mihin tatuoinnin ottaminen sattuu vähiten??

mähaluan

Haluaisin tooodella ottaa tatuoinnin, mutta pelkään sitä kipua. Siksi kysynkin.. mihin sen ottaminen sattuu vähiten? Onko niska herkkä paikka? entäpä ranne (tai siis tuo alue ranteen ja kyynärtaipeen välissä)?

77

26980

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon

      voisin antaa, että mitä ohuempaa iho on, sitä enemmän sattuu. Käsivarsien alapinnat voivat olla herkemmät, kun siellähän iho on juuri ohutta. Vatsa voi olla myös herkkä. Niska, selkä, olkapäät eivät ole niin kovin herkkiä.
      Mutta turhaan huolehdit sitä kipua. :) Valitse tatuoinnillesi paikka ihan sen mukaan, missä näyttää parhaimmalta, älä sen mukaan missä sattuisi vähiten. Se kipu ei todellakaan ole niin pahaa ettet kestäisi sitä. Varmasti yllätyt, että eihän tämä teekään niin kipeää kuin kuvittelin.

      • mähaluan

        minä just aattelin et niskassa vois olla nätti. olkapää on liian "tavallinen" paikka tatuoinnille, niin aattelin jotain hauskempaa.
        tosiaankin oon tosi herkkä ja neulakammoinen :S
        mites tuo luun kohta? (pakko kysyä siitä vielä.. :D:) et oon kuullu että siihenki se sattuu enemmän..?


      • siinä
        mähaluan kirjoitti:

        minä just aattelin et niskassa vois olla nätti. olkapää on liian "tavallinen" paikka tatuoinnille, niin aattelin jotain hauskempaa.
        tosiaankin oon tosi herkkä ja neulakammoinen :S
        mites tuo luun kohta? (pakko kysyä siitä vielä.. :D:) et oon kuullu että siihenki se sattuu enemmän..?

        ihon alla on suoraan luu, niin voi olla herkempi. Itse en tosin huomannut mitään eroa, kun rintalastan päälle tatuoitiin kuvaa. Mutta tatuoijani puheen mukaan luun päälle tatuointi voi olla vähän herkempää menoa.
        Niskaan jos kuvaa ajattelit, niin onhan siinä kuitenkin vähän lihasta nikamien ja ihon välissä. Ei pitäis hirveän pahalta tuntua, ellet sitten ole tosi herkkä esim niskaan koskettamiselle tai jotain.
        Varmaan selviät ihan hyvin tuosta 'koettelemuksesta'.


      • mähaluan
        siinä kirjoitti:

        ihon alla on suoraan luu, niin voi olla herkempi. Itse en tosin huomannut mitään eroa, kun rintalastan päälle tatuoitiin kuvaa. Mutta tatuoijani puheen mukaan luun päälle tatuointi voi olla vähän herkempää menoa.
        Niskaan jos kuvaa ajattelit, niin onhan siinä kuitenkin vähän lihasta nikamien ja ihon välissä. Ei pitäis hirveän pahalta tuntua, ellet sitten ole tosi herkkä esim niskaan koskettamiselle tai jotain.
        Varmaan selviät ihan hyvin tuosta 'koettelemuksesta'.

        uskaltaudun ottamaan.. jos vielä tatuoijalta kyselisi lisää..


      • kyselemään
        mähaluan kirjoitti:

        uskaltaudun ottamaan.. jos vielä tatuoijalta kyselisi lisää..

        tatuoijalta niin moni asia selviää. :)


      • luu juttuun
        mähaluan kirjoitti:

        minä just aattelin et niskassa vois olla nätti. olkapää on liian "tavallinen" paikka tatuoinnille, niin aattelin jotain hauskempaa.
        tosiaankin oon tosi herkkä ja neulakammoinen :S
        mites tuo luun kohta? (pakko kysyä siitä vielä.. :D:) et oon kuullu että siihenki se sattuu enemmän..?

        miulla tuntui vähemmän luun kohalla kuin läskin kohalla. tosin varmaan johtuu osaksi paikasta. miun tatuointi on tuossa lantiolla kylessä, puoliksi lantioluun päällä osaksi läskin päällä ja tuntui paljon pahemmalta tuossa läskin päällä sen ottaminen. miun mielestä se kipu on aika lähellä sitä mitä se olis kun poistaa karvoja juurineen. kirpaisee mutta nopeasti se on ohi


      • kantsisko??
        mähaluan kirjoitti:

        minä just aattelin et niskassa vois olla nätti. olkapää on liian "tavallinen" paikka tatuoinnille, niin aattelin jotain hauskempaa.
        tosiaankin oon tosi herkkä ja neulakammoinen :S
        mites tuo luun kohta? (pakko kysyä siitä vielä.. :D:) et oon kuullu että siihenki se sattuu enemmän..?

        tollasten kipuherkkien ostaa hubba bubba purkkaa ja laittaa siitä mukana tulevalla liimattavalla kuvalla se tatska(suosittelen)


    • Enni

      Otin ekan kuvan alavatsaan, ei tuntunut pahalle. Kuvan tekemiseen meni noin 45 min. Lopputulos on ihana!

      • :-))

        Onnea hienolle tatuoinnille. :)


    • OrginalCheyenne

      Ehkä itse olen huono tähän vastaamaan, sillä kipu on aika vieras käsite minulle, mutta yleensä noissa paikoissa missä on enemmän lihaa on kuulemma kivuttomampia.
      Eli tuo käsivarsi on ainakin aika hyvä paikka.
      Siinäkin ehkä mielummin se "ulkopuoli"...

    • kipu on kivaa

      Vähiten sattuu melkein mihin tajansa. Selkärangan alue on pahimmasta päästä mutta kyllä senkin kivun tavallinen kuolevainenkin kestää.

      • Mirus

        Mulla on vähän sama ongelma että haluan kovasti ottaa nilkaan tatuoinnin ja tiedän jo mimmoisen ja oli skiva tietää kokeneilta että sattuuko se minkä verran? Minulla on tosi alhainen kipukynnys et neuluat tuntuu kivsti, mut vaikuttaako se kauheesti? :)


    • Black magic woman

      Tatuointini ovat kooltaan sellaisia 2-3 tunnin töitä. Kipukynnykseni ihokudoksessa on kohtalainen. Olkavarren ulkopinta oli tosi helppo, samoin pohkeen ulkopinta. Minulla yläselkään tehty kuva sattui enemmän kuin alaselkään, moni muu on kertonut juuri päinvastaista.

      Voithan kokeilla kivun hoitoon särkylääkkeitä tai rentoutustekniikoita. Onko sinulla muuten lääkäri- tai hammaslääkäripelkoa?

      • mähaluan

        kauhee hammaslääkäripelko. ja lääkäripelko kans pienoinen.. eniten ne piikit huolettaa katoskun mulla on järjetön piikkikammo. siinä sit jännitän kovasti ja sitäkautta kipu tuntuu pahemmalta.


    • Wannabeeeeeee

      Kirjoitustasi lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että oletko miettinyt tatuoinnin ottamista loppuun asti? Haluat leiman selvästi paikkaan, josta kaikki näkee sen, mutta otatko sen vain näyttääksesi hurjemmalta.

      Suomeenkin on pikku hiljaa rantautumassa tuo Ämeriikän tyyli ottaa eka kuva kämmenselkään tai kaulaan. Katu-uskottavuutta hetkessä, eikä tarvi uhrata tonneja ja kymmeniä tunteja aloittamalla olkapäästä.

      Se on sitten viiskymppisenäkin kuva siinä ranteessa tai niskassa.

      Jos olet kuitenkin varma valinnastasi ja kipu jännittää, niin haeppa apteekista puudutusvoidetta, niin pääsee "kivuitta". Toisaalta se "kipu" on puolet sen kuvan ottamisesta.

      • Nimetön

        eräs tatuoija ei suostu tatuoi jos on kayttänyt puuduterasvaa.
        Jos tatskan otto pelottaa kivun takia kannattaa mielestäni oikeasti vielä miettiä onko valmis edes ottamaan koko kuvaa. sitten kun sen oikeasti haluaa niin ei mieti kipua.


      • tatskan otto
        Nimetön kirjoitti:

        eräs tatuoija ei suostu tatuoi jos on kayttänyt puuduterasvaa.
        Jos tatskan otto pelottaa kivun takia kannattaa mielestäni oikeasti vielä miettiä onko valmis edes ottamaan koko kuvaa. sitten kun sen oikeasti haluaa niin ei mieti kipua.

        ei oikeasti koske niin paljon, etteikö sitä kuka tahansa pystyisi ottamaan.
        Kysyin kerran tatuoijaltani, joka on ollut alalla TOOOODELLA PITKÄÄN, kuinka moni ihminen on itkenyt tatuointia ottaessa. Kuulemma kaksi. Sitten kysyin kuinka monelta on jäänyt tatuoinnin teko kesken kivun takia. Kuulemma yhdeltä, ja silloinkin jäi tekemättä vain muutama viimeinen viimeistelyviiva. Ja huomioitavaa on vielä se, että tämä kivun takia keskeyttänyt henkilö oli alle parikymppinen nuori MIES! :D


      • mähaluan

        että haluan tatuoinnin. oon halunnu sitä jo tositosi kauan VAIN koska se näyttää hienolta. en ajattele sitä, et muiden pitää nähdä se ja miten mä uskalla ottaa ja et se näyttäis jotenki ns.hurjemmalta.


      • mähaluan
        tatskan otto kirjoitti:

        ei oikeasti koske niin paljon, etteikö sitä kuka tahansa pystyisi ottamaan.
        Kysyin kerran tatuoijaltani, joka on ollut alalla TOOOODELLA PITKÄÄN, kuinka moni ihminen on itkenyt tatuointia ottaessa. Kuulemma kaksi. Sitten kysyin kuinka monelta on jäänyt tatuoinnin teko kesken kivun takia. Kuulemma yhdeltä, ja silloinkin jäi tekemättä vain muutama viimeinen viimeistelyviiva. Ja huomioitavaa on vielä se, että tämä kivun takia keskeyttänyt henkilö oli alle parikymppinen nuori MIES! :D

        enköhän mä sitten selviä :D


      • OrginalCheyenne
        mähaluan kirjoitti:

        enköhän mä sitten selviä :D

        Yleensähän se kivun pelkääminen onkin isompi kipu kuin se mikä oikeasti tatuoidessa tuntuu.
        Tietysti joku isompi kuva jota useita tunteja hakataan saattaa alkaa oikeastikkin aristaa, mutta ilmeisesti Sinulle vain joku "normaalin kokoinen" on tulossa.
        No toisaalta Sinun kannattaa sikäli miettiä sitä kohtaa että saat oltua hyvässä asennossa, jolloin voit paremmin rentoutua ja ajateltua muuta kuin että se (muka) sattuisi...
        Itselläni kun ainoat epämiellyttävyyden tuntemukset tatuoidessa on tulleet kun alkaa paikat puutua huonossa asennossa ollessa.

        ps. 11 kuvaa on nahassani


      • mähaluan
        OrginalCheyenne kirjoitti:

        Yleensähän se kivun pelkääminen onkin isompi kipu kuin se mikä oikeasti tatuoidessa tuntuu.
        Tietysti joku isompi kuva jota useita tunteja hakataan saattaa alkaa oikeastikkin aristaa, mutta ilmeisesti Sinulle vain joku "normaalin kokoinen" on tulossa.
        No toisaalta Sinun kannattaa sikäli miettiä sitä kohtaa että saat oltua hyvässä asennossa, jolloin voit paremmin rentoutua ja ajateltua muuta kuin että se (muka) sattuisi...
        Itselläni kun ainoat epämiellyttävyyden tuntemukset tatuoidessa on tulleet kun alkaa paikat puutua huonossa asennossa ollessa.

        ps. 11 kuvaa on nahassani

        panikoin aina ja sit tuntuu enemmän kipua. mutta siis ihan pientä kuvaa olisin ottamassa, niin ehkei siinä niin kerkeä sitten sitä kipua tuntea. pitää sitte vissiin ajatella iha muuta ja aatella et nätin kuvan saan ihooni, vaikka se sattuiski. :)


      • sacce71

        Olen täs puol vuotta aatellu ottaa tatuoinnin,mutta kun se piikkikammo ja kipupelko joten miten paljon tekee kipeää???olen ajatellut ottaa sen tuohon vasempaan käteen no se selvii sit ku kysyy.mut jos jollain hyvää tietoo kertokaa


    • kestää

      Tatuoinnin ottaminen ja siihen liittyvät tuntemukset ovat osa prosessia. Kivuttomia tatuointeja ei ole olemassa. Tuskin se mihinkään kohtaan kuitenkaan niin paljon sattuu, ettei siitä selviäisi. Kipu ei ole sellaista kuin neuloilla pisteltäessä, eikä myöskään sellaista terävää kuin veitsellä viiltäessä, vaan lähinnä ärsyttävää (jos sen sellaisena haluaa kokea) mutta tasaista raapimista. Ei tarvitse pelätä mitään yllättäviä kivunleimauksia.

      Niskasta en tiedä. Ranne tuntui jokseenkin samalta kuin muukin osa käsivartta, ehkä vähän kireämmältä, kun suonet ja jänteet ovat aika pinnalla.

      Älä mieti tatuointia tai kohtaa valitessasi kipua, vaan ota kuva sinne missä se mielestäni näyttää parhaalta, huomenna ja viidenkymmenen vuoden kuluttua.

    • kmljuhhgg

      Itselläni on jalkapöydissä tauoinnit ja varoiteltiin enne ottamista että tulis sattumaan kovastikkin.eipä sattunut yhtään,lähinnä kutitti jostain kohdista.eikä se kipu ole todellakaan sellasta mitä miami inkin pikku asiakkaat antaa ymmärtää..

      • RevyFan

        Tää nyt on turha kommentti, mutta Miami Ink on ihan jees ohjelma, ja muistaakseni tasan yksi asiakas on kipua valitellut. :D


    • ;);D

      koska enemmän se pois ottaminen sattuu ;D
      yhtä poistattamassa...mut kuitenki samaa aikaa jo uutta suunnittelen :D

    • au au

      Minulla kuvat pohkeessa,hartiassa ja kyljessä.. Kyljessä melko isokin kuva ja tehdessä koski ihan hirveesti, kylkiluiden kohdalla.. Pohkeessa ja hartiassa ei oikein edes tuntunut kipua :D

      • Pelkää

        Ajattelin ottaa pienen tatuoinnin olkapäähän, mut pelkään kipua. Pelkkä verikoe ja muut pistokset sattuu, niin aattelin et miten kestän sen kivun. Kauanko kestää pienen tatuoinnin teko? Desinfioidaanko se tatuointi sen teon jälkeen? Kirveleekö se? Voiko ottaa ennen sen tekoa jotai rauhoittavaa? Auttakaa!!!


    • eipäilevä

      Mä oon aatellu tohon käsivarten ottaa sellasen tähti jonon jossa on 5 tähtee. Mietin juuri paljokohan se maksaa koska oon 14v ja joudun omistani maksamaan sen ja se on mun ensimmäinen tatuointi niin rupesin itekki miettii omaa kipu kynnystä.. oon kyllä itte tehny 5 reikää korviin mut voiko siitä päätellä mitään:o

    • noitaliiniii

      no ensinnäkään en suosittele sun ottavan ton ikäisenä mitään kuvaa ja toiseksi en edes usko että kukaan tekeekään noin nuorelle :D eli voit rauhassa sulatella tota ideaasi vielä parisen vuotta ;)

      • väärässä

        Varmaanki aattelet että se saattaa myöhemmin kaduttaa aikuisena mutta kun te monet olette niin väärässä kyllä tämän ikänen osaa jo kyllä valita mieleisen kuvan josta tykkää vielä monen kymmenen vuoden päästä:D enemmän se kaduttaa myöhemmin mitä on jättänyt tekemättä kuin mitä on tehnyt.


      • väärässä

        Kyllä ne tekee tämän ikäsille jos on vaan vanhempien lupa ja niiden pitää olla läsnä sen tekemisen aikana:)


      • Ei kannata kiirehtiä
        väärässä kirjoitti:

        Kyllä ne tekee tämän ikäsille jos on vaan vanhempien lupa ja niiden pitää olla läsnä sen tekemisen aikana:)

        Kulman Pena saattaa keittiössään viinapalkalla takoa sinuun sellaisen sotkun ettei ole ennen nähty, mutta ammattitatuoijat eivät yleensä tatuoi alaikäisiä vanhempien luvasta riippumatta. Heidän ei tarvitse, koska asiakkaita on muutenkin jonoksi ja ammattilainen myös tietää vastuunsa.

        Itse halusin tatuointeja jo hyvin nuorena. Päädyin kuitenkin ottamaan ensimmäisen vasta 23-vuotiaana, kun oli vapaus valita hyvä tatuoija ja rahaa maksaa kallis kuva.


      • väärässä.
        Ei kannata kiirehtiä kirjoitti:

        Kulman Pena saattaa keittiössään viinapalkalla takoa sinuun sellaisen sotkun ettei ole ennen nähty, mutta ammattitatuoijat eivät yleensä tatuoi alaikäisiä vanhempien luvasta riippumatta. Heidän ei tarvitse, koska asiakkaita on muutenkin jonoksi ja ammattilainen myös tietää vastuunsa.

        Itse halusin tatuointeja jo hyvin nuorena. Päädyin kuitenkin ottamaan ensimmäisen vasta 23-vuotiaana, kun oli vapaus valita hyvä tatuoija ja rahaa maksaa kallis kuva.

        monet tutut saman ikäset kun minä on jo hankkinu tatuoinnin ihan oikeista hyvistä liikkeistä ja hyvää jälkeä on tullut. Ja kyllä ne ihan oikeasti nykyään tekee alaikäsille. Ite oon jo miettiny tarkkaan sen kuvan minkälainen se on ja mihin kohti se tulee etten mitenkään hätäsesti ole tuostavain jotakin kuvaa

        bogganu ja oon sitäkin tarkkaan miettiny kuvan ettei sitten myöhemmin aikuisena kaduta:) niin sanokaapa jokin hyvä syy etteikö kannattaisi ottaa muutakuin nämä että " liian nuori, eivät muka tee" sitä paitsi mulla on niin yksinkertanen tatska tulossa pelkkää ääriviivaa ei värejä siis pelkkiä tähtiä jonka jokanen tatuoija osaa tehdä ja tottakai olen katsonut sen liikkeen teoksia niin minun on vielä aika pientä ja sielläkin silti se tulee varmaan maksamaan yli 100 kun ei hirveän suuresta kuvasta ole kysymys.


      • Positiiviset puolet
        väärässä. kirjoitti:

        monet tutut saman ikäset kun minä on jo hankkinu tatuoinnin ihan oikeista hyvistä liikkeistä ja hyvää jälkeä on tullut. Ja kyllä ne ihan oikeasti nykyään tekee alaikäsille. Ite oon jo miettiny tarkkaan sen kuvan minkälainen se on ja mihin kohti se tulee etten mitenkään hätäsesti ole tuostavain jotakin kuvaa

        bogganu ja oon sitäkin tarkkaan miettiny kuvan ettei sitten myöhemmin aikuisena kaduta:) niin sanokaapa jokin hyvä syy etteikö kannattaisi ottaa muutakuin nämä että " liian nuori, eivät muka tee" sitä paitsi mulla on niin yksinkertanen tatska tulossa pelkkää ääriviivaa ei värejä siis pelkkiä tähtiä jonka jokanen tatuoija osaa tehdä ja tottakai olen katsonut sen liikkeen teoksia niin minun on vielä aika pientä ja sielläkin silti se tulee varmaan maksamaan yli 100 kun ei hirveän suuresta kuvasta ole kysymys.

        Noissa pelkistä ääriviivoista koostuvissa tähdissä on se hyvä puoli, että - olettaen että nyt todellakin löydät jonkun ne sinulle tekemään:

        - Ne on suhteellisen helppo laseroida pois kun tulet katumapäälle.

        - Ne on suhteellisen helppo peittää jollakin hienommalla ja omaperäisemmällä kuvalla, jos jossakin vaiheessa alat harrastaa tatuointeja vakavammin ja huomaat, että tähdet ovatkin niinq sou lääst siisön.


      • näkeetähtiä
        väärässä. kirjoitti:

        monet tutut saman ikäset kun minä on jo hankkinu tatuoinnin ihan oikeista hyvistä liikkeistä ja hyvää jälkeä on tullut. Ja kyllä ne ihan oikeasti nykyään tekee alaikäsille. Ite oon jo miettiny tarkkaan sen kuvan minkälainen se on ja mihin kohti se tulee etten mitenkään hätäsesti ole tuostavain jotakin kuvaa

        bogganu ja oon sitäkin tarkkaan miettiny kuvan ettei sitten myöhemmin aikuisena kaduta:) niin sanokaapa jokin hyvä syy etteikö kannattaisi ottaa muutakuin nämä että " liian nuori, eivät muka tee" sitä paitsi mulla on niin yksinkertanen tatska tulossa pelkkää ääriviivaa ei värejä siis pelkkiä tähtiä jonka jokanen tatuoija osaa tehdä ja tottakai olen katsonut sen liikkeen teoksia niin minun on vielä aika pientä ja sielläkin silti se tulee varmaan maksamaan yli 100 kun ei hirveän suuresta kuvasta ole kysymys.

        No ei oikeen kyllä kannata sanoa että jokainen tatuoija osaa tehdä tähtiä. Tähti on melko haastavaa saada hyvännäköiseksi suorien viivojen takia, joten joku amatööri saattaapi tuhertaa melko kamalan tähen :D


      • fgghhfgh
        väärässä kirjoitti:

        Varmaanki aattelet että se saattaa myöhemmin kaduttaa aikuisena mutta kun te monet olette niin väärässä kyllä tämän ikänen osaa jo kyllä valita mieleisen kuvan josta tykkää vielä monen kymmenen vuoden päästä:D enemmän se kaduttaa myöhemmin mitä on jättänyt tekemättä kuin mitä on tehnyt.

        14 vuotias ottaa rivin tähtiä ni voin sanoa et 30 se tähtirivistö on jo peitetty.


      • Iso Pee
        näkeetähtiä kirjoitti:

        No ei oikeen kyllä kannata sanoa että jokainen tatuoija osaa tehdä tähtiä. Tähti on melko haastavaa saada hyvännäköiseksi suorien viivojen takia, joten joku amatööri saattaapi tuhertaa melko kamalan tähen :D

        Ja viimekesänä Turkin analyassa otetuissa tähdissä oli kyllä suorat viivat mut värit ei sitten pysyny millään. Täällä sitten väritettiin uudestaan ammattilaisen puolesta ja nyt pysyy.


    • p0ltt0m3rkk1

      noh annanpa hyvän syyn nyt sitten sulle :)

      miksi tähtiä? hei haloo, niitä on joka toisella vastaantulijalla sitten myös? eikö olis kiva keksiä jotain omaa mielummin kun tuntuu että noita tähtiämon jormalla, jorman äidillä, jorman siskolla, jorman veljellä ja vielä isälläkin, huoh.. itse pidän niitä joo ihan siisteinä mutta periaate syistä en ota, koska on hienompaa keksiä jotain omaa..

      JA minä en kyllä usko että ammattilainen laittaa AINAKAAN alle 16 vuotiaille että kerropa sitten kuka tämä ammattilainen on joka pistää 14 vuotiaille niin suosittelen sitä 13 vuotiaalle pikkusiskolleni :D not.. ovatko vanhempasi muuten ylpeitä kun tuon ikäisenä päätät kuvan hankkia?

    • byebye;)

      juuh no ihanhan se mulle on sama mitä mulle tästä tatuoinnin hankinnasta sanotaan kun tämä tyttö lähtee lähiaikoina kuvan nahkaansa ottamaan elikäs heihei;) elikäs turha enää kommata tähän aisiaan en tuu enää kommailemaan;D

      • Niin ne muutkin

        Aika moni 14-vuotias kuvittelee ajattelevansa siinä iässä jo samoin kuin aikuisenakin. Niin luulin itsekin, mutta tulet huomaamaan, että se olet sinä joka olet väärässä.


    • t33333

      no byhhyh kun olet nyt niin cool niitten tähties kans et oksat poies :P

      onnea tatuoinnillesi (jota on vähintäänkin joka toisella ihmisellä)

    • Itse en voi sanoa,että yksikään olisi sattunut. Nilkkaa kun tatuoitiin,tunsin tuskin mitään. En sanoisi sitä kivuksi vaan enemmän vihlonnaksi :)

    • kokemustaonvalitetta

      oma mielipiteeni että mitä on luun pinnalla sattuu enemmän ku sellasella missä on enemmän lihaa ( läskiä ).

    • Leimattu?

      Pakko ottaa tähän topicciin osaa. Omien kokemuksien kautta kyynerpään ja kämmenen välimaasto on melko kivutonta seutua. Rintaan tuntui eniten omista kuvistani... 8h alkaa olemaan sellainen raja itsellä että joutuu jättämään loput seuraavaan kertaan, mutta tuohon tunteeseen tottuu tosiaan melkolailla. Myös endorfiini ja aivojen muut "kipulääkkeet" tuovat myös oman osansa tuohon kivunsietoon. Lisäksi tatuoitava kohta myös turtuu jonkin verran, joten en välttämättä puhuisi varsinaisesta kivusta. Jos on todella neulakammoinen (melkolailla olen itsekkin) ja kipuherkkä niin en suosittele ottamaan isoa kuvaa herkkään paikkaan ainakaan ensimmäisenä, tosin isot kuvat tehdään normaalisti muutaman tunnin pätkissä, tai sitten asiakkaan jaksamisen mukaan... Mutta niinkuin täällä jo on tullut esille, tuo tuntuu todella paljon vähemmän mitä voisi kuvitella. Ekaa kuvaa ottaessa jännitti todella, mutta ensimmäisen linjan jälkeen jännitys muuttui helpotukseksi.

    • citykanin naapuri

      Olkapää ei muistaakseni tuntunut oikein miltään (21v sitten)
      Polven ja nilkan välinen alue ympäriinsä oli osaksi varsin ikävän tuntuista, luun päältä ei tuntunut niin paljon kuin pohkeesta.
      Hauiksen kohdalle tehtiin vajaa kuukausi sitten, nukahdin...

      • Jon Haimer

        Itellä on eri puolilla kehoa täppejä, ja täytyy sanoa että omalla kohdallani "YLLÄTYIN" kun tein itse tatuoinnin (oikean polven yläpuolelle 4xsydän ja se on kesken vielä) , niin olen siis ottanut yläselkään,olkapäähän koko oikea käsi, oikea rinta ja kummastelin kun oikeestaan muuhun ei oo koskenu ku tohon minkä aloitin tekemään, Eilen sain tehtyä 4 sydäntä ja väritettyä ne.(OLI pakko huilata) nyt annan muutaman päivän huilata, ja jatkan sitä.


    • dfthfsdf

      Tässä on aika hauska kuva antamassa vähän suuntaa siitä että missä keskimääräisesti sattuu eniten ja vähiten.

      http://i48.tinypic.com/wjz9x.jpg

      Vaikka kipu on kaikille yksilöllistä. Itselläni sattunut raajojen sisäpuolet missä ohut iho ja ne kohdat missä luu törröttää enemmän esim. kylki. Toinen kaveri taas sanoin että kylkeen vain kutitti hiukan.

    • innoissaaan

      Itse olen suunnitellut tatuointini kaikki jo siihen pisteeseen että senkun piirtää paremman luonnoksen ja hakkaa iholle. Nyt 17-vuotiaana olen tähänastisen elämäni käännekohdassa ja aloitan niinkuin puhtaalta pöydältä. Olen löytänyt ideoita haluamiini tatuointeihin musiikista ja itselle rakkaista kappaleista.

      Kipua en sinänsä mieti paljoakaan vaan heti kun 19 pamahtaa tauluun niin valmiiksi suunnitellun pitkään harkitun ja varmistetun kuvan kanssa tatuoijalle, kuka on tatuoinut isällenikin monia kuvia. Asteikolla 1-10 haluaisin kuitenkin tietää kuinka paljon suunnileen sattuisi tatuoida rintalastaan solisluiden alapuolelle sellainen riipusmainen teksti?

      Kaikilla haluamillani tatuoinneilla on itselleni tärkeä sanoma ja muuttelen niiden suunnitelmia jos tulee vähänkin epäilys etten halua niitä loppuelämäksi kehoon..

    • Kyllä sen kestää

      Omasta kokemuksesta voin kertoa seuraavaa... "Olkapäässä" oleva pieni tatuointi ei tuntunut juuri ollenkaan. Nilkan kiertävä kuva enemmänkin kirveli tehdessä kun sattui, ja loppuvaiheessa "kipuun" turtui ja tuntuikin jo melkein hyvältä. Nilkassa ongelmana oli lähinä tuo akillesjänteen kohta, jota tikatessa jalka meinasi refleksinomaisesti alkaa nykimään.

      Kaikkein kivuliain paikka on ollut alaselkä. Isohkon kuvan ensimmäisen vaiheen teko kesti 2h ja oli työn takana, että muisti hengittää välissä. Aiemmista kokemuksistani odottelin että kipu lakkaa kohta ja iho turtuu, mutta toisin kävi, koko ajan sattui vaan enemmän. Loppuajasta tuntui jo siltä että joku repi lihaa tulikuumalla raastinraudalla luista irti ja olin juuri sanomassa että tarvitsen tauon, kun tatskaaja jo ilmoittikin että jatketaan loppuun ensi kerralla. Iho oli todella punainen ja pitkään arka, ei peiton allakaan voinut nukkua kahteen viikkoon eikä nojata minnekään. Kuva ei jäänyt kesken, kävin sen toisenkin kerran kuva tuli valmiiksi. Tuolla hetkellä kun alaselän kuvaa tehtiin, vannoin mielessäni, että en koskaan enää ota yhtäkään tatuointia tai käy tuota värjäyttämässä uudestaan, vaan tuli siitä niin hieno että olisin täysin valmis käymään saman rääkin uudestaan läpi! Ja neljättä kuvaa tässä jo haaveilen...

      Jos todella tatuoinnin haluaa, niin kyllä sen mahdollisen kivunkin kestää mielellään!

    • --matkaaja--

      Ite otin kuvan yläselkään/niskaan Bangkokissa viikko takaperin. Selkärangan kohdilla ja niskan alussa sattu aivan saatanallisen paljon ja kolmen tunnin jälkeen viimeinen tunti oli täyttä tuskaa. Ainoastaan lapaluiden sivulla missä lihaa on paksummin oli helpompaa, melkeinpä nautittavaa nikamiin verrattuna! Tais tatuoija pistää sen verran syvään siinä verestä, musteesta ja kaikenmaailman kudosnesteestä päätellen että sekin saatto olla osasyynä niin kovaan kipuun. Mutta pikkuvikoja tuollaset sivuseikat, pääasiahan on hieno kuva!

    • iuyiuytrr
    • Verenmyrkytys

      Tässä on kivuliaimmat kohdat,joihin voi ottaa.

      http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288452061734.html

      Itse olen 10-vuotias,täytän syksyllä 11.Haluaisin ottaa aikuisena tatuoinnin,mutta uskon että se sattuu ja siitä voi saada verenmyrkytyksen.Muuten haluaisin ottaa (saatan ottaakkin),mutta verenmyrkytystä en halua.

    • Aabd

      Mitenkäs kauan jonkun keskikokoisen auringon ääriviivojen tekoon olkapäähän menee aikaa? Ja missä summissa tälläiset tatuoinnit noin arviolta menevät puhutaanko sadoist vai kymmenistä euroista ja pysytäänkö alle 500? Entäs sitten jos siihen haluaa ne väritkin mennäänkö sitten yli 500 varmasti?

    • Kun olin menossa ensimmäistä tatuointiani ottamaan ja pelkäsin kipua niin mulle annettiin yksi neuvo. "Jos sä todella haluat ottaa tatuoinnin, niin sä kyllä kestät sen kivun." Eikä sattunut yhtään. (Tuli lapaluun yläpuolelle, jossa on paljon hermopisteitä)

    • Kaikille tatuointia harkitseville neuvoksi. Jos sen tatuoinnin todella haluaa niin sä kestät sen "kivun"

      • Sattuu ja/tai ei

        Juuri näin. Jos sen tatuoinnin oikeasti toooooodella haluaa, niin ei sitä kipuasiaa edes mieti.


    • jennnnnna1

      Mitä tekemistä kivun miettimisellä ja tatuoinnin todellisella haluamisella on?
      Mietin hammaslääkäri toimenpiteiden kipujakin, vaikka haluan saada hampaani kuntoon :DD enkä jätä käymättä siksi, ettei kannata.

      Käyn myös lääkärillä toisinaan ottamassa rokotteita joita ei välttämättä tarvisi, vaikka pelkään piikkejä.

      Nostan joskus painavia huonekaluja, vaikka selkään ja käsiin sattuu ja huomenna lihaksiin vielä enemmän, koska haluan todella muuttaa olohuoneen järjestystä.

      Jätän poikaystäväni jos tuntuu ettei suhteella ole tulevaisuutta, vaikka tiedän että se sattuu, mutta myöhemmin kipu loppuu. Kipu kestää jopa pidempään kuin tatuoinnin aiheuttama.

      Kuunnelkaa nyt itseänne. Ihan naurettavaa viljellä ajatusta, että ihminen joka pelkää kipua ei voi tai kannata ottaa tatuointia. Kuoleeko hän kipuun? Te samat jannut huutelette, että peloista pääsee yli vain kohtaamalla ne.

    • Strew

      Tiedän tämän keskustelun olevan hyvin vanha, mutta tulinpa silti jakamaan tänne mietteeni. Tahtoisin kuolonsyöjä tatuoinnin, mutta alue johon se pitäisi ottaa on monen mielestä aika herkkä. Onhan siinä ohut iho, ja uskonkin sen sattuvan. Ainoa este minun ja tatuoinnin välissä on neulakammo. Rokotustakin jännitän vielä minuutteja sen rokotuksen jälkeen. Mutta olen silti päättänyt tämän tatuoinnin ottaa, sattuipa tai sitten ei.

      • PikkuGeeDeejaCee

        Ei sitä kannata jännittää. Eipä ne kivut ole vielä tähän mennessä ole olleet kestämättömiä. Ja kipu lakkaa kun neula irtoaa ihosta. Lyhyitä linjoja, hyvä ruokailu ennen tatuointia ja taukoa jos siltä tuntuu niin hommasta selviää.


    • TatuoituMaisteri

      Rokotus on pahempi kuin tatuointi. Tatuointineula ei paljon ihoon uppoa. Sattuuhan se, mutta kyllä sen kestää. Ei ole mitenkään ylivoimaista kipua.

    • Anonyymi

      Haluaisin niin kovasti tatuoinnin. Koska mä oon haaveillut tatuoinnista. Haluaisin ottaa niin käsivarteen, niskaan tai johonkin muuhun paikkaa. Mutta mulla on vähäsen piikki kammo. Enkä tiedä mikä olisi hyvä paikka ottaa että haluaisin neuvoa mikä olisi hyvä paikka laittaa tatuoinnin ja mikä paikka ei satu.

    • Anonyymi

      Älä ota. Olet kauniimpi ilman.

    • Anonyymi

      hei tietääkö joku että minkä kokoinen tatuointi kannattaa ottaa käteen

    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa kasvoihin . Ei tarvitse pelätä että työnantaja kyselee että tuletko töihin .

      • Anonyymi

        on paljonkin töitä missä ei tatuoinnit haittaa oli kasvoissa tai ei, itse olen ollut esim maanrakennus töissä ja siellä on yks henkilö jolla tatuäinteja ympäri kehoa myös naamassa. Niin ei sillä ole mitään väliä tietynlaisissa töissä onko niitä tatuointeja vai ei, mullakin kyllä on myös ihan näkyvillä paikoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on paljonkin töitä missä ei tatuoinnit haittaa oli kasvoissa tai ei, itse olen ollut esim maanrakennus töissä ja siellä on yks henkilö jolla tatuäinteja ympäri kehoa myös naamassa. Niin ei sillä ole mitään väliä tietynlaisissa töissä onko niitä tatuointeja vai ei, mullakin kyllä on myös ihan näkyvillä paikoilla

        No tämä mutta eihän nämä valittajat sitä ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on paljonkin töitä missä ei tatuoinnit haittaa oli kasvoissa tai ei, itse olen ollut esim maanrakennus töissä ja siellä on yks henkilö jolla tatuäinteja ympäri kehoa myös naamassa. Niin ei sillä ole mitään väliä tietynlaisissa töissä onko niitä tatuointeja vai ei, mullakin kyllä on myös ihan näkyvillä paikoilla

        No voi pahus sentään kun olen elellyt siinä uskossa etten kasvotatuointini vuoksi enää koskaan joutuisi töihin. Mikä nyt avuksi? Amputaatio?


    • Anonyymi

      Hepin päähän tatuointi "kiss me" sattu vähän.

    • Anonyymi

      Selässä on vähiten tuntoaistia, joten se on kivuttomin paikka tatuoinnille. Tämän vuoksi niitä koko selän tatuointejakin on niin paljon.

      • Anonyymi

        Koko selän tatuointejako on niin paljon ? Vankilan asukkailla saattaa olla mutta ei vankilan ulkopuolella .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko selän tatuointejako on niin paljon ? Vankilan asukkailla saattaa olla mutta ei vankilan ulkopuolella .

        Ihan tässä omassa pienessä ystäväpiirissä on kaksi naista, joilla on koko selän tatuointi. Kumpikaan ei ole ollut vankilassa ja toisella jopa yliopistotason koulutus, mikä on tosi harvinaista näillä runsaammin tatuoiduilla henkilöillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko selän tatuointejako on niin paljon ? Vankilan asukkailla saattaa olla mutta ei vankilan ulkopuolella .

        Elä puhu semmosta mikä ei pidä paikkaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä puhu semmosta mikä ei pidä paikkaansa

        Juu, ei nää kaksi naista, jotka tunnen ole kumpikaan olleet vankilassa. He ovat älykkäitäkin, mutta kummallakin on ollut traumaattinen lapsuus. Etenkin heidän isänsä on melkeimpä vihannut heitä, eikä suhde äitiinkään ole kummallakaan ollut kovin hyvä.


    • Anonyymi

      Selkä on tunnottomin paikka ja siitä hyvä, että itsen ei tarvitse kuvia nähdä, eikä näin ollen kyllästy niihin.

    • Anonyymi

      Selässä on tuntoaistisoluja kaikkein harvemmassa ja sormenpäissä eniten.

      • Anonyymi

        Tämän tietää tosiaan kaikki, jotka eivät ole nukkuneet koulussa bilsan tunnilla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe