http://www.uusisuomi.fi/raha/42155-suomalaisen-duunarin-viha-on-ylivertaista
Suomalaisten näkemykset omista esimiehistään ovat ylivoimaisen kielteisiä kansainvälisessä vertailussa.
Minulla on ollut niin huonoja pomoja kuin hyviäkin pomoja. Ja sen olen huomannut, että esimiehellä on suuri vaikutus työssä viihtymiseen.
Suomalaiset vihaa pomojaan
101
15195
Vastaukset
Tottakai arvostan työantajaani koska hän antaa minulle työpaikan jolla saan mahdollisuuden tienata elantoni ja harrastukseni. Ja kun meillä vallitsee pomon kanssa molemmin puoleinen arvostus eli minä arvostan pomoa ja pomo minua niin on helppoa olla molemmin puolin hänen on helppo pitää minut töissä ja minun on sitä kautta helppo olla töissä jolloin työn jatkuvuus on taattu.
- nainen pomona
Olen todella tyytyväinen hommaani minulla on upea nainen pomona jota arvostan ja hän arvostaa minua olemme olleet samalla työmaalla jo kohta 6 vuotta töissä. Hän oli ennen normaali työntekiä ja pomon lähdettyä hänestä tuli pomo :) halusin itse niin sillä en olisi voinut ajatella kenenkään talon ulkoa tulevan johtamaan meitä. parasta tässä pomossa on että hän on luotettava ja mukava sekä ymmärtää mistä työssämme on kysymys ja hänelle voi olla rehellinen sekä avoin, suhteemme on loistava töissä, en mistään hinnasta lähde tästä työstä jo sen takia että minulla on paras pomo.
Tv. mies jolla mukava nainen pomona. - RAULIKOOPA
nainen pomona kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen hommaani minulla on upea nainen pomona jota arvostan ja hän arvostaa minua olemme olleet samalla työmaalla jo kohta 6 vuotta töissä. Hän oli ennen normaali työntekiä ja pomon lähdettyä hänestä tuli pomo :) halusin itse niin sillä en olisi voinut ajatella kenenkään talon ulkoa tulevan johtamaan meitä. parasta tässä pomossa on että hän on luotettava ja mukava sekä ymmärtää mistä työssämme on kysymys ja hänelle voi olla rehellinen sekä avoin, suhteemme on loistava töissä, en mistään hinnasta lähde tästä työstä jo sen takia että minulla on paras pomo.
Tv. mies jolla mukava nainen pomona....haaveilet tämän esimiehesi kanssa. Olet aivan selvästi ihastunut tai homoseksuaali. :-)
- Ahex
En arvosta pätkääkään. noin 10 vuotta sitten yhdestä vanhemmasta duunarista tuli työnjohtaja. Hän hoiti hommansa ok ja jäi eläkkeelle n. 5v sitten.
Hänen esimiehensä päätti, ettemme tarvitse työnjohtajaa, mutta työnjohtajan työt siirtyivät kuitenkin meille. 2 vuotta pärjäsimme ilman työnjohtajaa, kunnes osastomme yhdistettiin toiseen osastoon ja sen työnjohtaja tuli yhteiseksi työnjohtajaksi. Hän hoiti myös tehtävät ihan ok ja jäi eläkkeelle vuoden päästä eli 2006. Sitten esies olikin sitä mieltä, että siihen tarvitaan uusi työnjohtaja, vaikka ne hommat olisivatkin luonnistuneet meiltä työntekijöiltä.
Nyt tämä uusi työnjohtaja on ollut 2,5 vuotta talossa ja ei edelleenkään osaa mitään. ensimmäinen vuosi meni hänen aina vastatessä kysymykseen "en tiedä" toisena vuonna oppi lisää ja vastasi "en tiedä, kysykää Martilta" (yllä mainittu esimies) nyt sitten viimeaikoina on jo oppinut seuraavaa "en tiedä, minä kysyn Martilta"
Mitään hän ei osaa itse päättää, vaan aina tukeutuu ylempiinsä, ja jopa asenne on sellainen, että hänen ei tarvitsekaan tietää, vaan hänen taitonsa on kysyä esimieheltä ja jakaa tieto alaspäin.
Kaikki perustehtävät, jotka nykyään meillä muillakin osastoilla on siirretty alemmas, kuten työohjeiden teko ja päivitys, sekä tavaroiden tilaus on tälle työnjohtajalle ylivoimaisen vaikeaa. Vaikka muilla osatoilla se on meidän aieman esimerkin mukaisesti siirretty pois työnjohtajilta, kun työtä tekevät osaavat paremmin tehdä ohjeet ja tietävät puuttuvat tavarat. Monet asiat, jotka hänen pitäisi hoitaa, olemme itse hänelle neuvoneet, kun älli ei riitä oivaltamaan miten hoidetaan asiat.
Ainoa minkä hän osaa, on kahvin juonti ja meidän töiden vahtiminen. Vaikka meillä on liukuva työaika, niin silti saamme moitteita ja toisinaan joudumme puhutteluun kun tulemme töihin liukumien puitteissa, mutta hänen mielestä väärään aikaan.
Hän on juuri B. Virtasen Murikan tapainen delegoija ja kyttääjä. Miten sellaista miestä voi arvostaa, joka ei opi mitään, ei koskaan ole väärässä ja ei edes kykene tervehtimään alaisilleen.
Kaikki nykyiset duunarit hakevat toisiin tehtäviin päästäkseen hänestä eroon. Valitettavasti olemme niin epämuodikkaalla alalla, eli paperiteollisuudessa.- VesaBerg
Nyt on jaanyt paska ainaisen vaatijan kateen. Paperiteollisuus on aina vaatinut (ja saanut) enemman kun muut. Tassa tulos; hommat valuu Aasiaan, Etela-Amerikkaan jne. Duunarit saavat sellaisen esimiehen kun ansaitsevat!
- Niinpä...
VesaBerg kirjoitti:
Nyt on jaanyt paska ainaisen vaatijan kateen. Paperiteollisuus on aina vaatinut (ja saanut) enemman kun muut. Tassa tulos; hommat valuu Aasiaan, Etela-Amerikkaan jne. Duunarit saavat sellaisen esimiehen kun ansaitsevat!
On niitä huonoja työnjohtajia muuallakin kuin paperialalla. Tuo oli vaan yksi esimerkki huonosta johtamisesta ja kuka siitä hyötyy, jos papreialalla menee huonosti (saako valtio verotuloja?).
Esmes lehdenjakajan työssä jos jotain sovitaan suullisesti niin ne ei aina päde.
Onneksi olen sosiaalialalla töissä, jossa toinen tukee toista; ei olo ole ainakaan yksinäistä. - Eläkkeellä 26v
Niinpä... kirjoitti:
On niitä huonoja työnjohtajia muuallakin kuin paperialalla. Tuo oli vaan yksi esimerkki huonosta johtamisesta ja kuka siitä hyötyy, jos papreialalla menee huonosti (saako valtio verotuloja?).
Esmes lehdenjakajan työssä jos jotain sovitaan suullisesti niin ne ei aina päde.
Onneksi olen sosiaalialalla töissä, jossa toinen tukee toista; ei olo ole ainakaan yksinäistä.Sanoin vaan että sitä saa mitä tilaa (paperikoneenvahtijat).
Sosiaalialla ei kukaan tue toista, pelkkää juonittelua pomon suosiosta ja pyllyn nuolentaa! - jkskajjgfgghsgf
VesaBerg kirjoitti:
Paperimiehet vaativat ja saivat muita enemmän siksi, että työskentelivät pääomavaltaisella alalla, palkkojen tähden täältä ei ole lähtenyt ensimmäistäkään paperiteollisuuden työpaikkaa.
Muualla maailmassa on opittu tekemään asioita ja kilpailu on kiristynyt ja vaikka suomalainen teknologia paperinvalmistuksessa on maailman huippua niin pää siinäkin tulee vetävän käteen. Silloin kustannussäästöjä/kilpailuetua haetaan raaka-aineen hinnasta/kuljetuksista.
Paperimiehet olisivat ihan uunoja jos osaamisestaan eivät olisi palkkaa pyytäneet, palkat paperiteolisuuden kustannuksista näyttelevät todella pientä osaa. - markkaa..
jkskajjgfgghsgf kirjoitti:
Paperimiehet vaativat ja saivat muita enemmän siksi, että työskentelivät pääomavaltaisella alalla, palkkojen tähden täältä ei ole lähtenyt ensimmäistäkään paperiteollisuuden työpaikkaa.
Muualla maailmassa on opittu tekemään asioita ja kilpailu on kiristynyt ja vaikka suomalainen teknologia paperinvalmistuksessa on maailman huippua niin pää siinäkin tulee vetävän käteen. Silloin kustannussäästöjä/kilpailuetua haetaan raaka-aineen hinnasta/kuljetuksista.
Paperimiehet olisivat ihan uunoja jos osaamisestaan eivät olisi palkkaa pyytäneet, palkat paperiteolisuuden kustannuksista näyttelevät todella pientä osaa.vientiteollisuus(paperi suurimpana)jatkuvasti
valtioavallan,etujärjestöjen kanssa "veivasi" markkaa,siis lähinnä devalvoi!Tuotanto(palkat ym)
kustannukset oli helppo peittää(Muistakaa tuntuvat paperin sopimukset)Euro oli suomen
paperin tuho ja uuden alku!!T: se plösö
Ex paperimies!!!! - pikku joulun aikaan
Eläkkeellä 26v kirjoitti:
Sanoin vaan että sitä saa mitä tilaa (paperikoneenvahtijat).
Sosiaalialla ei kukaan tue toista, pelkkää juonittelua pomon suosiosta ja pyllyn nuolentaa!pomo ei tiedä alaisten päivän töistä. arvostus näkyy esim;joulun aikaan kelle vuorot ei lepoa joulun aikaan ei pääse pikku jouluun vuorot järjestää siten.
- öojpwobwkgbre
meillä ihan samanlainen pomo, mutta olemme metallipulju. Mitään äijä ei tiedä, eikä tee muuta kuin istuu koneen takana hauskoja nettisivuja katsellen. Ja meidän duunareiden joka minuuttia syynää, ilmeisesti luulee että muutkin ovat yhtä lusmuja kuin hän itse.
Ei tervehdi, ei tajua töistä mitään ja tekee sen takia ihan typeriä päätöksiä. Meilläkään ei ollut moneen vuoteen työjohtajaa, paremmin pärjäsimme silloin kuin nyt. Miten tuollaista pomoa voisi arvostaa?
- suomalaiset
jaksaa valittaa. Mikään ei koskaan ole hyvin. Jos "akoilla" esimerkiksi ei mene terveydenhuollon töissä tai kotona hyvin niin kyllä jaksetaan itkeä ja valittaa huonoa johtamista yms. Muistaa täytyy se tosiasia, että alaisillakin on vastuu työstä ja työyhteisöstä!
Ihmettelenkin miksi ihmisillä riittää elää muiden elämällä työssä. Perustehtävä on työ mutta "akoilla" tuntuu olevan sellainen ihmeellinen ajatusmaailma, että kaikki voi lärpättää työssä ja niillä sotketaan useinkin koko työyhteisö sekä siihen haukutaan pomotkin vaikka heillä ei ole osaa eikä arpaa koko heidän kotielämän ongelmissaan!
Syyllinen täytyy löytyä ja sanoisin, että suomalainen nainen osaa ainakin sotkea työssä koko työyhteisön lärpättämällä ja sotkea kaikki asiat sekaisin yllättävänkin nopeasti.
Jos vertaa terveydenhuoltoa on siellä yllättävän paljon työntekijöillä ongelmia omassa perheessä, alko-ongelmaa, parisuhde-ongelmaa, kateutta, henkistä vallankäyttöä niin työtoveria kuin esimiestäkin kohtaan! Kaiken tämän kun he tuovat työyhteisöön niin tiedätte ei siellä kukaan jaksa enää tehdä perustehtävää näiden kitisevien muijien kanssa! Sitten vielä hoidetaan ihmisiä!
Miettikää itse miten voisitte edistää työyhteisöä. Tehkää työnne kunnolla ja jättäkää ne pomonne rauhaan sillä useinhan on niin, että oman elämänne asioilla pilaatte hyviäkin työyhteisöjä!- naispuolinen
Oikein! Näin se on. Minä en kanssa tykkää jos jotkut jatkavat kouluaikojensa sosiaalista käyttäytymistä työelämässä. Esimies on esimies, ei siitä mihinkään päästä paitsi työpaikkaa vaihtamalla ja keskustelemalla jos närästää!
- mitään..
naispuolinen kirjoitti:
Oikein! Näin se on. Minä en kanssa tykkää jos jotkut jatkavat kouluaikojensa sosiaalista käyttäytymistä työelämässä. Esimies on esimies, ei siitä mihinkään päästä paitsi työpaikkaa vaihtamalla ja keskustelemalla jos närästää!
enkeleitä ole, tullaan töihin naama norsun veellä. Työ ei tunnu maistuvan pätkääkään, koko ajan saa sanoa, että jotain tekisitte. Juoruatte kaikkien asiat, ei pelkästään esimiesten. Luusereita koko sakki...en arvosta myöskään teitä, joten puntit ovat tasan. Välillä tuntuu, että on töissä 5-vuotiaitten kanssa, tuntee olevansa milloin lastentarhanopettaja milloin yläasteen opettaja. Katsokaahan peiliin myös te jotka täällä urputatte.
- ja kirjoituksestasi
mitään.. kirjoitti:
enkeleitä ole, tullaan töihin naama norsun veellä. Työ ei tunnu maistuvan pätkääkään, koko ajan saa sanoa, että jotain tekisitte. Juoruatte kaikkien asiat, ei pelkästään esimiesten. Luusereita koko sakki...en arvosta myöskään teitä, joten puntit ovat tasan. Välillä tuntuu, että on töissä 5-vuotiaitten kanssa, tuntee olevansa milloin lastentarhanopettaja milloin yläasteen opettaja. Katsokaahan peiliin myös te jotka täällä urputatte.
näkyy yksinkertaisuus ja uusavuttomuus!
Mene äidinkielentunneille ja katso itseäsi peilistä mikä "peikko" sieltä näkyy! - ikävä kyllä!
mitään.. kirjoitti:
Taidan olla juuri sun alaisesi. Yhtä hienoa ja selkokielistä tekstiä kun saapuvissa "hieman" sekavissa sähköposteissasi.
Voit olla varma, ettei yksikään sun työntekijöistä pidä sua minään, edes esimiehenään. Säälitään yhdessä huonoa kohtaloasi, niin perhe- kuin yksityiselämässäsi. Ainoa pelastuksesi on itseäsi fiksummat työntekijäsi.
Kukaan ns. pomo ei muuten käytä sanaa alainen. - ja vieläpä
ikävä kyllä! kirjoitti:
Taidan olla juuri sun alaisesi. Yhtä hienoa ja selkokielistä tekstiä kun saapuvissa "hieman" sekavissa sähköposteissasi.
Voit olla varma, ettei yksikään sun työntekijöistä pidä sua minään, edes esimiehenään. Säälitään yhdessä huonoa kohtaloasi, niin perhe- kuin yksityiselämässäsi. Ainoa pelastuksesi on itseäsi fiksummat työntekijäsi.
Kukaan ns. pomo ei muuten käytä sanaa alainen.olet vainoharhainenkin!
Ajattelinkin, että et osaa erottaa todellista ja epätodellista! - ..tunnustamisesta
naispuolinen kirjoitti:
Jos pomolles rupeet vittuileen, niin paree varautua häviöön.
- peili
mitään.. kirjoitti:
enkeleitä ole, tullaan töihin naama norsun veellä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, ei edes tervehditä ainakaan meillä.
Työ ei tunnu maistuvan pätkääkään, koko ajan saa sanoa, että jotain tekisitte.
Kukin palkkansa mukaan, niin kuin sinäkin.
Juoruatte kaikkien asiat, ei pelkästään esimiesten.
Ja jos joku juoruu niin esimiehet ja päällilöt.
Viina vielä mukaan niin johan laulaa kyselemättä.
Luusereita koko sakki...en arvosta myöskään teitä, joten puntit ovat tasan.
Kuin myös, arvostan vain tekoja en titteleitä.
Välillä tuntuu, että on töissä 5-vuotiaitten kanssa, tuntee olevansa milloin lastentarhanopettaja milloin yläasteen opettaja.
Niin näin se juuri on esimiesten kanssa töitä tehdessä, jos vain kyseenalaistat jotain heidän mielipiteitään tai päätöksiään, käytös on lastentarhan tasolla.
"Mä en leiki enää teidän kanssa"
Katsokaahan peiliin myös te jotka täällä urputatte.
Niin katsopa vain peiliin ja ymmärrä mitä näet.
- minä vaan
Kuka sellast pomoo voi arvostaa ku ei oo tasapuolinen? Vie syömään vaan firman 'tärkeimmät' tyypit ja tavalliset duunarit sen kun painaa niska limas kiitosta saamatta. Hävetkää kaikki kusipäiset esimiehet!
- Swordstar
Mulla on ihan mahtava pomo ja työnantaja, ei oo mitään valittamista mistään!
- nykyisin
Olen ollut työelämässä mukana lähes neljäkymmentä vuotta. Esimieheni ovat olleet yleensä hyviä tai tyydyttäviä.
Nyt olen parina viime vuonna joutunut saamaan muutaman naisesimiehen. Saatana ! Työ on pelkkää oikuttelua ja vallannäyttämistä. Alaisten halveeraaminen on johdonmukaista. Muuta johdonmukaista ei heissä sitten olekaan. - paljon kärsinyt
nuori nainen ja täysi paska. Käyttää hajoita ja hallitse taktiikkaa. Pitää ympärillään perseennuolijahovia, joka raportoi yleensä kielteisesti kaikkien muiden asioista ja samalla kehuu omia tekemisiään. Esimies tyhmänä idioottina uskoo kaikki näiden jutut sellaisenaan. Esimies on saanut aikaan sen, että työntekijät kyttäävät toinen toisiaan päästäkseen "hovin" jäseneksi. Samalla on menetetty työpaikan yhteishenki. Työntekijät on jaettu kahteen kerrokseen, toisten tekemisiä ja menemisiä syynätään kellon kanssa ja toiset taas menevät ja tulevat miten kuten haluavat ja esimies ei puutu näihin juttuihin. Tämä on malliesimerkki siitä, miten kusipää esimies pilaa koko työyhteisön hengen.
- tahallaan väärin ymmärretty..
Minullakin oli myös nainen esimiehenä muutaman vuoden ajan ja hänellä oli myös se p..nuolijahovi ympärillään, joita hän kuunteli ja uskoi ihan täysin. Me hiljaisemmat, jotka emme osanneet puoliamme pitää, jäätiin aivan varjoon ja saatiin aina syyttä suotta moitteet niskaamme. Hänellä oli vielä ikävä taipumus kieroilla ja sekoittaa entisestään alaistensa välejä. Hän mm. haukkui (jopa minulle) minun kollegaa, joka kuitenkin kuului tähän hänen hoviinsa. Sitten, kun tämä hoviin kuuluva oli esim minun kanssa yhtäaikaa palaverissa, tämä esimieheni saattoi vetää koko palaverin minuun vilkaisematta. Antaen ymmärtää, että minä olen aivan kauhea eikä minun kanssa pysty työskentelemään. Ja kehityskeskustelut oli hoviin kuuluvilla aivan omalukunsa, kestivät 3-4 tuntia, no arvailla vaan saattaa kuinka siellä meistä muista, mitäänsanomattomista, puhuttiin. Eikä tällä onnettomalla naispomolla jäänyt ne tiimin keskeisiksi nämä "erimielisyydet", vaan vei niitä eteenpäin ihan haluammallan tavalla, mustamaalaten niitää alaisiaan, joista ei vaan jostakin syystä pitänyt..No, onneksi olen päässyt tämän kieroilijan alaisuudesta ja koko firmasta pois, mutta harmitus jäi, koska talo olisi ollut hyvä paikka työskennellä. No, saavuttivatpahan käytöksellään sen, mihin pyrkivätkin, eli minun ja yhden toisen ihmisen ulossavustamiseen. Tästä on kulunut jo muutama vuosi aikaa, ja arvata saa, vieläkö em esimies ja hänen hovinsa siellä työskentelevät??
- paljon kärsinyt
tahallaan väärin ymmärretty.. kirjoitti:
Minullakin oli myös nainen esimiehenä muutaman vuoden ajan ja hänellä oli myös se p..nuolijahovi ympärillään, joita hän kuunteli ja uskoi ihan täysin. Me hiljaisemmat, jotka emme osanneet puoliamme pitää, jäätiin aivan varjoon ja saatiin aina syyttä suotta moitteet niskaamme. Hänellä oli vielä ikävä taipumus kieroilla ja sekoittaa entisestään alaistensa välejä. Hän mm. haukkui (jopa minulle) minun kollegaa, joka kuitenkin kuului tähän hänen hoviinsa. Sitten, kun tämä hoviin kuuluva oli esim minun kanssa yhtäaikaa palaverissa, tämä esimieheni saattoi vetää koko palaverin minuun vilkaisematta. Antaen ymmärtää, että minä olen aivan kauhea eikä minun kanssa pysty työskentelemään. Ja kehityskeskustelut oli hoviin kuuluvilla aivan omalukunsa, kestivät 3-4 tuntia, no arvailla vaan saattaa kuinka siellä meistä muista, mitäänsanomattomista, puhuttiin. Eikä tällä onnettomalla naispomolla jäänyt ne tiimin keskeisiksi nämä "erimielisyydet", vaan vei niitä eteenpäin ihan haluammallan tavalla, mustamaalaten niitää alaisiaan, joista ei vaan jostakin syystä pitänyt..No, onneksi olen päässyt tämän kieroilijan alaisuudesta ja koko firmasta pois, mutta harmitus jäi, koska talo olisi ollut hyvä paikka työskennellä. No, saavuttivatpahan käytöksellään sen, mihin pyrkivätkin, eli minun ja yhden toisen ihmisen ulossavustamiseen. Tästä on kulunut jo muutama vuosi aikaa, ja arvata saa, vieläkö em esimies ja hänen hovinsa siellä työskentelevät??
Olen tilanteessa, jossa esimies etsimällä etsii syytä, jonka perusteella voisi antaa minulle lähtöpassit. Tämä yritys missä olen, on naisvaltainen työpaikka, tietenkin. Sääli, sillä työt on tosi mukavia, mutta esimiehen henkilöstöpolitiikka pilaa kaiken.
- Rimppa2
Alaiset eivät arvosta esimiestä -mikä yllätys... tai sitten ei. Mahtavatko esimiehet arvostaa riittävästi alaisiaan tai osata osoittaa arvostustaan? Jos alainen kokee olevansa vain työkone ja hyödyn saavuttamisen väline, tuskin hän jaksaa pomoaankaan arvostaa. Turhan harva esimies tuntuu tietävän mitä kaikkea alaisen työhön kuuluu ja mitä tälle todella kuuluu.
- Toisinaan täällä
että suomalaiset esimiehet ovat huonoja esimiehiä. Kaiken maailman nilkit pässee p...nuolennalla tai muuten lyhyellä koulutuksella ja kokemuksella (siis epäolennaisilla avuilla) Kyllä arvostus tulee, jos on aihetta.Eikä arvostusta hankita komentamalla ja vit...lla.
Nimimerkki Väsyi ennen aikojaan - Nimetön
Edessä ovat paska sakkia ja laiskoja venkuroita.Työtä tosi ihminen osaa tehdä ilman vahtia.Siis paska sakkia
- hommiin
Muuten ihan hyvä tyyppi ja kunnon ammattilainen. Mut mä ole saanut asemani ja ylisuuren palkkani menemällä sänkyyn hänen kanssa.
Homma saa jatkua kunnes olen saan työn ohessa tehtävät MBA opinnot suoritettavaksi.- Joopa joo...
Sut viimeistään potkaistaan osaamattomuuttasi veke siitä duunista. Reittä pitkin... :-)
Millä alalla olet töissä??? - hommiin..
Joopa joo... kirjoitti:
Sut viimeistään potkaistaan osaamattomuuttasi veke siitä duunista. Reittä pitkin... :-)
Millä alalla olet töissä???Ilotyttö olen.. sutenööriäni polkaisin
- minäkin olen
Toimitusjohtajan petikaverina minäkin olen ollut jo monta vuotta. Siivoankin hänen kotonaan, pyykkään ja kokkaankin. Hoidan hänen lapsiaankin.
Arvaa mikä olen? - Toinen nainen
minäkin olen kirjoitti:
Toimitusjohtajan petikaverina minäkin olen ollut jo monta vuotta. Siivoankin hänen kotonaan, pyykkään ja kokkaankin. Hoidan hänen lapsiaankin.
Arvaa mikä olen?sinä olet (vaikkakin naimisissa)! Minun luonani miehesi saa parisuhteen ja muutakin.
- unelmat ...
Toinen nainen kirjoitti:
sinä olet (vaikkakin naimisissa)! Minun luonani miehesi saa parisuhteen ja muutakin.
Sinultahan saa rahalla vain tyhjää reikää.
- Taidat olla...
minäkin olen kirjoitti:
Arvaa mikä olen?Vanhapiika!
- shitduunari
minäkin olen kirjoitti:
Arvaa mikä olen?Vai on näin päässyt käymään !
Sitä on varmaan sitten mukava olla
työpaikalla hordelin statuksella ?
Otan osaa !
- yleensä johtajien (terveyde...
koulutus riittävä tämän päivän työn vaativuuteen?
Minun mielestäni koultus ei ole riittävä johtamiseen. Terveydenhuollon eri osa-alueilla esimerkiksi osastonhoitajilla, apulaisosastonhoitajilla osalla ei ole mitään johtamisen koulutusta.
Luullaan, että osataan hallitaan ja voidaan johtaa erilaisia työyhteisöjä työkokemuksen tai hyvän koleegiaalisen tuen/tuttavuuden perusteella tai vanhan ns. (mitättömän hallinon) muutamalla lisäopintoviikolla.
Vieläkin näkee tervydenhuollossa, että haetaan ns. vanhanajan erikoistumisopinnoilla omaavaa henkilöä esmiestehtäviin ja eletään silti 2000-lukua!
Esimiehet eivät osaa kohdata tilanteita ja hoitaa johtamisen keinoilla asioita vaan edelleen haetaan syyllisiä. Maailma muuttuu ja johtamisenkin on uudistuttava terveydenhuollossa ja se on mielestäni tämän hetken suurin haaste siellä käytännössä!
Todellisuudessa tämän päivän johtaminen vaatii vankkaa työkokemusta, hyvää johtamiskoulutusta ja isojenkin yksiköiden hyvää työnhallintaa ja erityisosaamista. Terveydenhuollosta puuttuu yllättävänkin paljon johtamisen erikoisosaamista niin lääkäreiltä kuin hoitotyönjohtajilta.
Miksi koulutus ei ole yhteneväinen ja valitaan esimiestehtäviin hyvinkin hatarilla koulutuksilla johtamaan työyksiköitä. Tässä on edelleen paljon korjaamisen varaa koko terveydenhuollon eri sektoreilla! Eipä ihme jos homma ei pelaa käytännön tasolla!
Valitkaa jo hyvät päättäjät rautaisia johtamisen koulutuksen osaajia sinne terveydenhuoltoon eikä mitään vanhanajan jäänteitä, jotka ovat aikansa eläneet ja joutavat eläkepäiville sieltä kammioistaan!
Uusia tuulia ja purjeita vanhoihin terveydenhuollon jäänteisiin! - suomessa
On edelleen -60 luvulta. Epäpäteviä johtajia on maa pullollaan ja pätevistä on pulaa.
Epäpätevät saavat aikaiseksi vain tämän:
http://www.tyopaikkakiusatut.net/ -> Kertomukset - arvostaa miestä,
joka niin tyhmänä on pomona jo vuoden työtään tehnyt, vaikkei mistään mitään ymmärrä. Ihme ettei ole jo hourulassa hölmöyksineen. Arvostaa täytyy.
- osaa johtaa!
Kyllä oikeanlainen ja ammattitaitoinen johtaminen herättää automaattisesti arvostusta -samalla tavalla, kuin mikä tahansa muu taito/osaaminen..
Pomottelevat vallankäyttäjät ja vastuun pakoilijat syyttävät ongelmista aina muita -ja muistavat tavalla tai toisella muistuttaa "olevansa pomoja".. kuka sellaista arvostaisi..? -ei huonosti työtään tekevää duunariakaan arvosteta..- nainen5
kaikista ei vaan yksinkertaisesti ole esimieheksi.
Ei auta, että suhteilla on siihen päässyt.
Pääseminen ja osaaminen ovat eri asioita. - Kyrsiintynyt
nainen5 kirjoitti:
kaikista ei vaan yksinkertaisesti ole esimieheksi.
Ei auta, että suhteilla on siihen päässyt.
Pääseminen ja osaaminen ovat eri asioita.Esimieheni on itsekeskeinen eikä työ kiinnosta häntä pätkän vertaa! Ihmisten johtamistaitoja hänellä ei ole lainkaan, kenties asiajohtamistaitoja on, mutta ne eivät esimiestaidoiksi oikein riitä...Todellakin, kaikista ei ole esimieheksi eikä siihen hommaan pitäisikään päästä ns. pystymetsästä.
- Kate
On olemassa hyviä ja huonoja esimiehiä.Valitettavasti oma esimieheni ei minusta pidä,koska olen luottamusmies.Pomo kokee,että olen jotenkin uhka.Olen sanonut hänelle,että yhteistyössä mennään eteenpäin.Reilu peli puolin ja toisin.Kuitenkin tilanne on sellainen,että koko aika työnantajapuoli punoo juonia.Koittaa joka asiassa "kusettaa".Kun yhden asian saa sovittua,niin seuraavassa mutkassa jo uutta ansaa ollaan suunnittelemassa työntekijöiden päänmenoksi.
- vaan
Semmoiset esimiehet eivät ole työntekijöiden puolella ja ajavat siis vain omia etujaan. Reilun tyypin huomaa heti!
- tissit ...
Esihenkilölläni on hyvät tissit. Ammattitaito onkin sitten jotain muuta, innokkuutta kyllä riittää ja jopa alaistensa mielistelyä.
Edellinen pomo oli alansa todella tunteva vaikkakin ärsyttävä kyttääjä ja rumma ämmä.
Vaikea sanoa että arvostanko tätä uutta pomoa mutta lukemattomat naurut on hänen toilailuistaan saatu nauraa.
Eläkkeelle jäänyt 'ämmä' nautti kyllä arvostusta alansa tuntemuksesta vaikka ei pidetty ollutkaan.- D105
Tykkään enemmän isotissisistä pomoista.
- hyllevipyllevi
Itse olen ollut työelämässä vasta kuusi vuotta, viidessä työpaikassa, mutta vasta nyt tuoreimassa paikassa on tullut vastaan mukava pomo. Edesauttaa työssä viihtymistäkin kummasti kun ei vituta koko päivää..
- on tyypillinen
nykyään, justiin näitä valmistuneita DI:jä.
- ei arvosta työntekijöitään ...
lähden heti pois nykyisestä työpaikastani kun saan uuden, esimieheni on varmistanut sen että kukaan ei viihdy työssään.
- On tulioita!
ei arvosta työntekijöitään ... kirjoitti:
lähden heti pois nykyisestä työpaikastani kun saan uuden, esimieheni on varmistanut sen että kukaan ei viihdy työssään.
Täällä ei näytä järki toimivan!!!!!!!!
- tilalleni
On tulioita! kirjoitti:
Täällä ei näytä järki toimivan!!!!!!!!
mutta kyllä ne uudetkin huomaavat saman kuin minä ja lukuisat muut työtoverini, omasta työpaikastani on lähdössä moni muukin pois juuri esimiehen vuoksi. ja kyllä tiedän senkin että saa pian esimieskin lähteä, ei ne hänenkään pomonsa kaikkea läpi sormien katso.
- Vanha DI esimiehenä
Mulla on esimiehenä vanha pieru DI ja vieläkin hengittää niskaan.
Kyllä aijä jaksaa puskee töitä 10h päivä ja kytätä alaisia.
Hän johtaa kyttäyksen ja hoputuksen keinoin.
- ja uudet tuulet
tulos meidän firmassa yhtäkuin työinto ja viihtyvyys lähes nollassa.
Kaikki energia haaskataan aivan turhanpäiväisiin naurettaviin projekteihin.
Ei näillä ole mitään arvostusta sille kovalle työlle mitä porukka on tehnyt ennen heitä ja mille tasolle vuosien raataminen on maineen nostanut, mikä myös mahdollisti heidän firmaan tulonsa.
Tullaan valmiiseen pöytään ja aletaan romuttamaan kaikki hyvä omilla "erinomaisilla" ideoilla. Kovanluokan kokeneiden ammattilaisten yli jyrätään mitätöimällä kokemus ja hiljainen tieto. Ihmisiä viskellään ympäri tehdasta kuin paskasia rukkasia vasten heidän tahtoa. ei tähän viiti edes kaikkea kirjoittaa.
Johtamistaito hipoo nollaa, ei voi kun vihata.
Mitä lie se viihtyvyys?- jo siirtyä
sinun sovinnolla eläkepäiviä viettämään!?
Uudet tuulet on hyväksi. Mutta vanhojen ns. raatokärpästen on vaikea omaksua uusia haasteita ja he pelkäävät ettei enää pärjää nuoremmille.
Siinäpä se totuus taitaa olla pähkinänkuoressa! - Lähdetään mekin ulkomaille...
No tarkoitushan on vain pikkuhiljaa saada halpatyövoimaa tilalle organisaatiomuutosten plus alueellistamisien keinoin.
- blondeistablondein72hki
pari tosi paskaa pomoa mutta on kivoja myös onneksi suurin osa.
- duunari74
En todellakaan arvosta. Kyseinen henkilö on itsekäs, esimiehelle kuuluvat hommat eivät kiinosta häntä pätkääkään (vain statuksen vuoksi siis pysyttelee tehtävässään), tekee vain se mikä on aivan pakko ja senkin yleensä huonosti/huolimattomasti.
- kierompia ihmisiä
saa kyllä etsimällä etsiä..... Nykyisiä pomoja katsomalla ei voi muuta kuin todeta että suomessa voi kuka tahansa ryhtyä mihin tahansa bisnekseen. Ei tartte sit osata piirun verran mitään, kunhan paskanjauhanta sujuu uskottavasti!
- sekä miehet että naiset
SUOMESSA esimiestehtäviin hakeutuu ERITTÄIN VÄKIVALTAISET ja runsaasti alkoholia käyttävät henkilöt. Sama pätee niin miehiin kuin NAISIINKIN. Vakuutusala pahin.
- surkeaa
Meillä ei juuri työnjohtoa arvosteta eikä se ole pelkästään yhden henkilön näkökulma vaan koko työyhteisön. meillä tehtiin henkilöstö tutkimus jossa arvosteltiin pomoja ja tulos oli sen mukainen. kun tulosta purettiin niin selitystä alkoi löytyä että ei osattu lukea ja täyttää kyselyä oikein eli tulos vesitettiin hankaliin kysymyksiin vedoten. pomokin tuumasi että pitäisi uskaltaa tulla keskustelemaan jos jokin mättää vaikkakin kysely tehtiin nimettömänä juuri siksi että uskallettaisi arvostella pelkäämättä seurauksia.. Keskeinen asia työviihtyvyydelle on hyvä henkilöstöpolitiikka, kun työntekijät on motivoituneita niin tulostakin syntyy ja vaikeistakin asioista on helppo keskustella. harmi vain että osaavia johtajia on harvassa..
Piiska ja varoitukset on väärä työkalu kun pitää luoda hyvää henkilöstöpolitiikka..Pelolla johtaminen ei palvele yritystä mutta taitaa olla tätä päivää monessa yrityksessä.
Hyvä esimerkki johtajille on Pekka Niska. itse en miestä tunne mutta muutaman työntekijän mielipiteen mukaan ei henkilöstöpolitiikasta voi valittaa eli eiköhän se totuus kentältä tule..
Toki varmaan on hyviäkin työyhteisöjä ja jokaisella omat ongelmansa joita ei voi yleistää..- DeputyGod
Meilläkin toteutettiin tuollainen anonyyminä vastattava tutkimus ja siinä todettiin että lähimpien esimiesten taidoissa olisi parantamisen varaa.
Muutamaa kuukautta myöhemmin yksikön silloinen päällikkö sai siirron toisiin tehtäviin ketjun sisällä ja tilalle kutsuttiin 5-6 vuotta aiemmin "ulos savustettu" (varmasti katkeroitunut) mies, uutinen joka vanhempien työntekijöiden keskuudessa sai aikaiseksi enimmäkseen vain ihmetteleviä äännähdyksiä.
Nykyinen päällysmies on sitten armottoman alkoholisoitunut, ihmissuhdetaidoiltaan ylenpalttisen rajoittunut ja erittäin pitkälle meidät "rivityöntekijät" aliarvostava, ja tuo viimeinen myös näkyy ja kuuluu sekä asiakkaille että tavarantoimittajille - siitä olisi antaa runsaasti hyviä esimerkkejä, varmaan saisin kirjoitettua yhden "vuodatuskirjan" jos oikein yrittäisin :P
- Alas natsit!
Nüremburgiin tuomiolle ja hirteen vaan kaikki natsijohtajat!
- P:lle niin eivät ole tietää...
Kyl ne juutalaiset tunnistaa ja savustaa ilmaan. Ne tykkää niiden hajusta.
sanoo sanankin....
- epäluotettava pomo
Minun pomo on epäreilu, epäluotettava, saamaton nössö ja täysin vailla minkäänlaisia esimies/ihmissuhde taitoja. Meillä kun pääsee työnsä hyvin tekevät ja asiantuntijaroolissa olevat pomoksi, eikä se tarkoita sitä, että olisi minkäänlaisia esimiesominaisuuksia. Ärsyttää todella.
- Halmesvaara.RHV
Ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa ole
- pirunpoika
Arvosta esimiestämme nainen käyttäytyy kun pullopersesika, hänen olisi syytä mennä koulutukseen miten esimies käyttäytyy alaisiaan kohtaan....
- RouvaPata
En arvosta esimiestäni koska
* ei pidä lupauksiaan
* ei vastaa työntekoni kannalta olennaisiin sähköposteihin, eikä puheluihin, ei myöskään soittopyyntöihin
* pelaa ihmisillä päästäkseen itse eteenpäin uralla
* lupautui koulutukseni ajaksi työssäoppimisen ohjaajaksi - ei ole kertaakaan keskustellut kanssani koulutukseen liittyvistä asioista
* saattaa käydä viereisessä huoneessa ja minulla on huoneeni ovi auki, jonka ohi kulkee, muttei tervehdi minua
Suoraan sanottuna vituttaa kun työnilo ja motivaatio on kadonnut. Etsin jatkuvasti uutta työpaikkaa, niitä vain ei ole pienellä paikkakunnalla tarjolla. Siispä "olen siellä vain töissä" - minnkaa
arvostan suuresti nykyistä pomoani.
pomolla on iso merkitys töissä viihtymisen kannaltakin.
on myös ollut aivan järkyttäviä pomoja!! että tiedän kyllä mistä puhun. - kun...
esimieheni alkavat arvostamaan minua ja muita alaisiaan.
- terve itsetunto
vaatii oikeaa luonnetta ja sitä on harvassa.Hyvä johtaja on terve itsetuntoinen,hyvä ihmistuntemus,intuitiivinen,reilu ja nöyrä asemastaan ja silloin erittäin vastuuntuntoinen.Ikävä kyllä sellaista ei ole tullut vielä vastaan!
- työntekiä
JOHTAJA ON TODELLA TÖYKEÄ ALAARVOINEN.
KAIKKI JOHTAJAT JOKTA TYÖSKENTELEE
PALVELUALALLA PAKOLLINEN JOHTAJAKOULUTUS. - Eki68_
Kaikista eniten ottaa pannuun 9,75 pomot, elikkä duunarista ns. ylennetty tai iltavuorovastaava ym jätekasa. Tällainen koulujakäymätön kansakoulun laiskuri sitten pätee iltaisin ja nuolee pomoa aina kun mahdollista. 10 on pomo ja pikkupomo on vartin jäljessä :). Lisäksi kaikki vanhanajan työteknikot ym. sucks
- alainennenen
En arvosta! Rumasti sanoen pomoni on mulkku, ainakin minua ja muutamia muita työtovereitani kohtaan, ja hänellä on joitakin "kavereita", joiden kanssa hän tekee firmaamme koskevat päätökset ja joiden ideoita hän kuuntelee. Minun ideoille hän on suorastaan irvistänyt.
Työskentelen asiantuntijaorganisaatiossa.
Minun pomoni kyllä pystyisi hoitamaan minun tehtäväni, jollain tapaa jopa paremmin, mutta jollain tapaa häneltä puuttuisi se luovuus ja kriittisyys, jota on minussa. Hän olisi liian mielikuvitukseton minun hommassani.
Juuri tämä myös herättää sen epäilyn, ettei pomoni tiedä, mitä minä teen. Hän joko ei ole kiinnostunut aikaansaannoksistani tai ei halua tietää, koska todennäköisesti ei hyväksyisi toimintatapojani ja näkemyksiäni.
Pomoni ei kehu minua, ei varsinkaan silloin, kun olen ollut huolellinen ja satsannut johonkin hommaan tai projektiin. Eikä varsinkaan henkilökohtaisella tasolla hän ei koskaan kehu minua vaan on usein jopa silloinkin öykkärimäinen ja vihainen.
Kyllä meidän pomo on ilmeisesti ahkera. Myönnän, ettei oma työni ole yhtä haastavaa kuin pomon, joka joutuu liitelemään ja riitelemään kaiken maailman sidos- ja intressiryhmien keskellä. Mutta joskus herää kysymys, onko hän firman, firman imagon vai julkisen vallan ja muitten firmojen puolella. Toisaalta minun ja kollegoideni tehtäviä ei ole helppo verrata pomomme tehtäviin.- shitduunari
Työelämän johtopaikoille alkaa tulla yhä enemmän 1970-luvulla syntyneitä mulkkupomoja joilla ihmissuhdetaidot ovat ö-luokkaa, ts. öykkäröintiä
,alaisten kyykyttämistä, uhkailua, jopa kähmintää
Heillä on kovin kapea-alainen koulutus ja
otteet työpaikoilla ovat sen mukaisia.
He ovat edenneet liian nopeasti ilman monipuolista työkokemusta ja alaiset kärsivät
Ei pidä kuitenkaan alistua, vaan on vaadittava
muutoksia joukkovoimin !
- poku...
Minun pomo ( rehtori ) sanoi minulle ( vararehtori)
nuorena miehenä, että ikäsi olet jyrän alla. No
sen verran oli suomalaista sisua minulla, että annoin sen jyrätä 35 vuotta. Sitten oli mitta täysi.
Livistin eläkkeelle. - Ei ole28
Terppa
Esimieheni on tällä hetkellä täysin... no sieltä, mutta esimieheni esimies on ihan toista maata.
Nykyinen nalkuttaa asiasta kuin asiasta, mutta jos saman asian kysyy ylemmältä niin siihen saa oikeudenmukaisen vastauksen.
"esim, pitikö tämä tehdä perjantaiksi"
Esimies: Nalkuti nalkuti nalkuti, miksei ole jo tehty ja ojentaa lisää tekemistä..
Kun taas Korkeampi kertoo; Ei mitään kiirettä, perjantaina se pitää vasta olla valmis, mutta jos ehdit tehdä ennen perjantaita niin sehän on vain hyvä-asia. - MOPOLLA JOKA ON SOLIFER
MMUUUU
- Työntekijä duunari
Ajattelin vaan, että kyllä arvostan. Meillä vaihtui jokin aika sitten esimies ja uutta arvostan. Hän on reilu, tekee hyvät päätökset ja on oikeudenmukainen kaikille. Osastopäällikkökin on mukava vaihdoksen jälkeen ja koko töissäolo on parantunut dramaattisesti.
Hyviä esimiehiä on, jos ihmisessä on ainesta sellaiseksi. - nainen -76
Kysymällä et eikö ole töitä kun olin just istunnut ehkä minuutin ja oli kahvitauko.Ainaista pään aukomista.Koskaan ei mitään kiitosta.Vaikka tiedän tekeväni työni hyvin.
- Pomo jolla Pomo
Tajutonta!
Minä olen niin herkkänahkainen, että pomoni joka ei itse asiassa ole edes minun pomoni, vastatessa puhelimeen, pitää minun irvailla hänen äänensävystään jollei se ole oikea.
Pitänee olla huolissaan omasta suomaisesta mielenterveydestään kun moisista pikkuasioista jaksaa herättää mielensä. Siis minun... - Pomo jolla on vielä pomo
Pomo jolla Pomo kirjoitti:
Tajutonta!
Minä olen niin herkkänahkainen, että pomoni joka ei itse asiassa ole edes minun pomoni, vastatessa puhelimeen, pitää minun irvailla hänen äänensävystään jollei se ole oikea.
Pitänee olla huolissaan omasta suomaisesta mielenterveydestään kun moisista pikkuasioista jaksaa herättää mielensä. Siis minun......mulla on paska duuni.
Taas sen hokasin, pitänee vaihtaa sielua ja ostaa uudet saappaat. - just siellä
No jos teillä on sopimuksen mukainen kahvitauko niin anna vittuilla vaan. Kysy että missä sulla se piilokamera lienee...
- .......
viimeinen asia mitä tekisin on arvostaa esimiestäni ....itselläni on kaksi esimiestä, korkampi on ihan ok ei valittamista, mutta se pienempi on ihan kauhea.. sano sille vaikka päivää niin valitusta tulee... nalkuttaa vaikka ei olisi syytä ja keksimällä keksii negatiivista palautetta... on vielä riidoissakin kaikkien kanssa..
- --JH
Esimies vaikuttaa suuresti ainakin omalta osaltani töissä viihtymiseen. On kyllä hienoa että kohdalleni on sattunut erittäin rento esimies, jonka kanssa tulee juteltua aina niitä näitä ja kaikkien mielestä loistotyyppi! Eikä mäkätä koskaan ilman aihetta kellekkään.
- Miten täältä pääseen pois?
Keski-Suomi taitaa olla hyvinkin tunnettua "punaista" tienoota paperityöläisineen yms. vasemmiston aatteita ihannoivaa ja kannattavaa porukkaa. Noin yleistäen. Yrittäjä, esimiesasemassa oleva tms. saa täällä osakseen halveksuntaa jne.
Olen itse kotoisin Pohjanmaalta ja olen lähes näihin päiviin saakka arvostanut niitä ihmisiä jotka toimivat yirttäjinä tai ovat johtoasemassa.
Mutta. Arvostukseni on Keski-Suomessa asuessani romahtanut, ainakin paikallisa yrittäjiä ja johtoasemissa olevia kohtaan. Lieneekö syy siinä, että paikalliset yrittäjät ja johtaja ovat kasvaneet rooliinsa juuri täällä? Sillä minusta on alkanut tuntua, että he nimenomaisesti edustavat juuri niitä stereotypioita, joita vasemmisto viljelee.
Väitän, että jos laitetaan pomoksi pohjalainen ja alaisiksi pohjalaisia, saadaan parempia lopputuloksia kuin jos pomona ja alaisina olisi vastaavasti keski-suomalaisia. Mutta edellisiäkin parempiin tuloksiin pääsee, jos pomona on pohjalainen ja alaisina keski-suomalaisia. Ja ehdottoman huonoihin tuloksiin taas tulisivat pohjalaiset jonku keski-suomalaisen johdolla.
Sen verran poikeavat luonteenlaadut ja ihmisten työ- ja johtamiskulttuurit keskenään edellä mainittujen alueiden osalta.
Ainakin yksi ärsyttävän pomon ominaisuus on itseriittoisuus.
Eikä muuten ole aikoihin naurattanut B. Virtanen, kun oma työpaikka heijastuu siitä haäiritsevän tarkkaan. Ei jaksa naurattaa.- kinkogkingon
Kyllä Pohjalaiset on semmosia tyyppejä että hyvästä työstä maksetahan palio!Ja viikonloppu Pailataan!
- esinahkaani
esimiehistä viis, mutta esinahka on tarpeen onanoidessa, esimiestä en siihen hommaan kaipaa
- ole....
aikaa, jahkata, mutta miksi tehdä työtä tönantajalle jota et arvosta...? vaihda työpaikkaa...minulla työnantaja täyttä rautaa Birgitta ja sanoo asiasta...ja kasvunpaikkoja on...elämä on niin...:) vastuullisuutta kaikkien työhön niin hyvä tulee...:)
- luottamus menny!!!!!!!!!
Mun pomoni haistattelee alaisilleen paskat ja vitut, siis ihan kirjaimellisesti ja ihan vaan jos hänellä itsellään on huono päivä. Minulle hän on sanonut haista vittu monesti puhelimessa. Kerran jopa soitti sunnuntai-yönä puolilta öin ja haukkui niin etten tiennyt itkeäkö vai nauraa ja lopulta nauroin ja sanoin pomolleni että kuuntele nyt ittees. Todella huono esimies. Ja hän tekee samoin kaikille. Hän ei myös pidä vaitiolovelvollisuudestaan kiinni, vaan juoruilee kaikki alaistensa sairaslomien syyt, kehityskeskustelujen puheet yms. yms. henk.koht. asiat eteenpäin. Haukkuu selän takana ja mielistelee tiettyjä tahoja. No eipä paljon enempää voi odottaakaan pikaruokaravintola ravintolapäälliköltä, mutta pahinta on se että koko tietyn ketjun, jonka alaisuudessa kyseinen rafla on, johtaminen on yhtä huonoa. Että semmosen YMPYRÄT meillä;);)
- haluavan
Varmaan paras kaverisi!
- korkeammalle
mennään niin sen turhempia pellejä siellä on.
- joku
Minun pomoni on kiva.
- Johtaja kouluttaja
Olin parivuotta töissä ennen kuin minut irtisanottiin. Pomoni veti esimieskoulutusta omantoimenohella. Jännä tapaus, ei kyennyt neuvomaan työntekoa ollenkaan. "Johan minä tämän viikko sitten selitin", "Miten tämä voi olla näin vaikeaa". Kun sain irtisanomis paperit käteen olin oikeasti iloinen ja helpottunut. Se oli sentääs tilaisuus missä minua ei haukuttu.
Olen miiettinyt oliko tuon päällikön johtamistaidot noin onnettiomat vai eikö hän tosiaan halunnut tehdä töitä kanssani ja yritti painostaa minut eroamaan.
Huvittavinta on että kaveri kouluttaa tulevia johtajia. - Santeri X
Suomalainen luonne ei sovi esimiestehtäviin, alistuva ja agressiiviinen kansanluonne.
Epäsosiaalinen ja itsekäs tähän päälle bonuksena.
Valitettavan usein esimiehisasemaan tullaan vasta kun on itse oltu paskanlinkoamisen kohteena, eli se rividuunari joka on saanut "nauttia" pikkupomojen öykkäröinnistä. Perinnettä on sitten helppo jatkaa ja "kostaa" kaikki nöyryytykset ja alistumiset pelon edessä.
Omalle kohdalle erilaisia pomoja tullut ja monta kertaa olen äänestänyt jaloillani, paskaa ei tartte sietää. - jööran
jopa nussinut pomoani,hyvä oli toosa.
- mielenkiintoinen työ
Oletko työssäsi edennyt ingenjööraniksi?
- esimies....
mielenkiintoinen työ kirjoitti:
Oletko työssäsi edennyt ingenjööraniksi?
Niinhän se aina on, että saamme kaikki kurat niskaamme. Jos antaa negatiivista palautetta asiasta, niin siitä nousee häly. Jos antaa positiivista, niin silloinkaan ei olla tyytyväisiä. Kehityskeskusteluissa työntekijöiden kanssa kun kysyy mikä vialla tms.. niin ei saada sanaa suusta. Kun lähdetään keskusteluista alkaa välittömästi työtoverien kanssa asioiden puiminen. Tätä minä en voi ymmärtää, sillä olen varsin selvästi sanonut, että arvostan ihmisiä, jotka sanovat suoraan, jos joku asia vialla. Miksi me suomalaiset puukotamme aina toisiamme selkään? Miksi emme voi keskustella asioista niiden oikeilla nimillä ja nostaa tarvittaessa kissa pöydälle, jos tarve sitä vaatii. Minä arvostan kovasti työntekijöideni panosta työelämässä, vielä kun he saisivat suunsa auki silloin kun tarve sitä vaatii, ilman, että silloin haukutaan vain työtovereita.
- itsekin
esimies.... kirjoitti:
Niinhän se aina on, että saamme kaikki kurat niskaamme. Jos antaa negatiivista palautetta asiasta, niin siitä nousee häly. Jos antaa positiivista, niin silloinkaan ei olla tyytyväisiä. Kehityskeskusteluissa työntekijöiden kanssa kun kysyy mikä vialla tms.. niin ei saada sanaa suusta. Kun lähdetään keskusteluista alkaa välittömästi työtoverien kanssa asioiden puiminen. Tätä minä en voi ymmärtää, sillä olen varsin selvästi sanonut, että arvostan ihmisiä, jotka sanovat suoraan, jos joku asia vialla. Miksi me suomalaiset puukotamme aina toisiamme selkään? Miksi emme voi keskustella asioista niiden oikeilla nimillä ja nostaa tarvittaessa kissa pöydälle, jos tarve sitä vaatii. Minä arvostan kovasti työntekijöideni panosta työelämässä, vielä kun he saisivat suunsa auki silloin kun tarve sitä vaatii, ilman, että silloin haukutaan vain työtovereita.
ihmettelen. Ollaan esimerkiksi osastokokouksissa/kehityskeskusteluissa ja niin viisasta ja kuuliaista mutta kun päästään sieltä pois niin kierretään koko organisaatio läpi juoruamassa asioita. Haukkumassa omaa kehityskeskustelu kun asianosainen itse ei ymmärtänyt siitä mitään itse!
Luuletteko, että tällainen kantaa kauas tai parantaa omaa osaamistanne tai kehitytte itse siinä ihmisinä?
Mielestäni ihmiset eivät ymmärrä kehityskeskustelujen merkitystä lasinkaan.
Niissähän on tarkoitus arvoida ja keskustella omasta osaamisesta mutta käydään haukkumassa yleensä työyhteisö, lähipomot ja koko organisaation huonous!
Henkilöitä pitäsi alkaa valmentamaan siitä, että mitä ne kehityskeskustelut yms pitävät sisällään.
Käytetään henkistä väkivaltaa, ei perehdytetä työtehtäviin kunnolla, juostaan ympäri taloa juoruamassa ihmisten asioita ja tupakkajengiläiset vielä yksi foorumi missä käydään ihmisten arvioinnit erikseen.
Puhutaan, että työssä on kiire mutta jos olet taitava manipuloija niin sinulla on aikaa juosta tupakkalla, tulla työhön silloin kun huvittaa jne. Mutta ensimmäiseksi haukutaan toisia ja itsessähän ei koskaan ole mitään vikaa!
Miettikää nyt hyvät ihmiset kuinka paljon Teidänkin työyhteisöissänne on sivistymättömiä moukkia! Tai tunnistatko itsesi ja pitäisikö asialle tehdä omalla kohdallasi jotain?
Miettikää ihmiset itse kuinka tyhmiä te todellisuudessa olette!
Tarvitsisi varmaan johdon tehdä asialle jotain!
Mutta miksi ei se tee mitään!???? - tittelisi
onkin rööriroope sen kuulemma sait kun oli niin
pienet pelit!
Pomosi sanoi muista raaputtaa toiseltakin puolelta niin ylennän sinut ruostereiskaksi!
- pomoja
on vähän. Hyvä pomo on mukava, positiivinen ja alaisten hyvinvoinnista huolehtiva, kaikkia tasa-arvoisesti kohteleva... Usein pomot vaan pomottaa ja kuvittelevat olevansa muita paljon parempia.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.855412Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423591Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612965Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462181Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611936Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2921769- 471606
- 951427
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.81322