Koska olet käynyt kirkossa viimeksi?

Ja jätetään häät, hautajaiset, rippijuhlat ja ristiäiset suosista pois.

20

831

Äänestä

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tstorotta

viime kesäkuun alkuun koulujen kevätjuhlaan. Seuraavan kerran menen kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. Ja vähän laulamaankin.:)Eli puolivuosittain siellä tulee säännöllisesti käytyä.

• kultaisella :

60-luvulla? No saatto olla että hikisellä 80-luvulla tuli käytyä jonkun hautajaisissa....

• Tampereen

tuomiokirkossa noin kuukausi sitten, esittelin tyttöystävälleni taidetta. Varsinaisten "menojen" aikaan viimeksi joskus kouluaikoina.

• uk-ko

Kävin kesällä useammassakin kirkossa, ihan turistina.
      Viimeksi mulla oli sinne asiaa viime joulun aikaan, kävin jossain yömessussa rakkaani kanssa.
      Työni puolesta olen juossut kirkoissa ihan urakalla ja osallistunut messuihin työn puolesta.
      En kuulu kirkkoon, uskonnottomana mulla on sinne suht vähän hengellistä asiaa.

• muistikuvaa, paitsi 1992, vai oliko se 1991?

• MMies

Pari vuotta sitten. Tai 4 (riippuu miten laskee) kirkkoa kerralla samalla käynnillä Turun Linnassa. Näppärää.

• Revolveri

kauan sitten v.1992 ja paikka oli lakeuden risti. Taitaa olla Seinäjoen ainoa nähtävyys.

• Koomapotilas

kävin Sisiliassa parissa kirkossa. En kuitenkaan rukoilemassa. Sain kuvan ruumiista, siistiä.

• cookos

eräässä kirkossa illala kaakkois-suomessa. Lauloin jopa.

• ...vanhempien kanssa olin kuuntelemassa joululauluja.

• Michiko_

Viime keväänä Vilnassa useammassakin kirkossa Vanhan kaupungin alueella. Vatikaanissa tuli käytyä vähän sen jälkeen, kun edellinen paavi kuoli.

P.S. Kävinpäs kesällä Hollolan kivikirkossa, joka on katolisena aikana rakennettu.

• orpana-67

pääsiäisyönä. Kirkko pimeänä, tuohuksia lukuunottamatta, rakkaani kuorsasi urkujen tahdissa vieressäni...Siitä ei tunnelma enää parane :)

• rapiskarpalo

takaperin. Tosin olin katsomassa toisiks vanhimman poikani osallistumista jumalanpalveluksen toimitukseen.

Mä tykkään kirkoista ja niissä tulee piipahdettua ihan muuten vaan ja varsinkin reissussa tulee vilastua paikallinen pyhättö.

• väliaika

kenellekin kirkko?

Perinteisessä seurakunnan rakennuksessa, vieläpä palveluksen aikaan, ilman että olisi kyse noista poissulkemistasi toimituksista, niin taitaa olla joku joulukirkko pari vuotta sitten.

• St Jude

pakko miettiä vähän..jos noi perinteiset jutut jätetään pois niin varmaan vuosi sitten joulukonsertissa.Mitään sunnuntaisaarnoja/messuja ei ole tullut mentyä kuuntelemaan..vaikka joskus ehkä syytä olis:)

Toki joskus vois olla ihan fiilistä mennä istumaan hetkeksi kirkkoon ihan vain miettiäkseen syntyjä syviä.Kirkko on hyvä paikka hiljentyä..vaikkei uskonnollinen oliskaan.

• beefcake

Noi yleiset juhlat niin en koskaan. Ristiäisissä olin pakosta, ei paljoo sillon pentuna kitisty vastaan. Yhet häät ja 3 hautajaiset.
      Muuten en sinne oo menny, enkä kyllä menekkään.

• Miksi helvetissä minä sinne menisin?

• rusalkaa

Jouluna tieteski.

Rippikirkossa kesällä kävin ehtoollisella. Oisit kysynyt sitä. Vielä harvempi käy ehtoollisella, vaiks olis kirkossa käynyt. HÄH

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2185
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      780
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      696
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      686
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      60
      570
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe