Nimimerkit Hirvas ja Ekivaari eksyttävät uskovia.

jukka.finland

Ymmärrän hyvin Pe.kun ja muiden ateistien sekä himoissaan elävien hyökkäykset uskonasioita vastaan, mutta nimimerkit Hirvas ja Ekivaari hyökkäävät Jeesuksen Kristuksen persoonaa vastaan. He kieltävät, että "Jeesus on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti". He eivät myöskään ymmärrä mitä Jeesus Jumalan Poikana on ja mitä taas ihmiseksi tulleena ja korotettuna Ihmisen Poikana Jeesus on.

Tällä palstalla Hirvas ja Ekivaari ovat suurimmat eksyttäjät ja he osaavat käyttää taitavasti Raamattua reväisten irti sen ilmoituksen Jeesuksesta ihmisenä ja Jumalana, minkä Raamattu ilmoittaa. He kieltävät Jumalan Sanan ja poimivat sieltä mieleisiään raamatunpaikkoja erillään Raamatun kokonaisilmoituksesta oppiensa tukemiseksi.

Jeesus Kristus on Jumala, joka on luonut näkyvät ja näkymättömät ja joka on kaikkien ihmisten Herra ja Tuomari. Hän on myöskin se, joka viimeisenä päivänä ihmiset herättää tuomiolle ja tuomitsee kunkin sen evankeliumin mukaan, jonka Hän Paavalille antoi.

Raamatussa ei ole Paavalin lisäksi ketään muuta, joka niin tyhjentävästi julisti Jumalan Pojan ristin salaisuuden, elämäksi niille, jotka uskovat.

Tähän aloitukseen kyseiset nimimerkit vastaavat mitä ilmeisemmin monilla irrallisilla raamatun jakeilla. Mutta totuus on Raamatun lehdiltä luettavissa: Jeesus on Jumalan Poika. Ja kuten minä olen ihminen koska isäni oli sitä, niin samoin on Jeesus Jumala, koska Hänen Isänsä on sitä.

60

1266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Loukkaava toisien nimittelysi on lainvastaistakin.

Eiköhän ne ole ihan muut henkilöt kuin ekivaari tai Hirvas?

Tuossa allakin Mohikaani_27 kieltää Jeesuksen Jumaluuden sanomalla:
      "Tärkeimmässä merkityksessä,sinut siirretään saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan Jeesuksen Kristuksen kautta."

• Nimittelethän Sinä minuakin, vaikka olen aikanaan tuomioni kärsinyt. Olet muistuttanut joissakin teksteissäsi rikollisesta menneisyydestäni.

Lausun saman kuin alempanakin, että minua siunaa kannanottosi. Jumalaton ateisti puolustaa aloituksessani mainittuja henkilöitä. Tämä saa minut vain entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että olen oikeassa siinä, mitä sanoin. Ateisti muka vanhurskasten puolustajana. Ei koskaan, mutta Ekivaaria ja Hirvasta voi ateistikin puolustaa, koska lopullinen päämärränne on sama.

• jukka.finland kirjoitti:

Nimittelethän Sinä minuakin, vaikka olen aikanaan tuomioni kärsinyt. Olet muistuttanut joissakin teksteissäsi rikollisesta menneisyydestäni.

Lausun saman kuin alempanakin, että minua siunaa kannanottosi. Jumalaton ateisti puolustaa aloituksessani mainittuja henkilöitä. Tämä saa minut vain entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että olen oikeassa siinä, mitä sanoin. Ateisti muka vanhurskasten puolustajana. Ei koskaan, mutta Ekivaaria ja Hirvasta voi ateistikin puolustaa, koska lopullinen päämärränne on sama.

nimittelen sinua?

Sulla lipsahti vale.

Voisit laittaa paikan esille.

Ilmeisestikään et tiedä mitä tarkoitetaan nimittelyllä.
        Jos sanoo että joku "eksyttää" niin se ei ole nimittelyä vaan koskee asiaa eli kyseistä yksittäistä asiaa.

Sinä sen sijaan sanoit toista "eksyttäjäksi" joka on nimittelyä koska siinä tarkoitetaan henkilöä ja vielä yleistetään se koskemaan kaikkea henkilössä.

• * Olet palstan vakituisia asiakkaita, ollut jo ainakin niin kauan, että sinun tulisi tietää, että vain Jeesuksen kautta tullaan Jumalan valtakuntaan.
        * En suinkaan kiellä Jeesustani, vaan koroitan Hänet oikeaan asemaan, et sinäkään pääse taivaaseen, joka on Jumalan valtakunta, muutoin, kuin Jeesuksen Kristuksen kautta. Jos joskus tulet järkiisi?
        * Älä päättele sellaista mitä et tunne etkä tiedä.
        * Ja voin todistaa jukan puolesta, että olet taannoin loukannut jukaa päättelyilläsi hänen entisestä elämästä, joka ei sinulle kuuluu pätkän vertaa, ettäs tiedät.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olet palstan vakituisia asiakkaita, ollut jo ainakin niin kauan, että sinun tulisi tietää, että vain Jeesuksen kautta tullaan Jumalan valtakuntaan.
        * En suinkaan kiellä Jeesustani, vaan koroitan Hänet oikeaan asemaan, et sinäkään pääse taivaaseen, joka on Jumalan valtakunta, muutoin, kuin Jeesuksen Kristuksen kautta. Jos joskus tulet järkiisi?
        * Älä päättele sellaista mitä et tunne etkä tiedä.
        * Ja voin todistaa jukan puolesta, että olet taannoin loukannut jukaa päättelyilläsi hänen entisestä elämästä, joka ei sinulle kuuluu pätkän vertaa, ettäs tiedät.

itse kertonut, ihan viime aikoina, täällä palstalla että on joutunut bedofiiliepäillyksi oikeuteen kun kävi alaikäisten kimppuun ja yhdeltä otti housut pois ja hakkasi remmillä. Oli heille omasta tahdostaan "tukihenkilö".
        Se puhuu ihan itse raamatullisia kymmenyksiä vastaan eikä kuulu mihinkään seurakuntaan.
        Mistään katumuksesta hän ei tiedä mitään-päinvastoin hän kertoi että syyttäjä vaihtui kun hänet ajettiin oikeus-salista ulos.
        Tekisitkö...tai tekiskö Pe.ku jotain tällaista-hyökkäisi nuorien kimppuun tuolla tavalla? Itse hän puhuu lankeemisesta. Lankeasisitko sinä uskovana tuolla tavalla? Pikkujuttunako tuollaiseen kuuluu asennoitua ja kehua vaan suurta sankaria?
        Lisäksi hän kirjoittelee (mulle)tekaistuilla nimmareilla"Jukan ystävä"ja "lakimies".
        En usko kun hän väittää että on kertonut ystävilleen sen paikkakunnan jossa asun ja nimeni, niin kuin nyt väittää. Ja jos olisi niin miksi ihmeessä?! näitä tapahtu ennen kun ees luin että oli pieksänyt ne nuoret.
        Jukka valehtelee...ja eikö se ole synti myös, jos Jeesuksen jumaluuden kieltäminenkin on.
        No...nytpä hän ei tähän ainakaan omalla nikillä vastaa, kun teki sen taas minkä aina jokaisessa ketjussa...ilmoitti ettei enempää keskustele kun pitää lähteä.
        Mullakin on töitä nyt...palaan illemmalla koneelle.
        sen vaan kirjotan äkkiä kun kirjoitit Jukan teoista etteivät ne kuulu Pe.kulle-kyllä ne ihan julkisia juttuja ovat ja vielä aika ajankohtasia(viime viikolla tekojaan muisteli)ja näin ollen kuuluvat kaikille jotka tätä palstaa lukevat.
        Mitään mukavia asioita ne ei ole. Mä oon tosi järkyttynyt että mitä vaan saa näköjään tehdä.
        siunausta.

• auroraboreallis kirjoitti:

itse kertonut, ihan viime aikoina, täällä palstalla että on joutunut bedofiiliepäillyksi oikeuteen kun kävi alaikäisten kimppuun ja yhdeltä otti housut pois ja hakkasi remmillä. Oli heille omasta tahdostaan "tukihenkilö".
        Se puhuu ihan itse raamatullisia kymmenyksiä vastaan eikä kuulu mihinkään seurakuntaan.
        Mistään katumuksesta hän ei tiedä mitään-päinvastoin hän kertoi että syyttäjä vaihtui kun hänet ajettiin oikeus-salista ulos.
        Tekisitkö...tai tekiskö Pe.ku jotain tällaista-hyökkäisi nuorien kimppuun tuolla tavalla? Itse hän puhuu lankeemisesta. Lankeasisitko sinä uskovana tuolla tavalla? Pikkujuttunako tuollaiseen kuuluu asennoitua ja kehua vaan suurta sankaria?
        Lisäksi hän kirjoittelee (mulle)tekaistuilla nimmareilla"Jukan ystävä"ja "lakimies".
        En usko kun hän väittää että on kertonut ystävilleen sen paikkakunnan jossa asun ja nimeni, niin kuin nyt väittää. Ja jos olisi niin miksi ihmeessä?! näitä tapahtu ennen kun ees luin että oli pieksänyt ne nuoret.
        Jukka valehtelee...ja eikö se ole synti myös, jos Jeesuksen jumaluuden kieltäminenkin on.
        No...nytpä hän ei tähän ainakaan omalla nikillä vastaa, kun teki sen taas minkä aina jokaisessa ketjussa...ilmoitti ettei enempää keskustele kun pitää lähteä.
        Mullakin on töitä nyt...palaan illemmalla koneelle.
        sen vaan kirjotan äkkiä kun kirjoitit Jukan teoista etteivät ne kuulu Pe.kulle-kyllä ne ihan julkisia juttuja ovat ja vielä aika ajankohtasia(viime viikolla tekojaan muisteli)ja näin ollen kuuluvat kaikille jotka tätä palstaa lukevat.
        Mitään mukavia asioita ne ei ole. Mä oon tosi järkyttynyt että mitä vaan saa näköjään tehdä.
        siunausta.

jukan tehneen, uskovaisena ollessaan? Jos tuo sinun syyte häntä kohtaan on totta, silloin kyllä toivoisin jukan kommentoivan asiasta, kun täällä kerran puhutaan nimella tunnetusta henkilöstä noin vakavaa syyöstä, kuin mitä kirjoitit.

• siitä itse...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

jukan tehneen, uskovaisena ollessaan? Jos tuo sinun syyte häntä kohtaan on totta, silloin kyllä toivoisin jukan kommentoivan asiasta, kun täällä kerran puhutaan nimella tunnetusta henkilöstä noin vakavaa syyöstä, kuin mitä kirjoitit.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=10000000000000003&conference=45000000

Jos linkki ei toimi niin se löytyy aikaisemmista keskusteluista hänen ketjustaan:"Nyt on kiittämisen aika".

• toiminut...

• Ekivaari on ainakin ihan OK. Kooteeässän henkilökohtainen tuomiokapituli antaa vapauttavan päätöksen hänen kohallaan.

Mitä tulee Hirvaxeen, on tutustuttava lähemmin hänen kantoihinsa...:)

• Tiesin aloitusta tehdessäni, että kirjoittaessani totuuden eksyttäjistä niin sitä vastaan noustaan. Jos ei kukaan sitä vastaan nousisi niin tuskin olisin oikein kirjoittanutkaan.

Tässä aloituksessani on kysymys suurista asioista, pelastuksen perustasta, Herrasta Jeesuksesta, Hänen rististään ja Hänen jumaluudestaan.

Kiitos minua "rohkaisevasta" kirjoituksestasi. Raamatun ennustukset lopunajoista ja sen eksytyksistä toteutuvat kirjaimellisesti.

• ryytimaa

"Tällä palstalla Hirvas ja Ekivaari ovat suurimmat eksyttäjät ja he osaavat käyttää taitavasti Raamattua reväisten irti sen ilmoituksen Jeesuksesta ihmisenä ja Jumalana, minkä Raamattu ilmoittaa. He kieltävät Jumalan Sanan ja poimivat sieltä mieleisiään raamatunpaikkoja erillään Raamatun kokonaisilmoituksesta oppiensa tukemiseksi."

Kuinka te uskovat oletette, että tämä palsta kantaisi hedelmää, kun aina olette toistenne kimpussa?

• Varoitan niistä, jotka kieltävät meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen jumaluuden.

"Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen" (Juuda 1:4).

• eikä helluntailaisia

Raamattu puhuu eksyttäjistä, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Jumalana.

Jeesus sanoo itse:

Matt. 7:15...

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."

Ap. t. 20:29

"Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,"

Matt. 24:11

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta."

Matt. 24:24

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Mark. 13:6

"Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

1. Joh. 2:26

"Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."

Kaikki nämä ovat UT:sta ja voisin laittaa helposti parikymmentä muuta kohtaa.

Miksi Jumala varoittaa eksyttäjistä niin lukemattomissa kohdissa Raamattua?

Arvaa?

• eikä helluntailaisia kirjoitti:

Raamattu puhuu eksyttäjistä, jotka kieltävät Herran Jeesuksen Jumalana.

Jeesus sanoo itse:

Matt. 7:15...

"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia."

Ap. t. 20:29

"Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,"

Matt. 24:11

"Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta."

Matt. 24:24

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

Mark. 13:6

"Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta."

1. Joh. 2:26

"Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät."

Kaikki nämä ovat UT:sta ja voisin laittaa helposti parikymmentä muuta kohtaa.

Miksi Jumala varoittaa eksyttäjistä niin lukemattomissa kohdissa Raamattua?

Arvaa?

uskomme laadun arviointi ei ole sinun hallussasi, vaan siitä Päättää Isä itse, kun Jeesus Kristus on ensin meidät Isän edessä Jumalan lapsiksi tunnustanut.

Ei tuota arvata tarvitse, vaan me tiedämme, että koska sinun kaltaisiasi panettelevia eksyttäjiä kyllä riittä, joita onkin syytä varoa!

• näiden herrojen hyökkäyksestä Jumalan Poikaa vastaan,ja ovat ristin vihollisia.
      * Kiitos jukka kun toist noin selvästi asian palslle.
      * Nyt pitäisi jokaisen uskossaan vakavasti ottaa kantaa tähän, että jokainen lukija tajuaisi, ketä nämä eksyttäjät on, tietenkään he eivät sitä myönnä, päinvastoin he julistautuvat nimenomaan Kristuksen seuraajiksi, ja meidät he tuomitsevat hengettömiksi ja lihallisksi, jotka emme ymmärrä Sanaa.
      * He ovat mestareita eksyttämisessä, ekivaarin johtaessa ja "äimän käkenä" säestää ja tukee heitä. Varokaa harhaoppia!

• Pakanain...Huuto

"...sekä himoissaan elävien hyökkäykset uskonasioita vastaan,..."

mitähän tuokin pitää sisällään?

Paavalin sanoin vastaan:"Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen."

En ole varma ymmärrätkö, mitä tuolla tarkoitetaan?

• Pitäisikö minun joka kirjoitukseeni laittaa uskontunnustukseni, että minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi, jolla on Jumalana ja Isänä herrojen Herra, Isä, josta kaikki on:

1. Korinttolaiskirje 5
      5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
      6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Olen tunnustanut Jeesuksen jumalaksi samassa tarkoituksessa kuin Jeesus itse sen Joh.10:34,35 jakeissä opetti:

34 "Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

Jumalan sana on Isän hoivissa, sylissä ja helmoissa riippuva Jumalan Poika, [Joh.1:1; 1:18]

Koska Isä hyväksyy Jeesukseta Kristuksesta antamani tunnustuksen, niin minulle on yksi hailee, mitä Jukka.finland & kumppanit Mohikaani joukkioineen minua vastaan panettelevat:

Luuk. 12:8
      "Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä".

1. Joh. 4:15
      "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

Psalmi kolme on tullut minulle hyvin rakkaaksi näillä foorumeilla ollessani. Jumala jukkaa ja Mohikaania siunatkoon!

• Lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Jesaja 9:5 (tai 6).

Huomenta Ekivaari. Koin tarpeelliseksi varoittaa lukijoita opistasi, joka on sekava yhdistelmä gnostilaisuutta ja muita harhaoppeja. Harhaopeista, joita kykenee itselleen selittämään irrallisilla raamatunpaikoilla, on vaikea vapautua. Raamatun kokonaisilmoitus osoittaa Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja yhtä olemusta Hänen kanssaan ("Minä ja Isä olemme yhtä). Jeesus on siis Jumala, joka sikisi, ei Joosefista vaan Pyhästä Hengestä Marian kohdussa. Hänen alkuperänsä on ikuisuuksista. Ihmisen Poikana Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan vertainen, vaan tyhjensi itsensä (Jumalan Pojan valtasuuruudesta Isänsä rinnalta), tuli ihmiseksi ja Hänet havaittiin olennoltaan ihmiseksi. Tässä alennustilassa Hän lunasti ruumiinsa uhrilla luomansa ihmiskunnan synnin vallasta ja kirouksesta.

En kiistele kanssasi näistä asioista. Koin tarpeelliseksi varoittaa lukijoita, kun luin pitkästä aikaa joitakin kirjoituksiasi. Sinua itseäsi onkin palstalla varoitettu monet kerrat.

En muista arvelinko jo aloituksessani saavani ryöpyn raamatunkohtia vastaukseksi Sinulta, mutta niin ajattelin tapahtuvan ja niin tapahtui. Muuten, sanalla "tunnustaa" on Raamatussa paljon syvällisempikin merkitys kuin vain ulkokohtainen suun tunnustus.

Lähden nyt parille vapaapäivälle luonnon rauhaan, jossa ei ole nettiyhteyttä.

• jukka.finland kirjoitti:

Lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Huomenta Ekivaari. Koin tarpeelliseksi varoittaa lukijoita opistasi, joka on sekava yhdistelmä gnostilaisuutta ja muita harhaoppeja. Harhaopeista, joita kykenee itselleen selittämään irrallisilla raamatunpaikoilla, on vaikea vapautua. Raamatun kokonaisilmoitus osoittaa Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja yhtä olemusta Hänen kanssaan ("Minä ja Isä olemme yhtä). Jeesus on siis Jumala, joka sikisi, ei Joosefista vaan Pyhästä Hengestä Marian kohdussa. Hänen alkuperänsä on ikuisuuksista. Ihmisen Poikana Hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan vertainen, vaan tyhjensi itsensä (Jumalan Pojan valtasuuruudesta Isänsä rinnalta), tuli ihmiseksi ja Hänet havaittiin olennoltaan ihmiseksi. Tässä alennustilassa Hän lunasti ruumiinsa uhrilla luomansa ihmiskunnan synnin vallasta ja kirouksesta.

En kiistele kanssasi näistä asioista. Koin tarpeelliseksi varoittaa lukijoita, kun luin pitkästä aikaa joitakin kirjoituksiasi. Sinua itseäsi onkin palstalla varoitettu monet kerrat.

En muista arvelinko jo aloituksessani saavani ryöpyn raamatunkohtia vastaukseksi Sinulta, mutta niin ajattelin tapahtuvan ja niin tapahtui. Muuten, sanalla "tunnustaa" on Raamatussa paljon syvällisempikin merkitys kuin vain ulkokohtainen suun tunnustus.

ilmaisustasi, joka paljastaa että pyrit innokkaasti minua ojentamaan, mutta lastu on omassa silmässäsi ja kaihertaa koko olemustasi.

Kirjoitit, j.f. mm. näin:

"Raamatun kokonaisilmoitus osoittaa Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja yhtä olemusta Hänen kanssaan ("Minä ja Isä olemme yhtä). Jeesus on siis Jumala, joka sikisi, ei Joosefista vaan Pyhästä Hengestä Marian kohdussa".

Jeesus Kristuksena ei tunnustautunut Marian kohdusta syntyneeksi Jumalan Pojaksi vaan "JOKAINEN, joka tekee taivaallisen ISÄN TAHDON, ON MINUN ÄITINI", jne.

Ja samalla tavalla opettaa Raamattu ja apostoli Paavali, erikseen Jeesuksen syntymisen "lihan puolesta" ja erikseen "pyhyydeen hengen" mukaan syntymisen: [Luuk.3:23] ja

Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Te itse olette eksyttäjiä, ettekä nöyrry tunnustamaan omia virhetulkintojanne ja syytätte Hirvasta ja minua harhaoppisiksi, vaikka ette itse usko kaikkea, niin kuin Jeesus ja apostolit opettivat.

Tämä Roomalaiskirjeen 1:3,4 jakeiden selittäminen ei ole edes ekivaarin oma keksintö, vaan nyt jo edesmennyt ja hyvin arvostettu helluntaisaarnaaja Eino Heinonen 1960-1970-luvuilla piti raamattutunteja tästä asiasta ja sanoi erään jyväskyläläisen insinöörin tätä asiaa häneltä kysyneen ja hän tunnusti sen "uuden tulkinnan" olevan Pyhän Hengen ilmoitus, että apostoli Paavalikaan ei tunnustanut Jeesusta lihallisen syntymisen puolesta Jumalan pojaksi, vaan "pyhyyden hengen puolesta YLÖSNOUSEMUKSESSA tähän asemaan asetettu. HÄN ON JEESUS KRISTUS, MEIDÄN HERRAMME"

P.S.
        Onko täällä foorumilla ketään toista, joka muistaa "pitkän" Eino Heinosen ja hänen opetuksiaan? Eino muistutti kuulijoille olevansa "karvarin poika". (Naapurit olivat silloin kutsuneet hänen nahkurina l. nahkojen parkitsijana toiminutta isäänsä karvariksi).

• to....
        jukka.finland kirjoitti:

Lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

ei kerro että juutalaisille syntyisi jumalvauva joka nimeää itsensä uudella nimellä, vaan hallitsijasta jolla on teoforinen nimi. Israelilaiset eivät tarvinneet syntyviä ja kuolevia jumalia mihinkään.

• to.... kirjoitti:

ei kerro että juutalaisille syntyisi jumalvauva joka nimeää itsensä uudella nimellä, vaan hallitsijasta jolla on teoforinen nimi. Israelilaiset eivät tarvinneet syntyviä ja kuolevia jumalia mihinkään.

Kiitokset siitä! Jesaja 9:5 ei tosiaankaan kerro uuden Jumalan syntymästä vaan poikalapsesta, jolle käskettiin antaa määrättyjä Jumalan nimiä.

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

Kiitokset siitä! Jesaja 9:5 ei tosiaankaan kerro uuden Jumalan syntymästä vaan poikalapsesta, jolle käskettiin antaa määrättyjä Jumalan nimiä.

annettiin nimi Jeesus, ja sen nimisiä oli muutenkin silloisessa Israelissa.

• * Et kerran usko itsekkään Jeesukseen, Joosefin poikaan sinä uskot, sun syntis on sovittamatta, ei Joosefin syntinen poika voi ainuttakaan syntisi pois ottaa, ei edes omia syntejään. Tajua jo!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Et kerran usko itsekkään Jeesukseen, Joosefin poikaan sinä uskot, sun syntis on sovittamatta, ei Joosefin syntinen poika voi ainuttakaan syntisi pois ottaa, ei edes omia syntejään. Tajua jo!

kertaa sinulle, Mohikaani, pitää vakuuttaa, että minä uskon pyhyyden hengen puolesta syntyneeseen Jumalan Poikaan, jonka Paavali sanoi olevan meidän Kristuksemme ja Herramme:

Roomalaiskirje 1
        3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;" [Matt. 1:1 ]

(Inhimillisen syntyperänsä puolelta hänellä ei ollut valtaa, mutta):

4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, JOLLA ON VALTA, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. HÄN ON JEESES KRISTUS, MEIDÄN HERRAMME, [Ap.t. 2:36; Hepr.1:5]

Huomaatko, Mohikaani, että Paavali ei nimennyt Jeesusta inhimillisen syntyperän perusteella meidän Herraksemme, vaan ainoastaan pyhyyden hengen puolelta!

• yhtään mitään, tai edetä Raamatun tukimuksissa, jos kieltää perustotuudet:

* Tässä!

* "Sana tuli lihaksi
      1. Alussa oli Sana.
      Sana oli Jumalan luona,
      ja Sana oli Jumala. 1. Moos. 1:1–3; Sananl. 8:24–26; 1. Joh. 1:1,2
      2. Hän oli alussa Jumalan luona.
      3. Kaikki on syntynyt hänen kauttaan. Ps. 33:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2,10
      Ilman häntä ei ole syntynyt mitään,
      mikä syntynyt on.
      4. Hänessä oli elämä,
      ja elämä oli ihmisten valo. Ps. 36:10; Joh. 5:26
      5. Valo loistaa pimeydessä,
      eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa.>"

* "Jeesuksen syntymä
      (Luuk. 2:1–7)
      18. Jeesuksen Kristuksen syntyminen tapahtui näin. Kun hänen äitinsä Maria
      oli kihlattu Joosefille, kävi ennen heidän yhteenmenoaan ilmi, että Maria
      oli raskaana Pyhästä Hengestä. Luuk. 1:27
      19. Koska Joosef, hänen miehensä, oli hurskas eikä tahtonut saattaa Mariaa
      häpeään, hän aikoi kaikessa hiljaisuudessa hylätä hänet.
      20. Mutta kun Joosef tätä ajatteli, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka
      sanoi: ”Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi, sillä
      se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä. Luuk. 1:35
      21. Hän synnyttää pojan, ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus2, sillä
      hän pelastaa kansansa sen synneistä.” Ps. 130:8; Luuk. 1:31, 2:21; Joh. 1:29; Ap. t. 4:12
      22. Tämä kaikki on tapahtunut, jotta kävisi toteen sana, jonka Herra on puhunut
      profeetan kautta:
      23. ”Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan,
      jolle annetaan nimeksi Immanuel” –
      se merkitsee: ’Jumala meidän kanssamme’. Jes. 7:14
      24. Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti
      Marian vaimokseen.
      25. Hän ei kuitenkaan yhtynyt vaimoonsa, ennen kuin tämä oli synnyttänyt
      pojan3. Joosef antoi pojalle nimeksi Jeesus.>"

* "30. Niin enkeli sanoi hänelle:
      ”Älä pelkää, Maria, sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
      31. Katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan,
      ja sinun on annettava hänelle nimeksi Jeesus. Jes. 7:14; Matt. 1:21; Luuk. 2:21
      32. Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi,
      ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen.
      2. Sam. 7:12,13,16; Ps. 89:37; Jes. 9:6,7
      33. Hän hallitsee kuninkaana Jaakobin sukua ikuisesti,
      eikä hänen valtakunnallaan ole loppua.” Dan. 2:44, 7:14,27; Miika 4:7
      34. Mutta Maria sanoi enkelille: ”Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en
      miehestä tiedä?”
      35. Enkeli vastasi hänelle:
      ”Pyhä Henki tulee päällesi,
      ja Korkeimman voima varjoaa sinut.
      Siksi myös sitä Pyhää, joka syntyy, kutsutaan Jumalan Pojaksi.>"

* Nämä kun poljette jalkoihinne epämäärisinä , opeillenne mahdottomina, niin vasitätte koko Raamatun ja olette yhä synneissnne.
      * Siksi on typerää tuo Raamatun kohtien ja lauseiden toistelu, kun kieltää tärkeimmät perustat, turha on tyhjänpäälle rakentaa, koska perustus on Jeesus Kristus, ja muuta perustusta ei voi olla, ja te määrätietoisesti kiellätte juuri tämän perustuksen, hylkäämällä nuo ylä olevat apostolien kirjoitukset Jeesuksen akuperästä.
      * Eikä ne muutu, teidän viisasteluistanne huolimatta.
      * 1Kor 3:11. "Muuta perustusta ei voi kukaan laskea sen lisäksi, mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus."

* Ja edellinen jae varoittaa, että katsokoon kukin, kuinka sille rakentaa.
      * Eikö olisi syytä tarkistaa minne on menossa, nyt kun vielä evankeliumi on kirkkaana keskellämme, eikä perustaa omaansa tyhjän päälle?

• että Joh.1:14 lause "Sana tuli lihaksi" lauseen kreikankielinen sana sarks, (liha, yks. nominaali) on ko. kohdassa kirjoitettu "sarki" = yksikön datiivi, joka vastaa kysymykseen; kenelle, mille, eli suomennoksessa liha-sanan pääte pitäisi olla ...lle eli "lihalle", jonka Herraksi sana on lähetetty:

Joh. 17:2
        "koska sinä olet antanut HÄNEN VALTAANSA KAIKEN LIHAN, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut".

Jeesus Kristus on siis tullut lihaan ja lihalle, mutta ei missään tapauksessa lihaksi! Kaikille siis tiedoksi, että Jeesus Kristus on pysynyt Jumalan kuvana eli Henkenä, sillä Jumala on Henki, joten hänen kuvansakin on hengellinen!

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ",

1. Korinttolaiskirje 15
        44 "kylvetään sielullinen ruumis, NOUSEE HENGELLINEN RUUMIS. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ HENKI."

Mohikaani elättelee turhia ja epäraamatullisia lihansa toiveita päästä kaikkine ruhoineen ylösnousemukseen!

• matiasson
        ekivaari kirjoitti:

että Joh.1:14 lause "Sana tuli lihaksi" lauseen kreikankielinen sana sarks, (liha, yks. nominaali) on ko. kohdassa kirjoitettu "sarki" = yksikön datiivi, joka vastaa kysymykseen; kenelle, mille, eli suomennoksessa liha-sanan pääte pitäisi olla ...lle eli "lihalle", jonka Herraksi sana on lähetetty:

Joh. 17:2
        "koska sinä olet antanut HÄNEN VALTAANSA KAIKEN LIHAN, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut".

Jeesus Kristus on siis tullut lihaan ja lihalle, mutta ei missään tapauksessa lihaksi! Kaikille siis tiedoksi, että Jeesus Kristus on pysynyt Jumalan kuvana eli Henkenä, sillä Jumala on Henki, joten hänen kuvansakin on hengellinen!

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ",

1. Korinttolaiskirje 15
        44 "kylvetään sielullinen ruumis, NOUSEE HENGELLINEN RUUMIS. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSITEKEVÄ HENKI."

Mohikaani elättelee turhia ja epäraamatullisia lihansa toiveita päästä kaikkine ruhoineen ylösnousemukseen!

Ekivaarin tiedotus:
        >>> että Joh.1:14 lause "Sana tuli lihaksi" lauseen kreikankielinen sana sarks, (liha, yks. nominaali) on ko. kohdassa kirjoitettu "sarki" = yksikön datiivi, joka vastaa kysymykseen; kenelle, mille, eli suomennoksessa liha-sanan pääte pitäisi olla ...lle eli "lihalle", jonka Herraksi sana on lähetetty:

• matiasson kirjoitti:

Ekivaarin tiedotus:
        >>> että Joh.1:14 lause "Sana tuli lihaksi" lauseen kreikankielinen sana sarks, (liha, yks. nominaali) on ko. kohdassa kirjoitettu "sarki" = yksikön datiivi, joka vastaa kysymykseen; kenelle, mille, eli suomennoksessa liha-sanan pääte pitäisi olla ...lle eli "lihalle", jonka Herraksi sana on lähetetty:

sellaisesta tietosanakirjasta, joka selosti, ettei kreikan kielessä ole translatiivin sijamuotoa, vaan siinä yks. korvataan useimmiten yks. datiivilla, joka vastaa kysymyksiin; kenelle mille, ja pääte on ...-lle.

NOVUMin tekijät ovat käyttäneet siinä sanaa sarks, joka on sama kuin Joh.6:63 sarks = liha = sanakirjan sana nro 3978,1, ja joka sanakirjaan on merkitty (yks.nominaalina).

En ole mikään kielimies, mutta en niele mitä tahansa, mikä sotii Raamatun koko muuta kontekstia vastaan. Tuo Joh.1:14 on ainoa kohta Raamatussa, jossa Jeesuksen väitetään lihaksi tulleen. Muualla kaikkialla hänen sanotaan tulleen lihaan ja lihalle, mutta ei lihaksi!

Fil. 1:24
        "mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi".

1. Joh. 4:2
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"

Tässäkään ei ole vaatimusta uskoa lihaksi tulleeksi, vaan ainoastaan LIHAAN tulleeksi!

2. Joh. 1:7
        "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus".

• matiasson
        ekivaari kirjoitti:

sellaisesta tietosanakirjasta, joka selosti, ettei kreikan kielessä ole translatiivin sijamuotoa, vaan siinä yks. korvataan useimmiten yks. datiivilla, joka vastaa kysymyksiin; kenelle mille, ja pääte on ...-lle.

NOVUMin tekijät ovat käyttäneet siinä sanaa sarks, joka on sama kuin Joh.6:63 sarks = liha = sanakirjan sana nro 3978,1, ja joka sanakirjaan on merkitty (yks.nominaalina).

En ole mikään kielimies, mutta en niele mitä tahansa, mikä sotii Raamatun koko muuta kontekstia vastaan. Tuo Joh.1:14 on ainoa kohta Raamatussa, jossa Jeesuksen väitetään lihaksi tulleen. Muualla kaikkialla hänen sanotaan tulleen lihaan ja lihalle, mutta ei lihaksi!

Fil. 1:24
        "mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi".

1. Joh. 4:2
        "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;"

Tässäkään ei ole vaatimusta uskoa lihaksi tulleeksi, vaan ainoastaan LIHAAN tulleeksi!

2. Joh. 1:7
        "Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus".

Sanot vihjailevasti: >> NOVUMin tekijät ovat käyttäneet siinä sanaa sarks

• matiasson kirjoitti:

kaikki se, mikä Jeesukselle oli tärkeätä, että

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".

Voi että nämä ko. jakeet ovat minulle rakkaita, mutta niitä ja niiden esille ottamista fundikset vihaavat.

• hirvas
        matiasson kirjoitti:

Matiasson samaksi ruumiiksi porton kanssa, jos sattuisit yhtymään häneen. Olisitko sen jälkeen täysin samaa lihaa hänen kanssaan.

1. Kor. 6:16
        Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

Vai oletko edelleenkin oman liharuumiin omistava matiasson, ja portolla on omansa..?

• matiasson

Olen palstaa selatessa huomannut saman asian kuin sinä, jukka.finland. Aloituksessasi mainittujen nimimerkkien takana olevat henkilöt kieltävät Jeesuksen tosi jumaluuden ja yrittävät eksyttää uskovia samaan epäuskoon.

Heillä ei siis ole uskoa Sanan ilmoitukseen Jeesuksesta Jumalan ainosyntyisenä Poikana, joka on samaa olemusta kuin Hänen taivaallinen Isänsäkin.

Koska he tarjoavat Raamatun vastaista 'toista jeesusta', heidän tulisi suostua tekemään täysin avoimesti ja rehellisesti selkoa siitä, mikä heidän jeesuksensa on miehiään.

Vastaukseksi ei riitä asian väistäminen toteamuksella, 'Jeesus on sitä mitä Raamattu sanoo'. On sanottava suoraan asian ydin: mikä ilmoitus ja mikä tulkinta heillä on, kuka/mikä on Jeesus heille: enkeli, profeetta, mies kadulta..?

On useampia eri uskonsuuntia, joissa Jeesukselle on yritetty antaa jokin muu asema kuin mikä Hänellä Jumalan sanan mukaan todellisuudessa on.
      Esimerkiksi, jossakin uskonsuunnassa saatetaan opettaa, että Jeesus tarkoittaa samaa kuin ylienkeli Gabriel, toisissa suuntauksissa taas opetetaan, että Jeesus on merkittävä profeetta.

Olen varma siitä, että löytyy vain yksi usko, joka pelastaa syntisen ihmisen joutumasta kadotukseen. Ja se yksi usko on elävä usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme ja Vapahtajaamme.

Sen YHDEN uskon tulee olla sydämen ehdotonta ja vilpitöntä turvautumista Jumalan Poikaan, jonka opetuslapsi Tuomas sai nähdä ylösnousseena ja josta hän lausui tämän tunnustuksen:

"MINUN HERRANI JA MINUN JUMALANI!" Joh. 20:28

• hirvas

minkään ihmisopin tai uskonnon orja, joten ei minun tarvitse uskoa tai totella heidän käsityksiään ja tulkintojaan.

Minä uskon että Jeesus on minun totuuteni ja vapahtajani, minulle riittää se.

• selostamaan, kuka Jeesus inhimilliseltä eli luonnolliselta kannaltaan on, niin Raamattu sanoo hänen olevan Joosefin ja Marian poika, Luuk.3:23, jonka Isä Jumala aikanaan ilmoitti näin:

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun KESKUUDESTASI, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle PROFEETAN, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. ...
        18 PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"

Jesaja 42
        1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
        5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi",

Jesajan kautta Jumala ei luvannut meille uutta Jumalaa, vaan Jumalan PALVELIJAN!

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli ENKELIN KANSSA, JOKA PUHUI HÄNELLE SIINAIN VUORELLA, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi".

Siinain vuorella tuo enkeli esitteli itsensä Moosekselle Kaikkivaltiaana herrojen Herrana ja Jumalana.

• ummistaa
        ekivaari kirjoitti:

selostamaan, kuka Jeesus inhimilliseltä eli luonnolliselta kannaltaan on, niin Raamattu sanoo hänen olevan Joosefin ja Marian poika, Luuk.3:23, jonka Isä Jumala aikanaan ilmoitti näin:

5. Mooseksen kirja 18
        15 "Sinun KESKUUDESTASI, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle PROFEETAN, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa. ...
        18 PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja MINÄ PANEN SANANI HÄNEN SUUHUNSA, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"

Jesaja 42
        1 "Katso, MINUN PALVELIJANI, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
        5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi",

Jesajan kautta Jumala ei luvannut meille uutta Jumalaa, vaan Jumalan PALVELIJAN!

Apostolien teot 7
        37 "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.
        38 Hän on se, joka seurakunnassa, erämaassa, oli ENKELIN KANSSA, JOKA PUHUI HÄNELLE SIINAIN VUORELLA, ja oli myös isiemme kanssa; ja hän sai eläviä sanoja meille annettaviksi".

Siinain vuorella tuo enkeli esitteli itsensä Moosekselle Kaikkivaltiaana herrojen Herrana ja Jumalana.

silmänsä Jeesuksen ihmisyydelle. "Hänet HAVAITTIIN olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen". Sen takia Sanassa on näin kun Hän on Jumala. Ilmk. sanotaan vielä ihmisen Pojaksi ja siitä huolimatta ylimmäinen pappi.

• on ihmeellinen
        ummistaa kirjoitti:

silmänsä Jeesuksen ihmisyydelle. "Hänet HAVAITTIIN olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen". Sen takia Sanassa on näin kun Hän on Jumala. Ilmk. sanotaan vielä ihmisen Pojaksi ja siitä huolimatta ylimmäinen pappi.

oppi kun hän sanoo Jeesusta Herrakseen ja jumalakseen Joh. 10:34 perusteella. Sillä perusteella Tuomaalle tulee kaksi Jumalaa.

• matiasson
        ekivaari kirjoitti:

selostamaan, kuka Jeesus inhimilliseltä eli luonnolliselta kannaltaan on, niin Raamattu sanoo hänen olevan Joosefin ja Marian poika, Luuk.3:23, jonka Isä Jumala aikanaan ilmoitti näin:

5. Mooseksen kirja 18

Jesaja 42

Apostolien teot 7

Jeesus ei ollut Joosefin poika, sen voit lukea sekä Matteuksen että Luukkaan evankeliumeista. Maria synnytti Jeesuksen ilman, että hän olisi ollut miehen kanssa tekemisissä 'sillä tavalla'.
        Jeesuksen syntyminen sai alkunsa jumalallisen tapahtuman kautta, Pyhä Henki tuli Marian päälle.

Sinun on aivan turhaa puhua Joosefista Jeesuksen isänä; niin nurjamielisesti et voi Raamattua lukea!

Arvelet siis Jeesuksen olleen profeetta tai palvelija ja kenties enkeli, ei muuta.

Totta on, että Jeesusta voi nimittää palvelijaksi, olihan Hän ottanut orjan muodon. Hänet havaittiin sellaiseksi kuin ihminen.
        Hän antoi maanpäällisen vaelluksensa aikana meille esimerkin nöyrästä ja hiljaisesta palvelijasta.

"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Matt. 11:29

Palvelijasta puhuttaessa sinun täytyy vain muistaa se, että Jeesus oli jo "ALUSSA Jumalan tykönä" ja että koko "maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä"!

Yritetään erottaa aikakausien merkitys ja nähdä edes jotain äärtä tai laitaa Jumalan pelastussuunnitelman aikajärjestyksestä.

Niin, Jeesus tuli alas ihmisten luokse ja otti hetkeksi orjan muodon. Mutta kun sovitustyö oli täytetty Golgatan ristinkuoleman kautta, on Hän ylösnoussut kuolleista ja mennyt uudelleen Taivaan kirkkauteen, Jumala on Hänet korkealle korottanut!

• hirvas
        matiasson kirjoitti:

Jeesus ei ollut Joosefin poika, sen voit lukea sekä Matteuksen että Luukkaan evankeliumeista. Maria synnytti Jeesuksen ilman, että hän olisi ollut miehen kanssa tekemisissä 'sillä tavalla'.
        Jeesuksen syntyminen sai alkunsa jumalallisen tapahtuman kautta, Pyhä Henki tuli Marian päälle.

Sinun on aivan turhaa puhua Joosefista Jeesuksen isänä; niin nurjamielisesti et voi Raamattua lukea!

Arvelet siis Jeesuksen olleen profeetta tai palvelija ja kenties enkeli, ei muuta.

Totta on, että Jeesusta voi nimittää palvelijaksi, olihan Hän ottanut orjan muodon. Hänet havaittiin sellaiseksi kuin ihminen.
        Hän antoi maanpäällisen vaelluksensa aikana meille esimerkin nöyrästä ja hiljaisesta palvelijasta.

"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä". Matt. 11:29

Palvelijasta puhuttaessa sinun täytyy vain muistaa se, että Jeesus oli jo "ALUSSA Jumalan tykönä" ja että koko "maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä"!

Yritetään erottaa aikakausien merkitys ja nähdä edes jotain äärtä tai laitaa Jumalan pelastussuunnitelman aikajärjestyksestä.

Niin, Jeesus tuli alas ihmisten luokse ja otti hetkeksi orjan muodon. Mutta kun sovitustyö oli täytetty Golgatan ristinkuoleman kautta, on Hän ylösnoussut kuolleista ja mennyt uudelleen Taivaan kirkkauteen, Jumala on Hänet korkealle korottanut!

väärässä kirjoittaessaan näin:

Matt.1:1-2, 15-16

1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
        2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;

15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        16 Jaakobille syntyi JOOSEF, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI JEESUS, jota kutsutaan Kristukseksi.

• on ihmeellinen kirjoitti:

oppi kun hän sanoo Jeesusta Herrakseen ja jumalakseen Joh. 10:34 perusteella. Sillä perusteella Tuomaalle tulee kaksi Jumalaa.

osittain samaa ilmaisua kuin Ihmeellisen neuvonantajan syntymisestä Jes.9:5 ilmoitti.

• raamtuntulkintaa
        hirvas kirjoitti:

2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;

15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
        16 Jaakobille syntyi JOOSEF, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI JEESUS, jota kutsutaan Kristukseksi.

Hirvaksella. Jeesus on tehnyt Aadamin ja siitä huolimatta Hän ei ole Jumala. Luuk. 3:38.

Joku kirjoitti. >>Jeesus Kristus on Jumala, joka on luonut näkyvät ja näkymättömät

• matiasson
        hirvas kirjoitti:

Matteus ei ollut väärässä, kyllä hän esittää asian aivan johdonmukaisesti:

"16 Jaakobille syntyi JOOSEF, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI JEESUS, jota kutsutaan Kristukseksi."

Olehan tarkkana tuon lauseen rakenteessa.

Tuo 'HÄNEN, JOSTA' syntyi Jeesus, viittaa tietenkin MARIAAN. Ja kuten me molemmat varmaan uskomme, JEESUS syntyi Mariasta.

Se tapahtui Luukkaan evankeliumin mukaan Beetlehemin tallissa Joosefin ollessa paikalla Marian miehenä, mutta EI Jeesuksen isänä.

Matt. 1:16 "Jakob födde Josef, Marias man, och av HENNE föddes Jesus, som kallas Kristus."

Huomaa feminiinimuoto: av henne, hänestä (siis naisesta).

• hirvas
        raamtuntulkintaa kirjoitti:

Hirvaksella. Jeesus on tehnyt Aadamin ja siitä huolimatta Hän ei ole Jumala. Luuk. 3:38.

Joku kirjoitti. >>Jeesus Kristus on Jumala, joka on luonut näkyvät ja näkymättömät

kyse sellaisesta, vaan oli kysymys, ja lainaus Raamatusta. Pysy asiassa.

• hirvas
        matiasson kirjoitti:

"16 Jaakobille syntyi JOOSEF, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI JEESUS, jota kutsutaan Kristukseksi."

Tuo 'HÄNEN, JOSTA' syntyi Jeesus, viittaa tietenkin MARIAAN. Ja kuten me molemmat varmaan uskomme, JEESUS syntyi Mariasta.

Se tapahtui Luukkaan evankeliumin mukaan Beetlehemin tallissa Joosefin ollessa paikalla Marian miehenä, mutta EI Jeesuksen isänä.

Matt. 1:16 "Jakob födde Josef, Marias man, och av HENNE föddes Jesus, som kallas Kristus."

"16 Jaakobille SYNTYI JOOSEF, Marian MIES, HÄNEN, JOSTA SYNTYI JEESUS, jota kutsutaan Kristukseksi."

Me tiedämme mitä tapahtui, mutta tarkasti ottaen..

Jaakobille syntyi JOOSEF, ( joka oli) Marian MIES, JOSTA (viittaus edelliseen), SYNTYI JEESUS.

Lukemalla eteenpäin, asian oikea laita tulee esille:

16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
        17 Näin on sukupolvia Aabrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista polvea, ja Daavidista Babyloniin siirtämiseen neljätoista polvea, ja Babyloniin siirtämisestä Kristukseen asti neljätoista polvea.
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.

Ruotsin teksti antaa oikeamman kuvan (henne)..

• matiasson kirjoitti:

jyrkästi kiellä selvää Jumalan sanaa, joka sanoo että "Jeesus, oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika!

Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",

Vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin Jeesus toimii ikuisesti ylipappina, palvelee Isää Jumalaa ja rukoilee häntä joka aika:

Room. 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."

Hepr. 7:25
        "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska HÄN AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".

Mikä "totinen Jumala" se semmoinen Jumala on, jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa?

Mutta Isä Jumala ei tarvitse ketään rukoilla. Kristuksella on Jumala ja Isä, mutta onko Jumalalla?

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

• matiasson
        ekivaari kirjoitti:

jyrkästi kiellä selvää Jumalan sanaa, joka sanoo että "Jeesus, oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika!

Luukas 3
        23 "Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika",

Vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin Jeesus toimii ikuisesti ylipappina, palvelee Isää Jumalaa ja rukoilee häntä joka aika:

Room. 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."

Hepr. 7:25
        "jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska HÄN AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".

Mikä "totinen Jumala" se semmoinen Jumala on, jonka pitää joka aika rukoilla toista Jumalaa?

Mutta Isä Jumala ei tarvitse ketään rukoilla. Kristuksella on Jumala ja Isä, mutta onko Jumalalla?

2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

Ef. 1:17
        "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"

1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",

Kommentoin vain viestisi alkua:

>>>Noo, äläpäs noin
        ekivaari 8.12.2008 klo 21.01

• ihme juttu
        hirvas kirjoitti:

kyse sellaisesta, vaan oli kysymys, ja lainaus Raamatusta. Pysy asiassa.

kun ei tajua ettei Sana vesity toista kohtaa lainaamalla. siell on että pyhä henki teki jeesuksen marian kanssa:)
        hölmö hölmö hölmö...kun ei muista sitä kun lukee muuta raamattua.

• hirvas
        ihme juttu kirjoitti:

kun ei tajua ettei Sana vesity toista kohtaa lainaamalla. siell on että pyhä henki teki jeesuksen marian kanssa:)
        hölmö hölmö hölmö...kun ei muista sitä kun lukee muuta raamattua.

joka ei ymmärrä mistä puhutaan..

" Hirvaksella. Jeesus on tehnyt Aadamin ja siitä huolimatta Hän ei ole Jumala. Luuk. 3:38.

• tavallista ihmistä
        ekivaari kirjoitti:

5. Mooseksen kirja 18

Jesaja 42

Apostolien teot 7

noilla 5 Moos. kirjan selostuksilla. Suorastaan uhkut mielihyvää saadessasi tyrkyttää jehovalaisia oppejasi, joissa korostelet enkeliä Jumalaksi sekä Jeesusta ihmisen kaltaiseksi profeetaksi, kuten Mooses oli.

Tunnen tyylisi sen verran hyvin, että aina sopivassa tilanteessa uitat sisään noita saatanallisia valheitasi näennäistotuuksina. Jehovalaisten perusvalhe onkin tehdä Jeesuksesta enkeli eli luotu, mutta olet välttänyt käyttämästä sitä Mikael-nimeä ettet paljastuisi. Muuten näitä valmiita valittuja paloja tulee kuin vettä valaen, koska olet ladannut ne koneellesi valmiiksi.

Muissakin kohdin tätä ketjua olet käyttänyt vanhoja valmiita vastauksia, koska et pysty keskustelemaan. Olet vain kieroilemassa ja sekoittamassa.

Luehan tarkemmin Mooseksen kirjoja, niin näet mainittavan ”Herra, sinun Jumalasi.” ja siinä tarkoitetaan juuri Jeesusta Kristusta. Häntä, joka on teille jehovalaisille kauhistus ja pitää kaikessa kieltää.

Kun Apt 7. luvussa kerrotaan että enkeli ilmestyi Moosekselle, niin Kuka puhui hänelle?
        30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
        31 Kun Mooses sen näki, ihmetteli hän tätä näkyä; ja kun hän meni tarkemmin katsomaan, kuului Herran ääni, joka sanoi:
        32 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.

Aivan oikein arvasit. Herra Jeesus puhui, kun enkeli ilmoitti hänet ensiksi. Te jt:t yritätte väärentää Hänet Jehovaksi eli tehdä Isäksi teikäläisten uskonnossa.

----------------------

5 Moos. 18
        ”Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.”

Siis mitä kuvittelet Herran (Jeesuksen) tarkoittaneen profeetalla, ”sinun kaltaisella”, kun Hän puhui Moosekselle, joka oli tavallinen ihminen, vain erityisessä tehtävässä toimien. Eikä Hän ainakaan itseään tarkoittanut, siellä toimi montakin profeettaa ennustaen Jumalan Pojan tulevan, mutta Johannes Kastaja viimeisenä

-----------------

>>Siinain vuorella tuo enkeli esitteli itsensä Moosekselle Kaikkivaltiaana herrojen Herrana ja Jumalana.

• hirvas
        tavallista ihmistä kirjoitti:

noilla 5 Moos. kirjan selostuksilla. Suorastaan uhkut mielihyvää saadessasi tyrkyttää jehovalaisia oppejasi, joissa korostelet enkeliä Jumalaksi sekä Jeesusta ihmisen kaltaiseksi profeetaksi, kuten Mooses oli.

Tunnen tyylisi sen verran hyvin, että aina sopivassa tilanteessa uitat sisään noita saatanallisia valheitasi näennäistotuuksina. Jehovalaisten perusvalhe onkin tehdä Jeesuksesta enkeli eli luotu, mutta olet välttänyt käyttämästä sitä Mikael-nimeä ettet paljastuisi. Muuten näitä valmiita valittuja paloja tulee kuin vettä valaen, koska olet ladannut ne koneellesi valmiiksi.

Muissakin kohdin tätä ketjua olet käyttänyt vanhoja valmiita vastauksia, koska et pysty keskustelemaan. Olet vain kieroilemassa ja sekoittamassa.

Luehan tarkemmin Mooseksen kirjoja, niin näet mainittavan ”Herra, sinun Jumalasi.” ja siinä tarkoitetaan juuri Jeesusta Kristusta. Häntä, joka on teille jehovalaisille kauhistus ja pitää kaikessa kieltää.

Kun Apt 7. luvussa kerrotaan että enkeli ilmestyi Moosekselle, niin Kuka puhui hänelle?
        30 Ja kun neljäkymmentä vuotta oli kulunut, ilmestyi hänelle Siinain vuoren erämaassa enkeli palavan orjantappurapensaan liekissä.
        31 Kun Mooses sen näki, ihmetteli hän tätä näkyä; ja kun hän meni tarkemmin katsomaan, kuului Herran ääni, joka sanoi:
        32 'Minä olen sinun isiesi Jumala, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala'. Niin Mooses alkoi vapista eikä tohtinut katsoa sinne.

Aivan oikein arvasit. Herra Jeesus puhui, kun enkeli ilmoitti hänet ensiksi. Te jt:t yritätte väärentää Hänet Jehovaksi eli tehdä Isäksi teikäläisten uskonnossa.

----------------------

5 Moos. 18
        ”Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.”

Siis mitä kuvittelet Herran (Jeesuksen) tarkoittaneen profeetalla, ”sinun kaltaisella”, kun Hän puhui Moosekselle, joka oli tavallinen ihminen, vain erityisessä tehtävässä toimien. Eikä Hän ainakaan itseään tarkoittanut, siellä toimi montakin profeettaa ennustaen Jumalan Pojan tulevan, mutta Johannes Kastaja viimeisenä

-----------------

>>Siinain vuorella tuo enkeli esitteli itsensä Moosekselle Kaikkivaltiaana herrojen Herrana ja Jumalana.

Jumalan Poikaan, ja silloin toteutuu tämäkin Jumalan sanan todistus.

1. Joh. 5:10
        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

Ja mitä Isä Jumala todisti Pojastansa Jeesuksesta? Hän todisti näin:

Matteus 3:16-17

16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

Sellaista, joka ei usko Jumalan sanaan, kutsutaan epäuskoiseksi.

• tavallista ihmistä kirjoitti:

----------------------

5 Moos. 18

-----------------

Heprealaiskiejeen 1:8,9 josta te Jeesuksen Jumalaksi sanojat korostatte vain kahdeksatta jaetta, mutta jätätte yhdeksännen jakeen huomioimatta. Siinä sanotaan:

1:9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, SINUN JUMALASI, VOIDELLUT SINUA iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

Sen vähän, mitä Raamattu puhuu Jeesuksen jumaluudesta, se puhuu siitä Isätä saatuna jumaluutena, niin kuin Jeesus sen Joh.10:34,35 opetti:

34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"

Harkitkaa nyt, kumpiko näistä kahdesta on se TOTINEN JUMALA, Isä vaiko Poika!

• matiasson kirjoitti:

Kommentoin vain viestisi alkua:

>>>Noo, äläpäs noin
        ekivaari 8.12.2008 klo 21.01

Luuk. 3:23 jakeesta:

>>>"Jokainen lukija ja kuulija, jolla on avatut korvat ja vastaanottavainen sydän - tai edes rehellinen suomen kielen ymmärrys - tietää tuon kohdan merkityksen!"

• ekivaari kirjoitti:

Heprealaiskiejeen 1:8,9 josta te Jeesuksen Jumalaksi sanojat korostatte vain kahdeksatta jaetta, mutta jätätte yhdeksännen jakeen huomioimatta. Siinä sanotaan:

1:9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, SINUN JUMALASI, VOIDELLUT SINUA iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Hepr. 7:7
        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

Sen vähän, mitä Raamattu puhuu Jeesuksen jumaluudesta, se puhuu siitä Isätä saatuna jumaluutena, niin kuin Jeesus sen Joh.10:34,35 opetti:

34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
        35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"

Harkitkaa nyt, kumpiko näistä kahdesta on se TOTINEN JUMALA, Isä vaiko Poika!

vahvistaa sen "yleisen luulon", että Jeesus OLI, niin kuin luultiin, Joosefin poika!

• otsikko on totta
        ekivaari kirjoitti:

vahvistaa sen "yleisen luulon", että Jeesus OLI, niin kuin luultiin, Joosefin poika!

Hänen kohdaltaan kiinnostaa vain saako hän tyydytyksen:

- tyhjänpäiväisistä sepustuksista vai palstan häiriköinnistä

• suomen kieltä
        ekivaari kirjoitti:

Luuk. 3:23 jakeesta:

>>>"Jokainen lukija ja kuulija, jolla on avatut korvat ja vastaanottavainen sydän - tai edes rehellinen suomen kielen ymmärrys - tietää tuon kohdan merkityksen!"

>>Rehellinen suomen kielen ymmärrys sanoo, että jos Jeesus EI OLISI OLLUT Joosefin poika, tuo jae olisi kuulunut kirjoittaa kieltolauseella; "EI OLLUT", niinkuin luultiin!

• to....
        matiasson kirjoitti:

tuossa edes mainitaan Joosef jos Joosef ei ollut isä? Syntyi jonkun mies joka ei ollut jonkun lapsen isä?

• otsikko on totta kirjoitti:

Hänen kohdaltaan kiinnostaa vain saako hän tyydytyksen:

- tyhjänpäiväisistä sepustuksista vai palstan häiriköinnistä

Jeesuksesta sanoivat:

Matteus 8
        28 "Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
        29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne VAIVAAMAAN MEITÄ ennen aikaa?"

Te ETTE KÄRSI KUULLA totuuden sanaa!

Joh. 8:43
        "Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ETTE KÄRSI kuulla minun sanaani".

• suomen kieltä kirjoitti:

>>Rehellinen suomen kielen ymmärrys sanoo, että jos Jeesus EI OLISI OLLUT Joosefin poika, tuo jae olisi kuulunut kirjoittaa kieltolauseella; "EI OLLUT", niinkuin luultiin!

kielestä suomennettu NOVUM sanoo sen selvästi;

Luukas 3:23
        "Ja hän, Jeesus oli vuosia noin kolmekymmentä aloittaessaan, OLLEN, kuten arveltiin, Joosefin poika."

Raamatun alkuteksti vahvistaa arvelun oikeaksi, eli lihan puolesta Jeesuksen olleen Joosefin poika!

• suomen kieltä
        ekivaari kirjoitti:

kielestä suomennettu NOVUM sanoo sen selvästi;

Luukas 3:23
        "Ja hän, Jeesus oli vuosia noin kolmekymmentä aloittaessaan, OLLEN, kuten arveltiin, Joosefin poika."

Raamatun alkuteksti vahvistaa arvelun oikeaksi, eli lihan puolesta Jeesuksen olleen Joosefin poika!

Minulla ei ole intressiä väitellä asiasta. Olen seurannut keskusteluanne sivusta.

Tuo "OLLEN" muuttaa oleellisesti tekstiä. Se puhuu sinun tulkintasi puolesta.
        En ole havainnut sinun käyttäneen aikaisemmin tuota muotoa. Vertailin siksi vain edellä olleita tulkintoja samansisältöisestä tekstistä.

Kreikan kieltä en taida turistikreikkaa enempää, joten on vaikea ottaa kantaa alkuperäiseen Raamatun tekstiin. Olen käännösten varassa.

Luulen ymmärtäväni usein esiin tuomasi eron 'lihan puolesta' ja 'pyhyyden hengen puolesta' syntymisten välillä.

Minulle Jeesus Nasaretilainen on JEESUS KRISTUS, JUMALAN POIKA, VAPAHTAJA!

• hirvas
        to.... kirjoitti:

tuossa edes mainitaan Joosef jos Joosef ei ollut isä? Syntyi jonkun mies joka ei ollut jonkun lapsen isä?

silloinkaan niin gramman päälle, kansa luuli Joosefia isäksi, että sellaista sattuu

• Juuri niin
        ekivaari kirjoitti:

Jeesuksesta sanoivat:

Matteus 8
        28 "Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.
        29 Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne VAIVAAMAAN MEITÄ ennen aikaa?"

Te ETTE KÄRSI KUULLA totuuden sanaa!

Joh. 8:43
        "Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ETTE KÄRSI kuulla minun sanaani".

pitää toimia palstan parhaaksi, että kehoittaa sinua hirvaksen kanssa poistumaan, vaikka lahkodemonit teissä valittavat surkeasti ja vänkäävät vastaan.

Kaltaisiasi eksyttäjiä pitää nuhdella, jollette osaa lakata Jumalaa pilkkaamasta. Jeesuksen ja apostolien aikana nuhdeltiin tai ajettiin pois saastaiset henget sekä vääryyden tekijät ja jotka väärentävät Jumalan sanaa

Tiit 3:10 - Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

2 Kor 4:2 - vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.

Lk 13:27 - Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      149
      3233
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      109
      2644
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2601
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2268
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      490
      2159
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      111
      1930
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      253
      1913
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1754
    9. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1702
    10. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1657
    Aihe