Musiikki on terapiamuotona jo kauvan käytetty. Terapiamuotoja on yksin Manhattanilla varmaankin tuhansia, siispä Psykopatologialta
suvaitsevaisuutta muita kuin hänen hoitomuotoja kohtaan.
Jo Raamatussa Daavid soitti kannelta,
että Saul rauhottuisi.
Musiikki-terapia
3
566
Vastaukset
- The-Puu
TV: ssä joskus oli meille kaikille tuttua, kuinka määrärahoja on leikattu mielenterveyspuolelta. Siinä näytettiin Tampereelta yhtä suicidaalista miestä, joka sinnitteli päivän kerrallaan musiikin ja henkilökohtaisen tuen avulla. Koko ajan painoi päälle pelko, leikataanko lisää.
Eikös mielisairaaloissa ole ollut iät ja ajat musiikkiterapiaa? - Oslon kujat
Itse musiikkiterapiaa opiskelleena ymmärrän monenlaisen musiikin olevan jopa hyvin terveellistä. Se voi nostaa masentunutta ja rauhoittaa levotonta. Se on, kuin sanaton kieli. Sen avulla voi kommunikoida. Klassisen musiikin on todennettu parantavan muistiä ja älykkyyttä.
Pidän itseäni henkisesti suhteellisen terveeenä ihmisenä. Kun kuuntelin suosikkikirkossani Johanneksen kirkossa Helsingissä Matteus- tai Johannespassiota ja suljin kevyesti silmäluomeni, näin kauniin sinistä väriä. Uskon, että musiikki aikaansaa korket positiiviset energiat. Musiikin jälkivaikutus on pitkäaikainen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93531
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437