Pihtaus ja ihastus

Moni nainen uskoo, että pidättäytymällä seksistä voi selvittää, onko mies oikeasti ihastunut naiseen vai pelkän seksin perässä. Saattaa monien kohdalla pitää paikkansakin.

Minulle tuli kuitenkin asiasta älynväläys, jonka todenperäisyyttä päätin kysyä teiltä. Entäpä, jos nainen pihtaamalla ennemminkin testaa omia tunteitaan eikä niinkään miehen?

Korviaanmyöten ihastunut nainen kun ei pihtaa. Hän haluaa miestä ja saattaa lisäksi tuntea menettämisenpelkoa, joten hän antautuu melko helposti lihallisten ilojen pariin. Edellisen johdosta neuvo pihtauksen autuudesta unohtuu ja aiheuttaa joskus pettymyksiä, kun mies ei sitten tunteisiin vastaakaan.

Mitäs mieltä olette?
261391
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 26

Vanhimmat

tapaamistiheydestä. Jos tapaillaan usein, vaikka harva se viikonloppu, tai useamminkin, niin on helppo pihdatakin kun tietää ettei se vaikuta siihen kokonaisuuteen.

Kun taas jos tiedossa on, ettei ehkä nähdä seuraavaan pariin vuoteen, niin aika helvetin hankalaa on olla suostumatta ihan mihin vaan mitä mies keksii ehdottaa.

Äänestä

nainen ei parisuhteessa pihtaa. Hän kaipaa miehen kosketusta: Suudelmia, halausta, suuseksiä, yhdyntää. Hän haluaa....

Äänestä

koska pelkää rakastuvansa tosissaan ennen kuin on selvittänyt, onko mies mistään kotoisin ja yleensäkään kykenevä suhteeseen.

Seksihän ei ole koskaan turvallista, koska se pahimmillaan johtaa lämpimiin tunteisiin, herra varjele!

Fiksu nainen selvittää ensin, onko mies psykopaatti, tapapettäjä, keskustalainen tai kenties pedofiili ennen kuin ottaa riskin rakastumisesta.

Äänestä
  • Nainen rakastuu seksillä, mies ei.

Äänestä

• se taitaa olla. kirjoitti:

Nainen rakastuu seksillä, mies ei.

paikkaansa.

Mulla ainakin mielummin ensin rakastuminen ja sitten vasta seksi.

Äänestä

• vänkyrä-nainen kirjoitti:

paikkaansa.

Mulla ainakin mielummin ensin rakastuminen ja sitten vasta seksi.

siitä toisesta päästä, niin kyllä nainen sen pelkän seksin seurauksesta useammin rakastuu kuin mies.

Äänestä

• jos lähdetään kirjoitti:

siitä toisesta päästä, niin kyllä nainen sen pelkän seksin seurauksesta useammin rakastuu kuin mies.

Voihan se monilla naisilla ollakin noin. En sitä kiellä. Mua ei ole vaan itseäni kukaan mies varsinaisesti sillä seksillä saanut rakastumaan. Ehkä se kaikki "oheistoiminta" merkkaa mulle enemmän; mitä ja miten jutellaan, päästääkö mies kuinka hyvin lähelleen, miten ottaa mut huomioon ihan arkisissa tilanteissa, onko empatiakykyinen, kestääkö jos itken, saako mies mut nauramaan ja nauraako mun jutuilleni :-D Nuo merkkaa kaikki enemmän, kuin se itse seksi.

Äänestä

• se taitaa olla. kirjoitti:

Nainen rakastuu seksillä, mies ei.

yksi "rakkaushormoneista" on nimeltään oksitosiini. Oksitosiini vaikuttaa mm. siten, että ihmisestä tulee kontaktihakuisempi, kritiikittömämpi ja hän kokee onnen tunnetta. Oksitosiinia erittyy esim. synnytyksessä, seksin aikana, syödessä, kuntoillessa jne.

Naisilla ko. hormonin vaikutus on voimakkaampi ja kestää pitempään, mistä voinemme kiittää suurempaa estrogeenin tuotantoamme. Nämä kaksi hormonia vaikuttavat keskenään tavoilla joita ei vielä täysin tunneta.

Esim. Kerstin Uvnäs-Moberg on tutkinut oksitosiinin vaikutuksia.

Äänestä

• (N) kirjoitti:

yksi "rakkaushormoneista" on nimeltään oksitosiini. Oksitosiini vaikuttaa mm. siten, että ihmisestä tulee kontaktihakuisempi, kritiikittömämpi ja hän kokee onnen tunnetta. Oksitosiinia erittyy esim. synnytyksessä, seksin aikana, syödessä, kuntoillessa jne.

Naisilla ko. hormonin vaikutus on voimakkaampi ja kestää pitempään, mistä voinemme kiittää suurempaa estrogeenin tuotantoamme. Nämä kaksi hormonia vaikuttavat keskenään tavoilla joita ei vielä täysin tunneta.

Esim. Kerstin Uvnäs-Moberg on tutkinut oksitosiinin vaikutuksia.

olet aiheeseen perehtynyt.

Onko ihmiselämä oikeasti noin vaativaa, että tieteelliseen tutkimuksiin täytyy perehtyä, jotta osais rakastua?

Äänestä

• melkoisesti kirjoitti:

olet aiheeseen perehtynyt.

Onko ihmiselämä oikeasti noin vaativaa, että tieteelliseen tutkimuksiin täytyy perehtyä, jotta osais rakastua?

ei rakastumiseen tiedettä tarvita.

On silti hyvä tajuta, mitkä voimat niistä meidän naruista vetelevät. Ettei tarvisi ihan sätkynukkena olla hormoniensa armoilla.

Väittävät meitä "viisaaksi ihmiseksi", homo sapiens. harva on sitä, mutta aina voi yrittää.

Äänestä

Ihan järkeenkäyvältä. Voisin hyvinkin kuvitella itseni pihtaamassa, ja se tapahtuisi juuri tuosta syystä kun yrittäisin voittaa itselleni aikaa miettimistä varten. Haluaisinko ylipäätänsä olla sen kanssa.
Tosin, mä olen vähän nopeampi käänteissäni ja tajuan sen varmaan minuutissa miehen kohdalla voisinko kuvitella olevani sen kanssa. Jos voin, niin voin mennä sänkyyn vaikka heti. Jos en.. niin sänkyyn ei mennä ikinä.

Yritän kyllä pitää sen pihtausneuvon mielessä mutta kun ei sekään ole mikään satavarma. Aviomieheni kanssa olin jo ekana iltana, joten naimisiin saakka voidaan mennä tuolla tyylillä. Oikeat pelimiehet taas jaksaa lämmitellä vaikka puoli vuotta osotellessaan pelaamisensa palkintoa (himonsa ne käy odotusaikana tyydyttämässä jo kaadettujen kanssa)

Että teki niin tai näin, niin aina voi mennä käteen eikä varmuutta ole.

Äänestä
  • Aloittaja

Eihän mikään ole niin varmaa kuin epävarmuus.

Äänestä

ei ole mitään seksiä annettu vielä. Ihastumisen huuma on vasta tutustumista. Jos mies siinä vaiheessa kitisee pihtaamisesta, niin miksi jatkaisi?

Munaa saa aina. Muun etsiminen on rauhallisempaa toimintaa, joka vaatii vähän aikaa. En minä ainakaan halua tutustua pelkkiin muniin, jos ihmistä etsin.

Äänestä

Eipä ole tullut ihastuneena pihtailtua. Tällä iällä ja naamalla jokainen mahdollisuus voi olla viimeinen. Carpe diem! ;)

Äänestä
  • Aloittaja

Älä nyt heittäydy liian vaatimattomaksi.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Älä nyt heittäydy liian vaatimattomaksi.

En ymmärrä miksi pitäisi pelata pelejä silloin kun on ihastunut. Ihan kuin nainen ei vieläkään saisi nauttia seksistä siinä missä mieskin :)

Äänestä

• Aloittaja

caput.mortuum kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi pelata pelejä silloin kun on ihastunut. Ihan kuin nainen ei vieläkään saisi nauttia seksistä siinä missä mieskin :)

Eihän nainen sitä ihastuneena teekään vaan silloin kun ei ole vielä omista tunteistaan varma. Vaikka uskotteleekin itselleen, että kyse olisi miehen tunteiden varmistamisesta.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Eihän nainen sitä ihastuneena teekään vaan silloin kun ei ole vielä omista tunteistaan varma. Vaikka uskotteleekin itselleen, että kyse olisi miehen tunteiden varmistamisesta.

No niinpä taisitkin. Sori, taisin olla liian hätäinen tässäkin asiassa ;)

Äänestä

Miehenä pitää kyllä todeta, että teoriassasi voi olla vinha perä.

Tosin en ole varma onko oikein(?) ajatella naisen testaavan tunteitaan, sillä ehkä asia on niin ettei nainen ole varma tunteistaan. Ehkä sama asia, mutta hieman erilailla ilmaistu.

Tuo korviaan myöten ihastuneen naisen kiiruhtaminen lihallisten ilojen pariin, niin... kyllä ne himot on naisellakin. Aina on poikkeuksia, mikä on selvää, mutta pääosin kumminkin.

Äänestä

aivan liian monimutkaista mun yksinkertaiselle aivoraukalle. Olen heittänyt käteni ylös ajat sitten ja pitänytkin ne siellä.

En oo koskaan loppuun saakka ymmärtänyt edes tuota lähtölausetta: "pidättäytymällä seksistä voi selvittää, onko mies oikeasti ihastunut naiseen vai pelkän seksin perässä".
Kun minä taas saan seksiä harjoittamalla tietää tuon saman asian: olenko ihastunut jne...

Koska minä oon kaiken tuollaisen ajattelun alapuolella, niin mun maailma on jotenkin yksinkertaisempi. En ole edes törmännyt naisiin, jotka pihtaa. En oo myöskään törmännyt muihin sofistikoituihin testeihin, tai sitten ne on olleet niin hienostuneita, että en ole edes huomannut olevani testissä.
Ihastuminen ja muut tunteet on aina selvitetty ensin puhumalla, ja siihen päälle seksiä harjoittamalla.

Tosielämässä en oo törmännyt koko ilmiöön, vaikka täällä netissä siitä sitten kuulee solkenaan. Perusteet on hämmentäviä ja mun logiikan vastaisia. Vetoan siihen, että tosielämän kokemukset voittavat nettipolemiikin.

Äänestä

jonka vankka pätös oli: Ei seksiä ennen hääyötä ja piti myös päätöksensä.

Meni naimisiin alle 30 ikävuoden.

Äänestä

seksistä kieltäytyminen kertoo henkilön kylmyydestä.

Äänestä
  • kylmyydeksi voi sanoa, jos toisella on parisuhteessa pienemmät halut kuin toisella.

Äänestä

Minen mitään tommosista tiedä, mutta pikkuisen aihetta sivuten.

Mua ainakin ahdistaa se, että kun heti kaiken pitäisi johtaa seksiin.
Aluksi olis kiva olla muutenkin vaan lähekkäin, mutta kun ei...
Jos yrität jarrutella, niin vastapuoli loukkaantuu ja pitää itseään joteskin epämiellyttävänä.

Toisaalta ymmärrän miks jotkut ei haluu esiaviollista seksiä. Ei tule ainaskaan tommosia ongelmia.

Äänestä

että kyse on vaan kasvatuksesta, historiasta ja opituista arvoista. Eikä se välttämättä mikään huonokaan juttu ole. Pihtaus on ihan sallittua, niinku on tietty antaminenkin.

Ts. Kumpikaan asia(pihtaaminen tai antaminen) heti aluksi ei tee naisesta sen huonompaa tai parempaa, vaan ne on ihan muut asiat jotka sen naisen sopivuuden itselle määrittävät.

Äänestä

mitä säkin vanha keski-ikänen varattu ukko päätäs täälläsillä asioilla vaivaat?

;)

Äänestä

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Moni nainen uskoo, että pidättäytymällä seksistä voi selvittää, onko mies oikeasti ihastunut naiseen vai pelkän seksin perässä. Saattaa monien kohdalla pitää paikkansakin.

Minulle tuli kuitenkin asiasta älynväläys, jonka todenperäisyyttä päätin kysyä teiltä. Entäpä, jos nainen pihtaamalla ennemminkin testaa omia tunteitaan eikä niinkään miehen?

Korviaanmyöten ihastunut nainen kun ei pihtaa. Hän haluaa miestä ja saattaa lisäksi tuntea menettämisenpelkoa, joten hän antautuu melko helposti lihallisten ilojen pariin. Edellisen johdosta neuvo pihtauksen autuudesta unohtuu ja aiheuttaa joskus pettymyksiä, kun mies ei sitten tunteisiin vastaakaan.

Mitäs mieltä olette?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu