joo tallensin tossa joku aika sitten biisin mp3 tiedostoon ja kun kuuntelen sitä niin ääni on tosi hiljainen vaikka väänän napit kaakkoon nii ei oikee kuulu. Saako tätä jollain ohjelmalla muutettua "kovempi ääniseen" muotoon biisi on nimittäin tosi hyvä:D
mp3 ääni kovemalle?
6
924
Vastaukset
- Nero Burner
eli vahvistusta lisäämällä saa, mutta tulee säröjä ja muita audioikävyyksiä. Kompressio sensijaan saattaisi tulla kysymykseen: oletko koskaan ihmetellyt, miksi audioitten BMP eli CD-tasoinen WAV kuullostaa niin hyvältä, vaikka tulee sieltä levyltä niin, että lahkeet ja kaikki lepattaa? Niinjuuri, kyse on kompressiosta. Nerokasta!
- mitäh?
en tajuu yhtään mitään:D kerro tarkemmat ohjeet ja lataus linkit jos pitää jotain ladata kiitos:P
- linkkiä
audacityssä voit koettaa lisätä äänen voimakkuutta ja kompressoida.
http://audacity.sourceforge.net/- teet näin.
Tiedosto --> Avaa --> Etsit ja valitset sen kyseisen biisin.
Sitten kun Audacity on ladannut kappaleen, niin tee näin.
Efekti --> Vahvista... Oletus asetukset on yleensä itselläni ollut OK. Tarkista että kohdassa "Salli leikkautuminen" ei ole raksitettu. Paina OK. Nyt ääntä vahvistetaa. Kun valmis, kuuntele miellyttääkö lopputulos. Jos ei miellytä, niin valikosta Muokkaa --> Kumoa vahvistus ja kokeile samaa eri asetuksilla. Jos loppu tulos on miellyttävä, niin tallenna raita Tiedosto "Export..." (Itsellä puuttuu suomennos tuosta) "Vie?" Kirjota tiedostolle nimi, valitse formaatti, laatu ja tallenna.
Toivottavasti sait selvää sepustuksesta :) teet näin. kirjoitti:
Tiedosto --> Avaa --> Etsit ja valitset sen kyseisen biisin.
Sitten kun Audacity on ladannut kappaleen, niin tee näin.
Efekti --> Vahvista... Oletus asetukset on yleensä itselläni ollut OK. Tarkista että kohdassa "Salli leikkautuminen" ei ole raksitettu. Paina OK. Nyt ääntä vahvistetaa. Kun valmis, kuuntele miellyttääkö lopputulos. Jos ei miellytä, niin valikosta Muokkaa --> Kumoa vahvistus ja kokeile samaa eri asetuksilla. Jos loppu tulos on miellyttävä, niin tallenna raita Tiedosto "Export..." (Itsellä puuttuu suomennos tuosta) "Vie?" Kirjota tiedostolle nimi, valitse formaatti, laatu ja tallenna.
Toivottavasti sait selvää sepustuksesta :)usein auttaa myös (Audacityefekti). Sillä ei tule yliohjausta, eli ei mene ruvelle.
- oikea tapa
ThreeMice kirjoitti:
usein auttaa myös (Audacityefekti). Sillä ei tule yliohjausta, eli ei mene ruvelle.
Nimenomaan normalisointi on järkevin tapa. Kappaleesta etsitään silloin ensiksi voimakkain kohta, ikäänkuin volyymia lisätään. Kappaleen dynamiikka ei muutu eli laatu periaatteessa säilyy. Käytännössä mp3 puretaan normalisointia varten ja jos sen jälkeen pakataan uudelleen mp3:ksi, niin laatu kyllä huononee. Aikakin bitrate pitää uudelleenpakkauksessa olla riittävä, miel alkuperäistä isompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381456
- 1101203
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261033Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644