Hei, Olin 4 kuukauden koeajalla, jouduin reiluksi viikoksi sairaslomalla. Sairasloman toisena päivänä työnantajani ilmoitti että työsuhde on purettu. Eli suomeksi sanottuna antoi minulle kenkää. Onko irtisanominen laillinen? Saako työnantaja antaa työntekijälle kenkää, kesken sairasloman? Suojaako mikään laki työntekijää? Tosin tuollaisen puhelun aikana sairaslomalla, ei ole fiilareita jatkaa työsuhdetta, mutta oudolta tuntuu silti. Muilla vastaavia kokemuksia? Miten ovat päättyneet?
Potkut sairaslomalla
7
972
Vastaukset
- koeajalla voi
irtisanoa vaikka heti.
- Oikeinko?
Juu, saattaa olla näin. Olen vaan mielenkiinnon vuoksi yrittänyt etsiä tietoa netistä, mutta yksi selittäistä vastausta en löydä mistään. Toisaalta taas ei kaada minun taloutta suuntaan eikä toiseen, uusi työpaikka on jo plakkarissa ja huomattavasti parempi. Tästä on hyvä jatkaa.
- on oltava
Oikeinko? kirjoitti:
Juu, saattaa olla näin. Olen vaan mielenkiinnon vuoksi yrittänyt etsiä tietoa netistä, mutta yksi selittäistä vastausta en löydä mistään. Toisaalta taas ei kaada minun taloutta suuntaan eikä toiseen, uusi työpaikka on jo plakkarissa ja huomattavasti parempi. Tästä on hyvä jatkaa.
Syy on oltava koeajallakin, huvikseen ei saa irtisanoa. Syyksi käy että ei selvinnyt työtehtävistä tms. mutta sairasloma on laiton syy. Työnantajan on pystyttävä osoittamaan, ei irtisanominen johdu sairaslomasta.
Tässä muutama vuosi sitten eräs puolituttuni irtisanottiin sairaslomalla koeaikaan vedoten. Vei jutun oikeuteen ja voitti. - täytyy aina
olla syy siihen.
Sairasloma ei ole peruste.
- ...............bv
koeajalla EI sairastella vaikka ois kuolema portilla jos haluaa töihin!
- Yhteys.
Sairaus ei saa olla syy irtisanomiseen, ellei kyse ole niin pitkäaikaisesta sairaudesta (väh. n. vuosi), ettei työantajaa voi kohtuudella edellyttää jatkavan työsuhdetta. Jos irtisanominen tapahtuu sairausloman yhteydessä, niin olettama on, että syynä on sairaus ja irtisanominen laiton. Tämä pätee myös koeaikaan.
Jos kuulut liittoon (olisi kullanarvoista tällaisissa tilanteissa), niin ota yhteys sinne. Ellet, niin ota yhteys oman alueesi työsuojelupiirin työsuojelutarkastajaan, yhteystiedot löydät tuolta: http://www.tyosuojelu.fi/fi/yhteystiedot/ - Älä loisi
Sinä vain kärysit aiheettomasta poissaolosta. Et sinä sairas ollut.
Kenkää saa antaa aina, onneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381644Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171