Elikkäs on tälläinen ongelma... Lasten huollosta, tapaamisesta ja elatuksesta on tehty sopimus, mistä on unohtunut pois maininta isäinpäivästä. Oletin tyhmyyttäni että normaali ihminen, vaikka lasten "normaali" viikonloppujen olemisten mukaan pitäisi olla äitillään, olisi tulevana viikonloppuna poikien antanut olla minun luona. Nyt lasten äiti on järjestänyt pojille viikonlopuksi muuta ohjelmaa tietoisena isäinpäivästä, eikä päästä heitä minun luo, vedoten siihen että lapset haluavat lähteä hänen mukaansa. Kuinka kauan tälläinen kaikessa mahdollisessa kiusanteko voi jatkua? Erosta kaksi vuotta. Vanhempi poika ymmärtää viikonlopun merkityksen ja tulee luokseni äitinsä houkuttelusta huolimatta, nuorempi ei ymmärrä ja on täysin äidin manipuloitavissa. Loppuuko tälläinen ikinä ja onko muilla iseillä neuvoja mitä tuollaisen kanssa on mahdollisuuksia tehdä? Lakimieheni laatii muutosta sopimukseen, mutta tälle isäinpäivällehän se ei tule kerkeämään mitenkään. Onko tuollaisen kanssa varauduttava siihen että kiusaaminen ei lopu ikinä? Aikoinaan lasten äiti lähti toisen miehen mukaan, kaikki oli hyvin silloin kun hänellä ei lapset kiinnostaneet ja antoi poikien asua minun luona. Kun vaihdoin työni huomattavasti paremmin palkattuun alkoi lapsista riitely minkä myötä elatusmaksuista riitely. Koskaan elatusmaksuista ei tarvinnut puhua kun asuivat minun luona, enkä ollut edes vailla. Kertokaa mikä ihmisen panee tekemään tuollaista? Itse en keksi muuta syytä kuin sen että kun minä pärjää taloudellisesti ja muuten elämässä hyvin, jossakin pitää kiusaa tehdä, tässä tapauksessa harmikseni kärsimään joutuu myös viaton lapsi.
Isänpäivä eronneella
23
1575
Vastaukset
- ...
...kauanko kiusaaminen voi jatkua, varmaankin täältä ikuisuuteen. Kannattaa kirjata papereihin isänpäivä tapaaminenkin erikseen niin ei siitä tarvitse joka vuosi tapella. Arvaapa miltä minusta tuntuu - äitinä - kun tarjoan lapsia exälle isänpäivänä, niin hän ei ota. On sitten lasten kiva maanantaina kuunnella tarhassa ja koulussa mitä muut ovat tehneet isänsä kanssa. Heillä itsellään ei vaan taida olla mitään kerrottavaa :(
- tarkkaa puuhaa
Missä sopimuksesi on tehty?
Itse tein 2,5 vuotta sitten riitelevän vaimon vuoksi koko tapaamis/elatussopimuksen käräjäoikeudessa. Sinne merkattiin kaikki isänpäivät ja muut pyhät.
Pahin tapa tehdä sopimus riitaisassa tilanteessa on käyttää lastenvalvojaa vahvistajana. Niissä sopimuksissa yleensä miehen oikeudet poljetaan totaalisesti. Itse en ole koskaan asioinut lastenvalvojan kanssa enkä tule asioimaan.
Eli jollei homma selkene niin ainoa paikka tehdä uusiksi kunnollinen tapaamis/elatusmaksusopimus on käräjäoikeus.
Ollessani itse käräjäoikeudessa paikalla ei ollut kuin tuomari apulaisensa kanssa, minä ja aa:ni sekä vastapuoli. Tälläinen tilaisuus ei ollut edes kovin kallis. Ja se kannatti koska ilman sitä olisin jatkuvasti riidassa ex-vaimoni kanssa.
Jos aa:si on mielestäsi tehnyt epätarkan sopimuksen vaihda aa. Paska asianajaja tulee helvetin kalliiksi ja söhrii asiat päin *=)J!"&! - yx ja kax
Ei tohon voi muuta sanoa kun että melko lapsellinen toi sun ex vaimos kyllä on
- tilanne...
Nyt on kyllä lasten äidillä puurot ja vellit sekaisin. Miellä on sopimus, jonka mukaan lapset (teinit) ovat isällään joka toinen viikonloppu (parittomat). Lisäksi isäinpäivä viikonlopun isällään ja äitienpäiväviikonlopun äidillään riippumatta siitä onko "vuoro" vai ei. Minusta se on hyvä tapa.
Tosin isä ei nyt niin aina piittaisi lapsiaan tavata edes isäinpäivänä, mutta onneksi teinit on jo niin isoja, että pitävät puolensa.
Olen pahoillani puolestasi enkä oikein ymmärrä/hyväksy ex vaimosi tapaa toimia.- mulla,,,
voi olla sellainen oikeuden päätös missä ei puhuta mitään lomista ,juhlapyhistä saatikka mistään äitien tai isänpaivästä??? ei multa kyllä oo asiaa kystykään?? ex on eroanomuksen laatinut ja sen mukaan kaikki on oikeus hyväksynyt! eli se siit oikeudesta perkele
- Lapset ennen kaikkea
mulla,,, kirjoitti:
voi olla sellainen oikeuden päätös missä ei puhuta mitään lomista ,juhlapyhistä saatikka mistään äitien tai isänpaivästä??? ei multa kyllä oo asiaa kystykään?? ex on eroanomuksen laatinut ja sen mukaan kaikki on oikeus hyväksynyt! eli se siit oikeudesta perkele
Paperilla voi lukea mitä tahansa, mutta kun lapset vähänkin kasvavat, niin he viettävät aikansa siellä missä haluavat.
Asioista voi sopiakin, mutta ymmärrän hyvin, että ensimmäisinä vuosina se on vaikeaa.
Mitenkään äitejä halventamatta, mietin, että jos lapset annettaisiin pääsääntöiseti isälleen, niin miten äidit sen kestäisivät? Huonosti tai ei ollenkaan jos verhojen ja maton yhteensopivuuden määrittelemisessä on lähes ylivoimainen työ.
Sinä isänä olet automaattisesti se vahvempi jonka on tässä tilanteessa todellakin oltava se vahvempi astia.
Helppoa se ei tule olemaan, mutta aikanaan lapset seen tulevat palkitsemaan, että jaksoit kaikesta huolimatta.
Aika kuluu sittenkin äkkiä, vaikka erotilanteessa sekuntikin tuntuu ikuisuudelta, puhumattakaan kahdesta viikosta joka meillä eroisillä on oma aikayksikkö.
Ne pari päivää tietenkin ovat kuin silmänräpäys.
Sitä odottaa ja odottavat lapsetkin.
Joskus lauantaina he muistavat, että "nyt saa olla kuin kotona", ja siitä vasta alkaa yhteinen laatuaika.
Sunnuntaiaamu onkin sitten oma lukunsa, sillä lapset eivät haluaisi lähteä, mutta pakkohan se on.
Silloin isän sydän tahtoo revetä.
Nämä ovat isille (ja lapsille) raskaita aikoja, mutta kaikki kuitenkin väliaikaista, niin koville kuin se ottaakin.
Nykynuori menee minne haluaa, ja jos hän haluaa luoksesi, niin silloin olet jaksanut toimia oikein.
Hyvää Isänpäivää!
Isä olet jokaisena päivänä, muista se. - nyt vaan
Lapset ennen kaikkea kirjoitti:
Paperilla voi lukea mitä tahansa, mutta kun lapset vähänkin kasvavat, niin he viettävät aikansa siellä missä haluavat.
Asioista voi sopiakin, mutta ymmärrän hyvin, että ensimmäisinä vuosina se on vaikeaa.
Mitenkään äitejä halventamatta, mietin, että jos lapset annettaisiin pääsääntöiseti isälleen, niin miten äidit sen kestäisivät? Huonosti tai ei ollenkaan jos verhojen ja maton yhteensopivuuden määrittelemisessä on lähes ylivoimainen työ.
Sinä isänä olet automaattisesti se vahvempi jonka on tässä tilanteessa todellakin oltava se vahvempi astia.
Helppoa se ei tule olemaan, mutta aikanaan lapset seen tulevat palkitsemaan, että jaksoit kaikesta huolimatta.
Aika kuluu sittenkin äkkiä, vaikka erotilanteessa sekuntikin tuntuu ikuisuudelta, puhumattakaan kahdesta viikosta joka meillä eroisillä on oma aikayksikkö.
Ne pari päivää tietenkin ovat kuin silmänräpäys.
Sitä odottaa ja odottavat lapsetkin.
Joskus lauantaina he muistavat, että "nyt saa olla kuin kotona", ja siitä vasta alkaa yhteinen laatuaika.
Sunnuntaiaamu onkin sitten oma lukunsa, sillä lapset eivät haluaisi lähteä, mutta pakkohan se on.
Silloin isän sydän tahtoo revetä.
Nämä ovat isille (ja lapsille) raskaita aikoja, mutta kaikki kuitenkin väliaikaista, niin koville kuin se ottaakin.
Nykynuori menee minne haluaa, ja jos hän haluaa luoksesi, niin silloin olet jaksanut toimia oikein.
Hyvää Isänpäivää!
Isä olet jokaisena päivänä, muista se.niin on että lakia nyt ensin on noudatettava tai millän ei sitten ole mitään väliä! laista voidaankin sitten olla montaa mieltä vai oisko vaan kaksi oikeeta mieltä,, oikea ja väärä? noh asiat ei aina oo niin mustavalkoisia. " Huonosti tai ei ollenkaan jos verhojen ja maton yhteensopivuuden määrittelemisessä on lähes ylivoimainen työ."
olipa oikeeseen osunut vertauskuva!
- oikeuden päätöksissä
Isä saa lasten tapaamisoikeuden isänpäivänä ja äiti äitienpäivänä
- Kummissaan
Meillä asia on toisinpäin. Juuri tapahtunut ero. Lapsi asuu minun luonani. Nyt olisi ollut äitiviikonloppu ja ehdotin, että isä ottaisi lapsen luokseen lauantaina ja lapsi saisi herättää isänsä kuten on jo kymmenen vuoden ajan tehnyt. Toisinpa kävi. Isä ilmoitti tekstiviestissä, että nyt on isän virallinen vapaa viikonloppu ja he viettävät vasta viikon päästä isänpäivää...Lapsi kyllä ymmärtää asian
- ffgg
isänpäivä minulle.sopimukseen ei erikseen kirjattu isän-ja äitienpäivää,mutta lapset annetaan silloin toiselle,samoiten muihinkin juhliin.se alkaisi semmonen kostonkierre,jos pitäisi tapaamisista kirjaimellisesti kiinni.
- Kokemusta on!
Tämä on juuri se juttu ,jota eivät ihmiset ota uskoakseen. Se on todellist etteivät kaikki isätkään ole joustavia tai halua nähdä lapsiaan.
Usein syytetään vain äiti. Nyt katse pois omasta navasta kaikki uskomattomat ja nähkää myös tämä! - Kummissaan
Kokemusta on! kirjoitti:
Tämä on juuri se juttu ,jota eivät ihmiset ota uskoakseen. Se on todellist etteivät kaikki isätkään ole joustavia tai halua nähdä lapsiaan.
Usein syytetään vain äiti. Nyt katse pois omasta navasta kaikki uskomattomat ja nähkää myös tämä!Kyllä vain. Selittelin lapselle, että isällä oli kiireitä ja ensivuonna varmaan olet isänpäivän isän luona. Näin se vaan meni sitten tämäkin sunnuntai. Lapsi ei nähnyt isäänsä. Totesi, että jos koulussa kysytään, mitä teit eilen sanoo, että oli isovanhemmilla käymässä ja isä ei halunnut nähdä häntä. Yrityksistäni huolimatta lapsi ei halunnut edes toivottaa puhelimen välityksellä isälleen hyvää isänpäivää... Isän mielestä lapsi ymmärtää kyllä, mutta lapsi taitaa ymmärtää toisin kuin isä haluaa.
- wilma60
Näinhän se usein erotessa käy, että lapset joutuvat siihen vanhempien väliin ja tilanne saattaa johtaa jopa siihen ettei tuollainen kiusaaminen koskaan lopu. Valitettavasti!
Meillä ei tapaamisista ole mitään sopimusta koska isän mielestä on parempi että tapaa silloin kun hänelle sopii. Siihen olen suostunut koska eihän ketään voi pakottaa tapaamisiin. Vuosi sitten viettivät isänpäivää isän luona lauantaina parin tunnin verran. Nyt esikoinen on isän ja uuden onnen kanssa reissussa ja juhlivat siellä isänpäivää. Nuoremmat lapset antavat korttinsa huomenna kun isä tuo vanhinta lasta kotiin. - jaana*
yhtä paljon (tai jopa vähemmän) kiusaamista kuin se, ettei isä otakaan lapsia luokseen silloin kun on sovittu ja paperillakin lukee.
Isänpäivää voi tapauksessasi viettää edellisenä tai tulevana viikonloppuna. Niin tehdään sellaisissa ydinperheissäkin, joissa isä on esim. töissä isänpäivänä.- viettäkää isänpäivää
seuraavana viikonloppuna! Oikein kunnolla ja hyvin! Tehkää kakkukin yhdessä (pohjia saa ostaa valmiina, jos et ole leipuri). Ja tehkää kaikkea kivaa yhdessä.
Isänpäivän päivä on muutenkin ihmisen keksimä kohta: ihminen (sinä ja lapset) voitte ihan hyvin siirtää sitä yhden viikonlopun eteenpäin!
Usko huviksesi: tästä tulee hyvä mieli teille kaikille. Ja exäsi ei voi sitä sinulta koskaan viedä pois.
n43 - juu,,,,
viettäkää isänpäivää kirjoitti:
seuraavana viikonloppuna! Oikein kunnolla ja hyvin! Tehkää kakkukin yhdessä (pohjia saa ostaa valmiina, jos et ole leipuri). Ja tehkää kaikkea kivaa yhdessä.
Isänpäivän päivä on muutenkin ihmisen keksimä kohta: ihminen (sinä ja lapset) voitte ihan hyvin siirtää sitä yhden viikonlopun eteenpäin!
Usko huviksesi: tästä tulee hyvä mieli teille kaikille. Ja exäsi ei voi sitä sinulta koskaan viedä pois.
n43jospa laitetaiskin toisin päin , eli kaikki lapset annettaiski samassa suhteess isille kun ne nyt ovat äideillä. ja sitten katsottas asiaa tältä kannalta eli siirtäkää äitienpäivä sitten siihen viikonloppuun koska ois äidin vuoro niin katsotaan sitten miten se ois hyvä neuvo-))
- jaana*
juu,,,, kirjoitti:
jospa laitetaiskin toisin päin , eli kaikki lapset annettaiski samassa suhteess isille kun ne nyt ovat äideillä. ja sitten katsottas asiaa tältä kannalta eli siirtäkää äitienpäivä sitten siihen viikonloppuun koska ois äidin vuoro niin katsotaan sitten miten se ois hyvä neuvo-))
neuvoja voi toteuttaa, jos haluaa. Monet vain oikeasti haluavat purnata ja narista asioista, joita eivät pysty muuttamaan.
Tuossa ap. kirjoittajan tapauksessa lienee enemmän kysymys siitä, että lasten äitiä vastaan on jotain vielä jotain hampaankolossa, ap ei ole pystynyt käsittelemään loppuun eroaan. Tuo "isänpäivänviettämisdraama" on kehitetty sen ympärille.
Kuten sanoin, niin isänpäivää vietetään monissa ydinperheissäkin silloin, kun se on mahdollista -ei aina isänpäivänä. Monissa perheissä ei vietetä sitä ollenkaan eikä välttämättä äitienpäivääkään. Tai synttäreitä!
Synttäritkin ovat vain yhtenä päivänä vuodessa, mutta niitä voi viettää jokin toinen päivä. Usein tuo päivä on lähin viikonloppu oikeasta syntymäpäivästä. Jos rakkaimmat ystävät sattuvat vaikka olemaan tuolloin lomalla etelässä, sukulaisen häissä tms, niin kannattaa sopia jokin toinen päivä/viikonloppu.
Äläkää hyvät ihmiset tehkö kaikista asioista niin pirun mutkikkaita. - Henkka
jaana* kirjoitti:
neuvoja voi toteuttaa, jos haluaa. Monet vain oikeasti haluavat purnata ja narista asioista, joita eivät pysty muuttamaan.
Tuossa ap. kirjoittajan tapauksessa lienee enemmän kysymys siitä, että lasten äitiä vastaan on jotain vielä jotain hampaankolossa, ap ei ole pystynyt käsittelemään loppuun eroaan. Tuo "isänpäivänviettämisdraama" on kehitetty sen ympärille.
Kuten sanoin, niin isänpäivää vietetään monissa ydinperheissäkin silloin, kun se on mahdollista -ei aina isänpäivänä. Monissa perheissä ei vietetä sitä ollenkaan eikä välttämättä äitienpäivääkään. Tai synttäreitä!
Synttäritkin ovat vain yhtenä päivänä vuodessa, mutta niitä voi viettää jokin toinen päivä. Usein tuo päivä on lähin viikonloppu oikeasta syntymäpäivästä. Jos rakkaimmat ystävät sattuvat vaikka olemaan tuolloin lomalla etelässä, sukulaisen häissä tms, niin kannattaa sopia jokin toinen päivä/viikonloppu.
Äläkää hyvät ihmiset tehkö kaikista asioista niin pirun mutkikkaita.se sitten äideillä "draama" jos sattuu olemaan isän vuoro pitää lapsia äitienpäivä viikonloppuna? Tuo oli todella hyvä ideä viettää "isänpäivää" sitten kun lapset tulevat seuraavan kerran, ei tullut yhtään mieleen että voihan sen niinkin tehdä.
- jaana*
Henkka kirjoitti:
se sitten äideillä "draama" jos sattuu olemaan isän vuoro pitää lapsia äitienpäivä viikonloppuna? Tuo oli todella hyvä ideä viettää "isänpäivää" sitten kun lapset tulevat seuraavan kerran, ei tullut yhtään mieleen että voihan sen niinkin tehdä.
äitikään ei järjestä äitienpäivädraamaa, vaan viettää äitienpäivää silloin, kun se on mahdollista.
Tietysti kaikkein fiksuinta olisi SOPIA, josko lapsi voisi olla isänpäivänä isällä ja äitienpäivänä äidillä. Mutta ellei tällainen järjestely sujuvasti onnistu, niin se on parempi unohtaa. - minä.
Henkka kirjoitti:
se sitten äideillä "draama" jos sattuu olemaan isän vuoro pitää lapsia äitienpäivä viikonloppuna? Tuo oli todella hyvä ideä viettää "isänpäivää" sitten kun lapset tulevat seuraavan kerran, ei tullut yhtään mieleen että voihan sen niinkin tehdä.
olen viettänyt pikkujoulua heinäkuussa (kreikkalaiset ystävämme halusivat nähdä joulupukin), äidin 65-vuotissynttärit vietettiin 1 kk etukäteen, oma maisterijuhlani pari kuukautta jälkeenpäin.
Ei se juhlamieli parista päivästä ole kiinni positiivisella ja idearikkaalla selviytyjällä!
Hyvää isänpäivää teille Henkka sitten ensiviikonloppuna! Viettäkää hauska ja ikimuistoinen juhla! - ...
...jos sama kävisi äitienpäivän kanssa? Voiko äitienpäivääkin siirtää edelliselle tai tulevalle viikonlopulle, jos lapset sattuvat olemaan miehellä?
PS: niiden isien syyllistäminen jotka eivät saa lapsiaan tavata niiden isien synneistä, jotka eivät halua lapsiaan tavata, on aika ala-arvoista käytöstä. Nämä kaksi kun sattuvat olemaan kaksi aika erilaista ihmistyyppiä. - Kaikki äidit...
... kirjoitti:
...jos sama kävisi äitienpäivän kanssa? Voiko äitienpäivääkin siirtää edelliselle tai tulevalle viikonlopulle, jos lapset sattuvat olemaan miehellä?
PS: niiden isien syyllistäminen jotka eivät saa lapsiaan tavata niiden isien synneistä, jotka eivät halua lapsiaan tavata, on aika ala-arvoista käytöstä. Nämä kaksi kun sattuvat olemaan kaksi aika erilaista ihmistyyppiä.Suomessa syntyy tuhansittain kehitysvammaisia lapsia koska äiti ryyppää ja käyttää huumeita odotusaikana.
Silti kenellekään ei tulisi mieleenkään syyllistää kaikkia äitejä raskausajan juopottelijoiksi! - hakkaa !
Kaikki äidit... kirjoitti:
Suomessa syntyy tuhansittain kehitysvammaisia lapsia koska äiti ryyppää ja käyttää huumeita odotusaikana.
Silti kenellekään ei tulisi mieleenkään syyllistää kaikkia äitejä raskausajan juopottelijoiksi!Voi lapsiparat.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000574&posting=22000000039232572
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197