Kirjoja?

26

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ollu kesken nyt kolmisen kuukautta. Akka on lukenu samana aikana jo kolme vastaavan kokosta kirjaa, jotta tunnustan olevani asian suhteen todella saamaton.

      • kirjat :!!!!!!!111

        ne ei liity toisiinsa millään tavalla!!!!!1111


      • kirjat :!!!!!!!111 kirjoitti:

        ne ei liity toisiinsa millään tavalla!!!!!1111

        pitäis aina saada jotai aikaseksi.


    • zisel

      tosi harvoin mutta tykkäsin Deborah Spungenin Nancy- kirjasta. Sit joku punatakkinen tyttö- kirja oli kans hyvä joka kertoi tytöstä joka joutu olee keskitysleirillä. Tosi raaka kirja mutta sitä ei malttanut lopettaa kun alkuun pääsi.

    • nyt :

      Tervo: Pyhiesi yhteyteen
      Peter Ryan: Kuun valloitus. Apollo 11:n vaiheet
      Ilmari Turja: Tarinoita Suuresta URHOSTA

    • Koppava Horo

      ostaa miesystävälleni joululahjaksi ja tarpeeksi ajoissa, jotta ehdin lukaista sen itse ensin: http://en.wikipedia.org/wiki/The_God_Delusion

      Itselleni aion lähipäivinä ostaa Sophie Kinsellan Remember Me? -kirjan. Siihen saakka luen kirpparilöytöjäni eli Aku Ankan taskukirjoja.

    • Enrique_Lister

      Joen yli puiden siimekseen on nyt kesken.
      Hemingwayn vanha romaani, jonka lainasin lähinnä alun legendaarisen sorsastus kohtauksen takia.

      Lisäksi lainasin kirjan "Hullut diktaattorit".

      Eräs suosikki kirjoistani on ehdottomasti George Orwellin "Katalonia Katalonia".

      Enimmäkseen luen muistelmia.

    • Pikku Prinssin

      tässä elämänahdistuksessa.

      Silloin kun se koulussa pakotettiin lukemaan, sen sisällöstä ei jäänyt käteen mitään. Nyt oli hieman toisin.

      • caput.mortuum

        Sain Pikku Prinssin varhaisteini-iässä lahjaksi kummiltani ja ihmettelin vähän että miksi tuollaisen lastenkirjan mulle antoi. Tulihan se selväksi sitten vähän myöhemmin.


      • Yksi tuhansien joukosta,
        En tarvitse sinua
        En, en tarvitse sinua.

        Mutta jos kesytät minut...

        Laulettiin neljännesvuosisata sitten eräässä piirissä ja hyvin on jäänyt mieleen.
        Nuotteja en enää muista, kaiketi jossain kansioista vielä tallella.


    • Revolveri

      Tolstoyn War and Peace. Pitää yrittää sivistää itseään.

      • Yksinkertainen blondi

        oli mielenkiintoisen outo tunnelmaltaan. Kauniin pessimistinen...:)


      • Yksinkertainen blondi kirjoitti:

        oli mielenkiintoisen outo tunnelmaltaan. Kauniin pessimistinen...:)

        Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, pidänkö vai en. Jossain määrin ärsyttävän jahkaileva ja juonta paloittain ripotteleva kulku, mutta katsotaan sitten kun olen saanut luettua :).


      • Yksinkertainen blondi
        DorkaM kirjoitti:

        Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, pidänkö vai en. Jossain määrin ärsyttävän jahkaileva ja juonta paloittain ripotteleva kulku, mutta katsotaan sitten kun olen saanut luettua :).

        ei ihan perus-päätaloa:D Mutta omalaatuinen tunnelma ja maailma... Ton tyyppisiä ei aina jaksa lukea, se vaatii oikean mielentilan, ei esim. väsyneen:/


    • caput.mortuum

      Lukemisen alla on Jason Goodwinin Käärmekivi ja edellinen oli Giulio Leonin Valon salaisuus.

      Yleensäkin historialliset opukset kiinnostavat, mutta myös dekkarit laidasta laitaan.

    • löytyy suosikit.

      Lukematta:
      Härkönen -Ei kiitos
      Tuuri -Surmanpelto
      Wassmo -lasi maitoa, kiitos
      Chevalier -Tyttö ja helmikorvakoru
      Ja kymmenkunta muuta kirjaa.

    • orpana-67

      suht paljon. Periaatteessa laidasta laitaan, koitan löytää aina jotain uutta ja mielenkiintoista. Jostain syystä kuitenkin "sorrun" usein valkkaamaan dekkarin.

    • uk-ko

      Olen viettänyt elämäni lähinnä kirjoja ahmimalla. Viime vuosina lukeminen on jäänyt todella vähiin. Viimeisimpiä, jotka ovat mua innostaneet, ovat Juha Ruusuvuoren historialliset romaanit.
      Satunnaisia dekkareita lueskelen hitaaseen tahtiin: lähes kaksi sivua joka ilta sängyssä, ennen kuin kirja putoaa lattialle.

      • caput.mortuum

        Ruusuvuoresta pidän minäkin.

        Ehkä lukeminen jää vähemmälle silloin kun on muuta puuhaa eikä kärsi unettomuudesta? Eikä tarvitse paeta todellisuutta kirjojen maailmaan...


      • uk-ko
        caput.mortuum kirjoitti:

        Ruusuvuoresta pidän minäkin.

        Ehkä lukeminen jää vähemmälle silloin kun on muuta puuhaa eikä kärsi unettomuudesta? Eikä tarvitse paeta todellisuutta kirjojen maailmaan...

        Heh. Totta kyllä, että aikoinaan kun nukahtaminen tuotti tuskaa, luin yhdessä yössä saman kuin nykyään kuukaudessa.
        Nykyään keski-iän unettavassa syleilyssä ei oo huolta nukahtamisesta: suurin huoli on, ehtiikö sänkyyn asti, ennen kuin pää kopsahtaa - johonkin.


    • vänkyrä-nainen

      laitaan, pois lukien sotakirjallisuus ja liian poliittiset teokset.

      Oon lukenut aina. Lapsena olin usein yksin kotona pitkiäkin aikoja ja jo silloin olen oppinut sen lukemisen ilon - aika kuluu, saa paeta johonkin "muualle" mielikuvituksissaan, rentoutuu...

      Aikuisenakin kaikki murheet ja stressi karkottuu, kun uppoutuu sinne kirjan maailmaan. Tuon takia eniten pidän fiktiivisistä kirjoista, koska niissä saa enemmän käyttää mielikuvitusta, kuin asiapohjaisissa teoksissa.

    • fantasiaa ja maa- ja metsätalouteen liittyvää, autoista.. Nämä on jäänyt mieleen:

      The Picture of Dorian Gray, Oscar Wilde (enkuksi, paras),

      The Little Prince, Antoine De Saint- Exupéry (enkuksi, sain lukion opettajalta lahjaksi :D)

      The Catcher In The Rye, J. D. Salinger => just wanted to know what all the hubba was about, it killed me :D

      • suosikit :

        selkeästi valistunut maku :)


    • Yksinkertainen blondi

      Tämä Nabokovin kirja mun pitäisi lukea uudestaan, koska se on alkanut kummitella mulle. Mä muistan että tykkäsin siitä, kun luin sen parikymppisenä. En tiedä miksi se kirja haluaa nyt tulla mulle uudestaan luetuksi:P Täytyis ottaa selvää...

      Lähihistoriassa yksi vaikutuksen tehnyt kirja on Siri Huvstedtin Kaikki mitä rakastin. Se on mielenkiintoinen yhdistelmä dekkaria ja ihmissuhdedraamaa.

    • a_little_mermaid

      James Pattersonin neljää sokeaa hiirtä ja olen vähintäänkin hämmentynyt. Valitsin sen, koska se oli ainoa saatavilla oleva, joka ei ollut mitään siirappia ja vielä miehen kirjoittama, mutta olen jo puolivälissä saanut diabeteksen. Ne rakkauskohtaukset on kuin suoraan jostain harlekiineista, paitsi että muka mies tuntee niitä juttuja! Aivan naurettava kirja, en tiedä onko tämä vitsi vai mitä kirjoittaja on ajatellut?! Päähenkilö on muka niin ihastunut johonkin naiseen, ettei pysty mitään muuta ajattelemaan ja seksikin on parasta ikinä siitä huolimatta, että naisella ei ole täydellinen vartalo. Tekisi mieli lähettää sille kirjailijalle sähköpostia ja kysyä, että onko se koskaan tavannut miestä. :D

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe