nimittäin tämä laulu: Satoi tänään ensi lunta
nukkuu veikko nähden unta......?
Lastenlaulu
laulan sitä aina ensilumen aikaan yhdelle Veikolle, mutta en muista kuin ensimmäisen säkeistön ja googlekaan ei vastannut.
Onko tuttu?
10
2182
Vastaukset
- mutta osaatko tämän?
Äiti se lasta tuudittaa, tuvassa tummaisessa.
Kehto se heiluu hiljalleen, majassa matalassa.
Piun paun, piun paun, pikkuista lastani nukkumaan, kerran sä joudut kulkemaan,
aaltoja vaahtopäitä,
äiti se joutuu seuraamaan, lapsensa matkoja näitä.
Mielestäni siinä on useita säkeistöjä.
Kuten taas toinen kehtolaulu, jossa on lopuksi sanat; Piun paun, kerran kajahtaa, tuo kylmä kirkonkeello kuolemaa, piun paun, silloin ?????
ja ruumis mullan alla rauhan saa.
Aika synkkiä nuo minun laulut on, mutta muistan isäni niitä kuitenkin laulelleen meille lapsille.- Löytyy
googlesta : Koululaisten lauluja III, mutta muita lauluja en minäkään löytänyt.
Tähän lauluun muistan hyvin sävelen kouluajoilta.
On mukava muistella vanhoja lauluja ja yllättävän paljon niitä muistaakin kun alkuun pääsee.
- se menee tällei
satoi tänään ensilunta
nukkui veikko nähden unta
pukki poroineen oi
hälle uudet sukset toi
vielä veikko uneksii vähän
hieno hyppyrimäki tähän
olen veikko, veikko kankkonen
aamupuurolle huutaa äiti
odotas hetkonen
kalsarit vaan jalkaan
mäenlasku alkaa
mutta vielä toppahousut laitan
sitten ennätykset taitan
ei tiennyt veikko kankkonen
että hyppyri ei ollut viimeinen
olympian mäki kutsui häntä
mutta se pahuksen tuomari vähänläntä
Veikko sentään kultaa kauhoi
äidin kahvimylly jauhoi
puhelin soi ja soi ja soi
hiihtoliitto uudet mäkisukset toi- onhan se
hyvä runo, mutta ei varmaankaan kyseinen laulu.
Satoi tänään ensi lunta,
nukkuu Veikko nähden unta.
Hymyyn aukee pieni suu,
koulu huolet unhottuu.
Sisko, Maija, Kalle, Heikki,
päivän ulkona he leikki
riemuissansa telmien;
nyt he uupui unehen.
Silmäin eteen kohoutuvat
kaikki talven riemukuvat;
sukset, kelkat, joulupuun
näkee hän ja kaiken muun.
Lumiukko mahtavana
seisoo linnan puoltajana.
Viuhuu lumipallot, hei!
Itkemään nyt jouda ei!
Lasten posket punertuvat.
Reippaat talven unikuvat
katoavat häipyen,
hymy vain jää jäljellen.
Sanat; Tauno Lauha- Kirveli
Sinulta sain asiallisen vastauksen . Suurkiitosta! Noin ne sanat vain oli unohtuneet, vaikka lasten pienenä ollessa vielä laulelin sitä.
Mutta ihan tutuilta nyt tuntuivat.
Eikö tämä juuri ole hyvää muistinvirkistystä?
Ja täältä löytyy aina joku joka muistaa tai löytää.
Itse olen sellainen , että yritän kovasti etsiä sitä mitä olen kadottanut tai unohtanut.
Halaus Sinulle Kirveli kirjoitti:
Sinulta sain asiallisen vastauksen . Suurkiitosta! Noin ne sanat vain oli unohtuneet, vaikka lasten pienenä ollessa vielä laulelin sitä.
Itse olen sellainen , että yritän kovasti etsiä sitä mitä olen kadottanut tai unohtanut.
Halaus SinulleUseinkin tekis mieli kysäistä tietääkö kukaan, mutta kai se on arkuutta kun yrittää vain itse etsiä vatauksia kysymyksiin.
Lauluja muistellessa tulee monta muutakin muistikuvaa mieleen ja usein täällä onkin joku joka sanat muistaa tai laulu on tuttu.
Tuttu laulu, ajankohtainenkin, kun lunta sataa... ja unikuvat kulkevat.
Kivoja lauluhetkiä.- Anonyymi
Kirveli kirjoitti:
Halaus SinulleKiitos, kun joku muisti!
Minä myös laulan tätä laulua aina ensilumen tullessa, mutta olen muistanut kokonaan vain eka säkeistön! - Anonyymi
Kuka tämän on säveltänyt?
- Anonyymi
Ihan outo, koska sitä on laulettu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251617Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041