Miehen vaihtoehdot !!! ...

mrdream

Monelle miehelle, kuten myös joillekin naisille, kumppanin haluttomuus seksiin, rakkauselämään ja fyysiseen läheisyyten / kanssakäymiseen on melkoinen probleema.
Niin se on myös minulle, eli henkisestikin erittäin traumaattista ja painostavaa.
Asiaa ja sen merkitystä korostaa ja pahentaa vielä oma ikä, jota on "jo" kuitenkin 50:ntä, kun tajuaa että elämää jäljellä enää ehkä tuollaiset 20 - 30 vuotta, mutta käytännössä mahdollisuus siitä ajasta viettää intohimoista ja / tai "kiihkeää" seksielämää kaiketi vain n. 5-10 vuotta.
Ehkäpä tilanteen voisi jollakin tavoin hyväksyä tai sulattaa jos sitä läheisyyttä ja hyvää seksielämää olisi edes muutaman kerran vuodessa. Henkilökohtaisesti, juttu on kuitenkin niin, että viimeisistä seksikokemuksista puolison kanssa on jo n. 2,5 vuotta, eli tällä hetkellä käytännössä elellään ikäänkuin "asuinkumppaneina". Aivan yhtä hyvin voisin elää ja asua yhdessä esim. toisen suurinpiirtein ikäiseni heteromiehen kanssa. Ehkäpä kodinhoito olisi vähän huonommalla tasolla, mutta siinä kait se suurin ero sitten olisikin.

Tietysti tälläinen elämäntilanne vaivaa ja kiusaa niin paljon, että sitä tulee väkisinkin mietittyä ainakin jossakin välissä päivittäin. Riippuen vähän siitä, miten paljon tekemistä muuton ja miten kiireinen aikataulu.
Minäkin ehdin tuossa elokuun alkupuolella kun olin yksin viikon tuolla Naantalin kylpylässä pohdiskellä melko perusteellisesti tätä suurinta henk.kohtaista ongelmaani, eli tuota rakkaus- ja seksielämän täydellisestä puuttumista.
Löysin kyllä ongelmaan koko joukon erilaisia vaihtoehtoja, joista ohessa muutamia niistä:
Vaihtoehtoina voi olla esim.
-Ero
-Rakastajatar / rakastaja
-Makksullinen seksi
-Itsetyydytys tilanteen hyväksyminen.
Erossa on se vika, että muutoin ehkä kohtuullisen hyvin toimiva suhde hajoaa kaikki muut lieveilmöt sen seurauksena.
Rakastajattaren tapauksessakin saattaa tulla ongelmia, joko sen puolison taholta, tai sitten myöhemmin sen rakastajattaren puolelta. Tosin tämä vaihehto saattaa toisaalta parhaiten toimiva ja järkevin, ainakin joksikin aikaa, mutta ei kait sekään mikään loppuelämän kestävä ratkaisu ole ?.
Maksullinen seksi on siinä mielessä pulmallista, että useimmista kaiketi (ainakin minusta) se antaa vain osittaisen "helpotuksen" tilanteeseen. Ei kuitenkaan sitä normaalia miehen ja naisen välistä hellyyttä, läheisyyttä ja yhdessäoloa. Se on vain puolen tunnin "pano tai nussiminen kumin kanssa". Lisäksi joudut puolittamaan vaihtelevan kasan euroja vähän "tasosta" riippuen, eli miespoloinen joutuu taloudellisesti ikäänkuin "ylläpitämämään" kahta naista.
Tuo itsetyydytys ja sitä kautta tilanteen hyväksyminen on ehkä se edullisin, helpoin ja vähiten pulmallisin vaihtoehto, mutta harvemmin sekään pitemmän päälle antaa tyydyttävää elämää. Korkeintaan sen että hormonitoiminta => perusaineenvaihdunta pysyy tasapainossa ja kunnossa.

51

3959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sattui silmään

      Mitäköhän lienet tarvoittavasi tuolla "Korkeintaan sen että hormonitoiminta => perusaineenvaihdunta pysyy tasapainossa ja kunnossa. "-kohdalla.

      Tunne tosiasiahan on, että keho tuhoa itse ylimääräiset siittiöt, jos ne eivät muuten elimistöstä poistu.

      • ja...

        tämähän olikin alkuperäiselle kirjoittajalle tähdellinen tieto!

        Pulmallinen tilanne kaikinpuolin ; vähän sellaiset fiilikset, että jos pääsee sutta pakoon, tuleekin karhu vastaan... Itse olen vastakkaista sukupuolta ja vähäsen vastaavassa tilanteessa - kysyntä ja tarjonta eivät vaan kertakaikkiaan kohtaa. Arki on suht ok, mutta ajatus siitä, että suoraan sanottuna "saamiset on saatu" tässä elämässä, ei paljoa innosta. No, ehkä asiat aikaa myöden selkiintyvät.


      • mrdream

        Tuo on kyllä periaatteessa totta, mutta seksuaalinen aktiivisuus kyllä myös tunnetusti lisää hormoonitoimintaa => lisää ominaisaineenvaihduntaa = energiankulutusta ja auttaa siis osaltaan pitämään esim. painoa paremmin kurissa. Muutoinkin tässä iässä ominaisaineenvaihdunta on 15-20 %:a alhaisemmalla tasolla kuin 30:llä, joten syömisten kanssa pitää olla melkoisen tarkkana.


      • Sattui silmään
        ja... kirjoitti:

        tämähän olikin alkuperäiselle kirjoittajalle tähdellinen tieto!

        Pulmallinen tilanne kaikinpuolin ; vähän sellaiset fiilikset, että jos pääsee sutta pakoon, tuleekin karhu vastaan... Itse olen vastakkaista sukupuolta ja vähäsen vastaavassa tilanteessa - kysyntä ja tarjonta eivät vaan kertakaikkiaan kohtaa. Arki on suht ok, mutta ajatus siitä, että suoraan sanottuna "saamiset on saatu" tässä elämässä, ei paljoa innosta. No, ehkä asiat aikaa myöden selkiintyvät.

        Vastaukseni oli kysymys, ja siihen liittyvä toteamus tosiasioita. Ja sainkin oikein asiallisen vastauksen aloittajalta. Ja opin taas uutta.

        NIM. Nainen vastaavassa tilanteessa jo vuosia, ja n. 30-vuotiaasta lähtien


      • satakuu

        itse elän suhteessa mikä on kohtuu tuore..ollaan oltu yhdessä 1.6 vuotta..mies haluaa seksiä n 1 kerran viikossa tai harvemmin...asiasta jatkuvasti riitaa..mies on 6 vuotta nuorempi..mietin monesti asia a kun haluaisin tuntea olevani haluttu. Miten lähestyn miestä ettei hän tunne tilannetta hyökkääväksi..en tiedä miten saan hänen mukaan seksiin?


    • Ol Playa

      Ettekö voisi jotenkin keskustella asiasta. Ehkäpä vaimollasi on joku tarve jäänyt täyttämättä. Kyllähän rakastava nainen ymmärtää antaa kunhan asia vain oikein tuodaan esille.

      No nämä on taas heittoja vain. Ehkä olettekin tuntikausia keskustelleet. Apuahan kannattaa hakea myös ammattiauttajilta. Kannattaa ainakin kokeilla. Toisen voi löytää uudelleen romanttisessa mielessä.

      • elainen

        Miten se ammattiapu tai edes keskustelu voisi auttaa, jos toinen ei kertakaikkiaan halua! Haluamista kun ei voi pakottaa. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta ja minun on ollut myönnettävä itselleni se tosiasia ettei mieheni enää halua minua. Ei ole halunnut vuosiin. Olen lihonnut nuoruudestani vain muutaman kilon ja pidän itsestäni ulkoisesti (ja toivottavasti myös sisäisesti) huolta. Ei ole auttanut asiaa. En tiedä näiden vuosien jälkeen haluanko enää itsekään.

        Jos joku mies tavoittelee katsettani, katson heti pois sillä pelkään että ihon kosketuksen nälän ja seksittömyyden voi lukea kasvoiltani.


      • mrdream
        elainen kirjoitti:

        Miten se ammattiapu tai edes keskustelu voisi auttaa, jos toinen ei kertakaikkiaan halua! Haluamista kun ei voi pakottaa. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta ja minun on ollut myönnettävä itselleni se tosiasia ettei mieheni enää halua minua. Ei ole halunnut vuosiin. Olen lihonnut nuoruudestani vain muutaman kilon ja pidän itsestäni ulkoisesti (ja toivottavasti myös sisäisesti) huolta. Ei ole auttanut asiaa. En tiedä näiden vuosien jälkeen haluanko enää itsekään.

        Jos joku mies tavoittelee katsettani, katson heti pois sillä pelkään että ihon kosketuksen nälän ja seksittömyyden voi lukea kasvoiltani.

        Keskusteltu kyllä on, välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta ei ne keskustelut ole mihinkään johtaneet. Korkeintaan siihen, että toinen suuttuu, kun tuntee itsensä painostetuksi. Olen yrittänyt hienovaraisesti esittää, "josko vaikka olisi terveydenhoidollista apua", ja olen tarkoittanut sillä esim. hormoonihoitoa, mutta kun ei toinen suostu sen vertaa yrittämään suhteen eteen, niin minkäs teet ?. Yksin on voimaton siinä asiassa.
        Täysin seksitön kausihan meillä alkoi nimenomaan silloin, kun hän haki itselleen lääkityksen vaihdevuosien vaivoihin. No, auttoi kyllä niihin, mutta samalla katosivat nekin vähän halut / himot, mitä aikaisemmin oli ollut.
        Umpikuja on minun tapauksessani varsin ilmeinen.


      • mikset
        mrdream kirjoitti:

        Keskusteltu kyllä on, välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta ei ne keskustelut ole mihinkään johtaneet. Korkeintaan siihen, että toinen suuttuu, kun tuntee itsensä painostetuksi. Olen yrittänyt hienovaraisesti esittää, "josko vaikka olisi terveydenhoidollista apua", ja olen tarkoittanut sillä esim. hormoonihoitoa, mutta kun ei toinen suostu sen vertaa yrittämään suhteen eteen, niin minkäs teet ?. Yksin on voimaton siinä asiassa.
        Täysin seksitön kausihan meillä alkoi nimenomaan silloin, kun hän haki itselleen lääkityksen vaihdevuosien vaivoihin. No, auttoi kyllä niihin, mutta samalla katosivat nekin vähän halut / himot, mitä aikaisemmin oli ollut.
        Umpikuja on minun tapauksessani varsin ilmeinen.

        voi erota,sinun vaimosi ei kertakaikkiaan välitä sinusta yhtään, ja sinä et omasta mielestäsi voi erota,niin sitten odotat,että sinunkin himot häviää ja sinusta tulee "sarana",mieti nyt sitä ,sinulla enää n.10v aktiivista aikaa,sitten luonto jo korjaa tilanteen.Tietty voit myös sairastua vakavasti niin silloikin menee halut.
        Käytä nyt se 10v mielukkaamminkun kuin "selibaatissa"kun olet vielä terve.Olet ansainnut paremman loppuelämän,mutta valinta on sinun.


      • estrogeenihoito
        mrdream kirjoitti:

        Keskusteltu kyllä on, välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta ei ne keskustelut ole mihinkään johtaneet. Korkeintaan siihen, että toinen suuttuu, kun tuntee itsensä painostetuksi. Olen yrittänyt hienovaraisesti esittää, "josko vaikka olisi terveydenhoidollista apua", ja olen tarkoittanut sillä esim. hormoonihoitoa, mutta kun ei toinen suostu sen vertaa yrittämään suhteen eteen, niin minkäs teet ?. Yksin on voimaton siinä asiassa.
        Täysin seksitön kausihan meillä alkoi nimenomaan silloin, kun hän haki itselleen lääkityksen vaihdevuosien vaivoihin. No, auttoi kyllä niihin, mutta samalla katosivat nekin vähän halut / himot, mitä aikaisemmin oli ollut.
        Umpikuja on minun tapauksessani varsin ilmeinen.

        vie rakasteluhaluja päinvastoin,oletko varma,että vaimosi ottaa ne tabletit.


      • Usko pois!
        estrogeenihoito kirjoitti:

        vie rakasteluhaluja päinvastoin,oletko varma,että vaimosi ottaa ne tabletit.

        Tuo on vaimonne keksimä tekosyy haluttomuudelleen tuo hoito!!


      • nainen vm.54
        estrogeenihoito kirjoitti:

        vie rakasteluhaluja päinvastoin,oletko varma,että vaimosi ottaa ne tabletit.

        joo tosiaan, estrogeenihoito ei todellakaan vie haluja,vaan auttaa säilyttämään ne. Mutta jos vaimollasi onkin MIELIALAlääkitys, niin se aiheuttaa haluttomuutta. Masennukseen tarkoitetuilla lääkkeillä(esim.Cipramil)saattaa olla sivuvaikutuksena HALUTTOMUUS. Ymmärrän sinua, mitä joudut kestämään, lähipiirissäni on eräs mies, jonka kärvistelyä vaimon haluttomuuden takia joudun seuraamaan. Hänellä kyl on väärä taktiikka lähestyä vaimoaan, liian vaativa, liian hyökkäävä, hän arvostelee ja moittii vaimoaan. Se ei todellakaan edistä haluja! Mutta mies vaan ei vielä ymmärrä sitä, vaikka olen hienovaraisesti yrittänyt kertoa(yleensä mies on ollut humalassa kun ollaan "juteltu". Tsemppiä sinulle kuitenkin, toivottavasti sait jotain ajattelemisen aihetta minulta :)


      • mrdream
        estrogeenihoito kirjoitti:

        vie rakasteluhaluja päinvastoin,oletko varma,että vaimosi ottaa ne tabletit.

        Olen ollut ymmärtävinäni, että jos joku hoito tehoaa, niin sen pitäisi olla TESTOSTERONI hoito, eikä estrogeeni. Eikö tuo estrogeenihoito tehoa nimenomaan noihin muihin vaivoihin, mutta ei haluttomuuteen.
        Oikaiskoon joku asiantuntija, jos olen väärässä ?.


      • Ol Playa
        elainen kirjoitti:

        Miten se ammattiapu tai edes keskustelu voisi auttaa, jos toinen ei kertakaikkiaan halua! Haluamista kun ei voi pakottaa. Olemme olleet naimisissa yli 20 vuotta ja minun on ollut myönnettävä itselleni se tosiasia ettei mieheni enää halua minua. Ei ole halunnut vuosiin. Olen lihonnut nuoruudestani vain muutaman kilon ja pidän itsestäni ulkoisesti (ja toivottavasti myös sisäisesti) huolta. Ei ole auttanut asiaa. En tiedä näiden vuosien jälkeen haluanko enää itsekään.

        Jos joku mies tavoittelee katsettani, katson heti pois sillä pelkään että ihon kosketuksen nälän ja seksittömyyden voi lukea kasvoiltani.

        Ensinnkäin kysyjähän oli mies, jolla oli haluton nainen. Usein vaimon haluttomuuden taustalla on monia syitä, jotka usein liittyvät aviomiehen ja vaimon välisiin käyttäytymismalleihin, huomioimiseen, epäerottiiseen hellyyteen tai ihan mihin tahansa. Miesten haluttomuudesta en tiedä, mutta kyllähän sielläkin voi ihan samanlaisia syitä piillä, koska ei se miehellekään seksi ole ainut yhteyden muoto vaimon kanssa.

        Ammattiavulla ei yritetä taikatemppuja tekemällä puristaa haluja ihmisestä esiin, vaan yleisesti selvittää suhteen solmuja, joita parit -tai ainakaan toinen puoliso - ei tienyt olevankaan. Monesti halutkin heräävät, kun suhde lähenee. Ihan sellainen asia kuin romantiikka ja rakkauden tunteet saattavat viikon tai muutaman kuukauden kuluessa leimahtaa liekkeihin.

        Joka tapauksessa monet parit ovat saaneet avun esim avioliittoterapeuteilta, joten yrittäminen kannattaa. Oletus tietysti on oltava, että molemmat parit haluavat parantaa suhdetta.


      • ymmärtänyt
        mrdream kirjoitti:

        Olen ollut ymmärtävinäni, että jos joku hoito tehoaa, niin sen pitäisi olla TESTOSTERONI hoito, eikä estrogeeni. Eikö tuo estrogeenihoito tehoa nimenomaan noihin muihin vaivoihin, mutta ei haluttomuuteen.
        Oikaiskoon joku asiantuntija, jos olen väärässä ?.

        väärin,estrogeeni on naisen sukuhormoni joka pitää naisen kunnossa,limakalvot kosteina ja myös korvainväli kunnossa, sekä halut kunnossa,mutta jos naisesi ei tykkää sinusta tai inhoaa vaikka sinun kosketustas niin siihen ei auta mikään.
        Testosteroni on miehen sukuhormoni jos sitä pumpataan naiseen niin pian naisesi näyttää ent.Itä-saksan naisurheilijalta,parta kasvaa ja menkat jää pois,ja on ärtyisä sekä kiukkuinen.


      • mrdream
        ymmärtänyt kirjoitti:

        väärin,estrogeeni on naisen sukuhormoni joka pitää naisen kunnossa,limakalvot kosteina ja myös korvainväli kunnossa, sekä halut kunnossa,mutta jos naisesi ei tykkää sinusta tai inhoaa vaikka sinun kosketustas niin siihen ei auta mikään.
        Testosteroni on miehen sukuhormoni jos sitä pumpataan naiseen niin pian naisesi näyttää ent.Itä-saksan naisurheilijalta,parta kasvaa ja menkat jää pois,ja on ärtyisä sekä kiukkuinen.

        Tarkoitin sitä että jos estrogeeni on liian hallitseva => ettei naisella sitä määrää testosteronia kuin kuuluisi => seksuaalinen haluttomuus naisella.

        Varsin hyvä, kansanomainen kirjoitus löytyy suomi 24.fi:stä julkaistuna 23.11.2006.


        Oheisena tuon kirjoituksen suora lainaus:

        HALUTTOMUUDEN SYY - PROLAKTIINIHORMONI
        Kirjoittanut: Siria 23.11.2006 klo 10.25


        ÄLKÄÄ ANTAKO KENENKÄÄN USKOTELLA TEILLE ETTÄ HALUTTOMUUS ON VAIN PSYYKKINEN ONGELMA!!!!!!

        Itse päätin muutama vuosi sitten miten tästä on tultava loppu. Olin 25 ja seksiä minun ei ollut tehnyt mieli kymmeneen vuoteen.

        Ensimmäinen gynekologi jota menin tapaamaan tämän oikean ja vakavan asian kanssa nauroi päin kasvojani ja sanoi suoraan että ongelma oli päässäni. Toinen ottikin jo kilpirauhaskokeet, kuulemma niissä ei vikaa ja että asialle ei paljon juuri voinut tehdä.

        Sattumalta menin lääkärille joka oli erikoistunut kilpirauhaseen ja kas kummaa, lääkäri sanoi suoraan että kilpirauhasarvoni olivat kohollaan, tosin niin lievästi että useimmat lääkärit eivät siihen kiinnitä huomiota. Lääkäri totesi että haluttomuuteni oli erittäin todennäköisesti yhteydessä kilpirauhaseen ja määräsi minulle prolaktiinikokeen.

        Ja niinhän siinä kävi että arvoni olivat noin kahdeksankertaisesti kohollaan...

        Kilpparin lieväkin vajaatoiminta kohottaa prolaktiinia. Prolaktiini taas estää kehoa tuottamasta sukupuolihormoneita, pääasiasssa testosteronia josta suorana vaikutuksena seuraa haluttomuus.

        Prolaktiini voi nousta myös muun syyn takia kuin lievän kilpirauhasen vajaatoiminnan, esimerkiksi estrogeeni kohottaa sitä. Jos kehossasi on liikaa estrogeenia, joko luonnostaan tai esim. e-pillerien takia, prolaktiinitasosi nousee. Jos ravinnossasi on liian vähän proteiinia josta syntyy dopamiinia joka pitää prolaktiinin kurissa, prolaktiiniarvosi nousevat ja libidosi katoaa!

        Haluttomuus onkin useimmin naisten ongelma kuin miesten juuri siitä syystä että naisten elimistön dominoiva hormoni on estrogeeni joka nostaa prolaktiinia ja ehkäisee testosteronin tuotannon. Naisten kehoissa on vähemmän testosteronia joten olemme herkempiä prolaktiinin nousun aiheuttamalle libidon katoamiselle.

        Omassa tapauksessani lääkärini päätteli (kokeiltuani kilpirauhaslääkkeitä jotka eivät sopineet minulle, syy olikin ravitsemuksessa) että kilpirauhaseni toimi vajaatehoin yksinkertaisesti koska se ei ollut saanut ravinnosta tarpeeksi kilpirauhashormonien esiasteita, jodia, seleeniä ja proteiinia. Aloin syömään näitä lisäravinteina. Näiden piti poistaa vajaatoiminta ja koska prolaktiinia kohottava tekijä poistuisi, libidon piti palautua. Lisäksi kuitenkin sain varsinaista prolaktiinin alennuslääkettä cabergoliinia suoraan alentamaan prolaktiinia koska olen kärsimätön.


        Tämä oli viime kesänä. Nyt, ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen minulla on libido. Minun oikeasti tekee mieli seksiä. Olen saanut kaksi orgasmia :) koko elämäni aikana olen saanut kolme kertaa ja niistä sen ensimmäisen kun olin 11. Tämä on ihme ja näpit syyhyten olen alkanut vastailla naisille jotka kysyvät apua ongelmaansa koska tiedän että minulla on vastaus.

        Siis, menkää naiset ja vaatikaa prolaktiiniverikoe. Itse julkisen huonoista kokemuksista johtuen menin suoraan yksityiselle otattamaan sen. Jos ja KUN se on kohollaan, olette saaneet syyn haluttomuuteenne.

        Seuraavaksi voitte pyytää kilpirauhaskokeita ja pyytää neuvoa joko kilpirauhasfoorumilta arvojen tulkitsemiseen tai ulkomaiselta erittäin osaavalta stop the thyroid madness sivuston foorumilta. Sillä jos arvonne ovat vain lievästi kohollaan, sanoo lääkärinne että ne ovat kunnossa. Totuus ei ole tämä!

        Mainittava on myös, että kerran elämässäni tämän totaalisen haluttomuuden kymmenvuotiskautena minulla oli haluja. Tämä oli silloin kun itse ennen mitään kokeita epäilin kilpparin vajaatoimintaa ja koska ruokavalioni on ollut puutteellinen, täydensin sitä ominpäin kasalla eri vitamiineja ja kivennäisiä joiden olin lukenut auttavan kilpirauhasta. Puolitoista kuukautta tätä ja minulla oli halut! Pahaksi onneksi sain silloin myös e-pillerireseptin kivuliaisiin kuukautisiini ja halut katosivat samantien. Lopetin myös vitamiinien syömisen koska masennuin ja uskoin ettei nistä ollut mitään hyötyä koska halut katosivat. Nyt tiedän että halujen katoamisen aiheuttivat e-pillerit jotka nostivat estrogeenitasoani liikaa, näinollen myös prolaktiinia ja halu katosi.

        Olen vakuuttunut että kaikki naiset joiden haluttomuuden taustalla ei ole esim. e-pillereitä, munasarjojen poistoa tms. On KOHONNUT PROLAKTIINI.

        Haluttomuudesta ei tarvitse kärsiä, apua kuuluu vaatia rohkeasti, kukaan muu ei auta sinua paitsi sinä itse, pidä puolesi!

        Lääkäreitä ei ole koulutettu hoitamaan haluttomuutta, he eivät pääosin yksinkertaisesti tiedä mikä sen taustalla on ja siksi painavat asian villaisella tai ehdottavat syyn olevan henkisellä puolella.

        NÄIN EI USEIMMISSA TAPAUKSISSA OLE ÄLKÄÄKÄ ANTAKO KENENKÄÄN USKOTELLA TEILLE NIIN!!!

        HALUTTOMUUS EI OLE PSYYKKINEN ONGELMA VAAN SYY ON LÄHES AINA HORMONAALINEN!!!


      • vaimostasi
        mrdream kirjoitti:

        Tarkoitin sitä että jos estrogeeni on liian hallitseva => ettei naisella sitä määrää testosteronia kuin kuuluisi => seksuaalinen haluttomuus naisella.

        Varsin hyvä, kansanomainen kirjoitus löytyy suomi 24.fi:stä julkaistuna 23.11.2006.


        Oheisena tuon kirjoituksen suora lainaus:

        HALUTTOMUUDEN SYY - PROLAKTIINIHORMONI
        Kirjoittanut: Siria 23.11.2006 klo 10.25


        ÄLKÄÄ ANTAKO KENENKÄÄN USKOTELLA TEILLE ETTÄ HALUTTOMUUS ON VAIN PSYYKKINEN ONGELMA!!!!!!

        Itse päätin muutama vuosi sitten miten tästä on tultava loppu. Olin 25 ja seksiä minun ei ollut tehnyt mieli kymmeneen vuoteen.

        Ensimmäinen gynekologi jota menin tapaamaan tämän oikean ja vakavan asian kanssa nauroi päin kasvojani ja sanoi suoraan että ongelma oli päässäni. Toinen ottikin jo kilpirauhaskokeet, kuulemma niissä ei vikaa ja että asialle ei paljon juuri voinut tehdä.

        Sattumalta menin lääkärille joka oli erikoistunut kilpirauhaseen ja kas kummaa, lääkäri sanoi suoraan että kilpirauhasarvoni olivat kohollaan, tosin niin lievästi että useimmat lääkärit eivät siihen kiinnitä huomiota. Lääkäri totesi että haluttomuuteni oli erittäin todennäköisesti yhteydessä kilpirauhaseen ja määräsi minulle prolaktiinikokeen.

        Ja niinhän siinä kävi että arvoni olivat noin kahdeksankertaisesti kohollaan...

        Kilpparin lieväkin vajaatoiminta kohottaa prolaktiinia. Prolaktiini taas estää kehoa tuottamasta sukupuolihormoneita, pääasiasssa testosteronia josta suorana vaikutuksena seuraa haluttomuus.

        Prolaktiini voi nousta myös muun syyn takia kuin lievän kilpirauhasen vajaatoiminnan, esimerkiksi estrogeeni kohottaa sitä. Jos kehossasi on liikaa estrogeenia, joko luonnostaan tai esim. e-pillerien takia, prolaktiinitasosi nousee. Jos ravinnossasi on liian vähän proteiinia josta syntyy dopamiinia joka pitää prolaktiinin kurissa, prolaktiiniarvosi nousevat ja libidosi katoaa!

        Haluttomuus onkin useimmin naisten ongelma kuin miesten juuri siitä syystä että naisten elimistön dominoiva hormoni on estrogeeni joka nostaa prolaktiinia ja ehkäisee testosteronin tuotannon. Naisten kehoissa on vähemmän testosteronia joten olemme herkempiä prolaktiinin nousun aiheuttamalle libidon katoamiselle.

        Omassa tapauksessani lääkärini päätteli (kokeiltuani kilpirauhaslääkkeitä jotka eivät sopineet minulle, syy olikin ravitsemuksessa) että kilpirauhaseni toimi vajaatehoin yksinkertaisesti koska se ei ollut saanut ravinnosta tarpeeksi kilpirauhashormonien esiasteita, jodia, seleeniä ja proteiinia. Aloin syömään näitä lisäravinteina. Näiden piti poistaa vajaatoiminta ja koska prolaktiinia kohottava tekijä poistuisi, libidon piti palautua. Lisäksi kuitenkin sain varsinaista prolaktiinin alennuslääkettä cabergoliinia suoraan alentamaan prolaktiinia koska olen kärsimätön.


        Tämä oli viime kesänä. Nyt, ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen minulla on libido. Minun oikeasti tekee mieli seksiä. Olen saanut kaksi orgasmia :) koko elämäni aikana olen saanut kolme kertaa ja niistä sen ensimmäisen kun olin 11. Tämä on ihme ja näpit syyhyten olen alkanut vastailla naisille jotka kysyvät apua ongelmaansa koska tiedän että minulla on vastaus.

        Siis, menkää naiset ja vaatikaa prolaktiiniverikoe. Itse julkisen huonoista kokemuksista johtuen menin suoraan yksityiselle otattamaan sen. Jos ja KUN se on kohollaan, olette saaneet syyn haluttomuuteenne.

        Seuraavaksi voitte pyytää kilpirauhaskokeita ja pyytää neuvoa joko kilpirauhasfoorumilta arvojen tulkitsemiseen tai ulkomaiselta erittäin osaavalta stop the thyroid madness sivuston foorumilta. Sillä jos arvonne ovat vain lievästi kohollaan, sanoo lääkärinne että ne ovat kunnossa. Totuus ei ole tämä!

        Mainittava on myös, että kerran elämässäni tämän totaalisen haluttomuuden kymmenvuotiskautena minulla oli haluja. Tämä oli silloin kun itse ennen mitään kokeita epäilin kilpparin vajaatoimintaa ja koska ruokavalioni on ollut puutteellinen, täydensin sitä ominpäin kasalla eri vitamiineja ja kivennäisiä joiden olin lukenut auttavan kilpirauhasta. Puolitoista kuukautta tätä ja minulla oli halut! Pahaksi onneksi sain silloin myös e-pillerireseptin kivuliaisiin kuukautisiini ja halut katosivat samantien. Lopetin myös vitamiinien syömisen koska masennuin ja uskoin ettei nistä ollut mitään hyötyä koska halut katosivat. Nyt tiedän että halujen katoamisen aiheuttivat e-pillerit jotka nostivat estrogeenitasoani liikaa, näinollen myös prolaktiinia ja halu katosi.

        Olen vakuuttunut että kaikki naiset joiden haluttomuuden taustalla ei ole esim. e-pillereitä, munasarjojen poistoa tms. On KOHONNUT PROLAKTIINI.

        Haluttomuudesta ei tarvitse kärsiä, apua kuuluu vaatia rohkeasti, kukaan muu ei auta sinua paitsi sinä itse, pidä puolesi!

        Lääkäreitä ei ole koulutettu hoitamaan haluttomuutta, he eivät pääosin yksinkertaisesti tiedä mikä sen taustalla on ja siksi painavat asian villaisella tai ehdottavat syyn olevan henkisellä puolella.

        NÄIN EI USEIMMISSA TAPAUKSISSA OLE ÄLKÄÄKÄ ANTAKO KENENKÄÄN USKOTELLA TEILLE NIIN!!!

        HALUTTOMUUS EI OLE PSYYKKINEN ONGELMA VAAN SYY ON LÄHES AINA HORMONAALINEN!!!

        otettu noi arvot?
        menopaussin hoitoon tarkoitetut pillerit korvaa estrogeenin,jota ei enää muuten ole ollenkaan,ja tuskin lääkäri niitä määrää yliannostuksina.
        Tämä nainen tuossa jutussa oli nuori 25 eikä 50v.
        E-pillerit on taas ihan eri kun hormoonikorvaus pillerit.Tietty niitäkin on monia merkkejä ja kaikki ei sovi kaikille,lääkärin kanssa keskustemalla ja kokeilemalla löytyy se sopiva.


      • mrdream
        vaimostasi kirjoitti:

        otettu noi arvot?
        menopaussin hoitoon tarkoitetut pillerit korvaa estrogeenin,jota ei enää muuten ole ollenkaan,ja tuskin lääkäri niitä määrää yliannostuksina.
        Tämä nainen tuossa jutussa oli nuori 25 eikä 50v.
        E-pillerit on taas ihan eri kun hormoonikorvaus pillerit.Tietty niitäkin on monia merkkejä ja kaikki ei sovi kaikille,lääkärin kanssa keskustemalla ja kokeilemalla löytyy se sopiva.

        Tätähän minä just tarkoitin, että pitäis niitä syitä yrittää selvittää, mutta itse ei siihen pysty, ainakaan silloin, kun asia liittyy siihen kumppaniin.
        Insinöörinä en juurikaan ymmärrä lääketieteestä, mutta jos sitä estrogeenia ylenpalttisesti, estäen naisen luonnollisen testosteronitasapainon, niin kaiketi ongelmia tulee. Sen verran toki minäkin ymmärrän.


      • mrdream
        Ol Playa kirjoitti:

        Ensinnkäin kysyjähän oli mies, jolla oli haluton nainen. Usein vaimon haluttomuuden taustalla on monia syitä, jotka usein liittyvät aviomiehen ja vaimon välisiin käyttäytymismalleihin, huomioimiseen, epäerottiiseen hellyyteen tai ihan mihin tahansa. Miesten haluttomuudesta en tiedä, mutta kyllähän sielläkin voi ihan samanlaisia syitä piillä, koska ei se miehellekään seksi ole ainut yhteyden muoto vaimon kanssa.

        Ammattiavulla ei yritetä taikatemppuja tekemällä puristaa haluja ihmisestä esiin, vaan yleisesti selvittää suhteen solmuja, joita parit -tai ainakaan toinen puoliso - ei tienyt olevankaan. Monesti halutkin heräävät, kun suhde lähenee. Ihan sellainen asia kuin romantiikka ja rakkauden tunteet saattavat viikon tai muutaman kuukauden kuluessa leimahtaa liekkeihin.

        Joka tapauksessa monet parit ovat saaneet avun esim avioliittoterapeuteilta, joten yrittäminen kannattaa. Oletus tietysti on oltava, että molemmat parit haluavat parantaa suhdetta.

        Eli toinen tyytyväinen seksittömyyteen, koska itse ei sitä halua. Ts. ongelmaa ei siie "ole olemassa"


      • vaimosi..
        mrdream kirjoitti:

        Eli toinen tyytyväinen seksittömyyteen, koska itse ei sitä halua. Ts. ongelmaa ei siie "ole olemassa"

        huomaa kuinka pahaolo sulla on ja,että sinä kärsit teidän tilanteesta?Vai eiköhän hän välitä,luulisi hänen nyt näkevän tilanteen,vaikka hän itse on tyyväinen.
        Jos minulla olis tällainen tilanne elämässä niin koittaisin kaikkeni,että asia korjaantuisi meidän molempien hyväksi.Tuollaisessa tilanteessa on kauhia elää,minun käy sääliksi sinua,kirjoitustesi perusteella sinä ainakin olet asian eteen kovasti töitä tehny.
        Toivon teille molemmille voimia.


      • puolisosi
        mrdream kirjoitti:

        Eli toinen tyytyväinen seksittömyyteen, koska itse ei sitä halua. Ts. ongelmaa ei siie "ole olemassa"

        mielestä normaalia se,että avioliitossa ei ole sexiä?
        Näitä lukiessa tuntuu siltä,että puolisosi on tottumuksesta kanssasi eikä halua nähdä liitossanne mitään vikaa ja hän tietää ettet häntä jätä ja hänen on hyvä olla ja omalla itsekkäällä tavallaan tyytyväinen.Hän varmaan romahtaisi jos sanot eroavasi hänestä.


      • Ol Playa
        mrdream kirjoitti:

        Eli toinen tyytyväinen seksittömyyteen, koska itse ei sitä halua. Ts. ongelmaa ei siie "ole olemassa"

        Kyllähän tuossa tilanteessa ongelma on. Eli molempien pitäisi olla halukkaita lähteä parisuhdeleireille.

        MUTTA osallistuakseen vaikkapa leirille, ei tarvitse edes olla mikään ongelmaliitto. Sinne menee paljon pareja, joilla menee hyvin - tai niin he luulevat ennen kuin osallistuvat. Hähää :D

        Leirille vois houkutella toisen jollain salakavalalla tavalla. Esim, että mennään katsomaan, mitä ne siellä puhuu ja naureskeleen, kun ei me moisia neuvoja kaivata. Ja sitten voikin avautua keskustelusessioissa, että kun on sitä ja tätä ongelmaa.

        Edelleen: se seksittömyys ei tarvitse olla se ongelma ja syy lähteä puhumaan asioistaan! Voithan sanoa, että et ole yhtään tyytyväinen nykytilanteeseenne yleensäkkään, että nyt haluaisit parantaa suhdettanne. Ongelmia vois olla vaikka monta. Seksistä voi avautua sitten vasta myöhemmin terapiasessiossa vaivihkaa.

        Tai sitten voit tehdä toisellekin ongelmalliset paikat, luoda paskamaiset olot suhteeseen, jättää toinen omin nokkinensa tarpeet täyttämättä, mitä en kyllä suosittele ensimmäisenä keinona.

        Jos toinen ei siinäkään vaiheessa vielä hätkähdä, niin vois kysyä, millaisen sadistin kanssa on naimisissa, kun ei välitä siitä, että toisen on paha olla.


      • tai sitte ollaa hiljaa
        nainen vm.54 kirjoitti:

        joo tosiaan, estrogeenihoito ei todellakaan vie haluja,vaan auttaa säilyttämään ne. Mutta jos vaimollasi onkin MIELIALAlääkitys, niin se aiheuttaa haluttomuutta. Masennukseen tarkoitetuilla lääkkeillä(esim.Cipramil)saattaa olla sivuvaikutuksena HALUTTOMUUS. Ymmärrän sinua, mitä joudut kestämään, lähipiirissäni on eräs mies, jonka kärvistelyä vaimon haluttomuuden takia joudun seuraamaan. Hänellä kyl on väärä taktiikka lähestyä vaimoaan, liian vaativa, liian hyökkäävä, hän arvostelee ja moittii vaimoaan. Se ei todellakaan edistä haluja! Mutta mies vaan ei vielä ymmärrä sitä, vaikka olen hienovaraisesti yrittänyt kertoa(yleensä mies on ollut humalassa kun ollaan "juteltu". Tsemppiä sinulle kuitenkin, toivottavasti sait jotain ajattelemisen aihetta minulta :)

        ja tyydytään kohtaloon. Ei ihme jos käy hyökkääväksi ja muuta, jos tuntuu että toinen ei edes kuuntele. Pelkkä "seksi" sanan mainitteminen saa toisen niskavillat pystyyn nykyisin. Siinä turhautuu ja alkaa ns v*tuttamaan.

        Eipä tuolta mistään enää uutta seksikästä ja halukasta pimuakaan enää tällä naamalla sais. Ainut vaihtoehto on jatkaa tumputtamista.


    • Saamaton mies

      Kuules mrdream, sullahan on hyvin asiast, kun aikaa on kulunut _Vaan 2 vuotta. Täällä on nyt neljä vuotta täynnä!

      Kun vuosi oli aikanaan täynnä, niin yritin väkisin kiskaista itseni irti toivottomasta liitosta. Kuitenkin silloin vaimon loputtomat vakuuttelut ja 13 vuotiaan nuoremman itku sai minut jatkamaan.

      Siitä kaikki on mennyt kuitenkin aina vaan huonompaan suuntaan. Eli siis silloin meillä oli sentään vielä jotakin välittämistä henkisellä tasolla, vaikkakaan ei seksiä.
      Läheisyyden puute on kalvanut nyt kuluneiden vuosien aikana välimme niin huonoon kuntoon, että kohta ei ole enää mitään muuta vaihtoehtoa, kuin lähteä.
      Nuorempi on nyt jo 16,5 vuotta.

      Motto: parempi vuosi..pari eron tuskaa, kuin loppu elämä löysässä hiresssä.

    • yritä vielä jotain

      Ymmärrän miltä sinusta tuntuu, vaikka olenkin nainen, mutta kävin läpi saman tilanteen, onneksi ohimenevänä. Paitsi että seksin puuttuminen on ikävää, siihen liittyy myös kaikenlaiset pettymyksen ja huonommuudentunteet, tunne kelpaamattomuudesta ja hylätyksitulemisesta. Kurjaa kertakaikkiaan myös henkisesti, ja kun ei millään ymmärrä mikä siihen voisi olla syynä.

      Meillä tilanne meni ohi, joten uskon että sille todella on jotain tehtävissä. Mies oli haluton noin vuoden, sitten kaikki muuttui ennalleen ja nyt jo monta vuotta on seksiä ja rakkautta riittänyt. En tiedä mikä auttoi, yritin kyllä kaikkeni saadakseni suhteen niin hyväksi kuin mahdollista. Yritin tehdä arkielämän mahdollisimman mukavaksi, yhteiset hetket viihtyisiksi, välttää riitaa ja tylsyyttä, ehkä jokin sitten vaikutti. Seksiin en painostanut, eikä hän ollut halukas puhumaankaan asiasta, joten asioitten piti antaa edetä omalla painollaan. Kerron tämän rohkaistakseni satsaamaan parisuhteeseen kokonaisuutena...

      Noista hormonihoidoista vielä tiedoksi pieni tarkennus. Vaihdevuosihoidot ovat vähenevän hormonituotannon korvaamista, siis tilanteen säilyttämistä samana kuin nuorena. Vaihdevuosihoidot siis eivät aiheuta naisen haluttomuutta, mutta hoidon puuttuminen tai liian lievät pillerit voivat olla syy.

    • on tullut

      kaapista ulos,se on lesbo,siksi se ei välitä susta.

    • kualet kumminki

      Vittu sulla o asiat enemmän persestä kun mulla!
      Nirri tääässä lähtee kumminkin nii se onn aivan sam aminkä takia! Eikä sitä adsia saa misttään! ei sitä oo kun muutamalla ihimisellä koko suomess! Vedä viikseen niin paljo kun kerkiät niiin ei tarttte vanhana sitten katua! Vanha sä oot muurten jo nyt jotta ala pistää villaa vastatusten! Vedä siellä naantalissa senverran viinaa että akat ei karkaa ja saat suus auki!!!!!!!!!!Hullu sä oot jos käteen verät kun akka ei anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • toivoa on

      No hei. En tietenkään voi tietää miten vietätte arkea yhdessä, mutta jos oikeasti viihdytte toistenne kanssa ja rakastatte toisianne molemmat, niin sinulla on kaikki mahdollisuudet saada fyysistä läheisyyttä vaimoltasi. Minäpä kerron, mikä minua ärsyttää omassa miehessäni (huom! RAKASTAMME toisiamme kuitenkin).
      - kotona hän ei tee mitään muuta kuin makaa sohvalla tv:tä katsellen
      - hän ei halua jutella kanssani
      - hellyyttä en saa melkein koskaan, paitsi kun hän haluaa seksiä
      - hän ei koskaan kehu minua (paitsi kännissä sanoo kauniiksi)
      - hän ei koskaan osta minulle pientä yllätyslahjaa, paitsi jouluna, äitienpäivänä ja syntymäpäivänä
      - hän ei koskaan osta minulle kukkia, paitsi yllämainittuina päivinä
      - hän ei koskaan vie minua elokuviin (tai muuallekaan)
      - hän ei lähde kanssani sukuloimaan tai kyläilemään
      - hän ei koskaan vie minua ulos syömään (paitsi joskus pizzalle tai Mäkkäriin)
      - ainoa paikka, jonne hän lähtee kanssani mielellään on lähibaari
      - hän ei koskaan hiero selkääni
      - hän ei osoita arvostavansa minua
      - hän juo liikaa
      - hän ei huolehdi ulkonäöstään; on lihonut, on antanut hiustensa kasvaa rumiksi, käyttää likaisia ja rikkinäisiä vaatteita, on hammaslääkärin tarpeessa
      - ja niin edelleen...
      Huh, tuon listan jälkeen en enää ymmärräkään miksi vielä olen hänen kanssaan! En tajunnutkaan, että ärsyttäviä asioita on noin paljon...
      No, joka tapauksessa asian ydin on siinä, että kun nainen joutuu sietämään liikaa sellaisia asioita suhteessa joista hän ei pidä, hänen tunteensa kylmenevät ja silloin ei tee mieli tuottaa iloa miehelleen. Jos jatkuvasti kokee jäävänsä itse ilman sitä mitä toivoo, niin jättää lopulta sen toisenkin ilman sitä mitä hän toivoo. Jos suhde on onnellinen, niin nainen kyllä tyydyttää miehen hellyyden ja seksin tarpeet mielellään. Vaikka ei itse fyysisten ongelmien vuoksi pystyisikään yhdyntään, niin rakastava nainen kyllä antaa miehelleen vaikka suuseksiä. Sinä "mrdream" voisit nyt miettiä, voisivatko kenties jotkut asiat tuossa minun listassani koskea teitäkin. Jos, niin koitahan korjata tilanne siltä osin ja katso tilanne muutaman kuukauden päästä. Ja älä odota, että muutos tapahtuu yhdessä yössä vaimosi suhteen. Hänen tunteensa tarvitsevat riittävästi aikaa muuttuakseen. Onnea :)

      • sulle mies

        Käypä ostamassa hyväntuoksuista vartalovoidetta ja illalla pyydät vaimoasi rentoutushetkeen sängyssä. Sytytä kynttilä, tarjoa lasillinen vaimosi lempijuomaa(kai tiedät, mitä se on?!) Sano,ettei tässä ole mitään taka-ajatusta, vaan haluat tuottaa hänelle hyvää oloa.
        Eli hierot sillä hyväntuoksuisella voiteella vaimosi vartaloa hitaasti, kiirehtimättä, rauhallisesti joka paikasta. Älä missään tapauksessa vaan koske "sinne". Kun olet viikon päivät antanut hänelle hyvää oloa ja rentoutusta, niin voin taata, että vaimosi pikkuhiljaa alkaa syttyä... (itse olen miehelleni tehnyt näin, yksi kerta riitti ja ilta sujuikin ihanissa lemmen merkeissä. Hurmasin mieheni viimeksi viikko sitten syntisen punaisella pitsi-babydoll yöpaidalla ja kyllä peitto taas heilui ihanasti :)


      • 47-v. nainen
        sulle mies kirjoitti:

        Käypä ostamassa hyväntuoksuista vartalovoidetta ja illalla pyydät vaimoasi rentoutushetkeen sängyssä. Sytytä kynttilä, tarjoa lasillinen vaimosi lempijuomaa(kai tiedät, mitä se on?!) Sano,ettei tässä ole mitään taka-ajatusta, vaan haluat tuottaa hänelle hyvää oloa.
        Eli hierot sillä hyväntuoksuisella voiteella vaimosi vartaloa hitaasti, kiirehtimättä, rauhallisesti joka paikasta. Älä missään tapauksessa vaan koske "sinne". Kun olet viikon päivät antanut hänelle hyvää oloa ja rentoutusta, niin voin taata, että vaimosi pikkuhiljaa alkaa syttyä... (itse olen miehelleni tehnyt näin, yksi kerta riitti ja ilta sujuikin ihanissa lemmen merkeissä. Hurmasin mieheni viimeksi viikko sitten syntisen punaisella pitsi-babydoll yöpaidalla ja kyllä peitto taas heilui ihanasti :)

        Toimisi ainakin minuun! Mutta tosiaankin pitää muistaa, että silloin EI SAA yrittää seksiä.


      • Ol Playa

        Tämä on hyvä esimerkki! Monilla aviomiehillä vain ei ole aavistustakaan näistä vaimon tarpeista. Ne tuntuvat unohtuneen sinne television ja työn maailmaan. Laiskistuminen suhteen hoidossa on yksi pahimpia avioliittojen vihollisia tässä maailmassa.

        Kun menin naimisiin, pappi antoi sellaisen ohjeen, että rakasta vaimoos, niin se rakastaa kyllä takas. Miehestä se lähtee.

        Mutta toivon, ettet sinä nimim "toivoa on" lähtisi sille itsekkäälle linjalle, että rakastat vaan kun toinen rakastaa. Ei rakkaus ole kaupankäyntiä. Ymmärrän kyllä sinänsä tunteen, koska itsekin niin tosinaan koen, että kiristääkö pitää vai ostaa huomiota vai myydäkö hellyyttään toiselle. Onhan se omalta vaimolta saatu seksi kovaa valuuttaa miesten maailmassa, kun ei sitä mitkään pornot, rakastajattaret tai huorat voi korvata. Toivottavasti miehesi ymmärtäisi ryhdistäytyä.

        Hyviä ohjeita annoit kaikille suomalaisille miehille! Kiitos niistä!


      • ;-))))))))
        Ol Playa kirjoitti:

        Tämä on hyvä esimerkki! Monilla aviomiehillä vain ei ole aavistustakaan näistä vaimon tarpeista. Ne tuntuvat unohtuneen sinne television ja työn maailmaan. Laiskistuminen suhteen hoidossa on yksi pahimpia avioliittojen vihollisia tässä maailmassa.

        Kun menin naimisiin, pappi antoi sellaisen ohjeen, että rakasta vaimoos, niin se rakastaa kyllä takas. Miehestä se lähtee.

        Mutta toivon, ettet sinä nimim "toivoa on" lähtisi sille itsekkäälle linjalle, että rakastat vaan kun toinen rakastaa. Ei rakkaus ole kaupankäyntiä. Ymmärrän kyllä sinänsä tunteen, koska itsekin niin tosinaan koen, että kiristääkö pitää vai ostaa huomiota vai myydäkö hellyyttään toiselle. Onhan se omalta vaimolta saatu seksi kovaa valuuttaa miesten maailmassa, kun ei sitä mitkään pornot, rakastajattaret tai huorat voi korvata. Toivottavasti miehesi ymmärtäisi ryhdistäytyä.

        Hyviä ohjeita annoit kaikille suomalaisille miehille! Kiitos niistä!

        "rakasta vaimoos, niin se rakastaa kyllä takas".

        Eikö tämä toimi kuin yhteen suuntaan?

        Miehen täytyy rakastaa vaikka vaimokulta rustaa syntisen pitkiä haukkumalistoja, ja kehuu itseään kuinka hän aina ja iankaikkisesti tekee kaiken yksin.

        Minulla ainakin mielestäni riittää näitä talonmiehen hommia ihan kiitettävästi.

        Nytkin särkee joka lihasta kun laitoin autotallia kuntoon talven varalle yöllä kahteen asti, että rakas saa kulkupelinsä pakkaselta suojaan, niin että on sitten mukava lähteä.

        Homma meni yöhön asti sen takia, kun tekemistä on niin paljon, että muulloin ei kerta kaikkiaan ehdi.

        Tuleppa mulle tokaisemaan kun vähän oikaisen joka lihas kipeänä, että "teen aina yksin kaikki kotityöt"

        Jos nainen yhdenkin kerran erehtyy sen sanomaan, niin liittoa on turha jatkaa!


      • 47-v. nainen
        ;-)))))))) kirjoitti:

        "rakasta vaimoos, niin se rakastaa kyllä takas".

        Eikö tämä toimi kuin yhteen suuntaan?

        Miehen täytyy rakastaa vaikka vaimokulta rustaa syntisen pitkiä haukkumalistoja, ja kehuu itseään kuinka hän aina ja iankaikkisesti tekee kaiken yksin.

        Minulla ainakin mielestäni riittää näitä talonmiehen hommia ihan kiitettävästi.

        Nytkin särkee joka lihasta kun laitoin autotallia kuntoon talven varalle yöllä kahteen asti, että rakas saa kulkupelinsä pakkaselta suojaan, niin että on sitten mukava lähteä.

        Homma meni yöhön asti sen takia, kun tekemistä on niin paljon, että muulloin ei kerta kaikkiaan ehdi.

        Tuleppa mulle tokaisemaan kun vähän oikaisen joka lihas kipeänä, että "teen aina yksin kaikki kotityöt"

        Jos nainen yhdenkin kerran erehtyy sen sanomaan, niin liittoa on turha jatkaa!

        mies joka tekee muutakin kuin makaa sohvalla. Minun autoani ei huolla mieheni, vaan korjaamo. Jos vihjasit, että minä kehuin itseäni ja sanoin tekeväni kaikki kotityöt ym. niin erehdyit. En sanallakaan kehunut itseäni enkä puhunut kotitöistä. Tosin teen ne jokseenkin yksin, mutta jos ukkokulta vähän korjaisi asioita tuolta ärsytyslistaltani, niin tekisin ne ilomielin. En kaipaa hänestä kotiapua ja talonmiestä, vaan seuraa, ystävää, kumppania, kuuntelijaa, kaveria harrastuksiin, hellyyttä ja seksiä. Voiko yksi mies olla tuota kaikkea...?


      • Shannon-71

        Lainaan tässä: Asian ydin on siinä, että kun nainen joutuu sietämään liikaa sellaisia asioita suhteessa joista hän ei pidä, hänen tunteensa kylmenevät ja silloin ei tee mieli tuottaa iloa miehelleen. Jos jatkuvasti kokee jäävänsä itse ilman sitä mitä toivoo, niin jättää lopulta sen toisenkin ilman sitä mitä hän toivoo.
        ÖÖ Mitä minä tässä iässä teen miehellä joka siis mitä ilmeisimmin on henkisesti n 50v?
        - En mitään -


      • mrdream

        Listasi on ihan hyvä sinänsä, ja naiset mielellään vetoavat monenlaisiin seikkoihin, joista useat myös ns. ulkoisia.

        No, yritän vastata lyhyesti:
        Ensinnäkin sosiaalinen statukseksi ja on jo työnikin puolesta selkeästi .. hmm ... "keskitason" yläpuolella, joka automaattisesti kumoaa useat asiat listallasi.

        Toisekseen olen ollut ja olen valmis tekemään mitä hyvänsä, jotta asiat korjaantuisivat, mutta se on mahdotonta, jos minun ei käytännössä edes anneta tehdä joitakin noista asioista joita sinunkin listallasi.

        Seksin vähyys ennen kokonaan loppumista on alkoi jo vuosia sitten.
        Asiasta puhuttiin ja suureksi syyksi hän kertoi fyysisen vastenmielisyyden, eli ylipainon, jota minulle oli kertynyt kohtuullisen paljon.
        Silloin päätin, että se ei ainakaan saa olla syy, ja muutin ruokavaliota => paino tippui (96-97) => (63-64)kg:n. Mikä oli vaikutus ?. Ei yhtään mikään, eli juttu olikin vain tekosyy.
        Tänä päivänä paino on karvan verran alle 70 kg, mutta edelleen olen hoikka (jopa sporttinen). Vaatekokoni on pienin mitä aikuiselle miehelle tehdään, eli 48 (S), ja rinnanympärys n. 100 cm, mutta vyötärö vain 83-84.

        Selvensikö tämä asiaa yhtään ... ?.


      • arvailua vaan
        mrdream kirjoitti:

        Listasi on ihan hyvä sinänsä, ja naiset mielellään vetoavat monenlaisiin seikkoihin, joista useat myös ns. ulkoisia.

        No, yritän vastata lyhyesti:
        Ensinnäkin sosiaalinen statukseksi ja on jo työnikin puolesta selkeästi .. hmm ... "keskitason" yläpuolella, joka automaattisesti kumoaa useat asiat listallasi.

        Toisekseen olen ollut ja olen valmis tekemään mitä hyvänsä, jotta asiat korjaantuisivat, mutta se on mahdotonta, jos minun ei käytännössä edes anneta tehdä joitakin noista asioista joita sinunkin listallasi.

        Seksin vähyys ennen kokonaan loppumista on alkoi jo vuosia sitten.
        Asiasta puhuttiin ja suureksi syyksi hän kertoi fyysisen vastenmielisyyden, eli ylipainon, jota minulle oli kertynyt kohtuullisen paljon.
        Silloin päätin, että se ei ainakaan saa olla syy, ja muutin ruokavaliota => paino tippui (96-97) => (63-64)kg:n. Mikä oli vaikutus ?. Ei yhtään mikään, eli juttu olikin vain tekosyy.
        Tänä päivänä paino on karvan verran alle 70 kg, mutta edelleen olen hoikka (jopa sporttinen). Vaatekokoni on pienin mitä aikuiselle miehelle tehdään, eli 48 (S), ja rinnanympärys n. 100 cm, mutta vyötärö vain 83-84.

        Selvensikö tämä asiaa yhtään ... ?.

        Noista mitoista tuli mieleen että oletkohan nyt liian laiha. 70 kg on miehen painoksi aika vähän... minua ainakaan ei laiha mies kiihota, ei sitten millään. Joten tarkistappa painoindeksi sopivaksi!

        Toinen juttu jota voisit kokeilla olisi ruveta totuttamaan vaimoa fyysiseen läheisyyteen ensin ilman seksiä. Taputtele, silittele, halaile pitkin päivää ohimennen ja sopivissa tilanteissa. Ota hänet kainaloon nukkumaan, ole hellä. Toivon että tilanne korjaantuu, ymmärrän kuinka kurjaa se sinulle on


      • mrdream
        Shannon-71 kirjoitti:

        Lainaan tässä: Asian ydin on siinä, että kun nainen joutuu sietämään liikaa sellaisia asioita suhteessa joista hän ei pidä, hänen tunteensa kylmenevät ja silloin ei tee mieli tuottaa iloa miehelleen. Jos jatkuvasti kokee jäävänsä itse ilman sitä mitä toivoo, niin jättää lopulta sen toisenkin ilman sitä mitä hän toivoo.
        ÖÖ Mitä minä tässä iässä teen miehellä joka siis mitä ilmeisimmin on henkisesti n 50v?
        - En mitään -

        Jokainen joutuu, niin sinä kuin minäkin, kuten myös "hänkin" parisuhteessa "kärsimään" asioista joista ei pidä. Mikäli yhtään ei pysty joustamaan, niin eihän parisuhde voikkaan toimia. Sen kaiketi tiedämme ja ymmärrämme jokainen.
        Minä en ole täydellinen, etkä myöskään sinä, eikä ketään muukaan.
        Mitä tarkoit sillä 50:n ajatusmaailmalla. Onko siinä jokin vika ?.

        Aina löytyy parempi mies tai nainen, mutta myös koko joukko huonompia.

        Olisin aikoinaan halunnut Tina Turnerista tyttöystävän itselleni. Vastasi nimitäin ainakin ulkoisesti täydellisesti ihannettani naisesta. Aikuisena kuitenkin tajuan, että sosiaalisti ja muutoinkin, se on täysin mahdotonta.


      • mrdream
        arvailua vaan kirjoitti:

        Noista mitoista tuli mieleen että oletkohan nyt liian laiha. 70 kg on miehen painoksi aika vähän... minua ainakaan ei laiha mies kiihota, ei sitten millään. Joten tarkistappa painoindeksi sopivaksi!

        Toinen juttu jota voisit kokeilla olisi ruveta totuttamaan vaimoa fyysiseen läheisyyteen ensin ilman seksiä. Taputtele, silittele, halaile pitkin päivää ohimennen ja sopivissa tilanteissa. Ota hänet kainaloon nukkumaan, ole hellä. Toivon että tilanne korjaantuu, ymmärrän kuinka kurjaa se sinulle on

        Uskomatonta, millaisia neuvoja saan. Hyvä silti että saan, ja aihe näyttää sytyttävän nuorempiakin. Suorastaan polttavan.

        First of all. Kun pituus on 174, niin alle 70 kg on justiinsa sopiva, painoindeksin ja muunkin puolesta.
        Eihän voi todella olla nykytrendin mukainen ihanne että ollaan läskejä ja ylipainoisia, vai voiko. Meidän ikäisillä se ei ainakaan ole.
        Painoindeksini on siis edelleenkin reilusti yli 20, joten en ole siis sairaalloisen laiha, ja sitäpaitsi minulla selkeästi se kropan muoto V eikä A. Okei, se 63 -64 silloin 5 v. sitten alkoi olla rajoilla, mutta ei kuitenkaan. Sitäpaitsi jos puoliso on 165 cm ja 58-60 kg, niin eipä hänkään mikään ylipainon ihannoitsija voi olla.
        "Karvas" totuus on kuitenkin se, että seksikin tuntuu paremmalta, jos ei ole ylikiloja kummallakaan.
        Onko ylipaino muodostunut nykyajan nuorilla aikuisilla jotenkin hyväksyttäväksi siitä syystä, että kaikilla on "pikkaisen" ylenpalttisesti niitä muotoja.
        Minun mielestäni ainakin esim. nämä nykymuodin mukaiset "lantiohousut" on varsin hirveän näköisiä, kun "makkarat tursuaa vyötärön päällä, ja persvako näkyy suurinpiirtein kilometrin päähän.
        Sorry, tuli eksyttyä "vähän" varsinaisesta aiheesta, mutta puolustukseksi sanon, että minua "provosoitiin".


    • LUULET haluavan

      oikeesti 5 - kymppistä miestä...?

      Vastaus: ei minkäänlaisen.

      Sun oikea kätes haluaa kaikkein eniten. Ei kukaan nainen. Sulla kun ei ole mitään sellaista tarjota kellekkään naiselle, mitä ne tahtois.

      Olis silloin aikanaan pitänyt opetella tuottamaan nautintoa sille vaimoparalle, joka on jo opptinut väistelemään sun kassien tyhjennystä.

      • 47-v. nainen

        Kyllä kuule jokaiselle on omassa ikäluokassaan sopivia kumppaniehdokkaita. Ja nuoruutta ja kauneutta tärkeämpää kuitenkin on se mitä löytyy korvien välistä. Sinulta ei vielä tunnu kovin paljon löytyvän. Muistapa sanasi, kun itse katsot viisikymmpisenä peilistä itseäsi.


      • ratkaisee
        47-v. nainen kirjoitti:

        Kyllä kuule jokaiselle on omassa ikäluokassaan sopivia kumppaniehdokkaita. Ja nuoruutta ja kauneutta tärkeämpää kuitenkin on se mitä löytyy korvien välistä. Sinulta ei vielä tunnu kovin paljon löytyvän. Muistapa sanasi, kun itse katsot viisikymmpisenä peilistä itseäsi.

        Samaa mieltä sisäinen kauneus on kaikkein tärkeintä, mutta rakkautta löytyy myös ikäluokkien ulkopuolelta.

        Olen 36 v nainen, ja olen löytänyt elämäni miehen viiskymppisestä miehestä. Hänessä on romantiikkaa, hellyyttä, herkkyyttä, rakkautta, välittämäistä, huomioonottamista, huumorintajua... jollaista en ole ikäisistäni löytänyt.

        Joten siis ihminen itse hyvine ja huonoinen puolineen on ratkaiseva, ei ikä tms.

        Sinä alkup kirjoittaja: Olet varmaan mies parhaassa iässä ja ansaitset paljon parempaa mitä saat. Jos et tyydy tämän hetkiseen tilanteeseesi, mikset vielä yrittäisi onnea toisaalla?


      • mrdream

        Tekstistä päätellen kirjoittaja vielä "märkäkorva" kakara, joka ei oikeasti ymmärrä vielä elämää ja sen perusarvoja, eikä ole kokemusta.
        Jokainen älykäs ja fiksu aikuinen tajuaa, että tottakai 50-kymppinen nainen kiinnostunut ikäisestään miehestä, jolla useimmiten vielä perusasiat kuten talous, työ, vapaa-aika yms. hallinnassa. Jos ei viiskymppisena, niin ei sitten koskaan. Molemmilla varmasti annettavaa toisilleen koska ollaan useimmiten henkisesti ja fyysisesti samalla tasolla.
        Päinvastoin nykyään paljon on esim. 30-kymppisiä naisia, jotka päästäneet itsensä repsahtamaan siihen kuntoon, ettei "edes viiskymppinen" mies ole kiinnostunut.
        Ihmisen kielenkäyttö ja ulosanti kertoo paljon ihmisen henkisesti tasosta. Jokainen voi itse päätellä, mikä on tämä "ilkeän" kirjoittajan henkinen taso ja "älykkyys".


    • 121212

      mä olen lueskellut nyt tämän keskustelun ja muutamia samaa, usea vuosi ilman seksiä avioliitossa - mikä avuksi? kysymystä koskevia JA minusta tuntuu, että kaikissa näissä on lopulta koko kysymys väärä.

      Vastatkaa tälle miehelle seuraavaan kysymykseen: Miten ratkaista ongelma jota toinen ei suostu näkemään?

      Tässä ei ole minusta kyse seksistä, painoindeksistä, tai lopulta edes siitä mitä tekee oikein tai väärin tai ärsyttää, vaan siitä miten asian saisi ensin avattua pariskunnan välille. JOTTA voisi sitten miettiä näitä edellisiä.

      MITEN SAADA JOKU JOKA SYSTEMAATTISESTI KIELTÄYTYY ASIAN OLEMASSA OLOSTA; KESKUSTELUSTA; MISTÄÄN MIKÄ VIITTAISI ASIAN TUOMISEEN ESIIN; AVAAMAAN TILANNE? Miten saada puoliso mukaan rakentamaan yhteyttä ja seksielämää?

      Jaajaa. Minä olen vielä nuori ja siksikin varmaan turhan mustavalkoinen, mutta jotenkin koen, että pakko laittaa iso vaihde päälle. Rumaa sanoa, mutta uhkata. Joko me eroamme, tai puhumme.

      Kuvitelma, viimeisistä vuosista ilman seksiä on kuin ilman elämää. Ja eihän se asia ole niinkuin haluaisit tappaa vaimoasi, varmasti jos saisitte asian kuntoon, hänkin olisi onnellisempi.
      Veikkaan, että vaimosi on masentunut ihminen.

      Mutta, olen niin mustavalkoinen, ettei edes muuten hyvä parisuhde ja mahdolliset masennukset minusta oikeuta vastaavaa vallankäyttöä, ettei edes tule asiassa vastaan.

      Vaikka ehkä sitä pelkää, että jäisi sitten yksin, etkä voisi sentakia asettaa eroa esille.

      Toinen ehdotukseni on, että jos hän ei ala ratkaista sinun kanssasi, ala yksin. Mene itse no.. terapiaan ja pura miksi sinä olet tuossa tilanteessa ja tuossa suhteessa, sillä minulle tämäkin on ällistyttävää. Veikkaan, että jos aloittaisit prosessin vaikka itseksesi, muuttuisit ja se aiheuttaisi vaimollesi painetta muuttua. Ehkä hän sotisi vastaan vielä kovemmin aluksi, muuttaisi omaan huoneeseen tms, mutta ehkä ja toivottavasti se laukaisisi asian teidän esillenne. Sitten sinulle ainakin olisi selvää mitä teet, eikä tarvitsisi yksin kylpylässä asiaa miettiä.

      Hei, tämä kysymys pitäisi ehkä itseasiassa olla, että mitä voin itse tehdä saadakseni asian yhteiseksi ongelmaksi?

      Jos muuten lähtisit tuolle oman prosessin läpikäymiselle, tee se vaimollesi julkisesti ja kerro mitä olet aina oivaltanut. MUTTA samaan aikaan ovelasti tarjoa hänelle myös .. karkkia, nainen-47 listalta, tarjoa hellyyttä ja hierontaa, ei siis ehdotusta seksiin, niin vaimosi on vähintäänkin hämmentynyt. Hänen on pakko alkaa miettiä.

      "meidän perheen valta ja sinun selkäsi aistimus"

    • Minulla on...

      Onkohan tässä tapauksessa mitenkään mahdollista että vaimollasi voisi olla suhde toiseen mieheen?

      Itse olen rakastunut toiseen mieheen ja seksi sekä läheisyys ei oikein enää juuri tästä syystä innosta aviomieheni kanssa. Samasta syystä olen ajatellut myös liiton jättämistä.

      • on minullakin

        ja ei tosiaan kiinosta enää puoliso,jopa ällöttää jos se koskisi minuun.
        Eroa olen pitkittänyt taloudellisista syistä,mutta pian pääsen hakeen eron ja asiat selviää.


    • maria43

      No mihin vaihtoehtoon mrdream aiot nyt kallistua?

      • mrdream

        Erittäin "voimakkain" äänenpainoin keskusteltu asiasta kotona.

        Toinen osapuoli on edelleen selkeästi ilmoittanut, että seksi ei häntä kiinnosta, eikä hän ole valmis tekemään mitään "uhrauksia" asian eteen, tai hakemaan esim. ulkopuolista terveydenhoidollista tai muukaan apua.

        Minä puolestani olen selkeästi ilmaissut, että en voi alkaa tämän ikäisenä elämään lopun ikääni selibaatissa, vaan muutos on tavalla tai toisella tilanteesen tultava.

        Onko se sitten käytännössä esim. ero, ainoa ja oikea ratkaisu. Todennäköisesti ... ?.
        Nyt kuitenkin syytä odottaa ainakin kevääseen, koska asuntojen hinnat jne. kovassa "mylleryksessä" jne. Lisäksi saan yhden lainan lyhennyksen päätökseen maaliskuussa. Lisäksi vielä muita asioita ja seikkoja, joita en nyt kaikkia tässä voi alkaa mainostamaan.

        Onko sinulla jotain hyviä ehdotuksia ?.
        Voit kyllä kirjoittaa suoraankin [email protected]


      • maria43
        mrdream kirjoitti:

        Erittäin "voimakkain" äänenpainoin keskusteltu asiasta kotona.

        Toinen osapuoli on edelleen selkeästi ilmoittanut, että seksi ei häntä kiinnosta, eikä hän ole valmis tekemään mitään "uhrauksia" asian eteen, tai hakemaan esim. ulkopuolista terveydenhoidollista tai muukaan apua.

        Minä puolestani olen selkeästi ilmaissut, että en voi alkaa tämän ikäisenä elämään lopun ikääni selibaatissa, vaan muutos on tavalla tai toisella tilanteesen tultava.

        Onko se sitten käytännössä esim. ero, ainoa ja oikea ratkaisu. Todennäköisesti ... ?.
        Nyt kuitenkin syytä odottaa ainakin kevääseen, koska asuntojen hinnat jne. kovassa "mylleryksessä" jne. Lisäksi saan yhden lainan lyhennyksen päätökseen maaliskuussa. Lisäksi vielä muita asioita ja seikkoja, joita en nyt kaikkia tässä voi alkaa mainostamaan.

        Onko sinulla jotain hyviä ehdotuksia ?.
        Voit kyllä kirjoittaa suoraankin [email protected]

        Onko teillä lapset vielä kotona, vai jo lähteneet?
        Nyt on tosiaan asuntojen hinnat lähteneet alas, joten jos eroaa nyt, niin kannattanee vaikka mennä vähäksi aikaa vuokralle seuraamaan hintakehitystä.


      • mrdream
        maria43 kirjoitti:

        Onko teillä lapset vielä kotona, vai jo lähteneet?
        Nyt on tosiaan asuntojen hinnat lähteneet alas, joten jos eroaa nyt, niin kannattanee vaikka mennä vähäksi aikaa vuokralle seuraamaan hintakehitystä.

        Niin joo, joka tapauksessa katsottava mihin hinnat kehittyy. Tässä tapauksessa kyllä oli ajatus, että lunastaisin itselle, eli siinä mielessä olis syytä katsella mihin hinnat menee. Turha kait pohtia sitä vielä sen enempää, mutta kuitenkin vähän järkeä ja malttia nyt kannattaa näissä asioissa käyttää.
        Onneksi lapset ovat jo vuosikausia asuneet pois kotoa, ja muutoinkin meidän tapauksessa yhteisiä lapsia ei ole, eli tästä voit päätellä, että toinen liitto jo meneillään. Siinäkin mielessä tuntuu tosi inhottavalta ajatella, että "epäonnistuinko / arvioinko niin pahasti pieleen vielä tällä toisellakin kerralla. No, pitänee vain sanoa, että "elämä on" jne. ...


      • maria43
        mrdream kirjoitti:

        Niin joo, joka tapauksessa katsottava mihin hinnat kehittyy. Tässä tapauksessa kyllä oli ajatus, että lunastaisin itselle, eli siinä mielessä olis syytä katsella mihin hinnat menee. Turha kait pohtia sitä vielä sen enempää, mutta kuitenkin vähän järkeä ja malttia nyt kannattaa näissä asioissa käyttää.
        Onneksi lapset ovat jo vuosikausia asuneet pois kotoa, ja muutoinkin meidän tapauksessa yhteisiä lapsia ei ole, eli tästä voit päätellä, että toinen liitto jo meneillään. Siinäkin mielessä tuntuu tosi inhottavalta ajatella, että "epäonnistuinko / arvioinko niin pahasti pieleen vielä tällä toisellakin kerralla. No, pitänee vain sanoa, että "elämä on" jne. ...

        ..liittosi eroon samasta syystä?

        Jos nyt eroat ja löydät taas uuden, niin todennäköisesti vuoden parin päästä, kun rakkauden mielenhäiriö on ohi, niin mietit jälleen samaa vaihtoehtoa.


      • mrdream
        maria43 kirjoitti:

        ..liittosi eroon samasta syystä?

        Jos nyt eroat ja löydät taas uuden, niin todennäköisesti vuoden parin päästä, kun rakkauden mielenhäiriö on ohi, niin mietit jälleen samaa vaihtoehtoa.

        Perussyy siihen eroon 90-luvun puolivälissä oli kyllä ihan eri, mutta ymmärtänet että en näin julkisesti voi ihan kaikkia juttuja yksityiskohtaisesti kertoa.
        Henk.kohtaisena viestinä kyllä kerron, mikäli haluat, ihan avoimesti. Niin "salaista" tietoa se ei ole, ja muutoinkin olen kyllä suorapuheinen ja avoin aiheesta riippumatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe