Transit -07 takajarruremontti

kohta ex-transitmies

Sisemmät jarrupalat takaa ovat loppu jo 30tkm ajon jälkeen.
Olen vaihtamassa paloja, mutta jarrusylinteri ei tahdo painua takaisin, onko tuossa joku erikoisempi ratkaisu?

20

9647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????????

      Ainakin minun pakettiautossa on takuu!

      • Takuu ??

        Korvaa kuluvat osat ?? Kyllähän huoltoleasingissä kuluvat osat vaihdetaan, mut tuskin sillon kaveri ois räntäsatees niit kaivamas ... ?

        Ja alkuperäsel kysyjäl, ett kokeiles kiertää sitä mäntää, siin on ilmeisest käsijarru samas joka on säätynyt "pintaan"


    • uuden ostanut

      Minä ajoin 100000 samoilla paloilla .
      Vieläkään ei olisi ollut pakko vaihtaa paloja, mutta käskin 100000 huollossa uusia.
      Ja nyt ostin uuden Transitin 4 :jäs samaa merkkiä , ei ongelmia.
      Korityön osalta voi kyllä sanoa ettei ole yhtähyvää kuin VW tai Toyota, mutta jo pelkkä vakiovarustelu lyö Toyotan laudalta 100- 0

    • vaunumies69

      Heips.

      Meillä ensimmäiset uusikeulaiset Transitit on vaihdettu, ajossa ollut tai on kaikkiaan 5 näitä 2006 ja uudempia.

      Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.

      Ekan remontin maksoin itse. Seuraavassa tapauksessa korotin ääneni Helsinkiin maahantuojalle asti. Tehtaalta Saksastakin käytiin ihmettelemässä nimenomaan epätasaisesti kuluvia takajarrupaloja. Ilmiö on olemassa (kuulemma) vain Suomessa ja Ruotsissa...

      Joka tapauksessa, jos palat ovat kuluneet epätasaisesti, on paikallinen Ford-liike vaihtanut ne takuuna. Pl. se eka vaihto.

      • Ja kissan viikset

        ne mitään maksa, ainakaan minun tapauksessa. Kuluvia osia ei kuulemma takuu korvaa. Vaikka ne olisi tehty muovailuvahasta.

        Pe...kele kuitenkin tätä Fordia. Mitään ei myönnetä. Focuksen vetareissa ei ollut aikanaan mitään vikaa. Ongelma oli jälleen Vain Suomesssa. Silti niitä vaihdettiin kasapain takuuseen takuuajan jälkeenkin, jos huusit tarpeeksi kovaa. Maan hiljaiset varmaan maksoivat näiden kovaäänistenkin vetarirempat.

        Kyllähän juttu on niin, että jarrupalojen pitää kestää pitempään kuin 17-50.000 km. Varsinkin kun puhutaan nimenomaan takapaloista. Takuukäsittelijä erehtyi sanomaan, että kyseessä on rakenne vika. Siis Transitin takajarrujen ennenaikainen loppuun kuluminen onkin ominaisuus!!!

        Entäpä hinta? Nooo, palasatsi ja sen paikoilleen laitto: 207.00euroa.

        Olisi minunkin pitänyt uskoa jo ekalla kerralla, että Ford ei ole Auto, tai ainakaan sitä ei ole tehty jatkuvaan käyttöön Suomessa. Uskotaan jo, koska valmistaja itse edustajiensa välityksellä niin sanoo.


      • Rohkenetko

        kertoa missäpäin maata ja mikä liike oli kysymyksessä? Jos et tänne voi laittaa, niin soittaisitko: 0407474015. Kiitos, ja hyvää Joulua.


      • ML213

        Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.
        ---

        Vaikka saisi ekan satsin takuuseen, niin ei tulevaisuus ilahduta, koska tulevaisuus on jatkuvaa tarkkailua jarrujen suhteen.Toisaalta miten tuo on mahdollista.


      • vaunumies69
        ML213 kirjoitti:

        Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.
        ---

        Vaikka saisi ekan satsin takuuseen, niin ei tulevaisuus ilahduta, koska tulevaisuus on jatkuvaa tarkkailua jarrujen suhteen.Toisaalta miten tuo on mahdollista.

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä. Ainakin tehdasasennetuilla pyyhkijänsulilla voi heittää vesilintua pari-kolmen tuhannen kilometrin jälkeen, mutta Ford-sulilla menee jo huoltoväli, 25 tkm.

        Ja tuosta liikkeestä, jossa olemme asioineet yli 10 vuotta, se on Länsi-Suomessa. Tunnetaan myös jazzkaupunkina.

        Ja pieni jälkikirjoitus, kun hain uusimman juuri huollosta. Takuu ei korvannut pyöränkulmien säätöä, kun puoltamisesta on valitettu vasta 3 tkm kohdalla. Takuuta rajattu 1kk tai 1500 km rekisteröinnistä. Sen sijaan valojen suuntaus meni takuuseen, kun autolla on ajettu alle 25 tkm...

        Noita ehtoja ei löydy ainakaan meidän takuukirjastamme, jollaisen Transitin mukana aina saamme. Pitäneekin soittaa asianajajaveljelle ja udella asiaa konjakkilasin ääressä...:)


      • ML213
        vaunumies69 kirjoitti:

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä. Ainakin tehdasasennetuilla pyyhkijänsulilla voi heittää vesilintua pari-kolmen tuhannen kilometrin jälkeen, mutta Ford-sulilla menee jo huoltoväli, 25 tkm.

        Ja tuosta liikkeestä, jossa olemme asioineet yli 10 vuotta, se on Länsi-Suomessa. Tunnetaan myös jazzkaupunkina.

        Ja pieni jälkikirjoitus, kun hain uusimman juuri huollosta. Takuu ei korvannut pyöränkulmien säätöä, kun puoltamisesta on valitettu vasta 3 tkm kohdalla. Takuuta rajattu 1kk tai 1500 km rekisteröinnistä. Sen sijaan valojen suuntaus meni takuuseen, kun autolla on ajettu alle 25 tkm...

        Noita ehtoja ei löydy ainakaan meidän takuukirjastamme, jollaisen Transitin mukana aina saamme. Pitäneekin soittaa asianajajaveljelle ja udella asiaa konjakkilasin ääressä...:)

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä.
        ----

        Tietysti kaikki on suhteellista.Samoin jarrupalojen elinikään vaikuttaa ajotapa jne.Mutta, kyllä esim. jarrujen/jarrupalojen suunnittelu tulee olla sillä tasolla, että ne kestää pidemmän aikaa.

        Esim. omalla Hiacella/02 on ajettu yli 400tkm ja etupalat on vaihdettu 2-kertaa ja takana on alkuperäiset (rumpujarrut ja vaidon vioissa).

        Itse en tingi taloudellisuudesta, vaan mukavuudesta.


      • TAKSIBUSSI
        ML213 kirjoitti:

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä.
        ----

        Tietysti kaikki on suhteellista.Samoin jarrupalojen elinikään vaikuttaa ajotapa jne.Mutta, kyllä esim. jarrujen/jarrupalojen suunnittelu tulee olla sillä tasolla, että ne kestää pidemmän aikaa.

        Esim. omalla Hiacella/02 on ajettu yli 400tkm ja etupalat on vaihdettu 2-kertaa ja takana on alkuperäiset (rumpujarrut ja vaidon vioissa).

        Itse en tingi taloudellisuudesta, vaan mukavuudesta.

        Palojen kestävyys(takana ),riippuu siitä jos autolla ajetaan paljon kuraisia sorateitä,kuluvat palat
        todella nopeasti.Kokemukseni mukaan autolla jolla ajettiin pelkästään päällystetyllä tiellä palat
        kestävät tuplasti pidempään.


      • TAKSIBUSSI
        Ja kissan viikset kirjoitti:

        ne mitään maksa, ainakaan minun tapauksessa. Kuluvia osia ei kuulemma takuu korvaa. Vaikka ne olisi tehty muovailuvahasta.

        Pe...kele kuitenkin tätä Fordia. Mitään ei myönnetä. Focuksen vetareissa ei ollut aikanaan mitään vikaa. Ongelma oli jälleen Vain Suomesssa. Silti niitä vaihdettiin kasapain takuuseen takuuajan jälkeenkin, jos huusit tarpeeksi kovaa. Maan hiljaiset varmaan maksoivat näiden kovaäänistenkin vetarirempat.

        Kyllähän juttu on niin, että jarrupalojen pitää kestää pitempään kuin 17-50.000 km. Varsinkin kun puhutaan nimenomaan takapaloista. Takuukäsittelijä erehtyi sanomaan, että kyseessä on rakenne vika. Siis Transitin takajarrujen ennenaikainen loppuun kuluminen onkin ominaisuus!!!

        Entäpä hinta? Nooo, palasatsi ja sen paikoilleen laitto: 207.00euroa.

        Olisi minunkin pitänyt uskoa jo ekalla kerralla, että Ford ei ole Auto, tai ainakaan sitä ei ole tehty jatkuvaan käyttöön Suomessa. Uskotaan jo, koska valmistaja itse edustajiensa välityksellä niin sanoo.

        HAE JARRUPALAT( EI ALKUPERAISET) MUISTA VARAOSALIIKKEISTÄ ,HINTA takapalat 40 € ,eteen alle 50€.
        ASENNA ITSE JA OLET SÄÄSTÄNYT CENTTEJÄ ISOHKON KASAN.


    • Liikenteen kohinaa

      Mitä ne jätkät valittaa! Eikös Transittia mainostetakin "Vuoden autona"? Ei sen ole tarkoituskaan kestää kahta vuotta? Tä?

    • transit vm 08

      mulla toinen näitä uudempia rantiitteja, edellisellä ajoin 320 tkm 4 vuoteen ja ihan hyvin pelasi. nyt uudemmalla ajettu 48 tkm ja hyvin pelittää

      takajarruista kuuluu aina silloin tällöin kahinaa, mutta ku siinä on rumpujarrut nii ei tartte paloja vaihtaa, jarrukengät vaihdettu kerran edelliseen autoon, tähän uuteen ei oo vaihdettu

      ps oli aikanaan mersu sprinter, moottori laukesi 3200 km jälkeen.

    • 60 000

      Mulla ei oo mitään jarruvaivaa vielä havaittu. Ajan tosin melkein kokonaan matka-ajoa (97-transit). Nyt 1,5 vuotta takana ja 60th km. Tiedä sitten ovatko huollossa vaihtaneet sanomatta mitään??

      Pari sulaketta mennyt. 50th määräaikaishuollossa sanoivat että etulaakerissa on jotain vaivaa, en itse huomaa mitään. Sanoivat vaihtavansa sen 75th määräaikaisessa.

      Penkin muotoilua lukuunottamatta mukava ja käytännöllinen auto. Parempi matka-ajossa kuin yksikään henkilöauto jolla olen ajanut.

      • Ford1

        Chevy van onkin se penkki kunnossa...


    • auttakaa4

      meneekö jarrusatulan mäntä sisäänpäin pyörittämällä vai miten v.....a?

      • 2+7

        Yhtäaikaa pyörittämällä ja sisäänpäin painamalla. Helpointa kun hankkii työhön tehdyn työkalun tarvikeliikkeestä.


      • ford1
        2+7 kirjoitti:

        Yhtäaikaa pyörittämällä ja sisäänpäin painamalla. Helpointa kun hankkii työhön tehdyn työkalun tarvikeliikkeestä.

        Itse pistin viilapenkkiin ja varovasti raudanpalaa apunakäyttäen löin sisään. Meni helposti.


      • Ransu
        ford1 kirjoitti:

        Itse pistin viilapenkkiin ja varovasti raudanpalaa apunakäyttäen löin sisään. Meni helposti.

        Itsekin taistelin männän sisään päin menon kanssa. Hyvä apu oli tavallinen liimaus puristin( vinka) sitä kiristämällä ja pihdeillä mäntää pyörittämällä. Rälläkän avimella voi myös mäntää kääntää mikäli vielä kierteillä eikä "vinkaa" tarvita.


    • Anonyymi

      Pitää ostaa ja asentaa puuttuvat jarrukilvet niin loppuu palojen kuluminen. Itse tein sen jo yhteen pakuun ja nyt matkailuautoon myös. Kilvet Fordilla 40 € pari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2072
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      732
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

      Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe