pukeutuminen talvella

tytzky

eli miten talvella on järkevin pukeutua juoksemista varten? riippuu tietenkin pakkasen määrästä mutta miten tietää mikä on paras vaihtoehto. välillä ku oon lähtenyt on ollu kylmä alussa ku menee ulos, mut sit nopeesti lämpenee ku pääsee vauhtiin. hyvä juttu? joskus taas ku laittaa liikaa vaatetta päälle on niin ahdistavan kuuma ettei tuu juoksusta mitää.

11

1866

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

Kaikista paras, jos ensimmäiset 2 - 5 min jopa hiukan kylmä....

100 kg ruhon liikuttaminen vastaa lämmöntuotosta :)

• hhhhhhhhhhhhhhhhhi

juu hiukka viilee saa olla lenkille lähtiessä, kyllä sitä lämpiää. se vanha karkee nyrkkisääntö on hyvä (vaikka ei pakkasta olisikaan) eli pukeutua siten kuin lämpötila olisi n.10´C korkeampi.

• talvella juostessani

on urheilukerrasto tuulipuku. Sillä pärjää aika hyvin koko talven. Kovilla pakkasilla laitan esim. yhden lisäpaidan tai verkkaritakin tuulitakin alle. Hiihtäjien suosimat liivit on myös aika hyviä kovilla pakkasilla. Nilkkasuojat on tietysti myös perusvaruste.

• miehenä laitan
        talvella juostessani kirjoitti:

on urheilukerrasto tuulipuku. Sillä pärjää aika hyvin koko talven. Kovilla pakkasilla laitan esim. yhden lisäpaidan tai verkkaritakin tuulitakin alle. Hiihtäjien suosimat liivit on myös aika hyviä kovilla pakkasilla. Nilkkasuojat on tietysti myös perusvaruste.

vielä pikkukalsarit lisäksi, ettei munat palellu.Joskus tuulee kovasti ja..:)

• lähdössä

Aina lähtiessä on vähän kylmä ja se on hyvä merkki - lenkille on tullut pistettyä just sopivasti vaatetta.

• vääntäkää nyt mulle rautala...

eli nikka lämmittemet... ja?

minkälainen paita? mie juoksen vieläki (HKI) hihattomalla ja tuulitakilla mutta ongelma on että käet jäätyy ku tuulitakkiin puhaltaa sisälle. täälä HKI:ssä on niin pirullinen tuuli. millaset hanskat teillä oikeen on? nuo sormikkaat on aika onnettomat ku sattaa räntää ja tuulee...

laitatteko jonku komando myssyn ettei posket palellu?

poolo paita kaulan takii...

äh.. tuntuu ettei tässäkään harrastuksessa rahan kulutukselta selvii =(

• Sinulle omani...
        vääntäkää nyt mulle rautala... kirjoitti:

minkälainen paita? mie juoksen vieläki (HKI) hihattomalla ja tuulitakilla mutta ongelma on että käet jäätyy ku tuulitakkiin puhaltaa sisälle. täälä HKI:ssä on niin pirullinen tuuli. millaset hanskat teillä oikeen on? nuo sormikkaat on aika onnettomat ku sattaa räntää ja tuulee...

Minä pukeudun esim. -5 asteen pakkaselle näin: alle Haltin Active Dry kerraston paita, välipaidaksi Craftin hieman paksumpi juoksupaita, päälle Niken tai Craftin juoksutakki. Jalkaan Asicsin talvitrikoot tai jos tuulee windstoppertrikoot. Jalkaan paksummat juoksusukat, käteen rukan windstopper hanskat tai Adidaksen talvijuoksuhanskat. Päähän TT-Futuren otsalta tuulisuojattu hiihtopipo.

Jos pakkasta yli -10, vaihdan välipaidaksi mikrofleecen ja jalkaan Haltin active dry pitkän alushousut. Näillä eväillä sitten jo pärjäänkin ne kelit, jossa ylipäätään juoksen.

• kiitoksia kovasti
        Sinulle omani... kirjoitti:

Minä pukeudun esim. -5 asteen pakkaselle näin: alle Haltin Active Dry kerraston paita, välipaidaksi Craftin hieman paksumpi juoksupaita, päälle Niken tai Craftin juoksutakki. Jalkaan Asicsin talvitrikoot tai jos tuulee windstoppertrikoot. Jalkaan paksummat juoksusukat, käteen rukan windstopper hanskat tai Adidaksen talvijuoksuhanskat. Päähän TT-Futuren otsalta tuulisuojattu hiihtopipo.

Jos pakkasta yli -10, vaihdan välipaidaksi mikrofleecen ja jalkaan Haltin active dry pitkän alushousut. Näillä eväillä sitten jo pärjäänkin ne kelit, jossa ylipäätään juoksen.

kyllä täytyy sanoo että oma pukeutuminen on niin onnetonta ettei ihme että oon kipee... huoh... tilipäivää ootellessa

• ranteen ympäri
        vääntäkää nyt mulle rautala... kirjoitti:

ja rutista solmuksi kouraan, niin ei tuuli puhalla tuulitakin sisälle. Kun käsivarret kuumenevat/hikoavat, voit löysentää pakettia.

• amuttohisokkon

Juoksin kerran kovassa viimassa vähissä tamineissa, seuraavana päivänä iski "nokkosihottuma". Kutina punaisissa läiskissä oli mahdoton. Lääkäri arveli minulla olevan kylmäallergian. Tauti ei ole uusiutunut.

• liikaa päällä

ja kengätkin ovat monella tyylisyistä liian pienet, joten juoksu on kaikkinansa monelle aikamoista kidutusta. Otan osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe