Mikäs sen kaljan osuus nyt sitten on laihdutuksessa? En ole ajatellut tehdä muita muutoksia elämässäni kuin jättää joka viikkoisen kaljottelun sikseen.
Nyt oon ollut monta viikkoa ilman kaljaa mutta eipä ole puntarissa näkynyt.
Olen jo alkanut epäillä, että onko koko ilojuomalla minkäänlaista merkitystä painon nousussa taikka laskussa muuta kuin tietysti hetkellisesti (ylimääräinen neste painaa elimistössä jne.)
Väittävät, että muka 9 kiloa tulee vuodessa painoa, jos juo 12 pulloa kaljaa viikonlopussa. Eikö saman laskuopin mukaan 9 kiloa pitäisi lähteä, jos jättää kaljan pois? Tätä menoa tulokseksi ainakin itselläni tulee plus miinus nolla!
Liioiteltu kaljan vaikutus
6
1511
Vastaukset
- kokonaisuus on tärkeää
Kyllä laihtumisen kannalta yleensä kokonaisuus on se mikä ratkaisee. Pelkkä oluen jättäminen laihduttaa ehkä, mutta vain siinä tapauksessa että muuta ruokailua ei lisätä. Ja laihtuminen voi olla niin hidasta että et edes huomaa sitä.
- aivan muualla
on ainakin minun kokemuksieni perusteella. 80-luvulla join todella runsaasti olutta, suorastaan himoitsin sitä, koska olut on mielestäni niin hyvää. Koko ajan olin solakka, mutta koska verenpaineeni oli korkea, laihdutin 10 kiloa pois, enkä lopettanut oluen juomista koko laihdutuskuurin aikana. Painoni oli vakio 15 vuotta. 2003 lopetin oluen juomisen kokonaan, koska olin huolissani sen vaikutuksista terveyteeni. Sen jälkeen olen lihonut liki 20 kiloa, vaikka en ole muuttanut ruokailutottumuksiani. Eivätkä ne kilot lähde millään pois. Muistelen tässä aikoja, jolloin olin opiskelijana työssä ruokakaupan kassana; kaikkein eniten ja useiten olutta ostaneet henkilöt olivat laihoja, lukuun ottamatta yhtä naishenkilöä, joka näytti sairaan turvonneelta. Myös ex-anoppini on alkoholisti ja laiha kuin mannekiinit.
- ich liebe Bier
mm. Englannin, Saksan ja jenkkilän sivustoilla, että on todettu, että kohtuullinen oluen juonti (kork. 24 pulloa viikossa) kiihdyttää aineenvaihduntaa ja vatsan toimintaa JOS oluen kanssa ei syödä mitään suolaista, rasvaista eikä yleensä paljon kaloreja sisältäviä ruokia. Pahimpia oluen "kyytipoikia" ovat makkarat, pitsa, valkoinen leipä, rasvaiset juustot yms.
Oikeastaan silloin, kun juo olutta ei pitäisi syödä muuta kuin esim. vähän broilerinlihaa, keittokinkkua, vähäsuolaista täysrukiista leipää, kaikenlaisia kasviksia, kaalipataa jne.
Mitä oluen kaloreihin tulee kannattaa muistaa, että oluen(kin) sisältämän alkoholin nettokalorimäärä on n. 4 kcal/gramma koska alkoholin "palaminen" maksassa kuluttaa paljon energiaa.- osmeraldo
xDD nii että max.kori viikossa niin pysyy terveetä?!huh mitä väitteitä =D tässähän ei tarvi alkaa keksimään pyörää uudelleen,alkoholi nimenomaan häiritsee aineenvaihduntaa huonolla tavalla,mistä esim.turvotus on monelle oluen litkijälle tuttu termi.
- Olen samaa mieltä kuin ed.
osmeraldo kirjoitti:
xDD nii että max.kori viikossa niin pysyy terveetä?!huh mitä väitteitä =D tässähän ei tarvi alkaa keksimään pyörää uudelleen,alkoholi nimenomaan häiritsee aineenvaihduntaa huonolla tavalla,mistä esim.turvotus on monelle oluen litkijälle tuttu termi.
ja asiasta on komemusta pari vuotta.
Laihdutin 2v. sitten 85>70kg. Densoilin vielä ensimmäisen vuoden ihan reilusti.
Liikuin normaali lenkit ja ja söin vaan vähemmän.
En mättänyt kaljoitellessa. Vuosi sitten lopetin jokapäiväisen tissuttelun. Nyt menee se 24 putskua/viikko. Saunon viikolla ja vedän n. 4 kaljaa ja loput vedän alas viikonloppuna.
Paino on pyörinyt kokoajan n. 70..71kg.
Ei lihota eikä laihduta.
Se on paskapropakandaa se lihottava vaikutus. Siinä ei ole mitään ravintoa siinä alkoholissa. Muuttuu kyllä läskiksi, kun mättää samalla ruokaa ihan simona.
Alkoholi on kyllä myrkkyä isoissa pläjäyksissä nautittuna. Pienissä annoksissa se on jo kapitalistinkin tunnustama lääke.
Normaali ruuat ja kaljat kehiin = oikein jäntevä olotila.
Lihavat ei laihdu, kun ei jaksa vähentää sitä ruokaa ja liikkuminen on ihan nimellistä puuhaa.
- nyt varmistui kun mietin ju...
kun en juo alan syömään suklaata ymm. herkkuja.
Mieleni vaatii sitä 2-4 krt/kk viinanjuontia.
Jo s en juo painoni alkaa nousta vaikka jaksan treenata nostelen puntteja kävelen ymm. mutta paino nousee.
Jos juon säännöllisesti enkä juuri syö mitään lihottavaa juodessani paino tippuu aina vaikka liikkuisin vähemmän.
JEES täältä sain varmistuksen asialle koska kaikki ovat aina olleet tätä teoriaani vastaan.
kun yritän puolustella ettei olut lihota vaan sipsit ja makkarat mitä sen kera vedetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4173107SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis732411Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj792036Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1241763- 1431657
- 721278
Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi51126Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön2941101Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li151073Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021049