1v lapsen allergioiden hoito

Milian***

Kyselisin kokemuksia homeopatiasta lapsien allergioiden hoitomuotona. Olen hyvin skeptinen alan suhteen, mutta..

Pojallamme on lukuisia ruoka-aineallergioita ja ruokavalio täten HYVIN niukka.
Nyt on kuitenkin vaarana lääkärimme seuraava siirto: Ellei pojalle ala löytymään sopivia ruoka-aineita, aletaan allergisoivia syöttämään joka tapauksessa ja ne, jotka tekevät oireet vain iholle hoidetaan jatkuvalla kortisonivoide-kuurilla.
Olen itse "kortisonin uhri". Lapsena kärsityt allergiat ja kortisonihoidot pilasivat ihoni ja kärsin tästä vielä aikuisiälläkin, tulen kärsimään siitä lopun elämääni.

Vaihtoehtoja olisi pakko alkaa löytymään. Pojan isoäiti on homeopatian kova puolesta puhuja, mutta en luota hänen tietoihinsa alasta. Hän ei ole selvittänyt kunnolla edes mihin hoidot perustuvat.
Itse luin aiheesta sivutolkulla ja eräs mikä pistää silmään eniten on perustelu, minkä sanotaan olevan homeopaattisten lääkkeiden tehon takana: Potensoitavan aineen ja veden sekoitussuhde sekä sekoituksen laatu. En ymmärrä miten mielivaltaisella sekoittamisella voisi olla minkään aineen kannalta tehostavaa vaikutusta.

Kaiken kukkuraksi olen itse kokeillut vuosia sitten homeopatiaa omiin iho-oireisiini ja sain niin pahan reaktion, että olin 2kk kipeänä ja lopuksi ko.homeopaatti lähetti minut terveyskeskuslääkärille hakemaan pikaisen antibioottikuurin lopettamaan oireet.
Joten mahdollisesti homeop.lääkkeillä ON tehoa, mutta mitä? Tosin siihen aikaan vielä uskoin joten kuten vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin, eli voiko syynä olla (osittain) itseaiheutettu vaikutus?

Jos siis homeopatia vaatii toimiakseen ihmisen oman uskon lääkkeiden tehoon yms, niin miten hoitomuoto voi ylipäätään tehota esim. vauvaan, joka ei ole mitenkään manipuloitavissa tai joka ei voi suggestoida itseään kuvittelemaan tehoa?

Hätä on nyt kuitenkin poikamme suhteen todellinen. Kehitys- ja kasvukäyrät ovat romahtaneet ja loppua ei näy. Ja pitkälle kortisonikuurille en haluaisi alkaa, koska kortisonin ihoa elimistöä tuhoava vaikutus on todistettu.

Toivoisin asiallisia vastauksia puolesta ja vastaan.

53

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johonkin

      pätevään homeopattiin ja kysele häneltä hoidoista. homeopatia ei sovi kaikille, mutta siitä saattaa olla apua. Eiväthän kaikki lääkkeetkään sovi kaikille koska olemme yksilöitä. Noin pienelle ei kannata alkaa ominpäin antamaan mitään, olen sen verran tutustunut aiheeseen

      • Milian***

        Ammattitaitoinen homeopaatti puhuu kyllä (skeptisenkin) epätoivoisen äidin ympäri ja siksipäs kaipaankin ensin nyt käytännönkokemuksista tietoa vanhemmilta, jotka ovat lapsiaan homeopaatilla hoidattaneet.


      • isän kokemus
        Milian*** kirjoitti:

        Ammattitaitoinen homeopaatti puhuu kyllä (skeptisenkin) epätoivoisen äidin ympäri ja siksipäs kaipaankin ensin nyt käytännönkokemuksista tietoa vanhemmilta, jotka ovat lapsiaan homeopaatilla hoidattaneet.

        Meillä oli esikoisella vauvana suolisto-oireita, maito ei sopinut eikä moni muukaan ruoka-aine. Eikä sitten paljon nukuttukaan. Vaimoni täti kuskasi erilaisia homeopaattisia pillereitä. Luulin, että nämä ovat jotain luonnomukaisia hoitoja, mutta sitten rupesin lueskelemaan, mistä on kyse. Hämmästyin että, joku voi oikeasti uskoa näihin. Siis ne lääkkeet olivat pelkkää sokeria. Ei niistä mitään apua ollut.

        Ja pari kertaa kävi meillä vyöhyketerapeutti hoitamassa lasta. Sen mielestä mukula oli hoidon jälkeen paljon levollisempi. Vaimon täti vakuutti samaa. Minä en huomannut mitään eroa,

        Itseä tietysti ahdisti ja olisi halunnutkin uskoa, että joku hoito toimisi mutta pakko oli olla rehellinen itselleen.

        Kun kaikenmaailman kokeilut lopetettiin, niin ajan kanssa ongelmat helpottuivat. Nykyään lapsi saa syödä mitä vaan.


      • Milian***
        isän kokemus kirjoitti:

        Meillä oli esikoisella vauvana suolisto-oireita, maito ei sopinut eikä moni muukaan ruoka-aine. Eikä sitten paljon nukuttukaan. Vaimoni täti kuskasi erilaisia homeopaattisia pillereitä. Luulin, että nämä ovat jotain luonnomukaisia hoitoja, mutta sitten rupesin lueskelemaan, mistä on kyse. Hämmästyin että, joku voi oikeasti uskoa näihin. Siis ne lääkkeet olivat pelkkää sokeria. Ei niistä mitään apua ollut.

        Ja pari kertaa kävi meillä vyöhyketerapeutti hoitamassa lasta. Sen mielestä mukula oli hoidon jälkeen paljon levollisempi. Vaimon täti vakuutti samaa. Minä en huomannut mitään eroa,

        Itseä tietysti ahdisti ja olisi halunnutkin uskoa, että joku hoito toimisi mutta pakko oli olla rehellinen itselleen.

        Kun kaikenmaailman kokeilut lopetettiin, niin ajan kanssa ongelmat helpottuivat. Nykyään lapsi saa syödä mitä vaan.

        Ei pieneen vauvaa voi tehota "lääkkeet", jotka vaativat aikuisen (itse-)suggestoituneen mielentilan.


    • Järki käteen

      Epäilyt lasten ruoka-aineallergioista ovat yleisiä, mutta onneksi usein "allergia" on vain äidin herkässä mielessä. Lasten ohimenevissä iho-oireissa voi olla monenlaisia syitä, eikä jokainen ripuli- tai ilmavaivakohtaus tarkoita ruoka-aineallergiaa. Ja onneksi ne todellisetkin ruokayliherkkkyydet häviävät iän mukana lähes kokonaan.

      Vanhempien täytyy siis olla hyvin kriittisiä, ennen kuin joku ruoka-aine pudotetaan pois lapsen ruokavaliosta. Esim. tomaatti on aineena sellainen, että se ärsyttää suun ympäristöä ja peräpäätäkin, mutta kyse ei ole aina allergiasta. Altistuskokeet pitää tehdä huolella ja toistaen, jotta lapsen ruokavaliota ei köyhdytetä turhaan. "Diagnoosi perustuu asiantuntijan valvonnassa tehtyihin välttämisaltistuskokeisiin, ihokokeisiin ja tarvittaessa verinäytteisiin: joskus lopulliseen diagnoosiin päästään vasta sairaalatutkimusten avulla."

      Lukemista esim.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00028

      http://www.lastenlaakari.com/28.htm

      • Milian***

        Meillä pojan "pienet iho-oireet" ilmenevät veriruvelle aukeavina poskina ja taipeina. Muina oireina raju oksentaminen ja vatsavaivat. Oireet eivät ole hatusta revittyjä meidän tapauksesamme.

        Alistuksia on tehty huolella, pitkään ja niitä toistetaan koko ajan. Lista vain on niin pitkä ja oireiden ilmetessä 1-2vkoa hoidamme niitä pois; kokeilut etenevät hitaasti. Uutta saa alkaa testaamaan vasta, kun lapsi on täysin oireeton. Pahimpia kohtia helpotetaan kortisonilla, muu ei auta. Muuten rasvataan/öljytään tiheästi ja voidekokeilujakin käydään läpi vähän väliä.

        Lääkärin valvonnassa on tehty kaikki testit mitä on olemassa verikokeita myöten (ja ne tulevat jatkuman hamaan tulevaisuuteen), altistukset tehdään ohjeiden mukaan.

        Tällä haava allergisoivia ruoka-aineita ovat:

        - Kaikki hedelmät, juurekset, vihannekset, marjat paitsi mustikka.

        - Peruna, bataatti, maissi kotimaiset viljat. Kaura-altistus edessä vielä. Samoin soija, jolle tosin allergisoitui jo aiemmin. Haluavat silti testata ja täällä toivotaan kaikki nakit pystyssä, että se allergia olisi hävinnyt.

        - Kaikki eläinten lihat. Kyseessä on allergia lihan proteiinille, ei sille mitä ko. eläin on eläessään syönyt. Seuravaksi silti kokeiluun tulee uusi-seelantilainen lammas.

        - Kananmuna, rypsi, rapsi, oliivi, gliadiini.


        Pojan ruokavalio on tällä hetkellä täysmaidoton korvike (neocate), riisi ja mustikka. Lisäksi saa d-vitamiinia ja kalsiumia lisänä.

        On jokseenkin ärsyttävää aina välillä kohdata ihmisiä, jotka luulevat minun äitinä skitsoilevan oireiden kanssa ja että pidän heidän mielestään lastani niukalla ruokavaliolla turhaan. Oireet ovat kuitenkin todelliset ja siksipä vähättely on toisinaan raivonpartaalle ajavaa; kuka hemmetti tahtoisi kiusata lastaan tahallaan niuklla ruokavaliolla?! Pojan kasvukin huolettaa enemmän kuin osaan kuvailla..mutta eihän se ole kai merkityksellistä kuitenkaan.

        Rahapuolella menot ovat jo nyt kovat, vaikka poika ei muuta syökään. Lapsilisä riittää 2vkon korvikeannokseen, loput lähte omasta taskusta. Tulevaisuudessa vilja-, maito- ja muna-allergia teetää sen, että leivät yms on leivottava itse (jos mahdollista edes) ja jokainen tallaaja tietää, mitä mikä tahansa "luontaisesti gluteeniton" tai erikoisruoka yleensäkin maksaa.

        Ei tällaista satsia allergioita toivo kenellekään ja ihmettelen suuresti, miten ihmisillä on pokkaa tulla arvostelemaan sitä, mitä äitinä yritän lapseni eteen.


    • ainakin lapselle

      >Jos siis homeopatia vaatii toimiakseen ihmisen oman uskon lääkkeiden tehoon yms, niin miten hoitomuoto voi ylipäätään tehota esim. vauvaan, joka ei ole mitenkään manipuloitavissa tai joka ei voi suggestoida itseään kuvittelemaan tehoa?

      Hoidon ei tarvitse onnistua suggeroimaan vauvaa. Riittää, että se onnistuu suggeroimaan vauvan äidin. Lapselle tästä ei tietenkään ole mitään hyötyä.

    • lapsesta

      Yrttihoidoissa korostetaan aina, että valitut hoidot annetaan oikeassa järjestyksessä, esim erityselinten toiminnan ja reittien täytyy olla selvät ennen kuin voimakkaampia puhdistavia yrttejä käytetään. Homeopatiassa tulee myös ongelmia, jos hoitoprosessi lähtee väärin päin liikkeelle. Tuolloin ei ole mikään ihme, jos iho-oireet riistäytyvät käsistä. Kantapään kautta on tullut opiskelluksi.

      Rokotteista johtuvia ruonsulatusongelmia hoidetaan paljon homeopatialla, sillä epätoivoisia äitejä on lukemattomia. Allergiat käyvät aina vain vakavammiksi ja perinteisin keinoin kortisonein sun muin niitä peitellessä oireet tulevat vain toista kautta haitallisempina esille. Jokainen ymmärtää, että näiden yritysten jälkeen ei ole helppoa löytää yhtä ainoaa oikeaa homeopaattista ratkaisua. Jos vaivoja onnistutaankin helpottamaan, rokotteita tulee kuitenkin jatkuvasti lisää ja lapsen ruoansulatus entsyymitoimintoineen joutuu äärimmäisen lujille.

      Hahnemann oli nero. Lasta hoitava homeopaatti on monenlaisten paineiden edessä, eikä hän todennäköisesti omaa esikuvansa lahjakkuutta. Ensimmäinen eikä ehkä toinen tai kolmaskaan valittu lääke vielä osu kohdalleen. Toisaalta lapsen elämässä tapahtuu paljon muutakin perinpohjaisesti vaikuttavaa kuten esim ne lukuisat rokotteet. Kannattaa nähdä vaivaa hyvän homeopaatin tiedustelemiseksi, samoin kuin miettiä rauhassa, mitkä seikat lapsen sairastuttavat. Parhaimmillaan homeopatia korjaa hyvin syvältä ja antaa ratkaisevasti eri suunnan elämälle. Siksi vaikuttavan aineen tulisi olla mahdollisimman oikea.

      Homeopaattisia valmisteita on tuhottomasti ja ne, toisin kuin skeptikot uumoilevat, vaikuttavat kaikki. Reaktio voi tulla nopeasti parin tunnin sisällä tai se voi vaatia useamman päivän, viikonkin kehittyäkseen tarvittavalle asteelle. Koko ajan on oltava valpas ja valmis havannoimaan lääkkeen tehoa. Liian nopeasti uusittu annos on riski ja liian aikaisin poisjätetty lääkitys ei tuo parannusta.

      En ole kuullut vielä kenenkään sanovan, että homeopatialla parantaminen on helppoa. Sen olen kyllä kuullut, että se on hyvin vaikuttavaa ja että sen teho on ihmeellistä. Samoin on ihmeellistä Bachin kukkaterapiakin, joka myös parantaa ja jolla voi tarvittaessa lieventää homeopatiallakin aikaansaatuja kolhuja.

      Homeopatiassa tunnetaan mm kolme merkittävää valmistetta kalkin suhteen Calcarea Carbonica, Calcarea Phosphorica ja Calcarea Fluorica. Tulehdusten estämiseksi kalkkiaineenvaihdunta on ensiarvoisen tärkeä.

      • samuel h.

        Kirjoittaja ei ole nyt ihan selvillä, mistä homeopatiassa on kyse. Ensinnäkään homeopatia ei ole mitään yrttihoitoa. Lähtöaineena voi ihan hyvin olla elohopea, arsenikki, visva, valaanoksennus tai käärmeenmyrkky.

        Toiseksi valmisteet on lähes aina laimennettu niin, että niissä ei ole vaikuttavaa ainetta ollenkaan. Siis homeopaattisilla kalkkivalmisteilla ei voi vaikuttaa kalkkiaineenvaihduntaan.

        Hahnemann ei ollut nero.


      • kerro lisää
        samuel h. kirjoitti:

        Kirjoittaja ei ole nyt ihan selvillä, mistä homeopatiassa on kyse. Ensinnäkään homeopatia ei ole mitään yrttihoitoa. Lähtöaineena voi ihan hyvin olla elohopea, arsenikki, visva, valaanoksennus tai käärmeenmyrkky.

        Toiseksi valmisteet on lähes aina laimennettu niin, että niissä ei ole vaikuttavaa ainetta ollenkaan. Siis homeopaattisilla kalkkivalmisteilla ei voi vaikuttaa kalkkiaineenvaihduntaan.

        Hahnemann ei ollut nero.

        Vaikuttaa, että olet erittäin hyvin perehtynyt homeopatian saloihin, niin kerro lisää aiheesta, ettemme vain eksyisi sinne "turmion" tielle!


      • maitohappobakteereja???
        kerro lisää kirjoitti:

        Vaikuttaa, että olet erittäin hyvin perehtynyt homeopatian saloihin, niin kerro lisää aiheesta, ettemme vain eksyisi sinne "turmion" tielle!

        Niitä suosittelen aloittamaan ihan ensimmäiseksi. Itse käytän Solgar-sarjan tuotetta, joka on kuulemma tehokkaampi kuin apteekin tuotteet. Purkki maksoi täällä maalla 23 euroa ja se kestää aika kauan. Ne maitohappobakteerit kannattaa aloittaa välittömästi, jos et vielä käytä niitä. Jos et tähän hätään saa parempia, hommaa vaikka apteekista jotain, esim. Relatippoja, nekin ovat parempia kuin ei mikään.

        Toinen juttu, mitä kannattaa kokeilla, on vyöhyketerapia. Sitä voi antaa itsekin, kunhan pyytää terapeuttia neuvomaan kuinka hierotaan ja kuinka usein.

        Kolmas juttu, mitä kannattaa tehdä, on lukea kirja Irti ulehduskierteestä, Rauli Mäkelän kirjoittama uusin vuoden 2008 painos. Siinä on paljon asiaa allergioista. Meillä ainakin löytyi selityksiä tytön suolistomurheille. Tyttö on nyt täysin terve 10 kk:n iässä! Hoitoina olen käyttänyt noita kahta, pöpöjä ja vyöhyketerapiaa.

        Homeopatiasta minulla ei ole allergioihin kokemusta, mutta on hyvin mahdollista, että niistä olisi apua. Noista kahdesta muusta olen varma, että ne vaikuttavat ainakin parempaan suuntaan. Homeopatia saattaa olla hieman arpapeliä, joku paranee täysin, joku ei ollenkaan. Itse sain sillä itkuherkkyyteni aikanaan paranemaan, mutta siihen asiaan, johon hain apua, se ei tehonnut. Tietysti on yksilökohtaista, kuinka lapsi reagoi myös vyöhyketerapiaan ja kuinka paha tilanne lapsella on, mutta ei noista kummastakaan ainakaan haittaa ole. EI tietenkään myöskään homepatiasta.

        Tsemppiä ja jaksamista. Älä välitä noista, jotka väittävät kaiken olevan humpuukia, he uskovat lääketieteeseen liikaa. Toki lääkjetiede on hyvä asia, mutta ihan kaikkeen sekään ei ole löytänyt hoitoja.


      • ei näyttöä
        maitohappobakteereja??? kirjoitti:

        Niitä suosittelen aloittamaan ihan ensimmäiseksi. Itse käytän Solgar-sarjan tuotetta, joka on kuulemma tehokkaampi kuin apteekin tuotteet. Purkki maksoi täällä maalla 23 euroa ja se kestää aika kauan. Ne maitohappobakteerit kannattaa aloittaa välittömästi, jos et vielä käytä niitä. Jos et tähän hätään saa parempia, hommaa vaikka apteekista jotain, esim. Relatippoja, nekin ovat parempia kuin ei mikään.

        Toinen juttu, mitä kannattaa kokeilla, on vyöhyketerapia. Sitä voi antaa itsekin, kunhan pyytää terapeuttia neuvomaan kuinka hierotaan ja kuinka usein.

        Kolmas juttu, mitä kannattaa tehdä, on lukea kirja Irti ulehduskierteestä, Rauli Mäkelän kirjoittama uusin vuoden 2008 painos. Siinä on paljon asiaa allergioista. Meillä ainakin löytyi selityksiä tytön suolistomurheille. Tyttö on nyt täysin terve 10 kk:n iässä! Hoitoina olen käyttänyt noita kahta, pöpöjä ja vyöhyketerapiaa.

        Homeopatiasta minulla ei ole allergioihin kokemusta, mutta on hyvin mahdollista, että niistä olisi apua. Noista kahdesta muusta olen varma, että ne vaikuttavat ainakin parempaan suuntaan. Homeopatia saattaa olla hieman arpapeliä, joku paranee täysin, joku ei ollenkaan. Itse sain sillä itkuherkkyyteni aikanaan paranemaan, mutta siihen asiaan, johon hain apua, se ei tehonnut. Tietysti on yksilökohtaista, kuinka lapsi reagoi myös vyöhyketerapiaan ja kuinka paha tilanne lapsella on, mutta ei noista kummastakaan ainakaan haittaa ole. EI tietenkään myöskään homepatiasta.

        Tsemppiä ja jaksamista. Älä välitä noista, jotka väittävät kaiken olevan humpuukia, he uskovat lääketieteeseen liikaa. Toki lääkjetiede on hyvä asia, mutta ihan kaikkeen sekään ei ole löytänyt hoitoja.

        >Homeopatiasta minulla ei ole allergioihin kokemusta, mutta on hyvin mahdollista, että niistä olisi apu.

        Kerrotko millä tavalla tämä olisi mahdollista.


      • kohentaa terveyttään
        maitohappobakteereja??? kirjoitti:

        Niitä suosittelen aloittamaan ihan ensimmäiseksi. Itse käytän Solgar-sarjan tuotetta, joka on kuulemma tehokkaampi kuin apteekin tuotteet. Purkki maksoi täällä maalla 23 euroa ja se kestää aika kauan. Ne maitohappobakteerit kannattaa aloittaa välittömästi, jos et vielä käytä niitä. Jos et tähän hätään saa parempia, hommaa vaikka apteekista jotain, esim. Relatippoja, nekin ovat parempia kuin ei mikään.

        Toinen juttu, mitä kannattaa kokeilla, on vyöhyketerapia. Sitä voi antaa itsekin, kunhan pyytää terapeuttia neuvomaan kuinka hierotaan ja kuinka usein.

        Kolmas juttu, mitä kannattaa tehdä, on lukea kirja Irti ulehduskierteestä, Rauli Mäkelän kirjoittama uusin vuoden 2008 painos. Siinä on paljon asiaa allergioista. Meillä ainakin löytyi selityksiä tytön suolistomurheille. Tyttö on nyt täysin terve 10 kk:n iässä! Hoitoina olen käyttänyt noita kahta, pöpöjä ja vyöhyketerapiaa.

        Homeopatiasta minulla ei ole allergioihin kokemusta, mutta on hyvin mahdollista, että niistä olisi apua. Noista kahdesta muusta olen varma, että ne vaikuttavat ainakin parempaan suuntaan. Homeopatia saattaa olla hieman arpapeliä, joku paranee täysin, joku ei ollenkaan. Itse sain sillä itkuherkkyyteni aikanaan paranemaan, mutta siihen asiaan, johon hain apua, se ei tehonnut. Tietysti on yksilökohtaista, kuinka lapsi reagoi myös vyöhyketerapiaan ja kuinka paha tilanne lapsella on, mutta ei noista kummastakaan ainakaan haittaa ole. EI tietenkään myöskään homepatiasta.

        Tsemppiä ja jaksamista. Älä välitä noista, jotka väittävät kaiken olevan humpuukia, he uskovat lääketieteeseen liikaa. Toki lääkjetiede on hyvä asia, mutta ihan kaikkeen sekään ei ole löytänyt hoitoja.

        Vyöhyketerapia on erinomainen keino auttaa lasta. Vaikeammissa tapauksissa siinäkin tarvitaan erityisiä kykyjä, joita pitemmälle perehtyneillä alan ammattilaisilla on. Aina on myöskin mahdollista, että kokeilija koulutuksesta riippumatta oppii sellaista uutta, josta kirjoissa ei ole mainittu. Ja maitohappobakteereista, toki niistäkin on suuri hyöty.

        Homeopatialla on naurettu ja leikitelty, koska sen toimintamekanismi on tieteelle täysin käsittämätön, vielä paljon merkillisempi kuin vyöhyketerapian tai akupunktuurin. Ne jotka ovat saaneet kokemusta homeopatian toimivuudesta sekä hyvässä että pahassa, osaavat kunnioittaa sen mekanismeja. Mitä pitemmälle alan valmisteita itseensä sovittelee, sitä nöyremmäksi tulee alan hallinnan suhteen. Akupunktiopisteissäkin on turvallisempaa pitäytyä muutamassa kymmenessä tutuksi tulleessa kuin seikkailla vähän kuvattujen harvinaisempien pisteiden parissa vailla asianmukaista tuntemusta ja tietämystä. Lähtemällä merta edemmäs kalaan voi saada loistosaaliin, mutta jäädä sille tielleen. Homeopatia on sellainen energeettisen kemian alue, etten tiedä toista vastaavan tason ihmettä keksityn. Se on sen luokan neroutta, jota ei vielä lähimainkaan osata hyödyntää. Toisaalta jos ei osaa kyllin varoa tätä hoitomuotoa, se voi näyttää sellaiset voimansa, että kokeilija päättää koko kiinnostuksen aiheensa.

        Lääketiede on mennyt suurin harppauksin eteenpäin teknisesti. Sanoisin, että se on suurta armoa. Toisaalta lääkkeiden suhteen on menty myös täysin hämärän rajamaille. Rokotteet ovat olleet merkittävin koko kansan kemiallinen sekoittaja. Tämä näkyy yhä selvemmin lasten ja nuorten elimistön kemiassa, valitettavasti myös aivojen kemiassa. Aivot tarvitsevat yhä enemmän lisälääkitystä, jotta päivittäisistä askareista voisi suoriutua.

        Homeopatiasta on etsitty ratkaisua lähinnä lääketieteen aikaansaamiin ongelmiin. Hahnemann oli hyvin selvillä aikansa tieteen vaikeuksista. Noista ajoista tiede on muuttunut. Tieteen teon ongelmat eivät niinkään. Eläinkokeet ja rokotteet kertovat ihmisestä aivan yhtä paljon kuin tieteestäkin. Terveyttä haetaan eläinten kärsimyksen kautta ja sen oletetaan säilyvän ruiskuttamalla kemikaaleja terveeseen yksilöön. Tämä on materiaalinen näkemys ihmisestä.

        Homeopatian olettamus on toisenlainen, koska lääkeaineen vaikutus ulottuu energian tasolle. Pian tätä todellisuutta on opiskeltu parisen sataa vuotta ja opiskellaan edelleen. Ihminen haluaa tietää, millainen hän on, miksi hän on, ja millaiseksi hänen on mahdollista tulla.


      • karkottamatta
        kohentaa terveyttään kirjoitti:

        Vyöhyketerapia on erinomainen keino auttaa lasta. Vaikeammissa tapauksissa siinäkin tarvitaan erityisiä kykyjä, joita pitemmälle perehtyneillä alan ammattilaisilla on. Aina on myöskin mahdollista, että kokeilija koulutuksesta riippumatta oppii sellaista uutta, josta kirjoissa ei ole mainittu. Ja maitohappobakteereista, toki niistäkin on suuri hyöty.

        Homeopatialla on naurettu ja leikitelty, koska sen toimintamekanismi on tieteelle täysin käsittämätön, vielä paljon merkillisempi kuin vyöhyketerapian tai akupunktuurin. Ne jotka ovat saaneet kokemusta homeopatian toimivuudesta sekä hyvässä että pahassa, osaavat kunnioittaa sen mekanismeja. Mitä pitemmälle alan valmisteita itseensä sovittelee, sitä nöyremmäksi tulee alan hallinnan suhteen. Akupunktiopisteissäkin on turvallisempaa pitäytyä muutamassa kymmenessä tutuksi tulleessa kuin seikkailla vähän kuvattujen harvinaisempien pisteiden parissa vailla asianmukaista tuntemusta ja tietämystä. Lähtemällä merta edemmäs kalaan voi saada loistosaaliin, mutta jäädä sille tielleen. Homeopatia on sellainen energeettisen kemian alue, etten tiedä toista vastaavan tason ihmettä keksityn. Se on sen luokan neroutta, jota ei vielä lähimainkaan osata hyödyntää. Toisaalta jos ei osaa kyllin varoa tätä hoitomuotoa, se voi näyttää sellaiset voimansa, että kokeilija päättää koko kiinnostuksen aiheensa.

        Lääketiede on mennyt suurin harppauksin eteenpäin teknisesti. Sanoisin, että se on suurta armoa. Toisaalta lääkkeiden suhteen on menty myös täysin hämärän rajamaille. Rokotteet ovat olleet merkittävin koko kansan kemiallinen sekoittaja. Tämä näkyy yhä selvemmin lasten ja nuorten elimistön kemiassa, valitettavasti myös aivojen kemiassa. Aivot tarvitsevat yhä enemmän lisälääkitystä, jotta päivittäisistä askareista voisi suoriutua.

        Homeopatiasta on etsitty ratkaisua lähinnä lääketieteen aikaansaamiin ongelmiin. Hahnemann oli hyvin selvillä aikansa tieteen vaikeuksista. Noista ajoista tiede on muuttunut. Tieteen teon ongelmat eivät niinkään. Eläinkokeet ja rokotteet kertovat ihmisestä aivan yhtä paljon kuin tieteestäkin. Terveyttä haetaan eläinten kärsimyksen kautta ja sen oletetaan säilyvän ruiskuttamalla kemikaaleja terveeseen yksilöön. Tämä on materiaalinen näkemys ihmisestä.

        Homeopatian olettamus on toisenlainen, koska lääkeaineen vaikutus ulottuu energian tasolle. Pian tätä todellisuutta on opiskeltu parisen sataa vuotta ja opiskellaan edelleen. Ihminen haluaa tietää, millainen hän on, miksi hän on, ja millaiseksi hänen on mahdollista tulla.

        Hahnemannin alkemismia on naurettu myös sen takia, että se ei ole vieläkään toiminut. Sama vika on vyöhykkeilyssä ja akupunktiossa.


      • on parempi,
        karkottamatta kirjoitti:

        Hahnemannin alkemismia on naurettu myös sen takia, että se ei ole vieläkään toiminut. Sama vika on vyöhykkeilyssä ja akupunktiossa.

        että sen vastustajat nauravat. Nykyisen lääketieteen epäkohdat ovat laadultaan sellaisia, ettei niille kukaan erehdy nauramaan.


      • surullista
        kohentaa terveyttään kirjoitti:

        Vyöhyketerapia on erinomainen keino auttaa lasta. Vaikeammissa tapauksissa siinäkin tarvitaan erityisiä kykyjä, joita pitemmälle perehtyneillä alan ammattilaisilla on. Aina on myöskin mahdollista, että kokeilija koulutuksesta riippumatta oppii sellaista uutta, josta kirjoissa ei ole mainittu. Ja maitohappobakteereista, toki niistäkin on suuri hyöty.

        Homeopatialla on naurettu ja leikitelty, koska sen toimintamekanismi on tieteelle täysin käsittämätön, vielä paljon merkillisempi kuin vyöhyketerapian tai akupunktuurin. Ne jotka ovat saaneet kokemusta homeopatian toimivuudesta sekä hyvässä että pahassa, osaavat kunnioittaa sen mekanismeja. Mitä pitemmälle alan valmisteita itseensä sovittelee, sitä nöyremmäksi tulee alan hallinnan suhteen. Akupunktiopisteissäkin on turvallisempaa pitäytyä muutamassa kymmenessä tutuksi tulleessa kuin seikkailla vähän kuvattujen harvinaisempien pisteiden parissa vailla asianmukaista tuntemusta ja tietämystä. Lähtemällä merta edemmäs kalaan voi saada loistosaaliin, mutta jäädä sille tielleen. Homeopatia on sellainen energeettisen kemian alue, etten tiedä toista vastaavan tason ihmettä keksityn. Se on sen luokan neroutta, jota ei vielä lähimainkaan osata hyödyntää. Toisaalta jos ei osaa kyllin varoa tätä hoitomuotoa, se voi näyttää sellaiset voimansa, että kokeilija päättää koko kiinnostuksen aiheensa.

        Lääketiede on mennyt suurin harppauksin eteenpäin teknisesti. Sanoisin, että se on suurta armoa. Toisaalta lääkkeiden suhteen on menty myös täysin hämärän rajamaille. Rokotteet ovat olleet merkittävin koko kansan kemiallinen sekoittaja. Tämä näkyy yhä selvemmin lasten ja nuorten elimistön kemiassa, valitettavasti myös aivojen kemiassa. Aivot tarvitsevat yhä enemmän lisälääkitystä, jotta päivittäisistä askareista voisi suoriutua.

        Homeopatiasta on etsitty ratkaisua lähinnä lääketieteen aikaansaamiin ongelmiin. Hahnemann oli hyvin selvillä aikansa tieteen vaikeuksista. Noista ajoista tiede on muuttunut. Tieteen teon ongelmat eivät niinkään. Eläinkokeet ja rokotteet kertovat ihmisestä aivan yhtä paljon kuin tieteestäkin. Terveyttä haetaan eläinten kärsimyksen kautta ja sen oletetaan säilyvän ruiskuttamalla kemikaaleja terveeseen yksilöön. Tämä on materiaalinen näkemys ihmisestä.

        Homeopatian olettamus on toisenlainen, koska lääkeaineen vaikutus ulottuu energian tasolle. Pian tätä todellisuutta on opiskeltu parisen sataa vuotta ja opiskellaan edelleen. Ihminen haluaa tietää, millainen hän on, miksi hän on, ja millaiseksi hänen on mahdollista tulla.

        Hyvä esimerkki pseudotieteilyn maailmankuvasta. Toisaalta myös jotenkin pelottava ja surullinen esimerkki kuinka ihminen totaalisesti huijaa itsensä uskomaan mitä roskaa tahansa.


      • uskot?
        surullista kirjoitti:

        Hyvä esimerkki pseudotieteilyn maailmankuvasta. Toisaalta myös jotenkin pelottava ja surullinen esimerkki kuinka ihminen totaalisesti huijaa itsensä uskomaan mitä roskaa tahansa.

        Tieteeseenkö? Eikö siinä mikään pelota tai sureta? Vai onko tieteellinen maailmankuvasi edennyt jo totalitarismin asteelle?


      • pitäisi pelottaa?
        uskot? kirjoitti:

        Tieteeseenkö? Eikö siinä mikään pelota tai sureta? Vai onko tieteellinen maailmankuvasi edennyt jo totalitarismin asteelle?

        Tiede, ja nimenomaan tiede, pyrkii totuuteen koko ajan.


      • saavuttaminen
        pitäisi pelottaa? kirjoitti:

        Tiede, ja nimenomaan tiede, pyrkii totuuteen koko ajan.

        Tiedettä tekevät hyvin epätäydelliset ihmiset. Heihin ja heidän tekemisiinsä on syytä suhtautua varauksella. Totuus on siellä jossain, aivan varmasti. Missä, tästä myös tieteen ulkopuolella ollaan hyvin kiinnostuneita.


      • Vaihtoehdosta
        saavuttaminen kirjoitti:

        Tiedettä tekevät hyvin epätäydelliset ihmiset. Heihin ja heidän tekemisiinsä on syytä suhtautua varauksella. Totuus on siellä jossain, aivan varmasti. Missä, tästä myös tieteen ulkopuolella ollaan hyvin kiinnostuneita.

        Mitenkäs nämä uskomushoitoihmiset? Ovatke he täydellisiä ja päässeet totuuteen? Jos ovat, miksi heidän totuutensa ei ole koskaan ollut todistettavissa?

        Ja oikeastihan tiede on apuväline ja menetelmä tiedon hankkimiseen ja hankitun tiedon laadun arvioimiseen systemaattisesti. Ei sen enempää eikä vähempää. Uskomusihmiset vain kokevat sen vihollisekseen, koska sen soveltaminen romuttaa jatkuvasti heidän rakentamiaan pilvilinnoja, eikä heillä ole mitään, millä vastaisi tieteen tumiin haasteisiin.


      • ota silmä käteen
        Vaihtoehdosta kirjoitti:

        Mitenkäs nämä uskomushoitoihmiset? Ovatke he täydellisiä ja päässeet totuuteen? Jos ovat, miksi heidän totuutensa ei ole koskaan ollut todistettavissa?

        Ja oikeastihan tiede on apuväline ja menetelmä tiedon hankkimiseen ja hankitun tiedon laadun arvioimiseen systemaattisesti. Ei sen enempää eikä vähempää. Uskomusihmiset vain kokevat sen vihollisekseen, koska sen soveltaminen romuttaa jatkuvasti heidän rakentamiaan pilvilinnoja, eikä heillä ole mitään, millä vastaisi tieteen tumiin haasteisiin.

        Minä luotan omaan kokemukseeni enemmän kuin mihinkään kylmään laboratoriotieteeseen.

        Tiede tulisi alistaa elämälle
        eikä elämä tieteelle.


      • Aivonyrjähdys?
        ota silmä käteen kirjoitti:

        Minä luotan omaan kokemukseeni enemmän kuin mihinkään kylmään laboratoriotieteeseen.

        Tiede tulisi alistaa elämälle
        eikä elämä tieteelle.

        Jos olisit ollut hereillä edes peruskoulun biologiantunneilla, voisi sinulla olla jo aavistus, mitä kaikkea tiede on saanut aikaan elämän perusteiden selvittämisessä ja ymmärtämisessä. Puhumattakaan elämän hyväksi tehdystä työstä.

        Oman kokemuksen perusteella luulisimme edelleen, että maa on pannukakku ja maailmankaikkeuden napa. Esimerkiksi. Eikä jokaisen tarvitse kokeilla itse, etä ei kannata syödä kärpässieniä, hypätä kerrostalon katolta alas, pidättää hengitystä yli kymmentä minuuttia...

        Kylmä laboratoriotiede on sinun kuvitelmissasi vain. Lääketutkimuksetkin tehdään useimmiten ihan niin, että ihmiset popsivat erilaisia aineita kotonaan ja täyttävät kyselykaavakkeita. Tulokset vedetään yhteen lämpimissä toimistoissa tai jopa tutkijoiden kotona takan ääreessä.

        Homeopaatit jaksavat vielä ravistella vesipullojaan ja lyödä niitä lopuksi nahkaa vasten. Ja uskottelevat, että sillä on jotain vaikutustakin, jota kehtaavat nykäistä itselleen uskontonsa kannatusmaksua.


      • että tiedettä tehdään?
        ota silmä käteen kirjoitti:

        Minä luotan omaan kokemukseeni enemmän kuin mihinkään kylmään laboratoriotieteeseen.

        Tiede tulisi alistaa elämälle
        eikä elämä tieteelle.

        Tiedettä tehdään kokemukseen perustuen.

        Tieteellinen teoria on teoria niin kauan kunnes se on todistettu käytännössä.

        Lääketieteelliset kokeet todennetaan käytännössä, ei missään paperilla tai taululla, mutta kun sinä et voi hyväksyä sitä että muiden kokemukset olisivat sinun kokemuksiasi parempia.

        Mutta kuten olet varmasti tullut elämäsi aikana huomaamaan, sinä et ole yhtäkään tieteellistä tutkielmaa saanut aikaiseksi mikä todistaisi yhtikäs mistään yhtikäs mitään.


      • sinun ehdoillasi
        ota silmä käteen kirjoitti:

        Minä luotan omaan kokemukseeni enemmän kuin mihinkään kylmään laboratoriotieteeseen.

        Tiede tulisi alistaa elämälle
        eikä elämä tieteelle.

        Perikatohan meitä odottaisi, jos yhtäkkiä maailma alkaisi toimimaan, miten ihmisistä kulloinkin sattuisi tuntumaan. Sinulla ei tulisi raanasta vettä tai lampussa paistaisi valo saati kirjoittaisit tietokoneellasi, ellei tätä maailmaa olisi luotu tieteen avulla.

        Mutta onneksi - tai valitettavasti - nykytiede mahdollistaa myös sinunlaistesi ignoranttien intuitikkojen elättämisen mielipiteistäsi huolimatta.


      • pilvilinnoja...
        Vaihtoehdosta kirjoitti:

        Mitenkäs nämä uskomushoitoihmiset? Ovatke he täydellisiä ja päässeet totuuteen? Jos ovat, miksi heidän totuutensa ei ole koskaan ollut todistettavissa?

        Ja oikeastihan tiede on apuväline ja menetelmä tiedon hankkimiseen ja hankitun tiedon laadun arvioimiseen systemaattisesti. Ei sen enempää eikä vähempää. Uskomusihmiset vain kokevat sen vihollisekseen, koska sen soveltaminen romuttaa jatkuvasti heidän rakentamiaan pilvilinnoja, eikä heillä ole mitään, millä vastaisi tieteen tumiin haasteisiin.

        Ei tässä mistään rakkaus-viha-suhteesta ole kysymys, vaikka näyt niin uskottelevan. Niitä pilvilinnojakin on rakenneltu enemmän lääketieteen kaikkivoipaisuudesta. Tästä hallusinaatiosta olisi parasta pyrkiä pikimmiten eroon.

        Lääke ei saa olla sellainen, että se yhtäältä korjaa ja toisaalta romuttaa. Tämä periaate ajaa ihmiset etsimään vaihtoehtoa rakentavampaan ja kestävämpään tulevaisuuteen. Entisestä käytännöstä poistetaan ne, mitkä sinne eivät kuulu, ja uudesta valitaan ne, joiden sinne tahdotaan kuuluvan. Joitakin aina kirpaisee se tosiseikka, että hoidettavalla on oma näkemys saamastaan hoidosta. Niin kauan kuin tämä näkemys on tieteen mukainen, hoidettavaa kiitellään, mutta heti kun se siitä poikkeaa, potilaasta tulee uskomusvammainen, jonka uskottavuus on mennyttä. Hänellä ei ole arvoa, koska hän ei noudata kaavaa. Niinpä hän hakee apua sieltä, jossa häntä uskotaan. Usko on A ja O terveydenhoidossa. Ellei ihmistä uskota, mitä ihmeen virkaa sellaisella hoidolla on, joka nojaa pelkästään hoitajien omaan vakaumukseen aliarvioiden kohteen, jota varten koko systeemin selitetään luodun.


      • nyt vaan on
        pilvilinnoja... kirjoitti:

        Ei tässä mistään rakkaus-viha-suhteesta ole kysymys, vaikka näyt niin uskottelevan. Niitä pilvilinnojakin on rakenneltu enemmän lääketieteen kaikkivoipaisuudesta. Tästä hallusinaatiosta olisi parasta pyrkiä pikimmiten eroon.

        Lääke ei saa olla sellainen, että se yhtäältä korjaa ja toisaalta romuttaa. Tämä periaate ajaa ihmiset etsimään vaihtoehtoa rakentavampaan ja kestävämpään tulevaisuuteen. Entisestä käytännöstä poistetaan ne, mitkä sinne eivät kuulu, ja uudesta valitaan ne, joiden sinne tahdotaan kuuluvan. Joitakin aina kirpaisee se tosiseikka, että hoidettavalla on oma näkemys saamastaan hoidosta. Niin kauan kuin tämä näkemys on tieteen mukainen, hoidettavaa kiitellään, mutta heti kun se siitä poikkeaa, potilaasta tulee uskomusvammainen, jonka uskottavuus on mennyttä. Hänellä ei ole arvoa, koska hän ei noudata kaavaa. Niinpä hän hakee apua sieltä, jossa häntä uskotaan. Usko on A ja O terveydenhoidossa. Ellei ihmistä uskota, mitä ihmeen virkaa sellaisella hoidolla on, joka nojaa pelkästään hoitajien omaan vakaumukseen aliarvioiden kohteen, jota varten koko systeemin selitetään luodun.

        kysymys rakkaus-vihasuhteesta, koska tässä keskustellaan tieteen tekemisestä ja totuuteen pyrkimisestä.

        Älä yritä kääntää tätä keskustelua johonkin "musta tuntuu, tätä mieltä olen", koska tässä ei ole kyse siitä.

        Vastaahan minulle, kumpi on parempi asia, pyrkiä kohti totuutta tutkimuksen keinon, vaiko tukahduttaa oma päänuppinsa kuvitelmista ja uskomuksista pumpulipilvistä?


        Lääketieteessä tehdään koko ajan tutkimustyötä sen eteen että lääkkeet parantaisivat ihmisiä. Lääketiede on saavuttanut melkoisia voittoja taistelussa sairauksia vastaan.

        Jos tällä hetkellä lääke yhtäältä korjaa ja toisaalta romuttaa, niin ainakin yksi asia on varma - se tehoaa. Sen teho on tutkittu ja hyväksi havaittu ja sairaan hoidossa tutkitaan ainakin se että kumpi on parempi, voittaa sairaus vähillä romutuksilla, vaiko antaa potilaan kärsiä mahdollisesti lopullisesti.

        Kukaan ei ole täällä rakennellut pilvilinnoja lääketieteen kaikkivoipaisuudesta, mutta tehollaan lääketiede pieksee homeopatian ja muut uskomushoidot kuus-nolla.

        Sinä yrität nyt väittää että nämä "romutukset" olisivat arkipäivää jokaisessa hoidossa, mikä ei pidä paikkaansa.

        Sinä yrität nyt tässä väittää sellaista että lääkärit eivät ole esimerkiksi havainneet antibioottien ongelmia.

        Mutta miten sinä selität sen että nimenomaan lääkärit ovat havainneet siitä aiheutuneet ongelmat ja nimenomaan lääkärit ovat käyneet kehityskeskusteluja siitä missä tilanteissa niitä uskaltaisi käyttää.

        Tuo on juuri sitä tieteen tekoa ja tieteen kehittymistä.

        Siinä että antibiootteja vähennettäisiin, ei ole ollut yhdelläkään homeopaatilla tai luontaishoitajalla, tai uskomuslääkitsijällä mitään osaa eikä arpaa.

        Hoitoja annetaan koska siihen astinen tiede on niin neuvonut meitä antamaan. Joskus käy niin että potilas luulee jotakin, mutta lääkäri ei voi luuloja hoitaa, vaan lääkärin on hoidettava sairautta ja hoidettava potilas kuntoon. Uskomushoitojat uskottelevat ihmiselle kaikenlaista, lääkärit eivät uskottele, sillä heidän työnsä on siitä kiinni että potilaat paranevat.

        Ja kaiken tuon on meille mahdollistanut tutkimustyö jota tehdään yötä päivää ympäri maapalloa. Mitä tutkimustyötä homeopaatit muka tekevät?


      • elävä elämä
        nyt vaan on kirjoitti:

        kysymys rakkaus-vihasuhteesta, koska tässä keskustellaan tieteen tekemisestä ja totuuteen pyrkimisestä.

        Älä yritä kääntää tätä keskustelua johonkin "musta tuntuu, tätä mieltä olen", koska tässä ei ole kyse siitä.

        Vastaahan minulle, kumpi on parempi asia, pyrkiä kohti totuutta tutkimuksen keinon, vaiko tukahduttaa oma päänuppinsa kuvitelmista ja uskomuksista pumpulipilvistä?


        Lääketieteessä tehdään koko ajan tutkimustyötä sen eteen että lääkkeet parantaisivat ihmisiä. Lääketiede on saavuttanut melkoisia voittoja taistelussa sairauksia vastaan.

        Jos tällä hetkellä lääke yhtäältä korjaa ja toisaalta romuttaa, niin ainakin yksi asia on varma - se tehoaa. Sen teho on tutkittu ja hyväksi havaittu ja sairaan hoidossa tutkitaan ainakin se että kumpi on parempi, voittaa sairaus vähillä romutuksilla, vaiko antaa potilaan kärsiä mahdollisesti lopullisesti.

        Kukaan ei ole täällä rakennellut pilvilinnoja lääketieteen kaikkivoipaisuudesta, mutta tehollaan lääketiede pieksee homeopatian ja muut uskomushoidot kuus-nolla.

        Sinä yrität nyt väittää että nämä "romutukset" olisivat arkipäivää jokaisessa hoidossa, mikä ei pidä paikkaansa.

        Sinä yrität nyt tässä väittää sellaista että lääkärit eivät ole esimerkiksi havainneet antibioottien ongelmia.

        Mutta miten sinä selität sen että nimenomaan lääkärit ovat havainneet siitä aiheutuneet ongelmat ja nimenomaan lääkärit ovat käyneet kehityskeskusteluja siitä missä tilanteissa niitä uskaltaisi käyttää.

        Tuo on juuri sitä tieteen tekoa ja tieteen kehittymistä.

        Siinä että antibiootteja vähennettäisiin, ei ole ollut yhdelläkään homeopaatilla tai luontaishoitajalla, tai uskomuslääkitsijällä mitään osaa eikä arpaa.

        Hoitoja annetaan koska siihen astinen tiede on niin neuvonut meitä antamaan. Joskus käy niin että potilas luulee jotakin, mutta lääkäri ei voi luuloja hoitaa, vaan lääkärin on hoidettava sairautta ja hoidettava potilas kuntoon. Uskomushoitojat uskottelevat ihmiselle kaikenlaista, lääkärit eivät uskottele, sillä heidän työnsä on siitä kiinni että potilaat paranevat.

        Ja kaiken tuon on meille mahdollistanut tutkimustyö jota tehdään yötä päivää ympäri maapalloa. Mitä tutkimustyötä homeopaatit muka tekevät?

        Homeopaatit tutkivat asiakkaitaan ja elävän elämän ilmiöitä joka päivä antaumuksella ja suurella viisaudella.

        Homeopaattiseen näkemykseen sisältyy hyvin laaja elämänkirjo; Siinä yhdistyy kehon oirehtiminen psykologiseen oirekuvaan, tunteiden ja asenteiden vaikutus solutasolla tapahtuviin muutoksiin, kehitysopin näkemykset elämänkaariajatteluun, ihmisen yksilöllinen ilmeneminen kollektiivisiin maailmanrakenteisiin.

        Millaiset tieteelliset tutkimusmenetelmät tai -järjestelyt voisivat ottaa tuon kaiken huomioon?


      • korvattu uskomuksilla
        elävä elämä kirjoitti:

        Homeopaatit tutkivat asiakkaitaan ja elävän elämän ilmiöitä joka päivä antaumuksella ja suurella viisaudella.

        Homeopaattiseen näkemykseen sisältyy hyvin laaja elämänkirjo; Siinä yhdistyy kehon oirehtiminen psykologiseen oirekuvaan, tunteiden ja asenteiden vaikutus solutasolla tapahtuviin muutoksiin, kehitysopin näkemykset elämänkaariajatteluun, ihmisen yksilöllinen ilmeneminen kollektiivisiin maailmanrakenteisiin.

        Millaiset tieteelliset tutkimusmenetelmät tai -järjestelyt voisivat ottaa tuon kaiken huomioon?

        Oikeasti homeopaateilla ei ole mitään käsitystä solutasosta, psykologiasta tai somaattisesta säätelystä. Nämä kollektiiviset maailmanrakenteet ja kehitysopit ovat pelkkää puhetta. Myöskään mitään tutkimusta ei oikeasti tehdä. Homeopaattiseen vakaumukseen kuuluu, että sairauksia ei ole olemassa. On vain oireita, joita yritetään tukahduttaa laimennetuilla tropeilla, jotka terveillä aiheuttaisivat laimentamattomina samankaltaisia oireita.


      • aivan väärässä
        korvattu uskomuksilla kirjoitti:

        Oikeasti homeopaateilla ei ole mitään käsitystä solutasosta, psykologiasta tai somaattisesta säätelystä. Nämä kollektiiviset maailmanrakenteet ja kehitysopit ovat pelkkää puhetta. Myöskään mitään tutkimusta ei oikeasti tehdä. Homeopaattiseen vakaumukseen kuuluu, että sairauksia ei ole olemassa. On vain oireita, joita yritetään tukahduttaa laimennetuilla tropeilla, jotka terveillä aiheuttaisivat laimentamattomina samankaltaisia oireita.

        homeopatia ei yritä tukahduttaa mitään. Tutustu paremmin aiheeseen ja kirjoita sitten, en ole homeopaatti mutta tuon asian tiedän.


      • perehdy tise
        aivan väärässä kirjoitti:

        homeopatia ei yritä tukahduttaa mitään. Tutustu paremmin aiheeseen ja kirjoita sitten, en ole homeopaatti mutta tuon asian tiedän.

        Koko homma on selitetty Hahnemannin Organonissa. Ei mitään syitä haeta ja sairauksia ei ole. Oireisiin kiinni vaan.


      • kuvastavat
        perehdy tise kirjoitti:

        Koko homma on selitetty Hahnemannin Organonissa. Ei mitään syitä haeta ja sairauksia ei ole. Oireisiin kiinni vaan.

        ihmisen kokonaistilannetta. Homeopatiassa ihminen ajatellaan kokonaisuudeksi. Ajatellaan, että on sairaita ihmisiä eikä niin, että ihmisillä on erillisiä sairauksia. Kaikki kytkeytyy yhteen.

        Kyllä syitä haetaan homeopatiassa. Se on hyvin laaja-alainen käsite.


      • .....
        kuvastavat kirjoitti:

        ihmisen kokonaistilannetta. Homeopatiassa ihminen ajatellaan kokonaisuudeksi. Ajatellaan, että on sairaita ihmisiä eikä niin, että ihmisillä on erillisiä sairauksia. Kaikki kytkeytyy yhteen.

        Kyllä syitä haetaan homeopatiassa. Se on hyvin laaja-alainen käsite.

        Homeopatiassa oireiden syitä ovat aina miasmat. Siksi Hahnemannin mukaan ei koskaan saa etsiä mitään sairautta. Kunhan nyt vaan yritetään tukahduttaa ne oireet. Siinä tietenkään onnistumatta.

        Oikeassa elämässä samankaltaisilla oireilla saattaa olla eri syyt. Hoito riippuu tietenkin siitä, mikä se syy on.


    • Homeopatiasta

      Rankkaa elämää pienen ja isonkin allergikkolapsen kanssa.
      Hyvän ystäväni vauvalla oli kuvaamasi kaltainen todella paha allergiatilanne.

      He hakivat apua kaikilta mahdollisilta erikoislääkäreiltä, sillä raha ei ollut esteenä.
      Muuta ei kuitenkaan ollut tarjolla kuin kortisonia.

      Sitten menivät homeopaatille, joka oli sanonut, että elimistössä on hypertila, joka laittaa sen reagoimaan kaikkeen liiaksi.
      Antoi yhden lääkkeen lapselle 11kk.

      Kuukauden kuluttua vietettiin synttäreitä, jolloin pojan iho terve ja tarjolla muutakin kuin riisikakkuja.

      Nyt 1v5kk voi syödä jopa jäätelöä!


      Itseltäni homeopatian avulla lopetettiin korvatulehduskierre alle 2v. En muista että minua olisi mitenkään suggeroitu, eikä äitini ollut hysteerinen, ihan tavallinen sairaanhoitaja vaan.

      • itsestään meni ohi

        Minunkin lapsella oli ennen korvatulehduksia. Ei ole enää. Ei kyllä annettu homeopatiaakaan.


      • että älä välitä
        itsestään meni ohi kirjoitti:

        Minunkin lapsella oli ennen korvatulehduksia. Ei ole enää. Ei kyllä annettu homeopatiaakaan.

        noista skeptikoista. Täällä palstalla on näköjään jatkuvasti sellaisia ihmisiä, jotka kokevat sydämen asiakseen mollata homeopatiaa tietämättä siitä yhtään mitään. Voisivat minun mielestäni jättää tämän palstan rauhaan niille ihmisille, jotka haluavat keskustella homeopatiaan liittyvistä kysymyksistä. Jättäkään meidät siis rauhaan, kiitos!!!


      • ei välitetä
        että älä välitä kirjoitti:

        noista skeptikoista. Täällä palstalla on näköjään jatkuvasti sellaisia ihmisiä, jotka kokevat sydämen asiakseen mollata homeopatiaa tietämättä siitä yhtään mitään. Voisivat minun mielestäni jättää tämän palstan rauhaan niille ihmisille, jotka haluavat keskustella homeopatiaan liittyvistä kysymyksistä. Jättäkään meidät siis rauhaan, kiitos!!!

        Taitaa pikemminkin olla niin, että osa palstalaisista haluaisi lukea vain positiivisia ihmekertomuksia homeopatiasta.


      • äippä10980
        että älä välitä kirjoitti:

        noista skeptikoista. Täällä palstalla on näköjään jatkuvasti sellaisia ihmisiä, jotka kokevat sydämen asiakseen mollata homeopatiaa tietämättä siitä yhtään mitään. Voisivat minun mielestäni jättää tämän palstan rauhaan niille ihmisille, jotka haluavat keskustella homeopatiaan liittyvistä kysymyksistä. Jättäkään meidät siis rauhaan, kiitos!!!

        Olisi mukavaa lukea asiallisia kommenteja homeopatiasta ja kokemuksista. He jotka eivät ole kokeilleet homeopatiaa voisi pysyä poissa.

        Minä kävin eilen tyttäreni kanssa 1v3kk homeopaatilla allergioiden kanssa. Hän on hoitanut minuakin hyvillä tuloksilla ja nyt tytärtäni. En valitettavasti osaa sanoa tulosta vielä kun aloitettiin eilen mutta innolla odotan.

        Jos mikään muu ei auta ei siitä haittaakaan ole käydä homeopaatilla. Voin suositella Teija Hossia turun apilasta jolla itse allergisia lapsia joita hoidettu homeopatialla...


      • äippä10980
        äippä10980 kirjoitti:

        Olisi mukavaa lukea asiallisia kommenteja homeopatiasta ja kokemuksista. He jotka eivät ole kokeilleet homeopatiaa voisi pysyä poissa.

        Minä kävin eilen tyttäreni kanssa 1v3kk homeopaatilla allergioiden kanssa. Hän on hoitanut minuakin hyvillä tuloksilla ja nyt tytärtäni. En valitettavasti osaa sanoa tulosta vielä kun aloitettiin eilen mutta innolla odotan.

        Jos mikään muu ei auta ei siitä haittaakaan ole käydä homeopaatilla. Voin suositella Teija Hossia turun apilasta jolla itse allergisia lapsia joita hoidettu homeopatialla...

        Nyt on kokeiltu yhden viikon ja hyvältä vaikuttaa. Yöt ovat ruvenneet rauhoittumaan. Ihottumaa hänellä ei ole pahemmin ollutkaan vaan allergia on ilmennyt huonoilla yöunilla, hän raapii ja kääntyilee levottomasti ja lopulta herää mutta nyt nukkuu yön yhdellä heräämisellä ja nukkuu todella rauhallisesti.
        Tässä tämän hetkinen tilanne annan vielä jonkin aikaa "lääkettä" ja kokeilen allergiaa aiheuttavia ruokia. Kerron lisää kun etenemme ja kerron myös jos emme etene:)


    • ahdistusta

      Nimittäin äidin ahdistusta lapsensa hyvinvoinnista. Itse allergiaan sillä ei ole mitään vaikutusta.

      • vai puhutko

        vain mitä toiset sinulle kertovat. Älä yleistä asioita, onneksi emme ole kaikki samanlaisia, olis aika tylsää.


    • Majlis

      Älä anna lapselle kortisonia. Se on myrkkyä! Vie hyvälle ravitsemusterapeutille! Pikkulasten allergiat paranevat usein aikuisikään mennessä. Mutta kortisonin tekemät tuhot jäävät.

      • .............

        Kortisonista povattiin lähes kaiken korjaavaa lääkettä aikoinaan. Ja kuinkas kävikään? Nyt monet lääkäritkin varoittavat kortisonista ja osa kieltäytyy ehdottomasti määräämästä tätä omille potilailleen. Lääketieteessä on paljon näitä kortisonin kaltaisia kiistoja.

        Suomalaiset lapset ovat kestäneet uskomattoman määrän lääkkeitä, mutta nyt näyttäisi siltä, että ratkaisuja on tehtävä toiseenkin suuntaan eli lääkkeiden vähentämiseksi. Tämä tulee olemaan kova pala lääketeollisuudelle, sillä lapset ovat olleet lääkkeiden suurkuluttajia. Tämä on ollut myös syynä siihen, että he ovat sairastaneet jatkuvasti.

        Hyvä ravitsemusterapia on lottovoitto lapselle, ellei häntä siinä sivussa varmuuden vuoksi lääkitä sairaalakuntoon.


      • lääkkeiden suurkuluttajia
        ............. kirjoitti:

        Kortisonista povattiin lähes kaiken korjaavaa lääkettä aikoinaan. Ja kuinkas kävikään? Nyt monet lääkäritkin varoittavat kortisonista ja osa kieltäytyy ehdottomasti määräämästä tätä omille potilailleen. Lääketieteessä on paljon näitä kortisonin kaltaisia kiistoja.

        Suomalaiset lapset ovat kestäneet uskomattoman määrän lääkkeitä, mutta nyt näyttäisi siltä, että ratkaisuja on tehtävä toiseenkin suuntaan eli lääkkeiden vähentämiseksi. Tämä tulee olemaan kova pala lääketeollisuudelle, sillä lapset ovat olleet lääkkeiden suurkuluttajia. Tämä on ollut myös syynä siihen, että he ovat sairastaneet jatkuvasti.

        Hyvä ravitsemusterapia on lottovoitto lapselle, ellei häntä siinä sivussa varmuuden vuoksi lääkitä sairaalakuntoon.

        minun käsitykseni mukaan niitä ovat olleet vanhukset kun taas lapsia on yritetty koko ajan varjella siltä ettei heitä lääkittäisi lääkkeillä liikaa.


      • sekoilua?!
        ............. kirjoitti:

        Kortisonista povattiin lähes kaiken korjaavaa lääkettä aikoinaan. Ja kuinkas kävikään? Nyt monet lääkäritkin varoittavat kortisonista ja osa kieltäytyy ehdottomasti määräämästä tätä omille potilailleen. Lääketieteessä on paljon näitä kortisonin kaltaisia kiistoja.

        Suomalaiset lapset ovat kestäneet uskomattoman määrän lääkkeitä, mutta nyt näyttäisi siltä, että ratkaisuja on tehtävä toiseenkin suuntaan eli lääkkeiden vähentämiseksi. Tämä tulee olemaan kova pala lääketeollisuudelle, sillä lapset ovat olleet lääkkeiden suurkuluttajia. Tämä on ollut myös syynä siihen, että he ovat sairastaneet jatkuvasti.

        Hyvä ravitsemusterapia on lottovoitto lapselle, ellei häntä siinä sivussa varmuuden vuoksi lääkitä sairaalakuntoon.

        "Kortisonista povattiin lähes kaiken korjaavaa lääkettä aikoinaan. Nyt monet lääkäritkin varoittavat kortisonista ja osa kieltäytyy ehdottomasti määräämästä tätä omille potilailleen."

        Älä nyt paskaa puhu. Kortisoni on hyvä lääke oikein käytettynä. Kukaan lääkäri ei jätä kortisonia määräämättä, jos siihen on tarvetta.


      • olla.
        sekoilua?! kirjoitti:

        "Kortisonista povattiin lähes kaiken korjaavaa lääkettä aikoinaan. Nyt monet lääkäritkin varoittavat kortisonista ja osa kieltäytyy ehdottomasti määräämästä tätä omille potilailleen."

        Älä nyt paskaa puhu. Kortisoni on hyvä lääke oikein käytettynä. Kukaan lääkäri ei jätä kortisonia määräämättä, jos siihen on tarvetta.

        Kyllä lääkärit sitä tosi helposti näyttävät määräävän, kun eivät muutakaan keksi, valitettavasti.


      • Varmista asia
        olla. kirjoitti:

        Kyllä lääkärit sitä tosi helposti näyttävät määräävän, kun eivät muutakaan keksi, valitettavasti.

        Tee taskuusi hoitotestamentti, ettet missään tapauksessa huoli kortisonia, jos sinuun iskee Addisonin tauti, anafylaktinen reaktio tai vaikkapa kyy sattuu puremaan. Tai jos aivopaineesi hyppää joskus korkeisiin lukemiin. Kun kerran niin pelottaa.


      • ihottumia
        Varmista asia kirjoitti:

        Tee taskuusi hoitotestamentti, ettet missään tapauksessa huoli kortisonia, jos sinuun iskee Addisonin tauti, anafylaktinen reaktio tai vaikkapa kyy sattuu puremaan. Tai jos aivopaineesi hyppää joskus korkeisiin lukemiin. Kun kerran niin pelottaa.

        Ihottumiin ei missään tapauksessa saa käyttää kortisonivoiteita. On paljon parempi kärsiä kutinasta, kirvelystä ja hilseilysta - silloin sitä vasta tuntee elävänsä!


      • hyvin asiat,
        Varmista asia kirjoitti:

        Tee taskuusi hoitotestamentti, ettet missään tapauksessa huoli kortisonia, jos sinuun iskee Addisonin tauti, anafylaktinen reaktio tai vaikkapa kyy sattuu puremaan. Tai jos aivopaineesi hyppää joskus korkeisiin lukemiin. Kun kerran niin pelottaa.

        niin kertoisitko saman tien niistä vahingoista, joihin kortisonin katsotaan liittyneen. Voit aloittaa vaikkapa siitä, miten kortisonivoiteilla iho-oireet painetaan pois näkyvistä ja seuraavaksi hoidellaankin jo astetta vakavampaa astmaa.

        Millä tavoin potilasta informoidaan, kun "tehokasta" lääkettä suositellaan. Kerrotaanko, että joillakin uskovaisilla tästä puhkeaa astma?


      • yrittämistä?
        lääkkeiden suurkuluttajia kirjoitti:

        minun käsitykseni mukaan niitä ovat olleet vanhukset kun taas lapsia on yritetty koko ajan varjella siltä ettei heitä lääkittäisi lääkkeillä liikaa.

        Perehdyppä seuraavaksi viime vuosien kampanjoihin, joiden kohteina ovat olleet pääasiassa lapset. Jos joku lapsi onnistuu selviämään täysin ehjänä rokotesumasta, haluaisinpa todella tietää, kuka sellainen on.

        Vanhusten tilanne on niin ikään surkea.

        Jokainen, joka näkee vääryyden ja vaikenee, on osasyyllinen.


      • omasta päästäsi?
        hyvin asiat, kirjoitti:

        niin kertoisitko saman tien niistä vahingoista, joihin kortisonin katsotaan liittyneen. Voit aloittaa vaikkapa siitä, miten kortisonivoiteilla iho-oireet painetaan pois näkyvistä ja seuraavaksi hoidellaankin jo astetta vakavampaa astmaa.

        Millä tavoin potilasta informoidaan, kun "tehokasta" lääkettä suositellaan. Kerrotaanko, että joillakin uskovaisilla tästä puhkeaa astma?

        "Voit aloittaa vaikkapa siitä, miten kortisonivoiteilla iho-oireet painetaan pois näkyvistä ja seuraavaksi hoidellaankin jo astetta vakavampaa astmaa."

        Siis mitä?!?! Taisit keksaista tämänkin jutun omasta päästäsi?


    • sen pahempana,
      • ohutsuolessa?

        Mainitsepa edes yksikin tauti, mikä ei syntyisi ohutsuolessa ja johon ei maitohappobakteerit auttaisi? Muutko muuten itse noita maitohappobakteereja?


      • Hahnemann,

        Tarkoittaako tämä nyt sitä, että et usko homeopaattista selitysmallia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe