Tässä eräs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flowers_for_Algernon
http://fi.risingshadow.net/index.php?option=com_library&Itemid=67&action=book&book_id=1319
Mitä te luette?
Kirjoja?
26
934
Vastaukset
on ollu kesken nyt kolmisen kuukautta. Akka on lukenu samana aikana jo kolme vastaavan kokosta kirjaa, jotta tunnustan olevani asian suhteen todella saamaton.
- kirjat :!!!!!!!111
ne ei liity toisiinsa millään tavalla!!!!!1111
kirjat :!!!!!!!111 kirjoitti:
ne ei liity toisiinsa millään tavalla!!!!!1111
pitäis aina saada jotai aikaseksi.
- zisel
tosi harvoin mutta tykkäsin Deborah Spungenin Nancy- kirjasta. Sit joku punatakkinen tyttö- kirja oli kans hyvä joka kertoi tytöstä joka joutu olee keskitysleirillä. Tosi raaka kirja mutta sitä ei malttanut lopettaa kun alkuun pääsi.
- nyt :
Tervo: Pyhiesi yhteyteen
Peter Ryan: Kuun valloitus. Apollo 11:n vaiheet
Ilmari Turja: Tarinoita Suuresta URHOSTA - Koppava Horo
ostaa miesystävälleni joululahjaksi ja tarpeeksi ajoissa, jotta ehdin lukaista sen itse ensin: http://en.wikipedia.org/wiki/The_God_Delusion
Itselleni aion lähipäivinä ostaa Sophie Kinsellan Remember Me? -kirjan. Siihen saakka luen kirpparilöytöjäni eli Aku Ankan taskukirjoja. - Enrique_Lister
Joen yli puiden siimekseen on nyt kesken.
Hemingwayn vanha romaani, jonka lainasin lähinnä alun legendaarisen sorsastus kohtauksen takia.
Lisäksi lainasin kirjan "Hullut diktaattorit".
Eräs suosikki kirjoistani on ehdottomasti George Orwellin "Katalonia Katalonia".
Enimmäkseen luen muistelmia. - Pikku Prinssin
tässä elämänahdistuksessa.
Silloin kun se koulussa pakotettiin lukemaan, sen sisällöstä ei jäänyt käteen mitään. Nyt oli hieman toisin.- caput.mortuum
Sain Pikku Prinssin varhaisteini-iässä lahjaksi kummiltani ja ihmettelin vähän että miksi tuollaisen lastenkirjan mulle antoi. Tulihan se selväksi sitten vähän myöhemmin.
Yksi tuhansien joukosta,
En tarvitse sinua
En, en tarvitse sinua.
Mutta jos kesytät minut...
Laulettiin neljännesvuosisata sitten eräässä piirissä ja hyvin on jäänyt mieleen.
Nuotteja en enää muista, kaiketi jossain kansioista vielä tallella.
- Revolveri
Tolstoyn War and Peace. Pitää yrittää sivistää itseään.
Tällä hetkellä luvussa on
faktaa:
Daniel Lord Smail - On deep history and the brain
http://www.nytimes.com/2008/03/16/books/review/Star-t.html
fiktio:
Kazui Ishiguro - Ole luonani aina
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ole_luonani_aina- Yksinkertainen blondi
oli mielenkiintoisen outo tunnelmaltaan. Kauniin pessimistinen...:)
Yksinkertainen blondi kirjoitti:
oli mielenkiintoisen outo tunnelmaltaan. Kauniin pessimistinen...:)
Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, pidänkö vai en. Jossain määrin ärsyttävän jahkaileva ja juonta paloittain ripotteleva kulku, mutta katsotaan sitten kun olen saanut luettua :).
- Yksinkertainen blondi
DorkaM kirjoitti:
Itse olen vielä vähän kahden vaiheilla, pidänkö vai en. Jossain määrin ärsyttävän jahkaileva ja juonta paloittain ripotteleva kulku, mutta katsotaan sitten kun olen saanut luettua :).
ei ihan perus-päätaloa:D Mutta omalaatuinen tunnelma ja maailma... Ton tyyppisiä ei aina jaksa lukea, se vaatii oikean mielentilan, ei esim. väsyneen:/
- caput.mortuum
Lukemisen alla on Jason Goodwinin Käärmekivi ja edellinen oli Giulio Leonin Valon salaisuus.
Yleensäkin historialliset opukset kiinnostavat, mutta myös dekkarit laidasta laitaan. löytyy suosikit.
Lukematta:
Härkönen -Ei kiitos
Tuuri -Surmanpelto
Wassmo -lasi maitoa, kiitos
Chevalier -Tyttö ja helmikorvakoru
Ja kymmenkunta muuta kirjaa.- orpana-67
suht paljon. Periaatteessa laidasta laitaan, koitan löytää aina jotain uutta ja mielenkiintoista. Jostain syystä kuitenkin "sorrun" usein valkkaamaan dekkarin.
- uk-ko
Olen viettänyt elämäni lähinnä kirjoja ahmimalla. Viime vuosina lukeminen on jäänyt todella vähiin. Viimeisimpiä, jotka ovat mua innostaneet, ovat Juha Ruusuvuoren historialliset romaanit.
Satunnaisia dekkareita lueskelen hitaaseen tahtiin: lähes kaksi sivua joka ilta sängyssä, ennen kuin kirja putoaa lattialle.- caput.mortuum
Ruusuvuoresta pidän minäkin.
Ehkä lukeminen jää vähemmälle silloin kun on muuta puuhaa eikä kärsi unettomuudesta? Eikä tarvitse paeta todellisuutta kirjojen maailmaan... - uk-ko
caput.mortuum kirjoitti:
Ruusuvuoresta pidän minäkin.
Ehkä lukeminen jää vähemmälle silloin kun on muuta puuhaa eikä kärsi unettomuudesta? Eikä tarvitse paeta todellisuutta kirjojen maailmaan...Heh. Totta kyllä, että aikoinaan kun nukahtaminen tuotti tuskaa, luin yhdessä yössä saman kuin nykyään kuukaudessa.
Nykyään keski-iän unettavassa syleilyssä ei oo huolta nukahtamisesta: suurin huoli on, ehtiikö sänkyyn asti, ennen kuin pää kopsahtaa - johonkin.
- vänkyrä-nainen
laitaan, pois lukien sotakirjallisuus ja liian poliittiset teokset.
Oon lukenut aina. Lapsena olin usein yksin kotona pitkiäkin aikoja ja jo silloin olen oppinut sen lukemisen ilon - aika kuluu, saa paeta johonkin "muualle" mielikuvituksissaan, rentoutuu...
Aikuisenakin kaikki murheet ja stressi karkottuu, kun uppoutuu sinne kirjan maailmaan. Tuon takia eniten pidän fiktiivisistä kirjoista, koska niissä saa enemmän käyttää mielikuvitusta, kuin asiapohjaisissa teoksissa. fantasiaa ja maa- ja metsätalouteen liittyvää, autoista.. Nämä on jäänyt mieleen:
The Picture of Dorian Gray, Oscar Wilde (enkuksi, paras),
The Little Prince, Antoine De Saint- Exupéry (enkuksi, sain lukion opettajalta lahjaksi :D)
The Catcher In The Rye, J. D. Salinger => just wanted to know what all the hubba was about, it killed me :D- suosikit :
selkeästi valistunut maku :)
- Yksinkertainen blondi
Tämä Nabokovin kirja mun pitäisi lukea uudestaan, koska se on alkanut kummitella mulle. Mä muistan että tykkäsin siitä, kun luin sen parikymppisenä. En tiedä miksi se kirja haluaa nyt tulla mulle uudestaan luetuksi:P Täytyis ottaa selvää...
Lähihistoriassa yksi vaikutuksen tehnyt kirja on Siri Huvstedtin Kaikki mitä rakastin. Se on mielenkiintoinen yhdistelmä dekkaria ja ihmissuhdedraamaa. - a_little_mermaid
James Pattersonin neljää sokeaa hiirtä ja olen vähintäänkin hämmentynyt. Valitsin sen, koska se oli ainoa saatavilla oleva, joka ei ollut mitään siirappia ja vielä miehen kirjoittama, mutta olen jo puolivälissä saanut diabeteksen. Ne rakkauskohtaukset on kuin suoraan jostain harlekiineista, paitsi että muka mies tuntee niitä juttuja! Aivan naurettava kirja, en tiedä onko tämä vitsi vai mitä kirjoittaja on ajatellut?! Päähenkilö on muka niin ihastunut johonkin naiseen, ettei pysty mitään muuta ajattelemaan ja seksikin on parasta ikinä siitä huolimatta, että naisella ei ole täydellinen vartalo. Tekisi mieli lähettää sille kirjailijalle sähköpostia ja kysyä, että onko se koskaan tavannut miestä. :D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483
