Kertokaa, kuinka moni nainen on tyytyväinen painoindeksiin 25 (normaali yläraja) ja 26 (lievä ylipaino)? Useimmat tuntemani ihmiset alkavat noilla lukemilla puhua laihduttamisesta/laihduttaa, vaikka todellisuudessa nainen on silloin muodoiltaan usein mallikas. Sen alle kun mennään, vain harva säilyttää saman rasvakerroksen rinnoissaan ;-)
Itsekin olen useaan otteeseen laihduttanut ja aina palaan hiukka indeksin 26 puolelle. Mutta siinä paino pysyy -- helposti!
Onko pi.26 helppouteen jokin fysiologinen syy: ehkä se on ihmiselle "terveellisin" paino? Paino, jossa on hyvä olla ja pysyä? Pysyn naisen näköisenä, vaikkakin vaatekaupoissa tunnen itseni norsuksi -- vaatteet kun tehdään hoikempien mallinukkejen mukaan. Toinen pointti on kohtuullinen yleiskunto: jaksaa kävellä, pyöräillä, uida. Mutta ei silti ole pakkomiellettä urheilusta ja elämässä on aikaa muuhunkin kuin kaloreiden laskemiseen ;-)
Onko muita samoilla linjoilla keikkuvia?
Painoindeksi 25-26, miltä nainen näyttää?
2
3607
Vastaukset
- XXX
Sensijaan rasvaprosentin mittaus kertoo. Jos samanpainoisen naisen rasva% on 15 tai 25, on siinä huomattava ero miltä ihminen näyttää. Yli 25% menevä rasvaprosentti alkaa näyttämään jo (mielestäni) lihavuudelta. Rasvaprosentin voinee mittauttaa lähimmällä kuntosalilla.
Kuitenkin, jos olet peilikuvaasi tyytyväinen, en näe mitään syytä laihduttaa. :) - Adastra
Itse liikun samoilla linjoilla ja olen samaa mieltä! Ehkä sitä pari kiloa voisin pienentyä, mutta se riittää. En halua olla rimpula.
25-26:n painoindeksihän on "lievä ylipaino" ja vasta yli 30 lasketaan "vakavaksi ylipainoksi", joka on terveydelle haitallista. Tietysti jos on keskivartalosta vain paksu, on se haitallisempaa, mutta kuten sanoit, sinulla kertyy tasaisesti, joka tekee vain naisellisen näköiseksi. Ei mitään syytä laihduttaa.
Kuten olet täällä sivuilla varmaan lukenutkin, on ihmisiä, jotka suunnittelevat laihduttamista ihannepainon alarajoillakin ollessaan. Mihinkään ei voida olla tyytyväisiä. Hienoa että sinä olet ja sopiikin olla! Tiedän naisia, joilla painoindeksi näyttää yli 26 ja silti he näyttävät oikein hyviltä! Paljon riippuu siitä, miten kroppansa kantaa. Jos ei kunnioita omaa kehoaan, ei sitä voi myöskään hyväksyä ja pitää hyvänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713