Veetin kylmävaha liuskat (kainolot ja bikiniraja)

vieläkerranaiheesta

Elikkä haluaisin nyt nostaa esille taas kerran nämä paljo puhutut veetin kylmävaha liuskat..

Miten moni niillä saa sellaisen tuloksen että tulos on lähes täysin posliini, itse olen nyt pari kertaa kokeillut veetin liuskoja bikini rajalle, olen kokeillut niin normaaleja liuskoja kuin bikinirajalle tarkoitettuja liuskojakin. Karvoista lähtee kyllä osa pois ja joltain alueilta kaikki mutta ei kokonaisuudessa lähellekkään kaikki, eli tulos ei todellakaan ole haluttu posliini.

lämmitän vahaliuskat hyvin käsieni välissä ja sen jälkeen painelen niitä hyvän tovin myötäkarvaan ja sitten pingotan ihoa ja vedän nopeasti vastakarvaan, mitä siis teen väärin, mielestäni toimin ihan ohjeiden mukaisesti.

Voiko vaikuttaa se että häpykumpuni on aika korkea ja myös siis pehmeä, niin voiko pehmeys vaikuttaa siihen ettei kaikki karvat lähde, koska iho ei tietenkään sillon ole niin tiukkana kuin vaikka nilkkoja vahatessa(joista karvan kyllä lähtevät hyvin)?

Ja miten pitkään karvat todellisuudessa sitten pysyvät poissa JOS ne onnistuneesti saa pois vahattua? ja kuinka monen vahaus kerran jälkeen ihon punoitus ei kestä enää kuin ihan päivän tai pari (ei mitään viittä päivää niinkuin ainakin minulla aloittelijana) ?

Kokemuksia ja etenkin vahausvinkkejä olisi kiva kuulla? ... tuntuu että kaikki muut mahdolliset karvanpoisto keinot on kokeiltu, höylä ei toimi, epilaattori liian tuskainen ja veetin terätönhöylä aineella jää valmiiksi sänki..

Kiitos etukäteen kaikille fiksusti vastanneille :)

4

3937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaakseni stockmannilta

sai jotain kylmävahaliuskoja ilmaiseksi. Otin sellaisen ja testasin sitä sitten illalla(olin siskoni luona kylässä). Yksikään karva ei irronnut kädestä, järkyttävän tahmea/limainen iho vain oli tämän jälkeen. Liuska oli siis sellainen et sen sai leikata pienempiin palasiin. Mutta kyllä meillä oli hauskaa kun pestiin kättäni vaikka millä tököteillä jotta puhdistuisi. Käsi oli 2 päivää nihkeä, sen tahman irroittaminen oli työn takana. En tiedä onvatko karvani siten niin sitkeitä etteivät irtoa, kuitenkin toimin ohjeiden mukaan.

Asiaanhan tämä ei kauheasti liity, mut muistui niin elävänä mieleen:)

• se vaha...

...lähtee öljyn avulla iholta. Eli pieni tippa esim. vauvaöljyä (tai vaikka ruokaöljyä), hierotaan tahmeaan kohtaan, ja pitäisi kyllä lähteä.

• kokeillut kerran jos toisenkin

Samoja ongelmia oli itsellänikin alussa, kaiken tein ohjeen mukaan ja sain pari-kolme karvaa irti, iho oli mustelmilla ja ärtynyt, ja vahaa joka paikassa. Taisi olla noin neljäs tai viides kerta, kun homma alkoi sujua.

Suurin vaikuttava tekijä on se repäisytekniikka, nopeasti ja terävällä liikkeellä, sitä piti opetella muutama kerta, ohjeissa se on saatu kuulostamaan TOSI helpolta. Ja se ihon kiristys on oikeasti tärkeää ellei halua mustelmia. Eli toisella kädellä kiristät, ja toisella repäiset, nopeasti ja terävästi...
      Karvojen pituus on toinen asia, liian lyhyisiin vaha ei tartu, vähän pitemmissä tulos on parempi. Liian pitkien karvojen vahaaminen on tuskaa ja hankalaa.

Liuskat kannattaa leikata pienemmiksi, on helpompi hallita. Jääneet karvat nypitään pinsettien kanssa, kuulemma edes kosmetologit eivät saa joka ikistä karvaa irtoamaan pelkällä vahalla.

Karvojen takaisin kasvu voi olla yllätys kun ohjeissa luvataan niiden pysyvän poissa jopa 4 viikkoa, juurineen irrotettu karva kasvaa takaisin noin 4 viikossa, kyllä, mutta kun kaikki karvat eivät ole samassa kasvuvaiheessa yhtä aikaa. Eli jo parin viikon kuluttua voi alkaa näkyä jotain haituvaa.

Ihon ärtyminen on tietenkin yksilöllistä, mutta kun muistaa rauhoittaa ihon vahauksen jälkeen ja parinä päivänä ainakin laittaa kosteusvoidetta, ärtyisyys tasoittuu. Viiden päivän ärtyisyys kuulostaa tutulta, itselläni oli iho niin ärtynyt , mustelmilla ja rikki ensimmäisen vahauskerran jälkeen, ettei voinut edes kuvitella liikkumista tai muunlaisten vaatteiden kuin hyvin ohuiden olohousujen käyttöä. Onneksi oli viikonloppu.

• vahaamisen

...jälkeen vahatuille kohdille miesten after shave -voidetta. Myös after sun lotion on viilentää ja rauhoittaa samaan tapaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1780
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe