Transit -07 takajarruremontti

kohta ex-transitmies

Sisemmät jarrupalat takaa ovat loppu jo 30tkm ajon jälkeen.
Olen vaihtamassa paloja, mutta jarrusylinteri ei tahdo painua takaisin, onko tuossa joku erikoisempi ratkaisu?

20

9896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????????

      Ainakin minun pakettiautossa on takuu!

      • Takuu ??

        Korvaa kuluvat osat ?? Kyllähän huoltoleasingissä kuluvat osat vaihdetaan, mut tuskin sillon kaveri ois räntäsatees niit kaivamas ... ?

        Ja alkuperäsel kysyjäl, ett kokeiles kiertää sitä mäntää, siin on ilmeisest käsijarru samas joka on säätynyt "pintaan"


    • uuden ostanut

      Minä ajoin 100000 samoilla paloilla .
      Vieläkään ei olisi ollut pakko vaihtaa paloja, mutta käskin 100000 huollossa uusia.
      Ja nyt ostin uuden Transitin 4 :jäs samaa merkkiä , ei ongelmia.
      Korityön osalta voi kyllä sanoa ettei ole yhtähyvää kuin VW tai Toyota, mutta jo pelkkä vakiovarustelu lyö Toyotan laudalta 100- 0

    • vaunumies69

      Heips.

      Meillä ensimmäiset uusikeulaiset Transitit on vaihdettu, ajossa ollut tai on kaikkiaan 5 näitä 2006 ja uudempia.

      Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.

      Ekan remontin maksoin itse. Seuraavassa tapauksessa korotin ääneni Helsinkiin maahantuojalle asti. Tehtaalta Saksastakin käytiin ihmettelemässä nimenomaan epätasaisesti kuluvia takajarrupaloja. Ilmiö on olemassa (kuulemma) vain Suomessa ja Ruotsissa...

      Joka tapauksessa, jos palat ovat kuluneet epätasaisesti, on paikallinen Ford-liike vaihtanut ne takuuna. Pl. se eka vaihto.

      • Ja kissan viikset

        ne mitään maksa, ainakaan minun tapauksessa. Kuluvia osia ei kuulemma takuu korvaa. Vaikka ne olisi tehty muovailuvahasta.

        Pe...kele kuitenkin tätä Fordia. Mitään ei myönnetä. Focuksen vetareissa ei ollut aikanaan mitään vikaa. Ongelma oli jälleen Vain Suomesssa. Silti niitä vaihdettiin kasapain takuuseen takuuajan jälkeenkin, jos huusit tarpeeksi kovaa. Maan hiljaiset varmaan maksoivat näiden kovaäänistenkin vetarirempat.

        Kyllähän juttu on niin, että jarrupalojen pitää kestää pitempään kuin 17-50.000 km. Varsinkin kun puhutaan nimenomaan takapaloista. Takuukäsittelijä erehtyi sanomaan, että kyseessä on rakenne vika. Siis Transitin takajarrujen ennenaikainen loppuun kuluminen onkin ominaisuus!!!

        Entäpä hinta? Nooo, palasatsi ja sen paikoilleen laitto: 207.00euroa.

        Olisi minunkin pitänyt uskoa jo ekalla kerralla, että Ford ei ole Auto, tai ainakaan sitä ei ole tehty jatkuvaan käyttöön Suomessa. Uskotaan jo, koska valmistaja itse edustajiensa välityksellä niin sanoo.


      • Rohkenetko

        kertoa missäpäin maata ja mikä liike oli kysymyksessä? Jos et tänne voi laittaa, niin soittaisitko: 0407474015. Kiitos, ja hyvää Joulua.


      • ML213

        Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.
        ---

        Vaikka saisi ekan satsin takuuseen, niin ei tulevaisuus ilahduta, koska tulevaisuus on jatkuvaa tarkkailua jarrujen suhteen.Toisaalta miten tuo on mahdollista.


      • vaunumies69
        ML213 kirjoitti:

        Jokaiseen on vaihdettu takajarrupalat, kilsojen ollessa 17-27 tkm.
        ---

        Vaikka saisi ekan satsin takuuseen, niin ei tulevaisuus ilahduta, koska tulevaisuus on jatkuvaa tarkkailua jarrujen suhteen.Toisaalta miten tuo on mahdollista.

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä. Ainakin tehdasasennetuilla pyyhkijänsulilla voi heittää vesilintua pari-kolmen tuhannen kilometrin jälkeen, mutta Ford-sulilla menee jo huoltoväli, 25 tkm.

        Ja tuosta liikkeestä, jossa olemme asioineet yli 10 vuotta, se on Länsi-Suomessa. Tunnetaan myös jazzkaupunkina.

        Ja pieni jälkikirjoitus, kun hain uusimman juuri huollosta. Takuu ei korvannut pyöränkulmien säätöä, kun puoltamisesta on valitettu vasta 3 tkm kohdalla. Takuuta rajattu 1kk tai 1500 km rekisteröinnistä. Sen sijaan valojen suuntaus meni takuuseen, kun autolla on ajettu alle 25 tkm...

        Noita ehtoja ei löydy ainakaan meidän takuukirjastamme, jollaisen Transitin mukana aina saamme. Pitäneekin soittaa asianajajaveljelle ja udella asiaa konjakkilasin ääressä...:)


      • ML213
        vaunumies69 kirjoitti:

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä. Ainakin tehdasasennetuilla pyyhkijänsulilla voi heittää vesilintua pari-kolmen tuhannen kilometrin jälkeen, mutta Ford-sulilla menee jo huoltoväli, 25 tkm.

        Ja tuosta liikkeestä, jossa olemme asioineet yli 10 vuotta, se on Länsi-Suomessa. Tunnetaan myös jazzkaupunkina.

        Ja pieni jälkikirjoitus, kun hain uusimman juuri huollosta. Takuu ei korvannut pyöränkulmien säätöä, kun puoltamisesta on valitettu vasta 3 tkm kohdalla. Takuuta rajattu 1kk tai 1500 km rekisteröinnistä. Sen sijaan valojen suuntaus meni takuuseen, kun autolla on ajettu alle 25 tkm...

        Noita ehtoja ei löydy ainakaan meidän takuukirjastamme, jollaisen Transitin mukana aina saamme. Pitäneekin soittaa asianajajaveljelle ja udella asiaa konjakkilasin ääressä...:)

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä.
        ----

        Tietysti kaikki on suhteellista.Samoin jarrupalojen elinikään vaikuttaa ajotapa jne.Mutta, kyllä esim. jarrujen/jarrupalojen suunnittelu tulee olla sillä tasolla, että ne kestää pidemmän aikaa.

        Esim. omalla Hiacella/02 on ajettu yli 400tkm ja etupalat on vaihdettu 2-kertaa ja takana on alkuperäiset (rumpujarrut ja vaidon vioissa).

        Itse en tingi taloudellisuudesta, vaan mukavuudesta.


      • TAKSIBUSSI
        ML213 kirjoitti:

        Sinällään jännä juttu, että uusilla, Ford-alkuperäispaloilla on ajettu huoltoseurannan mukaan jopa 75 tkm...

        Ovatko sitten varaosat Ford-liikkeessä laadukkaampia, mene ja tiedä.
        ----

        Tietysti kaikki on suhteellista.Samoin jarrupalojen elinikään vaikuttaa ajotapa jne.Mutta, kyllä esim. jarrujen/jarrupalojen suunnittelu tulee olla sillä tasolla, että ne kestää pidemmän aikaa.

        Esim. omalla Hiacella/02 on ajettu yli 400tkm ja etupalat on vaihdettu 2-kertaa ja takana on alkuperäiset (rumpujarrut ja vaidon vioissa).

        Itse en tingi taloudellisuudesta, vaan mukavuudesta.

        Palojen kestävyys(takana ),riippuu siitä jos autolla ajetaan paljon kuraisia sorateitä,kuluvat palat
        todella nopeasti.Kokemukseni mukaan autolla jolla ajettiin pelkästään päällystetyllä tiellä palat
        kestävät tuplasti pidempään.


      • TAKSIBUSSI
        Ja kissan viikset kirjoitti:

        ne mitään maksa, ainakaan minun tapauksessa. Kuluvia osia ei kuulemma takuu korvaa. Vaikka ne olisi tehty muovailuvahasta.

        Pe...kele kuitenkin tätä Fordia. Mitään ei myönnetä. Focuksen vetareissa ei ollut aikanaan mitään vikaa. Ongelma oli jälleen Vain Suomesssa. Silti niitä vaihdettiin kasapain takuuseen takuuajan jälkeenkin, jos huusit tarpeeksi kovaa. Maan hiljaiset varmaan maksoivat näiden kovaäänistenkin vetarirempat.

        Kyllähän juttu on niin, että jarrupalojen pitää kestää pitempään kuin 17-50.000 km. Varsinkin kun puhutaan nimenomaan takapaloista. Takuukäsittelijä erehtyi sanomaan, että kyseessä on rakenne vika. Siis Transitin takajarrujen ennenaikainen loppuun kuluminen onkin ominaisuus!!!

        Entäpä hinta? Nooo, palasatsi ja sen paikoilleen laitto: 207.00euroa.

        Olisi minunkin pitänyt uskoa jo ekalla kerralla, että Ford ei ole Auto, tai ainakaan sitä ei ole tehty jatkuvaan käyttöön Suomessa. Uskotaan jo, koska valmistaja itse edustajiensa välityksellä niin sanoo.

        HAE JARRUPALAT( EI ALKUPERAISET) MUISTA VARAOSALIIKKEISTÄ ,HINTA takapalat 40 € ,eteen alle 50€.
        ASENNA ITSE JA OLET SÄÄSTÄNYT CENTTEJÄ ISOHKON KASAN.


    • Liikenteen kohinaa

      Mitä ne jätkät valittaa! Eikös Transittia mainostetakin "Vuoden autona"? Ei sen ole tarkoituskaan kestää kahta vuotta? Tä?

    • transit vm 08

      mulla toinen näitä uudempia rantiitteja, edellisellä ajoin 320 tkm 4 vuoteen ja ihan hyvin pelasi. nyt uudemmalla ajettu 48 tkm ja hyvin pelittää

      takajarruista kuuluu aina silloin tällöin kahinaa, mutta ku siinä on rumpujarrut nii ei tartte paloja vaihtaa, jarrukengät vaihdettu kerran edelliseen autoon, tähän uuteen ei oo vaihdettu

      ps oli aikanaan mersu sprinter, moottori laukesi 3200 km jälkeen.

    • 60 000

      Mulla ei oo mitään jarruvaivaa vielä havaittu. Ajan tosin melkein kokonaan matka-ajoa (97-transit). Nyt 1,5 vuotta takana ja 60th km. Tiedä sitten ovatko huollossa vaihtaneet sanomatta mitään??

      Pari sulaketta mennyt. 50th määräaikaishuollossa sanoivat että etulaakerissa on jotain vaivaa, en itse huomaa mitään. Sanoivat vaihtavansa sen 75th määräaikaisessa.

      Penkin muotoilua lukuunottamatta mukava ja käytännöllinen auto. Parempi matka-ajossa kuin yksikään henkilöauto jolla olen ajanut.

      • Ford1

        Chevy van onkin se penkki kunnossa...


    • auttakaa4

      meneekö jarrusatulan mäntä sisäänpäin pyörittämällä vai miten v.....a?

      • 2+7

        Yhtäaikaa pyörittämällä ja sisäänpäin painamalla. Helpointa kun hankkii työhön tehdyn työkalun tarvikeliikkeestä.


      • ford1
        2+7 kirjoitti:

        Yhtäaikaa pyörittämällä ja sisäänpäin painamalla. Helpointa kun hankkii työhön tehdyn työkalun tarvikeliikkeestä.

        Itse pistin viilapenkkiin ja varovasti raudanpalaa apunakäyttäen löin sisään. Meni helposti.


      • Ransu
        ford1 kirjoitti:

        Itse pistin viilapenkkiin ja varovasti raudanpalaa apunakäyttäen löin sisään. Meni helposti.

        Itsekin taistelin männän sisään päin menon kanssa. Hyvä apu oli tavallinen liimaus puristin( vinka) sitä kiristämällä ja pihdeillä mäntää pyörittämällä. Rälläkän avimella voi myös mäntää kääntää mikäli vielä kierteillä eikä "vinkaa" tarvita.


    • Anonyymi

      Pitää ostaa ja asentaa puuttuvat jarrukilvet niin loppuu palojen kuluminen. Itse tein sen jo yhteen pakuun ja nyt matkailuautoon myös. Kilvet Fordilla 40 € pari.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5803
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4019
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe