Eli kuinka monet treffit teillä on yleensä ollut kunnes olette kumppaninne kanssa sopineet, että nyt seurustellaan tai yritetään alkaa seurustelemaan?
En siis etsi mitään absoluuttista totuutta tähän vaan siis ihan teidän omia kokemuksia miten on asiat menneet.
Se kans olisi kiva tietää, että onko kaikki harrastaneet seksiä ennen kuin olette sopineet siitä että seurustellaan. Ainakin melkein kaikki omassa tuttavapiirissä olleet ovat aina ensin käyneet sängyn puolelle ennen kuin ollaan sovittu että vakavampaa olisi tulossa.
Siksi mietin että onko myös paljon ihmisiä jotka ensin sopii että koitetaan saada jotain vakavempaa aikaseksi ja sitten vasta hoidetaan sänkyhommat.
Kuinka kauan
7
4062
Vastaukset
- on menny
miten millonkin. Seksiä on yleensä ollut ennen tuollaista keskustelua, paitsi yhden kerran, jolloin toinen aloitti tuollaisen keskustelun ilmeisesti epävarmana minun tunteistani. Halusi siis ilmaista olevansa tosissaan kanssani. En muista monetko treffit oli, kahdet taisi olla silloin takana joista jälkimmäinen oli kylläkin sellanen viikonlopun yli kestävä.
Tuota noin... kun mietin noita tuon tyyppisiä keskusteluja niin ne melkein poikkeuksetta on käyty sellaisissa epävarmuus-tilanteissa. Yleensä tapaillaan ja siinä tunnustellaan sitä mitä itse haluaa ja mitä toinen vaikuttaa haluavan. Minusta tässä vaiheessa on tärkeämpää ne pienet vihjeet toisen haluista ja tunteista kuin varsinaiset sanat. Itse tunnustelen tuossa vaiheessa sitä haluaako toinen olla juuri minun kanssa vai haluaako muita(kin). Jos toisella vaikuttaa olevan muita joko a) yritän keskustella ja jos en saa toiselta riittävää vakuutusta että on tosissaan kanssani lopetan suhteen, tai b) jatkan tapailua, mutten itsekään ole tosissani vaan saatan myös ajatella ja katsella muita.
Kokemukseni mukaan suhteet joissa tapaillaan pitkään ilman mitään sopimista ovat sellaisia joissa ei olla niin tosissaan ja niistä harvemmin ajan mittaankaan tulee mitään vakavampaa. Kyllä sen kuitenkin melko alussa jo tietää itsestään kuinka paljon toista kohtaan voi tuntea ja jos ei paljoa mutta kuitenkin on ihan mukavaa niin silloin voi jatkaa kevyttä tapailua. Jos taas itse tunnen paljon ja tuntuu että toinen ei en voi kovin pitkään jatkaa ilman että alkaa tuntumaan tosi pahalta. - ...täällä
"Ainakin melkein kaikki omassa tuttavapiirissä olleet ovat aina ensin käyneet sängyn puolelle ennen kuin ollaan sovittu että vakavampaa olisi tulossa."
Tuokaan ei ole mikään absoluuttinen 'totuus', ja todellisuus voi olla tarua ihmeellisempää. Kyllä sitä aina puhua voi, mutta käytäntö on aina eri juttu. Kaikkea ei pidä sokeasti uskoa.
Tiedä, olenko poikkeus, mutta haluan ensin tutustua jottan tietäisin, onko nainen ylipäätänsä sellainen, jonka kanssa haluan edetä pidemmälle. Siinä mielessä ihmettelen mikä kiire on sekstailun kanssa ? Ei se lopu, vaikka nyt heti eköilla treffeillä ei saisikaan.
Pitkäikäinen parisuhde ei toimi vain seksin varassa. Pitää olla myös muuta yhteistä. Muutenkin sekstailtaessa kannattaa olla tarkka, ellei välttämättä halua tahtomattaan isäksi/-äidiksi.
Treffit ja tutustuminen ottavat aikansa. Vaikea sanoa mitään yleispätevää, kun naiset ovat yksilöitä. Jos jotain aikamäärettä kaipaat, sanotaan että 'riittävästi'. - Näinmulla
>>>kuinka monet treffit teillä on yleensä ollut kunnes olette kumppaninne kanssa sopineet, että nyt seurustellaan tai yritetään alkaa seurustelemaan?
- voihan se
mennä noin omalla painollaankin. Olen tuo ensimmäinen vastaaja ja lähinnä ymmärsin sopimisella sen tyyppistä että kun aluksi tavataan ja sitten jossain vaiheessa aletaan toista nimittää tyttöystäväksi/poikaystäväksi. Siihen siirtymävaiheeseen tarvitaan jonkinlaista sopimista ettei tule noloja tilanteita kun joku esim. kysyy seurusteletteko. Eikä se niin itsestäänselvää ole ettei ole muita naisia/miehiä. Varattuna sitä käyttäytyy baarissa eri tavoin kuin sinkkuna ja jos ei ole varma siitä mikä tilanne on, on minusta ihan paikallaan ottaa asia puheeksi ja sopia missä mennään. Muuten voi tahattomasti tulla loukanneeksi toista.
Niin ja olen yli 30-v. ja lukuisia suhteita takana laidasta laitaan. - Näinmulla
voihan se kirjoitti:
mennä noin omalla painollaankin. Olen tuo ensimmäinen vastaaja ja lähinnä ymmärsin sopimisella sen tyyppistä että kun aluksi tavataan ja sitten jossain vaiheessa aletaan toista nimittää tyttöystäväksi/poikaystäväksi. Siihen siirtymävaiheeseen tarvitaan jonkinlaista sopimista ettei tule noloja tilanteita kun joku esim. kysyy seurusteletteko. Eikä se niin itsestäänselvää ole ettei ole muita naisia/miehiä. Varattuna sitä käyttäytyy baarissa eri tavoin kuin sinkkuna ja jos ei ole varma siitä mikä tilanne on, on minusta ihan paikallaan ottaa asia puheeksi ja sopia missä mennään. Muuten voi tahattomasti tulla loukanneeksi toista.
Niin ja olen yli 30-v. ja lukuisia suhteita takana laidasta laitaan.Tjaa, no tosta kirjoittamastasi vastauksesta nyt jotakin jo ymmärrän. :)
En silti ole sopinut nimityksistäkään ja onhan niitä joskus ollut hauskoja tilanteita, jos joku kysyy ihan suhteen alussa, seurusteletteko? Vastaan silloin jotakin: "katsellaan vielä." Kyllä sen muut ymmärtää, että suhde on vasta alkumetreillä. Sitä voi kestää pitkäänkin, kun eri suhteissa asiat etenee eri tahtiin.
Niin muiden naisten/miehien pitäminen rinnalla ei ole kai harvinaista, mutta kirjoitin lähinnä omasta itsestäni, jolle on itsestään selvää aina ekojen treffin jälkeen, että en enää muista naisista ole kiinnostunut. Eli itse asissa, minulla seurustelu alkaa ensimmäisistä yhteisistä treffeistä ja siitä pitäen ollaan tavallaan jo pari. Näin en toki sano vielä muille, koska tästä on muilla erilaisia käsityksiä.
Ja joo, jos tilanne alkaa pariskunnalle olemaan epäselvä, kannattaa aina ottaa puheeksi se, missä mennään. Omalla kohdalla näin ei ole koskaan käynyt. Taidan olla niin helposti luettava ihminen ;) Jos taas en saa naisesta selvä, missä hänen kiinnostuksensa kulkee, se on valitettavasti niin, että sellainen nainen on hyvin nopeasti entinen tyttöystävä (tai mikä muu sitten kokikin olevansa). Mä en kauan katsele epämääräistä olemista näissä asioissa.
Että tällain. Ja itse olen päälle 40 v.
- Näinmulla
"Siksi mietin että onko myös paljon ihmisiä jotka ensin sopii että koitetaan saada jotain vakavempaa aikaseksi ja sitten vasta hoidetaan sänkyhommat."
Tähän en vastannutkaan. Omalla kohdalla tulee aina ensin vakavampi suhde olla kyseessä ennen kuin menemme seksiin. - kaikkein eniten
Mä olen kahden ja kolmenkympin välillä ja täytyy todeta, että lähikaveripiirissä en tunne yhtään joka olisi ensin alkanut seurustella ennen kuin ollaan menty sänkyyn. Ollaan kyllä tapailtu, ja voihan tapailukin olla vakavaa. Seurustelu on minusta sitoutumista vain yhteen ihmiseen, ja kyllä siitä on hyvä ihan sanallisesti sopia, ettei tule noloja tilanteita tai ettei loukkaa toista.
Nykyaikana "ongelmana" on myös ns.nettideittailu, jossa ihmisellä voi olla mónta mahdollisuutta samanaikaisesti (jos on profiili jossain ja saa paljon kiinnostavia vastauksia), joita sitten haluaa ylläpitää kunnen yksi on "aivan varma" ja on tavannut ihmisen useamman kertaa.
Itse tapailin aviomiestäni kuukauden (joka viikonloppu teimme jotain yhdessä) kunnes hän itse sanoi haluavansa tapailla vain minua ja minä olin siihen enemmän kuin valmis:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss845850Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243497- 1572023
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2231948Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1731709Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2821475Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571011- 67981
Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.21980Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.109917