Koska olet käynyt kirkossa viimeksi?

Ja jätetään häät, hautajaiset, rippijuhlat ja ristiäiset suosista pois.

20

831

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tstorotta

viime kesäkuun alkuun koulujen kevätjuhlaan. Seuraavan kerran menen kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. Ja vähän laulamaankin.:)Eli puolivuosittain siellä tulee säännöllisesti käytyä.

• kultaisella :

60-luvulla? No saatto olla että hikisellä 80-luvulla tuli käytyä jonkun hautajaisissa....

• Tampereen

tuomiokirkossa noin kuukausi sitten, esittelin tyttöystävälleni taidetta. Varsinaisten "menojen" aikaan viimeksi joskus kouluaikoina.

• uk-ko

Kävin kesällä useammassakin kirkossa, ihan turistina.
      Viimeksi mulla oli sinne asiaa viime joulun aikaan, kävin jossain yömessussa rakkaani kanssa.
      Työni puolesta olen juossut kirkoissa ihan urakalla ja osallistunut messuihin työn puolesta.
      En kuulu kirkkoon, uskonnottomana mulla on sinne suht vähän hengellistä asiaa.

• muistikuvaa, paitsi 1992, vai oliko se 1991?

• MMies

Pari vuotta sitten. Tai 4 (riippuu miten laskee) kirkkoa kerralla samalla käynnillä Turun Linnassa. Näppärää.

• Revolveri

kauan sitten v.1992 ja paikka oli lakeuden risti. Taitaa olla Seinäjoen ainoa nähtävyys.

• Koomapotilas

kävin Sisiliassa parissa kirkossa. En kuitenkaan rukoilemassa. Sain kuvan ruumiista, siistiä.

• cookos

eräässä kirkossa illala kaakkois-suomessa. Lauloin jopa.

• ...vanhempien kanssa olin kuuntelemassa joululauluja.

• Michiko_

Viime keväänä Vilnassa useammassakin kirkossa Vanhan kaupungin alueella. Vatikaanissa tuli käytyä vähän sen jälkeen, kun edellinen paavi kuoli.

P.S. Kävinpäs kesällä Hollolan kivikirkossa, joka on katolisena aikana rakennettu.

• orpana-67

pääsiäisyönä. Kirkko pimeänä, tuohuksia lukuunottamatta, rakkaani kuorsasi urkujen tahdissa vieressäni...Siitä ei tunnelma enää parane :)

• rapiskarpalo

takaperin. Tosin olin katsomassa toisiks vanhimman poikani osallistumista jumalanpalveluksen toimitukseen.

Mä tykkään kirkoista ja niissä tulee piipahdettua ihan muuten vaan ja varsinkin reissussa tulee vilastua paikallinen pyhättö.

• väliaika

kenellekin kirkko?

Perinteisessä seurakunnan rakennuksessa, vieläpä palveluksen aikaan, ilman että olisi kyse noista poissulkemistasi toimituksista, niin taitaa olla joku joulukirkko pari vuotta sitten.

• St Jude

pakko miettiä vähän..jos noi perinteiset jutut jätetään pois niin varmaan vuosi sitten joulukonsertissa.Mitään sunnuntaisaarnoja/messuja ei ole tullut mentyä kuuntelemaan..vaikka joskus ehkä syytä olis:)

Toki joskus vois olla ihan fiilistä mennä istumaan hetkeksi kirkkoon ihan vain miettiäkseen syntyjä syviä.Kirkko on hyvä paikka hiljentyä..vaikkei uskonnollinen oliskaan.

• Noi yleiset juhlat niin en koskaan. Ristiäisissä olin pakosta, ei paljoo sillon pentuna kitisty vastaan. Yhet häät ja 3 hautajaiset.
      Muuten en sinne oo menny, enkä kyllä menekkään.

• Miksi helvetissä minä sinne menisin?

• rusalkaa

Jouluna tieteski.

Rippikirkossa kesällä kävin ehtoollisella. Oisit kysynyt sitä. Vielä harvempi käy ehtoollisella, vaiks olis kirkossa käynyt. HÄH

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      152
      2470
    2. 79
      1056
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      987
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      75
      633
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      91
      573
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      546
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36