...keskusteluhistoria seuraavan Suomi24-uudistuksen myötä katoaisi kuin pieru Saharaa, niin olisitko helpottunut vai katkera vaiko jotain ihan muuta? Vai tuntuisko yhtään missään?
Sit mä luulen, että tännekin tulee moderoinnin helpottamiseksi se rekisteröitymispakko ennemmin tai myöhemmin. Mikä ei oo minusta ollenkaan kiva juttu, kun se karsii helposti pois sellaiset palstakirjoittelijat jotka poikkeavat satunnaisesti hetken mielijohteesta palstalle.
Miten on puskat, loppuuks palstailu saman tien jos tulis rekisteröitymispakko? Relax ainakin lopettais heti palstailun, mutta entäs te muut?
Vois aika pian kyllästyy koko palstaan, jos ainoat kirjoittelijat ois tätä nykyistä rekisteröitynyttä jengiä.....
Jos koko palstan...
30
1014
Vastaukset
Jos jengi käyttäisi nimimerkkiä, mitä tahansa pysyvää, olisi se jo edistystä nykyiselle hälläväliätyylille. Tässäpä lista keskustelujen etusivun uusimpien avausten "nimimerkeistä":
Richartti
uutinen ateisteille
belgian
Helluntaikirkko ???????????
Natsit ei valjasta
ABS HÄIKKÄÄ
peksu-xx
Riviä Esiin!
eli tissikisa
Näin on asia!
The Nellie
TinyT
tavattais
kesätyönä
Etsivä.
Aika lohdutonta uusavuttomuutta ja välinpitämättömyyttä, vai? YKSI rekisteröitynyt, sinä ja ehkä kolme muuta, jotka käyttävät nimmariaan ehkä toistekin. Kaikki muut vain puskan takaa huutelijoita, jotka eivät tiedä otsikoista, nimimerkeistä tahi leipätekstistä sen enempää kuin sika uudesta ydinvoimalasta.- on ettei
ole tappavan tylsä, kuten en nyt viitsi sanoa kuka
on ettei kirjoitti:
ole tappavan tylsä, kuten en nyt viitsi sanoa kuka
...alkaa arvailemaan kuka sun mielestä on tappavan tylsä.
Ei keskusteluhistorian katoaminen haittais mitään. Mitä väliä niillä vanhoilla teksteillä on, kuka niitä sieltä jaksaa kaivella ja lueskella? No joo,jotkut kyllä jaksaa... :P
Tuo rekisteröitymispakko olis kyllä munki mielestä surkee homma. Palsta hiljenis, varmasti paljon käyttäjiä häviäis enkä mä muutenkaan ymmärrä näin palstailevan näkökulmasta, että mitä hyötyä siitä vois olla. Ikävä kyllä siihen suuntaan tässä ilmeisesti ollaan menossa, koska nyt ei galleria-sivujakaan rekisteröitymättömät kokonaan näe.- Oletko miettinyt?
että sä et kykene koskaan kirjoittamaan sellaista huumoria, joka ei olisi pahantahtoista?
Pieni ihminen, mutta jotenkin "häiriintynyt". Oletko miettinyt? kirjoitti:
että sä et kykene koskaan kirjoittamaan sellaista huumoria, joka ei olisi pahantahtoista?
Pieni ihminen, mutta jotenkin "häiriintynyt".on häiriintynyttä se,että kaivetaan vuosia vanhoja pätkiä keskusteluista ja tehdään niistä aloituksia. Tai tehdään kymmenen aloitusta yhdestä ihmisestä jonkin vuoden takaisen sanomisen takia. No, sovitaan sitten, että se oli pahantahtoista huumoria. Kaikki ei aina liity henkilöön johon luulit ilmeisesti tämänkin asian liittyvän.
- Oletko miettinyt?
NtiBebs kirjoitti:
on häiriintynyttä se,että kaivetaan vuosia vanhoja pätkiä keskusteluista ja tehdään niistä aloituksia. Tai tehdään kymmenen aloitusta yhdestä ihmisestä jonkin vuoden takaisen sanomisen takia. No, sovitaan sitten, että se oli pahantahtoista huumoria. Kaikki ei aina liity henkilöön johon luulit ilmeisesti tämänkin asian liittyvän.
jätit ainakin sen idioottimaisen kielen pois. Hyvä tyttö.
Oletko miettinyt? kirjoitti:
jätit ainakin sen idioottimaisen kielen pois. Hyvä tyttö.
että sulle tuli siitä hyvä mieli :P
- Oletko miettinyt?
NtiBebs kirjoitti:
että sulle tuli siitä hyvä mieli :P
hallitse itseäsi.
- Strange.
Kuten timanttia ja r_e on jaksanut kaivaa, lueskella ja jopa poistaa!?
Strange. kirjoitti:
Kuten timanttia ja r_e on jaksanut kaivaa, lueskella ja jopa poistaa!?
mua, koska...?
Mulle on ihan sama miten vanhoja juttuja kukakin lukee kunhan ei ala linkitteleen vanhoja sanomisia uusiksi aloituksiksi tarkoituksenaan kirjoittajaa mollata. Joku aika sitten joku harrasti tuollaista tiuhaan tahtiin. Enkä mä nyt ihan usko,että näiden kahden aika/kiinnostus tuollaiseen riittäis :D- Pthyi
NtiBebs kirjoitti:
mua, koska...?
Mulle on ihan sama miten vanhoja juttuja kukakin lukee kunhan ei ala linkitteleen vanhoja sanomisia uusiksi aloituksiksi tarkoituksenaan kirjoittajaa mollata. Joku aika sitten joku harrasti tuollaista tiuhaan tahtiin. Enkä mä nyt ihan usko,että näiden kahden aika/kiinnostus tuollaiseen riittäis :DTooosi heikko. Yksin sinusta ei ole m i h i n k ä ä n. "Apua, kaverit, tulkaa apuun, kura lentää!"
Pthyi kirjoitti:
Tooosi heikko. Yksin sinusta ei ole m i h i n k ä ä n. "Apua, kaverit, tulkaa apuun, kura lentää!"
heikko koska mua ei kiinnosta ketkä niitä vanhoja juttujansa lueskelee? Ok, sovitaan niin ;) Joitakin täällä kiinnostaa kyllä liiankin kanssa.
Mun pointti oli se,että mä en käsitä niitä jotka vanhoja juttuja linkittelee uusiksi aloituksiksi alkuperäistä kirjoittajaa mollatakseen (monestikohan saman saan kirjottaa?). Onko tossa nyt jotain mitä sä et ymmärrä? Ilmeisesti.- Pthyi
NtiBebs kirjoitti:
heikko koska mua ei kiinnosta ketkä niitä vanhoja juttujansa lueskelee? Ok, sovitaan niin ;) Joitakin täällä kiinnostaa kyllä liiankin kanssa.
Mun pointti oli se,että mä en käsitä niitä jotka vanhoja juttuja linkittelee uusiksi aloituksiksi alkuperäistä kirjoittajaa mollatakseen (monestikohan saman saan kirjottaa?). Onko tossa nyt jotain mitä sä et ymmärrä? Ilmeisesti.avuton kirjoittaja. Sulla ei ole mitään luonnetta, ei m i t ä ä n. Lammas.
Pthyi kirjoitti:
avuton kirjoittaja. Sulla ei ole mitään luonnetta, ei m i t ä ä n. Lammas.
mikä auttaa jos sua noin paljon sieppaa? Hyppää yli,äläkä lue ;) Voidaan sopia,että mä oon lammas niin oo sä sitten pässi.
Päivän jatkoja.- Pthyi
NtiBebs kirjoitti:
mikä auttaa jos sua noin paljon sieppaa? Hyppää yli,äläkä lue ;) Voidaan sopia,että mä oon lammas niin oo sä sitten pässi.
Päivän jatkoja.rääpäleelle jo sivusta apua, kun oot niin surkea itseäsi puolustamaan. HAH HAH HAH!
ku kaikki miljoonat bitit vedettäs kohinalla bittiviemäriin... Siinä ois lassila & tikanoja ihmeissään..
Ois muuten varmaan aika pysäyttävä tunne...
Papua tää uudistus harmittaa jo nyt.. Se pääs just sadantonnin kerhoon...edellinen profiilimalli voitas nimetä Papeeten ensimmäiseksi aikakaudeksi. Nimittäin just ku se sai 100 000 kävijän rajan rikki profiilissaan, niin se poriifilit uudistu täysin ja kävijä rumba alkoi puhtaalta pöydältä...
Aina sanotaan, että pastalla roikkuvilla ei ole elämää. Ei ole ei. Mutta siltikin ihmettelen, miten helvetissä joku jaksaa sivuhistoriaa tonkia, kun joka päivä on lähes tuhat uuttakin viestiä.
Rekisteröintipakkoa ja sheriffiä vastustan myös. Siitäkin huolimatta, että puskista usein lentää jonnin joutavaa paskaa, jota ylläpito ei ehdi tai halua poistaa.- Strange.
kuin esim. timanttia ja r_e, jotka käyttivät tuhottomasti aikaa omien vanhojen viestiensä poistamiseen?
"miten helvetissä joku jaksaa sivuhistoriaa tonkia" Strange. kirjoitti:
kuin esim. timanttia ja r_e, jotka käyttivät tuhottomasti aikaa omien vanhojen viestiensä poistamiseen?
"miten helvetissä joku jaksaa sivuhistoriaa tonkia"Olen poistanut oman viestini viimeisen parin vuoden aikana yhteensä ehkä kymmenkunta kertaa. Ylensä olen silloin vastannut vahingossa väärään viestiin tai huomannut ymmärtäneeni asian väärin ja olen sitten kirjoittanut uuden viestin tilalle.
Syytä olisi saattanut ollakin, mutta mitäpä noista. Harvoin vanhoja viestejäni kukaan jaksaa penkoa ja uudelleen postata, vaikka on sitäkin satunnaisesti tapahtunut.- Niin?
Olitko rehellinen?
Niin? kirjoitti:
Olitko rehellinen?
Harvemmin kukaan rekatulla nikillä tekee aloituksia, joiden pääasia ovat muut palstalaiset nimeltä mainiten. Ja jostain syystä rekatut ymmärtävät äärettömän harvoin kirjoitukseni päin persettä. Mistä luulet moisen johtuvat? (Muustakin, kuin että joku rekattu on mennyt puskaan kommentoimaan?)
- minähänsetäällätietenkin
jos kaikki viestini häviäisivät. Yritän niitä poistaa yksitellen ja se on tosi iso homma! Nimimerkin tappaminen on yllättävän vaikeaa.
Olen siis siirtynyt puskiin ja rekisteröin nimimerkkini sitten kun on pakko (syystä tai toisesta).
Henkilökohtaisesti en erityisesti pidä palstoista, joissa on rekisteröitymispakko. Niillä on tosi hiljaista verrattuna tähän. En tiedä vaikuttaisiko toimivuuteen ollenkaan, mutta mielestäni yli vuoden vanhoilla viesteillä voisi heittää ves'lintua. Niitä ei kaipaa kukaan muu kuin sellainen, joka tarvitsee lyömäasetta rekattua nimimerkkiä vastaan. - pitäisi viedä
mahdollisuus omien viestien poistoon, jotta loppuisivat ne typerät känniavautumiset, ja eräshän täällä koko ajan avaa ja poistaa, avaa ja poistaa
pakko!
Kannatetaan!- -rehellinen mielipiteeni-
Olisin varmasti helpottunut. Syystä, että olen koko palstahistoriani kirjoittanut _vain_ rekisteröitymättömänä ( eli = en koskaan ole rekisteröitynyt tälle foorumille) ja keskusteluhistoria on osaltani hyvin vääristynyt. Osa rekisteröityneistä kirjoittajista näkyy harrastavan sitä, että poistattelevat paljon itsensä kannalta epäedullisilta näyttäviä viestejä keskusteluketjuista. Keskusteluhistoria ei todellakaan aina anna realistista kuvaa asioista ja keskustelijoista,- tai itseasiassa: viisain olisi varmasti lähinnä se, joka ei sen osalta usko juuri mihinkään, valitettavasti.
Ja sekään, että joku on "rekisteröitynyt", ei valitettavasti ihan jokaisessa tapauksessa näy antavan oikeaa kuvaa siitä, että onko sellainen kyseinen keskustelija puskakirjoittaja, vaiko omilla henkilötiedoillaan rekisteröitynyt...Siksi rekisteröityneiden mieltäminen yleisesti puskakirjoittajia "moraalisemmiksi" (mitä jotkut hyvinkin mielellään näkyvät harrastavan) onkin lähinnä koomista ja suosittelisinkin tällä palstakokemuksellani ainakin kaikkia uusia kirjoittajia suhtautumimaan sellaiseen edes vähän skeptisesti.;)
Palstan riesana ovat olleet jotkut häiriköt, jotka esimerkiksi kopioivat toisten kirjoittajien tekstejä viesteihinsä ja aloituksiinsa, ja esittävät niitä tavalla tai toisella sillä tapaa ominaan, etteivät yritäkään tuoda julki kopioineensa kirjoitusta toiselta kirjoittajalta, saatika kerro, mikäli kys. toiminnan tarkoituksena on ainoastaan tehdä kiusaa kopioinnin kohteena olevalle kirjoittajalle. Ja kaikenmoista muutakin ilmiselvässä kiusaamistarkoituksessa feikkaamista tapahtuu.
Itseäni vastaan on lukemattomia ja taas lukemattomia kertoja käytetty lyömäaseena sitä, etten rekisteröitymättömänä kirjoittajana voi itse poistatella viestejä keskusteluhistoriastani... Johonkin yksittäiseen kirjoittamaani viestiin tai VÄÄRISTELTYYN kirjoittamani viestin pätkään jostakin esim. tyyliin vuoden- kahden takaa on ihan muissa & alkuperäiseen asiayhteyteen liittymättömissä yhteyksissä saatettu ( useimmiten) puskista viitata ja yrittää sellaisen avulla selkeästi VAIN haastaa riitaa/ usuttaa muita kirjoittajia kimppuuni. (En koskaan tähän mennessä ole siis poistattanut omasta keskusteluhistoriastani yhtäkään viestiä.) Olen kokenut lähinnä äärimmäisenä kiusantekona itseäni kohtaan sen!! Rekisteröitymättömiä puskakirjoittajia kun ei muutenkaan voi niin hyvin erottaa toisistaan, on todella arveluttavaa kiusantekokäytöstä, että tuonlaista tapahtuu...Sitä ei pitäisi olla, vaikkakin olen sen verran realisti, että arvelisin sitä valitettavasti olevan mahdotonta aivan täydellisesti kitkeäkään.
Luulen, että rekisteröitymispakko olisi hyvä asia.:) En välttämättä laittaisi pahakseni sitä ja ehkäpä sitten saattaisin itsekin, lopultakin, rekisteröityä. Aiemmin ajattelin toisin ja pidin tästä palstasta juuri sen takia, ettei tällä ole rekisteröitymispakkoa. Tuskinpa itsekään koskaan olisin alkanut kirjoittaa tämän tyyliselle palstalle, jos rekisteröitymispakko olisi S24:ssa ollut alun alkaenkin...En nimittäin ole koskaan kirjoittanut esimerkiksi sen takia, että olisin hakenut seuraa S24:sta, tai että olisin halunnut hakea muunkaanlaisia reaalikontakteja ihmisistä, tms. tuoda julki juuri persoonaani.
Ainoastaan ajatusten vaihto tuntemattomien kanssa on ollut idiksenäni, enkä henkilökohtaisesti ole kokenut tarvitsevani siihen rekisteröityä profiilia, joskaan en välttämättä pidä mitenkään omituisena, jos jonkun toisen kohdalla se asia on toisin.
Nykyisin asia on mielestäni ( ainakin tällä "Miehen logiikka"- palstalla) valitettavasti kuitenkin niin, että juuri rekisteröitymispakon puuttumista näytetään käytettävän aivan(!) liiallisessa määrin kirjoittajien (keskustelussa kirjoitetun kannalta) epärelevanttiin persoonaan menevään lyömiseen, tai joidenkin (joskin toki vain yksittäisten) kirjoittajien oman rekisteröidyn persoonan "egobuustaamiseen" ns. puskakirjoittelijoiden kustannuksella/ puskakirjoittelumahdollisuuden avulla... Siitä syystä tervehtisin nyttemmin vain ilolla rekisteröitymispakkoa!:)
Muuten, pahoittelut ap.:lle pienestä aiheen sivuunkin menemisestä, mutta haluan tässä samalla esittää Enirolle ja uudesta galleria- uudistuksesta päättäneille ison ja vilpittömän kiitoksen, sekä sylillisen ruusuja!:) Kyseessä oli aivan varmasti järkitoimenpide. Mielestäni uudistus saattaa tuoda mukanaan sitä, että tilaa ja Ajatusta jää keskustelupalstoilla jatkossa enemmän keskusteluiden käymiseen itseensä, kun galleriat eivät ole aivan avoimia kaikille. Meille rekisteröitymättömille kirjoittajille riittää mielestäni oikein hyvin tiedoksi rekisteröidyistä kirjoittajista se, että mikä on sukupuoli, nimimerkki tms. joitakin keskustelunkäymisen kannalta "pakollisia" faktoja. Jokainenhan, joka haluaa S24:n rekisteröityneisiin kirjoittajiin paremmin tutustua, voi sitten halutessaan rekisteröityä. Ainakaan mitään "seuranhakumaisuutta" tuo uudistus ei minun mielestäni lisää ollenkaan (minkälaisen sellaisenkin negatiivisen väitteen itse jossakin keskustelussa näin), vaan on aivan hyvä, että esimerkiksi seuranhaku ja ystävien keskinäiset viestittelyt siirtyvät enemmän sinne, minne ne kuuluvatkin, eli yksityisempään sananvaihtoon. Uskon nyt suoritetun galleria-uudistuksen sikäli myös parantavan rekisteröityneiden kirjoittajien yksityisyydensuojaa. Lisäksi uskon myös ainoastaan massojen huomiota persoonille keskustelemiseen keskittyvän kirjoittelemisen kustannuksella hakevan toiminnan vähentyvän jatkossa uudistuksen johdosta, ainakin vähän. Hienoa!:)
Ps. Pahoittelut aloittajalle pitkästä viestistä, mutta olipahan tästä aiheesta paljon mielipiteitä...Ja tämä on sitäpaitsi ainoa viesti, jonka olen tänään kirjoittanut.:D - Huru-ukko
Palsta toimisi todennäköisesti huomattavalla ripeydellä ja varmuudella, kun miljoonista turhista sepustuksista päästäis eroon.
Palstailu näin harvakseltaan ei taida loppua koskaan, tuli rekisteröitymispakko tai ei. Onpa taas lisää haastetta keksiä keinoja olla kertomatta itsestään mitään. yritetäänkö mut savustaa palstalta pois, ku ehän mä voi muutaku kompata alotusta.
- cookos
jos pala minua häviäisi tuuleen. Toisaalta pitää mennä eteenpäin, voiko muuta.
Rekkautumisesta se on mulle ihan yks ja sama, mun kirjotaamiseen ei vaikuta yhtään mitenkään. Kirjoitan aina tällä merkillä ja se, jos joku ei kirjoita...keksiköön jotain.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174586
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291525Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211199
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221165- 119985
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924