Mikä Oulunkylässä maksaa

Ogeli

Kun Oululnkylän päälle ei saada kattoa aikaiseksi? Jos alue on jonkun museoviraston suojeluksessa niin moniko Hesalainen tämän tietää, ja moniko tästä välittää?
On suoranaine typeryys että alueelle ei voida rakentaa katettua rataa vain muutaman höyrähtäneen vanhan museovirastotädin takia. Laittakaa liikuntapaikat asianmukaiseen kuntoon. Ketä kiinnostaa joku puolilaho rakennus ja sen museoarvo?, tarviimme urheilupaikkoja eikä mitään helvetin museoita!!!

13

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luistelunystävä

      Oikeassa olet. Ei tule jatkossa Koskeloita ja Poutaloita jos talvet ovat tällaisia ja Suomeen ei saada edes katettuja tekojäitä, halleista puhumattakaan. Kuka viitsii treenata pikaluistelua vesisateessa? Ja vaikka viitsiikin, niin kyllä on vaikeaa hioa tekniikkaa huonolla jäällä.

      • Ogeli

        On sitä tullut luisteltua vesisateessa kun eihän täällä muuta säätä enää ole. Mutta on se typerää. Ketä palvelee huonot olosuhteet?, kuka näkee Ogelissa suojelukohteen?, kuinka luisteluharrastus etenee maassa joka ei pysty tarjoamaan edes jäätä keskellä talvea?
        Kyllä käy sääliksi niitä nuoria jotka ovat kiinnostuneet pikaluistelusta mutta kurjien olosuhteiden pakosta joutuvat miettimän jonkun muun lajin.

        Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras. Luisteluliitto tällähetkellä paistattelee parin pikaluistelijan menestyksellä mutta unohtavat sen tosiseikan että kun tämä kilpailijasukupolvi jättää kisatouhut, ei ketään ole seuraamassa heitä. Olisiko nyt korkea aika laittaa hanketta liikkeelle jottei Koskela/Poutala ole viimeiset menestyjät.

        On myös perin kummallista että Suomessa on panostettu hiihtoputkiin ja hiihdolle luodaan olosuhteita vaikkei täällä enää vuosiin ole voinut hiihtää ulkoladuilla kuin keskisuomesta ylöspäin, siis ei ruuhka-Suomessa. Tekojään rakentaminen on huomattavasti halvempaa ja vaatii vähemmän tilaa joten se voidaan tuoda myös asutusten lähelle. Jään hoito ja ylläpito ei vaadi juuri mitään muuta kuin vettä ja höyläystä.
        Harrastaminen on halpaa koska välineet maksavat muutaman sata euroa. Hiihdossa sensijaan jopa tuhansia voiteet.

        Onko siis kyse siitä että koska Suomessa on aina hiihdetty niin sitä sitten pitää harrastaa, muistutan vain että Suomessa on luisteltu myös kilpaa kohta sata vuotta eikä mene kauaa kun laji näkee tiensä pään.


      • täysillä..
        Ogeli kirjoitti:

        On sitä tullut luisteltua vesisateessa kun eihän täällä muuta säätä enää ole. Mutta on se typerää. Ketä palvelee huonot olosuhteet?, kuka näkee Ogelissa suojelukohteen?, kuinka luisteluharrastus etenee maassa joka ei pysty tarjoamaan edes jäätä keskellä talvea?
        Kyllä käy sääliksi niitä nuoria jotka ovat kiinnostuneet pikaluistelusta mutta kurjien olosuhteiden pakosta joutuvat miettimän jonkun muun lajin.

        Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras. Luisteluliitto tällähetkellä paistattelee parin pikaluistelijan menestyksellä mutta unohtavat sen tosiseikan että kun tämä kilpailijasukupolvi jättää kisatouhut, ei ketään ole seuraamassa heitä. Olisiko nyt korkea aika laittaa hanketta liikkeelle jottei Koskela/Poutala ole viimeiset menestyjät.

        On myös perin kummallista että Suomessa on panostettu hiihtoputkiin ja hiihdolle luodaan olosuhteita vaikkei täällä enää vuosiin ole voinut hiihtää ulkoladuilla kuin keskisuomesta ylöspäin, siis ei ruuhka-Suomessa. Tekojään rakentaminen on huomattavasti halvempaa ja vaatii vähemmän tilaa joten se voidaan tuoda myös asutusten lähelle. Jään hoito ja ylläpito ei vaadi juuri mitään muuta kuin vettä ja höyläystä.
        Harrastaminen on halpaa koska välineet maksavat muutaman sata euroa. Hiihdossa sensijaan jopa tuhansia voiteet.

        Onko siis kyse siitä että koska Suomessa on aina hiihdetty niin sitä sitten pitää harrastaa, muistutan vain että Suomessa on luisteltu myös kilpaa kohta sata vuotta eikä mene kauaa kun laji näkee tiensä pään.

        Ogeli pitää kattaa välittömästi, pitäisi olla valtakunnan urheilun kärkihankkeita, mieluiten halli. Käsittämätön tämä nykykurjuus, sopii meille kuntoilijoille, mutta kilpaluistelijoille mahdoton.


      • pikaluistelun harrastaja
        Ogeli kirjoitti:

        On sitä tullut luisteltua vesisateessa kun eihän täällä muuta säätä enää ole. Mutta on se typerää. Ketä palvelee huonot olosuhteet?, kuka näkee Ogelissa suojelukohteen?, kuinka luisteluharrastus etenee maassa joka ei pysty tarjoamaan edes jäätä keskellä talvea?
        Kyllä käy sääliksi niitä nuoria jotka ovat kiinnostuneet pikaluistelusta mutta kurjien olosuhteiden pakosta joutuvat miettimän jonkun muun lajin.

        Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras. Luisteluliitto tällähetkellä paistattelee parin pikaluistelijan menestyksellä mutta unohtavat sen tosiseikan että kun tämä kilpailijasukupolvi jättää kisatouhut, ei ketään ole seuraamassa heitä. Olisiko nyt korkea aika laittaa hanketta liikkeelle jottei Koskela/Poutala ole viimeiset menestyjät.

        On myös perin kummallista että Suomessa on panostettu hiihtoputkiin ja hiihdolle luodaan olosuhteita vaikkei täällä enää vuosiin ole voinut hiihtää ulkoladuilla kuin keskisuomesta ylöspäin, siis ei ruuhka-Suomessa. Tekojään rakentaminen on huomattavasti halvempaa ja vaatii vähemmän tilaa joten se voidaan tuoda myös asutusten lähelle. Jään hoito ja ylläpito ei vaadi juuri mitään muuta kuin vettä ja höyläystä.
        Harrastaminen on halpaa koska välineet maksavat muutaman sata euroa. Hiihdossa sensijaan jopa tuhansia voiteet.

        Onko siis kyse siitä että koska Suomessa on aina hiihdetty niin sitä sitten pitää harrastaa, muistutan vain että Suomessa on luisteltu myös kilpaa kohta sata vuotta eikä mene kauaa kun laji näkee tiensä pään.

        "Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras."

        Mikähän tekee siitä Helsingin seudusta niin hyvän alueen taikka kannattavan, että sinne kannattaisi laittaa se katettu halli?


      • jokinen
        pikaluistelun harrastaja kirjoitti:

        "Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras."

        Mikähän tekee siitä Helsingin seudusta niin hyvän alueen taikka kannattavan, että sinne kannattaisi laittaa se katettu halli?

        Taitaa olla ainoastaan seinäjoella semmoiset nuo harrastajamäärät että hallia kannattaa harkita. Helsingissä ei puhettakaan. Jotta niin. Halli ja äkkiä seinäjoelle.


      • paljon rahhaa
        Ogeli kirjoitti:

        On sitä tullut luisteltua vesisateessa kun eihän täällä muuta säätä enää ole. Mutta on se typerää. Ketä palvelee huonot olosuhteet?, kuka näkee Ogelissa suojelukohteen?, kuinka luisteluharrastus etenee maassa joka ei pysty tarjoamaan edes jäätä keskellä talvea?
        Kyllä käy sääliksi niitä nuoria jotka ovat kiinnostuneet pikaluistelusta mutta kurjien olosuhteiden pakosta joutuvat miettimän jonkun muun lajin.

        Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras. Luisteluliitto tällähetkellä paistattelee parin pikaluistelijan menestyksellä mutta unohtavat sen tosiseikan että kun tämä kilpailijasukupolvi jättää kisatouhut, ei ketään ole seuraamassa heitä. Olisiko nyt korkea aika laittaa hanketta liikkeelle jottei Koskela/Poutala ole viimeiset menestyjät.

        On myös perin kummallista että Suomessa on panostettu hiihtoputkiin ja hiihdolle luodaan olosuhteita vaikkei täällä enää vuosiin ole voinut hiihtää ulkoladuilla kuin keskisuomesta ylöspäin, siis ei ruuhka-Suomessa. Tekojään rakentaminen on huomattavasti halvempaa ja vaatii vähemmän tilaa joten se voidaan tuoda myös asutusten lähelle. Jään hoito ja ylläpito ei vaadi juuri mitään muuta kuin vettä ja höyläystä.
        Harrastaminen on halpaa koska välineet maksavat muutaman sata euroa. Hiihdossa sensijaan jopa tuhansia voiteet.

        Onko siis kyse siitä että koska Suomessa on aina hiihdetty niin sitä sitten pitää harrastaa, muistutan vain että Suomessa on luisteltu myös kilpaa kohta sata vuotta eikä mene kauaa kun laji näkee tiensä pään.

        halli on muutakin kuin seinät ja katto. Esim oggelin kattaminen ei kannata, koska jäädytyskoneisto on vanhentunut ja energiatehoton. Hallissa pitää lisäksi olla hyvä ilmanvaihto ja tuuletusjärjestelmä, joka maksaa paljon. Helsingissä ongelmaksi muodostuu että jääpallottelijat haluavat hallista niin korkean että palloa voidaan pelata, tämä taasen maksaa ja tekee hallista kalliin.


      • uhkaussoittoja kehiin

        Miksi museovirasto? Onko oulunkylän jäärata muka kulttuurihistoriallisesti arvokas? Estetiikka ajaa luistelijoiden tarpeiden eteen?

        Kyllä ihmettelen sitä oulunkylän naapurustoa, joka ajaa jääradalle suojelua? Mitä yksi katto haittaisi?


      • karamba!
        pikaluistelun harrastaja kirjoitti:

        "Erityisen ihmeellistä on että luisteluliitto ei ole ottanut asiakseen ajaa edes siedettäviä (lue: katettu rata joka palvelee myös sateisilla ja syksyisissä olosuhteissa) harjoitteluolosuhteita tänne Suomeen, vaikka sitten Helsingin seudulle jossa kannattavuus olisi ehkä paras."

        Mikähän tekee siitä Helsingin seudusta niin hyvän alueen taikka kannattavan, että sinne kannattaisi laittaa se katettu halli?

        Siksi että Helsingin ja pääkaupunkiseudun alueella on kaikkein suurin väkitiheys. Jos kustannuksia jotenkin edes pyrittäisiin ratkomaan pääsymaksuilla, väkimäärän saanti baanalle on ainoa vaihtoehto. Nooh, tosin ei ne hallit ulkomaillakaan pystyssä pysy pääsymaksujen voimalla...


      • karamba!
        paljon rahhaa kirjoitti:

        halli on muutakin kuin seinät ja katto. Esim oggelin kattaminen ei kannata, koska jäädytyskoneisto on vanhentunut ja energiatehoton. Hallissa pitää lisäksi olla hyvä ilmanvaihto ja tuuletusjärjestelmä, joka maksaa paljon. Helsingissä ongelmaksi muodostuu että jääpallottelijat haluavat hallista niin korkean että palloa voidaan pelata, tämä taasen maksaa ja tekee hallista kalliin.

        Puolikatetussa hallissa, siis ovaalin päällä olevassa katoksessa ei tarvita ilmanvaihtoa koska keskiosa on avoin. Tällainen 'halli' on täysin riittävä. Pahin ongelma on vesisade ja tuuli joilta suojaavat katto ja seinät. Nämä eivät voi maksaa niin paljoa että sen rakentaminen olisi mahdotonta. Suihkut, ravintola, punttisali, ties mitkä voitte unohtaa. Paikkoja tällaiseen toimintaan löytyy ympäri kaupunkia pilvin pimein, ei niitä hankkeessa tarvita lisäämään kustannuksia.

        Minun puolestani jääpallo voi pyöriä Oulunkylässä taivasalla, pikaluistelurataa tässä ollaan hakemassakin, ei jääpallohallia. Jos hanketta viedään eteenpäin niin että joka laji saa jotain niin asiasta syntyy sellainen sotku ja kädenvääntö ettei homma mene eteenpäin ikinä.


      • karamba!
        karamba! kirjoitti:

        Puolikatetussa hallissa, siis ovaalin päällä olevassa katoksessa ei tarvita ilmanvaihtoa koska keskiosa on avoin. Tällainen 'halli' on täysin riittävä. Pahin ongelma on vesisade ja tuuli joilta suojaavat katto ja seinät. Nämä eivät voi maksaa niin paljoa että sen rakentaminen olisi mahdotonta. Suihkut, ravintola, punttisali, ties mitkä voitte unohtaa. Paikkoja tällaiseen toimintaan löytyy ympäri kaupunkia pilvin pimein, ei niitä hankkeessa tarvita lisäämään kustannuksia.

        Minun puolestani jääpallo voi pyöriä Oulunkylässä taivasalla, pikaluistelurataa tässä ollaan hakemassakin, ei jääpallohallia. Jos hanketta viedään eteenpäin niin että joka laji saa jotain niin asiasta syntyy sellainen sotku ja kädenvääntö ettei homma mene eteenpäin ikinä.

        kuva yhdestä puolikatetusta joka on vielä näemmä keskeneräinen. Tossa on katto-seinä yhdistelmä ja liimapuupalkit ja teräskehikko. Ei se sen ihmeellisempi ole.

        http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://img220.imageshack.us/img220/5949/ijsbaan1fr3.jpg&imgrefurl=http://www.schaatsforum.nl/viewtopic.php?p=52142&usg=__euRDbGDbxAdgGtZWOHMf4llPPeA=&h=533&w=800&sz=70&hl=fi&start=92&um=1&tbnid=xZMBST-PTKW28M:&tbnh=95&tbnw=143&prev=/images?q=ijsbaan&start=90&ndsp=18&um=1&hl=fi&sa=N


    • rata

      on kyllä jo vähän museotavaraa, mutta mikään suojelukohde se ei ainakaan toistaiseksi ole.
      Katto taitais olla aika hankala ratkaisu tuollaisen koko alueeltaan jäädytetyn tilan päälle, koska sen täytyisi kattaa koko alue. Käytännössä siitä siis tulisi halli. Radan leveydeltä katettu ovaali olisi varmaankin edullisempi.
      Jos Ogelia ryhdyttäisiin kattamaan, siinä menisi taas muutama vuosi ettei käytössä olisi mitään rataa. Sen jälkeen siellä ei kyllä enää olisi pikaluistelijoita nykyisenkään vertaa.

      • oooon siellä

        Onhan Kalliossa kenttä jota voi käyttää sijaisena. sielläkin on pikaluisteltu..


    • museotädissä

      Stereotypiasi ovat aika vinoutuneita ellei suorastaan sairaita? Eikö elämälläsi ole muuta merkitystä, kuin haukkua vanhoja tätejä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1197
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      869
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      734
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe