Ystävän mies ehdotti

laura l

Parhaan ystäväni mies laittoi mulle eilen illalla viestin, jossa ehdotti yhteistä matkaa lappiin ja kielsi ehdottomasti kertomasta tästä ystävälleni. Aamulla mieheltä tuli uusi viesti, jossa pyyteli kovasti anteeksi ja syytti humalatilaansa tapahtuneesta. Mies on aiemminkin lähetellyt mulle viestejä, jotka ovat olleet hiukan epäilyttäviä, mutta menneen läpi ns. kaveriviesteinä. Tuo viimeisin meni selkeesti asiattoman puolelle. Pitäisikö tästä kertoa ystävälleni? Tämä pari on naimisissa ja heillä on pieni lapsi. En haluaisi sotkeutua heidän välisiin asioihin, mutta toisaalta tuntuu väärältä olla kertomatta ystävälleni tapahtuneesta. Mietin vain, että onko kertomisesta kenellekään mitään hyötyä. Mitäs mieltä olette?

32

2793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskat äijät

Vaikea tilanne.

Itsellä sama kokemus.

En kertonut.

Mutta en ole pystynyt sitten käymään kylässäkään, eli olen menettänyt ystäväni kuitenkin. Mutta en kyllä voi kertoakaan hänelle miksi.

• no niih.....

kuitenkin tilanteesta vai?
      itse ainakin sanoisin sille äijälle että yksikin viesti vielä tai edes pieni vilkaisu niin kerron naiselle. Ja sanoisin niin v-mäisesti että menee perille.

Onko niin vaikeaa muka?

• ???????

tekisin...oletteks te jotenkin avuttomia?

Heti ihan paniikissa. Pitäis vähän osata pistää vastaan eikä pistää jotain kaverisuhdetta poikki tollasen takia.

• myrkkysumakki

Mikä sinussa antaa miehelle sen vaikutelman, että sinulle kannattaa laittaa asiattomia viestejä?

Sekö, että et ole aiemmistakaan "epäilyttävistä viesteistä" kieltäytynyt? Ja muuten, miksi et ole?

• lanko käytt. epäasiallisesti

eli minun vika kun lankoa panettaa?

Ei ole mun mielestä. Eli minä en tosiaankaan ole se, joka on käyttäytynyt huonosti tai epäasiallisesti.

Kai se, että minulla on p... riittää syyksi. Luulisin.

Miten sanoa? Sanoo sitten mitä vain, niin tuhoaa oman siskon perhettä.

parempi olla sivussa - enpä sitten ainakaan anna sitä aihetta ehdotella panemisia, kun p... on 300 km:n päässä ja en viestittele.

• myrkkysumakki
        lanko käytt. epäasiallisesti kirjoitti:

eli minun vika kun lankoa panettaa?

Ei ole mun mielestä. Eli minä en tosiaankaan ole se, joka on käyttäytynyt huonosti tai epäasiallisesti.

Kai se, että minulla on p... riittää syyksi. Luulisin.

Miten sanoa? Sanoo sitten mitä vain, niin tuhoaa oman siskon perhettä.

parempi olla sivussa - enpä sitten ainakaan anna sitä aihetta ehdotella panemisia, kun p... on 300 km:n päässä ja en viestittele.

Se on sitten mielenkiintoista, että jotkut naiset ovat niin kertakaikkisen panettavia, että heille tehdään asiattomia ehdotuksia tavan takaa.

Niin kuin nyt ressukka Johanna Tukiainen. Aina on miehillä pano mielessä kun hänet tapaa, ja sen täytyy johtua siitä, että hän on niin älyttömän vetävä ja viehättävä, ettei miehet kykene vastustamaan.

Minä olen ihan tavallinen nainen vaan, joka kun saa asiattoman ehdotuksen, pääsee heti eroon miehestä sanomalla "Kiitos ei. Olen varattu ja mieheni ei varmaan arvostaisi ehdotustasi."

Sinä olet ehkä yhtä haluttava kuin Johanna Tukiainen, niin ettei miehet millään ota kieltäytymistasi vastaan, vaan jatkavat ehdottelua.

• laura l

Olen AINA vastannut kohteliaan kieltävästi tämän miehen viesteihin ja nyt tämän viimeisen viestin kohdalla tein kyllä erittäin selväksi, etten halua vastaanottaa tuollaisia viestejä enää koskaan. En ole mitenkään kannustanut miestä tällaiseen toimintaan. Olen suhtautunut häneen ihan normaalin ystävällisesti kuten nyt kavereiden miehiin suhtaudutaan. En ole edes itse sinkku.

Ja en myöskään aio antaa tapahtuneen vaikuttaa mun ja ystäväni väleihin. En usko, että mies enää ehdottelee mulle mitään. En vaan voi olla miettimättä, että mitä tuo mies muille ehdottelee, jos vaimonsa parhaalle ystävälle jo tuollaisia. En todellakaan halua tietää..

• myrkkysumakki
        laura l kirjoitti:

Olen AINA vastannut kohteliaan kieltävästi tämän miehen viesteihin ja nyt tämän viimeisen viestin kohdalla tein kyllä erittäin selväksi, etten halua vastaanottaa tuollaisia viestejä enää koskaan. En ole mitenkään kannustanut miestä tällaiseen toimintaan. Olen suhtautunut häneen ihan normaalin ystävällisesti kuten nyt kavereiden miehiin suhtaudutaan. En ole edes itse sinkku.

Ja en myöskään aio antaa tapahtuneen vaikuttaa mun ja ystäväni väleihin. En usko, että mies enää ehdottelee mulle mitään. En vaan voi olla miettimättä, että mitä tuo mies muille ehdottelee, jos vaimonsa parhaalle ystävälle jo tuollaisia. En todellakaan halua tietää..

Onpa hienoa, että löysit itsestäsi lihakset sanoa, ettet halua vastaanottaa asiattomia viestejä.

Minä olisin kieltäytynyt jo niistä epäilyttävistäkin viesteistä tiukasti, jos olisin varattu ja ystäväni mies ehdottelisi.

Mutta kukin vetää rajansa itse.

• mistä tässä puhutaan
        myrkkysumakki kirjoitti:

Se on sitten mielenkiintoista, että jotkut naiset ovat niin kertakaikkisen panettavia, että heille tehdään asiattomia ehdotuksia tavan takaa.

Niin kuin nyt ressukka Johanna Tukiainen. Aina on miehillä pano mielessä kun hänet tapaa, ja sen täytyy johtua siitä, että hän on niin älyttömän vetävä ja viehättävä, ettei miehet kykene vastustamaan.

Minä olen ihan tavallinen nainen vaan, joka kun saa asiattoman ehdotuksen, pääsee heti eroon miehestä sanomalla "Kiitos ei. Olen varattu ja mieheni ei varmaan arvostaisi ehdotustasi."

Sinä olet ehkä yhtä haluttava kuin Johanna Tukiainen, niin ettei miehet millään ota kieltäytymistasi vastaan, vaan jatkavat ehdottelua.

siskon mies on pari kertaa ehdotellut - missä kohdin sanoin että kaikki vastaan tulevat miehet ja tavan takaa?

Puhuin ongelmasta, joita tuo ehdottelu on tuonut minun suhteeseeni koko tähän perheeseen. En pysty käymään siellä enää kylässä tuosta noin vain. Inhottaa. Koko äijä.

Mutta - vastauksestasi päätellen sinun osuutesi Tukiaisesta on aivojen samankaltaisuus. Mä otankin ne tissit mieluummin. :)

• kieltäytyä voi aina
        myrkkysumakki kirjoitti:

Onpa hienoa, että löysit itsestäsi lihakset sanoa, ettet halua vastaanottaa asiattomia viestejä.

Minä olisin kieltäytynyt jo niistä epäilyttävistäkin viesteistä tiukasti, jos olisin varattu ja ystäväni mies ehdottelisi.

Mutta kukin vetää rajansa itse.

"Minä olisin kieltäytynyt jo niistä epäilyttävistäkin viesteistä tiukasti, jos olisin varattu ja ystäväni mies ehdottelisi. "

Ja kun niitä viestejä sitten taas joskus muutaman kk päästä tulee, niin mikä eteen? Kieltäydyt vieläkin tiukemmin?

Kuuleppa nyt, kaikkiin ihmisiin ei pelkkä puhe tehoa.

• niinpäniin...
        kieltäytyä voi aina kirjoitti:

"Minä olisin kieltäytynyt jo niistä epäilyttävistäkin viesteistä tiukasti, jos olisin varattu ja ystäväni mies ehdottelisi. "

Ja kun niitä viestejä sitten taas joskus muutaman kk päästä tulee, niin mikä eteen? Kieltäydyt vieläkin tiukemmin?

Kuuleppa nyt, kaikkiin ihmisiin ei pelkkä puhe tehoa.

inisee ja ynisee. Osaatko hermostua lainkaan?
        Huuda sille niin monta kirosanaa ku osaat ja uhkaa vaimolleen kertomisella. Johan susta sitte se "viehättävyyskin" karisee sen myötä kun päästät ärräpäitä.
        Ärsyttää ihmiset jotka ei osaa pistää vastaan.
        Todellakin on eri asia jos pidät siitä että se liehittelee, koet itsesi kaveriasi paremmaksi. Sellaisiahan naiset aina on.

• tosiystävä
        laura l kirjoitti:

koska tosiystävä kertoisi ystävälleen heti ja miettimättä asian kokonaisuudessaan.

Tosi kurjaa että jätät kertomatta ystävällesi totuuden miehestään.

Toivottavasti minulla ei ikipäivänä ole tommosta ystävää joka ei ihan heti kerro minulle tollaisista.

Tämä minun mielipide asiasta.

• laura l
        tosiystävä kirjoitti:

koska tosiystävä kertoisi ystävälleen heti ja miettimättä asian kokonaisuudessaan.

Tosi kurjaa että jätät kertomatta ystävällesi totuuden miehestään.

Toivottavasti minulla ei ikipäivänä ole tommosta ystävää joka ei ihan heti kerro minulle tollaisista.

Tämä minun mielipide asiasta.

En nyt todella ymmärrä, että miten tämä koko asia on joidenkin mielestä mun vika tai yht'äkkiä minusta on tullut huono ystävä. Keskustelin tämän ystävättäreni kanssa pettämisestä vasta muutama viikko sitten ja hän oli sitä mieltä, ettei haluaisi tietää, jos mies pettää. Varsinkaan, jos siihen ei liity mitään suurempia tunteita. Eli tässähän ei ole edes mitään varsinaista pettämistä tapahtunut, ajatuksen tasolla vain. Toki haluan olla rehellinen ystävälleni, mutta kun mietin millaista tuskaa ja sotkua kertominen voi aiheuttaa, en ole ihan vakuuttunut onko se sen arvoista.

Ja korostan vielä, etten ole koskaan antanut tämän miehen ymmärtää mitään, en ole flirttaillut hänen kanssaan tai mitään vastaavaa. En keksi, mistä hän on saanut sellaisen käsityksen, että lähtisin mukaan tuollaiseen peliin. Mun mielestä on täysin naurettavaa olettaa, että vaarantaisin ystävyyssuhteeni jonkun typerän miehen takia.
        Yleisenä huomiona vielä, että pettämisjutut harvoin on niin yksinkertaisia kuin monet kuvittelevat. Enkä tarkoita tällä sitä, että pettäminen olisi mielestäni hyväksyttävää, vaikka joskus sen ymmärränkin.

• myrkkysumakki
        laura l kirjoitti:

En nyt todella ymmärrä, että miten tämä koko asia on joidenkin mielestä mun vika tai yht'äkkiä minusta on tullut huono ystävä. Keskustelin tämän ystävättäreni kanssa pettämisestä vasta muutama viikko sitten ja hän oli sitä mieltä, ettei haluaisi tietää, jos mies pettää. Varsinkaan, jos siihen ei liity mitään suurempia tunteita. Eli tässähän ei ole edes mitään varsinaista pettämistä tapahtunut, ajatuksen tasolla vain. Toki haluan olla rehellinen ystävälleni, mutta kun mietin millaista tuskaa ja sotkua kertominen voi aiheuttaa, en ole ihan vakuuttunut onko se sen arvoista.

Ja korostan vielä, etten ole koskaan antanut tämän miehen ymmärtää mitään, en ole flirttaillut hänen kanssaan tai mitään vastaavaa. En keksi, mistä hän on saanut sellaisen käsityksen, että lähtisin mukaan tuollaiseen peliin. Mun mielestä on täysin naurettavaa olettaa, että vaarantaisin ystävyyssuhteeni jonkun typerän miehen takia.
        Yleisenä huomiona vielä, että pettämisjutut harvoin on niin yksinkertaisia kuin monet kuvittelevat. Enkä tarkoita tällä sitä, että pettäminen olisi mielestäni hyväksyttävää, vaikka joskus sen ymmärränkin.

En tiedä miksi tänne kirjoitit, kun tilanteelle ei kirjoitustesi mukaan mitään voi tehdä.

Sinun käytöksessäsi ei ole mitään muutettavaa tai korjattavaa, ja ystävälle asiasta ei voi kertoa. Miehelle taas ei kukaan voi yhtään mitään.

Haluatko kuulla, miten symppaamme sinua vaikeassa tilanteessasi?

Se on hankalaa, sillä minä ainakaan en henkilökohtaisesti usko, ettäkö maailmassa olisi yhtään sellaista naista, joka ei saisi ei-tervetulleita huomionosoituksia lakkaamaan, jos todella sitä haluaa.

Suomennettuna: minusta tuntuu, että kirjoitit tänne leveilläksesi sillä, että olet niin vastustamaton jonkun junttimiehen mielestä.

Etkö ymmärrä, että terveellä itsetunnolla varustettu nainen häpeäisi sitä, että joku juntti kuvittelee hänen olevan potentiaalista panoseuraa lapin reissulle? Siinä ei ole mitään hienoa, se on noloa pelkästään.

• tässä nyt ei
        myrkkysumakki kirjoitti:

En tiedä miksi tänne kirjoitit, kun tilanteelle ei kirjoitustesi mukaan mitään voi tehdä.

Sinun käytöksessäsi ei ole mitään muutettavaa tai korjattavaa, ja ystävälle asiasta ei voi kertoa. Miehelle taas ei kukaan voi yhtään mitään.

Haluatko kuulla, miten symppaamme sinua vaikeassa tilanteessasi?

Se on hankalaa, sillä minä ainakaan en henkilökohtaisesti usko, ettäkö maailmassa olisi yhtään sellaista naista, joka ei saisi ei-tervetulleita huomionosoituksia lakkaamaan, jos todella sitä haluaa.

Suomennettuna: minusta tuntuu, että kirjoitit tänne leveilläksesi sillä, että olet niin vastustamaton jonkun junttimiehen mielestä.

Etkö ymmärrä, että terveellä itsetunnolla varustettu nainen häpeäisi sitä, että joku juntti kuvittelee hänen olevan potentiaalista panoseuraa lapin reissulle? Siinä ei ole mitään hienoa, se on noloa pelkästään.

keskustella ensinnäkään siitä montako ehdotusta ja kuinka monelta mieheltä itse kukin saa (säkö et saa kun pitää tuosta noin ärähdellä?)

vaan siitä, että PITÄÄKÖ KERTOA YSTÄVÄLLE ETTÄ TÄMÄN MIES EHDOTTI.

Ja AP:nkin ja sen toisen jutusta käy ilmi, että kumpikaan ei ole nainut ko. ehdottelijaa. Saati vongannut tai vokotellut. Tai että ehdotuksia tulisi yhä; että ko. henkilöt eivät olisi osanneet tai saaneet niitä loppumaan.

• ...

viesti ei ollutkaan tarkoitettu sinulle vaan jollekin toiselle naiselle? Kännipäissään kun viestit saattavat lähteä aivan väärään osoitteeseen!

• DS.

Kaipa sun on kerrottava ja näytettävä tämä tekstari sun ystävälle. Jos sitä on tapahtunut useamminkin, niin pystytkö sä enää edes olemaan miehen lähettyvilä niin, ettei sulle tule kauhean kiusaantunutta ja tavallaan syyllistäkin oloa? Sun täytyy itse päättää kerrotko vai etkö kerro.

• myrkkysumakki

Tilanteessahan on "hyvä" se, ettei ole sana sanaa vastaan, vaan on ainakin yhden tekstiviestin verran näyttöä miehen käytöksestä.

Toisaalta, jos ne aiemmat viestit ovat olleet myös epäsopivia vaimon mielestä, joutuu ystävämme hankalaan jamaan selitellessään, miksi ei ole kertonut jo niistä.

Eiköhän ap sisimmässään tiedä, onko hän puhdas pulmunen vai ollut mukana epäsopivassa flirtissä ystävänsä puolison kanssa.

• N48*

ei edes mieti kertooko vai ei. Tai no - riippuu tietysti siitä kumman ystäväksi itsesi luokittelet; jos edes mietit kerrotko, niin pidät itseäsi miehen ystävänä. Muista että totuus ei pala tulessakaan.

• käly.

Siis säkin väität, että olisi parempi, että kertoisin siskolleni että sen äijä on lähettänyt mulle typeriä tekstareita?

Ja rikkoa siskon koko perhe?

Eikö nyt ole hemmetin paljon parempi olla sanomatta siskolle yhtään mitään? Sille äijällehän en edes vastannut niihin typeriin viesteihin.

• hitossa
        käly. kirjoitti:

Siis säkin väität, että olisi parempi, että kertoisin siskolleni että sen äijä on lähettänyt mulle typeriä tekstareita?

Ja rikkoa siskon koko perhe?

Eikö nyt ole hemmetin paljon parempi olla sanomatta siskolle yhtään mitään? Sille äijällehän en edes vastannut niihin typeriin viesteihin.

Olen samaa mieltä, älä missään tapauksessa kerro. Itsellä ollut samanlainen tilanne ja kyllä siinä pitkään mietin, mitä tehdä. En kuitenkaan halunnut siskoani pilvilinnoista pudottaa, joten jätin kertomatta. Miehen viesteihin en kertaakaan vastannut, kerran ehdotti pientä panoa ihan naamatusten. En edelleenkään pysty menemään heille käymään, kun oksettaa koko äijä. Törkeää käytöstä.

• enkä kerro
        hitossa kirjoitti:

Olen samaa mieltä, älä missään tapauksessa kerro. Itsellä ollut samanlainen tilanne ja kyllä siinä pitkään mietin, mitä tehdä. En kuitenkaan halunnut siskoani pilvilinnoista pudottaa, joten jätin kertomatta. Miehen viesteihin en kertaakaan vastannut, kerran ehdotti pientä panoa ihan naamatusten. En edelleenkään pysty menemään heille käymään, kun oksettaa koko äijä. Törkeää käytöstä.

Koko jutusta on muutenkin jo 5-6 vuotta.

Enkä edes silloin ajatellut, että olisin kertonut.

• xxxxx

Mun ystävälle kävi noin. Meni kertomaan hyvälle ystävälle et sen avomies ehdotteli kaikkea ja jopa yritti käydä kässiksi juhlissa.Kuinkas kävi,ystäväni sai vaimon vihat päällensä et oli yrittänyt vokotella sen miehen vaik oikeesti teki heti selväksi et seis ja kertoi vaimolle.
      Naisten ystävyys katkesi ja mies jatkoi peliä seuraavan uhrin kanssa.
      Vasta 3vuoden päästä kun pariskunta erosi nainen uskoi ystävääni. Mutta keskenäinen ystävyys naisten välillä ei koskaan palautunut ennalleen.
      Joskus ikävän viestin tuoja ammutaan...

• vaan

lähes aina, valitettavasti. Tässäkin ketjussa on nähty jo kuinka myrkkysumakin mielestä viestin saaja on jo syyllistynyt johonkin, Tukiaiseenkin ehdittiin jo verrata. Hitto kuin sairaita ihmisiä on vapaana.

• ihmettelenvaan

Kävikö sinulla koskaan mielessä, miten loukkaavaa tuo on SINUA kohtaan?

Olet varattu ja tämän miehen vaimon ystävä - ja hän ehdottelee sinulle? Toisin sanoen, hän pitää sinua täysin lumppuna.

Tee sen kertomisesi kanssa mitä teet, mutta tajua nyt kultapieni että olet jotenkin onnistunut antamaan itsestäsi kuvan TODELLA helppona panona.

Minä olisin ollut raivosta suunniltani ja TIETYSTI kertonut SEKÄ omalle miehelleni että ystävälleni.

Koska sinulle ei tälläinen tullut edes mieleen, taitaa olla niin, että tämä mies todellakin on oikeassa suhteesi. Olet helppo pano.

• miehiset

juu...kerran olin kaverini ja sen miehen kanssa juhlimassa ja mies ehdotti mulle panoa en tietty suostun, mun ystävä liian tärkeä tuhrattavaksi sellaisen takia...ystävä kysyi myöhemmin ja vastasin rehellisesti, etten tahtonut ystävyytemme tahriintuvan...ystävyys siis jatkui ja mies ymmärsi että pokaaminen oli turhaa...toisen ystäväni kohdalla, mies on lähettänyt seksistisiä viestejä ja ajattelin siinä vaiheessa voi vittu kommentteja...tämä ystäväni ei varmaan asiasta tahdo kuulla uskoisin ja en niistä kertoisikaan....mutta en myöskääm vastaa miehen viesteihin..ajatuksissa juoksee vain, miksi mies hommaillee tällaista ja se että se mun ystäväni on mulle sata kertaa rakkaampi ku se mies vaik meil yhes synkkais muuten juttujen puolella..sen tiedän tasantarkkaan etten ystävääni tahdo menettää..aivan liian mahtava tyyppi hetken ilon pitämiseen miehen kanssa...Nyt kyllä naurattaa, mutta tää asia on sen verran kesken ja ajattelinkin miehelle lähettää elämän totuuksista viestin mihin kannattaa todella satsata, eli siis siihen elämänpituiseen... siinä enempi muistoja ja tunteita ja kaikkea mahdollista..toivoisin todella että mies sen ymmärtäisi...

• Anonyymi

Mä en ensinnäkään ymmärrä mitä vittua ystävä/kaveri tekee toisen puolison numerolla saatika päinvastoin

• Anonyymi

Kertoisin heti. Humala ei ole selitys, silloin vain on suodattimet alhaalla mutta tekee kuitenkin niin kuin oikeasti tarkoittaa. Mulkku mikä mulkku.

• Anonyymi

Mulle on ainakin sanottu että kännissä/humalassa tekee vaan sen mitä on jo selvinpäin ajatellu muutenkin

• Anonyymi

Itse ajattelisin sen kautta, että jos olisin miehenä vastaavalla tavalla toimivan naisen kanssa kuin tässä mies on toiminut? Kestäisinkö kuinka sellaisessa valheessa elää? Toki muuttavana tekijänä on lapsi, joka kärsisi erosta?

Toki toi on huojentava tieto, jos nainen on todennut sen, että jos hänen mies pettäisi häntä niin ei haluaisi tietää asiaa muilta. Tällainen asia hyvä ottaa huomioon. Toki asiaa voi udella myöhemminkin uudelleen (et miten suhtautuu pettämiseen jne.), josko tilanteet muuttuu?

Lapsi vanhenee ja alkaa aikuistuessaan olemaan vastaanottokykyisempi? Erot ovat aina mullistavia tekijöitä, hyvin valmisteltu ero on aina parempi kuin ikävät yllätykset, joista ei ole ennakkoa ollut.

Kaikilla ei ole yhtä hyvää kykyä handlaa näitä. Iso muutos aina ja pettäjälle aina raskaampi, jollei ole uhkaan osannut varautua. Minusta tässä hyvä todeta, että hyvin suunniteltu on kuin puoliski tehty.

• Anonyymi

Lienee sinun päätöksesi mu itse kyselisin sinulta kuinka olet itse vihjannu parhaan kaverisi/ystäväsi miehelle että olet saatavilla toki voi olla että sai loistavan sian joka yrittää kaikkea mikä liikkuu

• Anonyymi

Muistan nuorena, kun siskoni mies vikitteli muka tahallaan minua aina, kun olin heillä käymässä. Vastenmielinen tyyppi oli. Onneksi erosivat. En koskaan kertonut siskolle asiasta, yritin ajatella huumorilla.

Ystävän mies käyttäytyi myös erikoisesti. Oli aikoja, että tuntui ilahtuvan näkemisestä vähän ylimääräisesti ja tuli juttelemaan kanssani jos näki ilman ystävääkin. Nykyisin ollaan yhteydessä tosi harvoin ystävän kanssa, niin ei tarvitse nähdä hänen miestäkään.

Miettinyt, että onko tuossa jokin tekijä, että minussa oli jotain samaa itsessä kuin heidän kumppaneissaan oli vai mistä oli kyse. Enkä ole mikään erityinen kaunotar.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7076
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      60
      5173
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5088
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3447
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe