Kertokaa kokemuksenne Tornion työnvälityksestä! Olen ollut työssäoleva työnhakija ja kerta toisensa jälkeen saanut karenssin työnvälityksestä. Muutin Tornioon vähän aikaa sitten ja sain itse hommattua itselle osa-aikaista työtä joten pysyin työnhakijana liiton vuoksi. Olen ollut töissä kuitenkin tarpeeksi kuukaudessa joten liitto ei ole maksanut minulle soveltuvaa päivärahaa, pari kertaa kävi niin etten töiltäni ehtinyt soittaa työnvälitykseen ilmoittautuaksen uudeelleen hakijaksi niin työnvälitys laittoi karenssiin. Tätä ei muuten tapahdu muualla Suomessa. Edellisessä asuin paikassa kerrottiin jopa ettei tarvi ilmoittautua jos tarvetta soveltuvaan päivärahaan ei ole. Tornion työnvälitys kyllä toimii saa työttömät pois listoilta ja hyvältä näyttää työttömyyslukemat!
Tornion työnvälitys
23
3443
Vastaukset
- kykenee
juuri ja juuri työllistämään itsensä.
- palkkansa
Yyönvälityksestä on sen verran kokemusta että eivät ole koskaan pystyneet järjestämään minulle työpaikkaa. Aina olen sen itse löytänyt ja saanut vaikka olen kyllä välillä joutunut olemaan muissakin maissa töissä. Siksi olisi hyvä jos nyt EU-aikana saataisiin nämä ulkomaan työssäkäynnit toimimaan siten että ei olisi yhtä sotkua kun niitä tekee, meinaan byrokratian sotkuja. Jos olisin jaksanut olla vuositolkulla työtön olisivat ehkä jotain tarjonneet. Huvittavin taoays sattui kun tilasin ajan ammatinvalinnan ohjaajalle. Ei osannut sanoa niin tai näin kun kerroin mikä tutkinto minulla oli olemassa. No saatoin vähän piruuttani käydä hänen luonaan.
- Vältä asiakkuutta!!!
Suosittelen välttämään Tornion työvoimatoimiston asiakkuutta KAIKIN keinoin. Virkailijoiden ainoa intressi on saada työtön lopulta pysyväksi asiakkaaksi, oman työpaikan varmistamiseksi. Omatoimisuus on ehdottomasti poissuljettua. Sinua aletaan katsoa kieroon jos teet jotain itse työllistymisesi eteen, sehän uhkaa työkkärin tätien omia työpaikkoja.
Seuraapa vaikkapa työvoimakoulutusta, Meri-Lapin toimistolla ylivoimaisesti heikoin kurssitarjonta. Monenlaista huuhaakurssia löytyy, mutta aniharvoin mitään järkevää. Tarkoituksena ei ole työllisyyden edistäminen vaan tilastojen siistiminen. Jat tietysti se että näyttäisi siltä että virkailijat saavat jotakin aikaan.
Malliesimerkki:
Työkuntoon ja uudelle uralle-ohjaava koulutus
Koulutuksen järjestäjä ei vielä tiedossa
- ts. tämä siis on toimiston virkailijoiden itsensä kehittelemä, toteuttajaa ei ole vielä löytynyt
Koulutus antaa itseluottamusta ja uskoa tulevaisuuteen, kartoittaa osallistujien työkykyä- ja kuntoa, selvittelee työllistymistä tai kouluttautumista rajaavat esteet, rakentaa jokaiselle osallistujalle oman ammatillisen kehittymissuunnitelman, opettaa kotitaloustaitoja ja rahan käyttöä.
- Itseluottamusta, uskoa tulevaisuuteen? Kotitaloustaitoja ja rahan käyttöä?
Onko tämä oikeasti aikuisille työnhakijoille suunniteltu? Ja sitten eikun karenssin uhalla tuollaiselle kurssille, kun et pysty kieltäytymäänkään (huolimatta lainsäädännöstä, jonka mukaan tarjottujen palvelujen tulee perustua työnhakijan VAPAASEEN valintaan) jos aiot päivärahaa saada.- mafiaaako
onko täälläki joku salaliittoteoria jopa työökärissäki. kyllä ne on samat lait joka kaupungissa eikä kukaanyksittäienn täti pysty kenenkään elämään tai työnhakuun tai työnsaantiin tai korvauksiin vaikuttamaan, kyllähän näillä itellä menis paikka alta. se on laki ja byrokratia mikä määrääpi. jos ette halua mennä töihin niin älkää sitte "ettikö" töitä eli olko työkkärin listoilla.
- Vältä asiakkuutta!!!
mafiaaako kirjoitti:
onko täälläki joku salaliittoteoria jopa työökärissäki. kyllä ne on samat lait joka kaupungissa eikä kukaanyksittäienn täti pysty kenenkään elämään tai työnhakuun tai työnsaantiin tai korvauksiin vaikuttamaan, kyllähän näillä itellä menis paikka alta. se on laki ja byrokratia mikä määrääpi. jos ette halua mennä töihin niin älkää sitte "ettikö" töitä eli olko työkkärin listoilla.
Kysehän ei ole taaskaan siitä, etteikö työhaluja ole työttömillä. Mistähän teitä riittää?
Työvoimatoimistojen tulkinnoissa ministeriön ohjeistuksesta ja laeista on räikeitä eroja. Mitä tulee lakiin julkisesta työvoimapalvelusta, ainakin Tornion työkkäri rikkoo lakipykälää 1. luku §3 selvästi. Tuskin on ainoa lakia rikkova toimisto.
Ja on turha selittää etteikö joku työkkärin täti voisi vaikuttaa toisten elämään.
Mikäli päivärahan eli käytännössä päivittäisen ruoan saanti ei olisi kiinni nimenomaan näistä työkkärin tädeistä (jotka mielestäsi eivät vaikuta mihinkään mitenkään) niin useimmat työnhakijat eivät työkkärin listoilla olisikaan, vaan "ettisivät" töitä täysin omatoimisesti, ilman huuhaakursseja ja mielivaltaista hyppyytystä. - Kokemuspuhuu
Vältä asiakkuutta!!! kirjoitti:
Kysehän ei ole taaskaan siitä, etteikö työhaluja ole työttömillä. Mistähän teitä riittää?
Työvoimatoimistojen tulkinnoissa ministeriön ohjeistuksesta ja laeista on räikeitä eroja. Mitä tulee lakiin julkisesta työvoimapalvelusta, ainakin Tornion työkkäri rikkoo lakipykälää 1. luku §3 selvästi. Tuskin on ainoa lakia rikkova toimisto.
Ja on turha selittää etteikö joku työkkärin täti voisi vaikuttaa toisten elämään.
Mikäli päivärahan eli käytännössä päivittäisen ruoan saanti ei olisi kiinni nimenomaan näistä työkkärin tädeistä (jotka mielestäsi eivät vaikuta mihinkään mitenkään) niin useimmat työnhakijat eivät työkkärin listoilla olisikaan, vaan "ettisivät" töitä täysin omatoimisesti, ilman huuhaakursseja ja mielivaltaista hyppyytystä.Mistähän ne ovat löytäneet kaikkein töykeimmät ihmiset palvelemaan jo alaspainettuja ihmisiä? Ja mikä kumma, että tämä palveleva täti on lisäksi katkeroitunut kaljabasso. Itse en mene sinne Tornion työkkäriin asioimaan enää koskaan. En koskaan.
- prkl.töihin
Kokemuspuhuu kirjoitti:
Mistähän ne ovat löytäneet kaikkein töykeimmät ihmiset palvelemaan jo alaspainettuja ihmisiä? Ja mikä kumma, että tämä palveleva täti on lisäksi katkeroitunut kaljabasso. Itse en mene sinne Tornion työkkäriin asioimaan enää koskaan. En koskaan.
suomi on saatana työvoima pulassa! töitä on tarjolla joka sitä hakee ja osaa tehdä!!
- Vältä asiakkuutta!!!
prkl.töihin kirjoitti:
suomi on saatana työvoima pulassa! töitä on tarjolla joka sitä hakee ja osaa tehdä!!
Kysehän ei ole edelleenkään siitä, etteikö työhaluja ole työttömillä. Mistähän teitä riittää?
Töitä on, palkanmaksajia ei. Ja niin kauan kuin työnantajat saavat 5 eurolla päiväksi työntekijän, ei palkkaa tulla maksamaan. - oikeus ja laki
Jos Tornion työvoimatoimisto tekee selvästi lain kanssa ristiriidassa olevia karenssi ym. päätöksiä, niin suosittelisin valittamaan hallinto-oikeuteen. Ei maksa mitään, hallinto-oikeudenkäynti viranomaista vastaan on erikseen säädetty maksuttomaksi oikeudeksi kansalaiselle.
Samoin jos Tornio tosiaan jakelee kummallisia päätöksiä tai tulkitsee kovin eri tavalla kuin muut toimistot Suomessa työttömyysasioita, niin kannattaa puhua noista asioista ensin työkkärin päällikön kanssa (asiallisesti, osoittaen missä tehdään asioita eri lailla kuin muualla ja pyytää perusteita käytännölle). Jos edelleen tuntuu siltä, että toiminta perustuu asiattomuuksiin, niin eikun valitusta lääninhallitukseen ja -oikeuteen matkaan vain. - Vältä inisemistä, toimi!
Mikäli päivärahan eli käytännössä päivittäisen ruoan saanti ei olisi kiinni nimenomaan näistä työkkärin tädeistä (jotka mielestäsi eivät vaikuta mihinkään mitenkään) niin useimmat työnhakijat eivät työkkärin listoilla olisikaan, vaan "ettisivät" töitä täysin omatoimisesti, ilman huuhaakursseja ja mielivaltaista hyppyytystä.Jos kerran sulla on lakipykälätkin tiedossa, mitä rikotaan, niin valita perkele äläkä inise!
Mikään asia täällä inisemällä tai "asiakkuuksia välttelemällä" tasan varmasti parane. - työtön,tuloton ja siivellä ...
oikeus ja laki kirjoitti:
Jos Tornion työvoimatoimisto tekee selvästi lain kanssa ristiriidassa olevia karenssi ym. päätöksiä, niin suosittelisin valittamaan hallinto-oikeuteen. Ei maksa mitään, hallinto-oikeudenkäynti viranomaista vastaan on erikseen säädetty maksuttomaksi oikeudeksi kansalaiselle.
Samoin jos Tornio tosiaan jakelee kummallisia päätöksiä tai tulkitsee kovin eri tavalla kuin muut toimistot Suomessa työttömyysasioita, niin kannattaa puhua noista asioista ensin työkkärin päällikön kanssa (asiallisesti, osoittaen missä tehdään asioita eri lailla kuin muualla ja pyytää perusteita käytännölle). Jos edelleen tuntuu siltä, että toiminta perustuu asiattomuuksiin, niin eikun valitusta lääninhallitukseen ja -oikeuteen matkaan vain.Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta Tornion työvoimatoimistosta, mutta eräästä muusta työvoimatoimistosta.
Työskentelin n. puolivuotta poikaystäväni yrityksessä. Työvoimaviranomainen katsoi työttömäksi jäädessäni etten voi saada työttömyyspäivärahaa koska työllistyn pääsääntöisesti omassa yrityksessäni.
Yritys oli Oy-muotoinen, en omistanut yhtään osaketta. Minulla ja pokaystävälläni oli eri asuinosoite.
Työvoimaviranomaisen lausunto painoi kun työvoimatoimikunta käsitteli valitustani ja vastaus oli yhä edelleen kielteinen päätös päivärahaan.
Valitin hallinto-oikeuteen ja taas kyseltiin asiaa samalta työvoimaviranomaiselta: työllistynkö omassa yrityksessäni. Tähän ei auttanut kaupparekisteriotteet, virkatodistukset, pyynnöt tulla paikan päälle toteamaan missä asumme. Joten taas tuli kielteinen päätös. Joten olen jäänyt ilman työttömyyspäivärahoja, eläkekertymiä ( joita kertyy tänä päivänä myös opiskelijoille, armeijassa oleville jne). Olen valittanut kaikki mahdolliset ja mahdottomat reitit ( työministeriöt, oikeusministeriöt), mutta sitten en enää jaksanut ja annoin asian olla.
Eli kyllä sitä todellista valtaa käyttää tiskin takana oleva virkailija, hänen päätöksien yli ei kävele kukaan eikä mikään. - oikeusvaltioon
työtön,tuloton ja siivellä ... kirjoitti:
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta Tornion työvoimatoimistosta, mutta eräästä muusta työvoimatoimistosta.
Työskentelin n. puolivuotta poikaystäväni yrityksessä. Työvoimaviranomainen katsoi työttömäksi jäädessäni etten voi saada työttömyyspäivärahaa koska työllistyn pääsääntöisesti omassa yrityksessäni.
Yritys oli Oy-muotoinen, en omistanut yhtään osaketta. Minulla ja pokaystävälläni oli eri asuinosoite.
Työvoimaviranomaisen lausunto painoi kun työvoimatoimikunta käsitteli valitustani ja vastaus oli yhä edelleen kielteinen päätös päivärahaan.
Valitin hallinto-oikeuteen ja taas kyseltiin asiaa samalta työvoimaviranomaiselta: työllistynkö omassa yrityksessäni. Tähän ei auttanut kaupparekisteriotteet, virkatodistukset, pyynnöt tulla paikan päälle toteamaan missä asumme. Joten taas tuli kielteinen päätös. Joten olen jäänyt ilman työttömyyspäivärahoja, eläkekertymiä ( joita kertyy tänä päivänä myös opiskelijoille, armeijassa oleville jne). Olen valittanut kaikki mahdolliset ja mahdottomat reitit ( työministeriöt, oikeusministeriöt), mutta sitten en enää jaksanut ja annoin asian olla.
Eli kyllä sitä todellista valtaa käyttää tiskin takana oleva virkailija, hänen päätöksien yli ei kävele kukaan eikä mikään.Jossa sosialismi vie.
- Läksyt ensin
työtön,tuloton ja siivellä ... kirjoitti:
Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta Tornion työvoimatoimistosta, mutta eräästä muusta työvoimatoimistosta.
Eli kyllä sitä todellista valtaa käyttää tiskin takana oleva virkailija, hänen päätöksien yli ei kävele kukaan eikä mikään.Olisit ottanut asioista selvää etukäteen.
Työkkärin tekemä päätös oli täysin laillinen ja nykykäytännön mukainen. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Typerää, että edes lähdit valittamaan päivänselvästä asiasta.
Ei valittaa kannata jos kerran on itse väärässä ja töppäilee. Valitustietä kannattaa käyttää, jos työkkäri on tehnyt täysin mielivaltaisia päätöksiä.
Puolisonsa yrityksessä työskennelleet/työskentelevät on selvä nakki. Niistä on turha valitella. - sympatiaa saanut
Läksyt ensin kirjoitti:
Olisit ottanut asioista selvää etukäteen.
Työkkärin tekemä päätös oli täysin laillinen ja nykykäytännön mukainen. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Typerää, että edes lähdit valittamaan päivänselvästä asiasta.
Ei valittaa kannata jos kerran on itse väärässä ja töppäilee. Valitustietä kannattaa käyttää, jos työkkäri on tehnyt täysin mielivaltaisia päätöksiä.
Puolisonsa yrityksessä työskennelleet/työskentelevät on selvä nakki. Niistä on turha valitella.Et ilmeisesti lukenut ihan tarkkaan viestiäni: en ollut puoliso vaan tyttöystävä
Eli lain mukaan avo/aviopuoliso on samassa osoitteessa ja samassa taloudessa asuva eli niin sanotusti saman jääkaapin piiriin kuuluva.
Meillä ei ollut yhteistä asuinosoitetta, ei yhteistä taloutta eikä yhteistä jääkaappia
Paikkakunta oli pieni ja siellä kaikki tunsivat toisensa niin tämä "seurustelusuhdekin" oli kaikkien tiedossa, myös työvoimavirkailijan.
Ja se mielivaltaisuus oli sitä, että "helluparista" tehtiin työvoimaviranomaisen päätöksellä avopuoliso
- kas vain
Ei sieltä saa ohjeita eikä neuvoja jos et osaa ítse kysyä oikeita asioita oikeilla kysymyksillä. Ja jos kysyt niin ovat huuli pyöreänä....En oikein tiedä että mikä on oikeasti heidän tehtävä tässä yhteiskunnassa, ei sieltä ainakaan töitä ole tarjottu...sinne täytyy ilmoittautua kerran kuussa vissiin niin kuin avovankilassa ;) hahhaa... niin meitä työttömiä seurataan, hyvä se on että joku seuraa :)
- !!!
Kerrankin täällä puhutaan asiaa!
- kooviitonen
minulle, olin yhdellä työkkärin kurssilla. Menin antamaan palautetta ko. kurssista ja opetuksesta, minut käskettiin terv.keskukseen lääkärin vastaanotolle hakemaan sairauslomaa, syy oli se, että en sopeudu opetusryhmään.
Jos en sitten enää koskaan vaivaisi heitä, kun tarpeeksi kauan olisin saikulla, niin lopussa minulle lykättäisiin työkyvyttömyyseläke. - Vältä asiakkuutta!!!
Tämähän se juuri hulluinta onkin, että kukaan ei työkkärissä mitään tiedä, jos kysyt jostain asiasta mutta silti nämä samat ihmiset tekevät mielivaltaisesti vajavilla tiedoillaan ratkaisevastikin ihmisten elämään negatiivisesti vaikuttavia päätöksiä.
Ja TE-keskuksissa ei olla perillä siitä mitä työvoimatoimistoissa tapahtuu, varsinkaan rahankäytön suhteen.
Kannattaa tutustua:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021295
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290 - en ole koskaan ollut asiakas
Tämähän se juuri hulluinta onkin, että kukaan ei työkkärissä mitään tiedä, jos kysyt jostain asiasta mutta silti nämä samat ihmiset tekevät mielivaltaisesti vajavilla tiedoillaan ratkaisevastikin ihmisten elämään negatiivisesti vaikuttavia päätöksiä.
Ja TE-keskuksissa ei olla perillä siitä mitä työvoimatoimistoissa tapahtuu, varsinkaan rahankäytön suhteen.
Kannattaa tutustua:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021295
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290itse joitain velvoitetyöllistettyjä pitkäaikaistyöttömiä? Ei kai ne mitään voi oikeasti tietää kun ne on samanlaisa kuin sinä itse.
Silti työkkärissä on varmasti joku koulutettu ja asioista perillä oleva ihminenkin. Jos ei kukaan muu, niin toimiston johtaja ainakin on muodollisten pätevyysvaatimusten puolesta akateemisesti koulutettu.
TE-keskusten homma ei ole vahtia työvoimatoimistoja. Luulisi työttömänkin tajuavan, että eri viranomaisilla/tahoilla on eri toimialueita. Jokainen tekee omaa hommaansa.
Lakitekstien lisäksi kannattaa tutustua mahdollisiin hallinto-oikeuden päätöksiin asioissa. Varsinkin Korkeimman hallinto-oikeuden (KHO) päätökset ovat lainkäyttöä linjaavia. Ts. kaikki asiat eivät lue laissa vaan pitää tuntea myös oikeuskäytäntö.
Lopuksi, kannattaa tutustua työvoimatoimistojen omiin sisäisiin ohjeistuiksiin. Pitkäaikaistyöttömistä pikakoulutetut "linjavirkailijat" kun eivät aina ole itsekään tehneet kotiläksyjään kunnolla. Jos virkailija toimii vastoin toimiston omia sisäisiä toimintaohjeita, niin pitäisi olla aika helppo nakki saada asia korjattua ystävällisesti asiasta huomauttamalla (mikään vittuilutyyliin tehty kuittailu noille virkailijoille ei sitten kannata, mutta sillä tyylillähän 80% teistä katkerista varmaan rupeaa asiaa esittämään...) - Vältä asiakkuutta!!!
en ole koskaan ollut asiakas kirjoitti:
itse joitain velvoitetyöllistettyjä pitkäaikaistyöttömiä? Ei kai ne mitään voi oikeasti tietää kun ne on samanlaisa kuin sinä itse.
Silti työkkärissä on varmasti joku koulutettu ja asioista perillä oleva ihminenkin. Jos ei kukaan muu, niin toimiston johtaja ainakin on muodollisten pätevyysvaatimusten puolesta akateemisesti koulutettu.
TE-keskusten homma ei ole vahtia työvoimatoimistoja. Luulisi työttömänkin tajuavan, että eri viranomaisilla/tahoilla on eri toimialueita. Jokainen tekee omaa hommaansa.
Lakitekstien lisäksi kannattaa tutustua mahdollisiin hallinto-oikeuden päätöksiin asioissa. Varsinkin Korkeimman hallinto-oikeuden (KHO) päätökset ovat lainkäyttöä linjaavia. Ts. kaikki asiat eivät lue laissa vaan pitää tuntea myös oikeuskäytäntö.
Lopuksi, kannattaa tutustua työvoimatoimistojen omiin sisäisiin ohjeistuiksiin. Pitkäaikaistyöttömistä pikakoulutetut "linjavirkailijat" kun eivät aina ole itsekään tehneet kotiläksyjään kunnolla. Jos virkailija toimii vastoin toimiston omia sisäisiä toimintaohjeita, niin pitäisi olla aika helppo nakki saada asia korjattua ystävällisesti asiasta huomauttamalla (mikään vittuilutyyliin tehty kuittailu noille virkailijoille ei sitten kannata, mutta sillä tyylillähän 80% teistä katkerista varmaan rupeaa asiaa esittämään...)Sinähän herkästi nakkasit minut pitkäaikaistyöttömien kategoriaan. Ja loppukaneettina vielä katkeroititkin minut.
Eipä siinä mitään.
Voinhan minäkin yleistää sinut sellaiseen kategoriaan kuin vaikkapa 'finninaamainen nöösi mammanpoika, jolle äiti ja isä ovat aina maksaneet kaiken asuntoa ja autoa myöten ja perheen yrityksessä löytyy aina suojatöitä rakkaalle akateemisesti koulutetulle kultamussukalle'. Eihän mennyt pahasti pieleen, eihän?
Opiksi ja tiedoksi:
Ne etulinjan virkailijat harvemmin tekevät näitä tärkeitä päätöksiä.
TE-keskusten tehtäväkenttään KUULUU nimenomaan työvoimatoimistojen OHJAUS ja VALVONTA ja kuten kirjoitin, TE-keskuksissa EI olla perillä siitä mitä työvoimatoimistoissa tapahtuu.
Mutta eihän tuotakaan voi tietää, varsinkaan sellainen joka ei ole tutustunut työvoimatoimiston toimintaan.
Tosin kun kerran myönnät nimimerkilläsi ettet tiedä koko rumbasta mitään, niin miksi edes yrität arvailla?
- kai, että
ihminen, joka on ollut kymmenenkin vuotta töissä työkkärissä ei voi olla kovinkaan oma-aloitteinen tahi eteenpäinpyrkiväinen. Tollasissa paikoissa viihtyy ihmiset, joilla ei ole minkäänlaista uskallusta. Pikkuvittuilu asiakkaille on päivän pelastus. Ja aina naamioidutaan pykälien taakse.
- duunari too
tottahan se on että torniossa meet sitten verovirastoon työkkäriin tai yleensä semmoseen paikkaan missä ei tarvii olla asiakas palvelua......niin väärässä olet.....ennen kuin todistat olevasi oikeassa ;)))
- menkää töihin!!!
ei voi olla tosi että täällä ruikutatte tommoista paskaa?? ootte köyhiä ja kipeitä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887