Olen ns. aikuinen nainen. takana on yksi 15 vuotta kestänyt suhde josta eronnut ja nyt uudessa suhteessa ollut 5 vuotta.
Edellisessä suhteessa meni tosi huonosti vuosia, seksiä eikä läheisyyttä juurikaan ollut. Elämä oli vähän kuin kaverin kans ois asunut, mutta silti me ei koskaan petetty toisiamme.
Mun motto on että mieluummin ero kuin pettäminen. Vaikka toista ei edes rakastaisi enää niin miksi satuttaa.
Perustelkaa te jotka mieluummin petätte kuin eroatte, miksi toimitte kuten toimitte.
Perusteeksi ei kelpaa, et lasten takia. Se ei ole pätevä syy.
Miksi mieluummin pettää kuin jättää
22
2748
Vastaukset
- kalliiksi se
ero jos vaan pikkusen irto piparilla poikkeaa, turkasen kalliiksi kun kaikki menee jakoon.
Ja onhan se mahottoman työlästäkin pelkästään sen pimpan takia kaikki laittaa myyntiin, autot, harrasteautot, omakotitalon. Ei helevetti, ei!
Helpompi vaan välillä poiketa ja jatkaa elämää vaimon kanssa josta kuiteski vielä pitää ja rakastaa paljon.
Ps. Rakkaus ja pelkkä sexi on eri asia, OIKEESTI!- Onni kaikille
Seksi ja rakkaus on eri asia mielestäni. Ihmisten tarpeet vaihtelee eri aikoina ja ne on jo luonnostaan erilaiset.
On mahdoton edellytys, että molempien puolisoiden seksitarpeet menee yksiin vaikkapa neljänkymmenen vuoden aikana. Kumpi joustaa ja kärsii kun toinen haluaa ja toinen ei. Kumpi on oikeassa ja etuoikeutettu.
Se on hiukan vastaava asia, kuin jos molempien pitäisi syödä samaa ruokaa koko elämänsä ajan. Toinen tykkää homejuustosta ja toinen ei. Siispä ei syö kumpikaan koskaan - vai syökö toinenkin vaikkei pitäisi?
Seksi on yliarvostettu asia parisuhteessa. Miksi ei voisi käydä joskus vieraissa samoin kuin käy ulkona syömässä mitä mieli tekee? Edellyttäen tietysti ettei loukkaa eikä käytä hyväksi ketään.
Onko parempi pistää kaikki poikki? Perheet hajalle ja omaisuus myyntiin ja jakoon. Lapset vuoroviikoin eri vanhemmille. Uudet appivanhemmat ja uusioperheen lapset, kunnes taas muutaman vuoden kuluttua pannaan pakka uusiksi.
Jokaisen yksilön ja parin on asia mietittävä omalla kohdallaan. Turha neuvoa tai syytellä toisia - ei ole yhtä oikeaa ratkaisua. Itse katson parhaimmaksi poiketa vieraissa vähin äänin joskus kun se siltä tuntuu.
Nautitaan elämästä ! - vaan ei ole
Onni kaikille kirjoitti:
Seksi ja rakkaus on eri asia mielestäni. Ihmisten tarpeet vaihtelee eri aikoina ja ne on jo luonnostaan erilaiset.
On mahdoton edellytys, että molempien puolisoiden seksitarpeet menee yksiin vaikkapa neljänkymmenen vuoden aikana. Kumpi joustaa ja kärsii kun toinen haluaa ja toinen ei. Kumpi on oikeassa ja etuoikeutettu.
Se on hiukan vastaava asia, kuin jos molempien pitäisi syödä samaa ruokaa koko elämänsä ajan. Toinen tykkää homejuustosta ja toinen ei. Siispä ei syö kumpikaan koskaan - vai syökö toinenkin vaikkei pitäisi?
Seksi on yliarvostettu asia parisuhteessa. Miksi ei voisi käydä joskus vieraissa samoin kuin käy ulkona syömässä mitä mieli tekee? Edellyttäen tietysti ettei loukkaa eikä käytä hyväksi ketään.
Onko parempi pistää kaikki poikki? Perheet hajalle ja omaisuus myyntiin ja jakoon. Lapset vuoroviikoin eri vanhemmille. Uudet appivanhemmat ja uusioperheen lapset, kunnes taas muutaman vuoden kuluttua pannaan pakka uusiksi.
Jokaisen yksilön ja parin on asia mietittävä omalla kohdallaan. Turha neuvoa tai syytellä toisia - ei ole yhtä oikeaa ratkaisua. Itse katson parhaimmaksi poiketa vieraissa vähin äänin joskus kun se siltä tuntuu.
Nautitaan elämästä !Tämä on kuitenkin totuus että puolison köyriminen toisen kanssa loukkaa useimmiten jos asiasta ei ole toisin sovittu. Se loukkaa myös miestä jos vaimo käy välillä irtokikulilla ja useimpien naisten päässä edelleen rakkaus ja seksi kulkee käsi kädessä ainakin toiveissa. Uskottomuus on tilastojen mukaan suurin erojen aiheuttaja.
Nämä ovat vaan tosiasioita ja aika pitkälle tunnejuttuja joita ei napista painamalla saa muutettua muuksi.
Jokaisella on kuitenkin vaklinnanvapaus parisuhteessa elämisen ja sinkkuelämisen välillä.
Suomessa ei ole pakkoavioliittoja.
Ihmisellä pitäisi parisuhteessa olla oikeus yksiavioisuuteen ja uskollisuuteen jos ihmisellä sinkkuna eläessä on myös oikeus irtosuhteisiin ?
Nykyään sekä parisuhde, avoliitto, avioliitto tarkoittaa jo samaa kuin moniavioisuus ja monien kumppaneiden kanssa seksin harrastaminen. Sairasta.
- minä tässä roikun
siksi kun ei ole toinen mua vaatinut eroamaan. Miksi eroaisin. Hyvähän näin on, toinen pysyy tyytyväisenä kun kantaa palkkapussin kotiin ja kerran viikossa vähän hokee kultarakas, toinen taas antaa kaiken mutta myös vaatii paljon. Hyvä balanssi tässä.
- on kaksi vaihtoehtoa
1. Tehdä päätös ja virittää seksuaalisuutensa (ammattiapua saatavilla)
2. Jos ei halua kohtaa 1 tehdä, tulee haluttoman tehdä eropäätös, koska halukkaampi kuitenkin odottaa viimeiseen saakka jotain ihmettä.
Jos pettäminen johtuu siitä että parisuhteessa seksiä on liian vähän, niin se menee kyllä sitten sen haluttoman piikkiin. Jos olet epävarma siitä haluaisiko kumppanisi enemmän/laadukkaampaa seksiä, niin kysy. Jos toinen on aavistuksenkin tyytymätön, niin tee asialle jotain. Ellet kykene itseäsi muuttamaan (=haluamaan enempää), niin ole hyvä ja lähde suhteesta toista piinaamasta.- bravooo
Näin sen pitää mennä.
- seksi on vain seksiä
Yksi kohta jäi sinulta huomaamatta. Jos se kumppani ei haluakaan erota vaikka seksi onkin huonoa.
- uoppåå
tuon tekstin kirjoittanut ukkomiesten pano/hoito
- kestävänsä....
seksi on vain seksiä kirjoitti:
Yksi kohta jäi sinulta huomaamatta. Jos se kumppani ei haluakaan erota vaikka seksi onkin huonoa.
Mutta haluttoman tulee silti irottautua ja lopettaa suhde. Jätetty kärsii sillä hetkellä, mutta parempi elämä odottaa. Toinen vaihtoehto on se, että jos ei tee seksuaaliselle aktiivisuudelleen mitään, niin ei myöskään ole naama norsulla, jos toisella on rinnakkaissuhteita.
- .....................
uoppåå kirjoitti:
tuon tekstin kirjoittanut ukkomiesten pano/hoito
Tekstin kirjoitti vaimo, joka aikanaan turhautui aivan täysin miehensä haluttomuuteen ja teki päätöksen että seksillä kiusaaminen loppuu. Niinpä mies teki valinnan kohtien 1. ja 2. välillä. Valitsi kohdan 1., joten kokemuksesta tiedän, että seksuaalisen halukkuutensa voi aktivoida, jos todella aidosti haluaa.
Aikamme kokeiltiin avun etsimistä yhdessä. Lopulta kun olin jo ihan kypsynyt koko liittoon, mies tajusi että esitetyt vaihtoehdot on todelliset ja teki päätöksensä. Ja kun päätös avun hakemistesta on aito, niin apua myös löytyy.
Koska asia oli minulle erittäin akuutti ja kipeä, niin on pakko tunnustaa että tämän kokemuksen jälkeen olen alkanut ymmärtää erittäin hyvin myös heitä, jotka hakeutuvat parisuhteen ulkopuoliseen seksiin.
- on erinomainen
näin sitä pitää, jotain selkärankaa.
Sitten jatkoksi tiukka kysymys.
Eikö elämässä ole mitään muuta kuin seksi.
Onko elämä pelkkää juhlaa jos sekstaa kok ajan vaikka kaikki muut asiat olisvat ihan pielessä.- Aloittaja
No ei ole, ei.
Eipä siinä liitossa muukaan kunnossa ollut, ja kun se kaikki muu meni alamäkeen meni myös seksielämä.
Mutta siis, mietin näitä juttuja lukiessani että jos elämä on niin paskaa oman kumppanin kanssa että on häntä pahimmalla mahdollisella tavalla valmis satuttamaan niin miksi ei eroa mieluummin.
- Ykkönenkakkonen
Mun mielesetä lapset on ehdottoman pätevä syy pitää avioliitto kasassa. Ei tietenkään mistä hinnasta tahansa, mutta jos vanhemmat pystyy tarjoamaan lapsille turvalliset puitteet, ja ilmapiiri kotona on enemmän positiivinen kuin negatiivinen, niin siinä on lasten hyvä kasvaa. Mun mielestä se perheen hajoaminen ja lasten elämän riekaleiksi repiminen on pahempi juttu kuin se, että lapset eivät näe vanhempiensa pussailevan ja halailevan. Mä olen itse eroperheen lapsi ja nykyään myös itse eronnut yksinhuoltaja, joten tiedän mistä puhun. Olisin mistä hinnasta tahansa pitänyt oman perheeni kasassa, jos vaan miehen alkoholiongelma ei olisi tehnyt yhteiselosta niin mahdotonta.
Mä olen tällä hetkellä suhteessa naimisissa olevan, perheellisen miehen kanssa. En koe olevani kakkonen, koska mies pysyy avioliitossa vain lastensa takia. Tunnetasolla mä olen sille miehelle ehdottomasti ykkönen (tosin vasta luonnollisestikin miehen lasten jälkeen). Miehen ja hänen vaimonsa välit ovat kaverilliset ja käsittääkseni heidän kotonaan ei ole kireää ilmapiiriä. Heillä on toimiva perhe, jossa puitteet on sellaiset, jossa lasten on hyvä elää ja kasvaa.
Kuitenkin lähes kahdenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen rakkaudelliset tunteet miehen ja hänen vaimonsa välillä ovat kuolleet, eikä heillä ole fyysistä läheisyyttä ollenkaan. Lastensa takia mies ei kuitenkaan halua lähteä avioliitosta ja vaimokin siinä on toistaiseksi pysynyt. Mies on aivan ihana isä lapsilleen, viettää heidän kanssaan paljon aikaa ja huolehtii heistä varmaankin enemmän kuin keskivertoisä yleensä. Mutta luonnollisestikin ihminen kaipaa tunneyhteyttä toiseen aikuiseen ja fyysistä läheisyyttä.
Meillä sitten tämän miehen kanssa on tällainen tunneside muodostunut, johon kuuluu myös fyysistä läheisyyttä. Tapaamme silloin kun siihen mahdollisuuksia saamme, mikä ei ole kovin usein. Meidän suhde on todella kaunis, ja molemmat saamme siitä hurjan paljon. Omissa elämäntilanteissamme emme voisi parempaa toivoa.
Toisaalta miehellä on paljon ristiriitoja omaan tilanteeseensa liittyen, koska hän ei haluaisi jatkaa elämäänsä vaimonsa kanssa, mutta lasten takia hän ei halua perhettään hajottaakaan. Itse olen 100%:sesti sen takana, että heidän tilanteensa voisi pystyä sellaisena kuin se nyt on. Ainakin niin kauan kunnes lapset itsenäistyvät ja lähtevät kotoa. Tietenkin jos miehen vaimo tekee jotain ratkaisuja, niin niillehän mies ei sitten mahda mitään. Ja tavallaan mies odottaakin, että vaimo tekisi heillä eropäätöksen, että hän pääsisi irti epätyydyttävästä suhteesta.
Tietenkään mun ja miehen suhde ei ikuisesti tule pysymään sellaisena kuin se nyt on. Tällä hetkellä olen kuitenkin onnellinen näin. Mieskin on onnellinen mun kanssa ja on onnellinen lapsistaan, mutta surettaa tietenkin se kuinka paljon hän kärsii epätyydyttävästä suhteesta vaimoonsa. Saa sitten nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.- klkhuv
pikkasen suosittelen et ottaisit ne vaaleanpunaiset lasit pois päästä, ei pillulla mennä vaimojen ohi..sorry
- ..................
Lueppa kirjoituksesi oikein ajatuksen kanssa ja mieti kuinka hiton itsekäs oletkaan.
tuhoat vielä monta elämää vain tuijottamalla omaa napaa.
Aina on hyvä vedota ettei eroa lasten takia mutta lapset eivät ole ainoa syy eroon. Itse olen eronnut vaikka lapsia onkin ja lapseni ovat huomattavasti onnellisempia nyt kun molemmat vanhemmat on onnellisia tahoillaan. - Ykkönenkakkonen
.................. kirjoitti:
Lueppa kirjoituksesi oikein ajatuksen kanssa ja mieti kuinka hiton itsekäs oletkaan.
Aina on hyvä vedota ettei eroa lasten takia mutta lapset eivät ole ainoa syy eroon. Itse olen eronnut vaikka lapsia onkin ja lapseni ovat huomattavasti onnellisempia nyt kun molemmat vanhemmat on onnellisia tahoillaan.Luepa itse kirjoitukseni uudestaan.
- menee..
.................. kirjoitti:
Aina on hyvä vedota ettei eroa lasten takia mutta lapset eivät ole ainoa syy eroon. Itse olen eronnut vaikka lapsia onkin ja lapseni ovat huomattavasti onnellisempia nyt kun molemmat vanhemmat on onnellisia tahoillaan.ystäväni on eronnut vaikka on lapsia, ja lapsistakin näkee kyllä, kuinka he ovat onnellisia äitinsä onnesta (hänellä uusi mies ja ovat jo vuosia olleet onnellisesti yhdessä)
Minä kyllä väitän, että jos kotona ei vanhempien välillä ole mitään tunneyhteyttä tai fyysistä läheisyyttä, niin kyllähän se lapsiin vaikuttaa!
Lapset oppivat esimerkin kautta, ja millaisen esimerkin he saavat naisen ja miehen suhteesta tuommoisessa tilanteessa?? aika kylmän ja kalsean, sanoisin minä.
- hölynpölyä tuo juttu
Minusta jos pettää, niin se ei todellakaan tarkoita, että ei haluaisi olla sen kotona olevan kumppanin kanssa tai että sitä ei rakastaisi enään.
Kaikilla on haluja ja joka ikisellä ne kohdistuu myös muihin kuin vaan omaan kumppaniin.
Millä tavalla se on teiltä pois jos kumppani käy vieraissa?
Minä en ymmärrä tuota. Jos haluaa kokeilla seksiä jonkun toisenkin kanssa, niin miksi täytyisi erota? Toki siitä voi ja oikeastaan pitää kertoa kumppanille, että olisi halua käydä muuallakin.. yleensä sitten saa vastaukseksi jyrkän ei:n.
Rakkaus ja seksi ei aina kulje käsikädessä ja jos kumppani luulee, että toinen alkaa haikailla seksikumppaninsa perään, niin voin vannoa että jotain ongelmia täytyy tällä vieraissa kävijällä olla jos ihastuu kaikkiin.. jos on varma, että osaa pitää seksin vaan seksinä, niin en ymmärrä mikä vitun ongelma.
Itse en petä jos siihen ei anneta lupaa.. sallin myös kumppanini vieraissa käynnin, mutta vain sillä ehdolla, että minullakin on lupa siihen.
Olen tavannut vain sellaisia miehiä jotka ei hyväksy vieraissa käyntiä. Ok, se ei minua haittaa, ei estä suhdetta ja sitten ollaan uskollisia.. mutta LÄHES JOKA IKINEN kerta mies on itse sitten jäänyt kiinni pettämisestä.
En minä sitä enään siinä vaiheessa sulata, kun hänellä itsellään on ollut niin jyrkkä mielipide vieraisiin.. aina mies on kiinni jäädessään alkanut selittämään, että anteeksi ei tule tapahtumaan toisen kerran.. ja että enkö sanonutkin, että se ei minua haittaa. Ei auta enään tuossa vaiheessa.- ..o..
Minä en taas ymmärrä miten voi panna toisia jos oikeasti ja vilpittömästi rakastaa kumppaniaan, kysymys on luottamuksesta siihen että toisen kanssa on turvallista olla ja elää.
Jos minulle ehdotettaisiin vastaavaa niin en osaisi ottaa sitä positiivisesti miltään kantilta, ainoastaan negatiivisiä ajatuksia ja epäilyjä.
Mutta meitä on moneen junaan ja toivotaan että jokaiselle löytyy se oikea. - Nainen 40 +
"Minusta jos pettää, niin se ei todellakaan tarkoita, että ei haluaisi olla sen kotona olevan kumppanin kanssa tai että sitä ei rakastaisi enään.
Kaikilla on haluja ja joka ikisellä ne kohdistuu myös muihin kuin vaan omaan kumppaniin."
Jos rakastaa toista ei petä toista. Pettäminen on valehtelua ja toimista toisen selän takana. Rakkaus on avoimuutta ja rehellisyyttä.
Mistä lähtien pettäminen on ollut rakkautta?
Jos puoliso vammautuu ja tulee kykenettömäksi seksiin voi vammautunut puoliso antaa rakkaudesta toiselle luvan hakea tyydytystä muualta. Se on rakkautta. Toiminta mikä tapahtuu avoimesti ja toisen luvalla ei ole pettämistä.
Jokaisen parisuhteessa elävän velvollisuus on tuoda omat tarpeensa puolisonsa tietoisuuteen.
Jos tätä ei tee ja lähtee tarpeitansa tyydyttämään muualle se on pettämistä.
Eri asia siis on jos puoliso hyväksyy tämän.
Jos ei hyväksy on miettimisen paikka jatkaako suhdetta vai ei.
Itsensä pettäminen on myös pettämistä.
Jos toista rakastaa ei halua tätä loukata.
"Millä tavalla se on teiltä pois jos kumppani käy vieraissa?" Toivottavasti kumppani edes antaa mahdollisuuden minulle toteuttaa hänen tarpeensa ennen kuin lähtee vieraisiin ?
Haluaako joku oikeasti viereensä puolison joka on tullut siihen toisen sylistä?
Minä olen sitoutunut parisuhteessa olemaan uskollinen. En ole lähtenyt avoimeen suhteeseen.
Sellaiset jotka sitä haluavat voivat löytävät varmasta samanlaisen.
Kaikilla on haluja jos jonkinlaisia ja kaikki tekevät valintoja koko ajan elämässään.
On tosiasia että kaikkea et voi saada.
Sinä tiedät seuraukset. Petoksen seuraukset ovat tunnetusti huonot?
Jos haluat katkeran eron ja katkeran exvaimon valitse irtopipari silloin tällöin.
Suosittelen että syöt pizaa kun himo yllättää saat vain läskiä etkä loukkaa ketään. - kysyn vaan
tunnu kun petetään.Sitten kokee sen vasta tajuaa.Itse kärsin kun mies seurusteli vuosia ulkomaalaisen naisen kanssa ja minä olin kotona vain piika jota kohteli huonosti todella.Vain hänellä oli elämää,minä olin vaan varjo,sain aplvella häntä vaikka kävin töissä ja rahat meni miehen autoon vaatteisiin ja yhteisiin matkoihin toisen naisen kanssa.
Olikon hullu kun erosin siitä miehestä?
Eikä ollut ensimmäinen kerta,en voinut olla läheisessä suhteessa häneen enää.
Kuka olis jatkanut? - rahat
kysyn vaan kirjoitti:
tunnu kun petetään.Sitten kokee sen vasta tajuaa.Itse kärsin kun mies seurusteli vuosia ulkomaalaisen naisen kanssa ja minä olin kotona vain piika jota kohteli huonosti todella.Vain hänellä oli elämää,minä olin vaan varjo,sain aplvella häntä vaikka kävin töissä ja rahat meni miehen autoon vaatteisiin ja yhteisiin matkoihin toisen naisen kanssa.
Olikon hullu kun erosin siitä miehestä?
Eikä ollut ensimmäinen kerta,en voinut olla läheisessä suhteessa häneen enää.
Kuka olis jatkanut?Hän joka rahoittaa parisuhteen voi tehdä ihan mitä lystää. Se jolla rahaa ei ole, joutuu alistumaan rahoittajan tahtoon. Raha on ainut asia, joka pitemmän päälle on paras laasti. Mikään muu ei kestä. Seksi ja muut ilot rakkaus mukaan lukien on pelkkää paskaa, mutta raha pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846