mummo ihan hukassa

no se mummo

muistan miten hauskaa omilla lapsillani oli, kun saivat leikkiä kasettimankalla ja siihen äänittää omia laulujaan ja juttujaan, niitä sitten kuunneltiin ja niille naurettiin. Laite oli selkeä ja sitä oli helppo oppia käyttämään, mitä nyt kasettinauhat joskus katkeilivat.

Nyt tahtoisin antaa lapsenlapsilleni tämän saman ilon, mutta millaisia laitteita nykyään käytetään, kun en verkkokaupoista löydä ollenkaan semmoisia äänittäviä radio-kasettisoittimia?

Auttakaa nyt mummoa, joulu tulla jollottaa!

2

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanzq

      Olisiko jonkinlainen sanelukone...?

      Tai sitten on tämä lelusarja Spy Gear, siellä oli joku lelu jolla voi äänittää.

      Myös monissa mp3-soittimissa on mahdollisuus äänittää ja siirtää sitten äänitetty juttu tietokoneelle.
      Nämäkin ovat ihan simppeleitä kapistuksia, kun pääsee jyvälle.

      Peruskasetti soitin taitaa valitettavasti olla jo sen verran vanha, että voi olla hankalaa löytää edes niitä kasetteja.

    • Anteeksi kun vastaukseni tulee näin myöhään, mutta huomasin vasta nyt kysymyksesi.

      Sellaisia omaa ääntä äänittäviä kasettimankkareita ei enää saa valitettavasta, mutta mä tein näin.

      Ostin MP3 perus soittimen, sellaisen missä on sisään rakennettu mikrofoni, se siis äänittää myös omaa ääntä. Sitten tarvitsin kaiuttimet mistä sitä voi kuunnella, ja siksi ostin pienen CD soittimen johon voi sen MP3.n liittää, ja sitten se yksi välijohto vielä.

      Siis MP3 soitin mikrofoonilla ja kuulokkeet mukana, maksoi 49 euroa. Pieni, MP3.lle sopiva CD soitin, 39 euroa ja välijohto 6.90 euroa.

      Myyjä neuvoi ja opasti kädestä pitäen käytännössä, kun pyysin apua. Soittimet ja laitteet tuli yhteensä maksamaan noin 100 euroa.

      Se MP3 soitin on nykyaikaa, ja kannattaa kysyä onko heillä jo sellainen jolla voi äänittää omaa ääntä, ettei osta turhaan.

      Ja tavallisen CD soittimen voi laittaa soimaan taustalle hiljaisella kun äänittää lasten, tai omia heh heh, lauluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe