Nuoruuden kaverini, miesvainaani edellinen vaimo ja nykyisin paras ystäväni sai liki 2kk sitten valtimon pullistuman aivoihinsa. Ja on tälläkin hetkellä sairaalassa liikuntakyvyttömänä. Olen aivan järkyttynyt, miten juuri hänelle, vilkkaalle, toimeliaalle ihmiselle voi käydä noin?
Hän auttoi kauppaostokset kotiini, yhdessä kuljimme hoitamassa asioitani, koska hänellä oli auto, ja itse olen liikuntarajoitteinen.
En ole päässyt edes katsomaan häntä, koska en saa kyytiä Keravalta Helsinkiin.
Taksiin ei ole rahaa, ja yleisillä kulkuneuvoilla en ole rollaattoreineni kulkenut.
Eipä hän kenties muistaisi minua, on tähän mennessä tunnistanut vain poikansa, ja senkin vain kerran.
Eikä ystävyytemme ollut lainkaan yksipuolista, kuten omituinen sepustukseni antaa ymmärtää.
Nyt en vain voi ymmärtää.
Olen joka ilta rukouksessani muistanut häntä.
Miten tällaisesta tokenee, eli käsittää, ettei ystäväni välttämättä toivu edes osittain omatoimiseksi.
Olenko siis itsekäs, kun toivon hänen pääsevän pois, mikäli jää nykyiseen tilaansa????
Parhaan ystäväni kohtalo....
3
619
Vastaukset
- itsekäs
jos "toivot" hänen pääsevän pois täältä maanpäällisestä elämästä. Jos ystäväsi on kerran ollut toimelias, meneväinen ihminen, niin monta kertaa on parempi, että ihminen pääsee tuon puoleiseen elämään, ettei joudu täällä kärsimään pitkiä aikoja, ehkä vuosia, vuosikymmeniä.
Kirjoituksestasi näkee, miten tuskainen olo sinulla on. Siksi toivotankin sinulle voimia ja jaksamisia surussasi. Älä kanna huolta siitä, jos et pääse ystävääsi katsomaan. Mielestäni tärkeintä on se, että on HENGESSÄ MUKANA, rukous on hyvä tapa muistaa ystävääsi ja toivoa hänelle kaikkea parasta hänen toipumisessaan.- pötköpena
mua ei kiinnosta pätkääkään sun ystäväs. mutta tarjoan sulle paskapötköt suoraan pyllystäni suuhusi tosi edulliseen hintaan. vain 150 euroa pötkö. mitäs sanot ystäväiseni?
et ainakaan minusta vakeaahan se on varmaankin,kun et pääse häntä katsomaan,mutta jos hänestä aika jättääkin niin älä tuomitse itseäsi ettet päässyt katsomaan häntä.muista ne hyvät hetket ja jos haluat minä voin rukoilla sinun ja ystäväsi puolesta.itselläni kans joutunut katsomaan vierestä avuttomana,kun eräs miespuolinen kaverini kuoli 43v ja hänen 85 v äitinsä itkee usein mulle,että miksi hän ei pääe jo taivaan kotiin.hyvää joulun odotusta sulle silti ja voimia.t.make
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 813181
- 922895
- 532152
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151369
- 191344
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141307Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin251249