Sinkku vs parisuhde

mitä mieltä?

Mitä mieltä onko helpompi elää sinkkuna vai parisuhteessa?

Molemmissa toki hyviä puolia, sinkkuna ei ole tilivelvollinen kenellekään omista tekemisistä, toisaalta taas onhan se hyvä jos on joku kenen kanssa haluaa olla.

Välillä on mukava mielestäni kokeilla kumpaakin. :)

http://hakupalvelu.uni.cc/

21

3734

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -eronnut sinkkunainen

Minustakin on hyvä, että on molemmista elämänmuodoista kokemusta. Kummassakin elämäntilanteessa on hyvät puolensa.

Oma havaintoni on se, että kaverit pitävät enemmän yhteyttä minuun nyt kun olen eronnut-sinkku ja minua pyydetään useammin mukaan tilaisuuksiin.

Hyvässä parisuhteessa on puolensa.

• Timo 35

"sinkkuna ei ole tilivelvollinen kenellekään omista tekemisistä, toisaalta taas onhan se hyvä jos on joku kenen kanssa haluaa olla."

Miehenä en ymmärrä tätä "sinkkuna en ole tilivelvollinen kenellekään" hokemaa. Mun mielestä väittämä on tietyssä mielessä itsensä pettämistä, sillä vaikka elän yksin, olen aina 'tilivelvollinen' vähintään itselleni eli vastaan kaikesta mitä teen. Mikäli joskus päädyn parisuhteeseen, silloin huomioidaan tietysti myös vaimo ja mahdolliset lapset. Ihan normaalia...

"Välillä on mukava mielestäni kokeilla kumpaakin. :)"

Koko tähänastisen ikäni olen elänyt sinkkuna, joten siltä pohjalta eläisin ennemmin parisuhteessa, sillä olen ollut pienestä pitäen enempi parisuhde-orientoitunut. Parisuhdetta kannataa vaalia, sillä ajat ja ihmiset muuttuvat. Mielestäni parisuhteeseen ei pidä mennä vain huvin vuoksi, kun kaipaa elämäänsä vaihtelua.

• Näitjuttui

En tiedä ymmärrätkö mutta parisuhteessa jaat joka hetkesi vaimon kanssa. Sinulla ei ole enää kotona pienintäkään yksityisyyttä. Tuo tilivelvollisuus voi tarkottaa esim sitä että voi runkata ku sattuu huvittamaan eikä tarvi kertoa mitä on tehny edelliset puoli tuntia. Parisuhteessa jos niin tekis niin kärrättäis hullujenhuoneelle alta aikayksikön.
        Tai voi puhua vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa vaikka kolme tuntia ilman että siitä syttyy sota.
        Tai voi ostaa ja syödä karkkia ja suklaata ilman että siitä täytyy tilittää kellekään.

• tarralenkkari666

Avioliitto/avoliitto ja parisuhde ovat eri asioita. Eivätkä kaikki avioliitotkaan ole noin sairaalloisia.

• egfrfrghgfh

Järjestys menee tietenkin niin, että sinkkuus on aina parempi kuin huono parisuhde, mutta huonompi vaihtoehto kuin hyvä parisuhde.

Viihdyn ja pärjään hyvin sinkkuna, mutta vaihtaisin sinkkuuteni mielelläni hyvään parisuhteeseen eli suhteeseen, jonka osapuolilla ei ole suuria arvoristiriitoja ja joka muutenkin toimii enimmäkseen hyvin. Täydellisyyttä ei tietenkään ole olemassa.

Huonoon parisuhteeseen eli suhteeseen alkoholistin, narsistin, väkivaltaisen tyypin tai muuten häiriintyneen/epämiellyttävän/epäkunnioittavan tyypin kanssa en lähtisi vaikka se tarkoittaisikin loppuelämää yksin.

• ihmetyttää... ?

Mun sanavarastoon ei kuulu termiä 'huono parisuhde'. Mikäli alkaisin suhteeseen naisen kanssa, jo se edellyttää, että olen tutustunut naiseen ja hän vaikuttaa kaikin puolin mukavalta kumppaniehdokkaalta. Jo ennen tuota vaihetta jyvät on karsittu akanoista.

Edellisestä kommentista herää kysymys, eivätkö ihmiset tutustu toiseen ennen vakavampaa seurustelua/parisuhdetta, kun tunnutte törmäävän vain narsisteihin ja muihin häiriintyneisiin ?

• wefergrtgt
        ihmetyttää... ? kirjoitti:

Mun sanavarastoon ei kuulu termiä 'huono parisuhde'. Mikäli alkaisin suhteeseen naisen kanssa, jo se edellyttää, että olen tutustunut naiseen ja hän vaikuttaa kaikin puolin mukavalta kumppaniehdokkaalta. Jo ennen tuota vaihetta jyvät on karsittu akanoista.

Edellisestä kommentista herää kysymys, eivätkö ihmiset tutustu toiseen ennen vakavampaa seurustelua/parisuhdetta, kun tunnutte törmäävän vain narsisteihin ja muihin häiriintyneisiin ?

Minun parisuhde-elämästäni ei huonoja suhteita löydy, ei sen paremmin hyviäkään, joten aito ATM asialla :D

Mutta huonoja parisuhteita on nähty ihan tarpeeksi perhepiirissä. Tuskin äitinikään tiesi millainen isästäni tulisi lamasta johtuvan taloudellisen tilanteen kiristymisen aikana. Yleensähän ihmiset aloittavat parisuhteen silloin kun ovat toisiinsa ihastuneita ja katsovat toisiaan vaaleanpunaisten lasien läpi. Kun arki alkaa, niin toisesta voi tulla esiin yllättäviä piirteitä. Ja eihän sitä tiedä miten sopii jonkun kanssa yhteen ennen kuin kokeilee.

Toki sellaiset tyypit kannattaa kiertää kaukaa joista jo päältä näkee, että tuo ei sovi parisuhteeseen. Monesti ihminen kuitenkin haluaa olla yhdessä toisen ihmisen kanssa johon on ihastunut siitä huolimatta, että yhteensopivuus ei olisi paras mahdollinen.

• mussutusta
        wefergrtgt kirjoitti:

Minun parisuhde-elämästäni ei huonoja suhteita löydy, ei sen paremmin hyviäkään, joten aito ATM asialla :D

Mutta huonoja parisuhteita on nähty ihan tarpeeksi perhepiirissä. Tuskin äitinikään tiesi millainen isästäni tulisi lamasta johtuvan taloudellisen tilanteen kiristymisen aikana. Yleensähän ihmiset aloittavat parisuhteen silloin kun ovat toisiinsa ihastuneita ja katsovat toisiaan vaaleanpunaisten lasien läpi. Kun arki alkaa, niin toisesta voi tulla esiin yllättäviä piirteitä. Ja eihän sitä tiedä miten sopii jonkun kanssa yhteen ennen kuin kokeilee.

Toki sellaiset tyypit kannattaa kiertää kaukaa joista jo päältä näkee, että tuo ei sovi parisuhteeseen. Monesti ihminen kuitenkin haluaa olla yhdessä toisen ihmisen kanssa johon on ihastunut siitä huolimatta, että yhteensopivuus ei olisi paras mahdollinen.

"Minun parisuhde-elämästäni ei huonoja suhteita löydy, ei sen paremmin hyviäkään, joten aito ATM asialla :D"

Kas kun et ottanut esiin suomalaista perisyntiä - kateuskorttia. Aloit puhumaan ATM-paskaa. Se kertoo myös ihmisestä jonkin verran...

"Mutta huonoja parisuhteita on nähty ihan tarpeeksi perhepiirissä."

Nähnyt, mutta et ole itse kokenut ?! Sillä on iso ero. Minua ei liiemmin kiinnosta, mitä muut tekevät suhteissaan. Se on paljon oleellisempaa, että keskittyy omaan suhteeseen.

Ihmettelen sinkkuihmisten jo valmiiksi negatiivista asennetta ja suhtautumista muihin kanssaihmisiin. Mitään pidempää suhdetta ajatellen aika huonot ovat lähtökohdat. Myös minä olen deittaillut muutaman kerran, ja vielä tähän mennessä en ole kohdannut mielenvikaista tai hörhöä naista. Toisten kohdalle näitä tapauksia tuntuu osuvan koko ajan. Taitaa vika olla sysissä eikä niinkään sepissä...

"Toki sellaiset tyypit kannattaa kiertää kaukaa joista jo päältä näkee, että tuo ei sovi parisuhteeseen. Monesti ihminen kuitenkin haluaa olla yhdessä toisen ihmisen kanssa johon on ihastunut siitä huolimatta, että yhteensopivuus ei olisi paras mahdollinen."

Mun mielestä omista valinnoista on turha syyttää toista ihmistä. Parisuhteessa eläminen on täysin vapaaehtoista, ja jokainen valitsee oman kumppaninsa. Jos joku haluaa elää väkivaltaisen tai alkoholille person ihmisen kanssa, siitä vaan. Se ei ole minulta pois...

• ergrtgrhgf
        mussutusta kirjoitti:

"Minun parisuhde-elämästäni ei huonoja suhteita löydy, ei sen paremmin hyviäkään, joten aito ATM asialla :D"

Kas kun et ottanut esiin suomalaista perisyntiä - kateuskorttia. Aloit puhumaan ATM-paskaa. Se kertoo myös ihmisestä jonkin verran...

Nähnyt, mutta et ole itse kokenut ?! Sillä on iso ero. Minua ei liiemmin kiinnosta, mitä muut tekevät suhteissaan. Se on paljon oleellisempaa, että keskittyy omaan suhteeseen.

Ihmettelen sinkkuihmisten jo valmiiksi negatiivista asennetta ja suhtautumista muihin kanssaihmisiin. Mitään pidempää suhdetta ajatellen aika huonot ovat lähtökohdat. Myös minä olen deittaillut muutaman kerran, ja vielä tähän mennessä en ole kohdannut mielenvikaista tai hörhöä naista. Toisten kohdalle näitä tapauksia tuntuu osuvan koko ajan. Taitaa vika olla sysissä eikä niinkään sepissä...

"Toki sellaiset tyypit kannattaa kiertää kaukaa joista jo päältä näkee, että tuo ei sovi parisuhteeseen. Monesti ihminen kuitenkin haluaa olla yhdessä toisen ihmisen kanssa johon on ihastunut siitä huolimatta, että yhteensopivuus ei olisi paras mahdollinen."

Mun mielestä omista valinnoista on turha syyttää toista ihmistä. Parisuhteessa eläminen on täysin vapaaehtoista, ja jokainen valitsee oman kumppaninsa. Jos joku haluaa elää väkivaltaisen tai alkoholille person ihmisen kanssa, siitä vaan. Se ei ole minulta pois...

Mistähän olet saanut sellaisen käsityksen että luulen kaikkia ihmisiä mielenvikaisiksi tms? Ei minulla ole erityisen negatiivista ennakkosuhtautumista ihmisiin, enkä muutenkaan tajua pointtiasi tai sitä, mistä ärsyynnyit. Minä olen ihan tyytyväinen ilman parisuhdetta, tiedostan että on olemassa huonoja parisuhteita mutta niin myös hyviä. Jos hyvä ehdokas osuu kohdalle, harkitsen uudelleen.

• Tiedoksisulleki
        ihmetyttää... ? kirjoitti:

Ei tutustu ei! Ilmeisesti et ole rakastunut koskaan koska kuvittelet että siinä tutustuttaisiin ja arvioitaisiin aluksi. Ei, se on kaikki tai ei mitään. Joko olet suhteessa tai et. Ei ole mitään välimuotoja. Ja rakastuneet tunnetusti rakastelee paljon ja kokoajan..

• Siinäpäsulle
        mussutusta kirjoitti:

a vielä tähän mennessä en ole kohdannut mielenvikaista tai hörhöä naista.

Kyllä se huono parisuhde useimmiten syntyy tylsän ja kiltin miehen kanssa. Siitä vain ei puhuta kun julkisuuteen päätyy aina nämä dramaattiset suhteet missä exää jahdataan puukon kanssa.

• ATM-automaatti
        ergrtgrhgf kirjoitti:

Mistähän olet saanut sellaisen käsityksen että luulen kaikkia ihmisiä mielenvikaisiksi tms? Ei minulla ole erityisen negatiivista ennakkosuhtautumista ihmisiin, enkä muutenkaan tajua pointtiasi tai sitä, mistä ärsyynnyit. Minä olen ihan tyytyväinen ilman parisuhdetta, tiedostan että on olemassa huonoja parisuhteita mutta niin myös hyviä. Jos hyvä ehdokas osuu kohdalle, harkitsen uudelleen.

Hyvä ehdokas = pitkä, komea, menestynyt, (ellei tienaa riittävästi) kykenevä olemaan naiselle hyödyksi esim. asuntoa remontoimalla.

• ihmetyttää... ? kirjoitti:

"Mikäli alkaisin suhteeseen naisen kanssa, jo se edellyttää, että olen tutustunut naiseen ja hän vaikuttaa kaikin puolin mukavalta kumppaniehdokkaalta. Jo ennen tuota vaihetta jyvät on karsittu akanoista."

Miten sinä muiden luulet "alkavan suhteeseen"? Tutustumalla ihmiseen ja huomaamalla, että hän vaikuttaa paskalta kumppaniehdokkaalta?

Miten tutustuminen kohdallasi tapahtuu? Tapailet naista parin vuoden ajan säännöllisesti, mutta ette seurustele ettekä ole sitoutuneet tapailemaan vain toisianne? Tai tapailette ja olette sitoutuneet tapailemaan vain toisianne mutta ette kuitenkaan ole suhteessa? Vai miten?

• terevaa

Hei, olen 20-v yliopistossa opiskeleva mies, joka ei ole vielä koskaan seurustellut. Mielestäni sinkkuuden plussat ja miinukset ovat

vapaa tekemään mitä lystää
      kotona aina oma rauha, ei riitoja
      en joudu kumppanini takia hankkimaan lapsia kun en niitä halua
      ei tarvitse tinkiä opiskelijabileistä tai poikien illoista
      ei tarvitse vaihtaa pusuja, parisuhteissa yleensä pussaillaan tosi paljon eritoten alkuhuumassa
      - ei tule sitä hyvänolontunnetta naisen kosketuksesta kun ei ole naista
      - suurempi mahdollisuus joutua olemaan yksinäinen esim. pitkillä lomilla
      - vaikeampi matkustella muuten kuin yksin tai vanhempien kanssa
      - kun alan olla kolmekymppinen, on vaara erakoitua kun kaverit perheellistyvät

• nimimerkitönj

Molemmissa on hyvät puolensa. Mielummin olen parisuhteessa, jossa on hyvä olla puolin ja toisin. Kumpikin tuntee olonsa rakastetuksi ja hyväksytyksi. Pitää toisistaan huolta itsensä ohessa. Jossa arjen painavaakin rekeä vedetään yhdessä eikä yksinään. Eli kustannetaan yhdessä se yhteinen elämä kaikinpuolin.

Sitten taas parisuhde jossa jompi kumpi näyttää voivan huonosti, eikä puhuminen ja ponnistelutkaan auta on viisaampaa ryhtyä sinkuksi kuin kiduttaa kumpaakaan jatkuvalla pahoinvoinnilla.

Helpompaa kuitenkin sinkkuudessa on juuri tuo ettei ole kenellekkään tilivelvollinen. Voi tehdä kaikki päätökset itse omien mieltymystensä mukaan, eikä kompromisseja tarvitse tehdä kumppanin mahdollisesti erilaista näkemystä huomioiden.

Huonoa sinkkuudessa on mielestäni se, ainakin itsellä sinkkuna ollessa oli että tympäisi tehdä kaikkea yksin. Illalla koulun/töiden jälkeen möllöttää kotona yksin, kun mielummin olisi istunut kaksin, vaikka hipi hiljaakin mutta tietäen että jotain ihmistä kiinnostaa minunkin olemassa oloni ja voin puhua ja olla lähellä niin halutessani.

Kivempi kömpäistä nukkumaan kainaloon tai viereen, kuin yksin tyynyä paijaamaan. Eikä taas mihin tahansa kainaloon, vaan juuri siihen kainaloon joka kaikessa karvaisuudessaan kuuluu ihmiselle jota rakastan.

• nimimerkitönj

Referoin liikaa, kun jäi lauseesta sana pois. Korjaus, joka vaikuttaa asian ytimeen.Eli kustannetaan yhdessä _myös_ se yhteinen elämä kaikinpuolin. Tuo arjen reen vetäminen kun tarkoittaa paitsi taloudellista tukea toinen toisiltaan myös sitä henkistä sorttia. Ei vain taloutta.

• Miettinyt.mitä.teen

Sinkkuna olo saisi päättyä, mutta aina on löytynyt selityksiä kun on "sitä ja tätä menoa ja asuu kaukana" ?!? tai asuu jossakin kaukana kaupoista.
      Työttömiä on paljon ja kukaan ei uskalla tehdä elämälleen muutosta ja muuttaa toiselle paikkakunnalle asumaan ja kokeilemaan suhteen onnistumista.

• FAKTAA

Kyllä. 30 avio vuoden jälkeen sinkkuus on lahja. Saa keskityä ihteensä tehä niitä juttuja jotka on jäänyt väliin joskus . Ja jos tuntuu yksinäiseltä ,voihan sitä lukee jonkun irto numeron ,lämmittääse jonkun aikaa. Sanosimpa et alle 25 ei pitäs sitoa itteensä , vaan opetella elämään ittensä kanssa , eikä lentää äidin helmoista suoraan parisuhteisiin. Kuitenki jokasella on se , humeltamisen aika jos ei nuorena sit vanhempana.

• EmmeYleistä

Humeltamisen aika? Eipä taida olla tuon kaltaista aikaa kaikilla, vain epäkypsillä ihmisille sellainen aika on. Ja pitkään ikäänkin ehtineitä epäkypsiä ihmisiä taitaa olla suurin osa ihmisistä, siinä mielessä olet oikeassa.

• Tuo on kaksipiippunen juttu.. Toisaalta on hyvä elää sinkkuna pitkään ja oppia tuntemaan itsensä ennen parisuhdetta, mutta toisaalta sitten ne parhaat ja tuoreet naiset viedään nuorina, eli itse oon tullu siihen tulokseen, että olis pitäny katella elämänkumppani jo 20vuotiaana, niin olis saanu naisen, jolla ei ole parisuhde taustaa ennestään.

• Sinkkuna helpompaa ja halvempaa, mutta parisuhteen vaatimat kompromissit ovat kuitenkin sen arvoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe