Nykyajan miehet ujompia?

NaisellinenN

Onko asia niin, että nykyään nuoret alle 30v miehet ovat ujoja ja pelkäävät torjutuksi tulemista? Vai mistä johtuu, että enää ei tulla rohkeasti juttusille ja pyydetä reippaasti sitä numeroa!?

Olen niin monta kertaa huomannut kahviloissa, ravintoloissa, kirjastoissa ym. että minulla on joku utelias ihailia, mutta siihen se aina jääkin. Koetan rohkaisuksi hymyillä ja katsella takaisin päin, mutta se ei ole johtanut sen pidemmälle.
Onhan asia niinkin, että nykyään myös naisten pitäisi tehdä aloitteita, mutta mihin on kadonnut miesten rohkeus ja miehinen perinne?

Jos miehet luette tätä, niin haluan sanoa, että ei naiset pure, ei ne kauneimmatkaan! Monesti ajatellaan, että kauniit naiset saavat helpommin miehiä, mutta asia menee niin, että usein heitä ei uskalleta tulla edes iskemään!!

Haloo ukot!

69

9712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se mitään helppoa ole, mennä tuosta vaan takki auki ja sydän paljaana juttelemaan.Ei sitä koskaan tiedä(en ainakaan minä),että tuleeko sieltä sittenkin kuolinisku sydämeen jos kuitenkin erehtyy tuttavuutta tekemään..Kyllä minulla on sen verran pehmeä sisus et jos kova kuori pettää niin mitään ei jää jäljelle.Jos joskus todella harvoin olen yrittänyt lähestyä vastakkaista sukupuolta niin kokemukset ovat saaneet jättämään sen kokonaan pois..Huonolla itsetunnolla on huono hurmata, en tiedä saitko mitään käsitystä tästä mut toivottavasti jotain!

• Loibgott

...miehet tosiaan pelkäävät tulevansa torjutuiksi ja nolaavansa itsensä täydellisesti ja se pelko on TÄYSIN aiheellinen.

Ehkä n. joka kymmenennellä iskemiskerralla miestä ei torjuta, ja silloinkin kysymyksessä on lähes satavarmasti joku Brad Pitin kaksoisolento joka iskee.

Kauniitkaan naiset eivät pure, mutta torjuvat kyllä.

Tottakai kauniit naiset saavat helposti miehiä! Miksi eivät saisi? Koko ajatus, etteivät muka saisi kuullostaa omituiselta.

Voisithan sinä itse tehdä sen aloitteen. Muutenkin nykyään naiset meuhkaavat hirveästi tasa-arvon perään, mutta jostain syystä ei tässä asiassa. Miehen pitäisi aina olla se joka panee itsensä likoon ja "hyvässä" lykyssä vielä nolaa itsensä.

Joku viisas on joskus sanonut että Suomessa ei olisi parisuhteita laisinkaan, jos miehet eivät iskisi. Heh...

• mutta....

Minua ei tulla läheskään niin rennoin ottein iskemään kuin ystäviäni:( En keksi tähän selitykseksi muuta, kuin että saatan pelottaa miehiä, juuri kuten sanoit, että torjuisin helpommin.

Ymmärränhän toki, että ei se helppoa ole, mutta siltin enemmän rohkeutta! Ei siihen elämä lopu. Mahdollisia kumppaneitahan on miljoonia;)

• elämä siihen ei
        mutta.... kirjoitti:

Minua ei tulla läheskään niin rennoin ottein iskemään kuin ystäviäni:( En keksi tähän selitykseksi muuta, kuin että saatan pelottaa miehiä, juuri kuten sanoit, että torjuisin helpommin.

Ymmärränhän toki, että ei se helppoa ole, mutta siltin enemmän rohkeutta! Ei siihen elämä lopu. Mahdollisia kumppaneitahan on miljoonia;)

mutta joka kerta kun joku ylimielinen prinsessa torjuu silmiään pyörittelemällä (vaikka lähestyminen olisi kuinka asiallinen), niin usko koko homman kannattavuuteen kärsii. Itse kyllästyin tuohon paskaan pari vuotta sitten ja aloin lähestymään vain aasialaisia naisia ja voin kertoa että suhtautuminen miehiin on aivan eri tasolla, kuin mihin olin tottunut! Sain osakseni asiallista sekä inhimillistä kohtelua ja nyt olen seurutellut tuon pari vuotta. Tärppäsi siis heti ekalla. :) Naiseni on siis täysin suomalainen nainen, mukaan lukematta ylimielistä suhtautumista miehiä kohtaa.

Ei kannata hakata päätä seinään näiden prinsessojen kanssa, vaan rohkeasti kokeilla mitä kohtelua saa maahanmuuttaja taustaisilta naisilta. Ette tule katumaan, ero on järkyttävä!

• Loibgott
        mutta.... kirjoitti:

Mutta sinua kuitenkin TULLAAN iskemään. Joten mitä ihmettä valitat??!!!

Mä olisin kyllä ainakin ERITTÄIN onnellinen jos joku j.o.s.k.u.s tulisi iskemään.

Huomaa kyllä että olet prinsessä; sinua tullaan iskemään, mutta sekään ei riitä.

Anteeksi nyt vaan mutta siltä musta tuntuu...

• polttaa...
        Loibgott kirjoitti:

Mä olisin kyllä ainakin ERITTÄIN onnellinen jos joku j.o.s.k.u.s tulisi iskemään.

Huomaa kyllä että olet prinsessä; sinua tullaan iskemään, mutta sekään ei riitä.

päreitään näiden ylimielisten prinsessojen kanssa. Tiedän varmuudella, että on olemassa myös normaaleja ihania naisia.

• ihan totta kai se on..
        Loibgott kirjoitti:

Tiedän kyllä, että mun teksti saattoi näyttää ylimieliseltä jonkun silmään, mutta ihan oikeesti musta tuntuu tosissaan tämä tilanne niin turhauttavalta. Mäkin haluaisin löytää joskus sellaisen, johonka minä oikeasti olen itse ihastunut ja jonka kanssa saan lapsia jne.

Ja ei se sitä katso, että kun on niitä iskijöitä, niin kaikki on kunnossa.. En minä halua mitään ylimielisiä trendipellejä, enkä juopporetkuja (jotka ovat niitä yleisimpiä iskijöitä), vaan haluaisin sellaisen ihan tavallisen "normaalin" miehen.

Toivon että sä löydät oikein hyvän miehen itselleskin!

• pabdihddoui

se menee jotakuta naista kun yrittää iskeä niin pakithan siinä tulee...kokemusta on

• paradoksit

tää on näitä asioita. jos lähtee hyvällä itseluottamuksella saattaa antaa ylimielisen kuvan. mielummin olen hieman ujo arka itseni kuin ylimielinen idiootti joka luulee kaiken sanomansa olevan jotain hienoa.

• no eihän..

Eihän kaiken sanoman pidäkkään olla hienoa ja täydellistä, kunhan se on edes jollain tasolla kohteliasta:D Itse ainakin pidän jopa enemmänkin miehistä, keillä sanat saattavat takeltaa ja jutut heittää vahingossa överiksi, kun hän ihastuu

• naiset yhtä...

Näin se maailma kehittyy! Miehet tulee ujommiksi ja naiset ovat yhtä passiivisia kuin aina ennenkin... Mutta todellisuudessa oikea syy miesten lähestymisen vähenemiseen on naisten käytös ja ajatusmaailma, peiliin katsominen tekis kyllä hyvää suurinmalle osalle!

Itse aikoinaan olin huono iskemään naisia mutta silti niitäkin tein ja usein pakit sainkin, mutta sellaista se on ei siitä lannistuta! Loppuenlopuksi minut iski sitten nainen ja kunnon nainen onneksi eikä mikään joka pubin siideri... näinkin päin voi käydä!

• Itselläni oikeastaan se syy miksi ei ihan ketä vaan kadulta isketä on se, että eihän sitä yhtään tiedä mikä siellä odottaa. Joku voisi sanoa että olen liian varovainen, mutta yleensä haluan tietää edes jotain siitä naisesta. Siksi kouluista/töistä on helpompi tutustua kun tuntee edes jotenkin kyseisen ihmisen.

Toi nyt oli vaan mun ongelmani, mutta ihan miten kavereiden kanssa yleensä ollaan tosta juteltu niin tuntuis se yleisin syy olevan juuri siinä ettei yhtään tiedetä millainen se vastaus on. Eihän pakkien saaminen ole mitenkään paha asia, jos se nainen vaikka hymyillen sanoo, että kiitos kutsusta mutta ei kiitos. Mutta kun välillä on näitäkin naisia joidenka naama muuttuu norsun vituks ja ne tuijottaa pistäväl katseel ja sanoo et "mee sä oksetus vittuun siitä". Ei ehkä yhtä karkeasti mutta idea pysyy samana. ;)

Eli jos sen tietäis 100% varmaksi että vaikka naista ei kiinnostaisi niin vastaus olisi kuitenkin ystävällinen, mutta koska ihmisiä on niin erillaisia niin ei sitä tosiaan viitti ihan kaupassa tuntemattomalle mennä ehdottelee mitää. :)

Mutta oikeasti teidän naisten kannattas vaan unohtaa noi "vanhat tavat" että miesten pitää tehdä kaikki ja tekisitte myös ite välil jotain. Ette usko kuinka onnelliseks te jonku ujon kaverin tekisitte jos sille menisitte juttelemaan. ;)
      Miehiltä harvemmin kuitenkaan tulee kieltävää vastausta ellei tosiaan ole jo varattu joten ei edes niitten pakkien saamisen osalta ole niin suurta pelkoa.

• ja silloin..

Mua yököttää kyllä myöskin sellaset "haluun olla täydellinen" naiset ja miehetkin. Mutta jos tosissaan tulee ylimielinen vastaus niin kannattaa heittää takaisin vaikka että "joo niin menen, sun chanssit meni" tai "kiitos, pisteet tippu, että kolisi" Yleensä sellaset ihmiset omistaa helvetin huonon itseluottamuksen, tai ovat muuten vain helvetin tyhmiä sikalassa kasvaneita juntteja.

• Mistäköhän se nyt johtuis?

Kyllä se tytöt/naiset alkaa meitä poikia/miehiä nyppimään ja itsetuntokin laskemaan, kun urakalla oikein saa pakkeja. Tämä taas on osittaista seurausta siitä, että itsetunto on jo ehtinyt laskea niiden joidenkin "ensimmäisien pakkien" vuoksi. Siis ihan vaikka samana iltana peräti olet saanut vain rohkeudesta solvauksia, paskaisen naurun kera naamallesi. Mollaavat joskus oikein porukalla ja supisevat keskenään, et ei kait me nyt tommosien kaa, ku paljon parempiakin löytyy. Ja sehän tiedetään, et kun yhdeltä saat samassa tilassa pakit, jossa on myös muita naisia kuulemassa ja näkemässä. Niin ne muutkin naiset perinteisesti laumaeläimenä antavat mahdollisesti pakit (itse koettu/vierestä seurattua). Lisäksi vaikka olisi suomen mittapuussa kovinkin arvokkaan näköinen, niin sellainenkin luetaan rumilukseksi, runkkariksi, pelleksi, luuseriksi ja jne... Yritä siinä sitten lähestyä SUOMEN "naisia"... :(

Naiset ovat itse kyynisiä, katkeria ja erittäin epäitsevarmoja (pois lukien diivailu) menneistä suhteistaan. Siksipä he haluavat omaa tasoaan paremman miehan, jotta itsetunto tästä pönkittyisi. Lisäksi he katsovat ja uskovat liikaa viihdeteollisuutta ja saippuasarjoista opittua mallia. Reaaliteetit ovat kadonneet jäljettömiin...

Itse ainakin nykyisin odotan vaikka koko illan, et nainen tekee sen aloitteen, koska se on niin paljon varmempaa. Empähän saa ainakaan pakkeja. Ja on niitä naisten aloitteita tullutkin lähes joka baarireissu, jopa ihan useampiakin välistä.

24-vuotias olen, enkä ole edes nörtti tai vastaavaa. Olen vain niin hemmetin kyllästynyt Suomen Wanna-be Diva naisiin... :(

• Mulla on ihan samat

ajatukset ja pari vuotta sitten lopetin pääni hakkaamisen seinään

-> päätin että en enää lähesty suomalaisia naisia, vaan koitan saako maahanmuuttaja taustaisilta naisilta inhimillisempää kohtelua

-> lähestyin aasialaista kaunista NAISTA (muuten suomalainen, mutta ei ole ylimielinen miehiä kohtaan)

-> sain hyvää ja inhimillistä kohtelua

-> ja nyt olemme seurustelleet tuon pari vuotta.

:)

En sano tietenkään, että kaikki suominaiset olisivat ylimielisiä prinsessoja, mutta todennäköisyys siihen saattaa kyllä olla suurempi.

• edelliseen
        Mulla on ihan samat kirjoitti:

ajatukset ja pari vuotta sitten lopetin pääni hakkaamisen seinään

-> päätin että en enää lähesty suomalaisia naisia, vaan koitan saako maahanmuuttaja taustaisilta naisilta inhimillisempää kohtelua

-> lähestyin aasialaista kaunista NAISTA (muuten suomalainen, mutta ei ole ylimielinen miehiä kohtaan)

-> sain hyvää ja inhimillistä kohtelua

-> ja nyt olemme seurustelleet tuon pari vuotta.

:)

En sano tietenkään, että kaikki suominaiset olisivat ylimielisiä prinsessoja, mutta todennäköisyys siihen saattaa kyllä olla suurempi.

En siis luuloistanne huolimatta ole mikään läski rillipiru nörtti (ei sillä että heissä olisi mitään vikaa), vaan tuiki tavallinen 25v koulutettu mies. Ja luuloistanne huolimatta naiseni ei ole 55v hieroja vaan 23v amk-opiskelija nainen, joka on elänyt koko elämänsä Suomessa.

Jatkakaa...

• uggi

Niin, ketähän naista kiinnostaa mies joka yrittää jokaista baarin naista? Ehkä saat siksi pakit että ketään naista ei kiinnosta olla kakkonen. Onko mukavaa katsoa että mies on ensin yrittänyt jotakuta muuta (kiinnostavinta/parasta) ja kun ei sitä saa lähtee epätoivoisena kiertämään joka naista läpi. Sekin kertoo jotain miehestä kuten on pakko saada seuraa juuri sinä iltana, kuka tahansa kelpaa jne..

Jos minua lähestyisi joku mies olisin siitä vain otettu ja ystävällinen, enkä ole aasialainen ja olen kaunis. Naiset katsos käy epäileväksi (ainakin jotkut) jos mies seuloo kaikki läpi. En sano ettei muita saisi yrittää samana iltana, mutta tuskin montaa ainakaan kannattaa. Jos mies kiertää kaikki naiset läpi ja tulee viimeisenä luokse, kertoo useimmiten sen että mies etsii sänkyseuraa jota kaikki eivät baarista hae. Tuskin minua hirveästi nappaa mies joka vieressä yrittää ensin toista ja sitten vaikka minua, koska tuntisin että "miksi ei tullut ensin luokseni jos kerta olen niin kiinnostava"?

Turhaan sinä suomalaisia naisia haukut, olet vain törmännyt siihen "pohjasakkaan". Suomessa on paljon fiksuja naisia jotka osaavat torjua asiallisesti ja kohteliaasti jos tarve on.
        Ja vaikka itsekin saan iskuyrityksiä, olen huomannut että ne ovat alkaneet vähentyä.. Juuri usein miehet eivät uskalla tehdä aloitteita, vaikka muuten vaikuttavat kiinnostuneilta.

Jos ette edes yritä, ette mitään saakaan. Pätee myös naisiin mutta miehetkin varmaan tiedostavat nämä käyttäytymisperinteet joissa miehen toivotaan tekevän aloite.. Jotkut elävät senkin mukaan vielä. Naiset haluavat että heidät huomataan, ja mies on kiinnostunut, eikä vain niin että nainen on kiinnostunut. Ja pätee toki toisinkin päin, mutta tuo on yleistä noin.

• :o(

Olen itsekin kuullut naisten olevan todella röyhkeitä ja ilkeitä miehille, vaikkeivat mitään missejä ole.
        Itse olen aina hyvin otettu jos joku mies minua edes lähestyy ja annan kohteliaat "pakit", koska olen varattu. Jos eroaisin miehestäni, tahtoisin itse lähestyä jotain uutta miestä, vaikka se olisi juuri noloa jos sattuisi iskemään sellaista joka on varattu tai joku joka antaisi röyhkeät pakit :/

• ylimielisempiä?

Se johtuu siitä, että kun mies on saanut tarpeeksi osakseen naisten ylimielisiä torjuntoja ja silmien pyörittelyä, niin ei tee enää mieli lähestyä naisia. Ei kauniita eikä taviksiakaan. Naiset eivät ymmärrä sitä, että joka kerta kun mies lähestyy naista, mies laittaa itsensä likoon ja vaikka naista ei kiinnostaisikaan, niin hän voisi edes yrittää kohdella rohkeaa lähestyjää inhimillisesti. Itse en nykyään enää kovinkaan paljoa viitsi nähdä vaivaa ja lähestyä naisia, vaan on helpompaa odottaa naisten lähestymisiä.

• tosiasia ja

kaikkein pahinta on kuitenkin se vaikka heti ei suoraan tyrmätäkkään että miten paskasti nainen kohtelee.

Pelataan pelejä eikä osoiteta omaa kiinnostusta. Yhä enemmän joutuu mies laittamaan likoon kun nainen odottaa että kaikki on valmiina.

Naisia ei todellakaan myöskään tavismiehet kiinnosta vaan iskijänä pitää olla joku superitsevarma naisten mies joka iskee juttua ja lähestyy juuri oikealla tavalla.

Jos naiset miettii että miksi miehet eivät iske...katsokaa peiliin. Siellä se vika on.

• uggi
        tosiasia ja kirjoitti:

kaikkein pahinta on kuitenkin se vaikka heti ei suoraan tyrmätäkkään että miten paskasti nainen kohtelee.

Pelataan pelejä eikä osoiteta omaa kiinnostusta. Yhä enemmän joutuu mies laittamaan likoon kun nainen odottaa että kaikki on valmiina.

Naisia ei todellakaan myöskään tavismiehet kiinnosta vaan iskijänä pitää olla joku superitsevarma naisten mies joka iskee juttua ja lähestyy juuri oikealla tavalla.

Jos naiset miettii että miksi miehet eivät iske...katsokaa peiliin. Siellä se vika on.

Mitäs hirviönaisia olette kohdanneet? Tosi outoa sakkia ainakin. Kyllä minä ainakin tykkäisin jos miehetkin huomaisi ja tekisi aloitteita:) Enkä kohtelisi mitenkään huonosti vaikka juttu ei sitten synkkaiskaan kunnolla. Millaisia käytöstavattomia naisia olette tavanneet? Missä tuollaisia edes liikkuu. Moni ystäväkin taas harmittelee kun ne tavalliset miehet iskee niitä kaunottaria, ei niinkään niitä tavallisia tyttöjä.

Samoin kuin kaikille naisille ei tarvitse olla mikään supermies iskijänä, olisi ehkä myös toivottavaa että miehillekään ei tarvitsisi olla superkaunotar.
        Ehkä miehetkin saa katsoa joskus peiliin myös.

Tunnustan että voi olla tympeää saada useat pakit, mutta miksi sitten etsitte ilmeisesti vain näitä pissiksiä? Tavalliset ei kelpaa?

Ja kyllä ne miehetkin aika paskasti osaa naisia kohdella, yhtä lailla nekin nauraa paskasesti ja halveksuu että "älä unta nää"..
        Ehkä vain kannattaa koittaa parhaansa mukaan valikoida se seura ja olisi toivottavaa että niitä iskuyrityksiä jaeltaisiin myös vaikka kaupoissa, kirjastossa, salilla jne.. eikä aina vain siellä yhden yön juttuja etsivien baarissa. Ne kunnon tytöt ei aina edes ole baarissa vaan muualla jos sellaista haluaa.

• Äjjjä

Syynä on puhtaasti se, että miehet opetetaan teiniajoista asti siihen, että naiset torjuvat kaikenlaiset aloitteet juuri arkiympyröissä. Hymy ja katse eivät merkkaa mitään enää kolmeen kymppiin ehtineelle miehelle, joka on tottunut, että naisen on saatava antaa ymmärtää, vaikkei tämä aikoisi mitään.

Mies on oppinut, että naiset haluavat hymyllään huomiota, katseita ja numeroiden kysyjiä mutta EIVÄT aktuaalisesti antaa numeroitaan tai vastata myöntävästi siihen mitä nyt sitten kysytäänkin.

Ei kukaan jaksa pistää energiaansa toistuvasti naisiin alotteita tekemällä. Jos joka kerta tulee palautuspostina aivoreseptoreihin että "turha toivo" niin loogisesti ajatellen voi sanoa, ettei ole syytä jatkaa tavoitteeseen pyrkivää toimintaa, jos tavoite on todennäköistä saavuttaa vain erittäin pienellä todennäköisyydellä.

Itsekin olen huomannut, että on paljon todennäköisempää löytää tyttöystävä antamalla naisen itsensä tehdä aloite tai ajautua kaverisuhteeseen sattumien kautta. Se homma on täysin vaivatonta Muu aloitteellisuus on aina osoittautunut täysin turhaksi!

Naiset saavat syyttää tästä ainoastaan itseään. Suomalaisten naisten olisi syytä ottaa oppia eteläeuroopasta, missä nainen tajuaa paikkansa miehen huomion vastaanottajana. En nyt puhu mistään seksistisestä sukupuoliroolituksen paluusta vaan ihan vaan kohteliaista käytöstavoista. Nyrpeys ja penseys ei ole hyvästä.

Sinä aloittaja, olet varmaankin poikkeus Suomen naisväestössä tai sitten kuten ne kaikki muutkin ; eli miehiltä toivotaan kyllä aloitetta - paitsi ei [laita-tähän-kaikki-kolmesataa-adjektiivia-miehistä-joita-et-halua] miehiltä.

Tehkää te naiset vaan aloitteita rohkeasti niin säästätte molempia osapuolia ja jos tulette torjutuksi, niin ei hätää, voittehan aina ajatella että nyt tunnette paremmin miessukupuolta, kun tiedätte miltä se torjutuksi tuleminen tuntuu.

• bunny_boy

Nykyajan miehet ovat kyllä ujompia kuin ennen (henkilökohtainen käsitys perustuu siihen mitä minä jonkin verran alle kolmekymppinen kaveri olen lukenut/kuullut aiemmista ajoista). Naista pidetään vaikeana lähestyttävänä, koska ei ymmärretä pitää naista vain ihmisenä, alkuun pelkästään keskustelukumppanina. Ja varsinkin todella kauniit naiset jäävät yksin koska heistä luullaan että he ovat tyyliin joitain yli-ihmisiä. Nykyajan miehet eivät tajua että tosi kaunis nainen ei kaipaa välttämättä heti yltiöpositiivisia kommentteja ulkonäöstään tullakseen vakuuttuneeksi että mies on esim. kiinnostunut. Ihan kuin nätti nainen ei olisi jo ala/yläasteelta saakka tullut leimatuksi ulkonäkönsä perusteella. Pinnallinen lähestymistapa siis päättyy usein täydelliseen vesiperään.
      Niin toisaalta siis monen miehen kantti ei kestä näiden nättien naisten seuraa. Jotkut kaverini eivät kerta kaikkiaan uskalla istahtaa samaan pöytään heidän kanssaan. He ehkä ajattelevat asioita aivan liian pinnallisesti, mikä on tosi väärin.
      Minulle itselleni on todella tärkeätä että nainen on nätti ja naisellisen, joka ei tee siinä mitään kompromisseja, sillä itse olen mielestäni niin Mies, että tarvitsen tasapainottuakseni edellämainitun tyyppisen naisen.
      Olen huomannut että naiset myös menevät ”veteläksi” jos oikein itsevarma ja hurmaava mies menee heille juttelemaan, vaikka juuri siellä kirjastossa ja tekee sen vielä tyylillä ilman mitään ahdistelumeininkiä ja öykkäröintiä, jättäen naiselle vielä sen ”perääntymisreitin” aina varalle jos tosiaan ei kiinnosta.

• koskapa itselleni on

Ainakin aikas usein käynyt niin, et kun olen lähestynyt naista (naapurintyttöä tai sitä kaunista naista), niin heti alkuunsa on sanu kuulla jotain "painu helvettiin" tyylistä naisen taholta. En ole siis aina edes välttis ehtinyt avata suuutani, niin on tullu jo törkeät pakit. Eivätkä nää naiset ole edes olleet mun tason yläpuolella. Ja sit kun olen päässyt jutuille asti, niin nainen on saattanut olla lähes täysin välinpitämätön (ei vastakaikua).Sen tiedän että kanunis nainenkin on vain ihminen, mutta yleensä se vaatikin sit enemmän mieheltä. Vallankin nykypäivänä, jolloin diivailusta ja miesten julkisesta nöyryyttämisestä on tullut naisten huvi suorastaan... :(

• varovaisempia!

Nykyään naiset nostavat syytteitä mitä ihmeellisimmistä ja pienimmistä asioista. Jos ei halua syytettä seksuaalisesta häirinnästä pitää kiertää kaikki naiset kolmen metrin etäisyydeltä eikä missään nimessä saa katsoa silmiin.

• MiehekäsM

Et ehkä sitten kuitenkaan kiinnosta niin paljoa, että viitsisi lähestyä. Tässä tilanteessa suosittelen että itse rohkeasti menet heittämään läppää miehelle jos kerran kiinnostaa.

Oletko itse äärettömän ujo kun miehen pitäisi lähestyä? Ei sellaista mitään lähestymisperinnettä ole ollutkaan, ei ainakaan minun miehisessä maailmassani.

Mahdatko oikeasti olla ihan niin kaunis kuin oletat olevasi.

• feminismi

Nykyaikainen feministinen yhtesikunta on saanut miehet uskomaan, että naiset eivät kaipaa miehen lähentely yrityksiä missään tapauksessa. Hymy ei ole kutsu. Terve tuloa tasa-arvoon.

• miax

"Nykyaikainen feministinen yhtesikunta on saanut miehet uskomaan, että naiset eivät kaipaa miehen lähentely yrityksiä missään tapauksessa. Hymy ei ole kutsu. Terve tuloa tasa-arvoon."

Naiset eivät ole IKINÄ halunneet osakseen lähentely-yrityksiä. Asialliset lähestymisyritykset sen sijaan ovat asia erikseen. Ja joo, hymy EI todellakaan ole mikään kutsu tai toive lähentely-yrityksestä. Oletko joku räkäinen äijä joka on suivaantunut siitä kun nätti nainen ehkä hymyili mutta antoikin pakit kun menit työntämään kätesi sen housuihin sopertaen "mä haluun nussii sua tänään"?

• eräs.mies
        miax kirjoitti:

"Nykyaikainen feministinen yhtesikunta on saanut miehet uskomaan, että naiset eivät kaipaa miehen lähentely yrityksiä missään tapauksessa. Hymy ei ole kutsu. Terve tuloa tasa-arvoon."

Naiset eivät ole IKINÄ halunneet osakseen lähentely-yrityksiä. Asialliset lähestymisyritykset sen sijaan ovat asia erikseen. Ja joo, hymy EI todellakaan ole mikään kutsu tai toive lähentely-yrityksestä. Oletko joku räkäinen äijä joka on suivaantunut siitä kun nätti nainen ehkä hymyili mutta antoikin pakit kun menit työntämään kätesi sen housuihin sopertaen "mä haluun nussii sua tänään"?

Siis pelätään että asiallinenkin lähestymisyritys tulkitaan lähentely-yritykseksi.

• - D
        eräs.mies kirjoitti:

Siis pelätään että asiallinenkin lähestymisyritys tulkitaan lähentely-yritykseksi.

Siinähän elätte suunnattoman pelkonne keskellä...

• mistä näitä vatipäitä II
        eräs.mies kirjoitti:

Lähentely = käydään fyysisesti kiinni ja puhutaan seksuaalisia asioita, ilmeillään naamalla ja eleillä seksiin liittyvää

Lähestyminen = puhutaan kaikesta muusta, paitsi seksiin liittyvästä; ei kosketella toista.

• nainen 28vee

no ei hymy olekaan mikään kutsu. mistä sä tollasia sait päähäs?

ja miten se tasa-arvoon liittyy? kyllä mä ainakin hymyilen ihmisille kaupungilla sukupuoleen katsomatta jos siltä tuntuu. en silti toivo että ne lähtisivät tekemään tuttavuutta sen kummemmin.

minusta sanotaan monesti että olen helposti lähestyttävä. mutta miehet eivät uskalla lähestyä. tai siis minua huimasti vanhemmat n.10-15 vee vanhemmat uskaltavat mutta ne mä kyllä tojun koska haluaisin suunnilleen oman ikäistä seuraa. kolmekymppisiä ei vaan oo missään.
        ja kyllä' mä toivoisin että sellaiset piirittäisivät minua edes joskus.

• ..............................
        nainen 28vee kirjoitti:

no ei hymy olekaan mikään kutsu. mistä sä tollasia sait päähäs?

ja miten se tasa-arvoon liittyy? kyllä mä ainakin hymyilen ihmisille kaupungilla sukupuoleen katsomatta jos siltä tuntuu. en silti toivo että ne lähtisivät tekemään tuttavuutta sen kummemmin.

minusta sanotaan monesti että olen helposti lähestyttävä. mutta miehet eivät uskalla lähestyä. tai siis minua huimasti vanhemmat n.10-15 vee vanhemmat uskaltavat mutta ne mä kyllä tojun koska haluaisin suunnilleen oman ikäistä seuraa. kolmekymppisiä ei vaan oo missään.
        ja kyllä' mä toivoisin että sellaiset piirittäisivät minua edes joskus.

Ne kolmekymppiset miehet on usein varattuja jo... Mutta! Ei kaikki. On olemassa yksi VARMA paikka, missä melkein kaikki on miehiä: _pokeripöytä_.

Tämä on nähty! Ja kaiken lisäks on vaikka minkäikäistä miestä nuoremmasta vanhempaan, sinkkuja ja varattuja! :) Ja ihan mukavilta miehiltä vaikuttaa. Ei ainakaan tarvii miettii, että mistähän sitä puhuis, kun voi puhua vaan pokerista. :)Samalla pääsee tutustumaan toisiin ja siinä näkee hyvin esim. millainen huumorintaju toisella on. Pokeripöydässä oon myös huomannu, ettei miehet oo humalassa, vaan osaavat juoda sivistyneesti! Ja ihan fiksuilta vaikuttavat! Johtuiskohan siitä, että pokeri on niin taktinen peli? ;)Kaiken huippu on se, että pokeripöydässä sinulla ei todennäköisesti ole kilpailijoita (siis muita naisia), koska pokeri on vielä hyvin miesvaltainen laji.

Suosittelen pokeripöytää iskupaikaksi! :) Pöytä on täynnä miehiä! Muita mahdollisia tutustumis/iskupaikkoja voisivat olla mielestäni uimahalli, kirjasto, lenkkipolku... mielikuvitus vain rajana!

PS.En suosittele pokeria siinä tapauksessa, jos ei tykkää pokerista yhtään.
        PPS.ja varmuuden vuoksi, kun joku kuitenkin siitä sanoo, niin tarkoitan tässä niitä ravintoloiden ILMAISIA pokeripelejä, joissa voi pitää hauskaa riskeematta oikeaa, omaa rahaa. En siis kehoita ketään menemään Helsingin casinolle miehiä iskemään (ellei ole sinne jo muutenkin menossa, heh). ;)

• 30-vuotias mies vastaa
        .............................. kirjoitti:

Ne kolmekymppiset miehet on usein varattuja jo... Mutta! Ei kaikki. On olemassa yksi VARMA paikka, missä melkein kaikki on miehiä: _pokeripöytä_.

Tämä on nähty! Ja kaiken lisäks on vaikka minkäikäistä miestä nuoremmasta vanhempaan, sinkkuja ja varattuja! :) Ja ihan mukavilta miehiltä vaikuttaa. Ei ainakaan tarvii miettii, että mistähän sitä puhuis, kun voi puhua vaan pokerista. :)Samalla pääsee tutustumaan toisiin ja siinä näkee hyvin esim. millainen huumorintaju toisella on. Pokeripöydässä oon myös huomannu, ettei miehet oo humalassa, vaan osaavat juoda sivistyneesti! Ja ihan fiksuilta vaikuttavat! Johtuiskohan siitä, että pokeri on niin taktinen peli? ;)Kaiken huippu on se, että pokeripöydässä sinulla ei todennäköisesti ole kilpailijoita (siis muita naisia), koska pokeri on vielä hyvin miesvaltainen laji.

Suosittelen pokeripöytää iskupaikaksi! :) Pöytä on täynnä miehiä! Muita mahdollisia tutustumis/iskupaikkoja voisivat olla mielestäni uimahalli, kirjasto, lenkkipolku... mielikuvitus vain rajana!

PS.En suosittele pokeria siinä tapauksessa, jos ei tykkää pokerista yhtään.
        PPS.ja varmuuden vuoksi, kun joku kuitenkin siitä sanoo, niin tarkoitan tässä niitä ravintoloiden ILMAISIA pokeripelejä, joissa voi pitää hauskaa riskeematta oikeaa, omaa rahaa. En siis kehoita ketään menemään Helsingin casinolle miehiä iskemään (ellei ole sinne jo muutenkin menossa, heh). ;)

"Ne kolmekymppiset miehet on usein varattuja jo... Mutta! Ei kaikki. On olemassa yksi VARMA paikka, missä melkein kaikki on miehiä: _pokeripöytä_. "

Joopa joo, melkoisen johdatteleva ja läpinäkyvä vedätys. Onneksi en ole peliriippuvainen pokerinpelaaja...

Oikea vastaus kysymykseen: Missä tahansa, kaikkialla. Kyse on vain siitä, harhaileeko etsivän katse jossain kaukaisuudessa, vai osaako etsiä sieltä, mistä varmimmin löytää eli läheltä.

Yleensä homma menee niin, että vastaus löytyy lähempää kuin odotatkaan.

• ............................
        30-vuotias mies vastaa kirjoitti:

"Ne kolmekymppiset miehet on usein varattuja jo... Mutta! Ei kaikki. On olemassa yksi VARMA paikka, missä melkein kaikki on miehiä: _pokeripöytä_. "

Joopa joo, melkoisen johdatteleva ja läpinäkyvä vedätys. Onneksi en ole peliriippuvainen pokerinpelaaja...

Oikea vastaus kysymykseen: Missä tahansa, kaikkialla. Kyse on vain siitä, harhaileeko etsivän katse jossain kaukaisuudessa, vai osaako etsiä sieltä, mistä varmimmin löytää eli läheltä.

Yleensä homma menee niin, että vastaus löytyy lähempää kuin odotatkaan.

Mistä vedätyksestä oikein puhut? Anteeksi, mutta en ymmärrä.

Olen itse siis nainen, joka on käynyt silloin tällöin enemmän tai vähemmän ravintolan ilmaisissa peleissä, joita on ihan ympäri Suomen. Pokeripöytä on paikka, jossa olen tavannut eniten miehiä kerralla. Siellä käy miehiä laidasta laitaan ja mitä olen heidän kanssaan pöydässä jutellut, niin suurin osa on oikein mukavia. Hyvin harvoin siellä kukaan on vahvassa humalassa, vaan mielestäni osaavat nämä herrat juoda ihan sivistyneesti. Ehkä jotkut heistä (hyvin pieni osa)ovat peliriippuvaisia, tai ainakin pelaavat jossain oikeasta rahasta, mutta kyllä mielestäni voin sanoa, että 95% heistä on ihan tavallisia miehiä, jotka silloin tällöin siellä käyvät pitämässä hauskaa.

Eli käytin siis pokeripäytää esimerkkinä, jossa on mahdollisuus tavata esim. juuri 30v. miehiä. Se on mielestäni hyvä paikka tavata, koska siellä pääsee heti juttelemaan ja tutustumaan moneen mieheen ja näkee heti, kuka on kiinnostava. Siellä oppii myös jonkin verran tuntemaan, ainakin pintapuolisesti.

Sanoinhan kyllä edellisessä viestissäni, että niitä miehiä voi tavata missä vain: uimahallissa, lenkillä jne. Tosin äskenkin kun kävin lenkin tekemässä, niin vaikka joitakin miehiä tuli vastaan, niin se on ihan muutama sekunti, mikä siinä vilahtaa. Täytyis olla aika vaikuttava henkilö, että sellaselle alkas tosta noin vaan juttelemaan. Pokeripöytä on siinä mielessä helpompi paikka, kun juttelu tulee luonnostaan.

Ja toi on muuten loukkaus: "Onneksi en ole peliriippuvainen pokerinpelaaja...". Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti se, että tosi monet kuvittelevat pokerin olevan jonkinlainen pahe ja että siinä pelataan rahasta ja se koukuttaa jne. Ei pidä paikkaansa (riippuu tietenkin näkövinkkelistä eli toki on peliriippuvaisia, mutta eiköhän näissä ilmaisissa peleissä suurin osa ole ihan tavallisia ja ei riippuvaisia).

Pokeri voi parhaimmillaan olla ihana harrastus ja korttia voi lätkiä vaikkapa pikkujouluissa. Ei se tee kenestäkään peliriippuvaista, jos nauttii pokerista esim. kerran viikossa. Ja käsittääkseni peliriippuvuus on sellaista, että pelaa ihan hulluna, ei voi kontrolloida sitä ja pelaa rahasta. Esim. ensin menestyy hyvin ja saa jonkinlaista kunnioitusta ja usko omiin kykyihinsä kasvaa, mutta sitten yhtäkkiä häviääkin rahaa ja alkaa pelaamaan kahta kauheammin voittaakseen rahat takaisin ja näin kierre on alkanut.

Mutta myös minun pointti oli se, että vapaita miehiä voi löytää mistä vaan.

PS.Ja en siis ketään kehoita pelaamaan pokeria rahasta. Mutta jos vaikka kerran vuodessa käy pelaamassa casinolla, niin ei se minusta ole kauheaa ja ei sellainen henkilö ole peliriippuvainen. On olemassa ilmaisia pelejä, joissa voi nauttia pokerin tuomasta jännityksestä. Se ei tee kenestäkään peliriippuvaista, jos käy vaikka kerran viikossa harrastamassa näitä ilmaisia pelejä.

• ilmaisia pelejä?
        ............................ kirjoitti:

Mistä vedätyksestä oikein puhut? Anteeksi, mutta en ymmärrä.

Olen itse siis nainen, joka on käynyt silloin tällöin enemmän tai vähemmän ravintolan ilmaisissa peleissä, joita on ihan ympäri Suomen. Pokeripöytä on paikka, jossa olen tavannut eniten miehiä kerralla. Siellä käy miehiä laidasta laitaan ja mitä olen heidän kanssaan pöydässä jutellut, niin suurin osa on oikein mukavia. Hyvin harvoin siellä kukaan on vahvassa humalassa, vaan mielestäni osaavat nämä herrat juoda ihan sivistyneesti. Ehkä jotkut heistä (hyvin pieni osa)ovat peliriippuvaisia, tai ainakin pelaavat jossain oikeasta rahasta, mutta kyllä mielestäni voin sanoa, että 95% heistä on ihan tavallisia miehiä, jotka silloin tällöin siellä käyvät pitämässä hauskaa.

Eli käytin siis pokeripäytää esimerkkinä, jossa on mahdollisuus tavata esim. juuri 30v. miehiä. Se on mielestäni hyvä paikka tavata, koska siellä pääsee heti juttelemaan ja tutustumaan moneen mieheen ja näkee heti, kuka on kiinnostava. Siellä oppii myös jonkin verran tuntemaan, ainakin pintapuolisesti.

Sanoinhan kyllä edellisessä viestissäni, että niitä miehiä voi tavata missä vain: uimahallissa, lenkillä jne. Tosin äskenkin kun kävin lenkin tekemässä, niin vaikka joitakin miehiä tuli vastaan, niin se on ihan muutama sekunti, mikä siinä vilahtaa. Täytyis olla aika vaikuttava henkilö, että sellaselle alkas tosta noin vaan juttelemaan. Pokeripöytä on siinä mielessä helpompi paikka, kun juttelu tulee luonnostaan.

Ja toi on muuten loukkaus: "Onneksi en ole peliriippuvainen pokerinpelaaja...". Mua ainakin ärsyttää suunnattomasti se, että tosi monet kuvittelevat pokerin olevan jonkinlainen pahe ja että siinä pelataan rahasta ja se koukuttaa jne. Ei pidä paikkaansa (riippuu tietenkin näkövinkkelistä eli toki on peliriippuvaisia, mutta eiköhän näissä ilmaisissa peleissä suurin osa ole ihan tavallisia ja ei riippuvaisia).

Pokeri voi parhaimmillaan olla ihana harrastus ja korttia voi lätkiä vaikkapa pikkujouluissa. Ei se tee kenestäkään peliriippuvaista, jos nauttii pokerista esim. kerran viikossa. Ja käsittääkseni peliriippuvuus on sellaista, että pelaa ihan hulluna, ei voi kontrolloida sitä ja pelaa rahasta. Esim. ensin menestyy hyvin ja saa jonkinlaista kunnioitusta ja usko omiin kykyihinsä kasvaa, mutta sitten yhtäkkiä häviääkin rahaa ja alkaa pelaamaan kahta kauheammin voittaakseen rahat takaisin ja näin kierre on alkanut.

Mutta myös minun pointti oli se, että vapaita miehiä voi löytää mistä vaan.

PS.Ja en siis ketään kehoita pelaamaan pokeria rahasta. Mutta jos vaikka kerran vuodessa käy pelaamassa casinolla, niin ei se minusta ole kauheaa ja ei sellainen henkilö ole peliriippuvainen. On olemassa ilmaisia pelejä, joissa voi nauttia pokerin tuomasta jännityksestä. Se ei tee kenestäkään peliriippuvaista, jos käy vaikka kerran viikossa harrastamassa näitä ilmaisia pelejä.

Kyllä ne ravintoloissa olevat RAY:n pokeripöydätkin edellyttävät oikean rahan käyttöä. Ne pelimerkit nimittäin pitää ostaa rahalla, eikä rahaa saa takaisin, jos merkit häviää (kuten yleensä käy). Joku 50,- ei noissa pöydissä kauaa aikaa riitä.

• ..............................
        ilmaisia pelejä? kirjoitti:

Kyllä ne ravintoloissa olevat RAY:n pokeripöydätkin edellyttävät oikean rahan käyttöä. Ne pelimerkit nimittäin pitää ostaa rahalla, eikä rahaa saa takaisin, jos merkit häviää (kuten yleensä käy). Joku 50,- ei noissa pöydissä kauaa aikaa riitä.

Luit oikein: ilmaisia pokeri-pelejä ympäri Suomen. Meneeköhän tämä nyt mainostamiseksi, jos laitan vielä linkin..? No, tässä: http://www.valttikortti.fi/

Eli pokeria voi pelata ihan omaksi ilokseen ilmaiseksi. :) Itse en ainakaan pelaisi oikeasta rahasta...

• Iloisella mielellä

Ja kyllähän tiukka tosiasia on myös se kun tarpeeksi on pakkeja saanut osakseen niin alkaa mielessä liikkua mitä ihmeellisimpiä ajatuksia.
      Mikä ihme minussa on vikana?
      Onko vika ajatusmaailmassa,Ulkonäössä vai missä se on?

Ja sitten kun näitä kokemuksia on kohdalle osunut tarpeeksi niin kyllähän se on niin että tyhmempikin lopettaa itsensä rikkomisen.Ja vaikka huomaisi että toista kiinnostaisikin jollain asteella.Kynnys tehdä lähestymis yritys on todella korkealla, johtuen koko ajan torjutuksi tulemisesta.

• !&!&!&!&

Nyky naiset on niin pinnallisia, teennäisiä ja ylimielisiä, että ei mua kiinnosta numeroita pyydellä eikä muutaka. On niin vaikee lähestyä semmosia.

• Make*

Kauniit naiset ovat saaneet huonon maineen. Eikä miehet sen takia jaksa mennä edes moita sanomaan. Sitä osataan jo vähän arvata mitä siitä seuraa. Sitä ajatellaan, että jos et ole sairaan komea adonis, niin saat kaiken toivon heittää. Aika monet kaunottaret ovat oikeasti aika nirppanokkia, jotka kulkevat nenä pystyssä ja ovat itseään täynnä. Naiset tietty myös valittaa, että kaikenmaailman tyypit ahdistelee ja käy hölöttämään jotain jossain kahvilassa, tai kirjastossa, tai kaupassa. Vaikka he haluaisivat olla rauhassa ja hoitaa asiansa.

Ehkäpä säkin saat ne pahimmat naistenmiehet perääsi, mutta normaalit, tavalliset miehet ei viitsi/uskalla lähestyä. Sitä kun ei koskaan tiedä minkälaista kommenttia sieltä tulee.

• uggi

Voisi sanoa että olen ainakin nätti, ellen kaunis. Ja alkaa tuntua että juuri sen takia saan sellaisia yli-itsevarmoja öykkäreitä kimppuni, mutta ne tavalliset jollaisen haluaisin eivät näytä kiinnostuvan..

Kyllä minä, ja uskon että moni muukin nainen ilahtuisi jos heidät huomattaisiin muuallakin kuin baarissa, missä lähes kaikilla on seksi mielessä. Mikä olisi mukavampaa kun kohtelias mies vaikka kirjastossa/kahvilassa tms. vain tulisi juttusille jopa selvinpäin:)

• nykyaikana
        uggi kirjoitti:

Voisi sanoa että olen ainakin nätti, ellen kaunis. Ja alkaa tuntua että juuri sen takia saan sellaisia yli-itsevarmoja öykkäreitä kimppuni, mutta ne tavalliset jollaisen haluaisin eivät näytä kiinnostuvan..

Kyllä minä, ja uskon että moni muukin nainen ilahtuisi jos heidät huomattaisiin muuallakin kuin baarissa, missä lähes kaikilla on seksi mielessä. Mikä olisi mukavampaa kun kohtelias mies vaikka kirjastossa/kahvilassa tms. vain tulisi juttusille jopa selvinpäin:)

itselle ainakin tulee sellainen olo,että juuri nämä ihmiset jotka luokittelen "röyhkeiksi" ja itseään tietoisesti korostaviksi ovat niitä jotka pärjäävät aika hyvin tällä "iskemis" saralla.(muissakin asioissa myös)
        Hyvin monen mielestä tämä on juuri sitä "hyvää" itsetuntoa mitä aina toitotetaan..
        Omasta mielestä tuollainen yliampuva käytös on todella v....maista jo katsoa vierestäkin.

Itse olen jopa törmännyt tilanteisiin jossa puhuttelen naista,niin ängetään väliin ja kysytään vaikka tanssiin kesken juttelun.(ihan oudot tyypit,eikä edes baarissa!)Kerrankin nauroin ja sanoin,että menkää vaan minun puolestani.Tällä kerralla nainen kyllä ymmärsi yskän ja hymyili mennessään.Mies veti vesiperän siinä tapauksessa.

Mutta moni nainen vaatii tälläistä soidintappelua.Kait sillä osoitetaan sitä kiinnostusta parhaiten.

Mikä se nyt kenenkin mielestä on se tavallinen?Mutta olettaisin,että kun ikää tulee pikkasen lisää niin kyllä se arvojärjestys yleensä pitäisi selkeytyä(toivottavasti!)Saanen kysyä ikääsi kun puhelet tuollaisia harvinaisuuksia?

Mitä tuohon selvänä jutteluun tulee,niin kyllä monet naiset arvostavat sitä.(itsellä tulee tuo kännireissu tehtyä todella harvoin)Mutta ei se kyllä aivan helposti esteeksi näytä muodostuvan sitten kuitenkaan,kun seurailee mitä ympärillä tapahtuu..Kyllähän siinä pikkasen helpommin "jää" särkyy kun ei jutut pysy liian totisina,kait.

Ei aina lueta hyväksi itsetunnoksi jos pikkasen puhe "tökkii" kun ei ihan paskaa viitsi jauhaa selvinpäin.
        Kyllähän ne parhaat "iskemis"tilanteet juuri tulevat jotenkin vahingossa.oli nyt missä paikassa ja tilanteessa vaan,jossa kumpikaan ei huomaakaan olevan kyseisessä toiminnassa mukana.Se vaan jotenkin tulee luonnostaan.Ainakin itsellä turha suunnittelu ei tuo kuin vaikeuksia.
        Mutta kaitpa se joskus tärppää!

• itsellänikin
        nykyaikana kirjoitti:

itselle ainakin tulee sellainen olo,että juuri nämä ihmiset jotka luokittelen "röyhkeiksi" ja itseään tietoisesti korostaviksi ovat niitä jotka pärjäävät aika hyvin tällä "iskemis" saralla.(muissakin asioissa myös)
        Hyvin monen mielestä tämä on juuri sitä "hyvää" itsetuntoa mitä aina toitotetaan..
        Omasta mielestä tuollainen yliampuva käytös on todella v....maista jo katsoa vierestäkin.

Itse olen jopa törmännyt tilanteisiin jossa puhuttelen naista,niin ängetään väliin ja kysytään vaikka tanssiin kesken juttelun.(ihan oudot tyypit,eikä edes baarissa!)Kerrankin nauroin ja sanoin,että menkää vaan minun puolestani.Tällä kerralla nainen kyllä ymmärsi yskän ja hymyili mennessään.Mies veti vesiperän siinä tapauksessa.

Mutta moni nainen vaatii tälläistä soidintappelua.Kait sillä osoitetaan sitä kiinnostusta parhaiten.

Mikä se nyt kenenkin mielestä on se tavallinen?Mutta olettaisin,että kun ikää tulee pikkasen lisää niin kyllä se arvojärjestys yleensä pitäisi selkeytyä(toivottavasti!)Saanen kysyä ikääsi kun puhelet tuollaisia harvinaisuuksia?

Mitä tuohon selvänä jutteluun tulee,niin kyllä monet naiset arvostavat sitä.(itsellä tulee tuo kännireissu tehtyä todella harvoin)Mutta ei se kyllä aivan helposti esteeksi näytä muodostuvan sitten kuitenkaan,kun seurailee mitä ympärillä tapahtuu..Kyllähän siinä pikkasen helpommin "jää" särkyy kun ei jutut pysy liian totisina,kait.

Ei aina lueta hyväksi itsetunnoksi jos pikkasen puhe "tökkii" kun ei ihan paskaa viitsi jauhaa selvinpäin.
        Kyllähän ne parhaat "iskemis"tilanteet juuri tulevat jotenkin vahingossa.oli nyt missä paikassa ja tilanteessa vaan,jossa kumpikaan ei huomaakaan olevan kyseisessä toiminnassa mukana.Se vaan jotenkin tulee luonnostaan.Ainakin itsellä turha suunnittelu ei tuo kuin vaikeuksia.

on tuo raittius tehnyt kovin varovaiseksi, kun on siitä saanut kuulla niin paljon pahaa teini-iästä lähtien.

Varmaan selvinpäin juttelemista jollain tasolla arvostetaan, mutta se usein sitten jää sellaiseksi varsin jäykäksi ja viralliseksi. Baareissa ja bileissä monet naiset myös aktiivisesti välttelevät selvinpäin olevia miehiä, mikä on vaikuttanut myös omaan suhtautumiseeni naisia kohtaan. Minut on leimattu raittiuden takia milloin miksikin, aina luuserista raiskaajaan. Pienessä humalassa ei koskaan tällaisia nimityksiä olla minulle annettu. Onneksi tällainen käytös taitaa vähentyä vanhetessa.

Ymmärrätte varmaan kuitenkin että tuollainen suhtautuminen väistämättä tekee jollain tavalla ujoksi tai varovaiseksi. Varmasti on olemassa paljon naisia jotka ehdottomasti haluaisivat mieluummin raittiin miehen. Ja tiedän että suurin osa naisista ei suhtaudu raittiuteen niin negatiivisesti. Mutta näitä asenteita on varsin vaikea teitää etukäteen.

• uggi
        nykyaikana kirjoitti:

"Itse olen jopa törmännyt tilanteisiin jossa puhuttelen naista,niin ängetään väliin ja kysytään vaikka tanssiin kesken juttelun."

Aika törkeää. Minä ainakin peräänkuulutan edes jonkinlaisia käytöstapoja..
        Ikää minulla on 22 vuotta. Olen aika lailla baareissa pyörinyt, mutta en enää käy usein viihteellä vaan ennemmin hoidan terveyttäni ulkoilemalla jne.. Minua ärsyttää se että useat miehet ovat aika röyhkeitä ja sitten kuvittelevat minun olevan seksin perässä jos olen baarissa. Kyllä seura on tervetullutta, mutta kun ei etsi yhdenillan juttuja, niin juttusille tulee useimmiten tuhannen päissään olevat miehet sanomaan törkeyksiä.. Tai sitten sellaisia yli-itsevarmoja jotka antavat heti ymmärtää olevansa taivaanlahja jota parempaa ei ole, ja sitten ovat käytökseltään jotenkin ylimielisiä..
        Olen ehkä hieman ujo, joten en aina uskalla itsekään mennä miesten luo juttusille, ja myöskään ne kivat ja hyväkäytöksiset miehet eivät jostain syystä kiinnostu minusta, eivätkä myöskään tule juttusille:( Joten itse kai se on tartuttava toimeen, vaikka olisi joskus toki mukavaa jos joku mieskin osoittaisi kiinnostuksensa. Esim. se on tylsää että vaikka kuntosalilla joku vaikuttaa kiinnostuneelle, mutta vasta baarissa tullaan vähän hiprakassa juttusille? Miksi ei voisi selvinpäin ja joskus muuallakin kuin baarissa?

Vaikka baarissa toki voi juoda, mutta sellainen humalahakuisuus ei ole kovin viehättävää, joten olisi mukavaa että jos mies tulee juttusille, saisi edes puheesta tolkkua:)
        Minua ei ainakaan haittaa minkäänlainen puheen tökkiminen normaalisti, sehän on vain söpöä:) Kuka sitä nyt olisi aina niin sanavalmis, tai en minä ainakaan..

• tarkoitan
        uggi kirjoitti:

"Itse olen jopa törmännyt tilanteisiin jossa puhuttelen naista,niin ängetään väliin ja kysytään vaikka tanssiin kesken juttelun."

Aika törkeää. Minä ainakin peräänkuulutan edes jonkinlaisia käytöstapoja..
        Ikää minulla on 22 vuotta. Olen aika lailla baareissa pyörinyt, mutta en enää käy usein viihteellä vaan ennemmin hoidan terveyttäni ulkoilemalla jne.. Minua ärsyttää se että useat miehet ovat aika röyhkeitä ja sitten kuvittelevat minun olevan seksin perässä jos olen baarissa. Kyllä seura on tervetullutta, mutta kun ei etsi yhdenillan juttuja, niin juttusille tulee useimmiten tuhannen päissään olevat miehet sanomaan törkeyksiä.. Tai sitten sellaisia yli-itsevarmoja jotka antavat heti ymmärtää olevansa taivaanlahja jota parempaa ei ole, ja sitten ovat käytökseltään jotenkin ylimielisiä..
        Olen ehkä hieman ujo, joten en aina uskalla itsekään mennä miesten luo juttusille, ja myöskään ne kivat ja hyväkäytöksiset miehet eivät jostain syystä kiinnostu minusta, eivätkä myöskään tule juttusille:( Joten itse kai se on tartuttava toimeen, vaikka olisi joskus toki mukavaa jos joku mieskin osoittaisi kiinnostuksensa. Esim. se on tylsää että vaikka kuntosalilla joku vaikuttaa kiinnostuneelle, mutta vasta baarissa tullaan vähän hiprakassa juttusille? Miksi ei voisi selvinpäin ja joskus muuallakin kuin baarissa?

Vaikka baarissa toki voi juoda, mutta sellainen humalahakuisuus ei ole kovin viehättävää, joten olisi mukavaa että jos mies tulee juttusille, saisi edes puheesta tolkkua:)
        Minua ei ainakaan haittaa minkäänlainen puheen tökkiminen normaalisti, sehän on vain söpöä:) Kuka sitä nyt olisi aina niin sanavalmis, tai en minä ainakaan..

että harvemmin sinun ikäisesi puhelevat tuollaisista ajatuksista.Itse en oikein yleensä tajua mitään ikäistesi puheista(32 tulee mittariin).Saatika he minun ajatuksista.Ei monikaan tunnu edes ajattelevan omilla aivoillaan parin kympin ikäisenä.Mukava huomata että poikkeuksiakin on joukossa!

Kyllä se tuo kuningas alkoholi saa naisillakin aikaan monenlaisia törkeyksien latelua.Ihme kyllä minullekin on tultu suoraan ehdottelemaan vaikka mitä.Katseetkin joskus kertovat hyvin omaa kieltään.

Sehän se vähän ihmetyttää,miten ympäri päissään voi jotenkin löytää paremmin sen elämänkumppanin?Harva edes muistaa aamulla sitä ulkonäköä saati nyt muuten tietää mitään toisesta.
        Kyllähän itsellänikin se ujous vaivaa,mutta eipä se viina kyllä ole mitään auttanut kyseiseen vaivaan.Eipä se lopulta kait vika ole vaan ominaisuus.

Miksikö ei muualla?No,kuka nyt pyörii missäkin ympyröissä muina aikoina(varsinkaan yöllä).Yöllä monet luulevat ehkä automaattisesti raiskaajaksi..ainakin metsäpolulla..
        Paljon on juuri näitä vääriä ennakkoluulojakin mukana.Ja missä päin suomea asuu,niin on hyvin suuria eroja ihmisten tavoissa/suhtautumisessa.

Kyllä se juuri on kun tavataan "normaalissa" elämässä niin tilanne pitää olla jotenkin luonnollisempi.Ehkä koetaan jotenkin tungettelevammaksi helpommin kuin vaikka nyt baareissa.Mutta kyllähän ihmiset kohtaavat mitä ihmeellisimmissä paikoissa.Ja jos nyt jossakin vaikka harrastuksen parissa tapaa,niin yleensähän on samankaltaisista/tapaisista ihmisistä kyse.

Kyllähän sen kuuluisan kemian huomaa kun sitä todellakin on.Mutta eipä se ole siitä eteenpäinkään todellakaan helppoa!

• Make*
        uggi kirjoitti:

Aivan varmasti sut huomataankin, mutta ei uskalleta tulla sanomaan mitään. Kaikki kun eivät halua tulla häirityiksi esim. ostoksilla tai kirjastossa ollessaan. Näteistä naisista ajatellaan myös aika usein, että he ovat varmasti jo varattuja. Ei tavalliset, tavallisen näköiset miehet uskalla ottaa riskiä.

Veikkaan, ettei monet miehet pahakseen pistäisi jos sä vaikka jossain DVD/CD hyllyjen välissä heittäisit jotain kommenttia elokuvasta/elokuvista/musiikista. Tai pyytäisit jotain miekkosta vaikka suosittelemaan sulle jotain hyvää toiminta, komedia tai kauhuleffaa.

Baarit on joo aika huonoja paikkoja. Alkoholi mukana kuvioissa ja äänekkäät öykkärit vie tilan muilta.

Mutta onnea sulle. Ehkäpä velä törmäät johonkuhun mukavaan tavismieheen. Tiedä vaikka me törmättäisiin jossainpäin :)

• uggi
        tarkoitan kirjoitti:

että harvemmin sinun ikäisesi puhelevat tuollaisista ajatuksista.Itse en oikein yleensä tajua mitään ikäistesi puheista(32 tulee mittariin).Saatika he minun ajatuksista.Ei monikaan tunnu edes ajattelevan omilla aivoillaan parin kympin ikäisenä.Mukava huomata että poikkeuksiakin on joukossa!

Kyllä se tuo kuningas alkoholi saa naisillakin aikaan monenlaisia törkeyksien latelua.Ihme kyllä minullekin on tultu suoraan ehdottelemaan vaikka mitä.Katseetkin joskus kertovat hyvin omaa kieltään.

Sehän se vähän ihmetyttää,miten ympäri päissään voi jotenkin löytää paremmin sen elämänkumppanin?Harva edes muistaa aamulla sitä ulkonäköä saati nyt muuten tietää mitään toisesta.
        Kyllähän itsellänikin se ujous vaivaa,mutta eipä se viina kyllä ole mitään auttanut kyseiseen vaivaan.Eipä se lopulta kait vika ole vaan ominaisuus.

Miksikö ei muualla?No,kuka nyt pyörii missäkin ympyröissä muina aikoina(varsinkaan yöllä).Yöllä monet luulevat ehkä automaattisesti raiskaajaksi..ainakin metsäpolulla..
        Paljon on juuri näitä vääriä ennakkoluulojakin mukana.Ja missä päin suomea asuu,niin on hyvin suuria eroja ihmisten tavoissa/suhtautumisessa.

Kyllä se juuri on kun tavataan "normaalissa" elämässä niin tilanne pitää olla jotenkin luonnollisempi.Ehkä koetaan jotenkin tungettelevammaksi helpommin kuin vaikka nyt baareissa.Mutta kyllähän ihmiset kohtaavat mitä ihmeellisimmissä paikoissa.Ja jos nyt jossakin vaikka harrastuksen parissa tapaa,niin yleensähän on samankaltaisista/tapaisista ihmisistä kyse.

Kyllähän sen kuuluisan kemian huomaa kun sitä todellakin on.Mutta eipä se ole siitä eteenpäinkään todellakaan helppoa!

Jaa, no minulla tulee järki vuosien päässä (jos silloinkaan) siitä, kun olen jo kerennyt itseäni ilmaista:)

"Miksikö ei muualla?No,kuka nyt pyörii missäkin ympyröissä muina aikoina(varsinkaan yöllä)."

Niin siis ihan päiväsaikaankin:D
        Noo, jokainen tekee niinkuin tahtoo parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta kyllä minusta se on kuitenkin hienoa että joku uskaltaa selvinpäinkin/normaalisti tulla juttusille..
        Mielestäni vain tuo baarikulttuurin seksipainotteisuus on jo aika tylsää, ja minusta se ehkä vähän vähentää niitä kiinnostuksia muualla.. Ihmiset ovat siellä vain menopäällä ja ajatellaan että siellä on moni muukin, mikä onkin totta. Mutta entäs ne jotka ovat muualla..? Niihin ei sitten aina oteta niin vain kontaktia, elleivät ole siellä viihteellä..
        Itse mieluummin, jotenkin luontevasti tahtoisin osata hankkiutua juttusille, muuallakin kuin baarissa:) Vaanin sitten tästä lähtien miehiä marketeissa ja kuntosaleilla:D No ei, se vain on jotenkin tympeää, että sille kiinnostuksen osoittamiselle tuntuu olevan ainoa paikka baari.
        Aivan kuin ne muut paikat olisi jotenkin epäsovinnaisia, vaikka minusta kai ne ovat juuri parhaita.

Jokainen käyttää alkoholia niin kuin tahtoo ja onhan sitä tullut itsekin nuorempana otettua, mutta sellainen ylenpalttinen sekoilu tuskin saa ketään hirveästi kiinnostumaan.. Ja toki naisetkin osaa:)

"Kyllähän sen kuuluisan kemian huomaa kun sitä todellakin on."

No juuri näin..

• uggi
        Make* kirjoitti:

Aivan varmasti sut huomataankin, mutta ei uskalleta tulla sanomaan mitään. Kaikki kun eivät halua tulla häirityiksi esim. ostoksilla tai kirjastossa ollessaan. Näteistä naisista ajatellaan myös aika usein, että he ovat varmasti jo varattuja. Ei tavalliset, tavallisen näköiset miehet uskalla ottaa riskiä.

Veikkaan, ettei monet miehet pahakseen pistäisi jos sä vaikka jossain DVD/CD hyllyjen välissä heittäisit jotain kommenttia elokuvasta/elokuvista/musiikista. Tai pyytäisit jotain miekkosta vaikka suosittelemaan sulle jotain hyvää toiminta, komedia tai kauhuleffaa.

Baarit on joo aika huonoja paikkoja. Alkoholi mukana kuvioissa ja äänekkäät öykkärit vie tilan muilta.

Mutta onnea sulle. Ehkäpä velä törmäät johonkuhun mukavaan tavismieheen. Tiedä vaikka me törmättäisiin jossainpäin :)

"Aivan varmasti sut huomataankin,
        mutta ei uskalleta tulla sanomaan mitään.
        Kaikki kun eivät halua tulla häirityiksi
        esim. ostoksilla tai kirjastossa ollessaan.
        Näteistä naisista ajatellaan myös aika
        usein, että he ovat varmasti jo
        varattuja. Ei tavalliset, tavallisen
        näköiset miehet uskalla ottaa riskiä."

Niin tai sitten ei vain kiinnosta tai
        pidetään frankensteinin hirviönä:)
        Kauneus kun on katsojan silmissä..
        Ja olet kai oikeassa ettei jotkut
        halua tulla häirityksi asioilla,
        mutta veikkaan että useimmat
        olisivat siitä enemmän otettuja kuin
        jotain muuta.
        Miksi jotakuta edes haittaa jos
        kohteliaasti tulee juttusille.. En
        vain oikein ymmärrä tuollaista, että
        kuka siitä ärsyyntyy:) Onko se oikeasti
        nykyään jollekin niin kauheaa jos joku
        on kiinnostunut ja esittää sen
        asiallisesti:D Tai ihan vain tulee
        juttusille..
        Kaikkea sitä on, mutta jokainen
        tavallaan. Vaikka olisi
        kuinka kiire, mutta jos minun
        juttusilleni tulisi mies, niin olisin
        otettu rohkeudesta laittaa
        itsensä peliin ja kyllä se saisi
        enemmän lämpöisen tunteen kuin
        ärsyyntyneen.
        Niin ja pitäähän sitä itsekin tietysti
        uskaltaa, olen vain vähän ujo
        tuollaisissa tilanteissa.. Mutta kyllä
        yritän rohkeutta saada lisää, ei taida
        olla sen helpompia nuo tilanteet
        kummallekaan sukupuolelle:)

Ja kiitos, onnea sinullekin ja
        toivottavasti sinäkin löydät unelmanaisesi!
        Ja eihän sitä juu tiedä vaikka tavattais..;)

• Nimetön

Olen nainen enkä ymmärrä naisia jotka vastaavat lähestyjille ylimielisesti tai töykeästi - paitsi jos kyseessä on tosiaan joku persettä kouriva sekavia sössöttävä kännikala. Ja valitettavan useinhan se juuri on. Jos joku täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva fiksu ihminen lähestyy, ei ole mitään syytä olla töykeä. Tai sitten on idiootti, eikä sellaista kannata lähestyjän ottaa itseensä.

Itse olen kohdannut paljon myös silmiä pyöritteleviä miehiä. Jopa sellaisia, jotka itse ovat kaikin keinoin flirttailemalla ilmaisseet kiinnostustaan, ja sitten kun tapahtumattomuuteen hermostuneena olen itse lopulta avannut keskustelun, he ovatkin olleet tuohtuneita ja järkyttyneitä. Yksikin sanoi suoraan että mielenkiinto meni kun minä tein aloitteen. Just.

Naisten lähestymisyrityksiä hillitsee auttamatta se, teidän rakkaiden miesten toimesta kautta vuosisatojen syvälle selkäytimeen juntattu tieto, että aktiivinen nainen on huora. Olipa kyse seksistä tai ei. Erittäin usea mies EI pidä aktiivisesta naisesta, vaan haluaa itse olla se saalistaja ja metsästäjä ja aloitteen tekijä ja voitokas maaliin pääsijä. Jos nainen ei hänelle tätä iloa suo vaan avaa pelin ensin, mies on katkerasti pettynyt ja voi olla aivan yhtä julman töykeä kuin nuo teidän kuvailemanne naiset.

Joten katsokaa itsekin sinne peiliin sen verran, arvon herrat. Jos teillä on traumanne, niin niin on meilläkin. Se on 50-50.

Suomessa ongelmana on ylipäätään se, että toisille ihmisille puhuminen ei vain kuulu kulttuuriin. Siksi tuntemattomien lähestyminen on yhtä vaikeaa molemmille sukupuolille tasapuolisesti. Sieltä tulee hyvin helposti "onko tuo joku sekopää" -katse vastaan. Tähän me voidaan joka ikinen omalla käytöksellämme vaikuttaa, vaikka hyvin hitaastihan nämä tällaiset asiat muuttuu. Joka tapauksessa ainakin minusta olisi kivempaa ylipäätäänkin elää, jos se toisten läsnäolon huomioiminen olisi luonnollisempi osa arkea eikä suun avaaminen tai hymyn suominen olisi niin helvetin ihmeellinen juttu johon ladataan koko oma ihmisarvo. Ei parin sanan sanominen tuntemattomalle voi olla elämän ja kuoleman kysymys! Tai jos on, niin selvää tietysti on että sitä ei helposti tehdä. Meidän suomalaisten pitäisi "pikkuisen" relata. Toiset ihmiset ja varsinkin vastakkainen sukupuoli nähdään enemmänkin vihollisena ja vastustajana kuin lajitovereina.

Ja yksi juttu vielä, juuri tuohon liittyen: vastakkaista sukupuoltakin voi lähestyä ihan ihmisenä. Ei tarvitse olla rasvaisesti flirttailemassa ja silmää iskemässä. Neutraali, kaverillinen keskustelunavaus toimii epäilemättä noin 1000 kertaa paremmin, juuri siksi että se ei aseta liikaa paineita vaan on rento ja molemmat osapuolet voivat vetäytyä luontevasti loukkaamatta toista. Me ollaan kaikki ihmisiä hei!

• noin....

En ole ihan varma että oliko se että teit aloitteen ihan oikea syy mielenkiinnon menettämiselle. Ehkä et ollut alun alkaenkaan kiinnostava. Ihmiset kun tuollaisissa tilanteissa yleensä sanovat vähän mitä sattuu kun yrittävät ilmoittaa että ei kiinnosta (ja jostain syystä pelkkä "ei kiinnosta" on vain niin vaikea sanoa suoraan). Eräskin tuttu mies yritti koko illan pyytää naisia tanssimaan ja joka kerta oli "huono biisi" soimassa. Vaikea kuvitella että kaikki naiset viettävät koko illan sellaisessa tanssipaikassa, jossa soitetaan vain huonoa musiikkia.

Voihan tietysti olla, että monen miehet haluavat itse tehdä noita aloitteita, mutta tuntuu siltä että enemmässä määrin miehet toivoisivat aloitteita naisilta.

Olet kuitenkin oikeassa siinä, että ihmisten pitäisi avoimemmin pystyä puhumaan asioista ja kunnioittaa enemmän muita.

• kilpailu traumoista
        noin.... kirjoitti:

En ole ihan varma että oliko se että teit aloitteen ihan oikea syy mielenkiinnon menettämiselle. Ehkä et ollut alun alkaenkaan kiinnostava. Ihmiset kun tuollaisissa tilanteissa yleensä sanovat vähän mitä sattuu kun yrittävät ilmoittaa että ei kiinnosta (ja jostain syystä pelkkä "ei kiinnosta" on vain niin vaikea sanoa suoraan). Eräskin tuttu mies yritti koko illan pyytää naisia tanssimaan ja joka kerta oli "huono biisi" soimassa. Vaikea kuvitella että kaikki naiset viettävät koko illan sellaisessa tanssipaikassa, jossa soitetaan vain huonoa musiikkia.

Voihan tietysti olla, että monen miehet haluavat itse tehdä noita aloitteita, mutta tuntuu siltä että enemmässä määrin miehet toivoisivat aloitteita naisilta.

Olet kuitenkin oikeassa siinä, että ihmisten pitäisi avoimemmin pystyä puhumaan asioista ja kunnioittaa enemmän muita.

Miksi mies sitten hyvin pitkään ja intensiivisesti viestitti katseilla, ilmeillä ja eleillä minulle, että on kiinnostunut? Siitä ei ollut mitään epäselvyyttä. Osoitin hänelle myös omaa vastakaikuani sanattomin keinoin, mutta hän ei siltikään tehnyt mitään - vaan jatkoi tiivistä flirttailua. Minun aloitteeni ansiosta me kuitenkin sitten ruvettiin oikeasti juttelemaan ja juteltiin koko ilta, ja uskon että hän oli ihan tosissaan sanoessaan että ei pitänyt siitä että tein aloitteen, että se latisti hänen fiiliksensä. En tiedä sitten montako tuntia sitä silmäpeliä olisi pitänyt jatkaa, ennen kuin hän olisi tehnyt aloitteen. Ehkä hän oli niitä tapauksia joista monet miehet tässä ketjussa puhuivat, eli haluavat flirttailla mutta eivät kuitenkaan halua oikeasti kontaktia. Mene tiedä.

No, sinällään ihan sama, tämähän oli vain yksi esimerkki. Tahdon vain sanoa, että ihan samalla tavalla naisillakin voi olla estoja ja traumoja aloitteiden tekemisen suhteen. Ei se miestenkään vastaanotto todellakaan aina ole ihmismäisen kohteliasta, vaikka ensin olisi viestitetty mitä.

• että...
        kilpailu traumoista kirjoitti:

Miksi mies sitten hyvin pitkään ja intensiivisesti viestitti katseilla, ilmeillä ja eleillä minulle, että on kiinnostunut? Siitä ei ollut mitään epäselvyyttä. Osoitin hänelle myös omaa vastakaikuani sanattomin keinoin, mutta hän ei siltikään tehnyt mitään - vaan jatkoi tiivistä flirttailua. Minun aloitteeni ansiosta me kuitenkin sitten ruvettiin oikeasti juttelemaan ja juteltiin koko ilta, ja uskon että hän oli ihan tosissaan sanoessaan että ei pitänyt siitä että tein aloitteen, että se latisti hänen fiiliksensä. En tiedä sitten montako tuntia sitä silmäpeliä olisi pitänyt jatkaa, ennen kuin hän olisi tehnyt aloitteen. Ehkä hän oli niitä tapauksia joista monet miehet tässä ketjussa puhuivat, eli haluavat flirttailla mutta eivät kuitenkaan halua oikeasti kontaktia. Mene tiedä.

No, sinällään ihan sama, tämähän oli vain yksi esimerkki. Tahdon vain sanoa, että ihan samalla tavalla naisillakin voi olla estoja ja traumoja aloitteiden tekemisen suhteen. Ei se miestenkään vastaanotto todellakaan aina ole ihmismäisen kohteliasta, vaikka ensin olisi viestitetty mitä.

Hän luuli olevansa kiinnostunut sinusta mutta et osoittautunut hän mielikuviensa tapaiseksi. Eli et sittenkään ollut tarpeeksi kiinnostava. Minun on vain vaikea uskoa, että mies antaisi pakit vain ja ainoastaan sen takia että nainen teki aloitteen. Se oli ehkä vain helpoin ja nopein tekosyy päästä tilanteesta pois.

Eikä tietenkään naisillakaan ole aina helppoa. Kyllä miestenkin käytöksessä olisi usein paljon parantamisen varaa. Asenteissa olisi paljon korjattavaa niin miehillä kuin naisillakin.

Tsemppiä vaan. Toivottavasti seuraavat miehet arvostavat enemmän aloitteitasi.

• kilpailu traumoista
        että... kirjoitti:

Hän luuli olevansa kiinnostunut sinusta mutta et osoittautunut hän mielikuviensa tapaiseksi. Eli et sittenkään ollut tarpeeksi kiinnostava. Minun on vain vaikea uskoa, että mies antaisi pakit vain ja ainoastaan sen takia että nainen teki aloitteen. Se oli ehkä vain helpoin ja nopein tekosyy päästä tilanteesta pois.

Eikä tietenkään naisillakaan ole aina helppoa. Kyllä miestenkin käytöksessä olisi usein paljon parantamisen varaa. Asenteissa olisi paljon korjattavaa niin miehillä kuin naisillakin.

Tsemppiä vaan. Toivottavasti seuraavat miehet arvostavat enemmän aloitteitasi.

en osoittautunut hänen mielikuviensa tapaiseksi kun olinkin rohkeampi kuin hän itse :) Tämä oli se pointti. Hyvin monet muutkin miehet ovat sanoneet, että eivät pidä aktiivisista ja aloitteellisista naisista, joten eihän tämä mikään käsittämätön poikkeus siinä mielessä ollut. Tuota ennen ja hyvin vähän tuon jälkeenkään olen tehnyt aloitteita, mutta tällä kertaa ajattelin että tyyppi vaikuttaa olevan ihan käsittämättömän ujo ja epävarma kun ei saa mitään aikaiseksi ilmiselvästä kiinnostuksestaan huolimatta, joten päätin että teen poikkeuksen periaatteestani. Ei olisi siis kannattanut. Jos mies ei tee mitään, kyllä se jostain kertoo. Jos kiinnostus on tarpeeksi voimakasta, se päihittää pelon. Ja jos ei päihitä, niin sitten on kyseessä sen verran tärisevä tapaus ettei minua sellainen oikeasti edes kiinnosta. Olen sen verran vanhanaikainen että kaipaan miehessä rohkeutta ja rentoutta. Sellaiset miehet eivät vetoa, jotka odottavat että nainen on se joka ottaa riskit, näkee vaivan ja hoitaa asiat. Ei kiitos minulle sellaista miestä.

Sitä paitsi kun kaksi ihmistä luontevasti kiinnostuu toisistaan, ei siinä tarvitse edes miettiä jotain että kumpi tässä nyt tekee mitä ja kumpi on ns. niskan päällä tai jotain muuta typerää. Parhaissa tapauksissa tutustuminen käy kuin itsestään, ilman sen kummempia skitsoiluja ja harkittuja "peli"siirtoja. Yleensä yksipuolinen aktiivisuus on aina loppujen lopuksi johtanut huonoon tulokseen - painotan sanoja loppujen lopuksi. On voinut tulla suhdekin, pitkäkin, mutta yleensä ennemmin tai myöhemmin on tullut ilmi ettei toisella vain ole niitä tunteita tarpeeksi.

Aivan eri juttu tietysti on, jos on hakemassa vain hetkellistä seuraa. Lyhyellä tähtäimellä aktiivisuus varmasti tuottaa tulosta.

• pohdittavaksi
        kilpailu traumoista kirjoitti:

Onko totta, että naisen logiikan mukaan vain flirttailu on osoitus kiinnostuksesta ? Ei kai ?! Kaikilla (kuten minulla) flirttailun jalo taito ei vain ole hallussa (= en vain osaa), mutta siitä huolimatta voin olla naisesta kiinnostunut. Miten edetä ?!

• osoittaa kiinnostuksen :)
        pohdittavaksi kirjoitti:

Onko totta, että naisen logiikan mukaan vain flirttailu on osoitus kiinnostuksesta ? Ei kai ?! Kaikilla (kuten minulla) flirttailun jalo taito ei vain ole hallussa (= en vain osaa), mutta siitä huolimatta voin olla naisesta kiinnostunut. Miten edetä ?!

Eli ei sitä nyt tarvi mitään tiettyä tehdä, pääasia että osoittaa kiinnostuksensa, tavalla tai toisella. Katsomalla, hymyilemällä, avaamalla suunsa, jollain huomaavaisella eleellä tms. Tätä kaikkea voidaan kyllä kutsua myös flirttailuksi, mutta ei siinä tarvitse mitenkään varsinaisesti flirttailla. Kyllä aito kiinnostus käy ilmi ilman sitä kuuluisaa pilkettä silmäkulmassakin. Joihinkin naisiin tosin enemmän vetoaa leikkisät miehet, joten voi olla ettei asiallinen tai totinen käytös kaikkia sytytä. Mutta minä ainakin olen otettu jos vain joku puhuttelee, koska se on niin harvinaista.

Ja mitä sitten sanoa? Ihan mitä tahansa. Ei sillä ole mitään väliä. Minut iskettiin esim. kerran kysymällä "Mitä kuuluu?" Ei kauhean nokkelaa tai omaperäistä, mutta kun se esitettiin valloittavan hymyn kera ja sitä edelsi molemminpuolisesti vaihdetut katseet, tokihan se juttu lähti siitä liikkeelle.

• peruspoika

kyllähän sitä melkein päivittäin näkee niin herkkuja misuja että heikottaa katsoo. tää se ongelma on alkaa heti fantasiat mutta ei uskalla kun usein naunin on täydelllinen ja minä vaan pekka peruspoitsu.

• huolestunut parisien

Miehet, miten halaisitte tulla torjutuksi? Itselle tulee aina huono omatunto, jos torjun jonkun ja yritän aina kohdella heitä silkkihansikkain. Usein käytin ''poikaystäväni ei varmaankaan arvostaisi sitä (että tanssisin/joisin drinkin/antaisin numeron/lähtisin kahville(jne)'' - virkettä, mutta kerran eräs poika olikin urkkinut selville, etten seurustele ja tuli seuraavalla viikolla raivoamaan minulle.

Olen todella huono torjumaan juurikin tuon huonon omantunnon vuoksi. Jotenkin ''ei kiitos'' kuulostaa jollain tavalla kauhean töykeältä, vaikka sitä nyt sitten käytänkin. Mitä pitäisi siis sanoa, jotta olisi ystävällinen, mutta ei jotenkin alentuva?

• eräs mies

Itse ainakin arvostaisin jos sanottaisiin vain aivan suoraan että "ei kiitos" tai "ei kiinnosta". Tottakai se tuntuu pahalta, mutta jos lopputulos on pakit joka tapauksessa niin parempi ottaa huonot uutiset vastaan heti. Asiallinen käytös on ihan tarpeeksi ystävällistä. Tai ainakin sen pitäisi olla. On paljon pahempi jos nainen valehtelee ja itse uskoo että olisikin jotain mahdollisuuksia. Sitten sitä laittaa vain enemmän aikaa siihen ja lopulta jää kuitenkin yksin.

Mies joka suuttui sinulle, suuttui varmaankin lähinnä siitä että valehtelit. En kuitenkaan sano että se oikeuttaisi raivoamista.

• neiti 27 vee

samaa oon ihmetellyt. miehet aina kuvailee että voi kun oli sellanen ja sellanen nainen että kyllä mä sille sitten sitä ja tätä tekemään ja sanomaan.
      mut kun pidät ittes kunnossa (laiha mut lihaksista muotoa jonku verran) oot kaunis ja kuljet todella naisellisissa vaatteissa, hyvä ryhtinen, hyväkäytöksinen, iloinen..
      niin mitä saat? kommentteja tulee kännisiltä mut muut tyytyy pelkkään kytäämiseen? mitä helspettiä. laitanko mä tässä itseäni ihan turhaan? huopatossuilla, lippiksellä ja lökähousuila olis varmaan ihan samanlainen vaikutus. ärsyttävää.
      ja se mitä kaipaan olisi YKSI mies joka arvostaisi minua ja pitäisi ättinä ja leikkisi aikuisten leikkejä mun kanssa. on tää naisena olokin varsinaista hommaa.

• bunny_boy

Valitettavasti erittäin tyylikkäillä naisilla voi olla todella rajoitettu se kaarti kuka todella uskaltaa oikeesti lähestyä, esim. koska heitä pidetään "varmasti varattuina" tai tajutaan että noi saa niin järjettömän paljon lähestymisyrityksiä kaikenmaailman kahjoilta että sellaisena hän muakin pitää jos nyt tässä lähen heittään hänelle läppää.
        Sellaisen tapauksen "pehmittämien" vaatii sisua, aikaa ja etenkin ymmärrystä.

• karkoittaa monen miehen

"Onko asia niin, että nykyään nuoret alle 30v miehet ovat ujoja ja pelkäävät torjutuksi tulemista? Vai mistä johtuu, että enää ei tulla rohkeasti juttusille ja pyydetä reippaasti sitä numeroa!?"

Sananlaskussa sanotaan, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kysymys kuuluu, millainen on oma kykysi tehdä aloitteita, vai odotatko että mihen pitää tehdä aloite sinun puolestasi ?

Se nyt vain on niin, että nykyisin törmää harvoin kiinnostavaan ja olemukseltaan mukavaan naiseen. Sen sijaan näitä kylmiä jääpuikkoja on deiteissä kyllästymiseen asti. Tänä päivänä on tapana antaa pakitkin mahdollisimman tylysti, joten ei tee mieli juosta itseään täynä olevien rinsessojen perässä. Kokemuksesta voin sanoa, että naisen tekemä aloite on yhtä todennäköinen kuin kesähelteet talvipakkasella. Mulla on ikää päälle kolkyt, ja tähän mennessä naisen tekemiä aloitteita on tullut kaksi kappaletta. Kaikki muut aloitteet on ollu aina itsestä kiinni.

Siksi ihmettelen suuresti naisten ongelmaa löytää seuraa ?! Siitä vain nettideittiin tms., ja yhteydenottoja satelee miehiltä pilvin pimein, vaikka nainen ei olisi kirjoittanut profiiliinsa sanaakaan tekstiä. Miehen tapauksessa yhteydenottojen määrä näyttää olevan vakio (yleensä 0), eikä ilmoituksen sisällöllä näytä olevan vaikutusta yhteydenottojen määrään.

• Survivor.

Voi olla että parhaat tilanteet miehille ja varsinkin naisille voi olla just nämä normaalit elämäntilanteet. Silloin kyseessä on vain ne kaksi ihmistä, eikä kauheeta meteliä ja känniöykkäreitä ympärillä. Alkoholi ei ole muutenkaan mukana kuvioissa, joten tilanne on siltäkin osin jotenkin aidompi ja rehellisempi.

Ongelma on vaan siinä, ettei kumpikaan sukupuoli välttämättä uskalla mennä tekemään minkäänlaista aloitetta tällaisissa tilanteissa.

• naiset yksinkertaisesti

sokaistuvat muutaman sidun/lonkun jälkeen ja kusi nousee hattuun, eikä sit kelpaakkaan samaa tasoa oleva mies, joka voisi olla todennäköisemminkin se uskollinen aviomies... Ehei, haetaan vain niitä satujen prinssejä valkoisilla ratsuilla, jotka viimeistään aamulla, ellei jo yössä lähde lätkii ja hakemaan uutta höynäytettävää/panopatjaa. Tarpeeks kun vaan kauniita livertelevät korvaan, niin naiset on kuin myytyjä.

Sitten ihmetellään ja itketään, et miks mä oon vieläkin sinkku? miksei normaalit miehat tee niitä aloitteita enää, kun ne alussa niin oli aktiivisia muhun päin?

Niimpä, katsokaa vain naiset tosissaan tarkkaan sinne peiliin, et missä se syyllinen on. Siinä samalla kun peilailette tuntitolkulla ja kyselette ääneen kuka on se "MAASSA KAUNEHIN"? ;)

• koala

joo, kun saa muutamat pakit tai kuulee että toinen on varattu niin kyllä alitajunta pistää sut vähän varovaisemmaksi. ja vois ne naisetkin välillä ottaa kontaktin jos kiinnostaa.

Ite ainakin jo niin monesti kuullut että toinen seurustelee, vaikka antaa katseillaan ymmärtää jotain muuta, että alkaa suorastaan vituttaa koko touhu.Sitten olen ajatellut että onko kaikki naiset tosiaan näin idiootteja, en mä ainakaan tajua että miks mua silmäillään jos toinen ei nää edes pientä vaivaa sen eteen että tulis keskustelemaan, kieroa hommaa,asiat vääristyy.Ei kuitenkaan varmaan oo niin ylitsepääsemättömän vaikeaa sanoa toiselle Moi!

Mutta ehkä se pitäis ajatella vaan niin että ei voi enempää ottaa päähän enää eikä ole mitään menetettävää ja mennä juttelemaan toiselle kuitenkin jatkossakin.

Tai sitten pitäis vaan muuttaa vähän isompaan kylään kun on niin sisäsiittoista ja tahditonta toimintaa täälläpäin suomea.voi vee

• eräs mies vaan

Minun vähäinen intoni aloitteisiin loppui siihen kun sain kokea naisten tylyn käytöksen vaikka asiallisesti heitä lähestyinkin.

• me vaan PELÄTÄÄN jo

Isoa osaa teistä tunnevammaisista ihmishirviöistä tuolla ravintolassa ynm ollessa...

Kehuskelkoon nyt vielä joku vitun Paris Hilton/Eva Longoria, Super narttu, eli ihan tavan Pirkko-liisa. Miten hänellä ainankin on sitä "itsevarmuutta" ja kuinka hän saa aivan kenetkä miehen tahansa, jos vaan halajaa...

Eipä mulla muuta

• xxx_ggg

Kyllä torjutuksi tuleminen / kokemukset siitä estävät suurta osaa miehistä innostumasta aloitteellisuuteen. Häirintäsyytökset tai mykkä/niukkasanainen vastaanotto eivät houkuta. Ongelma on, että mitään luontevaa keskustelua ja tutustumista ei ole. Ei kiinnosta, todennäköisyys mahalaskulle on paljon suurempi kuin todennäköisyys mukavalle juttutuokiolle. Hinta on liian kova, ei kannata, antaa olla, helpommin menee ilman

• Tavallinen jäbä

Ööh...sen verran monesti on haistapaskaa neidin taholta tarjottu että enää ei kiinnosta. Käyn sit huorissa kun naista tekee mieli.

Pimut kattelee vaan kostein simin mutta so what, siinäpähän killittävät.

• vaikeasti arvattavia

Ei niistä hymyilyistä ja takaisin päin katsomisista oikeasti voi vielä kauheasti päätellä, millä mielellä nainen miestä katsoo. Johtuuko kiinnostuksesta vai naureskeleeko nainen vain kavereilleen, miten tuokin juippi ihan selvästi kuvittelee itsestään liikoja, kun vilkuilee silmät ymmyrkäisinä häneen. Tai johtuuko virne siitä että miehen pukeutuminen on niin "so last season".

Onhan näitä koettu, että kun sitten kerää kaiken rohkeutensa ja käy sanomassa jotakin, niin pitkiä katseita heitellyt nainen teeskentelee kuin olisi täysin yllättynyt miksi mokoma juippi hakeutuu seuraan. Ja kyllä siinä vaiheessa alkaa nousta sellainen häpeän puna naamalle, että tekee mieli vaihtaa ravintolaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7880
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe