Hei! Kyselisin tässä onko kokemuksia Uudessa-Seelannissa työskenetelemisestä.. sain tässä hullun idean että voisin pitää välivuoden ja lähtisin kihlattuni kanssa maailman toiselle puolelle töihin.
Onko U-S:stä vaikea saada töitä? Entä työlupa/viisumi?
Kaikki kokemukset kelpaavat. Mitään suuria alasuunnitelmia ei ole. Eläinten kanssa voisi olla mielenkiintoista olla töissä tai sitten talvilajien parissa.
[email protected]
Töihin Uuteen-Seelantiin (kokemuksia?)
7
2863
Vastaukset
- Ei ole
Omia ei ole, mutta kaverini on nyt ollut U-S:ssä noin 3 vuotta asumassa.
...Onko U-S:stä vaikea saada töitä? Entä työlupa/viisumi?....
Töitä ainakin löytyi noin 2 vuotta sitten, mutta se työlupa onkin sitten se ongelma. Kaverini tappeli sen luvan kanssa yli 9 kuukautta ja sittenkin sai sen jonkun paikallisen tuttavan avustuksella.
Eli jos sinulla ei ole tuttavia siellä ja aikaa vain se vuosi, niin unohda työskentely U-S:ssä. Työluvan saanti siellä on yhtä vaikeaa, ellei vaikeampaa kuin Australiassa.- Jos alle 30 vee
Alle 30 vuotiaat saa naurettavan helpolla viisumin, siis työviisukmin maahan.. Mutta tosiaan silloin on oltava alle 30 vee.. Eli tuo w-h viisumi
- karvanapasi
Jos alle 30 vee kirjoitti:
Alle 30 vuotiaat saa naurettavan helpolla viisumin, siis työviisukmin maahan.. Mutta tosiaan silloin on oltava alle 30 vee.. Eli tuo w-h viisumi
vielä tässä useampi vuos on siihen että 30 ollaan..=) jos siitäkin joskus jotain hyvää.
- avosiippana
yksi englantilainen tuttu muutti sinne alle kolmekymppisenä ku enkuist oli löytäny U-S:laisen avosiippansa, jonka kanssa oli muuttaneet sinne, nyk. siellä kansalaisena vaikka jonkin ajan päästä olivat eronneetkin. Hän kirjoitti viime vuosikymmenen lopussa minulle, että jonkinlaisen immigrantin oleskelulupansa sai sinne. Eli lupa oli saavutettu vaikkei varmaan heti ollut siellä töis.
Sanoi myös ettei sinkkuna sinne muutto olisi immigroinnin kannalta niin helppoa, esim. ilman jotain liitosta, sopparia tms.
Eli tosiaan enemmän sormien läpi katsovat, tuollaisissa alustavissa tilantessa, tuo alle komekymppisyys tms. lienee ratkaisevin peruskriteeri.
- Yli 30 v
Hello!
Minä täällä Wellingtonissa. Ihanaa, että joku kysyy. En ole tavannut täällä ainuttakaan suomalaista. Olis kiva, kun joku olisi olkapää. Saksalaisia on sen verran isossa ryhmissä. Latinoista nyt puhumattakaan.....Aasialaisten laskemiseen ei edes kymmenet käsiparit riitä! Tai saatikka lampaiden laskemiseen.
Työn saaminen ei ole vaikeaa, jos on valmis ottamaan mitä vain. Mutta jos haluaa jotakin koulutukseen liittyvää, niin oksat pois. Itse en ainakaan saa. Eikä moni muukaan. Ulkomaalaiset lähtevät aika äkkiä pois, kun sopivaa paikkaa ei ole löytynyt. Olen kuullut kauhutarionoita jopa vuosienkin työnhausta ihmisiltä, jotka tietävät mitä haluavat. Oman maan kansalaiset ovat hyvin koulutettuja ja hieman halutumpia kuin me ulkomaalaiset. Näin siis koulutetun näkökulmasta. Ja englantia pitää osata. Ja sitähän me suomalaiset osataan.
Minä itse olen töissä supermarketissa kolmena päivänä viikossa. Siellä on kyllä tosi kivaa. Mahtavat työkaverit. Aivan ihania ihmisiä. Työtahti on todella leppoisa ym.. Työhön ei kyllä kuole. Mutta Kiiwejä on turha odottaa supermarket-tasolle. Meidän osastolla on tasan nolla. Kassoilla voi olla enemmän, mutta tuskin yhtä-kahta enempää. Englannin oppiminen tapahtuu siis ihmeaksentteja kuunnellessa...Palkka on 13.50 dollaria/tunti. Se puoliksi...eli euroina 6.50 euroa/tunti. Eläminen mun mielestä ei ole niin kallista kuin Suomessa. Harrastukset edullisia ym. Eikä tarvi mitään julkisia kulkuneuvoja, kun kaupunki on niin pieni. Joka paikkaan pääsee kävellen tai pyörällä.
Mutta minulla on sugardaddy, joka on hyväpalkkaisessa hommassa tutkijana yliopistolla. En kai muuten olisi tänne tullutkaan. Ja itselläni oli säästöjä ennen kuin tulin tänne. Ettei vaan kukaan saa kuvaa, että lusmuilen sulhasen palkalla. Jota kylläkin teen.....se on ihanaa!
En aio jäädä koko elämäksi. Sen verta ikävä on takaisin Eurooppaan. Mutta jos tulette avoimin mielin, niin tulkaa ihmeessä. Täällä on kaunis luonto! Työluvan saamisessa ei ole mitään ongelmaa. Ja meitin supermarkettiin varmaan pääsee, jos olette kiinnostuneita.
Hyviä alkuvalmisteluita! - tallaaja_
pallontallaajat.net löytyy tietoa!
- jossu 87
Siis jos vaan vuodeksi olette lahdossa niin sillon toi Workinh holiday viisumi on helpoin tapa eli 18-30 vuotiaille myonnetaan ja sen saa tilattua on-line ja ilmaseks!! se viisumi myonnettiin mulle ainakin vuorokaudessa.. oon siis ite talla hetkella seelannissa. silla viisumilla vaan tosiaan ei sais tyoskennella kun 3kk samas paikas mutta tosiasia on etta kukaan ei oikein tarkaille tekemisias ja jos nyt menee yli 3kk ni tuskin siita mitaan ongelmaa tulee .. itsellani ei ainakaan... toivottavasti oli apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803