Voi meitä, tai nykyään teitä.
Alle 35-vuotiaista miehistä joka viides on joskus ryypännyt niin kovasti, että päihdehäiriön kriteerit ovat täyttyneet, kertoo Helsingin Sanomat.
Päihdehäiriöllä tarkoitetaan alkoholinkäyttöä, josta on koitunut ongelmia tai alkoholiriippuvuutta. Tieto nuorten miesten viinaongelmista selviää Kansanterveyslaitoksen tuoreesta tutkimuksesta, jossa täydennettiin suurta Terveys 2000 -tutkimusta haastatteluilla kyselylomakkeella ja neuropsykologisella tutkimuksella.
Tutkimuksen tuoreimmat haastattelut ovat vuodelta 2005.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1623771
Nuoret miehet.
8
212
Vastaukset
siirryn puskiin tekemään näitä alotuksia, alkaa hävettää toi nikin näkyminen, jos ei joku muu ala pikkuhiljaa tehdä asia-alotuksia.
siirry, täällä tarvitaan sua :D Kunhan minulla loma alkaa niin alan heittämään teitä asia-alotuksilla, nyt ei pysty miettimään kunnolla.
chalistra87 kirjoitti:
siirry, täällä tarvitaan sua :D Kunhan minulla loma alkaa niin alan heittämään teitä asia-alotuksilla, nyt ei pysty miettimään kunnolla.
vaikka onhan se aina mukava kuulla, että on tarpeellinen. :)
Ennenvanhaan kun halusin puhua raa'asta asiasta pelkästeen, ni tein sen aina puskista. Se oli paljo fiksumpaa siihen aikaan niin. Varmaan joissakin asioissa olis vieläkin, mutku ei enää osaa, tai en tiedä, et onko se tarpeenmukaistakaan.
Mut, kyllä se ainakin mua ittee alkaa hävettää jos nään oman nikkini vaikka viidessä alotuksessa etusivulla, siis alotuksen tekijänä. Aiheita olis vaik kuinka paljo, mutku ei kehtaa tehdä alotuksia.
Ja hyvä, teet sit asia-alotuksen kun sust tuntuu silt. :) Eikä se ny niin asiaakan tartte aina olla.relaxed_eyes kirjoitti:
vaikka onhan se aina mukava kuulla, että on tarpeellinen. :)
Ennenvanhaan kun halusin puhua raa'asta asiasta pelkästeen, ni tein sen aina puskista. Se oli paljo fiksumpaa siihen aikaan niin. Varmaan joissakin asioissa olis vieläkin, mutku ei enää osaa, tai en tiedä, et onko se tarpeenmukaistakaan.
Mut, kyllä se ainakin mua ittee alkaa hävettää jos nään oman nikkini vaikka viidessä alotuksessa etusivulla, siis alotuksen tekijänä. Aiheita olis vaik kuinka paljo, mutku ei kehtaa tehdä alotuksia.
Ja hyvä, teet sit asia-alotuksen kun sust tuntuu silt. :) Eikä se ny niin asiaakan tartte aina olla.on, khyllä, mietityttää vaan et jos jotain tuleekin mieleen niin onko se käyty ennenkin läpi täällä? Ei jaksa sentään nuita kaikkia viittäkymmentä edellistä sivua selata läpi.
chalistra87 kirjoitti:
on, khyllä, mietityttää vaan et jos jotain tuleekin mieleen niin onko se käyty ennenkin läpi täällä? Ei jaksa sentään nuita kaikkia viittäkymmentä edellistä sivua selata läpi.
harvoin täällä mistään sellaisesta keskustellaan, mistä ei olis jos n. 600 kertaa jo väännetty kättä.
Jotta, vaikka aihe oliskin jo käsitelty, ni silti siitä saattaa vielä paljonkin löytyä mielipiteitä ja kannanottoja.
Siitä vaan sen kummemmin miettimättä alotuksia vääntämään, niin tääl lähes kaikki muutkin toimii.
- BB-Erkki
että suurimmalla osalla olisi varaa ottaa vähän enemmänkin. Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku.
- uutinen, pisti kans
mun silmään aamulla. Ja huolestuttavaa vielä se, että noilla ylilyönneillä sitten kehuskellaan kaveriporukassa. Ylipäätään ihmisillä, nuorilla, eikä vanhoilla ei ole juurikaan ymmärrystä sitä kohtaan, miten vaarallista alkoholi oikeastaan on.
Se ihmeellinen kehuskelu kun ollaan juotu niin paljon että taju lähtee, herää jostain ojanpohjasta yltäpäältä oksennuksessa, eikö olekkin tosi nastaa. Tuota saa sitten kuunnella melkein joka viikko. Ja minkä ihmeen takia pitää keskellä viikkoakin juopotella? Pikkulauantai? Pyh.
Syitä? Kaverit, tai "kaverit", heidän kanssaan hengailu, ryhmäpaine, saattanee olla tiedostamatonkin. Joku minua fiksumpi ihminen on sanonut minulle ettei nykyään ihmiset uskalla mennä oman pään mukaan, vaan menevät sinne minne kaverit, tekevät niin kuin hekin, eivät uskalla panna vastaan, omia mielipiteitä.
Kun ihmisiltä kysyy miksi he juovat niin paljon kuin juovat, vastaukseksi olen valitettavan usein saanut "pään tyhjäyksen", "nollata aivot", purkaa jotain yms. Toki, jos se on totta, tapahan sekin on purkaa huonoa energiaa, jos muistaa osata käyttäytyä hyvin humalassa.
Sen ainakin tiedän että on hyvinkin sellaisia aikoja jolloin todellakin tekee mieli vetää pää täyteen. Joskus riittää yksi tuoppi kylmää olutta, rentoutukseen.
Henkinen tila vaikuttanee suurimmalta osin. Kotiolot osaltaan, vanhemmat, aikaset esimerkit, kokemukset, näistä oppii, hyvää tai huonoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519