kehittymiseen tähtäävä työntekijä, jos siitä hyvästä saa monoa päähänsä.

Pointti on se, että kannattaa varoa ettei erotu joukosta vaan menee muun porukan mukana niin on suurempi mahdollisuus säästyä lomautuksilta ym. harmilta. Varokaa siis kehittämästä itseänne liikaa, jos aiotte pitää työnne. Liika ideointi yrityksen parhaaksi on aina liikaa. Työläisen pitää olla tiukasti maan pinnalla, niin menee hyvin ja raha virtaa muualtakin kuin liiton kassasta.

3

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie pikkusen katkerana tai ...

      Myös meillä on lomautettu tänä syksynä, ihan kahteen otteeseen. Ja meijän firmasta sai lähdöt ne, joiden pärstä ei uutta tj:tä ja sen hovia miellyttänyt. Oman osansa sai myös ne, jotka kehtasivat hakea saikkua kipeinä ollessaan,eivätkä tulleet muita töihin tartuttamaan. Muutama sanoi itsensä irtikin hiljaisena protestina uudelle johdolle, vaan eipä kukaan ole kuitenkaan korvaamaton.
      Olenkin oppinut tämän pelleilyn keskellä ainakin sen, että tessit ja liitot ovat suhteellisen turhia kun ei niistä mitään todellista apua ole ollut missään vaiheessa. Ei katsottu elatusvelvollisuutta,ei työsuhteen kestoa eikä muitakaan sopimuksissa mainittuja seikkoja kun laput kouraan jaettiin. Tokihan työnantajalla on oikeus päättää, ketä hommissaan pitää, mutta vahvimmilla olet silloin, kun olet joko pomon sukulainen,tai jaksat aina pitää turpasi tukossa mahd. epäkohdista töissä.Ja tärkeintä tietty on se, ETTÄ MUISTAT RAAHAUTUA DUUNIIN VAIKKA PÄÄ KAINALOSSA JA PASKAT HOUSUSSA, mahatautikaan kun ei ole riittävä syy sairaslomalle..

      • ajatusten virtaa

        Itselläni on vajaan kymmenen vuoden aikana sairaslomia pyöreät nolla mutta sekään ei valitettavasti auttanut tässä tilanteessa.
        Tuo mitä sanoit tj:n kaveeraamisesta tai sukulaisena olemisesta ja sen vaikuttamisesta lomautuspäätökseen pitää kyllä valitettavasti usein paikkaansa. Näin on saattanut käydä myös minun tapauksessani, kun toinen vuoro on sukulais/paras kaveri suhteessa työnjohdon kanssa mutta ihmisenä pämppää kaikki viikonloput.
        Itse en kyllä katso koskaan varsinaisesti mielistelleeni työnjohtoa mutta olen kyllä miltei aina ollut käytettävissä jos tarve vaatii.
        Nyt vaan on niin, että minä saan todennäköisemmin itselleni uuden työpaikan kuin nuo mainitsemani henkilöt kuulemma kunnollisuuteni takia. Noh, onhan sekin tietysti syy lomautukseen..... Kyllä se paistaa risukasaankin joskus tässä meidänkin veneessä. Tsemppiä sulle!


      • pikkasen katkerana edelleen..
        ajatusten virtaa kirjoitti:

        Itselläni on vajaan kymmenen vuoden aikana sairaslomia pyöreät nolla mutta sekään ei valitettavasti auttanut tässä tilanteessa.
        Tuo mitä sanoit tj:n kaveeraamisesta tai sukulaisena olemisesta ja sen vaikuttamisesta lomautuspäätökseen pitää kyllä valitettavasti usein paikkaansa. Näin on saattanut käydä myös minun tapauksessani, kun toinen vuoro on sukulais/paras kaveri suhteessa työnjohdon kanssa mutta ihmisenä pämppää kaikki viikonloput.
        Itse en kyllä katso koskaan varsinaisesti mielistelleeni työnjohtoa mutta olen kyllä miltei aina ollut käytettävissä jos tarve vaatii.
        Nyt vaan on niin, että minä saan todennäköisemmin itselleni uuden työpaikan kuin nuo mainitsemani henkilöt kuulemma kunnollisuuteni takia. Noh, onhan sekin tietysti syy lomautukseen..... Kyllä se paistaa risukasaankin joskus tässä meidänkin veneessä. Tsemppiä sulle!

        Kuin myös tsemppiä sulle! tästä selvitään vielä voittajina, tavalla tai toisella. Ansiosidonnaisistakin sain jo päätökset vaikka odotin pidempää kästtelyaikaa hakemukselle, ei tää tilanne nyt niin huonolta taloudellisesti näytäkään kuin mitä pelkäsin.=D
        Harmi vaan kun tienaisin rahani mielummin töitä tekemällä kuin korvauksina..Ja niitä töitähän on tällä hetkellä aika hankalaa löytää ainakin täältä mun kotoseudultani Itä-Suomesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      134
      8365
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1373
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1145
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1116
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      92
      1046
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      944
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      765
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      751
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      654
    Aihe