Miksi exäni on vihainen?

Loveless (m)

Tämä on muuten askarruttanut mieltäni aika paljon...miksi exäni on vihainen? ikäänkuin hän olisi vihainen minulle. Aina kun juttelemme hän vain tiuskii ja on kiukkuinen, todella harvoin iloinen. Hän minut jätti enkä minä häntä. Miksi hän on vihainen minulle? Emme mielestäni eronneet mitenkään riitaisasti, hän vain sanoi että se on nyt ohi. Otinko sitten eron liian hyvin? en roikkunut hänen perässään meinaan enää niinkuin yleensä (olimme eronneet aikaisemminkin muutaman kerran). Onko hän siis vihainen kun en roikukaan niin paljon hänessä enää?!

21

3184

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on vihainen

kun et mennytkään rikki eikä maailmasi kaatunut. Nyt häntä kaduttaa, ei kehtaa myöntää, ei voi pyytää takaisin, kun ei merkinnytkään sinulle kuuta taivaalta. Hän ei itse ehkä selvinnytkään erosta niin hyvin kuin kuvitteli ja kaipaa sinua. Anna hänen olla ja jätä omaan arvoonsa.

• että ex oli pettänyt

minut.

Ei toisen naisen kanssa, mutta sen rakkauden ja elämän, jota minulle tarjosi/lupasi suhteen alussa.

Olin oikeasti sitoutunut ja rakastunut. Mutta ex menikin puihin, ja keskusteluista huolimatta alkoi vetää toiseen suuntaan, eli perinteiseenä äijärooliin: akka tehköön kotityöt, antakoon p.... pari kertaa viikossa isännän toivomalla tavalla (=mulle ei mitään) ja akat ne nalkuttaa -tyylillä.

Mä olin myös se joka jätti.

Minusta hän joko petti minut tai sitten huijasi alussa lupauksillaan.

• erias

ettet alakaan haikailemaan hänen peräänsä enää...

• naikkosnen

Itsekin ole vihainen exälleni, vaikka minä olin se joka hänet jätti. Suhde oli loppuun kaluttu ja hänestä ei ollut miestä jättäjäksi, joten jonkunhan se kituva suhde oli lopetettava.

Nyt olen kovin vihainen ja katkera exälleni vaikka suhteen loppumisesta on vuosia, koska minulla meni monta vuotta tajuta millainen ihminen hän perimmältään oli. Rakkaus on sokea. Vasta kun olin ollut erossa pidempään silmäni avautuivat. Olen vihainen lopulta ennen kaikkea itselleni, miksi olin niin tyhmä ja sokea, että seurustelin hänen kanssaan vuosia. Olin hänen kanssan, koska pidin häntä hyvänä ja oikeudenmukaisena ihmisenä, mutta nyt silmäni avautuivat, että hän oli koko suhteemme ajan kateellinen ja yritti saada minut painettua alas. Olin kroonisesti masentunut ja pohjimmaisena syynä oli exani tapa saada minut tuntemaan syyllisyyttä ja huonommuutta.

Sitä kokee itsensä niin petetyksi ja huijatuksi.

• jfidqsj

Vaikka hän jättikin, mitkä olivat syyt eroonne?

Petitkö häntä? Käytitkö liikaa alkoholia? Teitkö lupauksia, joita et sitten pitänyt? Tuitko ja kannustitko tyttöystävääsi suhteenne aikana? Panostitko suhteeseenne? Laitoitko kaverisi tyttöystäväsi edelle? Osallistuitko yhteisen kodin hoitoon?

Jos mikään näistä vaihtoehdoista ei ollut syy eroon, niin sitten vasta voit päätyä päätelmään, että hän vihainen kun et roiku hänessä enää.

• ja vihainen exälleni

Loimme yhdessä tulevaisuutta,tai nyt olen tajunnut,että minä rakensin. Panostin kaiken itsestäni suhteeseen ja hän vain teki velkaa ja petti eikä osallistunut kotiin fyysisesti kuinkaan. Lopussa jätin hänet,meillä myös on/off vaiheita. Ja hän muutti uuden naisen luokse tosta noin vain ja kun minä olin vihainen ja kerroin suoraan mitä ajattelin,niin hän vain tokaisee,että hanki oma elämä. Anteeks, mullahan on oma elämä,en tarvitse hyysääjää,toisin kuin hän,hänenhän se oma elämä pitäisi hankkia.

• eivätköhän tekisi kaikkensa?

Sama täällä minä olen todella vihainen exälle vaikka minä olen se joka pyysi häntä lähtemään. Olen vihainen koska hän ei ole tehnyt mitään korjatakseen virheitä mitä teki, ei tehnyt mitään velkojensa kanssa jotka tulivat vahingossa ilmi, sanoin että jos takaisin haluu meidän pitää mennä suhde terapiaan, ja paljon muuta ei ole mies tehnyt mitään. Olen pettynyt koska luulin että shokki terapia saisi hänet ymmärtämään että meidän suhde ei voi jatkua näin mutta ilmeisesti hän ei välitä hevon paskaakaan mitä meillä oli 15 vuotta ja minusta. No nyt ainakin tiedän.

• ggggggggg

Jo on aloittajalla suuret luulot itsestään. Kuvitteletko aina kun ihmiset tiuskivat sinulle, että he oikeasti ovatkin palavasti rakastuneita sinuun?

Kaipa jos exasi haluaisi sut takaisi koittaisi hän jotain toista tapaa!

• alkup.

Päinvastoin...mutta olen yrittänyt keksiä syytä miksi hän olisi vihainen minulle. Annoin kaikki itsestäni. Timantteja en antanut koska ei ollut rahaa...tein kaiken mielestäni mitä vain kunnon mies voi tehdä. Rakastin häntä enemmän kkuin mitään muuta maailmassa...hänen vuokseen olisin ollut valmis vaikka jäämään rekan alle.

• dupp
        alkup. kirjoitti:

Päinvastoin...mutta olen yrittänyt keksiä syytä miksi hän olisi vihainen minulle. Annoin kaikki itsestäni. Timantteja en antanut koska ei ollut rahaa...tein kaiken mielestäni mitä vain kunnon mies voi tehdä. Rakastin häntä enemmän kkuin mitään muuta maailmassa...hänen vuokseen olisin ollut valmis vaikka jäämään rekan alle.

Mitä on se kaikki mitä kunnon mies voi vain tehdä? Kai sillä naisellasi oli joku syy lähteä kävelemään, ei kai kukaan lähde tasapainoisesta ja onnellisesta parisuhteesta?

• Alkup.
        dupp kirjoitti:

Mitä on se kaikki mitä kunnon mies voi vain tehdä? Kai sillä naisellasi oli joku syy lähteä kävelemään, ei kai kukaan lähde tasapainoisesta ja onnellisesta parisuhteesta?

Hän oli nuori. Vasta 18. Laitetaan nuoren iän piikkiin, onhan se ymmärrettävää että sen ikäinen tiukka nuori pakkaus haluaa nähdä vähän muutakin elämää...itse olin onnellinen kuitenkin eikä ollut hinkua käydä toisia naisia katselemassa. Mutta hän halusi olla villi ja vapaa, tai ainakin niin asian ilmaisi. No kuitenkin, se on ohi nyt. Nyt vaan täytyy pitää pää kylmänä ja vaikka kuinka minun tekisi mieli ottaa häneen yhteyttä niin en saa sitä tehdä. ja mikäli hän soittaa minulle niin en saa vastata. on pakko päästä tästä ohi jo, tässähän menee ikä ja terveys.

• se tuli ilmi.
        alkup. kirjoitti:

Jäisit vaikka rekan alle 18v tyttöystäväsi takia? Liian tyhmä ja sinisilmäinen.

• verran...
        Alkup. kirjoitti:

Hän oli nuori. Vasta 18. Laitetaan nuoren iän piikkiin, onhan se ymmärrettävää että sen ikäinen tiukka nuori pakkaus haluaa nähdä vähän muutakin elämää...itse olin onnellinen kuitenkin eikä ollut hinkua käydä toisia naisia katselemassa. Mutta hän halusi olla villi ja vapaa, tai ainakin niin asian ilmaisi. No kuitenkin, se on ohi nyt. Nyt vaan täytyy pitää pää kylmänä ja vaikka kuinka minun tekisi mieli ottaa häneen yhteyttä niin en saa sitä tehdä. ja mikäli hän soittaa minulle niin en saa vastata. on pakko päästä tästä ohi jo, tässähän menee ikä ja terveys.

monta kertaa olen tässä viime kuukausina nimimerkkiisi törmännyt, että kannattaa pitää tuosta päätöksestä lopettaa turha yhteydenpito kiinni. Et ikinä pääse yli etkä ympäri tyttöystävästäsi, jos jatkat asian vatuloimista samaan tapaan kuin tähän mennessä. Sulla on täysi lupa olla vihainen ja katkera suhteen, jota et halunnut päättää, päättymisestä. Turhaan "yrität ymmärtää" selittelemällä itsellesi ja meille, että tyttö oli niin nuori ja plaa-plaa... Tyttö ei halua jatkaa kanssasi, se on fakta. Shit happens.
        Jos alkuperäiseen tiuskimiseen palaan... Ymmärrän tyttöä: juttelunne saattavat ahdistaa aika pahasti häntä! Hän on suhteen halunnut päättää, ja sä kautta rantain koputtelet koko ajan jäätä, että josko pääsisit takaisin lähelle. Ei ihme, jos tiuskii!

• Loveless (m)
        verran... kirjoitti:

monta kertaa olen tässä viime kuukausina nimimerkkiisi törmännyt, että kannattaa pitää tuosta päätöksestä lopettaa turha yhteydenpito kiinni. Et ikinä pääse yli etkä ympäri tyttöystävästäsi, jos jatkat asian vatuloimista samaan tapaan kuin tähän mennessä. Sulla on täysi lupa olla vihainen ja katkera suhteen, jota et halunnut päättää, päättymisestä. Turhaan "yrität ymmärtää" selittelemällä itsellesi ja meille, että tyttö oli niin nuori ja plaa-plaa... Tyttö ei halua jatkaa kanssasi, se on fakta. Shit happens.
        Jos alkuperäiseen tiuskimiseen palaan... Ymmärrän tyttöä: juttelunne saattavat ahdistaa aika pahasti häntä! Hän on suhteen halunnut päättää, ja sä kautta rantain koputtelet koko ajan jäätä, että josko pääsisit takaisin lähelle. Ei ihme, jos tiuskii!

Nyt on jo 3 päivä menossa ilman yhteydenottoa kummaltakaan. Tällä kertaa aion pitää tämän lupauksen kyllä. Nyt olen sen päättänyt. Varmasti se aiheutti tämän kun sain tietää exäni tapailevan uutta miestä. Joulukortin lähetän. kun sellaisen menin jo ostamaankin. Toivottavasti tämä on viimeinen viesti tänne =) Miten pitäisi suhtautua jos exäni alkaakin ottaa yhteyttä? Olla kylmästi vastaamatta?

• kannalta
        Loveless (m) kirjoitti:

Nyt on jo 3 päivä menossa ilman yhteydenottoa kummaltakaan. Tällä kertaa aion pitää tämän lupauksen kyllä. Nyt olen sen päättänyt. Varmasti se aiheutti tämän kun sain tietää exäni tapailevan uutta miestä. Joulukortin lähetän. kun sellaisen menin jo ostamaankin. Toivottavasti tämä on viimeinen viesti tänne =) Miten pitäisi suhtautua jos exäni alkaakin ottaa yhteyttä? Olla kylmästi vastaamatta?

parempi, että jätät vastaamatta. Kun kerran olette olleet puheväleissä, voithan hänen yhteydenottoonsa vastata txt, että asia on sulle sen verran kipeä, että et halua jatkaa yhteydenpitoa. Joulukortti on ok, that's all.

• Joskus eronnut

Onko teillä yhteisiä lapsia? Jos ei ole, minulle ainakin heräsi kysymys, miksi sinun yleensäkään pitää edes jutella eksäsi kanssa.

• tsekkaamassa

miten se exä voi..... :)))))

• Silloin kun ei olla aivan varmoja asioista, yleensä suututaan. Siinä tilanteessa on vihainen lähinnä itselleen, tietämättä lainkaan mikä ahdistaa. Vihavaihe menee yleensä ohi tilanteen vakiinnuttua. Koeta sinniellä.

• eiks voitais jo luopua siitä asenteesta, että ne ratkaisevat sanat sanonut "jättäjä", on aina se, joka on paha ja joka pääsee helpolla..
      Se, kumpi ne sanat lopulta sanoo, ei todista kummankaan eron helppoudesta yhtään mitään.

• paloinen

Kaikkien kriisien jälkeen meille tuli ero mieheni tahdosta, hän ei jaksanut enää. Tunsin aluksi syyllisyyttä, kunnes tajusin, miksi tunsin syyllisyyttä, johtui enimmäkseen siitä, että hän teki minusta syypään ongelmiin, jotka olivat yhteisiä. Siitä alkoi vihan kautta puhdistuminen syyllisyyksistä, jotka hän oli minuun asettanut. Vapauteen pääsy joskus voi tulla vasta vihan avulla.

• Anonyymi

Itse olin alkuun se vihainen kun rupesi hengailemaan yhden molempien tutun kanssa enemmän ja tämä sama kaveri oli laittanut viestiäkin että muuta hänen luokse. Keskusteltiin ja muutama kuukausi myöhemmin hän jätti minut ja sitten menikin muutama kuukausi niin tuli ilmoitus että olivat ruvenneet seurustelemaan. Kyllä olin muutaman vuoden vihainen ja katkera mutta pääsin yli asiasta. Sitten löysin uuden naisiin ystävän ja ruvettiin seurustelemaan lapseni tykkäsi uudesta puolisostani ja sitten alkoi hirveä kiukuttelu exältä kaikesta pikkuasioista. Sitten kun lapsella ja nykyisellä kun oli huonommat välit niin kiukuttelu loppui ja nytten kun taas paranee välit kiukuttelu alkoi. Lapsellehan se vaan on huono jos toisessa kodissa on huonot välit toisen vanhemman puolisoon.... Ja sanottakoon vielä että en kiukutellut eksälle ja lapselle tuosta ukosta vaikka pahalta tuntui koska mitäs se nauttisi. Kaikkia vaan olisi vituttanut....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      401
      3328
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1546
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1342
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      109
      1341
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1315
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1265
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1175
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1082
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      26
      985
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      867
    Aihe