'Ajatteleppa asiaa'

Ajatteleminen on tehokas selitys omalle saamattomuudelle ja mitään tekemättömyydelle, mutta se harvoin auttaa mitään.

Kuka muu on lusmunnu koko päivän?

18

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet sitten

      ajatellut? (lumimyräkän odottelua kieli pitkällä ja pulkka valmiina ei lasketa ajatteluksi)

      • biokaasuvoimalaa, mut se ei oo yhtään alkupisteestä kehittyny mihinkään suuntaan. Jos olis toiminu kokopäivän, ni se olis jo toteutuksen alla.

        Mut niin, emmäny oo sitäkään ny niin paljoo oo ajatellu ku mitä täält palstalta luettuja pääosin turhanpäiväsyyksiä.

        'Kyllähän sitä töitä tekis, mutku ajatukset ne on jotka ajan vie.'


    • lusmunnu

      ja töissäkin enimmäkseen vaan ajattelen. Joku vielä maksaa siitä.

    • sininen_sitruuna

      ... lusmuilla. Epähuomiossa on jotakin juttuja tullu tehtyä tossa sivussa, mut pääsääntösesti oon keskittynyt rötväilyyn ja lusmuiluun :)

    • zisel

      olen lusmuillut. Hitto kun ei uskalla lähtee kaupassa käymään ettei toi lumimyrsky vie mennessää :O
      Täytyy vissiin pakata kiviä taskuihin...

    • Ihmisen tulee tehdä työtä, tehdä kuluttamista tai tehdä vapaa-aikaa (esim. polkea kuntopyörää, olla aktiivilomalla tms.). Ajatteleminen tai muu jouten olo on rikos ja selkeästi yhteiskunnalle vaarallista toimintaa.

      • tyydytystä tai helpottaako se elämää?


      • se helpottaa,
        relaxed_eyes kirjoitti:

        tyydytystä tai helpottaako se elämää?

        kun siitä saa tekosyyn olla tekemättä mitään.

        Siksi toisekseen jotkut sanoo, että valmiiksi suunniteltu on jo puoliksi tehty.

        Sitte ku noita tekojakin on riittävän harvassa, niin aina vaan helpompaa.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        tyydytystä tai helpottaako se elämää?

        nyt palata asialinjalle? Tuottaa tyydytystä ja helpottaa elämää - mut usein se vaatii rinnalleen tekemistä - jos ajatuksten jakaminen, keskustelu, yms. siksi lasketaan. Pelkästään omien ajatusten parissa ei loputtomiin viihdy.

        Toistapäin - ajatellessa kuluttaa kohtuu vähän luonnonvaroja, tappaa naapurikansoja tai myy aseita afrikkaan. Siin mielessä se tyydyttää ja helpottaa monen elämää.


      • se helpottaa, kirjoitti:

        kun siitä saa tekosyyn olla tekemättä mitään.

        Siksi toisekseen jotkut sanoo, että valmiiksi suunniteltu on jo puoliksi tehty.

        Sitte ku noita tekojakin on riittävän harvassa, niin aina vaan helpompaa.

        on hyvin tehty. Se on tosijoutilaan motto.


      • ttuplai kirjoitti:

        nyt palata asialinjalle? Tuottaa tyydytystä ja helpottaa elämää - mut usein se vaatii rinnalleen tekemistä - jos ajatuksten jakaminen, keskustelu, yms. siksi lasketaan. Pelkästään omien ajatusten parissa ei loputtomiin viihdy.

        Toistapäin - ajatellessa kuluttaa kohtuu vähän luonnonvaroja, tappaa naapurikansoja tai myy aseita afrikkaan. Siin mielessä se tyydyttää ja helpottaa monen elämää.

        eli ihan jokaisen omasta elämästä, eikä sotketa afrikkaa tai muutakaan mukaan, ni liika ajattelu vain vaikeuttaa elämää.

        Mut niin, olen osittain samaa mieltä kanssasi. Ja kyllä sitä joskus pitää laiskotellakin, ku ei ihan tavaksi tule.


      • relaxed_eyes kirjoitti:

        eli ihan jokaisen omasta elämästä, eikä sotketa afrikkaa tai muutakaan mukaan, ni liika ajattelu vain vaikeuttaa elämää.

        Mut niin, olen osittain samaa mieltä kanssasi. Ja kyllä sitä joskus pitää laiskotellakin, ku ei ihan tavaksi tule.

        mut sanoisin et asiat on useimmiten pielessä, koska kukaan ei ole ajatellut - ei siksi et joku olis punonut salaliittoja tai muuten suunnittellut sen niin.

        Toki intuitio ja tunteetkin on hyvä pitää mukana, mut niiden kanssa pääsee myös tosi syvälle metsään. Toimikoot todella paha mustasukkaisuus, kateus, silmitön väkivalta yms. esimerkkeinä.

        Mä luulen myös et pari lääkeainetta, kemikaalia, asetta yms. olis jäänyt keksimättä tai muuten kokeilematta jos ajattelua olis noissakin sovellettu. Useimmiten pallo heitetään muille ja pestään kädet - "Siis ei luoti tapa", sano asekauppias.

        Mut joo - usein lopputulema kertoo et kuinka historiassa olis pitänyt tehdä - siis ajatella enempi vai vaan toimia. Jos siihen on tyytyväinen niin väliäkö sen kummalla tavalla sinne päätyi.


    • "Kuka muu on lusmunnu koko päivän?"

      Puoli päivää vaan. Äsken olin pari tuntia sairaalassa piristämässä yhden potilaan päivää joten ei tämäkään päivä ihan hukkaan ole mennyt, vielä pitäis siivota. Joopa joo.

    • Lusmu :)

      Huomenna klo 07.00 paukahtaa taas täys rähinä päällä ja sit mennään jälleen pari viikkoa putkeen.

    • k32v

      on puoliks tehty.

      :)

      Mä oon torkkunu koko päivän.

    • MMies

      Sitä kutsutaan "voimien keräämiseksi" ja "rentoutumiseksi".

    • mökillä :

      kehittelen siellä kaikkii kivoi keksintöjä

      Oli kyl kamala ajella takaisin

    • ...viime aikoina. Kalustetoimitus painaa päälle...prkl.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe